eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.2هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘پای صحبت آیت الله فاطمی نیا: 🍁گناهکار چند نوع است. ✍ عده ای گناه می کنند، بعد ناراحت و پشیمان می شوند. سوز و گداز دارند. توبه می کنند و هرگز فکر نمی کنند که روزی این توبه را بشکنند؛ 👈 اما دوباره می شکنند. دوباره، سه باره، ده باره. در حدیث داریم که این اگر در تمام توبه شکستن ها سوز و گداز واقعی داشته باشد، در نهایت بر شیطان پیروز می شود. 👈اما اگر نه؛ دفعه اول سوز و گداز داشت، دفعه دوم کمتر، دفعه سوم کمتر و اگر برایش معمولی شد؛ او طعمه شیطان می شود 👌. شدیدترین گناه، گناهی است که صاحب آن، آن را کوچک بشمارد. ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄- موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 راهی برای همراه شدن با قافله اربعین 🎙 حجت الاسلام حسینی قمی ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄- موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•༻﷽༺••• موضوع: اعراب آیه ۸۴ سوره بقره 👈 وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَكُمْ لَا تَسْفِكُونَ دِمَاءَكُمْ وَلَا تُخْرِجُونَ أَنْفُسَكُمْ مِنْ دِيَارِكُمْ ثُمَّ أَقْرَرْتُمْ وَأَنْتُمْ تَشْهَدُونَ. و (به یاد آرید) هنگامی که از شما عهد گرفتیم که خون یکدیگر را نریزید و یکدیگر را از خانه و دیار خود نرانید، پس بر آن عهد اقرار کرده و خود شما بر آن گواه می‌باشید. وَ: حرف استیناف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. إِذْ: اسم زمان، مبنی، مفعول به برای «اُذکُر» مقدر، محلا منصوب اَخَذنَا: فعل ماضی، مبنی بر سکون. ضمیر متصل و بارز «نا»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل مِیثاقَ: مفعول‌ٌبه برای «اَخَذنا» و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری کم: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه لَا : حرف نفی، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. تَسفِکون: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل. دماءَ: مفعول‌ٌبه و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری کم: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. لَا : حرف نفی، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. تُخرِجونَ: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل. انفسَ: مفعول به و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری کم: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه مِن : حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. دیارِ: اسم مجرور به حرف جر، علامت جرّ کسره ظاهری من دیارِ: جار و مجرور، متعلق به «تخرجونَ» کم: ضمیر متصل، مبنی، محلا مجرور، مضاف الیه ثمّ: حرف عطف، مبنی برفتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. اقررتُم: فعل ماضی، مبنی بر سکون. ضمیر بارز و متصل «تم»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل وَ: واو حالیه، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. انتم: ضمیر منفصل، مبنی، محلا مرفوع، مبتدا تَشهدونَ: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلا مرفوع فاعل. فعل مضارع خبر و محلا مرفوع برای «انتم» •••┈✾~💠~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~💠~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرانی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••༻﷽༺••• موضوع : انواع فعل (از نظر حروف اصلی) 👈فعل از نظر صحّت و اعتلال حروف اصلى بر دو قسم است: 1⃣ فعل صحيح: آن است كه حروف اصلى آن از حروف علّه يعنى (واو- ياء- الف) نباشد. 2⃣ فعل غير صحيح: آن است كه يكى از حروف اصلى آن، حرف علّه باشد كه به آن اصطلاحاً «معتل» گويند. 🔹اقسام فعل صحيح: فعل صحيح گاهى «مهموز» و زمانى «مضاعف» و در پاره‌اى اوقات غير اين دو مى‌باشد. •مهموز: فعلی که در يكى از حروف اصلى آن «همزه» باشد و آن بر سه قسم است: 1- مهموز الفاء: يعنى فاء الفعل آن همزه باشد. مثال: أمَرَ 2- مهموز العين: يعنى عين الفعل آن همزه باشد. مثال: سَأَلَ. 3- مهموز اللّام: يعنى لام الفعل آن همزه باشد. مثال: قَرَأَ. •مضاعف: فعلی که دو حرف اصلى آن از یک جنس باشد. مثال: مَدَّ (مدد)، قَرَّ (قرر). •غیر مهموز و مضاعف: فعلى است كه نه تنها يكى از حروف اصلى آن حرف علّه نبوده بلكه همزه يا حرف مكرّر نيز نباشد. مثال: ضَربَ ، نَصَرَ •••┈✾~💠~✾┈••• ✅ در آیه ۸۴ از سوره مبارکه بقره: فعل «أَخَذنا» فعل «مهموزالفاء» نامیده می شود. •••┈✾~💠~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (کتاب قواعد صرف و نحو و روش تجزيه و تركيب) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~💠~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️️ ▪️بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ▪️ آیه 16 موضوع :عدم پیروی از هواپرستان 🔰توجه و الزام به کدام اصل اساسی ضامن اجرای همه برنامه های عقیدتی و تربیتی می باشد؟ ✅در آيه "فَلَا يَصُدَّنَّكَ عَنْهَا مَن لَّا يُؤْمِنُ بِهَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ فَتَرْدَىٰ" به يك اصل اساسى كه ضامن اجراى همه برنامه هاى عقيدتى و تـربـيـتـی اسـت اشـاره كـرده مـى فـرمـايـد: (هـرگز نبايد افرادى كه ايمان به رسـتـاخـيـز نـدارند و از هوسهاى خويش پيروى كرده اند تو را مانع از آن شوند كه اگر چنين شود هلاك خواهى شد) 🔰در بـرابر افراد بى ايمان و وسوسه ها و كارشكنى هاى آنان محكم بايست ، نه از انبوه آنـهـا وحـشـت كـن ، و نـه از تـوطـئه هـاى آنـهـا تـرسـى بـه دل راه ده ، و نه هرگز در حقانيت دعوت و اصالت مكتبت از اين هياهوها شك و ترديدى داشته بـاش . ✅الإمامُ عليٌّ عليه السلام در کلام گهرباری می فرمایند: أيُّها النّاسُ ، لا تَسْتَوحِشوا في طريقِ الهُدى لِقلّةِ أهلِهِ. [بحار الأنوار : 67 / 158 / 1 .] امام على عليه السلام :اى مردم! در راه راست، به دليل شمار اندك رهروان آن، احساس تنهايى نكنيد؛ ⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ ⚫️منابع و مآخذ:تفاسیر وزین تسنیم،المیزان،مجمع البیان،نمونه و نور 🔲🔲🔲🔲🔲🔲🔲 مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿سلام امام زمانم🌿 🥀سلام بر تو ای امید دلهای رنجور؛ ✨انتظار... بیهوده نشستن و دست روی دست گذاشتن نیست... هموارکردن جاده برای ظهور کردن منجی موعود اس. ✨مولایــــم بیــــا؛ که انتظـــــــــــــــــار، سخت تر از جان کندن است. أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄- موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚فضیلت قرائت و تلاوت قرآن در منزل آیت‌الله بهجت (ره) : در روایت آمده است: خانه‌هایی که در آنها تلاوت قرآن می‌شود، «تُضِیئُ لأهْلِ السمآءِ کما یضِیئُ النجْمُ [أَلْکوکبُ الدری] لأهْلِ الأرْضِ؛ چنان‌که ستاره یا ستاره درخشنده برای اهل زمین می‌درخشد، برای آسمانیان می‌درخشد». در گذشته صدای قرآن از منازل بلند می‌شد. در حالات اصحاب سیدالشهدا علیه‌السلام در شب عاشورا آمده است: «لَهُمْ دَوِی کدَوِی النحْلِ؛ زمزمه‌ای همانند صدای زنبور عسل داشتند». همچنین آمده است که ایشان: «مَا بَینَ راکعٍ وَ ساجِدٍ وَ قائِمٍ وَ قاعِدٍ؛ در حالات مختلف برخی در رکوع و برخی در سجده و برخی ایستاده و بعضی نشسته [به عبادت و راز و نیاز و مناجات و انس با خدا مشغول بودند]». و در خطبه همام در شمار ویژگی‌های متقین آمده است: «فَصافونَ أَقْدامَهُمْ یتْلُونَ آیاتِ اللهِ آناءَ اللیلِ و أَطْرافَ النهارِ؛ مرتب به نماز ایستاده و در لحظات شب در آغاز و پایان روز، آیات خدا را تلاوت می‌کنند». 📚 در محضر بهجت، ج2، ص296 ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄- موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[ ] ⏏️خدا میذاره گناه کنی که دچار عُجب نشی ⁉️ ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄- موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••●◈﷽●◈•••═•* 🏴 🏴 🏴 ┄┄┅•●✻●••┅┄┄ 🥀چه کسانی قابل عتاب و برخورد تند نیستند؟ کسانی که در فتنه ها گرفتارند و اصرار بر موضع خود دارند. چنین افرادی باید منتظر بمانند تا فتنه ها فروکش کنند و همه چیز روشن شود آنگاه است که اشتباهاتشان آنها را خواهد سوزاند و چنین اشخاصی قابل عتاب و برخورد تندروانه نیستند. کسانی چون عبدالله بن عمر و سعد بن ابی وقاص و ... که امر بر خود مشتبه نموده و به عمد در ظلمت ماندند و با علم به حق از آن کناره گرفتند و یاری حق نشتافتند؛ چنین کسانی که مفتون و اسیر فتنه هستند قابلیت عتاب را ندارند، به همین جهت امیرمؤمنان علی ( به عمار می‌گوید: آنها را رها کن که آنها مصداق این آیه شریفه هستند: « وَلَوْ عَلِمَ اللَّهُ فِیهِمْ خَیْرًا لَأَسْمَعَهُمْ وَلَوْ أَسْمَعَهُمْ لَتَوَلَّوْا وَهُمْ مُعْرِضُونَ؛ اگر خدا در آنها خیر و صلاحی می‌دید آنها را شنوا می‌کرد و اگر هم شنوا کند باز رو گردانند و اعراض کنند.» حتی آنجا که حق را بشنوند و بشناسند پشت می کنند و به عرض می روند چرا که مشکل اینها جهل نیست تا آگاه شوند بلکه ضعف در قلب و حسادت درسینه و دل پر از کینه ضعف اصلی آنهاست که از معیّت و همراهی با ولی خدا و وصی رسول محروم می شوند و پشتیبانی بعضی مانند ابن عمر برای آنها سودی نخواهد داشت. اگر بدانیم که عتاب و سرزنش ما مفید نیست و ممکن است طرف مقابل را به لجبازی کشانده و اوضاع را بدتر کند، نباید دست به این کار بزنیم. «الإفراطُ في المَلامَةِ يَشُبُّ نارَ اللَّجاجَة؛ زياده روى در سرزنش، آتش لجاجت را شعله ور مى كند.» اگر عتاب و تندی باعث بیداری غفلت زدگان شود، مورد قبول است و برای کسی که اشتباهش را قبول نمی کند،اگر این سرزنش باعث بیداری او نشد دیگر نباید ادامه داد زیرا فقط باعث تحقیر وازبین رفتن شخصیت وی می شود. کسی که از کردار و رفتار خود شرمنده است دیگر نباید اورا سرزنش کرد؛ مثلا کودکی که اشتباهی کرده و خود نیز پشیمان و شرمنده است اگر سرزنش شود گرفتار عدم اعتماد به نفس و دروغ خواهد شد و اثرات تربیتی خوبی نخواهد داشت. گاهی ممکن است فردی بخاطر گرفتاریش در فتنه و مشکل مقصر نباشد؛ حال ممکن است این بلا وگرفتاری کفاره گناهان وی بوده و باعث آمرزش گناهانش شود. یا اینکه آزمایش الهی بوده و برای ارتقاء درجه و مقامات فرد باشد. پس اینگونه افراد را هم نباید سرزنش و ملامت کرد. ┄┄┅•●✻●••┅┄┄ 📌توجه:هرگونه نشر یاکپی برداری ازتمام یا بخشی ازپیام بدون ذکرنام کانال اشکال شرعی دارد. ┄┄┅•●✻●••┅┄┄ موسسه نورالیقین مرکزتخصصی تفسیروعلوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️ ▪️بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ▪️ 🏴اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ آیه 16 موضوع : عدم پیروی از هواپرستان 🔰آیه "فلا یصدنک عنها من لایومن واتبع هواه"به یک اصل اساسی اشاره می کند که ضامن اجرای همه برنامه های عقیدتی می باشد اینکه از کسانی که از هوسهای خود پیروی می کنند اطاعت نشود. ⏪برای موفقیت در برنامه های اعتقادی، ایستادگی در مقابل وسوسه ها و کارشکنی های هواپرستان لازم است. ✅چرا که آنها به دنبال توطئه وایجاد هیاهو در برابر حقانیت دعوت انبیا و اصالت مکتب هستند وخواست آنها ایجاد شک و تردید در مردم وسست کردن ایمان جامعه است . ◀️پس خداوند با این آیات ، رهبران الهی را از پیروی از این گروه برحذر می دارد. ⁉️چرا عبارت "لایومن"به صورت فعل مضارع و عبارت "و اتبع هواه"به صورت ماضی ذکر شده است ؟ ✅در آیه مورد بحث جمله (لا يؤ من ) به صورت صيغه مضارع و جمله (و اتـبـع هـواه ) به صورت صيغه ماضى است ، و در حقيقت اشاره به اين نكته است كه عدم ايمان منكران قيامت از پيروى هواى نفس سرچشمه مى گيرد، گوئى مـــى خـــواهـنـد آزاد بـاشـند و هر چه دلشان خواست انجام دهند پس چه بهتر كه انكار قيامت كنندتا بر آزادى هوسهايشان خدشه اى وارد نشود! ◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️ ⚫️منابع و مآخذ: تفاسیر وزین تسنیم، المیزان، مجمع البیان، نمونه و نور 🔲🔲🔲🔲🔲🔲 مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
از فراقت چشم ها غرق باران می‌شود عاشق هجران کشیده زودگریان می‌شود کوری چشم حسودانی که طعنه می‌زنند عاقبت می آیی ودنیا گلستان می‌شود اللهم عجل لولیک الفرج ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
4_5879661605175693161.mp3
3.32M
برای امام زمان چقدر دعا میکنیم؟ ⁉️از دعا کردن برای اماممون هم دریغ میکنیم؟ 🎙استاد شجاعی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Sharh_Ziarat_Arbaeen_Momeni_1_SoftGozar.com.mp3
22.44M
🔖منبر کامل 🔖 🎙استاد شرح زیارت اربعین 🔻جلسه اول 🔻 🕌حرم مطهر امام رضا علیه السلام 🗒 ، 🔍 @moassese_nooralyaghin