فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوش مصنوعی در واقع نه باهوش است و نه مصنوعی!
پاسخ سفارشی درباره #فلسطین و اسرائیل😒
#سواد_رسانه
🆔@mjafari_ir
🌐 جنگ غزه؛ جنگ اراده ها
✍محمد قایمی راد
1. با تحقق انقلاب اسلامی ایران، دورانی جدید در عالم رقم خورد که میتوان از آن با عنوان عصر امام خمینی یاد کرد. عصری که با برخورداری از چند شاخصه از عصر پیشین متمایز میشود. یکی از مهمترین شاخصههای عصر جدید را باید تجلی «تعیینکنندگی اراده انسان و جوامع انسانی» دانست. در مکتب امام راحل، این ارادههای انسانی هستند که سرنوشت انسان و عالم را رقم میزنند، نه ابزار قدرت و ثروت. حضرت امام صحت این ادعا را با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی با تکیه بر حضور و اراده مردم به اثبات رسانید. انقلابی که در آن، مردم با دستان خالی، بر حکومتی که ژاندارم منطقه دانسته میشد، غلبه کرد؛ «غلبه خون بر شمشیر». این اتفاق در دوران هژمونی تمدن غرب رخ داد که در آن باورهای انسانی آنچنان به پایینترین سطوح تعلق به تن هبوط کرده بود که به تعیین کننده بودن هیچ چیز غیر از عالم ماده و ابزار مادی باور نداشت.
در نتیجه این تقابل، دو نگاه اصلی نمودار شد؛ یک نگاه حقیقت انسان را در تن و بعد مادی خلاصه میساخت و بر همین اساس، ابزار مادی را عامل رشد، تعالی و رکن اصلی تمدنسازی خود قرار داده بود و نگاهی دیگر، حقیقت انسان را برآمده از قدرت روح وی تعریف میکرد و به همین دلیل، قدرت اراده و ایمان را مهمترین عنصر سازنده تمدن غایی خود به شمار میآورد.
2. تکیه بر ارادههای مردم، لازمه باور به قدرت آنهاست و ارادهها نیز متأثر از شناختها و باورها هستند. به تبع جریان حق، جریان رقیب نیز متوجه اهمیت جایگاه شناخت و اراده انسان شد و تمام تلاش خود را مصروف آن ساخت که باور انسان را محدود به عالم ماده سازد و غایت مدنظر جوامع انسانی را به توسعه مادی محدود سازد تا سلطه خود را که منوط به اصالت یافتن نگاه مادی و توسعه ایندنیایی است تثبیت کند. اینجاست که جنگ شناختی و به تبع آن جنگ ارادهها آغاز میشود. از یک طرف تلاش برای اثبات برتری ابزارهای مادی و از طرف دیگر، تحقق تعیینکنندگی قدرت ایمان و اراده.
تقابل این روزهای جبهه مقاومت و رژیم اشغالگر اسرائیل، خط مقدم درگیری این دو رویکرد است. ضربههای سهمگین مجاهدان فلسطینی، نه تنها بر پیکر خودروهای زرهی دشمن بلکه بر پیکره تمدنی پشتیبان آن وارد میشود که با تمام قابلیتهای مادی و ابزار جنگی خود، در برابر قدرت ایمان و اراده مردم غزه ناتوان است. دستاوردهای امروز مبارزان فلسطینی در جنگ نظامی، بیش و پیش از هرچیز ثمره پیروزی ایشان در جنگ شناختی و رسیدن به دستاورد «ما میتوانیم»، «غلبه خون بر شمشیر» و «قدرت ارادهها» است. پس تغییرات عالم تابع ارادههای انسانی و ارادهها تابع باورهاست و بر همین اساس، دستاوردهای بعدی را نیز باید از همین مسیر جستجو کرد.
3. با توجه به آنچه بیان شد، صحنه امروز تقابل در منطقه را باید به گونهای دیگر ترسیم کرد. نباید انتظار داشت که سلاحها سرنوشت جنگ را مشخص سازند. البته باید توجه داشت که منظور از این سخن، «شمشیر در غلاف» و «پرهیز از مصاف» نیست؛ بلکه مقصود، باور به این مهم است که ایمان و اراده، سوخت موشکها و برد پهبادهای مقاومت را مشخص میسازد و سلاحهای پیشرفته دشمن را از کار میاندازد. در حقیقت، ارادهها اسبابساز هستند و اسباب زمانی به کار میآیند که به ارادهها متکی میشوند و نه زمانی که ارادهها بر آنها تکیه میکنند. تکیه فرعون بر شکوه پوشالی سپاهیان و اسباب غلبه ظاهری خود، او را در دریای قهر الهی غرق میکند و ایمان موسی و پیروانش، اسباب نجات را پیش روی دست خالی و پای پیاده ایشان فراهم میسازد. امروز نیز ارادههای بر پا خاسته و خونهای به ناحق ریخته کودکان، زنان و مردان مبارز فلسطینی، لحظه به لحظه آتش بیداری را در جان جهان شعلهورتر میکند. اثرگذاری و برد «صبر و استقامت مردم فلسطین» و «ایمان و اراده مقاومت» در وجدان بشریت، به مراتب بیشتر از سلاحهایش بوده است.
4. رسالت دوستداران جبهه مقاومت و چشمانتظاران آزادی قدس را مطالب پیشگفته روشن میسازد. اگر بیداری مردم فلسطین، مرحلهای تعیین کننده در گامهای استوار ایشان در مسیر رهایی بود، بیداری جهان اسلام و بلکه وجدان بشریت در قبال این مظلومیت متراکم، درگیری حق و باطل را در اصلیترین نقطه خود – آن هم در مقیاسی جهانی - قرار خواهد داد. لذا آنچه اکنون در حال وقوع است نه صرفاً تقابل «غزه و اسرائیل»، بلکه تقابل «ایمان و استکبار» است و این بار، وجدان بشریت یکصدا خواهد بود. صدایی که میتواند به پاسخی در وسعتی به مراتب گستردهتر از فلسطین، یعنی فرج نهایی بشریت، متجلی شود. شرط این مهم، متوجه ساختن جامعه جهانی نسبت به این تقابل و تجمیع ارادهها در طرف جریان حق است. آن وقت است که مشخص میشود چرا در راهبری رهبر انقلاب و در بیانات سید مقاومت، روشنگری بیش از سلاح به چشم میآید؛ هرچند ذوق عجول ما را خوش نیاید...
🆔@mjafari_ir
Cheragh 02-09-01.mp3
13.28M
🔊#فایل_صوتی #چراغ
#برنامه_زنده
✍🏼در این برنامه استاد جعفری به شبهات زیر از ناحیه دینستیزان👇👇 پاسخ می دهند :
1. ظهور ادیان با سوء استفاده از میل به #جاودانگی انسانها بوده است و گرنه واقعیتی برای عالم آخرت وجود ندارد.
2. دین موجب عقب ماندگی جامعه می شود و کشورهای غربی با گذر از دین و تکیه بر عقلانیت به پیشرفت رسیدند.
#تاریخ_پخش : 1402.09.01
💻 لینک مشاهده فایل تصویری
👇👇👇
https://aparat.com/v/QEdNT
https://youtu.be/3GZltKsFTPM
📡مرکز رسانه ای ولایت
🔰 @velayattv
🆔@mjafari_ir
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹ارکبوا فلک الحسین ایها الغرقی
#شب_جمعه
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 معنویت دینی و معنویت #سکولار
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔺جلسه ششم
🔸#خاستگاه_معنویت_سکولار_(1)
🆔@mjafari_ir
گزارش 2.pdf
696.9K
🔸 مناظره در مورد مکتب تفکیک ( قسمت دوم)
💠 سالیانی قبل نشستی مناظره گونه با حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا برنجکار داشتیم در مورد " نسبت عقل و دین از دیدگاه میرزا مهدی اصفهانی"، پایه گذار مکتب تفکیک و مدرسه معارفی خراسان که قسمت اول آن قبلا تقدیم شده بود اینجا و اینک فایل قسمت دوم 👆👆به همراه صوت جلسه 👇👇برای علاقمندان بارگذاری می شود .
🆔@mjafari_ir
mp3-1.mp3
18.87M
🔸 مناظره در مورد نسبت عقل و دین از منظر میرزا مهدی اصفهانی پایه گذار مکتب تفکیک ( بخش اول)
💠حجت الاسلام دکتر محمد جعفری و حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا برنجکار
🔸 دبیر جلسه : حجت الاسلام دکتر مرتضی خوش صحبت
🆔@mjafari_ir
mp3-2.mp3
10.67M
🔸 مناظره در مورد نسبت عقل و دین از منظر میرزا مهدی اصفهانی پایه گذار مکتب تفکیک ( بخش دوم )
💠 حجت الاسلام دکتر محمد جعفری و حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا برنجکار
🔸 دبیر جلسه : حجت الاسلام دکتر مرتضی خوش صحبت
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نکتهای که رهبر انقلاب خطاب به بهداد سلیمی گفتند چه بود؟
توصیه به فرزندآوری👌
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رابطه دستاوردهای فیزیکی جدید و بحث اثبات خداوند از نگاه «جرالد شودر»؛ فیزیک دان برجسته دانشگاه MIT
🆔@mjafari_ir
💠کانال تازه تاسیس استاد گرانقدر حجت الاسلام دکتر محمدحسین فاریاب با عنوان "یادداشتهای اعتقادی"
👈دکترای کلام اسلامی، دانشیار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
👈مطالبی نو و کاربردی برای بازکردن گره های فکری
👈هر شب یک سوال اعتقادی که پاسخ آن تا فرداشب ارایه میشود.
📌https://eitaa.com/Faryab110
👁🗨حکمت جواز ازدواج مرد بالغ با دختر نوزاد چیست؟
https://eitaa.com/Faryab110/108
👁🗨اعجاز قرآن برای مردم عادی چگونه ثابت می شود؟
https://eitaa.com/Faryab110/139
👁🗨آیا صدقه، بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل را هم دفع می کند؟
https://eitaa.com/Faryab110/154
✳️ چندی پیش برخی از فیلسوفان غرب (نیکول دایتلهوف، راینر فورست، کلوس گونتر و یورگن هابرماس)، بیانیهای را در دفاع از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین منتشر کرده بودند.
در پاسخ به این اقدام، جمعی از فیلسوفان نخبه مسلمان بیانیهای را صادر کردند که بدین شرح است:
🌹پاسخ فیلسوفان نخبه مسلمان به بیانیه فیلسوفان غرب نیکول دایتلهوف، راینر فورست، کلاوس گونتر و یورگن هابرماس درباره طوفان الاقصی👇👇👇👇
اکنون که صبر مردم مظلوم فلسطین پس از هفتاد و پنج سال زندگی فلاکتبار و مرگ تدریجی زیر سایه اشغال، تحقیر، تبعید، ترور، شکنجه، و کشتار رژیم غاصب صهیونیستی بر لب آمده و برای بهدست آوردن زندگی عزتمندانه و انسانی بهپاخاستهاند، وظیفه هر انسان باشرف، باوجدان و آزادهای است که اصول اخلاقی و انسانی را مبنای داوری و عمل خود در این رابطه قرار دهد. از مهمترین این اصول، همانا اصل عدالت برای همه، و لزوم مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم در هر نقطه از جهان است.
هدف اعلامشده رژیم نامشروع صهیونیستی از حملات وحشیانه و قساوتآمیز اخیر به خانهها، مساجد، بیمارستانها، و مدارس غزه، نسلکشی و اضمحلال ساکنان اصلی فلسطین و آواره کردن باقیمانده این مردم ستمکشیده از سرزمین اجدادیشان است. کشورهای به اصطلاح دمکراتیک غربی با کمکهای تسلیحاتی، سیاسی، و اقتصادی خود شریک جنابات این رژیم هستند که در مقابل چشم جهانیان، هزاران تن انواع بمبهای ممنوعه را دیوانهوار بر سر کودکان، زنان، و مردم بیدفاع فلسطین فروریخته و همچنان به این عمل شنیع و غیرانسانی ادامه میدهد. اگر فروریختن بمبهایی با قدرت انفجاری سه برابر بمب اتمی هیروشیمابر سر مردم عادی در باریکهای به مساحت 360 کیلومتر مربع، و کشتار بیش از دوازه هزار نفر، و مجروح و معلول کردن بیش از سی هزار نفر، آن هم تنها در مدت چهل روز، نسل کشی نیست، پس نسلکشی چیست؟!
صدور اعلامیهها و برگزاری تظاهرات صدها هزار نفری به پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین در سراسر جهان نشان میدهد که خوشبختانه هنوز انسانهای باوجدان بسیاری وجود دارند که با وجود سانسور تبلیغاتی، و دروغپراکنی بوقهای استکباری، طالب حقیقت و عدالتاند. در مقابل، شوربختانه شاهدیم که تعدادی روشنفکرنمای خودباخته که وجدان انسانی خود را با مشتی دلار سودا کردهاند، خود را در پیشگاه انسانهای آزاده مفتضح کرده، با ژست حقوق بشری به طرفداری از ظالمان خونخوار بیانیه میدهند. آیا حقوق بشر، اصول دمکراتیک، کرامت انسان، و حقوق اساسی مخصوص یک قوم و موجود نامشروعی به نام اسرائیل است؟ آیا مالکان اصلی فلسطین نباید از حق آزادی و مصونیت جسمانی و حفاظت دربرابر تعرض نژادپرستانه صهیونیستها برخوردار باشند؟
بیانیه آقایان نیکول دایتلهوف، راینر فورست، کلاوس گونتر و یورگن هابرماس در حمایت از رژیم کودککش صهیونیستی، آینه تمامنمای تفکر مادیگرایانه غربی است که در قالب نظریهپردازی در علوم انسانی مدرن خودنمایی میکند، و با شعار عقلانیت و بشردوستی، اعمال سبعانه دشمنان بشریت را تئوریزه میکند. این بیانیه لکه ننگی دیگر بر چهرة روشفکری بیمار غربی افزود و پرده فریب و نیرنگ دیگری را از روی حقیقت هولناک سکولاریسم کنار زد. این افراد و همفکرانشان باید در دادگاه وجدان بشریت پاسخگوی تحریف واقعیات، نفرتپراکنی نژادپرستانه، و معیارهای دوگانه خود باشند.
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_منتخب #پاسخ_به_شبهات
#چراغ
👈آیا ادیان از میل به جاودانگی بشر برای مفهوم معاد سوء استفاده کرده اند؟🧐⁉️
کارشناس شبکه ی معاند میگه: ادیان از میل انسان برای جاودانگی سوءاستفاده کردند و مفهوم معاد ساختن😐‼️
پاسخ استاد جعفری به با استناد به عقل و منطق برای اثبات معاد و رد حرفهای عجیب این شخص را ببینید👌
🎙استاد #جعفری
#تاریخ_پخش : 1402.09.01
☑️کانال رسمی شبکه جهانی ولایت👇
✅@velayattv
🆔@mjafari_ir
☕️ #کافه_کتاب 📚
این قهر بزرگوارانهٔ تو کمر تاریخ را
میشکند. از علی خواستی که تو را
شبانه دفن کند و مقبرهاتـ را از چشم
همگان مخفی بدارد. میخواستی به
دشمنانتـ بگویی، دود آتش ظلمی که
شما برافروختهاید نه فقط به چشم ِ
شما که به چشم ِ تاریخ میرود . .
و انسانیتـ تا روز حشر از مزار دُردانهٔ
خدا، محروم میماند.
ــ چه سند مظلومیت جاودانهای !
- و َ چھ انتقام کریمانہای ...
#حضرت_زهرا
#ایام_فاطمیه
📚 کشتی پهلوگرفته
#سیدمهدی_شجاعی
🥀
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 معنویت دینی و معنویت #سکولار
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔺جلسه هفتم
#خاستگاه_معنویت_سکولار_(2)
⏱ مدت: 6 دقیقه
🆔@mjafari_ir
🔹حکمت صله رحم در بیان حضرت زهرا سلام الله علیها
📣امروزه گسترش شهرنشینی و افزایش خانواده های هسته ای و دوری زن و شوهر از اقوام و بستگان خود، کار رسیدگی ومراقبت از فرزندان را مشکل کرده و آنها را نسبت داشتن فرزند بیشتر بی رغبت کرده است.
✅ اما در مقابل، افزایش ارتباطات خانوادگی و زندگی در کنار اقوام و خویشان، صله رحم و بهره مندی از مساعدتهای درون فامیلی، نقش زیادی در کاهش دشواریهای فرزندآوری و افزایش تمایل به فرزندآوری دارد. و این حقیقتی است که در بیان حضرت زهرا سلام الله علیها بیان شده است:
فاطمةُ الزَّهراءُ عليهاالسلام : فَرَضَ اللّه ُ صِلَةَ الأرحامِ مَنماةً لِلعدَدِ . «بحار الأنوار : 74/94/23»
فاطمه زهرا عليهاالسلام : خداوند صله ارحام را به جهت فزونى نفرات مقرّر داشته است .
🆔@mjafari_ir
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
کمیسیون سوم انسان جهان و سبک زندگی.mp3
26.15M
دومین همایش ملی معنویتهای نوظهور و معنویت اسلامی
✅ کمیسیون سوم: انسان جهان و سبک زندگی
📋 هیئت رئیسه:
▪️هادی وکیلی
▪️مهدی علیزاده
▪️محمد جعفری؛ دانشيار موسسه امام خمینی
▪️حمید رفیعیهنر
▪️وحید سهرابیفر
🗒 عناوین مقالات:
✍️ فلاحی قمی ساره | خانوم مهدیه السادات مستقیمی
(مروری بر گونههای پدیده و توانایی دریافت نداهای فراطبیعی و فراعلمی درونی “در معنویت اسلامی و معنویت نوپدید تفکر نوین”)
✍️ سید سعیدرضا منتظری|سید محمدمهدی فرشاد
( عین القضات و معنویت؛ الگوی زیست معنوی در تمهیدات)
✍️محسن ابراهیمی
(تبیین مساله معنویت در نسبت با سیر به سوی آینده)
✍️ خانوم نجمه امانی| مجتبی الهی خراسانی
(معنابخشی به زندگی در مقایسه مناسک عبادی اسلام و آیین های معنوی نوپدید)
✍️ حسن غروی| خانوم محدثه مهرابیزاده
(بررسی تحلیلی بنیان های اومانیستی معنویت مدرن بر اساس اندیشه علامه طباطبایی ره )
✍️ محمدجواد وحیدی | امید منفردی ( دانش آموختگان رشته فلسفه دین موسسه امام)
(بررسی چیستی، جایگاه و نحوه مواجههی با رنج در معنویت دینی)
🎧 از رادیو پژوهش بشنوید
http://dte.bz/Ih9QR
📆 زمان برگزاری: پنج شنبه 9 آذرماه 1402
📁 مجری: پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی
🆔@meshkatnoor
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای تمدد خاطر مبارک مخاطبان 😊😊