eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.1هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روشهای دوستی با امام زمان ارواحنا فداه 🔵 قسمت هفدهم از بیستم ابراهیم_افشاری @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹با آنکه آیات و روایات زیادی بر دایم الوضو بودن تأکید دارند، با این حال وضو گرفتن برای بسیاری از ما سخت است! گویا نمی دانیم چه خیر کثیری را از دست می دهیم: 1⃣ رزق و روزیت فراوان می گردد... از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که فرمودند: کسی که دوست دارد بر خیر و برکت منزلش بیفزاید، هنگام غذا خوردن وضوء بگیرد… 2⃣ خشک نکردن آب وضو حسنه دارد... امام صادق (علیه السلام) فرمودند : کسى که وضو بگیرد و با حوله اعضاى وضو را خشک کند، یک حسنه براى او نوشته مى شود و کسى که وضو بگیرد و صبر کند تا دست و رویش خود خشک شوند، سى حسنه براى او نوشته مى شود… 3⃣ عمرت زیاد می شود... رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: سعی کن طاهر و با وضو باشی که خداوند بر طول عمرت می افزاید…. 4⃣خواب با وضو، عبادت است... رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: کسی که با وضو بخوابد بستر او برایش مسجد می شود، و خوابش (ثواب کسی را دارد که) به نماز مشغول است تا این که شب را به صبح رساند و اگر کسی بدون وضو خوابید بسترش برای او قبر خواهد بود و مانند مرداری می ماند تا صبح شود…. 5⃣مرگ با وضو، شهادت است... رسول خدا فرمودند: اگر توانستی شب و روز با وضو باشی این کار را انجام بده، زیرا اگر در حال وضو از دنیا بروی شهید خواهى بود… 6⃣در قیامت نورانی می شوی... پیامبر خدا می فرمایند: فردای قیامت خدای متعال امّت من را بین بقیّه‌ ی امّت‌ها در حالی محشور می‌کند که به خاطر وضویی که در دنیا گرفتند روسپیدند و پیشانی‌های نورانی‌ دارند. @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•═•••◈﷽◈•••═• 🇮🇷 یازدهمموضوع: احکام تیممشکیات تیمم👇👇👇 🌷اگر بعد از آنکه وارد تیمم شد(در بین تیمم ) شک کندکه قسمت پیش از آن را فراموش کرده یانه 📚در این مساله فقها اختلاف نظر دارند👇 قول اول: امام خمینی رحمت الله علیه ↪️ 👈اعتنا نکند وتیمم او صحیح است. قول دوم :آيات عظام ،سیستانی، خوئی ،تبریزی، گلپایگانی، صافی وحید.. 👈باید آن قسمت را با آنچه بعد از آن است بجا آورد. قول سوم:آیات عظام زنجانی، مکارم،... 👈بنابر احتیاط واجب (مکارم بنابر احتیاط )باید برگردد وآن قسمت را بجا آورد. 🌷 اگر بعد از بجا آوردن هر جزء شک کند که درست بجا آورده یا نه ⬅️ اعتنا نکند وتیمم او صحیح است. 🌷اگر بعد از مسح دست چپ شک کند که درست تیمم کرده یا نه ⬅️ تیمم او صحیح است. •┈••✾🍃✾🍃✾••┈• ✅ قاعده تجاوز ✍اگر مکلف در به جا آوردن جزئی از عبادت،پس از تجاوز از محل آن شک کند🤔 مثلا در نماز پس از به جا آوردن سجده شک کند رکوع را گزارده یا نه -بر اساس قاعده تجاوز-نباید به شک خود اعتنا کند 👌وبراین شک هیچ اثری مترتب نیست. ✅.ملاک قاعده تجاوز شک در انجام جزء است نه شک در صحت یا احراز وجود آن ✅ قاعده فراق ✍ از قواعد فقهی مشهور وبه معنای بنا گذاشتن بر درستی انجام عملی است که بعد از پایان آن در صحت آن شک شده است،یعنی انجام عمل مسلم میباشد وفقط در صحت آن شک به وجود آمده است. ✅ادامه دارد.. 📚توضیح المسائل مراجع عظام 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام مهدی جانم🌸 سلام برشما که عصاره همه انبیا و اولیا هستید و معدن تمام شرافت ها و بزرگواری ها. سلام برشما و بر روزی که گوهر شرافتتان چشم تمام خلق را خیره کند. صبحتان بخیر مولای عزیزم🍃 اللهم عجل لولیک الفرج ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🍃 آرامش قلب امام زمان علیه‌السلام باشید يَا أَبَا حَمْزَةَ! فَجِئْتُ وَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام جَالِسٌ، فَقَالَ إِنِّي لَأَسْتَرِيحُ‏ إِذَا رَأَيْتُك‏ ... 📚رجال الكشي؛ ص۳۳ ... حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام ابوحمزه را طلبید، چون وارد شد حضرت به او فرمودند: من آرامش و آسایش می‌یابم وقتی که تو را می‌بینم. به راستی آیا ما مایه آرامش امام زمان مان هستیم ؟ @moassese_nooralyaghin
دانلود+دعای+عهد+فرهمند+++متن.mp3
6.25M
📖 دعای عهد 🎙با صداے : استاد فرهمند ☀️ قرار صبحگاهی منتظران ظهور @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••🌸🍃﷽🌸🍃•••═•* ✍ خلاصه ای از زندگینامه حضرت علی علیه السلام ◀️خلافت امام علی علیه السلام ⬅️ بیعت مردم با امیرالمؤمنین ↩️ پس از کشته شدن عثمان، مخالفان او که شامل انصار و مهاجران مخالف قریش، مصریان و کوفیان بودند، همگی بر خلافت امیرالمؤمنین علیه السلام اتفاق نظر داشتند. حضرت خود در این باره می فرمایند: ✨«آن گاه چیزى مرا به وحشت نینداخت جز اینکه مردم همانند یال کفتار بر سرم ریختند، و از هر طرف به من هجوم آورند، به طورى که دو فرزندم در آن ازدحام کوبیده شدند، و ردایم از دو جانب پاره شد، مردم چونان گله گوسپند محاصره‌ام کردند». 👈 بیعت مردم با امام، در روز جمعه هیجدهم ذى الحجة الحرام سال ۳۵ هجرى بوده است. در ابتدا حضرت از پذیرش امر خلافت سرباز می زدند. ایشان خطاب به مردم فرمودند: ✨«مرا رها سازید و دیگرى را بجویید. به درستى که حوادثى چند پهلو و چند رنگ در پیش داریم که دل ها بر آن پایدار، و اندیشه ها در آن، استوار نمى ماند». 👌 اما در نهایت خلافت را پذیرفتند و مردم برای بیعت به مسجد پیامبر (ص) رفتند.  🍃طلحة بن عبیدالله اولین کسی بود که با امام بیعت کرد. و سپس مردم دسته دسته آمدند و باامیرالمؤمنین بیعت کردند و حضرت اولین خلیفه ای در اسلام بودند که تمام مردم در انتخاب ایشان شرکت داشتند. این مطلب ادامه دارد ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی: حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر ملائی استاد مرکز تخصصی مهدویّت حوزه علمیّه قم‌
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی پرشور جناب آقای بنی فاطمه💐
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مداحی پرشور جناب آقای بنی فاطمه💐
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رفیعی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رفیعی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سواد رسانه ای: حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمودی، مدیریت محترم موسسه بیان هدایت و عضوهیئت علمی گروه فرهنگ و رسانه
هم اکنون بیانات ارزشمند داشمند فرهیخته حجت الاسلام و المسلمین جناب دکتر رفیعی در همایش مهدویت- موسسه نورالیقین
༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اعراب آیه ۱٠۵ سوره بقره 👈 مَا يَوَدُّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَلَا الْمُشْرِكِينَ أَنْ يُنَزَّلَ عَلَيْكُمْ مِنْ خَيْرٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَاللَّهُ يَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ. هرگز کافران اهل کتاب و مشرکان مایل نیستند که بر شما (مسلمین) خیری از جانب خدایتان نازل شود، لیکن خدا هر که را بخواهد به فضل و رحمت خویش مخصوص گرداند، و خدا صاحب فضل عظیم است. ما: حرف نفی، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. الّذین: اسم موصول، مبنی بر فتح، محلا مرفوع، فاعل کفروا: فعل ماضی، مبنی بر ضم. ضمیر بارز «واو»، مبنی، محلامرفوع، فاعل مِن: حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. اهلِ: اسم مجرور به حرف، علامت جر کسره ظاهری منْ اهلِ: جار و مجرور، متعلّق به عامل مقدر، حال برای فاعل «کفروا» الکتابِ: مضاف الیه و مجرور، علامت جر کسره ظاهری وَ: عاطفه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. لا: حرف تأکید برای «ما» نافیه، مبنی، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. المشرکین: عطف بر «اهلِ» و مجرور بنابر تبعیت، علامت جر «یاء» أنْ: حرف ناصب مصدری، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. یُنزَّلَ: فعل مضارع مجهول، مبنی بر فتح. علی: حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. کم: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور به حرف جرّ علیکم: جار و مجرور، متعلق به «یُنزَّلَ» مِنْ: حرف زائده، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. خیرٌ: نائب فاعل و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری مِنْ: حرف جرّ، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. ربِّ: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جر کسره ظاهری من ربِّ: جار و مجرور، متعلّق به محذوف، نعت برای«خیرٌ»، محلا مرفوع کم: ضمیرمتصل، محلا مجرور، مضاف الیه وَ: حرف استیناف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. اللهُ: مبتدا و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری یَختصُّ: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری. ضمیر مستتر «هو»، ضمیر، مبنی، محلا مرفوع، فاعل بِ: حرف جرّ، مبنی کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد. رحمتِ: اسم مجرور به حرف جر، علامت جر کسره ظاهری برحمتِ: جار و مجرور، متعلّق به «یختصُّ» ه: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه مَنْ: اسم موصول، مبنی برسکون، محلا منصوب، مفعول‌به یَشاءُ: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری. ضمیر مستتر «هو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل وَ: عاطفه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. اللهُ: مبتدا و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری ذو: خبر و مرفوع، علامت رفع «و» الفضلِ: مضاف الیه و مجرور، علامت جر کسره ظاهری العظیمِ: نعت برای «الفضل»، مجرور بنابرتبعیت •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع : نعت و منعوت 👈تعریف: نعت، یا صفت اسمی است که کلمه قبل از خود را وصف می کند و به کلمه ای که وصف می شود منعوت می‌گویند. 🔹اقسام نعت: ۱. نعت حقیقی: نعتی است که منعوت خود را با ذکر صفتی از آن توضیح می‌دهد مثل: الرجلُ الكريمُ ۲. نعت سببی: آن نعتی است که منعوتش را با ذکر صفتی از متعلقات آن توضیح می‌دهد. مثال: جاء الرجلُ الكريمُ أبوه. 🍃 در این مثال «کریم» صفت برای خود «مرد» نیست بلکه صفت برای چیزی متعلق به منعوت یعنی پدر اوست. 🔹مطابقت نعت و منعوت: نعت در اعراب و جنس و عدد و نکره و معرفه بودن از منعوت خود تبعیت می‌کند. 🔹فوائد نعت عبارتند از: الف) تخصيص منعوت: زمانى كه نعت و منعوت هردو نكره باشند. مثال: قَليلٌ مدومٌ عَلَيهِ خَيرٌ مِن كَثيرٍ مملُولٍ مِنهُ. 🍃كار اندك كه به آن ادامه داده شود بهتر است از كار بسيار كه خستگى آورد. ب) توضيح منعوت: وقتى كه نعت و منعوت هردو معرفه باشند. مثال: لا تَستَقْبَلُوا الشّمسَ فَاِنَّها مبخرة، تَشحَبُ اللّونَ و تَبلَى الثَّوبَ و تَظهَرُ الدّاءَ الدّفينَ. 🍃با خورشيد روبرو نشويد زيرا خورشيد بخاركننده است، رنگ را تيره و جامه را كهنه و درد درونى را آشكار مى‌كند. (امام علی علیه السلام) در این مثال«الدّفين» نعت برای «الدّاء» مى‌باشدکه هر دو معرفه هستند. ج) گاهى نعت افاده ثناء و مدح مى‌كند. مثال: بِسمِ اللّهِ الرَّحمَنِ الرَّحيم‌ِ د) در برخى اوقات نعت براى افاده مذمّت مى‌آيد مثال: أعُوذُ بِاللّهِ مِنَ الشَّيطَانِ الرَّجيم‌ِ ه: در بعضى موارد نعت براى تأكيد مى‌باشد. مثال: فَإذَا نُفِخَ فِى الصُّورِ نَفخَةٌ واحِدَة •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• ✅ در آیه 105 از سوره بقره: «العَظیمِ» نعت برای «الفَضلِ» می باشد که در اعراب و جنس و عدد و نکره و معرفه بودن از منعوت خود تبعیت کرده است. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس ارزشمند استاد حسینی آل‌مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی ( بر مبنای کتاب موسوعه النحو والصرف والاعراب و پژوهش در منابع معتبر ) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یابخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin