mp3-2.mp3
10.67M
🔸 مناظره در مورد نسبت عقل و دین از منظر میرزا مهدی اصفهانی پایه گذار مکتب تفکیک ( بخش دوم )
💠 حجت الاسلام دکتر محمد جعفری و حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا برنجکار
🔸 دبیر جلسه : حجت الاسلام دکتر مرتضی خوش صحبت
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نکتهای که رهبر انقلاب خطاب به بهداد سلیمی گفتند چه بود؟
توصیه به فرزندآوری👌
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رابطه دستاوردهای فیزیکی جدید و بحث اثبات خداوند از نگاه «جرالد شودر»؛ فیزیک دان برجسته دانشگاه MIT
🆔@mjafari_ir
💠کانال تازه تاسیس استاد گرانقدر حجت الاسلام دکتر محمدحسین فاریاب با عنوان "یادداشتهای اعتقادی"
👈دکترای کلام اسلامی، دانشیار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
👈مطالبی نو و کاربردی برای بازکردن گره های فکری
👈هر شب یک سوال اعتقادی که پاسخ آن تا فرداشب ارایه میشود.
📌https://eitaa.com/Faryab110
👁🗨حکمت جواز ازدواج مرد بالغ با دختر نوزاد چیست؟
https://eitaa.com/Faryab110/108
👁🗨اعجاز قرآن برای مردم عادی چگونه ثابت می شود؟
https://eitaa.com/Faryab110/139
👁🗨آیا صدقه، بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل را هم دفع می کند؟
https://eitaa.com/Faryab110/154
✳️ چندی پیش برخی از فیلسوفان غرب (نیکول دایتلهوف، راینر فورست، کلوس گونتر و یورگن هابرماس)، بیانیهای را در دفاع از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین منتشر کرده بودند.
در پاسخ به این اقدام، جمعی از فیلسوفان نخبه مسلمان بیانیهای را صادر کردند که بدین شرح است:
🌹پاسخ فیلسوفان نخبه مسلمان به بیانیه فیلسوفان غرب نیکول دایتلهوف، راینر فورست، کلاوس گونتر و یورگن هابرماس درباره طوفان الاقصی👇👇👇👇
اکنون که صبر مردم مظلوم فلسطین پس از هفتاد و پنج سال زندگی فلاکتبار و مرگ تدریجی زیر سایه اشغال، تحقیر، تبعید، ترور، شکنجه، و کشتار رژیم غاصب صهیونیستی بر لب آمده و برای بهدست آوردن زندگی عزتمندانه و انسانی بهپاخاستهاند، وظیفه هر انسان باشرف، باوجدان و آزادهای است که اصول اخلاقی و انسانی را مبنای داوری و عمل خود در این رابطه قرار دهد. از مهمترین این اصول، همانا اصل عدالت برای همه، و لزوم مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم در هر نقطه از جهان است.
هدف اعلامشده رژیم نامشروع صهیونیستی از حملات وحشیانه و قساوتآمیز اخیر به خانهها، مساجد، بیمارستانها، و مدارس غزه، نسلکشی و اضمحلال ساکنان اصلی فلسطین و آواره کردن باقیمانده این مردم ستمکشیده از سرزمین اجدادیشان است. کشورهای به اصطلاح دمکراتیک غربی با کمکهای تسلیحاتی، سیاسی، و اقتصادی خود شریک جنابات این رژیم هستند که در مقابل چشم جهانیان، هزاران تن انواع بمبهای ممنوعه را دیوانهوار بر سر کودکان، زنان، و مردم بیدفاع فلسطین فروریخته و همچنان به این عمل شنیع و غیرانسانی ادامه میدهد. اگر فروریختن بمبهایی با قدرت انفجاری سه برابر بمب اتمی هیروشیمابر سر مردم عادی در باریکهای به مساحت 360 کیلومتر مربع، و کشتار بیش از دوازه هزار نفر، و مجروح و معلول کردن بیش از سی هزار نفر، آن هم تنها در مدت چهل روز، نسل کشی نیست، پس نسلکشی چیست؟!
صدور اعلامیهها و برگزاری تظاهرات صدها هزار نفری به پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین در سراسر جهان نشان میدهد که خوشبختانه هنوز انسانهای باوجدان بسیاری وجود دارند که با وجود سانسور تبلیغاتی، و دروغپراکنی بوقهای استکباری، طالب حقیقت و عدالتاند. در مقابل، شوربختانه شاهدیم که تعدادی روشنفکرنمای خودباخته که وجدان انسانی خود را با مشتی دلار سودا کردهاند، خود را در پیشگاه انسانهای آزاده مفتضح کرده، با ژست حقوق بشری به طرفداری از ظالمان خونخوار بیانیه میدهند. آیا حقوق بشر، اصول دمکراتیک، کرامت انسان، و حقوق اساسی مخصوص یک قوم و موجود نامشروعی به نام اسرائیل است؟ آیا مالکان اصلی فلسطین نباید از حق آزادی و مصونیت جسمانی و حفاظت دربرابر تعرض نژادپرستانه صهیونیستها برخوردار باشند؟
بیانیه آقایان نیکول دایتلهوف، راینر فورست، کلاوس گونتر و یورگن هابرماس در حمایت از رژیم کودککش صهیونیستی، آینه تمامنمای تفکر مادیگرایانه غربی است که در قالب نظریهپردازی در علوم انسانی مدرن خودنمایی میکند، و با شعار عقلانیت و بشردوستی، اعمال سبعانه دشمنان بشریت را تئوریزه میکند. این بیانیه لکه ننگی دیگر بر چهرة روشفکری بیمار غربی افزود و پرده فریب و نیرنگ دیگری را از روی حقیقت هولناک سکولاریسم کنار زد. این افراد و همفکرانشان باید در دادگاه وجدان بشریت پاسخگوی تحریف واقعیات، نفرتپراکنی نژادپرستانه، و معیارهای دوگانه خود باشند.
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_منتخب #پاسخ_به_شبهات
#چراغ
👈آیا ادیان از میل به جاودانگی بشر برای مفهوم معاد سوء استفاده کرده اند؟🧐⁉️
کارشناس شبکه ی معاند میگه: ادیان از میل انسان برای جاودانگی سوءاستفاده کردند و مفهوم معاد ساختن😐‼️
پاسخ استاد جعفری به با استناد به عقل و منطق برای اثبات معاد و رد حرفهای عجیب این شخص را ببینید👌
🎙استاد #جعفری
#تاریخ_پخش : 1402.09.01
☑️کانال رسمی شبکه جهانی ولایت👇
✅@velayattv
🆔@mjafari_ir
☕️ #کافه_کتاب 📚
این قهر بزرگوارانهٔ تو کمر تاریخ را
میشکند. از علی خواستی که تو را
شبانه دفن کند و مقبرهاتـ را از چشم
همگان مخفی بدارد. میخواستی به
دشمنانتـ بگویی، دود آتش ظلمی که
شما برافروختهاید نه فقط به چشم ِ
شما که به چشم ِ تاریخ میرود . .
و انسانیتـ تا روز حشر از مزار دُردانهٔ
خدا، محروم میماند.
ــ چه سند مظلومیت جاودانهای !
- و َ چھ انتقام کریمانہای ...
#حضرت_زهرا
#ایام_فاطمیه
📚 کشتی پهلوگرفته
#سیدمهدی_شجاعی
🥀
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 معنویت دینی و معنویت #سکولار
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔺جلسه هفتم
#خاستگاه_معنویت_سکولار_(2)
⏱ مدت: 6 دقیقه
🆔@mjafari_ir
🔹حکمت صله رحم در بیان حضرت زهرا سلام الله علیها
📣امروزه گسترش شهرنشینی و افزایش خانواده های هسته ای و دوری زن و شوهر از اقوام و بستگان خود، کار رسیدگی ومراقبت از فرزندان را مشکل کرده و آنها را نسبت داشتن فرزند بیشتر بی رغبت کرده است.
✅ اما در مقابل، افزایش ارتباطات خانوادگی و زندگی در کنار اقوام و خویشان، صله رحم و بهره مندی از مساعدتهای درون فامیلی، نقش زیادی در کاهش دشواریهای فرزندآوری و افزایش تمایل به فرزندآوری دارد. و این حقیقتی است که در بیان حضرت زهرا سلام الله علیها بیان شده است:
فاطمةُ الزَّهراءُ عليهاالسلام : فَرَضَ اللّه ُ صِلَةَ الأرحامِ مَنماةً لِلعدَدِ . «بحار الأنوار : 74/94/23»
فاطمه زهرا عليهاالسلام : خداوند صله ارحام را به جهت فزونى نفرات مقرّر داشته است .
🆔@mjafari_ir
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
کمیسیون سوم انسان جهان و سبک زندگی.mp3
26.15M
دومین همایش ملی معنویتهای نوظهور و معنویت اسلامی
✅ کمیسیون سوم: انسان جهان و سبک زندگی
📋 هیئت رئیسه:
▪️هادی وکیلی
▪️مهدی علیزاده
▪️محمد جعفری؛ دانشيار موسسه امام خمینی
▪️حمید رفیعیهنر
▪️وحید سهرابیفر
🗒 عناوین مقالات:
✍️ فلاحی قمی ساره | خانوم مهدیه السادات مستقیمی
(مروری بر گونههای پدیده و توانایی دریافت نداهای فراطبیعی و فراعلمی درونی “در معنویت اسلامی و معنویت نوپدید تفکر نوین”)
✍️ سید سعیدرضا منتظری|سید محمدمهدی فرشاد
( عین القضات و معنویت؛ الگوی زیست معنوی در تمهیدات)
✍️محسن ابراهیمی
(تبیین مساله معنویت در نسبت با سیر به سوی آینده)
✍️ خانوم نجمه امانی| مجتبی الهی خراسانی
(معنابخشی به زندگی در مقایسه مناسک عبادی اسلام و آیین های معنوی نوپدید)
✍️ حسن غروی| خانوم محدثه مهرابیزاده
(بررسی تحلیلی بنیان های اومانیستی معنویت مدرن بر اساس اندیشه علامه طباطبایی ره )
✍️ محمدجواد وحیدی | امید منفردی ( دانش آموختگان رشته فلسفه دین موسسه امام)
(بررسی چیستی، جایگاه و نحوه مواجههی با رنج در معنویت دینی)
🎧 از رادیو پژوهش بشنوید
http://dte.bz/Ih9QR
📆 زمان برگزاری: پنج شنبه 9 آذرماه 1402
📁 مجری: پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی
🆔@meshkatnoor
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای تمدد خاطر مبارک مخاطبان 😊😊
🔴 چرا لیبرالیسم شکست خورد؟
❇️ پاتریک دنین نظریه پرداز علوم سیاسی و استاد دانشگاه نوتردام آمریکا در کتاب ((چرا لیبرالیسم شکست خورد)) به معضلات به وجود آمده توسط این مکتب اشاره می کند.
🔹او لیبرالیسم را بر مبنای تضاد ها معرفی کرده و می گوید:
🔻liberalism is built on a foundation of contradictions: it trumpets equal rights while fostering incomparable material inequality...
⬅️ لیبرالیسم بر پایه تضادها بنا شده است: حقوق برابر را در بوق و کرنا می کند و در عین حال نابرابری اقتصادی بیمانند و منحصر به فردی را به وجود آورده است. مشروعیت آن مبتنی بر رضایت و انتخاب فردی است، اما از تعهدات اجتماعی به نفع خصوصی سازی جلوگیری می کند. با ادعای دنبال کردن خودمختاری فردی، گسترده ترین و جامع ترین نظام دولتی در تاریخ بشر را به وجود آورده است.
🔹پاتریک دنین آزادی های به وجود آمده توسط لیبرالیسم را باعث بروز مشکلاتی در اوضاع اقتصادی و فرهنگی مردم می داند:
🔻Ruthless economic liberalization has left many people materially insecure; relentless cultural liberalization has left them unmoored.
⬅️ آزادسازی بی رحمانه اقتصادی بسیاری از مردم را از نظر مادی ناامن و آزادسازی بی امان فرهنگی آنها را بی بند و بار کرده است.
❇️ پاتریک دنین معضلات امروز را نتیجه ایده های ناقص و دیدگاههای سکولار و فرد محور متفکران غرب میداند:
🔻Today’s predicament is the inevitable result of flawed ideas laid down by thinkers such as Niccolo Machiavelli, Francis Bacon, Thomas Hobbes...
⬅️ مخمصه امروز نتیجه اجتناب ناپذیر ایده های ناقصی است که توسط متفکرانی مانند نیکولو ماکیاولی، فرانسیس بیکن، توماس هابز، رنه دکارت و جان لاک ارائه شده است که با هم الهام بخش روشنگری و لیبرال دموکراسی مدرن بودند. این نظریهپردازان تلاشهای کلاسیک و مسیحی برای پرورش و تقویت فضیلت را رد کردند و در عوض دیدگاههای سکولار خود از سیاست را بر اساس یک دیدگاه کمتر متعالی و فردمحور قرار دادند که با غرور، خودخواهی، حرص، طمع و طلب جلال و شکوه تحریک میشود. بر این اساس، دموکراسیهای لیبرال غربی قدرتمند و ثروتمند شدهاند، اما اثرات مخرب منافع شخصی بیپایان را نیز تجربه کردهاند. پیوندهای اجتماعی و ارزشهای سنتی ناپدید شدهاند و شهروندان از قدرت رو به رشد یک دولت غیر دوستانه احساس خطر میکنند.
منابع:
www.amazon.com/Why-Liberalism-Failed-Politics-Culture/dp/0300223447/ref=asap_bc?tag=georiot-us-default-20&ie=UTF8)
www.nytimes.com/2018/01/17/books/review-why-liberalism-failed-patrick-deneen.html
www.foreignaffairs.com/reviews/capsule-review/2018-04-16/why-liberalism-failed
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مایکل بهی و اسرار سلول
💠 قسمت اول: کسی باید بداند!
🔸 مایکل جی بهی ( Michael J. Behe) متولد۱۹۵۲ میلادی، بیوشیمیدان آمریکایی و استاد تمام دانشگاه لیهای در پنسیلوانیا و یکی از اعضای ارشد مرکز علوم و فرهنگ مؤسسه دیسکاوری است. وی از منتقدین سرسخت نظریه تکامل داروین و از مدافعان تئوری «طراحی هوشمند» است و تالیفاتی نیز در این باره داشته است .
🔹 از جمله مهم ترین آثار او، کتاب“جعبه سیاه داروین“ است که تا کنون به فارسی ترجمه نشده. او در این کتاب مفهومی را تحت عنوان پیچیدگی کاهش ناپذیر یا irreducible complexity معرفی کرده و ادعا میکند که این مفهوم در کنار یافتههای نوین در عرصه بیوشیمی تئوری داروین را برای تکامل مورد چالش جدی قرار داده است.
🔸 پروفسور مایکل بهی علاوه بر نوشتن کتاب، سعی کرده نظرات علمی خود دربارۀ منشاء حیات و پیدایش موجودات زنده، پیچیدگیهای سلول، ایرادات نظریه داروین و وجود یک طراحی هوشمند را در قالب مجموعههایی ویدئویی به زبان ساده بیان کند، که مجموعۀ #اسرار_سلول یکی از آنها هست.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فلسفه_زیست_شناسی
#گفتار_علمی
🆔 @philoscience 🆔@mjafari_ir
✍️ محمد جعفری
💠 روشنفکران دینی و «عقلانیت حقوق اجتماعی »
🔸 آقاى مجتهد شبسترى معتقد است که مفسِر متن ديني (مثل قرآن) بايدحجابِ شكلهاى مربوط به عصر گذشته را از چهره كتاب خداوند بزدايد تا بتواند پيامِ جاودانه دين را كشف كند. وى تاكيد مىكند كه شكلهاى ديندارى، ممكن است تفاوت پيدا كند ولى باطن ِديندارى كه همان تعلق به حقيقت متعالى است، هيچ گاه تغيير نمىكند. او از اين تعلقِ خاطر به حقيقت متعالى در برخى مواضع به «سلوك توحيدى» تعبير مىكندكه با هرگونه حيات اجتماعى و سياسى مىتواند خود را وفق دهد و لذا حداكثرتغييرات حقوقى و قانونى در جهت تأمين حقوق همه انسانها، در جامعه اسلامی، قابل تصويب و اجراست . از نظر وى اعلاميه حقوق بشرِ موجود كاملا درراستاى سلوك توحيدى قرار مىگيرد. و بر اين اساس حكم قصاص و برترى مسلمانان بر غيرمسلمانان و نابرابرى حقوق زن و مرد را مقتضاى واقعيات اجتماعى و تاريخى عصرهاى گذشته دانسته و آنها را در زمان حاضر به دليل منافات با مفاد حقوق بشر، مشروع نمىبيند.
🔸بدیهی است که این رویکرد نه تنها با فقه اجتماعی اسلام و به تعبیر اصطلاحی فقهِ معاملات در ستیز است بلکه عملا دامنة آن به فقه عبادی هم کشیده شده و جایی برای تشّرع و رعایت آداب و مناسک دینی با حدود و ثغور تعیین شده شرعی آن نیز باقی نمی گذارد. آن چه در این رویکرد، محور و اصل است، تفکر مدرن است و بس. بر این اساس این اعلامیه حقوق بشر جهانی است که باید ملاک داوری و قضاوت درباره حقوق اسلامی قرارگیرد و هر چه که با آن اعلامیه ناسازگار افتد، غیر عقلانی است.
در این جا در صدد نیستیم که در مورد مبانی عقلانی فقه اجتماعی اسلام سخن بگوییم. صرفا در این مجال، در مورد این ادعایِ پیش گفته یعنی عقلانیتِ اعلامیه حقوق بشر و غیر عقلانی بودن حقوق اسلامی، به چند نکته تامل برانگیز اکتفا می کنم:
1. آیا واقعا حقوق بشر غربی، آخرین نسخه عقلانی بشر در مورد مباحث حقوقی است ؟ اگر این گونه است چرا با خود این اعلامیه هم در بدو تصویب و هم در اجرا، مخالفتهای جدی صورت گرفته است؟ چطور در خود غرب، اندیشمندانی چند مانند مک اینتایر، اساسا این اعلامیه را نه یک ایدة مبتنی بر مبانی فلسفی قوی، بلکه یک گزینه و تنها یک برداشت از حقوق انسان می دانند؟ آقای مجتهد شبستری خود در جايى مىنويسد كه حقوق اسلامى، عُقلايى است در عرض ديگر حقوق جهانى است.
2. آیا صرفا عدالت را باید در برابریِ کمّی حقوق انسانها دید یا این که با توجه به ظرفیتها و مسوؤلیتهای متفاوت انسانها در جامعه، می توان از تفاوت حقوق انسانها سخن گفت و آن را عین عدالت دانست؟ تفاوت حقوق زن در برخی عرصه ها مانند دیه، ارث و برخی مسائل دیگر، دقیقا ازهمین تئوری، تبعیت می کند. نمی توان بار سنگینتری را به لحاظ مالی بر دوش مرد گذاشت و در عین حال، خسارت از بین رفتن جان او را برای خانواده وجامعه ، دقیقا برابر با زن دانست؟!
تفکر مدرن دیه را قیمت جان انسان می داند و لذا تفاوت دیه زن با مرد را به معنای نیمه انسان تلقی کردن زن در اسلام دانسته و آن را تبعیض تلقی می کند! حال سوال این جاست که آیا واقعا دیه، قیمت جان انسانی است؟ از نظر تفکر اسلامی به هیچ وجه این گونه نیست بلکه دیه، خسارت ازدست رفتن جان یک شخص و جبران آن به نفع افرادی است که ازفقدان آن شخص ، دچار آسیب شد ه اند .
3. در مورد ارث هم قصه از همین قراراست که عقل خود بنیادِ بریده از وحی و گستره مصالح و مفاسد مرتبط با انسان، تفاوت دیه زن و مرد را تبعیض آمیز و ناعادلانه می داند. این عقلانیت خود خوانده، گویا خود را به همه شئونِ حیات انسانی واقف می داند که این چنین با قاطعیت، رأی صادر می کند. شاید توجه دادن برخی نکات به این عقلانیت افراطی، او را متوجه نقص فکری اش بنماید؛ البته در صورتی که گرفتار لجاجت و تعصب نشده باشد. باری، در این جا فقط به یک نکته از هزاران توجه می دهم. اسلام، مسوؤلیت مالی و اقتصادی زندگی را به دوش مرد گذاشته و او را متعهد به نفقه و کفایت امور معیشتی همسرش می نماید. حال با این توصیف، آیا کاملا منطقی و عقلانی نیست که وقتی ارثی به دست این مرد می رسد، نسبت به ارثی که زن می رسد، بیشتر باشد ؟
این چند مورد تنها مشت نمونه خروار بود تا نشان داده شود ادعای عقلانی بودن اندیشه های مدرن و غیرعقلانی بودن اندیشه دینی از چه وزنی برخوردار است و تا چه حد عقلانیت خودبنیاد، در برابر چند سوال جزئی، رنگ می بازد و توان دفاع از کیان خود را از دست می دهد.
🆔@mjafari_ir
معنا و تجلی عدل الهی در مورد انسان.mp3
44.52M
👥 #گفتگو | ظرفیتهای انسانی و عدل الهی
1.تبیین معنای عدالت و تطبیق آن
2. استحقاق بندگان در پیشگاه خداوند.
3. استحاله همطرازی رتبه اشخاص در قیامت
4.تقابل نگاه کلامی و فلسفی در این مسئله
👤 ارائه: استاد #محمد_سربخشی
👤 ناقد: استاد #محمد_جعفری
👤 ناقد: استاد #صفدر_الهیراد
📚 #فلسفه_دین | #تخصصی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
🆔@mjafari_ir
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
کمیسیون چهارم کارکردها و راهکارهای معنوی.mp3
25.08M
دومین همایش ملی معنویتهای نوظهور و معنویت اسلامی
✅ کمیسیون چهارم: کارکردها و راهکارهای معنوی
📋 هیئت رئیسه:
▪️هادی وکیلی
▪️حمید نگارش
▪️محمد جعفری / دانشیار موسسه امام خمینی
▪️مهدیه السادات مستقیمی
▪️وحید سهرابیفر
🗒 عناوین مقالات:
✍️ محمدرضا صمدی فروشانی
(بررسی تطبیقی «حسن ظن و یقین به استجابت خداونـد» و «اطمینـان از پاسـخگوئی کائنـات در قانون جذب» و تأثیر آن بر سلامت معنوی)
✍️احمدرضا کفراشی ( دانشجوی دکترای موسسه امام خمینی)|محمد جعفری
چیستي رنج و راه درمان آن در معنویت دیني و معنویت غیر دیني؛ «با تأ کیـد بـر عرفـان بودیسـم و پروژه معنویت و عقلانیت»
✍️یدالله حاجیزاده
(مقایسه دستیابی به امنیت و آرامش در معنویتهای نوظهور و اندیشه امیرالمؤمنین علیه السلام)
✍️ خانم مریم چراغی
(مختصات شناختی جدنها: فروکاهی «دین باوری به معنو یت بی دین» با تکنیک کنترل ذهن)
✍️ ولیالله عباسی | محمدمهدیعباسی
(دین اسلام و رو یکرد جامع نگر به سلامت «با تأکید بر سلامت معنوی»)
✍️ مرتضی فیضیزاده
(تجربه معنوی در دیدگاه داوسن چرچ و مقایسه آن با تجربه معنوی در معنو یت اسلامی)
📆 زمان برگزاری: پنج شنبه 9 آذرماه 1402
🎧 از رادیو پژوهش پژوهش بشنوید
http://dte.bz/lwQKg
📍مکان برگزاری: قم، پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه دوم، سالن شهید سلیمانی
📁 مجری: پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی
🆔@meshkatnoor
🆔@mjafari_ir
🔖 تذکاری سیاسی _ تاریخی ...
دشمنِ آمریکا بودن ممکن است که خطرناک باشد اما دوستِ آمریکا بودن،کُشنده است
هنریکیسینجر
📖یادداشتهای عَلَم جلد۶ صفحه۴۰۶
🔻 ما را در ویراستی دنبال کنید 👇
https://virasty.com/MJafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 معنویت دینی و معنویت #سکولار
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔺جلسه هشتم
🔸#مبانی_معنویت_سکولار_(1)
🆔@mjafari_ir
🚨اخبار موسسه
📢کارگاه علمی- پژوهشی "مساله شناسی تخصصی در کلام اسلامی"
(ویژه طلاب سطح ۴، رشته کلام اسلامی)
🔹با حضور استاد ارجمند؛
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد جعفری
( هیئت علمی و دانشیار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره))
📆 پنج شنبه ۱۴۰۲/۹/۱۶
⏰ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰
🏛مکان: بلوک ۴، طبقه دوم، اتاق ۲۰۶
🔴 لینک شرکت در جلسه:
https://bbb01.dte.ir/b/zz9-z6s-gfx-yvm
#پژوهش
🌺🏴
🌴
@masoumiyeh 🆔@mjafari_ir