eitaa logo
مدافعان ظهور
389 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
مطالعه کپشن
مدافعان ظهور
مطالعه کپشن
بسم الله الرحمن الرحیم ﺧﺎﻧﻪ ﺁﺑﺎﺩ ﻛﺠﺎﺳﺖ؟ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﻣﻜّﻪ ﺍﺳﺖ، ﺷﺐ ﻧﻬﻢ «ﻣﺤﺮّﻡ»، ﺷﺐ ﺗﺎﺳﻮﻋﺎ. ﺟﻬﺎﻥ ﺗﺸﻴّﻊ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ(ﻉ) ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺑﺎ ﻭﻓﺎﻳﺶ ﻋﺒﺎﺱ ﺍﺳﺖ. ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻇﻬﻮﺭ ﺍﺯﻃﺮﻑ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ؛ ﺍﻣّﺎ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺑﺎ ﺗﺸﺮﻳﻔﺎﺕ ﺧﺎﺻّﻰ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ. ﺑﺎ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻇﻬﻮﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺳﻴﺎﻫﻰ ﻫﺎ ﻏﺮﻭﺏ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻃﻠﻮﻉ ﺭﻭﺷﻨﺎﻳﻰ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺸﺐ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻇﻬﻮﺭ ﺭﺍ ﺻﺎﺩﺭ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ. ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﻣﺎ ﻫﻢ ﺍﻛﻨﻮﻥ ﺩﺭ ﻣﻜّﻪ ﻭ ﻛﻨﺎﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﺪﺍ ﻫﺴﺘﻴﻢ؛ ﺍﻣّﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻣﺸﺐ ﺳﻔﺮﻯ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ. ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﭼﻪ ﺧﺒﺮ ﺍﺳﺖ؟ ﺻﺒﺮ ﻛﻦ، ﺑﺮﺍﻳﺖ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻢ. ﻣﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﻛﻨﺎﺭ «ﺑﻴﺖُ ﺍﻟﻤَﻌﻤُﻮﺭ» ﺑﺮﻭﻳﻢ. ﺣﺘﻤﺎ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻰ: «ﺑﻴﺖُ ﺍﻟﻤَﻌﻤُﻮﺭ» ﺩﻳﮕﺮ ﻛﺠﺎﺳﺖ؟ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﻣﺎ ﻛﻌﺒﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﻰ ﺷﻨﺎﺳﻴﻢ ﻭ ﮔﺮﺩ ﺁﻥ ﻃﻮﺍﻑ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎﻟﺎﻯ ﺍﻳﻦ ﻛﻌﺒﻪ، ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭼﻬﺎﺭﻡ، ﺧﺎﻧﻪ ﺍﻯ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺗﺎ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﮔﺮﺩ ﺁﻥ ﻃﻮﺍﻑ ﻛﻨﻨﺪ. «ﺑﻴﺖ ﺍﻟﻤﻌﻤﻮﺭ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻯ «ﺧﺎﻧﻪ ﺁﺑﺎﺩ» ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻇﻬﻮﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻛﻨﺎﺭ ﺍﻳﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﺻﺎﺩﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﺁﺑﺎﺩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. ﺁﺭﻯ، ﺩﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻏﻴﺒﺖ، ﺩﻧﻴﺎ ﺧﺮﺍﺏ ﻭ ﻭﻳﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ. ﻭﻗﺘﻰ ﻛﻪ ﻇﻬﻮﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﻓﺮﺍ ﺑﺮﺳﺪ ﺩﻧﻴﺎ ﺁﺑﺎﺩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﺑﺮﺍﻯ ﻫﻤﻴﻦ، ﺁﺑﺎﺩﻯِ ﺩﻧﻴﺎ ﺍﺯ ﻛﻨﺎﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺁﺑﺎﺩ (ﺑﻴﺖُ ﺍﻟﻤَﻌﻤُﻮﺭ) ﺁﻏﺎﺯ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻣﺸﺐ ﺑﺎ ﻣﻦ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺑﻴﺎﻳﻰ. ﺣﺘﻤﺎً ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻰ ﻛﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎﻯ ﻫﻔﺖ ﮔﺎﻧﻪ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﻣﺎ ﺍﻛﻨﻮﻥ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺑﻪ ﻃﺒﻘﻪ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺁﻥ ﺑﺮﻭﻳﻢ. ﺧﻮﺏ ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻦ! ﭼﻪ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻰ؟ ﺗﻤﺎﻡ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ. ﺍﻳﻨﺠﺎ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻧﻰ ﺁﺩﻡ ﻭ ﻧﻮﺡ ﻭ ﻋﻴﺴﻰ ﻭ ﻣﻮﺳﻰ ﻭ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ(ﻉ) ﺭﺍ ﺑﺒﻴﻨﻰ. ﮔﺮﻭﻫﻰ ﺍﺯ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻫﻤﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮﻧﺪ ﻭ ﻧﮕﺎﻫﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻳﻰ ﺧﻴﺮﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺁﻥ ﻃﺮﻑ ﺭﺍ ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻦ، ﭼﻪ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻰ؟ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﭼﻨﺪ ﻣﻨﺒﺮ ﻧﻮﺭﺍﻧﻰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ «ﺑﻴﺖُ ﺍﻟﻤَﻌﻤُﻮﺭ» ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻧﺪ. ﺧﻮﺏ ﺩﻗّﺖ ﻛﻦ، ﺁﻳﺎ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻧﻰ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺁﻥ ﻣﻨﺒﺮﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺸﻤﺎﺭﻯ؟ ﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ، ﭼﻬﺎﺭ ﻣﻨﺒﺮ ﻧﻮﺭﺍﻧﻰ ! ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ(ﻉ) ﺭﺍ ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻦ ﻛﻪ ﺑﺎ ﭼﻪ ﺷﻜﻮﻫﻰ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺍﻳﻦ ﻣﻨﺒﺮﻫﺎ ﻣﻰ ﺭﻭﻧﺪ ﻭ ﺑﺎﻟﺎﻯ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻰ ﻧﺸﻴﻨﻨﺪ. ﭼﻪ ﺷﻮﺭﻯ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﺍﻧﺒﻴﺎﺀ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺑﺮﭘﺎ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ... ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ، ﻫﻤﻪ ﺩﺭﻫﺎﻯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺑﺎﺯ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ. ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﻋﺎ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺧﺪﺍﻯ ﺧﻮﻳﺶ ﻧﺠﻮﺍ ﻛﻨﺪ. ﻫﻤﻪ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻧﻴﺰ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﺎ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﻠﺎﻡ ﻫﻤﻨﻮﺍ ﺷﻮﻧﺪ. ﮔﻮﺵ ﻓﺮﺍ ﺑﺪﻩ ﺗﺎ ﺗﻮ ﻫﻢ ﺳﺨﻦ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﻮﻯ ! ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﭼﻨﻴﻦ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﻰ ﺩﺍﺭﺩ: «ﺑﺎﺭ ﺧﺪﺍﻳﺎ ! ﺗﻮ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺍﺩﻯ ﻛﻪ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﻮﺑﺖ ﺭﺍ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻯ ﺯﻣﻴﻦ ﮔﺮﺩﺍﻧﻰ. ﻟﺤﻈﻪ ﻋﻤﻞ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻭﻋﺪﻩ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺍﺳﺖ»... بقیه در کامنت اول...👇👇
مدافعان ظهور
بسم الله الرحمن الرحیم #داستان_ظهور #قسمت_سوم ﺧﺎﻧﻪ ﺁﺑﺎﺩ ﻛﺠﺎﺳﺖ؟ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﻣﻜّﻪ ﺍﺳﺖ، ﺷﺐ ﻧﻬﻢ «ﻣﺤﺮّﻡ»، ﺷﺐ ﺗ
ادامه👆👆 هﻤﻪ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻧﻴﺰ ﻫﻤﻴﻦ ﺳﺨﻦ ﺭﺍ ﺯﻣﺰﻣﻪ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ.ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻦ! ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ(ﻉ) ﺩﺭ ﺑﺎﻟﺎﻯ ﺁﻥ ﻣﻨﺒﺮﻫﺎ ﺑﻪ ﺳﺠﺪﻩ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ. ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺳﺠﺪﻩ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ:«ﺑﺎﺭ ﺧﺪﺍﻳﺎ ! ﺑﺮ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻥ ﺧﺸﻢ ﮔﻴﺮ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺣﺮﻳﻢ ﺗﻮ ﺷﻜﺴﺘﻪ ﺷﺪ. ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﺖ ﻛﺸﺘﻪ ﻭ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﻮﺑﺖ ﺫﻟﻴﻞ ﺷﺪﻧﺪ». ﻫﻤﺴﻔﺮ ﺧﻮﺑﻢ! ﺗﻮ ﺧﻮﺏ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻰ ﻛﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﭼﻴﺴﺖ. ﻭﻗﺘﻰ ﻛﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻭﺣﻰ ﺑﻪ ﺁﺗﺶ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﺷﺪ ﻭ ﺩُﺭّ ﻳﮕﺎﻧﻪ ﻋﺼﻤﺖ،ﻓﺎﻃﻤﻪ(ﺱ) ﺷﻬﻴﺪ ﺷﺪ، ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻭﺯ، ﺣﺮﻳﻢ ﺧﺪﺍ ﺷﻜﺴﺘﻪ ﺷﺪ!ﺁﻥ ﺭﻭﺯﻯ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ(ﻉ) ﺑﺎ ﻟﺐ ﺗﺸﻨﻪ ﺷﻬﻴﺪ ﺷﺪ، ﺫﻟّﺖ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪ.ﻭ ﺑﻪ ﺭﺍﺳﺘﻰ،ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺧﻮﺏ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺫﻥ ﻇﻬﻮﺭ ﺭﺍ ﺑﮕﻴﺮﺩ.ﺟﺎﻟﺐ ﺍﺳﺖ ﺑﺪﺍﻧﻰ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺑﺎﻟﺎﻯ ﻣﻨﺒﺮ ﺑﺮﻭﺩ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺍﻯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺩﻧﻴﺎ ﻣﻰ ﻓﺮﺳﺘﺪ. ﻣﻦ ﻣﺪّﺕ ﺯﻳﺎﺩﻯ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻓﻜﺮ ﺑﻮﺩﻡ ﺗﺎ ﻋﻠّﺖ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﻔﻬﻤﻢ. ﺁﺭﻯ،ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﻨﺒﺮ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻧﻤﻰ ﺁﻳﺪ ﺗﺎ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻇﻬﻮﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﮕﻴﺮﺩ ﻭﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﺎﺩﻯ ﺩﻝ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ،ﺍﻳﻦ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺭﺍ ﻗﺒﻠﺎً ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺩﻧﻴﺎ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﻰ ﺩﻋﺎﻯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪ، ﺍﻳﻦ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺳﺮﻳﻊ ﺗﺮ ﺣﻜﻢ ﻇﻬﻮﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺎﻥ ﻣﺒﺎﺭﻙ ﺍﻣﺎﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ. ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﺠﺪﻩ، ﭼﻨﺎﻥ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺳﻮﺯ ﺩﻝ ﺧﻮﺩ ﭘﺮﺩﻩ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻛﻪ ﺍﻛﻨﻮﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺗﺄﺧﻴﺮ ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﻇﻬﻮﺭ ﺍﻣﺎﻡ،ﻣﻘﺒﻮﻝ ﺩﺭﮔﺎﻩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻧﻴﺴﺖ. پایان قسمت سوم التماس دعا
فصل۳ مدعیان مهدویت شاه طهماسب صفوی قسمت۴۷ متن زیر مطالعه شود👇👇
مدافعان ظهور
#مدعیان_دروغین_مهدویت فصل۳ مدعیان مهدویت شاه طهماسب صفوی قسمت۴۷ متن زیر مطالعه شود👇👇
فصل۳ مدعیان مهدویت شاه طهماسب صفوی قسمت۴۷ جماعتی از انسانهای بی مقدار در زمان شاه طهماسب صفوی در سال ۹۶۲ به حضور او رفتند و «مهدی موعود» بودن را به صورت قطعی و مسلم به او نسبت دادند. شاه با ارائه استدلال و برهان با آنها احتجاج نمود اما به نقل منابع تاریخی هر چه کوشید این جماعت دست از ادعای مضحک خویش بر نداشتند. دست آخر شاه برخی از ایشان را کشت اما باز هم بقیه از اعتقاد خود دست برنداشتند! تا اینکه تمامی آنها را – که تا چهل نفر نقل شده اند – به کام مرگ فرستاد. (ر.ک: تاریخ سلطانی، ص ۸۰ و تاریخ جهان آرای عباسی، ج ۱، ص ۶۸ و جامع مفیدی، ج ۳، ص ۸۴۰) در کتاب «عالم آرای عباسی» این قضیه اینچنین نقل شده است: «جمعی قلندران بی سر و پا و لوتیان قلندر نما … بنظر انورِ شاه جنت مکان در آمده، در لباس عقیدت و حسن اعتقاد بداعتقادی خود را به منصه ظهور آورده، اسناد مهدویت به آن حضرت کردند. هر چند آن حضرت خواستند که بدلائل قاطعه ایشان را از این عقیده فاسد باز آورند رجوع نکرده، مبالغه به سرحد افراط رسانیدند و منجر بدان شد که پادشاه دین دار شریعت پرور در مقام سیاست [و چاره اندیشی] آن گروه بد اعتقاد در آمده، سر یک یک را فراشان به ضرب تخماق کوفته بدیار عدم می فرستادند و دیگری به همان کلمات لا طائل زبان گشوده از آن عقیده فاسده رجوع نمی کردند تا چهل نفر از قلندران بنگی بدین جهت سیاست یافتند.» (عالم آرای عباسی، ج۱، ص ۱۱۷) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
شوق_مهدی_علیه_السلام ای آفتاب زهرا عَجّل علی ظهورک تنهای شهر و صحرا، عجّل علی ظهورک گم گشته وجودی، هم غیب و هم شهودی در دیده و دل ما، عجّل علی ظهورک بی تو غریب قرآن، بی تو اسیر عترت بی تو علی ست تنها، عجّل علی ظهورک نه طاقتی نه صبری، تا چند پشت ابری؟ ای مهر عالم آرا عجّل علی ظهورک دنیا در انتظار است، خون قلب روزگار است پا در رکاب بنما، عجّل علی ظهورک حیدر کند دعایت، زهرا زند صدایت الغوث یابن زهرا! عجّل علی ظهورک زخمِ به خون نشسته، پیشانیِ شکسته دارند با تو نجوا، عجّل علی ظهورک خون دو دیده گوید، دست بریده گوید بر انتقام بازآ، عجّل علی ظهورک هم عمّه ها پریشان، هم جدّ توست عطشان هم چشم ماست دریا، عجّل علی ظهورک بر "میثمت" نگاهی، از لطف گاه گاهی ای چشم حق تعالی! عجّل علی ظهورک
🌷امام مهدی شناسی ۵۱🌷 🌿زیارت آل یاسین🌿 💠 يكبار ديگر خالی از لطف نيست تا نگاهی اجمالی به زيارت آل يس داشته باشيم و سپس زيارت را دنبال كنيم: 💠معرفت امام نگاه زیبابین نصیب انسان می‌کند، اين معرفت و شناخت از واجباتی است که سیر بندگی را هموار می‌ سازد. 💠 برای کسب معرفت باید از آلودگی‌های عالم طبیعت جدا شد. به میزان تطهیر، دريافت معرفت و شناخت به سهولت صورت می‌گیرد زیرا آلودگی و گناه مانع اصلی  شناخت امام است. 💠 معاصی مانع حرکت به‌ سوی خدا و مهم‌ترین عامل سقوط انسان می‌باشد. گناهان هر چند به صغیره و کبیره تقسیم شده‌اند اما هر نافرمانی در محضر خدای متعال گناهی بزرگ محسوب می‌گردد. 💠معرفت امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه سیر بندگی انسان را تسهیل کرده و موجب فزونی شکر بنده می‌گردد. 💠در واقع معرفت امام در مسیر هدایتی که خداوند به آن امر فرموده است موجب استقامت و کرامت بنده شده و نگاه زیبابین نصیب او می‌کند. 💠 زائر در زیارت آل یس با چهل سلام به امام، در مکتب آموزشی ولایت می آموزد که پیوند با خداوند سبحان از جاده ولایت آغاز می‌شود. 💠 سلام به امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه نوعی اظهار محبت نسبت به امام و شکر‌گزاری است، زائر در مقابل یک سلام هزاران جواب را دریافت می کند. 💠 گويا در زیارت آل یس زائر به ‌عنوان پیک الهي برگزیده شده تا در چهل سلام به حضرت نقش خود را ایفا کندو از سوي حضرت حق حامل،سلام به امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه ‌گردد. 💠 در حقیقت چهل سلام در زیارت آل یس به ‌نوعی،اظهار محبت و درعین حال گزینش بنده است که از طرف خداوند صورت گرفته درنتیجه،این انسان متعالی سلام‌رسان خداوند به حضرت است. 💠هركس در اين زیارت با چهل سلام به حضرت،اعلام می دارد که برای ثبت محبت و عشق به امام در وجود خود، باید تسلیم محض گردد. 💠 انسان در تسلیم به انسان کامل که تجلی «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» است متصف به صفات الهی شده،نورانی و قدرتمند می‌گردد. ‌‌‌ مهدی_شناسی ۵۱
جلسه ۵۲ شرح نهج الولایه.mp3
16.49M
♦️♦️ 🔸 جلسه۵۲ « شرح نهج الولایه » 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
فصل۳ ادعای ملا هدایت درندی شافعی قسمت۴۸ متن زیر مطالعه شود👇👇
مدافعان ظهور
#مدعیان_دروغین_مهدویت فصل۳ ادعای ملا هدایت درندی شافعی قسمت۴۸ متن زیر مطالعه شود👇👇
فصل۳ ادعای ملا هدایت درندی شافعی قسمت۴۸ در زمان شاه عباس اول و در قریه آرند در کهکیلویه ملا هدایت درندی شافعی زندگی می کرد. وی مدتی نزد شیخ حبیب الله بصری درس آموخته بود؛ علاوه براین اموری از شعبده و خارق العادات نیز به یاد داشت به گونه ای که توانست با در آمیختن این علم اندک و آن شعبده در لباس مکاشفه و معجزه جمعی از طایفه کرد و لر را از مریدان خویش گرداند. جماعت مریدان او – که غالبا سنی شافعی بودند – از قدم او تبرک می جستند و برای حضورش مهمانی و ضیافتها مهیا می ساختند و نذورات برای او می آوردند. ملا هدایت دستور داد تا معبدی برای او در دامه کوه بسازند و تنها از ضروریات زندگی در آن مهیا سازند. پس از ساخته شدن معبد مدتها در آنجا به چله نشینی نشست و برای این چهل روز چیزی جز چهل قرص نان جو و چهل دانه کشمش از مردم آن دیار طلب نمی کرد. او مکرر این نمایش چله نشینی را در مقابل چشمان مردم انجام داد تا اینکه در اربعین آخر هنگامی که از کوه پایین آمد ادعای مهدویت نمود و آشکارا فریاد زد «مهدی موعود منم» بدین سان مریدان او بدون تردید کلام او را پذیرفتند و در جمع معتقدان به مهدویت او وارد شدند. ملا هدایت بدین طریق تا حدودی قدرت سیاسی نیز پیدا کرد و برخی از مناطق را به بعضی از مریدان خویش برای حکمرانی سپرد. تا اینکه الله وردی خان حاکم منصوب از طرف شاه عباس اول صفوی به سرکوب او اقدام نمود و نامبرده و تمام مریدانش را از لب تیغ گذراند. (ر.ک: ریاض الفردوس خانی، ص ۴۲۳ و ۴۲۴) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر چند عرصه ، تنگ است ؛ هر چند جان به لب شده ایم ؛ هر چند طعم زندگی از یادمان رفته است ؛ هر چند شادی ، دیرگاهی ست به ما سر نزده ؛ هر چند لب هایمان مدتهاست رنگ لبخند ندیده است ؛ اما در اعماق قلب هایمان نقطه ی روشن و گرمی ست که خبر از آمدنت می دهد... تو می آیی شهیدان نیز می آیند و آوینی روایت می‌کند فتح نهایی را...🌱 🧡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سہ‌شنبہ من و حسرتے بیڪران براے هواے خوش جمڪران دعاے فرج ، مهر و سجاده و دو رڪعٺ نماز
مطالعه کپشن
مدافعان ظهور
مطالعه کپشن
بسم الله الرحمن الرحیم داستان ظهور قسمت چهارم ﺳﻴﺼﺪ ﻭ ﺳﻴﺰﺩﻩ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﻣﻰ ﺭﺳﻨﺪ ﺍﮔﺮ ﺩﻗّﺖ ﻛﻨﻰ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻰ ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻜّﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻄﻠﺐ ﻣﻬﻤّﻰ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ. ﺁﻳﺎ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﺗﻮ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺳﺨﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺎﺧﺒﺮ ﺷﻮﻯ؟ ﺩﻳﺸﺐ، ﺳﻴﺼﺪ ﻭ ﺳﻴﺰﺩﻩ ﺟﻮﺍﻧﻤﺮﺩ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻬﺮ ﻣﻜّﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺗﺎ ﺻﺒﺢ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍﻡ ﮔﺮﺩ ﻫﻢ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻧﺪ، ﻭﻫﻤﻪ ﻧﮕﺎﻩ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﺘﻮﺟّﻪ ﺧﻮﺩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻜّﻪ ﺗﻌﺠّﺐ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ﺁﻥ ﻫﺎ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﺍﻳﻦ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺍﺯ ﻛﺠﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﭼﻄﻮﺭ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻜّﻪ ﺑﺮﺳﺎﻧﻨﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺷﻬﺮ ﻣﻜّﻪ ﺩﺭ ﻣﺤﺎﺻﺮﻩ ﺳﭙﺎﻩ ﺳﻔﻴﺎﻧﻰ ﺍﺳﺖ. ﻋﺠﻴﺐ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﻤﻪ ﺍﻳﻦ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻳﻚ ﺷﻜﻞ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﻪ، ﻫﻢ ﻗﺪ ﻭ ﻫﻢ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ، ﻣﺜﻞ ﻳﻚ ﺩﺳﺘﻪ ﻧﻈﺎﻣﻰ، ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺮﺗّﺐ ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺒﻴﻨﺪ، ﻣﺒﻬﻮﺕ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. ﺁﻣﺪﻥ ﺍﻳﻦ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﻣﻜّﻪ، ﻳﻚ ﺭﺍﺯ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻛﺴﻰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺧﺒﺮ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﻫﺮ ﻛﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﮔﻮﺷﻪ ﺍﻯ ﺍﺯ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ. ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﻳﻚ ﻟﺤﻈﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻜّﻪ ﻳﺎﻓﺘﻨﺪ؟ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﻣﺮ ﺧﺪﺍ ﺑﺎ «ﻃَﻰّ ﺍﻟﺎﺭﺽ» ﺑﻪ ﻣﻜّﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﻧﺪ. ﺷﺎﻳﺪ ﺑﭙﺮﺳﻰ ﻛﻪ «ﻃَﻰّ ﺍﻟﺎﺭﺽ» ﻳﻌﻨﻰ ﭼﻪ. ﺍﮔﺮ ﺑﺘﻮﺍﻧﻰ ﺩﺭ ﻳﻚ ﻟﺤﻈﻪ، ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻫﻴﭻ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻧﻘﻠﻴّﻪ ﺍﻯ، ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮﻫﺎ ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﺑﮕﺬﺍﺭﻯ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻜّﻪ ﻳﺎ ﻫﺮ ﺟﺎﻯ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺮﺳﺎﻧﻰ، ﺗﻮ «ﻃَﻰّ ﺍﻟﺎﺭﺽ» ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﻯ. ﺁﺭﻯ، ﻳﺎﺭﺍﻥ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﻭﺍﺭ ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺷﮕﻔﺖ ﺍﻧﮕﻴﺰ ﻛﻨﺎﺭ ﻛﻌﺒﻪ ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ. ﺁﺭﻯ ﻇﻬﻮﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺣﻀﻮﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﻴﺼﺪ ﻭ ﺳﻴﺰﺩﻩ ﻧﻔﺮ ﺍﺳﺖ، ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻳﻚ ﻟﺤﻈﻪ ﺩﺭ ﻣﻜّﻪ ﺟﻤﻊ ﻛﻨﺪ. ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺳﻢ ﺑﺰﺭﮒ ﻳﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﺳﻢ ﺍﻋﻈﻢ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺪﺍﻧﺪ، ﺩﻋﺎﻳﺶ ﻣﺴﺘﺠﺎﺏ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. ﻭﻗﺘﻰ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﺳﻢ ﻗﺴﻢ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ، ﺳﻴﺼﺪ ﻭ ﺳﻴﺰﺩﻩ ﻳﺎﺭ ﺍﻭ، ﺩﺭ ﻳﻚ ﭼﺸﻢ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺯﺩﻥ، ﺩﺭ ﻣﻜّﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ. ﺍﻛﻨﻮﻥ ﺗﻮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﺍﺯ ﺁﮔﺎﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﻯ؛ ﺍﻣّﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻜّﻪ، ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺗﻌﺠّﺐ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍﻡ ﺩﻭﺭ ﻫﻢ ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻳﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ: ﺑﻪ ﺭﺍﺳﺘﻰ ﺍﻳﻦ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻜّﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ؟ ﺁﻥ ﻃﺮﻑ ﺭﺍ ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻦ ! ﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﻣﻜّﻪ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ. ﺍﻭ ﻛﻴﺴﺖ ﻭ ﭼﺮﺍ ﭼﻨﻴﻦ ﺳﺮﺍﺳﻴﻤﻪ ﻭ ﻣﻀﻄﺮﺏ، ﺟﻤﻌﻴّﺖ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺷﻜﺎﻓﺪ؟ ﺍﻭ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﻧﺰﺩ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﺍﺭ ﻣﻜّﻪ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ. ﺳﻠﺎﻡ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: «ﺩﻳﺸﺐ ﺧﻮﺍﺏ ﻋﺠﻴﺒﻰ ﺩﻳﺪﻡ ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﻫﻤﻴﻦ ﺧﻴﻠﻰ ﺗﺮﺳﻴﺪﻩ ﺍﻡ». ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﺍﺭ ﻣﻜّﻪ ﻧﮕﺎﻫﻰ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: «ﺧﻮﺍﺑﺖ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻳﻢ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻛﻦ ». ﻭ ﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: «ﺧﻮﺍﺏ ﺩﻳﺪﻡ ﻛﻪ ﺍﺑﺮﻯ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻇﺎﻫﺮ ﺷﺪ ﻭ ﺁﺭﺍﻡ ﺁﺭﺍﻡ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺯﻣﻴﻦ ﺁﻣﺪ ﺗﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﻪ ﻛﻌﺒﻪ ﺭﺳﻴﺪ. ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﺑﺮ، ﻣﻠﺦ ﻫﺎﻳﻰ ﺩﻳﺪﻡ ﻛﻪ ﺑﺎﻝ ﻫﺎﻯ ﺳﺒﺰﻯ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﺪّﺕ ﺯﻳﺎﺩﻯ ﺩﻭﺭ ﻛﻌﺒﻪ ﻃﻮﺍﻑ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﺷﺮﻕ ﻭ ﻏﺮﺏ ﻋﺎﻟﻢ ﭘﺮﻭﺍﺯ ﻛﺮﺩﻧﺪ».... ادامه در کامنت ...👇👇
مدافعان ظهور
بسم الله الرحمن الرحیم داستان ظهور قسمت چهارم ﺳﻴﺼﺪ ﻭ ﺳﻴﺰﺩﻩ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﻣﻰ ﺭﺳﻨﺪ ﺍﮔﺮ ﺩﻗّﺖ ﻛﻨﻰ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻰ
ادامه👆👆 هر ﻛﺲ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﺨﻦ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺷﻨﻮﺩ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﻓﺮﻭ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ. ﺁﻳﺎ ﺑﻴﻦِ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺍﺏ ﻭ ﺁﻥ ﮔﺮﻭﻩ ﺳﻴﺼﺪ ﻭﺳﻴﺰﺩﻩ ﻧﻔﺮﻯ، ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﻰ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻣﻜّﻪ ﺷﺨﺼﻰ ﻫﺴﺖ ﻛﻪ ﺧﻮﺍﺏ ﺭﺍ ﺧﻴﻠﻰ ﺧﻮﺏ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ. ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺍﺏ ﺭﺍ ﺗﻌﺒﻴﺮ ﻛﻨﺪ. ﺍﻭ ﻗﺪﺭﻯ ﻓﻜﺮ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: «ﻟﺸﻜﺮﻯ ﺍﺯ ﻟﺸﻜﺮﻳﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻭﺍﺭﺩ ﺍﻳﻦ ﺷﻬﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻤﻰ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺁﻥ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﻛﻨﻴﺪ». ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻜّﻪ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﻓﺮﻭ ﻣﻰ ﺭﻭﻧﺪ. ﺁﺭﻯ، ﺁﻥ ﻟﺸﻜﺮ، ﻫﻤﺎﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﻫﺎﻳﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﻳﺸﺐ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﻜّﻪ ﺷﺪﻧﺪ. ﻃﺒﻴﻌﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻜّﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺍﻳﻦ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﻋﺼﺒﺎﻧﻰ ﺑﺎﺷﻨﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ(ﻉ) ﻭ ﺷﻴﻌﻴﺎﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﻋﺰﻳﺰ ﻛﻨﻨﺪ. ﺷﻤﺎ ﻓﻜﺮ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ﺍﻭّﻟﻴﻦ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻜّﻪ ﭼﻪ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ؟ ﺩﺭﺳﺖ ﺣﺪﺱ ﺯﺩﻩ ﺍﻳﺪ، ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺍﻳﻦ ﺳﻴﺼﺪ ﻭ ﺳﻴﺰﺩﻩ ﻧﻔﺮ ﺭﺍ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮ ﻛﻨﻨﺪ؛ ﺍﻣّﺎ ﺧﺪﺍ ﺗﺮﺳﻰ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺮ ﺩﻝ ﺁﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻰ ﺍﻧﺪﺍﺯﺩ. ﻣﻦ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﺳﺎﺩﻩ ﻟﻮﺡ ﻣﻰ ﺧﻨﺪﻡ، ﻣﺮﺩﻣﻰ ﻛﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻓﻜﺮ ﺩﺷﻤﻨﻰ ﺑﺎ ﺷﻴﻌﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﻏﺮﺑﺖ ﺷﻴﻌﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﻣﻜّﻪ ﻛﻪ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﺪ ﻫﻤﻪ ﺩﺭ ﺗﺮﺱ ﻭ ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: ﺍﻳﻦ ﺟﻮﺍﻧﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻣﻦ ﺩﻳﺪﻩ ﺍﻡ، ﭼﻬﺮﻩ ﻫﺎﻳﻰ ﻧﻮﺭﺍﻧﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﻫﻞ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺁﻧﻬﺎ ﻛﻪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﻛﺎﺭ ﺧﻠﺎﻓﻰ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﭼﺮﺍ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻴﺪ؟ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻜّﻪ ﺗﺎ ﻏﺮﻭﺏ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻳﻦ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ ﻭ ﺁﻥ ﭼﻨﺎﻥ ﺗﺮﺱ ﻭ ﻭﺣﺸﺘﻰ ﺩﺭ ﺩﻝ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﻪ ﻧﻤﻰ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻫﻴﭻ ﻛﺎﺭﻯ ﺑﻜﻨﻨﺪ. ﺷﺐ ﻓﺮﺍ ﻣﻰ ﺭﺳﺪ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻯ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﺯ ﻣﻰ ﮔﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺏ ﺳﻨﮕﻴﻨﻰ ﻓﺮﻭ ﻣﻰ ﺭﻭﻧﺪ. داستان ظهور پایان قسمت چهارم التماس دعا دوستان کلیه منابع در قسمت های آخر ذکرخواهدشد... اره_والمستشهدین_بین_یدیه
🌱🍃 شهید مطهری: 🌱 انتظار فرج انسان را به صورت سربازی در می آورد که مطمئن است فرضا خودش از میان برود، ایده اش و هدفش قطعا در آینده پیروز است. 📚 یادداشت های استاد مطهری، ج ۹، ص ۳۹۵ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷امام مهدی شناسی ۵۲🌷 🌿زیارت آل یاسین🌿 ✨«السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقُومُ» «سلام بر تو هنگامی که بپا خیزی»✨ 💠قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌گويد: «أَلَّذِى يَرَاكَ حِينَ تَقُومُ»؛ ‎«خداوند هنگامی که برای انجام رسالت یا عبادت بپا خیزی، تو را می‌بیند» 💠 این تعبیر نشانه‌ی عنایت خاص خداوند نسبت به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در حال انجام مأموریت الهی و تبلیغ رسالت دینی است. 💠نسبت به امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه نیز توجه دادن به امر قیام آن حضرت است، هنگامی که برای برقراری حکومت عدل و داد بپاخیزد و به فرمان خداوند قیام کند. 💠انسان نسبت به امر قیام امام جاهل است لکن دراین فراز  بیعت و لبیک‌گویی خود را قبل از قیام حضرت اعلام می‌دارد.‎ 💠در این فراز زائر بیعت خود را از زمان غیبت بیان می‌کند باشد که مولا از همین لحظه نام او را در زمره‌ی بیعت‌کنندگان ثبت فرماید. ✨سر خدمت تو دارم ✨بخرم به هيچ مفروش..‌. 💠یکی از معانی سلام ، تسلیم است. بنابراین زائر در این فراز بیعت و تسليم خویش را اعلام می‌دارد تا در زمان قیام و ظهور قابلیت قربانی شدن برای ایشان را داشته باشد. ☘ «پرورش توانایی‌ها» 💠در این فراز زائر طلب پرورش توانایی‌های خویش را دارد تا تحت ید باسطه حضرت پرورش یافته و در زمان ظهور به‌عنوان بهترین سرباز امام ثبت نام گردد. 💠 او در زمان لبیک‌گویی و بیعت با حضرت وجود خود را به پرورش امام می‌سپارد تا از ضعف، ناتوانی و رذائل اخلاقی جدا شود. 💠 زائر در اين فراز می‌خواهد تا خود را با قیام و قعود امام تطبیق دهد و هرگز از ايشان پیشی نگيرد و تخلف و اعتراض ننماید. 💠با اين عبارت مجدد تسليم بودن خويش را اعلام می‌كند تا بيعتی مجدد ببندد، در واقع بیعت كردن درخواست تسلیم بودن است، او در محضر امام اعلام می‌كند می‌خواهد زمان ظهور نسبت به احکام و قوانین الهی هيچ شکایت و اعتراضی نداشته باشد، در خدمت امام باشد حتی نشستن و بلندشدن خويش را به اذن حضرت انجام دهد. 💠 زائر می‌خواهد بگويد تسليم نظر امام هستم چه آنكه در دولت حقه خويش مرا به دربانی يا نگهبانی بخواهد یا تدریس یا سربازی يا رتبه‌های بالاتر نه تنها شكايتی ندارم بلكه در عين رضايت در خدمت مولای خويش‌ام. ✨ به تیغم گر کشد دستش نگیرم ✨ و گر تیرم زند منت پذیرم... ‌‌‌ مهدی_شناسی ۵۲
🌷امام مهدی شناسی۵۳🌷 ✨«السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ» «سلام بر تو آن هنگام که می‌نشینی»✨ ☘«لحظات ارزشمند» 💠 «قعود» به معنی نشستن از حال قیام است همچنان که «جلوس»، نشستن از حالت خوابیده و سجده می‌باشد. 💠 نشستن با حالت انتظار، درنگ، آماده شدن برای کارزار، اهتمام در کار و کمین کردن در انتطار فرصت مناسب را، قعود می‌نامند. 💠 در قرآن کریم غالباً واژه قعود بعد از قیام یاد شده است. «الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَى جُنُوبِهِمْ» «آنان که خدا را در حال ایستادن و نشستن و خوابیده یاد می‌کنند» 💠در زیارت آل‌یس به تمام حالات خاص امام از قعود و قيام و... سلام داده می‌شود وهريك از اين سلام ها بيان مي دارد تمام حالات امام به امر خداوندسبحان صورت مي پذيرد. 💠 پیروی از ایشان در هر حال اطاعت از دستور الهی و عمل به وظیفه شرعی است. 💠 همچنین مخالفت با سیره آن حضرت گمراهی و مایه تباهی می‌باشد. 💠سلام به امام در این دو حالت برای ازدیاد یقین مؤمنان و تسلیم در برابر قضاء حکیمانه ی خداوند است. 💠«قیام و قعود حضرت، محرک قیام و قعود انسان در جهت بندگی است.» ‌‌‌‌ مهدی_شناسی ۵۳
جلسه ۵۳ شرح نهج الولایه.mp3
14.94M
♦️♦️ 🔸 جلسه ۵۳ « شرح نهج الولایه » ۱۳۸۱/۲/۱۳ 🔸جمعه ، ۲۰ صفر ۱۴۲۳ ه.ق 🔸مشهد مقدس ، حسینیه سادات رضوی - شب 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️
فصل۳ ادعای احمد بن عبد الله قسمت۴۹ متن زیر مطالعه شود👇👇
مدافعان ظهور
#مدعیان_دروغین_مهدویت فصل۳ ادعای احمد بن عبد الله قسمت۴۹ متن زیر مطالعه شود👇👇
فصل۳ ادعای احمد بن عبد الله قسمت۴۹ احمد بن عبد الله سلجماسی معروف به ابن محلی در تاریخ ۹۶۷ متولد شد و در ۱۰۲۲ وفات کرد. وی یک صوفی شورشی است که مدعی شد همان مهدی منتظر است. او در منطقه ای به نام سلجماسه متولد شد و در حوالی ۹۸۰ برای تحصیل هجرت کرد و به منطقه دیگری به نام فاس رهسپار شد. مدت مدیدی در آنجا ماند و تحصیل علم کرد سپس به حج رفت و به جنوب مغرب رفته با روسای قبایل مکاتبه نمود و آنان را به تمسک به سنت فراخواند و چنین شهرت داد که «مهدی فاطمی منتظر» است. وی می گفت از نسل عباس بن عبد المطلب است. چندی بعد به زادگاهش سلجماسه یورش برد و آنجا را تصرف کرد و در مدت حکومت به حسب ظاهر با عدالت رفتار کرد. به تدریج افراد دیگری از حوالی این شهر برای تهنیت به او وارد سلجماسه شدند. پیروزی وی بر سلطان وقت مراکش بر قدرت سیاسی او افزود و وی را بر مراکش نیز مسلط گرداند. زان پس پادشاه شد و صوفی گری را رها کرد در این هنگام یک صوفی دیگر به حمایت از پادشاه مراکش بر او حمله کرد در این حمله بود که نامبرده کشته شد و سرش برای دوازده سال به دیوار شهر مراکش آویخته باقی ماند. یارانش به این گمان بودند که او نمرده بلکه غیبت کرده است. وی سیزده سال و نه ماه حکومت کرده فقیه و ادیب بود و تالیفاتی مانند کتاب «منجنیق الصخور فی الرد علی الفجور» دارد که نسخی از آن بر جای مانده است. (ر.ک: الاعلام زرکلی، ج ۱، ص ۱۶۱) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
مدافعان ظهور
ﭘﺮﭼﻤﻰ ﻛﻪ ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ ﺷﺐ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍﺳﺖ ﻭ ﻓﺮﺩﺍ ﺭﻭﺯﻇﻬﻮﺭﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ع!ﺍﻣﺸﺐ، ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ ﻏﻴﺒﺖ ﺭﻗﻢ ﻣﻰ ﺧﻮﺭﺩ.ﺷﻬﺮ ﻣﻜّﻪ ﺩﺭﺗﺎﺭﻳﻜﻰ ﻓﺮﻭﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖّ ﺍﻣّﺎﻛﻨﺎﺭﻛﻌﺒﻪ ﻧﻮﺭﺍﻧﻰ ﺍﺳﺖ.ﺍﻣﺸﺐ ﻛﺴﻰ ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺤﺮﺍﻡ ﻧﻴﺎﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ.ﺁﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﺭﺍﻣﻰ ﺑﻴﻨﻰ ﻛﻪ ﻛﻨﺎﺭﻛﻌﺒﻪ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺩﻋﺎﺳﺖ؟ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﻢ ﺍﻭﺑﺎ ﺧﺪﺍﭼﻪ ﻧﺠﻮﺍﻳﻰ ﺩﺍﺭﺩ.ﺁﻳﺎ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺑﺮﻭﻳﻢ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺑﺒﻴﻨﻴﻢ؟ﺍﻭﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭﺍﻳﻦ ﺧﻠﻮﺕ ﺷﺐ ﺑﺎﺧﺪﺍﻯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍﺯﻭﻧﻴﺎﺯ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ.ﺁﻳﺎﻣﻰ ﺩﺍﻧﻰ ﻣُﻀﻄﺮّ ﻭﺍﻗﻌﻰ ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺩﻋﺎﻯ ﺍﻭﺭﺍ ﻣﺴﺘﺠﺎﺏ ﻭﺍﻣﺮﻇﻬﻮﺭﺵ ﺭﺍﺍﺻﻠﺎﺡ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ؟ ﺧﺪﺍوند ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﻰ فرماید: «ﺃﻣﱠﱠﻦْ ﻳُﺠﻴﺐُ ﺍﻟْﻤُﻀْﻄَﺮﱠﱠﺇﺫﺍ ﺩَﻋﺎﻩُ ﻭَ ﻳَﻜْﺸِﻒُ ﺍﻟﺴﱡﱡﻮﺀَ:ﭼﻪ ﻛﺴﻰ ﺩﻋﺎﻯ ﻣُﻀﻄﺮّ ﺭﺍ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪﻭ ﺳﺨﺘﻰ ﻫﺎﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺩﻭﺭﻣﻰ ﻧﻤﺎﻳﺪ؟ ﺍﻛﻨﻮﻥ ﺳﺆﺍﻝ ﻣﻬﻤّﻰ ﺍﺯﺗﻮﺩﺍﺭﻡ:ﺁﻳﺎﻣﻰ ﺩﺍﻧﻰ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﭼﮕﻮﻧﻪ میفهمدﻛﻪ ﺩﻋﺎﻯ ﺍﻭ ﻣﺴﺘﺠﺎﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ؟ﺍﻭﺍﺯﻛﺠﺎمیفهمدﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﻗﻴﺎﻡ ﻛﻨﺪ؟ﺁﻳﺎ میدانی ﻛﻪ ﺩﺭ ﻥ ﻟﺤﻈﺎﺗﻰ ﻛﻪ ﻗﺮﺍﺭﺍﺳﺖ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻏﻴﺒﺖ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﻮﺩ،ﭼﻪ ﺣﻮﺍﺩﺛﻰ ﺭﻭﻯ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ؟ ﺍﮔﺮﺩﻗّﺖ ﻛﻨﻰ میبینیﻛﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺧﻮﺩﻳﻚ ﭘﺮﭼﻢ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ.ﺧﺪﺍﻯ ﻣﻦ! ﺁﻥ ﭘﺮﭼﻢ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﺯ میشود.ﺁﻳﺎ میتوانیﻧﻮﺷﺘﻪ ﺭﻭﻯ ﭘﺮﭼﻢ ﺭﺍﺑﺨﻮﺍﻧﻰ؟ﺭﻭﻯ ﭘﺮﭼﻢ ﭼﻨﻴﻦ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ:«ﺍﻟﺒَﻴﻌَﺔُ ﻟﻠّﻪ».ﻳﻌﻨﻰ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺎﺻﺎﺣﺐ ﺍﻳﻦ ﭘﺮﭼﻢ ﺑﻴﻌﺖ ﻛﻨﺪﺩﺭﻭﺍﻗﻊ ﺑﺎﺧﺪﺍ ﺑﻴﻌﺖ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.ﺻﺪﺍﻳﻰ ﺑﻪ ﮔﻮﺵ ﻣﻰ ﺭﺳﺪ. ﺍﻳﻦ ﺻﺪﺍ ﺍﺯ ﻛﻴﺴﺖ؟ ﺍﻣﺎﻡ ﻛﻪ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺩﻋﺎ ﺍﺳﺖ،ﺷﺨﺺ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻳﻨﺠﺎ ﻧﻴﺴﺖ،ﭘﺲ ﭼﻪ ﻛﺴﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺳﺨﻦ میگوید؟ﮔﻮﺵ ﻛﻦ!آیا میشنوی ﭼﻪ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ؟«ﺍﻯ ﻭﻟﻰّ ﺧﺪﺍ، ﻗﻴﺎﻡ ﻛﻦ!».ﻣﻦ ﺍﻳﻦ ﻃﺮﻑ ﻭ ﺁﻥ ﻃﺮﻑ ﺭﺍﻧﮕﺎﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﻢ ﺗﺎﺷﺎﻳﺪﮔﻮﻳﻨﺪﻩ ﺍﻳﻦ ﺳﺨﻦ ﺭﺍ ﺑﻴﺎﺑﻢ.ﻋﺠﺐ!ﺍﻳﻦ ﻫﻤﺎﻥ ﭘﺮﭼﻢ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍﺑﻪ ﺳﺨﻦ ﺩﺭ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ.ﻫﻤﺴﻔﺮﻡ!ﺗﻌﺠّﺐ ﻧﻜﻦ!ﻣﮕﺮ ﻣﻘﺎﻡ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ عج ﺑﺎﻟﺎﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﻮﺳﻰ(ﻉ) ﻧﻴﺴﺖ؟ﻣﮕﺮﺩﺭﺧﺖ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺳﺨﻦ ﺩﺭﻧﻴﺎﻣﺪﻭﺑﺎﻣﻮﺳﻰ(ﻉ) ﺳﺨﻦ ﻧﮕﻔﺖ؟ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎﻫﻢ ﺑﻪ ﺍﻣﺮﺧﺪﺍ،ﭘﺮﭼﻢ ﺑﺎﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ عج ﺳﺨﻦ میگوید.ﺷﻤﺸﻴﺮﺍﻣﺎﻡ عج ﺭﺍﻧﮕﺎﻩ ﻛﻦ ﻛﻪ ﺧﻮﺩﺑﻪ ﺧﻮﺩﺍﺯﻏﻠﺎﻑ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ ﻭﺑﺎ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ:«ﺍﻯ ﻭﻟﻰّ ﺧﺪﺍ ﻗﻴﺎﻡ ﻛﻦ!».ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻦ،ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺤﺮﺍﻡ ﭼﻘﺪﺭﻧﻮﺭﺍﻧﻰ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ! ﭼﻪ ﺷﻮﺭﻯ ﺑﺮﭘﺎ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ! ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﺩﺳﺘﻪ ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺤﺮﺍﻡ ﻣﻰ ﺁﻳﻨﺪ.ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺑﺪﺭ ﺑﻪ ﻳﺎﺭﻯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺁﻣﺪﻧﺪ ﻧﻴﺰﺣﻀﻮﺭﺩﺍﺭﻧﺪ.ﻣﺴﺠﺪﭘﺮﺍﺯ ﺻﻒ ﻫﺎﻯ ﻃﻮﻟﺎﻧﻰ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ میشود. ﺩﺭﺍﻳﻦ ﻣﻴﺎﻥ ﺩﻭﻓﺮﺷﺘﻪ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﻟﻬﻰ ﺭﺍﻣﻰ ﺑﻴﻨﻰ،ﺁﻧﻬﺎ ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ ﻭ ﻣﻴﻜﺎﺋﻴﻞ ﻫﺴﺘﻨﺪ.ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ ﺑﺎ ﻛﻤﺎﻝ ﺍﺩﺏ ﺧﺪﻣﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻰ ﺭﺳﺪ ﻭﺳﻠﺎﻡ ﻣﻰ ﻛﻨﺪﻭﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ:«ﺍﻯ ﺳﺮﻭﺭ ﻭ ﺁﻗﺎﻯ ﻣﻦ ! ﺍﻛﻨﻮﻥ ﺩﻋﺎﻯ ﺷﻤﺎ ﻣﺴﺘﺠﺎﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ».ﺍﻳﻨﺠﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺳﺘﻰ ﺑﺮﺻﻮﺭﺕ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ ﻛﺸﺪﻭﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ:«ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺣﻤﺪ ﻭ ﺳﺘﺎﻳﺶ ﻣﻰ ﻛﻨﻢ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﺧﻮﺩ ﻭﻓﺎ ﻛﺮﺩ ﻭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺭﺙِ ﺯﻣﻴﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ».ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻦ! ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎ ﺷﻨﻴﺪﻥ ﺳﺨﻦ ﺟﺒﺮﺋﻴﻞ ﺣﻤﺪﻭﺷﻜﺮﺧﺪﺍﺭﺍمیکند.....ادامه در پست بعد