eitaa logo
گام دوم|مصطفی جمالی
213 دنبال‌کننده
180 عکس
167 ویدیو
9 فایل
بیانیه گام دوم، نقشه حرکت تمدنی انقلاب اسلامی ذیل نقشه نبی اکرم(ص) در هدایت تاریخی بشریت می باشد. این کانال به دنبال تبیین الزامات تحقق این دو نقشه از ایده تا عینیت اجتماعی می باشد ارتباط با مدیر کانال @jamali_110
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دولت قوی
👤مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی هاشمی 📆دهه شصت و هفتاد 🔸 سلطه کفار بر مسلمین همیشه از طریق غارت اموال و تصرف اراضی نبوده است؛ زیرا این حربه شناخته شده و راه مقابله با آن نیز تجربه شده است. آنچه باید به ظرافت دریافت، حمله فرهنگی کفار است که از طریق معادلات کارشناسی، تکنیکی و در شکل ابزار صورت می‌پذیرد. نظام اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، روابط اجتماعی و حتی نظام خانوادگی وقتی تحت سیطره فرمول‌ها، روش‌ها، تکنیک‌ها و ابزار وارداتی کفار قرار گیرد، چیزی جز هجوم کفر بر توحید نیست؛ به عبارت دیگر، اگر مدیریت مسلمین در بخش علوم انسانی همانند اداره کفار باشد، مدیریت مسلمین تحت فرمول‌های علمی محض نبوده، بلکه تحت مدیریت کفار خواهد بود؛ به عنوان مثال وقتی واحد پول مسلمین تحت تسلط کفار درآید، سنگینی مالی آن پشتوانه‌ای برای کفار خواهد بود. در این صورت نظام بانکداری در جهت تحکیم تمرکز، به جمع‌آوری پول مردم مبادرت می‌ورزد و تولید ناخالص ملی نیز به شکلی است که پول مسلمین همچون قمری دور پول کفار به گردش درآمده و روابط ارزی به نفع تمرکز ثروت جهانی تمام می‌شود. 🔸حمله کفار اکنون، نه فقط در زمینه‌های اقتصادی که در همه ابعاد در کلیه رشته‌های علوم صورت می‌گیرد. در چنین وضعی صلاحیت دینداری افراد در اداره امور مسلمین، تأثیری در حاصل و نتیجه کارشناسی نخواهد داشت مانند این که تدبیر مدیر کارخانه شراب‌سازی با فرض ثبوت خط تولید، تأثیری در آثار وضعی شراب به وجود نمی‌آورد؛ زیرا وقتی فرمول تبدیل انگور به شراب اساس این فعالیت کارخانه باشد، تدیّن مدیر قادر به خنثی‌کردن سکرآوری شراب نخواهد بود. @Asre_jadid_57
andishe monir 4-01-12-24.mp3
13.51M
تبیین منظومه اندیشه علامه حسینی (ره) جلسه چهارم : 01/12/24 مدرسه صاد 🌐آدرس کانال گام دوم: 🔸 https://eitaa.com/mo_jamali_110
🔰امیرالمؤمنین عليه السلام: 🔹ما أحَقَّ الإنسانَ أن تكونَ لَهُ ساعَةٌ لا يَشغَلُهُ عَنها شاغِلٌ! 🔶چه سزاوار است كه انسان لحظاتى براى خود داشته باشد كه هيچ بازدارنده اى، او را از آن لحظه ها باز ندارد! 📎غررالحكم حدیث9684 ✅eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ sapp.ir/safir_channel سروش
⭕️ عقلانیت دینی و خرد دولت‌ساز 🔸 معمای دولت در وضعیت ایران معاصر (1) تامل پیرامون یکی از گذرگاه‌های معمایی در مواجهه با است که دشواره‌ی دامنه‌داری را در سیاست کشورمان رقم زده است. دو مساله‌ی نظری و یک اضطرار عینی، این تامل را ضروری می‌کنند: اولا، می‌تواند به‌عنوان منبع غنی معرفتی و الهام‌بخش، ترسیم‌کننده‌ی متناسب با زیست‌جهان مسلمانان باشد؛ البته در این مراجعه ضرورت دارد که به تناسبات عصر حاضر توجه شود. مراجعه به نص برای اصطیاد نظم با این تصور که در خلاء و بدون توجه به جنس و سنخ موضوعات می‌توان به حیات دینی دست یافت، به می‌انجامد. ثانیا، تحول در تفکر سیاسی که با طلوع عصر مدرن رخ داده است، تامل در و را گریزناپذیر می‌کند؛ درعین‌حال که این تحول را باید به چشم مرحله‌ای از مراحل تکامل سیاسی جامعه‌ی بشری دید، اما نباید آن را سقف انگاشت. فرارفتن از این عقلانیت و نهاد، با ملاحظه‌ی الزامات لازم، نه‌تنها ممکن است، بلکه مختصات عقلانیت دینی و تجربه‌ی نیم قرن اخیر این امکان را تقویت کرده و آن را به یک افق سخت و پیچیده، اما قابل دستیابی تبدیل می‌کند. تحقق انقلاب اجتماعی اسلامی و قرارگرفتن در اقتضائات فرآیندی جدید، اندیشیدن به دولت و تئوری‌پردازی معطوف به دولت‌سازی ایرانی-اسلامی را به اولویت نخست اندیشه‌ی سیاسی تبدیل کرده است. نهاد دولت، فاعل برتر جامعه‌پردازی است و کامیابی در این انقلاب لاجرم به تاسیس ساختِ سیاسیِ متناسب با این فرآیند نیاز دارد. https://eitaa.com/doranejadid https://virgool.io/@mhtaheri
سلسله یاداشت های امام شناسی / مصطفی جمالی امام شناسی 2: خلقت نوری امام « اَنَّ اَرْواحَکُمْ وَ نُورَکُمْ وَ طینَتَکُمْ واحِدَهٌ، طابَتْ وَ طَهُرَتْ بَعْضُها مِنْ بَعْض، خَلَقَکُمُ اللهُ اَنْواراً، فَجَعَلَکُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقینَ، حَتّى مَنَّ عَلَیْنا بِکُمْ، فَجَعَلَکُمْ فى بُیُوت اَذِنَ اللهُ اَنْ تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فیهَا اسْمُهُ» در روایات تاکید زیادی بر معرفت بالنورانیه شده است و دلیل آن پی بردن به عظمت شان امام در نظام عالم است از مجموع روایات به دست می آید که امامان معصومین (ع) در قوس نزول سه مرتبه نوری داشته اند که در زیارت جامعه کبیره به این سه مرتبه اشاره شده است 1ـ نور واحد : (نَّ اَرْواحَکُمْ وَ نُورَکُمْ وَ طینَتَکُمْ واحِدَهٌ،)در این مرتبه قبل خلقت تمامی عوالم، انوار مطهر یک نور بوده و از نور الهی اشعاب پیدا کرده اند. در حديث قدسى آمده كه خداوند به پيامبرش فرمود :«يا مُحَمَّدُ ! إنِّي خَلَقْتُ عَلِيَّا وَ فاطِمَة وَ الحَسَنَ وَ الحُسَينَ وَ الأئِمَّةَ مِن نُورٍ واحِدٍ . [۱۰] اى محمّد ! بى گمان من ، على ، فاطمه ، حسن و حسين و [ ديگر ] امامان را از نور يكسانى آفريدم» 2ـ تکثر نوری حول عرش الهی: (خَلَقَکُمُ اللهُ اَنْواراً،) در مرتبه دوم این نور واحد به انوار 14 معصوم (ع) تبدیل شده و حول عرشی الهی به عبادت مشغول شده و معلم توحید ملائک شده ا ند. حبيب بن مظاهر اسدى به امام حسین(ع) عرض کرد: «أَيَّ شَيْ‏ءٍ كُنْتُمْ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ آدَمَ ع قَالَ كُنَّا أَشْبَاحَ نُورٍ نَدُورُ حَوْلَ عَرْشِ الرَّحْمَنِ فَنُعَلِّمُ الْمَلَائِكَةَ التَّسْبِيحَ وَ التَّهْلِيلَ وَ التَّحْمِيد ـــ پيش از آن كه خداوند عزّ و جلّ آدم عليه السّلام را بيافريند شما چه بوديد و كجا بوديد؟ حضرت فرمودند: ما شبح‏هاى نورى بوديم كه اطراف عرش خالق رحمان دور مى‏زديم و به فرشتگان تسبيح (سبحان اللَّه) گفتن و تهليل (لا اله الّا اللَّه گفتن) و تحميد (الحمد للَّه گفتن) را تعليم مى‏داديم.» 3ـ انوار هدایت بشر: (فَجَعَلَکُمْ فى بُیُوت ) در این مرتبه خدواند بر بشر منت نهاده و این انوار را بر روی زمین فرستاده تا سرپرستی بشر را به عهده گرفته و طریق فیض الهی و هدایت بشر قرار گیرند. و اگر این انوار نبودند نه عبادتی و نه رشد وعرفانی نسبت به خدای متعال امکان پذیر بود. « قال الباقر(ع): بِنا عُبِدَالله. وَ بِنا عُرِفَ اللهُ» « قال الصادق(ع): الاَوصیاءُ هُم اَبوابُ اللهِ عَزَّوَجَّلَ الَّتی یُؤتی مِنها. وَلَولاهُم ما عُرِفَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ. وَ بِهِم احتَجَّ اللهُ تَبارَکَ وَ تَعالی عَلی خَلقِهِ» آدرس کانال گام دوم: 🔸https://eitaa.com/mo_jamali_110
31.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه پنجم 🌐آدرس کانال گام دوم: 🔸https://eitaa.com/mo_jamali_110
35.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه ششم 🌐آدرس کانال گام دوم: 🔸https://eitaa.com/mo_jamali_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 دقیقا یک سال تمام هست که منتظر بودم که یک روز مانده به پایان سال برسه و این کلیپ چهار دقیقه ای رو از جهت تبریک سال نو و به عنوان بهترین تلنگر معنوی تاریخ معاصر ارسال کنم. 🔸 اصراری نیست که این کلیپ رو حتما به همراه لینک کانال برا دیگران ارسال کنید، اما بدون درج لینک کانال هم که شده، لطفاً حتما برای هر کسی که آینده معنویش براتون مهم هست ارسال کنید.‌ کلیپی که باید ده ها بار اون رو دید و به محتواش توجه کرد! 💐 سال نو بر شما و خانواده محترم مبارک. چهار دقیقه پایانی مستند هشت قسمتی «آقا مرتضی» 👇 @ravayatefathavini
خوش آن دمی که بهاران، قرارمان باشد ظهور مهدی زهرا، بهارمان باشد 💐 🌺 اللّٰهمَّ حَوِّل حالَنا بِظُهورِ الحُجَّة 🎉 حلول سال نو و بهار طبیعت و تقارن آن با بهار قرآن؛ ماه مبارک رمضان مبارک باد ✨ 🌸🌸🌸 🌷 اَللّهُـمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّـکَ الفَــرَج 🌷
⭕️ عقلانیت دینی و خرد دولت‌ساز 🔸 معمای دولت در وضعیت ایران معاصر (1) 🖋محمدحسین طاهری تامل پیرامون یکی از گذرگاه‌های معمایی در مواجهه با است که دشواره‌ی دامنه‌داری را در سیاست کشورمان رقم زده است. دو مساله‌ی نظری و یک اضطرار عینی، این تامل را ضروری می‌کنند: اولا، می‌تواند به‌عنوان منبع غنی معرفتی و الهام‌بخش، ترسیم‌کننده‌ی متناسب با زیست‌جهان مسلمانان باشد؛ البته در این مراجعه ضرورت دارد که به تناسبات عصر حاضر توجه شود. مراجعه به نص برای اصطیاد نظم با این تصور که در خلاء و بدون توجه به جنس و سنخ موضوعات می‌توان به حیات دینی دست یافت، به می‌انجامد. ثانیا، تحول در تفکر سیاسی که با طلوع عصر مدرن رخ داده است، تامل در و را گریزناپذیر می‌کند؛ درعین‌حال که این تحول را باید به چشم مرحله‌ای از مراحل تکامل سیاسی جامعه‌ی بشری دید، اما نباید آن را سقف انگاشت. فرارفتن از این عقلانیت و نهاد، با ملاحظه‌ی الزامات لازم، نه‌تنها ممکن است، بلکه مختصات عقلانیت دینی و تجربه‌ی نیم قرن اخیر این امکان را تقویت کرده و آن را به یک افق سخت و پیچیده، اما قابل دستیابی تبدیل می‌کند. تحقق انقلاب اجتماعی اسلامی و قرارگرفتن در اقتضائات فرآیندی جدید، اندیشیدن به دولت و تئوری‌پردازی معطوف به دولت‌سازی ایرانی-اسلامی را به اولویت نخست اندیشه‌ی سیاسی تبدیل کرده است. نهاد دولت، فاعل برتر جامعه‌پردازی است و کامیابی در این انقلاب لاجرم به تاسیس ساختِ سیاسیِ متناسب با این فرآیند نیاز دارد. @monir_ol_din
⭕️ عقلانیت دینی و اقتضائات نهادسازی 🔸 معمای دولت در وضعیت ایران معاصر (2) 🖋محمدحسین طاهری ساختِ یک «نهاد» (institution) به‌منظور تمشیت امورات زمام‌داری، به اندیشه‌ای احتیاج دارد که از عهده‌ی معماری نظریِ این امر مهم سیاسی برآید. بنیان‌نهادن مبنایی برای بخشیدن به قدرتِ حاکم، از جمله‌ی مساله‌های مهم در معماری نظری نهاد زمام‌داری بوده است. در طلیعه‌ی تاریخ بشر، تعریف نقشی برای حاکم در پیوند با «غیب عالم» در برابر «شهود عالم» (Unseen and intuition)، توجیه‌گر اعتبار جایگاه حاکم و قرارگرفتن وی در رأس بود. ازاین‌رو از همان دیرباز، نامزد توان‌مندی برای تصدّی این اقدام نظری محسوب می‌شد. باور به تاثیر جهان «فوق قمر» بر امورات «تحت قمر»، یا آن‌چیزی که در یونان باستان « نامیده می‌شد، توجه به را تشدید می‌کرد. در این میان، ادیان الهی که منبعی غنی برای تبیین رابطه‌ی غیب و شهود عالم ممکنات بودند، پیامی را خطاب به ساحت زمام‌داری آوردند و شیوه‌ی ساخت نهادی برای حکمرانی بر امورات جامعه‌ی انسانی را مخاطب خود ساختند. به‌این‌ترتیب، توجه به رابطه‌ی وثیق میان «دین» و «قدرت» به یکی از موضوعات مطالعات سیاسی تبدیل شد و تا به امروز ادامه پیدا کرد و تامل در نسبت نهاد (institution) با ساحت شهود (intuition) را به یک موضوع جدی تبدیل نمود. پرسش الهیات سیاسی معاصر این است که چه نسبتی با دارد؟ مکانیزم تعامل میان این دو گونه‌ی متفاوت از عقل‌ورزی چیست؟ آیا رابطه‌ی میان آن‌ها شبیه دو خط موازی است که هیچ ملتقایی با یک‌دیگر ندارند یا لزوما باید یکی از آن‌ها به‌تبع دیگری تعریف شود؟ آیا می‌توان به‌گونه‌ای از تقسیم کار میان عقلانیت دینی و خرد سیاسی اندیشید؟ تامل در این پرسش‌های بنیادین لازمه‌ی پیشبرد فرآیند دولت‌سازی مطلوب در ایران عصر جدید است. 📕 پی‌نوشت: نهادسازی، مقتضی نوعی ثبات و قرار و خط و مشی مشخص و تعیین‌شده است و اوج آن در تاسیس تجلی یافته است. درعین‌حال، واضح است که امر سیاسی همواره در معرض زخمه‌ها و تردیدافکنی‌های امر غیبی است و این ثبات را به سمت تحول و تغییر سوق می‌دهد. لذا در کنه پرسش از رابطه می‌توان به پرسش از توجه کرد و در پی این پرسش برآمد که مکانیزم تعدیل این دو امر اجتناب‌ناپذیر در زمین سیاست چیست؟ https://eitaa.com/monir_ol_din
⭕️ موضع‌گیری نسبت به دولت مدرن 🔸 معمای دولت در وضعیت ایران معاصر (3) 🖋محمد حسین طاهری با ظهور و تولد انسانِ رنسانس، که به تجدید بنای فلسفه‌ی سیاسی و انجامیده، پرسش از نسبت دین با زمام‌داری نیازمند تجدید نظر شده است. مفاهیم در این گذار تمدنی، دستخوش تغییرات اساسی شده‌اند. در چنین فضایی دیگر نمی‌توان بدون درنظرگرفتن وجه مفاهیم، معنای آن‌ها را صادق و قابل صدق بر واقعیت امر سیاسی این روزگار یافت. که روزگاری دال مرکزی سیاست پیشامدرن بود، امروز جای خود را به داده است. موضع‌گیری مسلمانان پیرامون این گذار تمدنی، در سه طیف قابل تمییزیافتن است: الف) لازم نیست که ما در مفاهیم‌مان تجدید نظر کنیم؛ باید در برابر مدرنیته ایستاد و آن را پس زد و جهانی را آن‌گونه که مفاهیم سنتی ترسیم می‌کنند، احیاء کرد. ب) مدرنیته نشانه‌ی رشد بشر است و اسلام با رشد و تکامل مخالف نیست؛ لذا باید به قرائتی از اسلام دست یافت و مفاهیم را به‌گونه‌ای متحول نمود که با اقتضائات مدرنیته سازگار باشد. ج) فهم از اسلام به‌تبع تحول در زمینه و زمانه و موضوعاتی که در برابر نصّ پدیدار می‌شوند، قابل اتساع است؛ لذا برای تکامل زیست‌جهان اسلامی، ضمن توجه به وجه فیلولوژیک مفاهیم نصّ می‌توان دایره‌ی معنایی‌شان را توسعه بخشید و به تجدید سنّت و فرهنگ اسلامی دست یافت. قرائت از دولت‌سازی در نزد اندیشمندان سیاسی مسلمان نیز به‌تبع سه موضع‌گیری فوق‌الذکر، معنا و فرآیند متفاوتی را اقتضاء می‌کند. در موضع‌گیری نخست اساسا تلاش برای ساخت نهاد قدرت شبیه آن‌چیزی که در استیت مدرن رخ داده، معتبر نیست و اهتمام نسبت به آن، انحراف محسوب می‌شود. موضع‌گیری دوم، به امکان دولت مدرن اسلامی و معتبربودن آن باور دارد. موضع‌گیری سوم از ساختی تحت‌عنوان سخن می‌گوید که بدیل و است. https://eitaa.com/monir_ol_din
هدایت شده از جدال سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فرید زکریا: ▪️ اگر همین‌گونه جایگاه دلار تضعیف شود، آمریکا به چنان حال و روزی گرفتار می شود که تاکنون به خود ندیده است... ✅کانال علی علیزاده👇 https://eitaa.com/joinchat/2508259340C851b3b60c7
✅ سناریوی چند روز اخیر منطقه : ⭕️موضوع اول درگیری مستقیم با آمریکاییها در سوریه ⭕️ موضوع دوم ، حذف دلار از بازارهای جهانی و سقوط جهانی دلار ⭕️ و اما بعد... حضرت آقا در سخنرانی نوروزشون یک مطلبی رو فرمودن که نشون داد که ایران از حوزه انفعال و پدافندی خارج و به موضوع آفندی و حمله رسیده ⭕️ حضرت آقا فرمودن ما جبهه مقاومت رو حمایت خواهیم کرد کارشناسان نظامی میدونن این یعنی چی ⭕️ آمریکا برای آزادی از فشار سقوط اقتصادی نیاز به راه اندازی جنگ و فروش اسلحه داره در واقع داره انتحار میکنه یا جنگ رخ میده و اینقدر اسلحه میفروشه که اقتصادش از فروپاشی نجات پیدا کنه یا خودش نابود و تکه تکه میشه به همین دلیل طی چند روز گذشته یکی از مواضع ما در سوریه مورد حمله قرار گرفت و ٨ نفر از نیروهای ما به شهادت رسیدن که این باعث شد طی دیروز و امروز همه پایگاههای آمریکایی مورد حمله مستقیم موشکی قرار بگیرن آماری که تا دیشب داده شده تا الان ٣٠ آمریکایی کشته شده اند آمریکا فکرش رو هم نمیکرد با این حجم تقابل صورت بگیره ⭕️ هیچ کدوم از پایگاههای آمریکا در سوریه و عراق امنیت نداره و در آماده باش کامل قرار گرفته ⭕️ توی این ٢۴ ساعت گذشته از بس از زمین و زمان موشک و پهپاد ریخته سرشون که بایدن بیانیه داد ما قصد جنگیدن با ایران رو نداریم (شما بخونید توان جنگیدن با ایران ) ⭕️ پهپادشون توسط سامانه های ما ساقط شده و حیثیت نظامی آمریکا در منطقه رفته آمریکاییها هم میدونن که دست برتر در منطقه از آن ماست و باید جمع کنند و بروند دستور حضرت آقاست باید حضور آمریکا از منطقه جمع بشه یا میرن یا مجبورشون میکنیم فرار کنند ⭕️ و خواهید دید که امریکا فرار خواهد کرد ⭕️ چون نه توان جنگیدن داره و نه بار مالی جنگ رو میتونه تحمل کنه با این وضع اقتصادی که داره نمیتونه هزینه های جنگش رو تامین کنه ⭕️از طرفی اروپا هم وضعش از هم پاشیده ⭕️ فرانسه کنترل خیلی از شهرهای خودش رو داره از دست میده و احتمال سقوط دولتش میره ⭕️ انگلیس در اعتصابات گسترده به سر میبره ⭕️ آلمان با فروپاشی اقتصادش داره مبارزه میکنه و بازارهای مالی و بورس آلمان سقوط های عجیبی رو داره تجربه میکنه دو بانک بزرگ آلمانی ورشکستگی خودشون رو اعلام کردن به طوری که حتی نمیتونن پول مردمشون رو برگردونن احتمالا آلمان هم تا چند روز آینده دچار بحران و نافرمانی مدنی خواهد شد ⭕️پس آمریکا امیدی به همراهی اروپا نداره و در مهلکه سوریه گیر کرده و داره از چپ و راست میخوره از ایران و همه گروههای محور مقاومت همه دارن عملیات میکنند بر علیه پایگاههای آمریکا ⭕️ میدان نفتی العمر میدان گازی کونیکو پایگاه آمریکا در التنف پایگاه پیشتاز و چند پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق رود فرات رفتن زیر ضربه و پایگاه عین الاسد و پایگاههای دیگه در حال آماده باش کامل هستند حتی نیروهای سنتکام هم در حال آماده باشن ⭕️ آمریکا به عربستان امید داشت که در این وضع بتونه کمک مالی بکنه که عربستان هم با ایران توافق کرده و تازه از سازمان ملل هم تقاضای برخورد با تجاوزات اسرائیل در فلسطین اشغالی رو کرده کشورهای عربی منطقه هم به تبع عربستان همگی متمایل به ایران شده اند آمریکا در ضعیفترین موضع عمر خودش قرار داره یا باید از این مهلکه فرار کنه یا نابود بشه در هر دو صورت آبروی آمریکا خواهد رفت 🏦سهام بزرگترین شرکت ساختمانی آمریکا (اورگرند ) صفر شد و ورشکست شد . ✡اسرائیل هم که خودش داره خودش رو نابود میکنه و اصلا نیازی به ورود ما نیست 😁 🇮🇷 کلا پرچممون تو منطقه به لطف خدا و دعای امام زمان عج و هدایت حضرت آقا اون بالا بالاهاست مذهبی و غیر مذهبی هم فرقی نمیکنه باشی یا نباشی پرچم کشورمون داره اون بالا تکون میخوره🇮🇷 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi https://splus.ir/asatid_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅حملات به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه در قاب رسانه‌های عربی؛ حملات حاوی پیام ایران به آمریکا برای خروج از سوریه است!! 🔹 بازتاب کشته و زخمی شدن چند سرباز آمریکایی طی حملات پهپادی به پایگاه‌های ارتش تروریست آمریکا در سوریه: 🔹 شبکه قطری "العربی": این حملاتی به اراده نیروهای حامی سوریه برای اخراج آمریکا از سوریه اشاره دارد؛ موضوعی که خواسته دولت سوریه نیز هست! 🔹 شبکه سعودی "الحدث" حملات ایران استثنایی و به این معنی است که ایران دارای حضور اطلاعاتی در نزدیکی پایگاه‌های آمریکایی در عمق اراضی تحت کنترل آمریکا در سوریه است! 🔹 شبکه لبنانی "الغد": معتقدم ایران با چنین حملاتی و تحمیل کشته و زخمی به آمریکایی‌ها نظر کنگره و مردم آمریکا برای تسریع در خروج از سوریه را تقویت می‌کند!! 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
33.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه هفتم 🌐آدرس کانال گام دوم: 🔸https://eitaa.com/mo_jamali_110
39.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه هشتم 🌐آدرس کانال گام دوم: 🔸https://eitaa.com/mo_jamali_110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اکتفا به برخورد با فلان رستوران‌دار و راننده در موضوع مبارزه با بدحجابی، اقدام‌ ناموفقی است، چرا که فقط با کسانی که مرتکب جرم شده‌اند برخورد کرده‌اید، اما با شبکه اشاعه و اقامۀ آن درگیر نشده‌اید. نمی‌شود که به اقامه‌کنندهٔ بی‌عفتی، لقبِ کارشناس ارشد و دانشمند بدهید و بعد بتوانید با بی‌حجابی مبارزه کنید! https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4638 ☑️ @mirbaqeri_ir
🎥 کمبود کارگر داریم، با وجود اسنپ و تپسی کسی جذب کارخانه‌ها و کار تولیدی نمی‌شود! ✍️ پا نوشت : صدای قارون ها و اربابان برده خوار بلند شده از کمبود کارگر که نه ، حمال بی مزد و مواجب ! فکر میکنم اربابان گذشته بیشتر از حقوقی که شما به کارگر میدهید خرج بردگانشان میکردند ، ببینید کار به کجا رسیده کارکردن در اسنپ انتخاب بهتریست از کارکردن در کارخانه های اقایون ... دولت نقش پر رنگی در این ظلم به طبقات پایین جامعه دارد ... ببخشید که عنوان طبقه به کار میبرم ، جامعه ای که طبقه دارد و مردم در طبقات و دهک ها تعریف میشوند ، اسلامی که هیچ به قول شهید بهشتی لجن است لجن . انسانی که در کارخانه مانند رباط از خود اختیاری ندارد ، با ساعت کار میکند نه باجان و قلب ، کرامت اولین چیزیست که از بین میرود و به دنبال ان خلاقیت و البته اخلاق و روحیه . روزی نیست که صاحب کارخانه مورد حقد ، حسد ، حسرت ، ناسزا و نفرین کارگران قرار نگیرد ... صاحب کارخانه ای(زالو) که نماد بی عدالتیست و هرروز جلوی چشم کارگر(صاحب کار و تولید) رژه میرود و با بی زبانی میگوید موفق منم ، صاحب شرافت منم ، صاحب عزت منم ، ممنون من باش که رزاق منم و تو هیچی نیستی جز یک کودن که فقط لایق ترحمی ... چه رابطه زشتی و چه ظلم عظیمی ... دولت هم در خدمت انهاست اعتبارات هم ، حمایت ها هم ، تشویق ها هم مربوط به انهاست تا رزاق باشند چه رزاقین زشتی در بهشت های کارگر ساخته زندگی میکنند و خبر از جهنم خودساخته ندارند ..‌. . ظهر الفساد فی البر ‌... اللهم عجل لولیک فرج ... ✍️ مهدی اخلاقی @roeyaomat
با سلام خدمت همه برادران و دوستان عزیز و با آرزوی قبولی طاعات همه عزیزان در این ماه عزیز و تبریک سال نو ، انشالله در این سال جدی سعی می کنم به مرور زمان گزارشی مکتوب و مختصر از اندیشه علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره) را خدمت بزرگوارن تقدیم کنم . َ1ـ مطلب اول تفکیک دو محور از اندیشه استاد سید منیر است محور اول نوع آسیب شناسی ایشان از حوزه اندیشه دینی و طرح مسایل جدید متناسب با زمانه انقلاب اسلامی در سپهر تجربه عینی استاد سید منیر محور دوم جواب ایشان به مسایل و اندیشه اثباتی ایشان است .به نظر محور اول بسیار مهم است ولو برخی به اندیشه اثباتی ایشان نقد داشته باشند 2ـ در تبیین اندیشه سید منیر لازم است ابتدا به شرایط پرورشی ایشان توجه شود هم شرایط خانوادگی و هم حوزوی و هم اجتماعی.در باب شرایط خانودگی و تربیتی ایشان، نقطه بارز پدر ایشان و شیوه تربیتی ایشان در باب فرزندان است . پدرشان آقا سيد نورالدين حسيني الهاشمي از شاگردان مبرز ميرزاي بزرگ شيرازي است. که پس از مدتي تلمذ خدمت ميرزا بزرگ، در شيراز مستقر شدند؛ تقريبا اين دوره، دوره مواجهة با رضاخان است. اتفاقاتي که در بحث ملي شدن صنعت نفت در حال رخ دادن است. خود ایشان در کتاب خاطرات خود (چاپ شده در مرکز اسناد انقلاب اسلامی) گزارشي از پدرشان دارند و آن اين است که پدر ايشان قائل به حضور حداکثري دين در حيات اجتماعي است. خيلي از شاگردان ميرزا اينگونه اند. مثل آقا سيد عبدالحسين موسوي لاري، مثل آيت الله العظمي شاه آبادي ،استاد حضرت امام، و بزرگان ديگر مثل موسس حوزه علميه، آقا شيخ عبدالکريم حائري يزدي، همه اينها این مبنا دین حداکثری را از ايشان به ميراث گرفته اند. در اين دوران فرمان فرما يکي از آن ياران خيلي صديق شاه، در شيراز مستقرند. سید منیر خاطراتي از شیوه پرورشی پدر نقل می کنند مثلا که نقل مي‌کند ، من وقتي که در يک جلسه علما وارد مي‌شدم پدر من به من مي‌گفت که از دم در که مي‌آيي، دست همه را ببوس، برگرد دم در، دم در بنشين اما وقتي جلسه، جلسه امرا بود، پدر من به من مي‌گفت که وارد اين اتاق که شدي، سرت را مي‌گيري بالا، اگر کسي هم سلام کرد، با سر جواب مي‌دهي، شق و رق مي‌آيي مي‌نشيني کنار من، بالاي مجلس. اندیشه اجتماعی بالای او و اعتقاد به کار تشکیلاتی جهت تحقق عینی اسلام در متن جامعه از ویژگی خاص این مرجع بصیر می باشد و لذا از اولین کسانی است که به تاسیس حزبی مذهبی فراگیر به نام حزب برادران مبادرت ورزید تا درسایه آن بتواند به بسیج توده ها و آموزش آنها و تاثیر و مهار ارکان حکومت وقت بپردازد. گام دوم / مصطفی جمالی, نظام اندیشه سید منیرالدین حسینی الهاشمی(ره) 🌐آدرس کانال گام دوم: 🔸https://eitaa.com/mo_jamali_110
پا نوشت : نقطه مقابل حجاب تصویر یک بی حجاب نیست و مجسمه گاو منهتن ، نماد سرمایه داری قرار دارد ، به این دلیل که فرهنگ دنیای مدرن برهنگی را بهینه میکند ، نفع شخصی ، لذت شخصی را اصل میداند ، تهاجم و تجاوز و عصیان لازمه چنین رویکردیست ، زن در چنین جهان ارزشی باید تن نازی و اشوه گری کند تا با انچه از جمال دارد بتواند جذب کند ولو به قیمت تجاوز به حریم روانی دیگران ... انها هم که امروز چنگ به ارزش های اسلامی و حجاب میزنند ابتدا این نظام ارزشی و ولایت اولیاء ان را با اعماق قلبشان برخود پذیرفته اند .
👤مرحوم علامه حسینی هاشمی 🔸نمیتوان مکاتب پوچ و بی هویتی مانند بهائیت، قادیانی و... را حریف اصلی اسلام در صحنه مبارزه عملی و عینی میان حق و باطل فرض کرد. 🔸 حریف اصلی ما آن مکتبی است که از عهده ایجاد نظامات اجتماعی بر‌می‌آید و می‌تواند به تخصیص «قدرت، اطلاع، ثروت» بپردازد و محیط الگوی مصرف و پرورش جامعه؛ یعنی چشایی، بویایی و بینایی و تمامی مجاری حسی مؤثر در حساسیت انسانها نسبت به محیط خارج را شکل دهد. 🔸 چنین جریانی از یکسو می‌تواند بر محیط پرورشی جامعه و جهت‌دهی به آن فائق شود و از دیگر سو به تعریف ارتباطات انسانی آنگونه که خود می‌خواهد بپردازد و از جنبه سوم هم به ارائه تعاریف نظری مبادرت کند. پس این جریان خطرناک، امروز حریف اصلی ماست. 📆 مشهد/دی ماه ١٣٧٩ 🆔@Asre_jadid_57
گام دوم|مصطفی جمالی
با سلام خدمت همه برادران و دوستان عزیز و با آرزوی قبولی طاعات همه عزیزان در این ماه عزیز و تبریک سال
3ـ از دیگر زمینه های پرورشی استاد ، حیات حوزوی استاد و اوج آن راه یابی به درس امام خمینی (ره) در نجف می باشد. حضور استاد در درس امام به ویژه بحث ولایت فقیه که در خور تحسین و متفاوت با دیگران بود، بر ايشان تأثير عمیق نهاد و اندیشه ی سیاسی و اجتماعی ایشان را نظام و سامانی نو بخشید؛ به گونه‌ای که گویی حلقه ی مفقوده‌ی او در این‌گونه مباحث از درس‌های خارج امام خمینی (ره) بر او مکشوف و روشن می‌شود. ایشان در بخشی از خاطرات خود می‌گوید: «... در ايامی که مرحوم حکيم در بستر بيماری بودند، حضرت امام، بحث حکومت اسلامی را آغاز کردند که دوازده جلسه به طول انجامید و بنده در آن حضور يافتم و تأثير عميقی در من داشت؛ حتی تغييراتی در افق ديد و انديشه ی من رخ داد. تا قبل از آن در انديشه ی حزب و تحزب بودم و بعد از آن به فکر نظام و حکومت افتادم و فرمايشات امام به من خط می‌داد».(کتاب خاطرات ،ص200) 4ـ اما زمینه اجتماعی ، بازگشت استاد حسینی (ره) در سال 1349 به ایران را می‌توان آغاز عصر بازدهی و نیروسازی ایشان دانست. با ورود مجدد به میهن اسلامی، خویشتن را با نسلی روبرو دید که دستگاه‎های تبلیغاتی نظام ستم‌شاهی با وعدۀ رسیدن به «دروازه‌های تمدن بزرگ» او را به دست شستن از سنت‌های الهی و آداب دینی ترغیب و به پذیرش آرمان‎ها و ارزش‎های غرب مادی تشویق می‌کرد و دستگاه‌های سیاسی و امنیتی با ایجاد فضایی خفقان‌زده، او را از هر حرکت آزادی‌بخش و اسلام‌خواهانه‌ی خلاف اراده‌ی حکومت ستم‌شاهی باز می‌داشت، نسلی که گرچه دلبستۀ علایق دینی، محتاج معارف الهی و تشنۀ عدالت اسلامی بود، اما تحت تأثیر این فضای امنیتی، خود را در یاری حق عاجز و در استقرار عدالت ناتوان می‌پنداشت. احساس وظیفه در آگاهی‌بخشی و نجات این نسل مورد تهاجم، زمینه‌ساز آغاز فعالیت‎های فرهنگی استاد با نسل جوان در سال 1349 در شیراز شد. اما زمان زیادی نگذشت که با بروز حساسیت دستگاه‎های امنیتی و اطّلاعاتی، ایشان به شهرستان گنبد تبعید گردید. از آن جا که در شیراز فضا و شرایط برای ادامۀ فعّالیّت مناسب نبود، ایشان پس از تبعید، تصمیم به مهاجرت به شهر مقدّس قم و اقامت در آن جا گرفت و در اوایل سال 1352 به صورت کامل در قم مستقر گردید و به ادامۀ کار فرهنگی پرداخت. با اوج‌گیری نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام(رض) استاد در کنار جلسات علمی، کلاس‎های متعدد بحث و بررسی با گروه‎های مختلف جوانان که بیش‎تر در منزل مختصر ایشان و غیرعلنی تشکیل می‎داد و نیز در کنار استمرار درس و بحث حوزوی، ‌در ادامه و گسترش و اوج‌گیری انقلاب اسلامی به سهم خویش ایفای نقش می‌نمود و در هم‌آهنگی با حضرات اعضای جامعه مدرسین و در ارتباط با مراجع تقلید، چونان سایر روحانیون مبارز در قم، جریان مبارزه علیه نظام ستم‌شاهی را در مسیر هدایت شده به وسیله رهبر کبیر انقلاب، گرمی می‌بخشید.در همین ایام با گروههای مختلفی همچون منصورون در باب نقد اندیشه‎های غربی و تدوین اندیشه‎های اسلامی تلاشی وافر داشت. گام دوم / مصطفی جمالی, مهندسی تمدن نوین اسلامی ـ جلسه هشتم 🌐آدرس کانال گام دوم: https://eitaa.com/mo_jamali_110
«ایمانی که از ما خواسته شده، ایمان به کلّ طرح تاریخی نبیّ‌اکرم(ص) است که لبۀ فعلی آن در دست امام زمان(عج) است و باید با آن حضرت همراه بود. هر امامی مأموریتی دارد و بخشی از طرح نبی‌اکرم(ص) را پیش می‌برد. مؤمنین باید با امام دوران خودشان همراه شوند و با مأموریت او حرکت کنند و طرح دیگری درنیندازند.» ☑️ @mirbaqeri_ir