InShot_۲۰۲۳۰۲۰۹_۱۴۳۰۳۲۰.mp3
1.04M
🎙 دگرگونی های آخر الزمان
#آخرالزمان
#دکتررفیعی
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج
@moassese_nooralyaghin
🌹ثواب بوسیـــدن پای مــادر
پیامبر(ص) فرمود:
«کسی که پای مادرش را ببوسد؛مثل این است که آستانه کعبه را بوسیده است».
📚(گنجینه جواهر)
و نیز فرمود:«هر کس پیشانی مادر خود را ببوسد،از آتش جهنم محفوظ خواهد ماند».
📚(نهج الفصاحة)
روزی مردی نزد پیامبر(ص) آمد و عرض کرد:من تمام گناهان را انجام داده ام،ایا راه توبه برای من هست؟ فرمود:ایا پدر و مادرت زنده اند؟گفت:تنها پدرم زنده است. فرمود:به پدر خود احترام و نیکی کن؛تا خداوند تو را ببخشد. وقتی که آن مرد رفت،حضرت به اطرافیانش فرمود:«ای کاش مادرش زنده بود».
📚(بحارالانوار، ج 71)
حضرت محمد(ص) فرمودند:
همانگونه که دعای پیامبران در مورد امت خودشان مستجاب است، دعای پدران نیز در حق فرزندانشان مستجاب است».
📕(نهج الفصاحه)
#امام_زمان
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
حضرت علی(ع):
اِحْذَرُوا نِفارَ النِّعَمِ، فَما كُلُّ شارِدٍ بِمَرْدُودٍ.
🔹نعمت ها با ناسپاسى از دست انسان مى روند و معلوم نيست دوباره برگردند.
📚 بحارالأنوار، ج ۷۱، ص ۵۴
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
25 بهمن سالروز صدور حکم ارتداد سلمان رشدی (نویسنده کتاب آیات شیطانی)توسط امام خمینی
@moassese_nooralyaghin
◀️ صدور حکم تاریخی امام خمینی مبنی بر ارتداد سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی
⬅️ 25 بهمن ماه سالروز صدور حکم امام خمینی مبنی بر ارتداد سلمان رشدی است. امام خمینی با حکم شجاعانه خود علاوه بر نشان دادن قدرت مرجعیت و آمادگی و هوشمندی تاریخی آنان،امواج ناشی از خشم و اعتراض جهان اسلام علیه این اقدام موهن را سازماندهی و با روشن ساختن تکلیف فقهی و ابعاد این ماجرای خطرناک به همگان فهماند:
👈 که در دفاع از ارزش های اسلامی،درمقابل هر گونه اهانت به اسلام و ساحت پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) استوار ایستاده است.
⬅️ پرتال امام خمینی(س):
مسأله کتاب آیات شیطانی و توهین به پیامبر بزرگوار اسلام در راستای سلسله توطئههای سران دنیای غرب در تهاجم فرهنگی خود علیه دنیای اسلام و بهویژه ایران اسلامی قابل ارزیابی است. خاتمه جنگ تحمیلی که مطابق میل آنها نبود، ضربه حزبالله در لبنان به اردوگاه غرب، تلاش و خیزش جنبش اسلامی در فلسطین، فعالیتهای جهاد اسلامی در افغانستان و قبل از آن ماجرای اعدام انورسادات توسط یک جوان مصری دنیای غرب را در کاربرد سلاح نظامی بر علیه این همه دچار تردید کرد از این رو از یک طرف علاوه بر ادامه تلاش برای ایجاد تفرقه در دنیای
اسلام که حرفه قدیمی آنها بود، جبهه جدید روانی ـ عقیدتی و توهین به مقدسات مسلمانان را کلید زدند که اگر مقاومتی در این بابت مشاهده نمیکردند،
میتوان گفت خاکریز اول را به فتح خود درآورده بودند؛
👌اما موضعگیری قاطع حضرت امام نقشههای آنان را نقش بر آب کرد و بار دیگر چشمهای امید دنیای اسلام را متوجه امام امت و ایران ساخت.
↩️ اکنون دراین روز، این حکم تاریخی را مرورمی کنیم:
زمان: 25 بهمن 1367/ 7 رجب 1409
مکان: تهران، جماران
موضوع: فتوای قتل سلمان رشدی، نویسنده کتاب کفرآمیز آیات شیطانی
مخاطب: مسلمانان جهان
بسمه تعالی
إنا للَّه و إنا إلیه راجعون
به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان میرسانم مؤلف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می باشند. از مسلمانان غیور می خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان شاء اللَّه. ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸•••
#آموزشی
#اعراب_آیات
#جلسه_شصت_و_هشتم
✅موضوع: اعراب آیه ۶۲ سوره بقره
👈إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَىٰ وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ.
إِنَّ: حرف مشبهةبالفعل، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد.
الَّذِينَ: اسم موصول، مبنی بر فتح، محلا منصوب، اسم «إنَّ»
آمَنُوا: فعل ماضی، مبنی بر فتح. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل
وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد.
الَّذِينَ: اسم موصول، مبنی بر فتح، محلا منصوب، عطف بر «الَّذِينَ» اول.
هَادُوا: فعل ماضی، مبنی بر فتح. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل.
وَ: گذشت
النَّصَارَىٰ: معطوف بر «الَّذِينَ» و منصوب بنابر تبعیت
وَ: گذشت
الصَّابِئِينَ: معطوف بر «الَّذِينَ» و منصوب بنابر تبعیت
مَنْ: اسم موصول، مبنی، محلا منصوب، بدل از «الَّذِينَ»
آمَنَ: فعل ماضی، مبنی بر فتح. ضمیر مستتر «هُوَ»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل.
بِ: حرف جرّ، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد.
اللَّهِ: لفظ جلاله، اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری
بِاللَّهِ: جار و مجرور، متعلّق به «آمَنَ»
وَ: گذشت
الْيَوْمِ: معطوف به «اللَّهِ» و مجرور بنابر تبعیت
الْآخِرِ: نعت برای «الْيَوْمِ» و مجرور بنابر تبعیت
وَ: گذشت
عَمِلَ: فعل ماضی، مبنی بر فتح. ضمیر مستتر «هُوَ»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل
صَالِحًا: نعت برای «عمَلاً» محذوف، منصوب بنا بر تبعیت.
(«عمَلاً» محذوف: مفعول مطلق برای «عَمِلَ»)
فَ: حرف ربط و سببیه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد.
لَ: حرف جرّ، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد.
هُمْ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جرّ
لَهُمْ: جار و مجرور، متعلّق به عامل مقدر، خبر مقدم برای «أجرُ»
أَجْرُ: مبتدای مؤخر و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری
هُمْ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه
عِنْدَ: ظرف و مفعول فیه، متعلق به عامل مقدر، حال برای «أجرُ»
رَبِّ: مضافالیه و مجرور، علامت جرّ کسره ظاهری
هِمْ: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه
وَ: گذشت
لَا: حرف نفی، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد.
خَوْفٌ: مبتدا و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری
عَلَيْهِمْ: جار و مجرور، متعلق به عامل مقدر، خبر برای «خَوْفٌ»
وَ: گذشت
لَا: زائده مؤکده برای «لا» اول، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد.
هُمْ: ضمیر منفصل، مبنی بر سکون، محلا مرفوع، مبتدا
يَحْزَنُونَ: فعل مضارع و مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل.
جمله فعلیه، خبر برای «هم»، محلا مرفوع
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعرابالقرآنالکریم و کلمةاللهالعلیا)
📌توجه : هرگونه نشر یا کپیبرداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد.
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸•••
#آموزشی
#صرف_نحو
#جلسه_شصت_و_هشتم
✅ موضوع: اعراب جملات
(جملات نعت و حالیه)
در ادامه ی اعراب جملات که در جلسات گذشته عنوان شد، با دو نوع دیگر از جملاتی که محل اعراب دارند آشنا می شویم:
🔹️جمله صفت (نعت):
این نوع جمله، از دسته جملاتی هستند که تابع برای اسم مفرد نکره واقع می شوند و در اعراب از آن مفرد تبعیت می کنند.
مثال۱:«و اتّقوا یوماً تُرجعونَ فیه اِلی اللهِ»
🍃 در این آیه شریفه جمله «تُرجعون فِیه اِلَی الله» نعت برای «یوماً» است و اعراب آن محلا منصوب می باشد.
مثال۲: اِعلموا لِیومٍ تُدخَرُ الذخائر.
🍃در این مثال، جمله «تدخرُ لهُ الذَّخائر» صفت برای «یومٍ» است و محلا مجرور بنا بر تبعیت می باشد.
🔹️جمله حالیه:
جمله ای است که برای بیان حالت یک اسم می آید. این جمله، محلا منصوب است و گاهی بر سر آن «واو» می آید.
مثال۱:«اَلم تَرَ الّذِینَ خَرجوا مِن دیارِهم و هُم اُلُوفٌ»
🍃درمثال فوق، جمله «هُم اُلُوف» حال برای فاعل «خرجوا» هست و محلا منصوب می باشد.
مثال۲:«ثُم اتّخذتُم العجلَ و اَنتُم ظالمون»
🍃در این مثال، «انتم ظالمون» حال برای فاعل «اتّخذتم» بوده و جمله اسمیه ای است که در محل اعرابی نصب (حال) واقع شده است.
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
✅در آیه ۶۲ سوره مبارکه بقره:
«عِندَ رَبِّهم» با متعلّق مقدّرش، حال برای «اجر» بوده و محلا منصوب است.
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (برمبنای کتب موسوعه النحو و الصرف، نحو متوسطه)
📌توجه : هرگونه نشر یا کپیبرداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد.
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
خدا جونم سلام ،
خدایا تو چه کردی در حق منو من چه کردم
خدایا منه بی معرفت جز تو کسی رو ندارم
خدایا لحظه ای ازم چشم برندار بدون تو هیچم،
خدایا اگه میبینی دارم خراب میکنم تمومم کن،
خدایا خودت میدونی که هیچ وقت ازت مادیات نخواستم
خدایا تو رو قسم به خودت هوای دلمو داشته باش خیلی اشتباه دارم
،خدایا این بنده جز تو کسیو نداره
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••
@moassese_nooralyaghin
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
﷽ #سلام_امام_زمانم ﷽
ڪاش هر روز صبح یادمان بیوفتد
ڪہ چہقدردوسٺمان دارے و برایمان دعا مے ڪنے
سلام دوسٺ صمیمے
دوستٺ دارم و برای ظہورٺ دعا مے ڪنم
صبح بخیر؛ آرامش دلـــها
#اللهم_عجل_لولیڪ_الفرج
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••
@moassese_nooralyaghin
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
❇️ نفس اماره بایست!
بزرگترین حاکم ستمگر هر کسی نفس اوست.
تقوا یعنی بتوانی نفست را مدیریت کنی. تقوا یعنی اجتناب از گناه، سرمایه ای ست برای ولی الله شدن تا انسان پای امام حسین (ع) همیشه بماند.
تقوا سه مرحله دارد. تقوای صغری که پایین ترین درجه تقوا است و آن این است که گناه نکنیم.
رتبه دوم تقوای وسطی یعنی مواظب مکروهات و مباهات باشیم. و تقوای اخری سخن حق است در برابر حاکم ستمگر.
بزرگترین حاکم ستمگر هر کسی نفس اوست. نام و ولایت امیرالمومنین (ع) را سپری قرار بده برای گفتن کلمه حق در مقابل این دشمن.
نفس اماره بایست، این تقوا است.
حرف حق را در مقابل نفس خودت بزن، حق را بگو اگر چه به ضرر تو تمام شود. حرف حق را بزن اگرچه تلخ باشد.
📚 سخنرانی حجت الاسلام سیدعبدالحمید شهاب
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••
@moassese_nooralyaghin
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلیل اینکه خدا نعمت های بیشتری
به ما نمیده چیه؟؟
استاد عالی
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••
@moassese_nooralyaghin
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
✍ آیت الله مجتهدی تهرانی:
✅ کسی که زیاد استغفار کند ۴خاصیت داره:
1⃣ رهایی از غم و غصه
کسی که زیاد استغفار کند،خدا غم و غصه را از دل و جان او بر می دارد؛ گاهی بدون هیچ دلیلی احساس غم و غصه کرده ام؛ و استغفار که می کنم؛ حالم خوب می شود شما هم این مطلب را امتحان کنید.
2⃣ احساس امنیت
انسان از خبرهای هولناک می ترسد، مثلا می گویند زلزله ای در راه هست یا آمریکا می خواهد به ایران حمله کند و ... اینجا استغفار کن که آن ترس و خوف را برطرف می کند و هیچ اتفاقی هم نمی افتد ؛ آمریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند.
3⃣ نجات از تنگناهای زندگی
اگر در زندگی به بن بست خورده ای و مشکلاتت زیاد شده است استغفار کن. ازدواج کرده ای و صاحبخانه جوابت کرده؛ هرچی می گردی جا پیدا نمی کنی؟! برو استغفار کن، خدا به دل یکی می اندازد تا مشکل تو را حل کند
4⃣ زیاد شدن روزی
اگر استغفار کنی، خداوند روزی تو را از محلی که گمان نداری می فرستد،مثلا شمایک طلبه هم مباحثه خوب نداری اگر اهل استغفار باشی خدا یک هم بحث خوب به شما می دهد ،زن خوب نصیبت می شود؛ همسفر خوب پیدا می کنی
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••
@moassese_nooralyaghin
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی