eitaa logo
خانه-مدرسه مبتدا
1.5هزار دنبال‌کننده
257 عکس
107 ویدیو
2 فایل
- دعوت به حل مسائل اجتماعی - پیشران خلاقیت و نوآوری - محلی برای یادگیری و یاد دادن - میزبان تلاش‌های فردی و جمعی - پشتیبان اجرای ایده و خدمات راهبری - پاتوق دیدار و گفتگو و خانه مدرسه‌ای برای بالندگی @mobtada_admin آقایان @banovan_mobtada بانوان
مشاهده در ایتا
دانلود
خانه-مدرسه مبتدا
#طرح_پنجره : پنجره محفلی است برای مطالعه، نقد، اندیشه‌‌ و گفت‌وگو درباره‌ی منابع نوآوری اجتماعی. ا
💫 منزل اول: 🔹 از ابتدا‌ی پیشگفتار که روایت نویسنده از تولد کتاب بود، شروع کردیم به خواندن. در پیشگفتار متوجه شدیم که این کتاب، آخرین نسخه‌ی مدل کنشگری مسئله‌محور است که در کف میدان آزموده شده، و در این بخش، نکته‌ی مهمی که در هر نوع از کنشگری لازم و ضروری است را دانستیم: ❗️متمرکز باش. کارِ غیرِ متمرکز، یعنی کارِ کم‌کیفیت. دنیا به کارِ کم‌کیفیت نیاز ندارد. 🔸در مقدمه‌ی کتاب، مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف به گره‌جوزی تشبیه شد که چون برای باز‌کردن آن‌ها به سرِنخ توجه نمی‌کنند، گره‌ها باز که نشده، کورتر هم می‌شوند. به همین دلیل، بنای این کتاب توجه دادن به سرنخ‌ها و روش رسیدن به آن‌هاست. تلاش شده است این گره‌های‌جوزیِ مشکلاتِ کشور به تدریج در کتاب باز شوند‌. فصل اول: تردمیل این فصل از کتاب به دنبال تبیین رویکردهای اشتباهی است که باعث می‌شوند تلاش زیادی رقم بخورد، اما مصداق درجازدن باشد و حرکت روبه‌جلویی اتفاق نیفتد؛ خطاهای متداولی که اثرگذاری فعالیت‌ها را کم می‌کند. عوامل و رویکردهای غلطی که موجب درجازدن فعالیت‌های دانشجویی می‌شود، که از آن به عنوان تردمیل فعالیت‌های دانشجویی یاد شده، عبارتند از: ۱. کلیشه‌محوری ۲. فرم‌زدگی ۳. دوری از خط مقدم ۴. رویا پردازی ۵. پراکندگی در فعالیت‌ها 🔻کلیشه‌ها چطور فایده‌مندی را از بین خواهند برد؟ کلیشه کاری‌ست که بنا به سنت یا مقبولیت در جامعه‌ی پیرامونی انجام ‌می‌شود، بدون توجه به کارکردش. اگر به‌دلیل پشتوانه‌ی قانونی یا معنوی، فشار جامعه‌ی پیرامونی و ترس از طرد شدن یا برچسب تمرد خوردن، از هدف و چراییِ انجام کاری که سنت بوده یا عادت شده، غفلت کنیم؛ در این صورت گرفتار کلیشه شده‌ایم! 🌷و به قول سید شهیدان اهل قلم: اگر انسان‌هایی که مامور به ایجاد تحول در تاریخ هستند، خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد... 💫 منزل اولِ «مسئله محور است» در اواسط صفحه‌ی ۳۷ به پایان رسید. 🔅میزبانوان مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس مبارزه نگاهی بر اصلاحات اجتماعی 🔹شهید سید حسن مدرس🔹 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
امام مهدی(عج): «فَلیعمَل کلُّ امرِئ مِنکم بِما یقرُبُ بِهِ مِن مَحَبَّتِنا، وَلیتَجَنَّب ما یدنیهِ مِن کراهَتِنا وسَخَطِنا، فَإِنَّ أمرَنا بَغتَةٌ فُجأَةٌ حینَ لا تَنفَعُهُ تَوبَةٌ ولا ینجیهِ مِن عِقابِنا نَدَمٌ عَلی حَوبَةٍ» هر یک از شما باید کاری کند که به محبّت ما نزدیک شود و از کاری که او را به نفرت و خشم ما نزدیک می سازد، دوری کند؛ زیرا که قضیه [ظهور] ما ناگهانی و بی‌خبر اتفاق می‌افتد به طوری که دیگر نه توبه‌ای به حالش سودمند می افتد و نه پشیمانی از گناه از کیفر ما می‌رهاندش. 📚الاحتجاج ج۲، ص۵۹۹، ح۳۵۹📚 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
❇️اصلح کیست؟ ❇️ 🔹کسی است که صلاحیت بیشتری دارد... هر کسی که در تقید به دین، تقید به عمل دینی و تشرع دینی بهتر و جلوتر باشد. هر کسی نسبت به استقلال کشور و آویزان نشدن کشور به این و آن قدرت دنیا، اصرار بیشتری داشته باشد. 🔸هر کسی به مبارزه‌ی با فساد به طور جدّی عقیده داشته باشد که با فساد باید مبارزه کرد. هر کسی نسبت به منافع ملّی جدی‌تر است. یعنی حاضر است منافع شخصی خودش را قربانی کند در مقابل منافع ملّی. هر کسی این خصوصیات را داشته باشد آن اصلح است. مسئله‌ی دین مسئله‌ی استقلال مسئله‌ی مبارزه‌ی با فساد، مسئله‌ی منافع ملّی؛ تعصبات جناحی را بگذارند کنار، در قضایای مختلف ببینند چه چیزی مناسب با منافع ملی است و مایه‌ی عزّت کشور و آسایش کشور و پیشرفت کشور است. آن را ترجیح بدهند. 🗓بیانات مقام معظم رهبری (۱۴۰۲/۱۲/۰۹)🗓 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
خانه-مدرسه مبتدا
💫 منزل اول: #روایت_پنجره 🔹 از ابتدا‌ی پیشگفتار که روایت نویسنده از تولد کتاب بود، شروع کردیم به خو
💫 منزل دوم (بخش اول): : خلاصه‌ای از ص ۳۸ تا ۶۱ کتاب «مسئله محور است» 🔸 کلیشه‌ها همیشه در کمینِ کارهای خوب‌اند. ▫️اگر شما هم به هر محتوایی چنگ می‌زنید تا در کشاکش رقابت‌ برای برد دانشگاه، آن را برای خود نگه دارید، ▪️اگر شما هم به هر دری می‌زنید تا آمار جذب نیرو برای تشکلتان در دانشگاه را بالا نگه دارید، ▫️اگر شما هم تا تَقّی‌به‌توقّی می‌خورد، باعث و بانی‌ِ اتفاقاتِ جدیدِ کشور را با یک متنِ شعاری به توپ می‌بندید و هر کسی که موضع نمی‌گیرد را نگاهی عاقل اندر سفیه می‌اندازید، ▪️اگر شما هم در برابر برخی اتفاقات، به سرعت گریبان‌چاک و موی‌پریشان، تجمع برگزار می‌کنید تا دِین‌ِتان را به اسلام و مسلمین ادا کنید، ▫️اگر شما هم برای برنامه‌‌ریزیِ سالِ جدید، تقویم را جلویتان می‌گذارید و برای تک‌تکِ مناسبت‌های مهم و غیر مهم برنامه می‌ریزید و فضاسازی طراحی می‌کنید‌، و احتمالا چفیه، نارنجک، مینِ ضدنفر و ضد تانک پلاستیکی، فانوس، سربند و پلاک جزو جدانشدنیه وسایل فضاسازی شماست، و... ❌تسلیت می‌گویم، شما هم در خطرِ کلیشه‌محوری هستید!❌ اگر به راه‌ِ راست هدایت نشوید و دست از اعمالِ زشتتان برندارید باید فاتحه‌ی خلاقیت و اثرگذاری‌تان را بخوانید!! ::۱::
خانه-مدرسه مبتدا
💫 منزل دوم (بخش اول): #روایت_پنجره : خلاصه‌ای از ص ۳۸ تا ۶۱ کتاب «مسئله محور است» 🔸 کلیشه‌ها همی
پس سرعت فعالیتتان را کم کنید و به فکر جواب این سوال باشید: "چرا باید این برنامه را برگزار کرد؟ هدف چیست و بناست به چه‌چیزی برسیم؟" دقت کنید با "۱. کلیشه، ۲. فلسفه‌بافی و ۳. سیاه‌چاله‌ی چرا" پاسخ نگویید. ولی در همین بِین، دانشجویانی هستند که پا روی تمامِ کلیشه‌ها گذاشتند و به جای جشن‌های مرسومِ روز دانشجو در تمام دانشگاه‌ها، به مطالبه‌گری از مسئولین پرداختند، چون روز دانشجو، روز نقش‌آفرینی دانشجوها بوده. 🌟جریان دانشجویی هر بار که از یک کلیشه خود را رها کرد، تحول رقم زد.🌟 ::۲::
🔻میز بانوان مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا برگزار می‌کند: سیزدهمین دورهمی «چندشنبه‌های نوآوری» ویژه‌‌ی بانوان نوآور و فعال اجتماعی 🔸منِ مانا روایت‌ تجربه‌ی نوآوران و ایده‌پردازان عرصه‌ی فرهنگ و جامعه 🔻سرکار خانم نرگس مهاجر (کارشناس‌ارشد علوم تربیتی، مدرس رشد مهارت‌های فردی) 💡با ایده: منِ بابرنامه آموزش همگانی برنامه‌ریزی استراتژیک و مدیریت زمان با محوریت ابعادِ وجودیِ انسان با سه مؤلفه‌ی تحصیل، تهذیب، ورزش، در قالب آموزش و طراحی دفتر برنامه‌ریزی تقویم‌دار. 🔸عصرانه نوآورانه نوشیدنِ یک نوشیدنیِ گرم، شنیدنِ داستان تولد ایده‌ی ناب و تصمیم برای آغازی تازه‌نفس 🔹کودکان عزیزتان را هم می‌توانید همراه خود بیاورید. ▫️زمان: یکشنبه، ۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۷:۰۰. ▫️مکان: ۲۰متری گلستان، نبش کوچه۴، پلاک۱۸، خانه مصلحان. 🔅میز بانوان مرکز‌ نوآوری‌های‌ اجتماعی‌ مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
برگزاری سیزدهمین دورهمی «چندشنبه‌های نوآوری» ویژه‌‌ی بانوان نوآور و فعال اجتماعی امروز در خانه مصلحان 🔅میز بانوان مرکز‌ نوآوری‌های‌ اجتماعی‌ مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️دلاور و مؤمن❇️ نگاهی بر زندگی مجاهدانه سید حسن نصرالله 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸روزه آزمون اخلاص🔸 امام علی (علیه السلام): فَرَضَ اللَّه ... الصِّيَامَ ابْتِلَاءً لإِخْلَاصِ الْخَلْقِ «خداوند روزه را واجب کرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید!». 📚نهج البلاغه، حکمت ۲۵۲📚 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
آغاز بهار طبیعت که همنفس با بهار قرآن است سرآغازی‌ست برای نو‌ شدن... مبتدا همیشه سرآغاز بوده و برای یکایک شما، آغازی پر از موفقیت را آرزومند است. 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
🔸مبتدا هم به پویش مردمی پیوست...🔸 این روزهایی که در دو بهار نفس می‌کشیم و کنار خانواده لحظات خوشی را سپری می‌کنیم. کسانی هستند که مظلومانه و زیر چکمه استکبار، علاوه بر غصه و درد، با گرسنگی و تشنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و سفره‌های افطار و سحری‌شان پر از خالیست. در تلاشیم تا قطره قطره دریایی از محبت را روانه کنیم، به امید روزی که در جشن آزادی این مردم غیور مشارکت داشته باشیم. ❇️شما هم می‌توانید سفیر پویش کمک به غزه باشید❇️ شماره کارت برای کمک به این پویش
5029087001597700
به نام کانون شهید القدس کسب اطلاعات بیشتر از طریق آیدی زیر: 👇👇👇 @a_balllll 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
خانه-مدرسه مبتدا
💫 منزل دوم (بخش اول): #روایت_پنجره : خلاصه‌ای از ص ۳۸ تا ۶۱ کتاب «مسئله محور است» 🔸 کلیشه‌ها همی
💫 منزل دوم (بخش دوم): : خلاصه‌ای از ص ۳۸ تا ۶۱ کتاب «مسئله محور است» کارمند به بی‌پرسشی مشهور است. شاید گاهی کارِ سازمان با همین بی‌پرسشیِ کارمند پیش برود، و هیچ توقعی از کارمند برای ارتقای کار، خلاقیت و نوآوری و حل مسئله ندارد؛ چون او عیناً چک‌لیستی را که به او سپرده‌اند، انجام می‌دهد. ❌اما یک تشکّل که مامور به تحوّل است، اگر بخواهد از معیارهای زمان خود تبعیت کند هیچ تحولی رخ نخواهد داد.❌ یک کلیشه‌محور 🔹کی وقت می‌کند ظرفیت‌های فکری_فرهنگی استان خود را به‌کار بگیرد؟! 🔸کی می‌رسد منحصر به فرد بودنِ خود را در برنامه‌ها به ظهور برساند؟! 🔹کی حوصله می‌کند در عین متمایز بودن از هم‌فکرش، در نقطه‌ی دیگری از کشور با او جبهه تشکیل بدهد؟! هیچ‌گاه جبهه تشکیل نمی‌شود و همیشه همه‌چیز یک شکل می‌شود. ✨ این یک‌شکلی، کارخانه‌ای‌شدن است. بیایید دست‌ساز باشیم، قیمتی باشیم و در عین قیمتی بودن جبهه شویم، هم‌افزا شویم اما یک‌شکل نشویم. ::۱::
به مسلخ رفتن محتوا با فرم‌زدگیِ افراطی ما فراموش می‌کنیم بناست مخاطب را با چه چیزِ خود همراه کنیم در نتیجه آن‌چه اصالت پیدا می‌کند جذب مخاطب است. از این‌رو، بر فرم تمرکز می‌کنیم و خودمان را می‌کُشیم تا پوسته‌ای بی‌نقص ارائه‌ دهیم که دیگران انگشت به دهان بمانند و بدین‌صورت از محتوا غافل می‌شویم و فرم پر زرق‌و‌برقی برای بی‌محتوایی خود می‌سازیم. بیایید در یک دستمان قرآن باشد و در دست دیگرمان سلاح؛ این مرز پیروزی است. زمانِ مبارزه‌ی حق و باطل است که "وقتی در صحنه‌ی حق و باطل نیستی، هر کجا خواهی، باش، چه به نماز ایستاده باشی چه به شراب، هر دو یکی است." ::۲:: 🔅میز بانوان مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️در برابر انحراف❇️ نگاهی بر مبارزات آیت‌الله کاشف‌الغطا او که برای دفاع از حرم حضرت علی(علیه‌السلام) در برابر وهابی‌ها، شمشیر رزم برداشت. 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
بدون عنوان بدون بسم الله 📌 الان بار دومی است که حجم کمک‌هایی که یک جوان فلسطینی در ایران برای غزه جمع میکند به یک و نیم میلیارد می‌رسد! فاصله این دو جمع‌آوری حدود یک ماه است. 📌 حرکت موکب‌های فلسطین مستمرا ادامه دارد و از نظر حقیر به لحاظ روش مردم‌سالار و اجتماعی بسیار درخشان بود اما به لحاظ تعداد و تکثیر بسیار کم و ناچیز! همین تعداد کم و ناچیز از نیمه شعبان تا الان شش میلیارد تومان از مردم کوچه و بازار جمع کرده‌اند و از طریق ۴ کانال به غزه فرستاده‌اند که به صورت پوشک و دمپایی تا مواد غذایی و لباس در آنجا توزیع شده. 📌 تبدیل ایمان مردم به عمل صالح که آقا در سالگرد امام چند سال قبل مطرح کردند خیلی مهم است. ما این حداقل بسترسازی‌ها را نداریم و احساس می‌کنیم همه راه‌ها بسته است. 📌 یک چیز برای حقیر روشن است که حداقل در دو مورد مشخص، مایی که در محیط‌های مختلف، عنوان نیروی اجتماعی، فکری، سیاسی و ... را یدک می‌کشیم، کوتاهی جدی کرده‌ایم و معاقب هستیم! (ظرفیت‌های دیگری هم هست ولی فهرست کردنشان برای انجام ندادن چه سودی دارد!) اولا محدود شدن مسیر تجارت قزاقستان تا باکو و از باکو تا جیهان ترکیه و از آنجا تا اسرائیل و ثانیا ارسال کمک‌های مردمی به غزه 📌 در نزدیکی شب‌های قدر اگر تقصیر یا قصوری درباره خواهران و برادرانمان در فلسطین داشتیم اول آنها را محاسبه کنیم و تدارک کنیم. که گفته: دل‌مشغولی مسلمانان را نداشتن از بی‌نمازی و بی مبالاتی و .... کمتر است؟ دل‌مشغولی یعنی اهتمام نه تاسف و تاثر و بی عملی و لعنت بر بی عملی! 🔻 پ ن: بسم الله ننوشتم. مثل سوره برائت! برائت از کسانی است که مردم‌پایگی و جمهوریت را در حصار مفاهیم نگه داشتند و وقتی به این سوال می‌رسند که چگونه مردم را پای حرکت عمومی برای فلسطین بیاوریم و حرکت مردم پایه خلق کنیم؟ لال میشوند. برائت از بی‌عملانی که قبل از عید انتخابات مجلس و بعد خستگی ماه رمضان و برنامه‌های نوروزی آنها را از فلسطین غافل کرد. البته تقویم‌زدگی یک مرض است و ربطی به موضوعش مثل رمضان و انتخابات ندارد! برائت از آدم‌هایی که هنوز دنبال مطالبه حرکت دادن کشتی و ارسال کمک از دولت و مجلس و سپاه و هزار جای دیگر هستند. ✍🏻حجت الاسلام حمید آقانوری 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
باید روی مجاهدت او کار بشود... کدام الگو بهتر از شهید صدر؟!... 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
📌 دونقطه.. 🔹دونقطه را دوست دارم؛ یک چیزی است بین گفتن و نگفتن. نقطه نیست که پایان کلام باشد، سه‌نقطه نیست که مسئولیت ادامه‌دادن را به عهده بگیری، یک چیزی است بین این دو در گرگ‌ومیش گفتن و نگفتن. دارم این پا و آن پا می‌کنم برای نوشتن؛ آرام‌آرام و با فاصله پیش می‌آیم که زبانم نگیرد و بتوانم حرف بزنم. کلمه ندارم، کلمه هم داشته باشم قدرت نظم‌دهی و به‌صف کردنشان را ندارم. 🔹آن شب برایم شب غریبی بود. انگار می‌کنی گوشه پرده بهشت را بالا زده‌اند و چند دقیقه‌ای فرصت تماشا به تو داده‌اند؛ گوشه‌گوشه‌اش غریب و مبهوت‌کننده. از این نقاشی‌ها که هربار زوم می‌کنی یک صحنه شگفتی درونش می‌بینی. روایت و رسانه می‌تواند توصیفش کند؟ همین یک قلم پهپاد شاهدش را اگر توانستید کما هو حقه به بند روایت بکشید، بقیه‌اش پیشکش. منطق طراحی عملیاتش را که بلد نیستم، ولی از منظر هنری قشنگ‌تر از این می‌شد از پهپاد بازی گرفت؟ 🔹صحنه افتتاحیه از این قشنگ‌تر؟ انبوهی از شاهدها را با آن صدای قارقارکی و پرواز در ارتفاع کم نشان می‌دهی که از نقطه‌نقطه کشور بلند شده‌اند؛ شبیه پیکان‌های کف‌خوابیده‌‌ی داش‌مشتی‌ها که اگزوزش را هم دست‌کاری کرده‌اند. انگار قرار است از پهنه‌ی کل تاریخ ما پابرهنه‌ها را جمع کنند و راهی آن نبرد نهایی شویم. چه لذتی دارد تماشای پهپادهای کف‌خوابیده، چقدر این قرقرشان موسیقی آرامش‌بخشی دارد. 🔹صدای قرقر پهپادها را در پس‌زمینه داشته باشید. حس می‌کردی به وسعت یک تاریخ آدم پشت سر هم ایستاده، کلی آدم چوب دوی امدادی را دست‌به‌دست کرده‌اند تا به این نقطه رسیده‌. همین‌طور شهدا پشت‌سرهم در تایملاینی لبخند به لب ایستاده‌اند و دارند آغازِ اتمام پروژه‌شان را نظاره می‌کنند. اینجا تدوین‌گر باید فیلم لبخند حاج‌قاسم و کلی شهدای دیگر را کنار هم با ریتم تند بگذارد. کدام تدوین‌گر می‌تواند یک تاریخ آدم را در چند دقیقه پشت سر هم قطار کند؟ 🔹پهپادها قرقرکنان از بالای سر ما می‌روند. نویسنده و کارگردان چطور باید نشان بدهند که قطره‌قطره سوخت این مسیر هزار و پانصد کیلومتری، حساب و کتاب دارد؟ می‌تواند نشان بدهد که دست‌کم یک قطره‌ سوخت آن پهپاد اشک‌های ننه -مادربزرگ مرحومم- است که تا آخر عمر اخبار فلسطین شبکه خبر هیچ‌وقت برایش عادی نشد؟ 🔹پهپادها که در افق دید غزه‌ای‌ها قرار می‌گیرند، دوربین باید روی صورت خوشحال و پرغرور یک دختربچه غزه‌‌ای برود. یاد فاطمه -دختر شش‌ساله‌ام- می‌افتم. شب عید فطر دور سفره افطار قرار گذاشتیم هرکس یک دعا کند. فاطمه گفت من چند دعا دارم و بعد همه را خرج بچه‌های غزه کرد. پهپاد در این نقطه، در تلاقی دید فاطمه من و آن فاطمه غزه‌ای، شبیه موشک کاغذی‌ای می‌شود که چند متری از حرکتش سهم ضرب‌دست فاطمه ماست. 🔹پهپادها قرقرکنان می‌روند. نویسنده حواسش بوده که خط زمانی فیلم را با پهپادها بچیند وگرنه با سرعت کروزها و بالستیک‌ها قصه ناگفته تمام می‌شد. 🔹فیلم آنشب درباره‌ی پهپادها بود‌‌. زیاد بودن این‌ها و کم‌بودن موشک‌ها دلیل نمی‌شود که هنرور بنامیم‌شان؛ آن‌هم با این بازی‌های بی‌نقص. مثلا آن ویدئویی که در پس‌زمینه قدس می‌دیدیم‌شان چقدر شبیه صحنه طواف ابابیل بر بالای کعبه در فیلم پیامبر (ص) مجید مجیدی بود. 🔹ناخودآگاه یاد آن صحنه فیلم «چ» حاتمی‌کیا افتادم که چمران می‌گفت "خمینی عصاش رو بلند کرده" و بعد کار پاوه تمام شد. آقا عصایش را بلند کرد. تنبیه عصا می‌خواهد دیگر، به شمشیر و تفنگ که هنوز نرسیده. او یک فصل جدیدی برایمان باز کرد، مرحله جدیدی از نبرد حق و باطل. به خواب هم نمی‌دیدیم به این زودی‌ها از مشغولیت به قاذوراتی مثل داعش و امیرهای دیوانه دور و برمان عبور کنیم و به اصل کاری برسیم. انگار هنوز گرمیم و ملتفت داستان نیستیم. 🔹راستش آن‌قدر برایم شیرین بود که ادامه قصه برایم چندان مهم نیست. ما آدم‌هایی هستیم که این شب را درک کردیم. کم چیزی است برای فخرفروشی؟ امشب به فاطمه می‌گفتم بابا راستی بالاخره بچه‌های غزه راحت خوابیدند. خیلی خوشحال شد. کارگردان فلاش‌بکی به سفره افطار می‌زند.. حجت الاسلام قربانی 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
سلام به دوستداران علم و پژوهش هفتمین سه شنبه سپیداری با موضوع "تعلیق پیشفرض‌ها( اپوخه) در پژوهش" و به صورت حضوری، برخط( آنلاین) و برون خط( آفلاین) پذیرای شما هستیم. ▫️با حضور استاد زهره شریعتی 📌نویسنده و پژوهشگر 👈🏼ثبت نام👉🏼 ر 📲آدرس کانال‌های سپیدار: https://zil.ink/sepidaarcenter .