eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.1هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
توسل به امام زمان (عج) در سختی ها 🔵 روايت شده است اگر مؤمني که امري از امور دنيوي يا اخروي بر او سخت شده، به صحرا رود و اين دعا را هفتاد مرتبه بخواند، امداد و کمکي از جانب حضرت بقيّة اللَّه ارواحنا فداه به او مي‏رسد. يا فارِسَ الْحِجازِ أَدْرِکْني، يا أَبا صالِحِ الْمَهْدِيَّ أَدْرِکْني، يا أَبَا الْقاسِمِ أَدْرِکْني أَدْرِکْني وَلاتَدَعْني، فَإِنّي عاجِزٌ ذَليلٌ 📚 منتخب الختوم ص ۱۹۶ 🌕 البته مرحوم رازی توصیه کردند این توسل در سحر شب جمعه انجام شود و دعا را هم به طریق زیر با اندکی اختلاف نقل کردند: يا فارس الحجاز ادركني يا اباصالح المهدي ادركني يا اباالقاسم المهدي ادركني يا صاحب‌الزمان ادركني ادركني ادركني و لا تَدع عَنِّی فاِنِّی عاجِزٌ ذَلِیلٌ. @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◀️ ۱۸ اسفند سالروز بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی ⬅️ سید جمال الدین اسدآبادی آغازگر بیداری در کشور‌های اسلامی و در زمان حیات خود با اندیشه‌های درخشانش از رهبران نهضت ضداستعماری در جهان اسلام بود. ↩️ سید جمال‌الدین اسدآبادی، سیدی آگاه به زمانه خویش که وقتی ملت‌های مسلمان در خواب غفلت بودند ندای بیداری و اتحاد سر می‌دهد. 👈زندگی سید جمال آمیخته به سفر‌ها و اخراج‌های سیاسی متعددی است که البته این بی مهری‌ها نتوانست در اراده پولادین این رادمرد اصلاحگر خللی وارد کند. 👌اسدآبادی از ۱۰ سالگی همواره در سفر بود و در کشورهایی، چون ایران، افغانستان، عربستان، هند، مصر، آمریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه و آلمان به تبلیغ اندیشه‌های خود می‌پرداخت. *⃣ اسدآبادی با مکاتبه به میرزای شیرازی نقش بسزایی در صدور فتوای تحریم تنباکو داشت. ⏪ سیدجمال مهم‌ترین و مزمن‌ترین درد جامعه اسلامی را استبداد داخلی و استعمار خارجی تشخیص داد و محوری‌ترین توجه اش نگاه به درون بود. 🏴 این بیدارگر مشرق زمین بر اثر دسیسه و مسمومیت در ۱۸ اسفند سال ۱۲۷۵ خورشیدی در آغوش معبودش آرام می‌گیرد. واپسین کلام سید به دوستان ایرانی اش این بود که از حبس و کشته شدن نترسید و گول عوام فریبان را نخورید و با نهایت سرعت بکوشید، که طبیعت با شما یار است و خالق طبیعت، مددکار. ↩️ سید جمال چاره درد‌های مسلمانان را بازگشت به اسلام اصیل می‌دانست و معتقد بود برای آزادی و نجات از محرومیت باید به زیر سایه امن اسلام پناه برد. ✨سید جمال الدین اسدآبادی شخصیتی است که رهبر معظم انقلاب در وصف نقش ایشان در بیداری اسلامی و جنبش‌های فراگیر در سطح منطقه به ویژه در مصر فرمودند: 🔆 سیدجمال بزرگ، آن مرد اسلام خواه، شجاع و مبارز، بهترین جایی را که برای مبارزات خود توانست پیدا کند مصر بود پس از او هم شاگردان ویˈمحمد عبدهˈ چنین نقشی را ایفا کردند. روحش شاد ویادش گرامی🌷 ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨وَ اَبْلَیْتُ شَبابى؛ مستى دورى از خدا» ◀️ در این فراز دورى از خداوند در ایام شباب و جوانى، به نوعى مستى، تعبیر شده است. گرچه در بدو امر، با شنیدن كلمه «مستى» اذهان، به طرف مستى حاصل از«شراب» سوق داده مى‏شود،ولى باید اذعان كرد كه به تأیید قرآن و اخبار،مستى‏هاى دیگرى نیز مى‏باشد كه به مراتب خطرناك‏تر از مستى شراب مى‏باشد. *⃣ به عنوان مثال على علیه‏السلام مى‏فرماید: «سُكْرُ الْغَفْلَةِ وَ الْغُرورِ اَبْعَدُ اِفاقَةً مِنْ سُكْرِ الْخُمُور؛مستى غفلت و غرور، دیرتر از مستى انواع خمرها از سر مى‏پرد». و نیز فرمود: «اِسْتَعیذُوا بِاللّه‏ِ مِنْ سَكْرَةِ الْغِنى، فَاِنَّ لَهُ سَكْرَةً بَعیدَةَ الاِفاقَةِ؛ از مستى ثروت به خدا پناه برید، كه مستى آن به سختى از سر مى‏پرد». ↩️ به هر حال آنچه روشن است، تنها شراب، موجب مستى نمى‏شود، بلكهبسیارى از صفات رذیله در آدمى، ایجاد مستى مى‏نماید. على علیه‏السلام مى‏فرماید: «اَلسُّكْرُ اَرْبَعُ سُكراتٍ: سُكْرُ الشَّراب، وَ سُكْرُ المالِ وَ سُكْرُ النِّومِ وَسُكْرُ الْمُلْكِ؛ مستى چهارگونه است: مستى شراب، مستى ثروت، مستى خواب و مستى حكومت». ⬅️ همچنین فرمود: «یَنْبَغى لِلْعاقِلِ اَنْ یَحْتَرِسَ مِنْ سُكْرِ الْمالِ وَ سُكْرِ الْقُدْرَةِ، وَ سُكْرِ الْعِلْمِ وَسُكْرِ الْمَدْحِ وَ سُكْرِ الشَّبابِ، فَاِنَّ لِكُلِّ ذلِكَ ریاحاً خَبیثَةً تَسْلُبُ الْعَقْلَ وَ تَسْتَخِفُّ الْوَقار؛ سزاواراست كه خردمند از مستى ثروت و مستى قدرت و مستى دانش و مستى ستایش و مستى جوانىپرهیز كند، زیرا هر يك از اين مستى‏ها بادهاى پلیدى دارد كه عقل را مى‏ربايد و وقار را از بينمى‏برد». قرآن نیز درباره یكى از انواع مستى چنین مى‏فرماید: «لَعَمْرُكَ إِنَّهُمْ لَفی سَكْرَتِهِمْ یَعْمَهُونَ؛به جان تو سوگند كه اینها در مستى حاصل از شهوت و طغیان خود، سرگردانند». 📖حجر: 72 ⏪حاصل سخن آنكه امام عليه‏السلام در این فراز از مناجات، دورى و هجران از بارگاهخداوند را نوعى مستى تعبیر نمود كه مى‏تواند خطرات فراوانى را براى آدمى بههمراه داشته باشد. پروردگارا! به حق دل آگاهان و هشیاران، سوگندت مى‏دهیم كه جان و قلب مارا از زنگار مستى‏ها و بى‏خبرى‏ها صیقلى ده و ما را لحظه‏اى از یادت غافل مفرما! این مطلب ادامه دارد ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•═•••◈﷽◈•••═•* ✳️سخت است اما ارزشش را دارد ! ارزشش را دارد که با تمام سختی ، کسی باشی و به جایی برسی که سالها بعد ، از بودن و به دست آوردنش پشیمان نباشی ، که سالها بعد ، عمر خودت را بر باد رفته نبینی ... تمام سختی و مشکلاتِ مسیر را با لبخند ، بدرقه کن ✳️ هرگز منتظر "فرداى خيالى" نباش. سهمت را از زندگی و هدف همين امروز بگير. ✳️ فراموش نڪن "مقصد" هميشه جايى در "انتهاى مسير" نيست! "مقصد" لذت بردن از قدمهايے است ڪه بین مبدا تا مقصد بر می‌داریم! ✳️وقتی ایمان داری مقصدت زیباست ، وقتی می دانی که آخرش خوب است ! در آرزوهایت بلند پرواز باش و در تلاش برای رسیدنشان تسلیم ناپذیر ! که آخرِ امیدواری ها ، ایستادن ها و تلاش کردن ها ، همیشه خوب است ... منبع: کانال حفظ قرآن 📌توجه : انتشار مطالب اختصاصی این کانال با ذکر منبع، بلامانع است. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• @moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دل من به امید روزی نشسته است که مهمان حرمتان باشم، چشم بدوزم به آن پرچم سرخ و زمزمه کنم: امیری حسینٌ و نعم الامیر ◈السلام عليك و على أبنائك المستشهدين◈ ◈Peace be upon you and upon your martyred sons.◈ السلام علی الحُسیْن ✨ و علی علی بن الحُسیْن✨ و علی اولاد الحُسیْن ✨ و علی اصحاب الحُسیْن✨ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اول فروردین خبری نیست؛ آخر ماه شعبان را دریابید! 👈 علامه جوادی آملی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ثواب روزه سه روز آخر ماه شعبان 🔵 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: 🌕 هر کس سه روزِ آخر شعبان را روزه بدارد و آن‌ها را به ماه رمضان متّصل کند، خداوند برای او پاداش روزه دو ماه پیاپی را می‌نویسد. 📚 من لا یحضره الفقیه ج ۲ ص ۹۴ @moassese_nooralyaghin
═✼🌺 ﷽ 🌺✼═┅ موضوع : کم ظرفیتی منافقان وَمِنْهُمْ مَنْ عَاهَدَ اللَّهَ لَئِنْ آتَانَا مِنْ فَضْلِهِ لَنَصَّدَّقَنَّ وَلَنَکُونَنَّ مِنَ الصَّالِحِینَ●فَلَمَّا آتَاهُمْ مِنْ فَضْلِهِ بَخِلُوا بِهِ وَتَوَلَّوْا وَهُمْ مُعْرِضُونَ● فَأَعْقَبَهُمْ نِفَاقًا فِی قُلُوبِهِمْ إِلَى یَوْمِ یَلْقَوْنَهُ بِمَا أَخْلَفُوا اللَّهَ مَا وَعَدُوهُ وَبِمَا کَانُوا یَکْذِبُونَ● أَلَمْ یَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یَعْلَمُ سِرَّهُمْ وَنَجْوَاهُمْوَأَنَّ اللَّهَ عَلَّامُ الْغُیُوبِ؛ و از آنان کسانى اند که با خدا عهد کرده اند که اگر از کرم خویش به ما عطا کند قطعا صدقه خواهیم داد و از شایستگان خواهیم شد●پس چون از فضل خویش به آنان بخشید بدان بخل ورزیدند و به حال اعراض روى برتافتند!●در نتیجه به سزاى آنکه با خدا خلف وعده کردند و از آن روى که دروغ مى گفتند در دلهایشان تا روزى که او را دیدار مى کنند پیامدهاى نفاق را باقى گذارد●آیا ندانسته اند که خدا راز آنان و نجواى ایشان را مى داند و خدا داناى رازهاى نهانى است.(۷۵-۷۸) ⁉️شان نزول آیات فوق به چه موضوعی اشاره دارد؟ این آیات چه پیامها و عبرتهایی دربردارند؟ ✍مسلمان فقیرى از مدینه،ثَعلبةبن حاطب از پیامبر درخواست کرد تا دعا کند خداوند او را ثروتمند کند. حضرت فرمود: مال اندکى که شکرش را ادا کنى بهتر از مال زیادى است که از عهده‏ شکرش برنیایى. ثعلبه گفت: اگر خدا عطا کند، همه‏ حقوق واجب آن را خواهم داد. به دعاى آن حضرت، ثروتش افزون شد تا آنجا که دیگر نتوانست در نمازجمعه و جماعت شرکت کند. وقتى مأمورِ گرفتن زکات نزد او رفت، به او گفت: ما مسلمان شدیم که جزیه ندهیم! فخر رازى مى‏ گوید: ثعلبه از کار خود پشیمان شد و زکات خود را نزد پیامبر آورد، ولى آن حضرت نپذیرفت. ⬅️آرى، انسان نمى‏ داند صلاح و خیرش در چیست، لذا گاهى با اصرار، چیزى را مى‏ خواهد که به زیان اوست، پس باید به داده‏ هاى خدا قانع بود. ✳️نفاق معناى وسیعى دارد که هرگونه دو گانگى ظاهرى و باطن را در بر مى گیرد; مصداق بارز آن، نفاق عقیدتى است، که آیات منافقین معمولاً ناظر به آن است و آن مربوط به کسانى است که در ظاهر اظهار ایمان مى کنند، ولى در دل، شرک و کفر، پنهان مى دارند. امّا نفاق عملى در مورد کسانى است که اعتقاد باطنى آنها اسلام است، ولى اعمالى بر خلاف این تعهّد باطنى انجام مى دهند که دوگانگى چهره درون و برون را نشان مى دهد، مانند: پیمان شکنى; دروغ; خیانت در امانتچند پیام مهم : 1⃣اگر لیاقت و ظرفیّت نباشد، نعمت‏هاى الهى براى انسان نقمت مى‏ شود. مالى ارزشمند است که عامل سقوط نگردد.«اتاهم من فضله ...تولّوا و هم معرضون» 2⃣دلبستگى به دنیا، انسان را بدفرجام مى ‏کند. کسى که در اداى زکات و صدقات بخل ورزد، کم‏کم از دین روى‏گردان مى ‏شود. «بخلوا... و هم معرضون» 3⃣خلف وعده با خدا و بخل نسبت به محرومان، انسان را بد عاقبت مى ‏کند. «بخلوا به... فاعقبهم نفاقاً» 4⃣نفاق، گاهى موقّت و گاهى دائمى و همیشگى است. «الى یوم یلقونه» 5⃣پیمان‏ شکنى و دروغ، روحیّه‏ نفاق مى‏ آورد. گناه، گناه مى‏ آورد. «فاعقبهم نفاقاً... بما اخلفوا... وبما کانوا یکذبون» 6⃣سرچشمه‏ بدبختى‏ هاى انسان، خود اوست. «بما اخلفوا، بما کانوا یکذبون» ┅═✼🌺🌸🌺✼═┅ 📌برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی در کلاس تفسیر عمومی طرح جامع رضوان(تفسیر کل قرآن کریم برمبنای تفاسیر المیزان،نمونه،نور،ونسیم حیات) 📌توجه هر گونه نشر وکپی برداری ازو تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال،اشکال شرعی دارد. 🌺مؤسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر وعلوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 هزار خورشید هم که طلوع کند ، هزار ماهتاب هم که نور بیفشاند ، هزار ستاره هم که نگین آسمان باشد ، هزار بهار هم که از راه برسد ، هزار طاق رنگین کمان هم که جلوه گری کند ... بازهم دلم تنها به تو گرم است و جانم به نسیم یاد تو زنده است و قلبم در انتظار تو طپنده است ... 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◀️ اِلهى فَلَمْ اَسْتَیْقِظَ اَیامَ اغْتِرارى؛ شِكوه از خواب طولانى» ⬅️ زرق و برق‏هاى فریبنده دنیا و وسوسه‏ هاى دل فریب نفسانى، مى‏توانند آدمى را تا آنجا در خوابى خوش و عمیق فرو برند كه حتى تكان‏هاى شدید حوادث ومصائب زندگى و بیمارى‏ها و شدیدترین مواعظ نیز نتوانند او را از این خواب غفلت بیدار نمایند. ↩️ به فرموده حضرت رسول صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏آله ، تنها، حادثه بزرگ مرگ، آنها رااز این خواب گران برخواهد انگیخت. چنانچه فرمود: 👈«اَلنّاسُ نیامٌ فَاِذا ماتُوا انْتَبَهُوا؛مردم در خوابند، پس زمانى كه مردند، بیدار خواهند شد». ◀️ «اِلهى وَ اَنا عَبْدُكَ وَ ابْنَ عَبْدِكَ؛ اظهار عبودیت و توسل به كرم خداوندى» ⬅️ بالاترین افتخار براى آدمى آن است كه به مقام «عبودیت» در برابر معبودش برسد، و «عبد» او باشد. ↩️ على علیه‏السلام در این زمینه مى‏فرماید: اِلهى كَفى بى فَخْراً اَنْ تَكونَ لى رَبّاً وَ كَفى بى عِزّاً اَنْ اَكونَ لَكَ عَبْداً اَنْتَ كَمااُحِبُّ فَاجْعَلْنى كَما تُحِبُّ. پروردگارا همین افتخار، مرا بس كه تو پروردگار من باشى و همین عزت مرابس كه من عبد و بنده تو باشم، تو همان گونه‏اى كه من مى‏پسندم، مرا نیز آنگونه قرار ده كه تو مى‏پسندى. عاشقان كشته سوداى تو اند      داغ بر دل به تمناى تواند رسته از خود ز پرستندگیت      خواجگى یافته از بندگیت 👈👈همچنین امام صادق علیه‏السلام در مقام بیان بركات «عبودیت» و چگونگى تحقق عبودیت مى‏فرماید:  ✨اَلْعُبُودِیَّةُ جَوهَرَةٌ كَنْهُها الرُّبوبیَّةُ... وَ تَفْسیرُ الْعُبُودِیَّةُ بَذْلُ الْكُلِّ، وَ سَبَبُ ذلِكَ مَنْعُالنَّفْسِ عَمّا تَهْوى، وَ حَمَلُها عَلى ما تَكْرَهُ، وَ مِفْتاحُ ذلِكَ تَرْكُ الرّاحَةِ وَ حُبُّالْعُزْلَةِ وَ طَریقُهُ الافتِقارِ اِلَى اللّه‏ِ تَعالى. عبودیت و بندگى خداوند، گوهرى است كه حقیقت آن، رسیدن به ربوبیت وشبیه پروردگار شدن است... عبودیت عبارت از بخشیدن همه چیز یا گذشتن از همه چیز ـ در راه خدا ـ مى‏باشد و این صفت هنگامى براى انسان تحقق پیدامى‏كند كه نفس خود را از هوى و هوس باز دارد و نفس را با انجام كارهایىوادار بكند كه اكراه دارد ـ ⚡️مثل عبادت خداوند، انفاق، ایثار و مانند آنها ـ ؛كلید تسلط بر نفس این است كه راحتى و آرامش را از خود بگیرد و در راهخداوند جهاد و كوشش كند و گوشه نشینى اختیار كند ـ در ظاهر و بر حسبوظیفه در میان مردم باشد. اما در باطن و قلب خویش همواره با خدا باشد ـ وبالاخره اینكه در پیشگاه خداوند خویش اظهار فقر و تهى دستى نمایند. 👌متوسل شدن به كرم خداوند نیز خود از ابزار استجابت دعا مى‏باشد، زیرا هيچ خواهنده‏ اى، به تعبیر «سعدى» از این در «بى مقصود» و بدون برآورده شدن حوائج، برنخواهد گشت. كرمش نامتناهى نعمش بى پایان      هیچ خواهنده از این در نرود بى مقصود ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈﷽◈•••═•* «وَلَا تَتَمَنَّوْا مَا فَضَّلَ اللَّهُ بِهِ بَعْضَكُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ ۚ لِّلرِّجَالِ نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبُوا وَلِلنِّسَاءِ نَصِيبٌ مِّمَّا اكْتَسَبْنَ وَاسْأَلُوا اللَّهَ مِن فَضْلِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا؛ برتریهایى را که خداوند براى بعضى از شما بر بعضى دیگر قرار داده آرزو نکنید. مردان به سبب آنچه به دست مى آورند نصیبى دارند، و زنان نیز نصیبى. و از فضل خدا، استمداد جویید. زیرا خداوند به هر چیز داناست»(نساء، ۳۲). ✅ موضوع: تعلیل نهی از تمنا ❓نهی از تمنای باطل چگونه تعلیل می شود؟ ✍ در عبارت ولاتَتَمَنَّوا ما فَضَّلَ اللهُ بِهِ بَعضَكُم عَلی بَعض به اصل قضا و قدر الهی اشاره شده است و در جمله لِلرِّجالِ نَصيبٌ مِمَّا اكتَسَبوا ولِلنِّساءِ نَصيبٌ مِمَّا اكتَسَبن بيان می‌دارد كه كار و كوشش لازم است. ⬅️ قضا و قدر الهی سرانجام موافق هم می‌شوند؛ ولی قضا و قدر دو چيزند: ◀️ قضا اصل ثابت است: 👈 قضای الهی به صورت اصل كلی و جامع تصويب می‌شود؛ مانند اينكه هركس كوشش علمی و عملی داشت به مقصد می‌رسد؛ ◀️ قدر تغييرپذير است: 👈 قدر الهی اين است كه فلان شخص اگر فلان راه علمی يا عملی را بپيمايد، به فلان مقام و درجه و نعمت می‌رسد و اگر شرايط را تغيير دهد يا موانع را دگرگون كند به چيز ديگر يا جای ديگر می‌رسد. ◀️ خداوند می‌داند كه فلان شخص شرايط را تغيير می‌دهد يا نه: 👈 خداوند می‌داند كه او با حسن اختيار يا سوء اختيارش چه چيزی را برمی‌گزيند، لذا همان را در لوح محفوظ برای وی می‌نگارد، بنابراين قضا و قدر الهی و آزادی در گزينش كار، هر دو حق اند. ◀️ نتيجه كارهای آن شخص هرچند برای وی معلوم نيست برای خداوند معلوم است. ◀️ همان نتيجه را خداوند به عنوان قدرِ موافق با قضا تدوين می‌فرمايد. راه كسب باز است و هر كس بكوشد، بهره مند می‌شود، پس نبايد تمنّی باطل داشت كه نعمت از ديگران ستانده و به فرد بيكار داده شود. بر اين اساس، جمله لِلرِّجالِ نَصيب... می‌تواند دليل نهی از تمنّی باطل باشد. 🔸 گفتنی است كه حرف «من» در مِمَّا اكتَسَبوا و مِمَّا اكتَسَبن برای تبعيض است و نشان می‌دهد كه گاهی كسب به سود انسان (زن و مرد) است و گاهی از كار و كوشش خود بهره كامل نمی‌برد؛ مقداری خسارت است (زيرا انسان عادی به همه شرايط و موانع آگاه نيست) و اندازه‌ای سود. 🔸 البته در مسائل معنوی، انسان از همه كارهايش بهره می‌برد، از اين رو فرمود: 💥 واَن لَيسَ لِلاِنسانِ اِلاّما سَعي واَنَّ سَعيَهُ سَوفَ يُري ثُمَّ يُجزاهُ الجَزاءَ الاَوفي. ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی در کلاس تفسیر تخصصی طرح مشکات(تفسیر سوره نساء بر مبنای تفاسیر المیزان، تسنیم و مجمع البیان به همراه شرح دقیق و گسترده اصطلاحات) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الســـــــــــــلام علیکــــــــ یامـولانا یا صـاحب الزمـان (عج) سلام حضرت صاحب، مهدے جان⁦ صبح دمید و من به اذن نگاه بهارےات دوباره روییدم و در آسمان محبت بهشتےتان به امید عنایت تان بال گشودم که شما واسطه‌ے آسمان و زمینے و من به یُمن ِنفس هاے شماست که روزے میخورم پس از کاستے ها چه باک وقتے رزقم به دست کریمانه‌ے شماست ؟... در افق آرزوهایم تنها«أللَّھُمَ ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج»را میبینم... ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا