eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
967 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
52 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
. •••༻﷽༺••• هیئت صاحب الزمان (عج)، موسسه نورالیقین همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برگزار می نماید: ✨مسابقه مجازی تفسیر موضوعی قرآن کریم✨ با محوریت تفاسیر المیزان، نمونه و نور و با تدریس استاد حسینی آل مرتضی . 🔹ویژه خواهران🔹 📃نحوه برگزاری مسابقه: ✅فایل صوتی تفسیر موضوعی هر جزء به صورت روزانه در کانال موسسه نورالیقین بارگزاری شده و چند سوال از این فایل مطرح می شود. علاقمندان به شرکت در مسابقه باید به این سوالات در بازه زمانی اعلام شده پاسخ دهند. 🔸 جهت شرکت در مسابقه اینجا کلیک نمائید مسابقه روز اول تفسیر موضوعی قرآن کریم 🕙 بازه پاسخگویی به سوالات ۱۰ الی ۱۶ خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به صوت مسابقه به آدرس زیر بپیوندید👇👇 https://eitaa.com/moassese_nooralyaghin 🎁 شایان ذکر است به عزیزانی که به سوالات ۵ مسابقه پاسخ صحیح دهند، جوایز ارزنده ای تعلق خواهد گرفت. ┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی 📞 شماره تماس: 02537782721 @moassese_nooralyaghin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر موضوعی قرآن کریم: جزء اول موضوعات: 💠سوره حمد: ۱- سوره حمد؛ اساس قرآن(گنج العرش) ۲- تفاوت حاملان و قاریان قرآن ۳- حسن فعلی و حسن فاعلی ۴- فاعل مختار باید قلب پاکی داشته باشد ۵- ادب الهی و آغاز هر کار با نام خداوند ۶- سه قسمت سوره حمد: تسبیح، تحمید، دعا 💠سوره بقره: ۷- زمان نزول سوره بقره ۸- محتوای سوره بقره ۹- آیات ۳ الی ۵: صفات متقین - ایمان به غیب - اقامه نماز - انفاق و ... ۱۰- کاربرد فعل مضارع در صفات متقین ۱۱- حرکت متقین بدون وقفه است. ۱۲- تحریک قلوب ۱۳- آیه ۵: استعلای معنوی متقین ۱۴- آیات ۳۰ الی ۴۰: داستان حضرت آدم ۱۵- توبه حضرت آدم ۱۶- آیات ۴۰ الی ۱۴۰ : درس عبرت های داستان یهود (گاو بنی اسرائیل، سامری، داستان فرعون و موسی (ع)...) ۱۷- آیه ۱۲۴: آیه امامت ۱۸- بیان آیه امامت در میان داستان بنی اسرائیل ۱۹- تفاوت ولایت معصوم و ولایت فقیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اعراب آیه ۱۰۸سوره بقره 👈 أَمْ تُرِيدُونَ أَنْ تَسْأَلُوا رَسُولَكُمْ كَمَا سُئِلَ مُوسَى مِنْ قَبْلُ وَمَنْ يَتَبَدَّلِ الْكُفْرَ بِالْإِيمَانِ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِيلِ. آيا مى‏ خواهيد از پيامبر خود همان را بخواهيد كه قبلا از موسى خواسته شد و هر كس كفر را با ايمان عوض كند مسلما از راه درست گمراه شده است أَمْ: منقطعه (به معنای بل و احتمال دارد «اَم» معادله باشد که همتای همزه استفهامیه در آیه قبل باشد)، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. تُرِيدُونَ: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر بارز و متصل «واو» مبنی، محلا مرفوع، فاعل أَنْ: حرف ناصب مصدری، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. تَسْأَلُوا: فعل مضارع منصوب، علامت نصب حذف نون. ضمیر بارز و متصل «واو» مبنی، محلا مرفوع، فاعل رَسُولَ: مفعولٌ به و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری كُمْ: ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور، مضاف الیه كَمَا : (ک+ما) کَ : حرف جرّ یا اسم به معنای «مِثل»، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعذابرندارد. ما : حرف مصدری، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. سُئِلَ: فعل ماضی مجهول، مبنی بر فتح مُوسَى: نایب فاعل و مرفوع، علامت رفع ضمه مقدره مِنْ: حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. قَبْلُ: اسم زمان جامد، محلا مجرور به حرف جرّ مِن قبل: جار و مجرور، متعلّق به «سُئل» وَ: استینافیه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. مَنْ: اسم موصول، مبنی برسکون، مبتدا، محلا مرفوع يَتَبَدَّلِ: فعل مضارع مجزوم، فعل شرط برای «من» شرطیه. ضمیر مستتر«هو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل الْكُفْرَ: مفعولٌ به و منصوب، علامت نصب فتحه بِ: حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. الْإِيمَانِ: اسم مجرور به حرف جر، علامت جرّ کسره ظاهری بِالایمان: جار و مجرور، متعلق به «یتبدّل» فَ: حرف جواب شرط، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. قَدْ: حرف تحقیق، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. ضَلَّ: فعل ماضی، مبنی بر فتح. ضمیر مستتر«هو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل سَوَاءَ: مفعولٌ به و منصوب، علامت نصب فتحه السَّبِيل: مضاف الیه و مجرور، علامت جر کسره ظاهری •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: لفظ «کَما» 👈«کَما» لفظی مرکب از «کاف» و «ما» اسمیه یا حرفیه است. 🖌اگر «ما» اسمیه باشد، یا موصوله است، یا نکره موصوفه. مثال: ما عندی کَما عندَکَ. 🍃یعنی «کَالَّذی عندک» یا «کَشَیءٍ عندک» 🖌اگر «ما» حرفیه باشد، یا «مصدریه» است، یا بنابر موارد شعری «حرف کافّه» یا «حرف زائد» است. مثال ۱ : جَلَستُ کَما جَلَستَ 🍃در این جمله، حرف «ما»، مصدریه است . یعنی «کَجُلوسِکَ» [ترکیب: کما: کاف: حرف تشبیه و جرّ، مبنی بر فتح / ما: حرف مصدری، مبنی بر سکون/ کَما: جار و مجرور، متعلق به مفعول مطلق محذوف به تقدیر: جُلوساً / جَلَستَ: فعل ماضی، مبنی بر سکون/ تَ: ضمیر بارز متصل و مبنی، محلا مرفوع فاعل/ مصدر مؤول از «کما جَلَستَ» یعنی کَجلوسِکَ، مجرور به حرف جر «کَ» ] مثال ۲ : وَ اَعلَمُ اَنَّنی و اَبا حُمَیدٍ / کَما النَّشوانُ وَ الرَّجُلُ الحَلیمُ 🍃 «ما»کافّه، حرف «اِنَّ» را از عمل باز داشته و بعد از آن مبتدا و خبر هر دو مرفوع شده است: النشوانُ و الرجلُ👈 مبتدا الحلیمُ 👈 خبر مثال ۳ : وَ نَنصُرُ مولانا وَ نَعلَمُ اَنَّهُ / کَما النّاسُ مجرومٌ علیهِ و جارِمُ 🍃 در بیت فوق، حرف «ما»، زائده می‌باشد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• ✅ با توجه به توضیحات مذکور، در آیه ۱۰۸ بقره «ما» در «کَما سُئِلَ موسی...» «ما» مصدریه است، به تقدیر: کَسُؤالٍ مِن موسی •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس ارزشمند استاد ارجمند حسینی آل‌مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی ( بر مبنای کتاب موسوعه النحو والصرف والاعراب ) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱سلام امام زمانم خدایا ماهِ تو هم رسید ... 💫 ولی ماهِ خوب من هنوز در این دنیای تاریک و پُر از دلتنگی مظلوم و غریب و آواره و تک و تنهاست ... ماهِ رمضان آمد، اے ماه کجایی اللهم عجل لولیک الفرج ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🌙 دعای روز دوم ماه رمضان خدایا کمکم کن قرآن بخوانم @moassese_nooralyaghin
🌺نگاهی به دعای روز دوم ماه رمضان :🌺 🍂 اَللَّـهُمَّ قَرِّبْني فيهِ اِلي مَرْضاتِكَ، وَجَنِّبْني فيهِ مِنْ سَخَطِكَ وَنَقِماتِكَ، وَوَفِّقْني فيهِ لِقِرآئِةِ ايـاتِكَ، بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ. 🍂 ⚡️در این دعا، سه خواسته مطرح می شود: 1⃣ خدایا مرا به خشنودی ات نزدیک فرما. بندگیم را بپذیر. و کمکم کن اعمالم بگونه ای باشد که تو راضی باشی. مهمترین و بالاترین سعادت برای انسان، این است که خدای متعال از او راضی باشد. و برای رسیدن به این جایگاه، باید هدف اعمالمان را رضای خدا قرار دهیم نه رضایت دیگران. 2⃣ خدایا مرا از خشم و کیفرت دور فرما. مبادا عملی از من سر بزند که تو راضی نباشی و بخاطرش مجازاتم کنی! 3⃣ مرا موفق به خواندن آیاتت فرما. بنابراین؛ عملی که باعث رسیدن به رضای خدا و دوری از خشم خدا می شود، قرائت قرآن است. البته قرائتی که همراه با تدبر و عمل به آیات قرآن باشد. @moassese_nooralyaghin