eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
971 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
52 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•═•••◈﷽◈•••═• 🇮🇷 موضوع: احکام تیممضرر داشتن استعمال آب یکی از موارد وجوب تیمم ضرر داشتن آب است که به بر خی از مصادیق آن در ذیل اشاره می شود:👇👇 🌹 مصادیق ضرر داشتن آب ↪️ 1⃣ از استعمال آب بر جان خود (موجب مرگ او شود) بترسد. 2⃣ بترسد که بواسطه استعمال آن مرض یا عیبی در او پیدا شود. 3⃣ مرضش طول بکشد یا شدت پیدا کند. 🌸نکته:اگر کسی آب گرم برای او ضرر ندارد باید با آب گرم وضو بگیرد. 🌹ضرر آب برای چشم 👈کسی که مبتلا به درد چشم است وآب برای او ضرر دارد ⬅️ باید تیمم کند. •┈••✾🍃✾🍃✾••┈• ✅ انجام تیمم با علم به ضرر وکشف خلاف 🌹تیمم با علم به ضرر 1⃣ پیش از نماز بفهمد که آب برایش ضرر ندارد↪️ تیمم او باطل است. 2⃣ بعد از نماز بفهمد که آب برایش ضرر ندارد↪️ نمازش صحیح است.(اختلافی) ✍در مورد علم به عدم ضرر بعد از نماز نظرات فقها مختلف است👇👇 🔻قول اول: آیات عظام امام خمینی رحمت‌الله علیه، گلپایگانی... نمازش صحیح است (گلپایگانی :بنابر احتیاط مستحب دوباره نماز را با وضو بخواند واگر وقت گذشته قضا نماید.) 🔻قول دوم آيات عظام:خوئ،تبریزی،صافی،مکارم،.. اگر وقت باقی باشد احتیاط واجب باید دوباره نماز را با وضو یا غسل بخواند واگر وقت گذشته قضا ندارد. 🔻قول سوم: آيات عظام وحید،سیستانی،زنجانی... اگر وقت باقی باشد باید دوباره نماز را با وضو یا غسل بخواند،واگر وقت نباشد قضا واجب نیست (سیستانی مگر در صورتی که وضو یا غسل در حالت یقین یا احتمال ضرر ،موجب نگرانی روحی باشد که تحملش مشکل است. 🔻قول چهارم آیت‌الله بهجت:اگر بعد از نماز بفهمد دوباره نماز را با وضو یا غسل بخواند ،واگر وقت گذشته نماز قضا ندارد. ✅ ادامه دارد.... 📚توضیح المسائل مراجع عظام 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سَلامٌ عليٰ آلِ يٰس ... پدرمهربانم، سلام ... صبح یعنی شما بتابید، و مرا؛ زنده به خود گردانید... ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
همواره در محضر امام زمان علیه السلام 🔵 آیت الله بهجـــت(ره) : 🌕 مومن باید خود را در همه حال، در محضر آن حضرت ببیند. توجه داشته باشیدکه هر کاری می کنید، در محضر اوست. حتی از خیال شما آگاه است. @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چقدر جفاکاری اگر قلبت از این حرفها تکان نمیخورد 🔵 صاحب مکیال المکارم می گوید : 🔹خدا در قرآن فرموده: هَلْ جَزاء الْاِحْسانِ اِلّا الإحْسانُ فَبِأیِّ آلاء رَبِّکُما تُکَذِّبانِ آیا پاسخ خوبی غیر از خوبی است؟! 🔸ای کسی که از جبران خوبی های مولایت صاحب الزمان عاجز هستی، آیا نمی‌توانی ساعتی از ساعات شبانه روزت را که بی اختیار می‌گذرد به دعا برای او اختصاص دهی؟ همان مولایی که به هر شکلی به تو خوبی کرده و زبان از شمارش و توصیف خوبی های او ناتوان است؟ همين عمر و زندگانی تو که با آن به اهدافت می‌رسی فقط یک نعمت از نعمت هایی است که خدا به یمن وجود امام زمان روزی‌ات کرده... چقدر جفاکاری! پس چقدر جفاکاری اگر قلبت از این حرفها تکان نمی‌خورد و زبانت به دعا برای مولایت باز نمی‌شود... 📚 مکیال المکارم جلد ۱ صفحه ۴۹۴ @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اعراب آیه ۹۲ سوره بقره 👈 وَلَقَدْ جَاءَكُمْ مُوسَىٰ بِالْبَيِّنَاتِ ثُمَّ اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِهِ وَأَنْتُمْ ظَالِمُونَ. و (نیز) موسی آن همه معجزات را برای شما آورد، و شما پس از (غیبت) او، گوساله را انتخاب کردید؛ در حالی که ستمگر بودید. وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. لَ: حرف تاکید، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. قَدْ: حرف تحقیق، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. جَاءَ: فعل ماضی، مبنی بر فتح كُمْ: ضمیر متصل، مبنی، محلا منصوب، مفعول‌به مُوسَىٰ : فاعل و مرفوع، علامت رفع ضمه مقدر بِ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. الْبَيِّنَاتِ: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری بِالْبَيِّنَاتِ : جار و مجرور، متعلّق به «جَاءَ» ثُمَّ : حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. اتَّخَذْتُمُ: فعل ماضی، مبنی بر سکون. ضمیر متصل «تُم»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل الْعِجْلَ: مفعول‌به و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری مِنْ : حرف جرّ، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. بَعْدِ: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری هِ : ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه وَ : واو حالیه، مبنی، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. أَنْتُمْ : ضمیر منفصل، مبنی، محلا مرفوع، مبتدا ظَالِمُونَ: خبر و مرفوع، علامت رفع «واو» •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: معانی حرف «ثُمَّ»  👈 حرف «ثُمَّ» در معانی زیر به می‌رود: ۱. بعنوان حرف عطف؛ به معنی ترتیب به همراه فاصله زمانی است اسم یا جمله بعد از آن نقش معطوف دارد. مثال : یستریحون قلیلاً ثمّ یَبدَؤونَ بِمطالعةِ  الکُتُبِ . ترجمه: کمی استراحت می‌کنند سپس مطالعه کتابها را آغاز می کنند. ۲. به عنوان حرف عطف؛ علاوه بر معنی قبل، تعجب را می رساند. مثال : الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ جَعَلَ الظُّلُماتِ وَ النُّورَ ثُمَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ. ترجمه: ستايش خداى را كه آسمان‏ها و زمين را آفريد و تاريكى‏ها و روشنايى را پديد آورد، با اين همه كافران براى پروردگارشان همتا قرار مى‏دهند. ۳. بعنوان حرف زائد (برای تأکید) مثال: كَلَّا سَيَعْلَمُونَ * ثُمَّ كَلَّا سَيَعْلَمُونَ. ترجمه: چنین نیست که آنان گمان می‌کنند، به زودی می‌فهمند، باز هم چنین نیست که آنان می‌پندارند به زودی می فهمند. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• ✅ در آیه ۹۲ سوره بقره: «ثُمَّ» به عنوان حرف عطف بکار رفته و به معنی ترتیب و فاصله زمانی و جمله بعد از آن نقش معطوف را دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (برمبنای کتب موسوعه‌ النحو و الصرف، صرف متوسطه) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin