eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
15.3هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
915 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
دم از اتحاد بزن و اختلاف بیافکن... کاری که برخی از آقایون در جبهه انقلاب میکنن. به هیچ مکانیزمی هم پایبند نیستن مگر اینکه حرف و منافع اونا تامین بشه! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 مختار، مردی که باید از نو خواند! 🌷امروز ۱۴ رمضان، مصادف است با شهادت ابواسحاق مختار ابوعبیده ثففی در ۱۴ رمضان سال ۶۷ هجری قمری. تاریخ‌نویسان خلافتی از مختار بد نوشتند و بد گفتند، اما متاخرین شیعه مختار را ستوده‌اند. 🔹 چند نقل از علمای متاخر شیعه: 1⃣ مقدس اردبیلی: «در حسن عقیده مختار سخنی نیست و علامه حلی رحمه الله او را مقبول شمرده و امام باقر  جمعی را که مختار را به بدی یاد کردند از این کار منع فرمود و امام صادق(علیه السلام) بر او رحمت فرستاد و امام زین العابدین (علیه السلام) وی را به دعای خیر یاد کردند» (حدیقه الشیعه، صص۵۰۶ – ۵۰۵). 2⃣ حاج شیخ عباس قمی: ایشان بعد از نقل روایتی درباره شاد کردن دل مؤمن واعانت به مسلمانان می فرماید:«چگونه خواهد بود حال مختار که این سیرت مرضیه او بود و اخبار معتبر در باب ادخال سرور در قلب مؤمن بیش از آن است که احصاء شود. پس خوشا به حال مختار که دل های حزون و ماتم زده اهل البیت رسالت را شاد کرد و دو دعای امام سجاد به دست او مستجاب شد» (منتهی الآمال، ج۱، ص۴۵۱). 3⃣ علامه مامقانی: «این مرد (مختار) مذهبش امامی ومعتقد به امامت ائمه معصومین (:) و حکومت او با اجازه امام بوده است گرچه وثاقت او ثابت نیست.(تنقیح المقال، ج۳، ص۲۰۶). 4⃣ علامه عبدالرزاق مقرّم: مقام مختار از هرگونه تهمت و ناروا منزه است و دل او سرشار از محبت ولایت خاندان پیامبر(ص) بود و روایات و سخنانی که حاکی از تهمت های ناروا به ساحت اوست همه دروغ و باطل بوده است (تنزیه المختار، ص۲). ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 بیاد انتخابات سال۹۶ 🔺 تاجزاده، یکی از تندروهای حامی روحانی در جواب این سوال که آیا مردم با توجه به عملکرد روحانی و لیست امید، دیگه به اصلاح طلبا رای میدن، گفته: "مردم ایران به گذشته رای نمیدن بلکه به آینده رای میدن!". بله حرف کاملاً دقیقی زده. 1⃣ مردم ایران سال ۷۶ از ترس هاشمی و فرار از سیاست‌های وی، به خاتمی رای دادن. نه بخاطر گذشته خاتمی، بلکه بخاطر شعار توسعه سیاسی و آزادی و وعده‌های آینده! مردم اما گذشته خاتمی و همراهی وی با هاشمی را ندیدند و حمایت کارگزاران سازندگی و خانواده هاشمی از خاتمی را نخواستند ببینند. 2⃣ مردمی که از هاشمی و سیاست‌هایش ناراحت و نگران بودند اما تاریخ را فراموش و در سال۹۲ از وی و نامزد مورد حمایت وی یعنی روحانی حمایت کردند. گذشته روحانی را ندیدند. 3⃣ مردم، جنایت های آمریکا در حق ایران طی ده‌ها سال را فراموش کردند، تعطیلی هسته‌ای از ۸۲ تا ۸۴ را از یاد بردند و از مذاکره با آمریکا و برجام استقبال کردند و نتیجه‌ش را هم دیدند. 4⃣ همون مردم ۴ سال اول روحانی را دیدند اما باز بخاطر شعارها و وعده‌های آینده، گذشته را فراموش کردند... 5⃣ حالا باز همان مردم، از برجام تحربه کسب نکردند و می‌گویند: "ما دیگه رای نمیدیم"، اما این جمله‌شان یعنی اینکه حاضریم به بدتر از روحانی هم رای بدیم ولی انسان‌های لایق‌تر نه! ❗️بله مردم ما حافظه تاریخی ضعیفی دارند و به گذشته رای نمیدن بلکه به آینده رای میدن! به شعارها، به وعده‌های توخالی، به دروغ‌ها و به کسانی که آنقدر دارند و سیر هستن که دیگه نیازی ندارن!! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 آقای روحانی چرا به صراحت نمیگی منظورم از چیه؟! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 #کرامت_انسانی 🔻 سلسله مطالب #اخلاق_سیاست - 5 🔻پایه مباحث حقوقی، ارزشهای اخلاق است. اینکه چه چیزی
🔴 🔻 سلسله مطالب – 6 خشنودی عوام در برابر ناراحتی خواص! 🔹مردم داری ششمین رکن است. جایگاه مردم در نظام اسلامی، شرط تحقق حکومت است و در نظام های غیراسلامی مشروعیت حکومت. هیچ نظام سیاسی بدون معیت و همراهی مردم به نتیجه نمی رسد. 🔸برخی فقط برای ظاهرکاری دم از مردم می زنند و فقط برای فریبکاری و رسیدن به منافع و مطامع دنیوی مدام "مردم مردم" می کنند وگرنه عمیقاً به مردم باور ندارند. برخی برای مردم نقش حداقلی قائل اند و تا اندازه ای حضور مردمی را می پذیرند. بر همین اساسی حکومت های دیکتاتوری، سلطنتی، جمهوری، دموکراسی و ... بوجود آمده؛ 🔹اما در مکتب مولای متقیان مردم نقش اساسی دارند. حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، حضور آنان را دلیل پذیرفتن حکومت می داند: «فقط به اصرار مردم حكومت را پذيرفتم تا در احقاق حق آنان تلاش كنم » خطبه 92 نهج البلاغه. (البته این بدین معنا نیست که حضرت مشروعیت را حضور مردم می داند بلکه ایشان شرط تحقق مشروعیت می داند.) 🔻اگر می خواهید اخلاق مسئولین و سیاستمداران را بسنجید باید این ویژگی ها را در آنان ببینید: 1️⃣ اول) فروتنی در برابر مردم؛ همانگونه که امام علی (علیه السلام) می فرماید: «پر و بالت را برابر رعیّت بگستران، با مردم گشاده روی و فروتن باش و در نگاه و اشاره‌ی چشم، در سلام کردن و اشاره کردن با همگان یکسان باش، تا زورمندان در ستم تو طمع نکنند و ناتوانان از عدالت تو مأیوس نگردند». (نهج‌البلاغه، نامه 46) 2️⃣ دوم) پرهیز از امتیازخواهی و برتری جویی؛ حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: «مبادا هرگز در آنچه که با مردم مساوی هستی امتیازی خواهی و از اموری که بر همه روشن است، غفلت کنی». (نهج البلاغه، نامه 53) 3️⃣ سوم) لزوم انتقادپذیری؛ حضرت در فرمان خویش به مالک اشتر، استیضاح را حق مردم و پاسخگویی را وظیفه‌ی حکمران و زمامدار قلمداد کرده و می‌فرماید: «و هرگاه رعیّت بر تو بدگمان گردد، عذر خویش را آشکار با آنان در میان بگذار، و با این کار از بدگمانی نجاتشان ده، که این کار، ریاضتی برای خودسازی تو، و مهربانی کردن نسبت به رعیّت است، و این پوزش خواهی تو آنان را به حق وا می‌دارد». (نهج البلاغه، نامه 53) 4️⃣ چهارم) ارتباط مستقیم با مردم و پرهیز از فاصله گرفتن؛ مولای متقیان در این باره می فرماید: «هیچ گاه خود را فراوان از مردم پنهان مدار که پنهان بودن رهبران، نمونه‌ای از تنگ خویی و کم اطّلاعی در امور جامعه می‌باشد. نهان شدن از رعیّت، زمامداران را از دانستن آنچه بر آنان پوشیده است باز می‌دارد. جز زبانت چیز دیگری پیام رسانت با مردم و جز چهره ات، دربانی وجود نداشته باشد و هیچ نیازمندی را از دیدار خود محروم مگردان». (نهج البلاغه، نامه 67) 5️⃣ پنجم) شریک بودن در سختی‌های مردم و نزدیک کردن خود به طبقه‌ی مستضعف؛ «آیا به همین رضایت دهم که مرا امیرمؤمنان خوانند و در تلخی‌های روزگار با مردم شریک نباشم و در سختی‌های زندگی الگوی آنان نگردم! آفریده نشده ام که غذاهای لذیذ و پاکیزه مرا سرگرم سازد، چونان حیوان پرواری که تمام همّت او علف و یا چون حیوان رها شده که شغلش چریدن و پر کردن شکم بوده و از آینده خود بی خبر است». (نهج البلاغه، نامه 45) 6️⃣ ششم) محبت و احترام به مردم؛ «قلب خویش را نسبت به ملت خود مملو از رحمت و محبت و لطف کن و همچون حیوان درنده‌ای نسبت به آنان مباش که خوردن آنان را غنیمت شماری». (نهج البلاغه، نامه 53) 7️⃣ هفتم) جلب رضایت مردم بجای راضی کردن خواص! امام به مالک اشتر چنین می‌فرماید: «همانا خشم عمومی مردم، خشنودی خواص (نزدیکان) را از بین می‌برد؛ امّا خشم خواص را خشنودی همگان بی اثر می‌کند. خواصّ جامعه، همواره بار سنگینی را بر حکومت تحمیل می‌کنند؛ زیرا در روزگار سختی یاریشان کمتر و در اجرای عدالت از همه ناراضی تر و در خواسته هایشان مصرّتر و در عطا و بخشش‌ها کم سپاس تر و به هنگام منع خواسته‌ها دیر عذر پذیرتر و در برابر مشکلات کم استقامت تر می‌باشند. در صورتی که ستون‌های استوار دین و اجتماعات پر شور مسلمانان و نیروهای ذخیره دفاعی، عموم مردم می‌باشند». (نهج البلاغه نامه 53) 8️⃣ هشتم) عفو و گذشت نسبت به مردم؛ حضرت در نامه به مالک می فرماید: «دسته‌ای برادر دینی تو، و دسته‌ی دیگر همانند تو در آفرینش می‌باشند. اگر گناهی از آنان سر می‌زند یا علّت‌هایی بر آنان عارض می‌شود، یا خواسته و ناخواسته، اشتباهی مرتکب می‌گردند، آنان را ببخشای و بر آنان آسان گیر، آن گونه که دوست داری خدا تو را ببخشاید و بر تو آسان گیرد». (نهج البلاغه، نامه 53) 🔹 اگر این ویژگی ها را در منش و روش سیاستمداری دیدید بدانید که سیاست وی اخلاقی است و لاغیر. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 آقای روحانی چرا به صراحت نمیگی منظورم از #اختیارات_ویژه چیه؟! ✅ #داود_مدرسی_یان: http://eitaa.com
🔴 آقای ؛ گَرد سُمِ خَران شما هم بگذرد! 🔻 نتیجه سقوط است از تا روحانی! 🔹 بعد از سقوط رضاخان و باز شدن فضای سیاسی کشور در مقطع 1320 تا 1332 نهضت ملی شدن صنعت نفت با حضور سه ضلعِ ملی گرایان، نیروهای مذهبی و جریانات چپ شکل گرفت و سرانجام با مدیریت دکتر مصدق و آیت الله کاشانی و همچنین ترور اصلی ترین مخالف ملی شدن نفت به دستان فدائیان اسلام و یاران شهید نواب صفوی و بعد از تشکل دولت جناب مصدق با حمایت ویژه آیت الله کاشانی به عنوان رئیس مجلس ملی از وی، اما مصدق با لجبازی از شاه و مجلس، درخواست افزایش اختیارات ویژه داشت. 🔸برای بدست آوردن در تیرماه سال 31 استعفا کرد و محمدرضاشاه سریعاً قوام السلطنه را برای نخست وزیر منصوب کرد اما با فراخوان آیت الله کاشانی مردم به خیابان ها ریختند و شاه مجبور شد عقب نشینی کند و در نتیجه اختیارات نخست وزیر یعنی مصدق من جمله اختیار انحلال مجلس و تصدی وزارت جنگ و دخالت در ارتش و بستن قراردادهای بین المللی و مذاکره با آمریکا و انگلیس برای فروش نفت بسیار افزایش یافت. 🔹مصدق با انحلال مجلس بصورت خلاف عقل و خلاف قانون، زمینه جدایی و اختلاف بین نیروهای نهضت ملی را فراهم آورد و در نهایت هم با کودتای آمریکایی واژگون شد هرچند آیت الله کاشانی از وی خواست تا درصورت تمایل فراخوان مردمی دهد و مردم جلوی کودتا را بگیرند اما مغرورانه گفت که مردم خودشان از من پشتیبانی می کنند! 🔸بعد از انقلاب اسلامی و بعد از انتخاب بنی صدر به رئیس جمهوری وی از امام درخواست اختیارات ویژه ای را مطرح کرد. فرماندهی کل قوا به بنی صدر واگذار شد اما با شروع جنگ نظامی بی عرضگی وی عیان گشت. شهرها یکی یکی سقوط کردند، بستان، هویزه، خرمشهر و ... . آبادان محاصره و خسارات سنگین شد. با عزل بنی صدر از ریاست جمهوری توسط امام خمینی(ره) استراتژی جنگ تغییر کرد و پیروزی ها یکی به یکی بدست آمد. 🔹حالا با وجود جنگ اقتصادی طی یک دهه اخیر و اختیارات ویژه جناب روحانی در عرصه سیاست خارجی، سیاست داخلی، فرهنگ و اقتصاد، صندوق ملی توسعه، وی در فراری رو به جلو برای فریب افکار عمومی بعد از 6 سال صدارت بر قوه مجریه و کلیدداری 94 درصد بودجه کشور و بعد از اختیارات گسترده در اقتصاد، فرهنگ و سیاست و بعد از تعطیلی و پلمپ صنعت هسته ای در برابر هیچ و بعد از 5 برابر شدن قیمت دلار و افزایش 200 درصدی قیمت اقلام و اجناس ضروری ملت و تورم بالای 50 درصدی، حالا مدعی شده که اختیاراتش برای عبور از بحران کافی نیست و باید اختیارات ویژه ای به او داد!! 🔸اگرچه مردم -به جز عده قلیلی متعصب- دیگر حساب کار دستشان آمده و میدانند روحانی از اول هم اینکاره نبوده و انتخاب وی چندده سال کشور را عقب انداخته و به اذعان برخی هم حزبی های وی اگر یک تکه چوبی این همه اختیارات می داشت هم وضع مملکت این نبود، باز خوب است به ایشان یادآوری کنیم که وی سرنوشت مصدق و بنی صدر را به یاد آورد. 🔹روحانی که نه، مردم باید بدانند که روحانی بیشترین اختیارات را در طول این 40 سال داشته و عملاً هم مجلس هم دستگاه قضا و هم سایر نهادها با وی در این جنگ همراهی و همکاری داشته اند و امروز اگر راهی غیر از این باشد آن هم گرفتن این اختیارات است وگرنه اختیار دیگری نمانده! 🔸آقای روحانی باید بداند نتیجه اختیارات ویژه، غالباً سقوط است و بزودی فرصت دوساله پیش رو هم تمام می کند و پرونده ریاست وی همانند هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و ... بسته خواهد شد و دولت بعدی و مردم در مورد او قضاوت خواهند کرد. 🔻چند بیت زیر را به جناب روحانی تقدیم می کنیم باشد که مؤثر واقع شود: هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد هم رونق زمان شما نیز بگذرد وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب بر دولت آشیان شما نیز بگذرد باد خزان نکبت ایام ناگهان بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز این تیزی سنان شما نیز بگذرد چون داد عادلان بجهان در بقا نکرد بیداد ظالمان شما نیز بگذرد در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت این عوعو سگان شما نیز بگذرد آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست گرد سم خران شما نیز بگذرد بادی که در زمانه بسی شمعها بکشت هم بر چراغدان شما نیز بگذرد ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 چگونه #جریان_سازی کنیم؟ - 8 #گفتمانی و #مصداقی 🔹برای اینکه کارهای فرهنگی و سیاسی ما، #جریان_ساز ب
🔴 چگونه کنیم؟ - 9 🔹پای صحبت برخی که میشینم تازه می فهمم که چقدر کار کرده؛ چقدر برنامه اجرا کرده؛ چقدر دوره و کلاس و کارگاه و همایش و اردو برگزار کرده؛ چقدر کار جهادی کرده؛ چه تعداد خانواده را تحت پوشش کار خیریه قرار داده و ... . تازه میفهمم فلانی واقعاً شب و روز خودش رو وقف کرده در اداره یا موسسه یا گروه جهادی یا مسجد. اما می بینم نتیجه به اندازه اون همه زحمت نیست چرا؟ برداشت محصول کمتر از زحمت کاشت و داشت هست چرا؟ ای بابا، چقدر نیرو و منابع مالی و ... اینجا اومده پای کار، پس چرا این شخص یا این مجموعه نیست؟ 🔸حتماً یه جای کار می لنگه؛ این شخص یا این مجموعه در شهر من خیلی کار کرده، خیلی داره کار میکنه، حجم فعالیت هاش بسیار سنگینه؛ ولی انگار هیچ تأثیری تو افکار عمومی نداره! 🔹حجم فعالیت های شما مهمه، اما مهمتر کیفیت اوناست و از کمیت و کیفیت مهمتر، توان انتقال فکر شماست. یعنی چی؟ یعنی اینکه شما بتونید فکرتون و حرف تون و برنامه تون رو برسونید به دیگران. توان انتقال مفاهیم. 🔸راستش شما هرچقدر طرح و برنامه خوب داشته باشید، دوره تربیت نیرو برگزار کنید، همایش و نشست بگیرید، هیئت بزنید، موسسه بزنید، گروه خیریه و گروه جهادی داشته باشید و ده ها کار مؤثر دیگه انجام بدید اما رسانه نداشته باشید کارتون ناقص و ابتر هست. 🔹عالم باشید یا نماینده ولی فقیه باشید، امام جمعه باشید یا امام جماعت یه مسجد باشید، تشکل دانشجویی باشید یا ...، فرقی نمی کنه باید رسانه داشته باشید و بلد باشید با زبان رسانه کار کنید. رسانه ارتباط مستقیم شما با مردم است. بی واسطه با مردم حرف بزنید. بی واسطه تفکرات خودتون رو ارائه کنید. «جز زبانت چیز دیگری پیام رسانت با مردم و جز چهره ات، دربانی وجود نداشته باشد». (نهج البلاغه، نامه 67) 🔸کار شما در هر سطحی(سطح یه شهر یا یه استان یا کشور یا منطقه) باید پیوست رسانه ای داشته باشه. هم رسانه مکتوب، هم الکترونیکی و هم مجازی. رسانه در عصر جدید قدرته. هم رسانه و شناسنامه دار هم رسانه . 🔹بله در عصر جدید باتوجه به گستردگی پیام رسان ها، هرکسی میتونه یه کانال بزنه یا پیج درست کنه؛ اما کسی که دنبال جریان سازی است باید هم رسانه قانونی و رسمی داشته باشه هم بصورت غیررسمی کانال ها و پیج ها و سایت های مؤثری رو راه بندازه. 🔸کار رسانه هم باید ژورنالیستی و حرفه ای باشه نه مبتدی و بچه بازی. نه اینکه سر مجبوری برید یه کانال بزنید! خیر؛ باید آدمش باشه. آدم رسانه ای، با فکر رسانه ای، با فهم رسانه ای، با سواد رسانه ای و با مهارت رسانه ای. 🔹امروزه تمام جریان سازی ها از طریق رسانه انجام میشه؛ هر حادثه و اتفاقی به کمک رسانه به تیتر اصلی تبدیل شده. بدون رسانه هیچ جریان سازی اتفاق نمی افته، بلکه حوادث و اتفاقات و طرح ها و برنامه های خوب، ذبح میشن. 🔻لذا اگر میخوایید در شهر و استان خودتون باشید فراموش نکنید که: 1️⃣ اول؛ باید رسانه داشته باشید هم رسمی هم غیررسمی. 2️⃣ دوم؛ مجوز مکتوب و الکترونیکی بگیرید. از سامانه صدور مجوز هیئت عالی نظارت بر مطبوعات. گرفتن مجوز چندماهی طول میکشه. 3️⃣ سوم؛ طرح و برنامه داشته باشید برای رسانه. دیمی و روزمرگی و صرفاً کار خبری، اصلا جریان ساز نیست. برخی رسانه دارن اما کارشون فقط تولید خبره! 4️⃣ چهارم؛ فهم رسانه، سواد رسانه و مهارت رسانه ای کسب کنید. فهم، سواد و مهارت. 5️⃣ پنجم؛ چه رسانه داشته باشید چه نه، حتماً ارتباط ویژه برقرار کنید با رسانه های محلی، شهری، استانی و کشوری. برید ارتباط بگیرید جلسه بگیرید رفت و آمد داشته باشید. با اصحاب رسانه و اهالی رسانه نشست و برخاست کنید و از نظراتشون استفاده کنید. ⭕️ بدون رسانه هیچ جریان سازی اتفاق نخواهد افتاد؛ حتما به فکر باشید: رسانه رسمی و غیررسمی؛ هر دو رو راه بندازید. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 همچون ، دولت را باید آزاد کنیم 🔻خرمشهرها هنوز در محاصره اند 1⃣ فرمودند زمینه روی کار آمدن یک و را فراهم کنید. چرا؟ چون امروز دولت تحت تصرف تفکری غیرانقلابی است که اقتصاد کشور را متلاشی کرده، سیاست خارجی مملکت را به دستان دشمن گره زده و فرهنگ را عملاً بی‌صاحب رها کرده؛ امروز دولت اسیر جماعتی است که نه دیروز برنامه‌ای داشتند و نه امروز چاره‌اندیشی و نه برای فردا طرح و برنامه‌ای! جماعتی کهنسال که هرکدام خداوندگار رِندی و پول‌جمعی کنی و اشرافی‌گری در تخصص خود است! یکی پدر مدارس غیرانتفاعی است در جایگاه آموزش و پرورش، یکی پدر بساز بفروش است در صدارت وزارت راه‌ومسکن، یکی ارباب شرکت‌های خصوصی است و برکرسی وزارت صنایع، یکی پولدارترین جامعه سرمایه‌داری پزشکی است در راس وزارت بهداشت و دیگران همچنین! 2⃣ دولت را باید نجات داد اما چگونه؟ تجربه – خونین شهر- امروز در برابر ماست؛ خرمشهر که به دلیل خیانت و عدم پشتیانیِ دولت وقت از نیروهای نظامی و مردمی سقوط کرد بعداز چندسال بالاخره با پشتیبانی یک دولتی انقلابی از سپاه و ارتش و همراهی مردم آزاد شد و خداوند متعال اراده کرد تا خرمشهر را بدست فرزندان خمینی از دستِ کدخدایِ جهانخوار و کدخداپذیرانِ وقت آزاد کند. امروز هم خرمشهرهایی داریم در محاصره. خرمشهرهای اقتصادی و فرهنگی ما در محاصره و تحریم و هجوم دشمنان و افسرده سازان داخلی اند. 3⃣ در این نبردِ نرم با جبهه گسترده دشمن، نصف کار توجیه خودی هاست. توجیه خودی ها نیمی از وظایف ماست؛ اینکه خودی ها باید بدانند کجایند؟ اولویت چیست؟ دشمن اصلی کیست؟ با دشمن چگونه مواجه شوند؟ چگونه حمله کنند و به چه شکل دفاع؟ و چگونه بگیرند؟ جوانان انقلابی در سطح کشور کم نیستند؛ مساجد؛ هیئات؛ تشکل های دانشجویی؛ حوزه های علمیه؛ سپاه و بسیج و غیره. اگر همه توجیه شویم و به وظایف خود آگاه شویم نصف کار انجام شده است. 4⃣ تبیین: فایده در است. باید عمق مسائل را برای خودی ها و سطح جامعه روشن کرد. مهم ترین مسئله ای که باید برای جامعه تبیین کرد تبیینِ «ما می توانیم» است. نقطه اختلاف ما با جریانِ کدخداپذیران همین است؛ ما ادعا داریم که « »؛ و آن را در آزادسازی خرمشهر نشان دادیم که «توانستیم»؛ اما جریان و مقلد غرب، مدعی است که « »! این جریان در عمل نشان داده است که واقعاً «نمی تواند!». در حوزه مدیریت کشور، «نمی تواند» اما می خواهد این عدم توانایی خود را به همه ملت تعمیم دهد. 5⃣ معتقد است نقاط قوت ما اعم از هسته ای و موشک و دفاعی و نفوذ منطقه ای و سایر صنایع پیشتاز ما باید تعطیل شوند تا نقاط ضعف یعنی مشکلات اقتصادی بهبود پیدا کند! این جریان معتقد است کلید حل مشکلات در وین و واشنگتن و پاریس و لندن است نه در دست جوانانی که خرمشهر را آزاد کردند! تمامِ هم و غم این جریان این است که «ما نمی توانیم» پس باید مطیع غرب باشیم. به عقیده این جریان راه پیشرفت از «راه حل واشنگتن» می گذرد و باید تابعِ «منشور آتلانتیک» باشیم. راه حلِ این جریان برای تولید فقط «صنعت ترجمه» است. ترجمه نظریات 100 سال و 200 سال پیش اروپایی ها و آمریکایی ها را تولید علم می داند و معتقد است که حذف این ها از دانشگاهها یعنی ضدیت با علم! اما دانشمندان جوان ما را از صنایع هسته ای اخراج کرده و به فاضلاب می برد! 6⃣ گفتمان معتقد است ما باید در سیاست خارجی کوتاه بیاییم تا «نفت خام» بفروشیم و ارز و کالا وارد کنیم! شدیداً برروی غرب و یافته های غرب تحجر و جزمیت دارد و نقد وحشی‌گری و جنایات غرب را تابو می داند؛ معنای واقعی داعش و طالبانیسم همین است. طالبانیسم یعنی تحجر بر روی یک سری مفاهیمِ غلط و مقابله با عقلانیت! عقلانیت می گوید ما باید روی پای خودمان بایستیم اما اینها با این عقلانیت مقابله می کنند. اساس تهاجم فرهنگی همین است که حسِ «اعتماد به نفس» جوانان و ملت را تضغیف کنند و به باور ایرانی بقبولانند که تو نمی توانی! جریان غرب گرا می گوید باید مطیع غرب باشیم تا پیشرفت کنیم. به عقیده این جریان باید همچنان «زمین بدهیم و زمان بگیریم» تا خرمشهر سقوط کند. اما برادران بدانید اگر زمین دادیم زمان هم می گذرد و سرانجامی به جز سقوط نخواهیم داشت. 7⃣ باید بدانیم که نقشه راه، خرمشهر است نه برجام‌ها! تبیین «ما می‌توانیم» و جریانِ «ما نمی‌توانیم» برای مردم مهم ترین راهبرد تشکیل "دولت جوان و حزب‌اللهی" است. تردید نکنیم که راه عبور از مشکلات کشور از خرمشهر می گذرد. ما باید داستان خرمشهر را نو بخوانیم و ماجرای برجام را واضح‌تر به مردم بگوئیم. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 بهانه است تا تو بفهمی! 🔹جون به جون برخی کنی باز دنبال دوگانه سازی "ولایت - عدالت" اند؛ باز بدنبال دوگانه سازی "حقیقت_مصلحت" اند؛ باز برایت از می گویند؛ از سوءاستفاده دشمن حرافی کرده و تو را به سکوت وا می دارند. قلم تو را بسته و دهان تو را گِل می گیرند؛ شاید برایت پرونده سازی هم کنند و بگویند که تو با دشمنان هم پیاله ای و بنا داری مردم را تحریک کنی! 🔸اگر چنانچه کارگری که حقوقش چندماهی عقب افتاده، به خیابان آمد، اگر که معلمی که معیشتش به تنگ آمده و اعتراضی کرد، آن معدنچی لب به گلایه گشود، بیماری از دست جامعه کاپیتالیسم پزشکی به ستوه آمد و شما به کنارشان رفتید و دلجویی کردید، باید منتظر برچسب ها و انگ ها و پرونده سازی باشی. 🔹راستی چه باید کرد از دست این عده؟ چه باید کرد با این جماعت سر به سجودِ آیه خوان کوته بین؟ چه باید کرد با کسانی که امنیت و حفظ شأن را برای آن سرمایه دار زالوصفت می خواهند و او را با کت و شلوار و محترمانه به جلسات دادگاه می برند(البته جدیداً اتفاقات بهتری افتاده) اما آن جوانکِ سارق موتورسیکلیت یا سارق موبایل را با دست بند و پابند و زنجیر و تحقیر شده با لباس راهراه آبی به محضر قاضی می برند؟ چه باید کرد؟ 🔸اما با این همه، دلخوش به آن سید خوب خداییم که یادگار خمینی بت شکن برای این روزهای ماست. دلخوشیم که مدام از حق محرومین و مستضعفین و کارگران و اقشار ضعیف می گوید و بارها و بارها جوانان انقلابی را به آرمانگرایی فرامی خواند. آرمان هایی چون عدالت، مبارزه با تبعیض، مقابله با اشرافی گری، ساده زیستی، ایثارگری و شهادت طلبی. 🔹امام جامعه در دیدار اخیر با دانشجویان در ماه رمضان از حضور دانشجویان در کنار کارگرانِ و دفاع کرده و آن حضور را باعث حل شدن مشکلات کارگران خوانده و فرموده همین خط را ادامه دهید: «دانشجویان در مسئله‌ی کارخانه‌های نیشکر و رفتند و مشکل را حل کردند؛ اینها نه پول دارند و نه قدرت قانونی اما حضورشان مشکل را حل کرده است؛ حضورشان در پیگیری مطالبات کارگران بر دستگاه‌های نظام اثر داشته و این کار خوبی بوده». 🔸واقعیت اما این است که بخش جدی از تفکر حاکم بر مجموعه های حاکمیتی و ... و بخشی از بدنه انقلابی ما هنوز این را نپذیرفته اند که جوانان انقلابی، مطالبات و آرمان های انقلاب اسلامی را - که بخاطر آن آرمان ها حکومت شاهنشاهی را سرنگون کرده ایم- فریاد کنند. هنوز حاضر نیستند با وجود تأکیدات رهبر جامعه قدر مطالبه گری انقلابی را بدانند و بفهمند که تنها راه حفظ نظام، مطالبه گری آرمان های انقلاب است؛ تنها راه نهیب زدن به مسئولین و سازمان هایی است که مردم عملکرد آنها را مساوی عملکرد نظام می دانند و ضعف آنان را ضعف نظام می خوانند. 🔹خیلی ها تاکنون نفهمیده اند و نمی خواهند بفهمند که مسئول در جمهوری اسلامی نباید ایمن باشد از زبان و انتقاد مردم؛ رئیس در نظام سیاسی اسلام نباید خیالش از رسانه ها و مردم آسوده باشد. اگر از خدا نمی ترسد لاقل از قلم رسانه و زبان مردم بترسد و دست از پا خطا نکند. باید همواره احساس کند که دوربین مدار بسته ای بالای سرش ریزودرشت عمل او را ضبط می کند. 🔸آن رهبر حکیم، نیشکر و ماشین سازی را که مطرح می کند یعنی اینکه هم جوانان و دانشجویان و طلاب انقلابی دلگرم و مطمئن باشند به درستی این خط و هم شما بفهمید که خط درست همین است و دست از پرونده سازی و انگ و برچسب زدن برداری. وگرنه پرونده های در اهواز که 36 هزار دستگاه کولر را در گرمای 60 درجه جهنمی خوزستان دپو کردند یا پرونده بستن و خشک کردن آن بدست وزارت نیرو و سازمان آب و برق با ساخت سدکرخه و ندادن حقابه آن و بدست شرکت نفت تا تأسیساتش زیر آب نرود یا پرونده و کارگران بیچاره آن، یا پرونده یا ماجرای قاچاق در گمرکات سیستان و بلوچستان یا پرونده برای مافیای فولاد در کویر همه از یک جنس اند و یک هدف دارند آن هم تشکیل یک طبقه بزرگ سرمایه داری و منهدم ساختن جامعه ایرانی! 🔹رهبر عزیز و فرزانه نیشکر و ماشین سازی را مثالی زد تا تو بفهمی و با رودخانه زلال مطالبه گری آرمان ها همراه شوی تا مبادا دشمن خط را بدست گیرد و کار به ویران گری برسد. 🔸خط همین است که باید ادامه داد تا و بر سرکار آید و غصه های ولی خدا تمام شود. اگر خودت را دستگاه حاکمیتی و تابع نائب امام زمان می دانی و اگر خودت را حزب اللهی و دلسوز میشماری، بفهم که راه درست همین است و بس. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
امشب هرکسی که پشت سرم غیبت کرده، تهمت زده، تخریب کرده، زیرآبی رفته، اهانت کرده، مسخره کرده، حق ما رو ضایع کرده، بی‌خود و بی‌جهت شکایت کرده یا پرونده سازی کرده، با آبروی من بازی کرده را می‌بخشم. به امید بخشایش حق تعالی از همه خطاهایم و گذشت دوستان و سایرین، از اینکه خدای ناکرده در حق‌شون بدی کرده باشم. یا غافر الخطایا
🔴 سلسله مطالب : 🔻برای آنانیکه بدنبال شناخت صحیح و مبنایی از اخلاق هستند و بدنبال اخلاقی کردن سیاست‌اند و سیاست را اخلاقی می‌پسندند: 1⃣ شماره۱: : https://eitaa.com/modaresian/1312 2⃣ شماره۲: : https://eitaa.com/modaresian/1324 3⃣ شماره۳: نه : https://eitaa.com/modaresian/1346 4⃣ شماره۴: ؛ رئیس الاخلاق: https://eitaa.com/modaresian/1361 5⃣ شماره۵: : https://eitaa.com/modaresian/1397 6⃣ شماره۶: : https://eitaa.com/modaresian/1408 7⃣ شماره ۷ : https://eitaa.com/modaresian/1424 8⃣شماره ۸ https://eitaa.com/modaresian/1445 9⃣ شماره ۹ https://eitaa.com/modaresian/1455: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 کشف در دفتر ژنرال بیژن نامدار ! 🔹 وقتی با فساد آشکار وی در ماجرای کرسنت برخورد نشد، استات اویل فراموش شد، حقوق‌های نجومی وی مدیران نفتی ماست‌مالیزیشن شد، مدیران بازنشسته را در جایگاه مشاور نشاند، نمایندگان را یکی‌یکی خرید و استخدام کرد، تمام راه‌های مقابله با تحریم‌ها را لو داده و صادرات نفت و گاز با هند و پاکستان و چین را بهم زد و ...، حالا کشف کارتخوان و طلا و دلار در دفتر وی که چیزی نیست!! نوش جان! 🔹دکتر دهقان، نماینده چناران در جمله‌ای عجیب گفت: وجود این شخص، هر یک روز به ضرر این مملکت است! کاش دستگاه‌های مربوطه این موجود که نامش با فساد و رانت و نفت عجین است را هرچه سریعتر به پای میز محاکمه بکشانند! 🔻این یک، مشغول خوردن و بردن شد/ آن، مسئول شکم در آوردن شد! 🔺در عهد بخور بخور نخوردن جرم است/ تکلیف من و تو خون دل خوردن شد شعر از «محمدمهدی سیار» ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ابتکار جدید نماینده ولی فقیه خوزستان، حجت الاسلام 🔻گزارش جالب از نماز جمعه این هفته اهواز با حضور مسئولین خوزستان ✅ پ.ن: دیروز بعد از نماز جمعه، صحنه‌های بسیار جالبی رو بعد از سالها دیدم، گفتم حیفه، باید به تصویر بکشونیم این صحنه‌های زیبا رو ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 برای حفظ حرمت کاری کنید 🔸حضور اشرافیون ریش‌داری چون این جوانکِ پولدار رانتی( ، وزیر دولت تدبیر)، مایه دلسردی، دین‌زدگی و ناامیدی سایر جوانان ملت است و برخورد علنی با آنها اقدامی انقلابی است. 🔹اما اگه جای قاضی بودم جهت حفظ حرمت مومنین و بچه‌های حزب‌اللهی که تا آخرین قطره‌ی خون پای ناموس و خاک و امنیت این مملکت و اسلام ایستادند و تا آخرین نفس در خدمت به مردم و محرومین از زلزله گرفته تا سیل، آن هم هفته‌ها و ماه‌ها و سال‌ها، در اردوی جهادی به سر می‌برند و برای حفظ شان حرمت شهدای مدافع حرم، حفظ آبروی آن جوان مومن انقلابی که در این گرمای ۵۰ درجه مشغول خدمت به مردم است و برای جلوگیری از تخریب چندین میلیون بچه بسیجی که در عرصه‌های فرهنگی، رسانه‌ای، سیاسی و غیره مشغول جهادند، حتما دستور می‌دادم این مفسد با انگشتر و با ریش وارد دادگاه نشود. 🔸بله، حتماً افراد نفوذی هم در این جریان وجود دارد اما دستور می‌دادم اول انگشتر عقیق را از دستانش خارج و سپس ریش وی تراشیده شود تا جماعت حزب‌اللهی و انقلابی که از این انقلاب سهم‌شان فقط سختی و رنج و فحش و پرونده و بی‌پولی و بی‌خوابی و دربدری و نهایتاً شهادت بوده، بیش از این تخریب نشوند. 🔹واقعاً گناه میلیون‌ها جوان حزب‌اللهی با این تیپ چیست که در هر کوی‌وبرزن مورد نیش و کنایه قرار بگیرند؟ چه کسی مدعی العموم بچه‌های بسیجی است که آبرویشان تخطئه شده؟! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
⚫️ پیکر مطهر علی هم غریبانه تشییع شد جفای بشر جاهل در حق این خانواده بی‌نهایت است. ظلم انسان‌های جاهل در حق این خانواده عجیب است، همه را شهید کردن، به بدترین شکل و به فجیع‌ترین روش‌ها به این خانواده بدی شده. دشمنان حتی نگذاشتن که تشییع پیکر باشکوه و درست حسابی داشته باشن. پیکر مطهر پیامبر(ص) بخاطر سقیفه، سه روز در خانه ماند و سپس در خانه خود به خاک سپرده شد. پیکر مطهر و نحیف حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در اعتراض به غصب ولایت شبانه کفن و دفن شد و در غربت تشییع شد تا قیام قیامت مکان قبر آن حضرت ناپیداست. پیکر آقا امیرالمومنین علی علیه السلام، همچون فردا روز ۲۱ رمضان غسل و کفن می‌شود و شبانه و غریبانه با حضور اندکی از یاران، از کوفه به مکانی به نام نجف برده می‌شود و تشییع می‌شود. مکان قبر حضرت امیرالمومنین علیه السلام تا زمان امام باقر(ع) یا امام صادق(ع) از ترس دشمنان آن حضرت که به قبر اهانت نکنند، پنهان ماند. نگذاشتند پیکر حسن‌بن علی علیه السلام آن امام غریب در کنار پیامبر دفن شود و جنازه را تیرباران کردند تا جائیکه کفن خونین شد. حضرت ابوالفضل العباس در دفاع از پیکر خونین حسن بن علی، شمشیر را از غلاف بیرون می‌کشد که حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام مانع می‌شود و می‌فرماید: "برادر دست نگه دار". و سرانجام، لا یوم کیومک یا اباعبدالله، پیکر حضرت اباعبدالله سه شبانه روز روی ریگ‌های داغ بیابان ماند. پیکری بی‌سر، پاره‌پاره و صدچاک... . برادرجان سلیمانِ زمانی چرا انگشت و انگشتر نداری؟ اگر کشتند چرا خاکت نکردند؟ کفن بر جسم صدچاکت نکردند؟ به من گفتی صبوری کن صبوری صبوری طرفه خاکی بر سرم کرد.. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 علی را کشت 🔹 در بین مردم، ضعف بصیرت، تن‌پروری و رفاه‌طلبی و اشرافی‌گری خواص، ترس و نادانی دوستان جزو مهم‌ترین دلایل شکست حکومت عادلانه امیرالمومنین علی علیه‌السلام بود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 در این شب‌ها از علی(ع) بگویید مبلغین و سخنرانان و یادداشت‌نویسان عزیز تو را خدا در این ایام و لیالی قدر، خاصه شب بیست‌وسوم، از ، ، ، و شیوه حکمرانی امیرالمومنین علیه السلام بگید نه از معنویت و نماز و روزه علی. بله از معنویت آن حضرت هم بگید ولی مسائل اساسی‌تر رو رها نکنید. از عدالت علی، از شیوه برخورد با مسئولین و لشکریان و خواص، از برخورد قاطع با قضات و والیان بگید. از اینکه در راه عدالت کوتاه نیامد، با سه گروه قاسطین و مارقین و ناکثین جنگید ولی حاضر نشد باج بده. حاضر نشد طلحه و زبیر رو یه مسئولیتی بده تا حکومتش دوام داشته باشه! از اینکه حاضر نشد از بیت المال بیشتر به برادرش عقیل بده. اینا مهم‌ترند... اینها مسائلی است که جامعه ما نیاز داره.. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 با مؤمنین و سلبریتی ها! از مداح تا مهناز 🔻در ماجرای هتاکی یک مداح به مقدسات اهل سنت گفتن چند نکته ضروری است: 1️⃣ اول، وحدت و مدارا با سایر فرق اسلامی همچون اهل سنت، هم دستور قرآنی است هم سفارش ائمه هدی علیهم السلام است. قرآن بحث جنگ و قتال و محاربه را فقط با کسانی جایز می شمارد که آنها به شما حمله کرده باشند و بدنبال قتل و نابودی شما باشند. آیات مکرر و روایات متعدد از اهل بیت در این باره داریم که فرصت پرداختن در این فرصت کوتاه نیست. 2️⃣ دوم، خداوند متعال در قرآن به صراحت می فرماید: وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ. (سوره انعام، آیه 108) ترجمه: «و آنهايى را كه جز خدا مىخوانند دشنام مدهيد كه آنان از روى دشمنى [و] به نادانى خدا را دشنام خواهند داد». همین یک آیه برای توقف هرگونه اهانت کافی است. 3️⃣ سوم، حتی اگر توصیه دینی در این زمینه نداشته باشیم عقل و شعور انسانی حکم می کند که از اهانت به مقدسات دیگر فرق و مکاتب و ادیان الهی دوری کنیم. 4️⃣ چهارم، اساساً وحدت به معنای فراموشی دلایل اختلافات مان نیست. بهیچ وجه قرار نیست ما فراموش کنیم شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و غصب ولایت امیرالمؤمنین را. وحدت به معنای این است که مسائل اختلافی در فضای جنجالی و التهاب آور و اهانت آمیز مطرح نشود. مسائل اختلافی به شکل محترمانه و منطقی و رجوع به متون تاریخی باید طرح شود. غدیر باید هرسال باشکوهتر برگزار شود. اما نباید به مقدسات اهانت کرد. اهانت به مقدسات باعث نزاع و درگیری و فراموشی دشمن اصلی اسلام یعنی صهیونیستهاست. 5️⃣ پنجم، همه افرادی که دچار این خصلت زشت اهانت به مقدسات اهل سنت هستند را از جریان صادق شیرازی و لندنی نخوانیم! عمده اینها افرادی هستند که بخاطر احساسات و به علت نادانی دست به این اهانت ها می زنند و اصلا سَر و سِرّی با جریان سیدصادق شیرازی هم ندارند. باید هیئت های بزرگ و کوچک، سخنرانان و مبلغین مذهبی، جامعه مداحان و مساجد در این زمینه روشن شوند نه اینکه با برچسب انگلیسی و لندنی سریعاً همه این بچه های پاک با احساسات را طرد کنیم. شیعه لندن نشین بدنبال همین ضعف هاست تا عده ای را سریعاً جذب کند. 6️⃣ ششم، برخورد با همچی افرادی هم باید حساب شده باشد. حساب آنانیکه با برنامه و به قصد ضربه زدن به مقدسات اهل سنت اهانت می کنند با حساب آن مداح یا بچه هیئتی احساسی و نادان اصلاً یکی نیست. بهر شکل برخورد باید بشود. 🔻اما این مسئله برای من حل نشدنی است: چگونه کسانی از سلبریتی ها، بازیگران و بازیکنان صدها بار به انحاء مختلف سعی کرده اند که بین دو ملت ایران و عراق را با شایعات متعدد که می دانید، اختلاف بیاندازند، آزادانه و راست راست می چرخند؟ نه احضار شدند و نه برخورد با آنان شده؟! چگونه این جماعت بارها و بارها سعی کردند بین اقوام ایرانی عجم و عرب را برهم بزنند ولی خبری از برخورد نشد؟ 🔹مگر ماجرای قتل به همین زودی یادمان رفته که خانم مطلبِ جعلی اکانت توئیتری منافقین را منتشر کرده و سپس یکی از اشرار به آن روحانی همدانی حمله کرده؟ مگر قرار نشد خانم افشار احضار و با وی برخورد شود؟ پس چه شد؟! همه چیز را راحت فراموش کردیم؟! چگونه یک مداح را به فاصله چندساعت دستگیر و بازداشت می کنید اما خبری از احضار و بازداشت مهناز افشار یا بازیکن ذوب آهن یا سایرین نیست؟ چگونه روزنامه شرق و ایسنا و ... براحتی شایعه "سوءاستفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایرانی" را نشر دادند و هیچ برخوردی نشد؟ آیا همین برخورد دوگانه باعث دلسردی متدینین، هیئتی ها و بچه های مسجدی نسبت به نظام و دستگاه قضا نمی شود؟ (شعار ندهیم خواهشاً که نه هیئتی ها خوشحال شدند و ... . هیئتی ها عمده از آن اهانت ناراحت شدند اما از برخورد دوگانه هم ناراحتند) 🔹برادران اهل سنت و آنانیکه در این 40 سال با انقلاب اسلامی همساز و همدم بوده اند می دانند که انقلاب اسلامی اساساً خط کشی بین شیعه و سنی ندارد و این اهانت ها هم کار انقلاب اسلامی نیست اما نباید ما در برخورد با کسانیکه اختلاف افکنی می کنند برخورد دوگانه نشان دهیم که این برخورد دوگانه خود پالس غلطی است به خارج از کشور و اقوام داخلی! بله حتی اقوام داخلی می پرسند که چگونه اهانت سلبریتی ها به برخی اقوام نادیده گرفته می شود؟ ❗️باید تکرار کنم: بنده مخالف برخورد با آن مداح هتاک نیستم اما مخالف برخورد دوگانه ام. البته بنده این برخوردهای دوگانه را در موارد متعدد دیدم که انگار برخورد با بچه های حزب اللهی وقتی خطایی می کنند و (حتی گاه خطا نمی کنند) راحت تر است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 #مردم_داری 🔻 سلسله مطالب #اخلاق_سیاست – 6 خشنودی عوام در برابر ناراحتی خواص! 🔹مردم داری ششمین رک
🔴 🔻سلسله مطالب – 7 🔹صلح و سِلم نزدیک بهم اند. «سِلم» در عربی به معنای آرامش و اطمینان آمده و ریشه ای الهی دارد. یعنی آرامش و امنیت حقیقی از نزدیکی فکر و قلب به خداوند متعال است. «ألا بذکر الله تطمئن القلوم». 🔸«سلام» از سِلم است به‌معنای صلح بودن، آرام بودن و در امان بودن. اهل دلی می گفت وقتی به کسی "سلام" می گویی یعنی میگویی «تو از ناحیه من گزند و آسیب نمی بینی و در صلح و آرامشی». 🔹«اسلام» هم از سِلم است. یعنی از «س ل م» به معنای صحت، عافیت و دوری از هر گونه عیب، نقص و فساد است. تسلیم در برابر خداوند متعال که مایه آرامش و اطمینان و صلح است. 🔸در زیارت عاشورا می خوانیم: «إنی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» یعنی من با هرکسی با شما صلح باشید در صلح هستم و با هرکسی که با شما سرجنگ داشته باشد در جنگ هستم. 🔹صلح در اخلاق سیاست، قاعده است. یعنی همیشه مؤمنین باید با سایر انسان ها در صلح باشند. مؤمنین باید با سایر فرق و مکاتب اسلامی، با سایر ادیان الهی و حتی ادیان غیرالهی در صلح و آرامش باشند. اما جنگ استثناست. صلح قاعده ای اصلی و پایدار و همیشگی است اما جنگ استثنا و در واکنش به تجاوز، ستم، فساد، هرج و مرج است. 🔸صلح در اخلاق سیاسی پیامبر عظیم شأن اسلام(ص) و حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام جایگاه ویژه ای دارد و در هیچ جنگی پیش دستی نداشته اند. نه در زمان رسول خدا و نه در زمان امیرالمؤمنین، در هیچ جنگی پیش دستی نشده و جنگ همیشه ماهیت دفاعی و تحمیلی داشته است. 🔹صلح در بین زن و شوهر و فرزندان، صلح در بین اقوام و طوایف مسلمانان، صلح بین مسلمین و غیرمسلمین همه سفارش مؤکد قرآن و اهل بیت است. حتی قصاص در قرآن برای حیات بشر است و چنانچه کسانی که به حقوق دیگران تعدی و تجاوز می کنند اگر مورد قصاص واقع نشوند صلح و آرامش و امنیت از جامعه سلب می شود. 🔸حضرت علی علیه السلام جنگ ها و مقاومت ها را برای رسیدن به صلح تعبیر می کند و جهاد را راهی برای اصلاح و داشتن حیات طیبه معرفی می کند.(نهج البلاغه، خطبه 206) از مهم ترین دلایل صلح مداری حضرت علی بن ابی طالب، تلاش وی جهت تأمین امنیت بلاد مسلمین بود از طریق مبارزه با کسانی که آرامش و امنیت مسلمین را سلب و بیت المال را غارت می کردند. حضرت حتی تا زمانیکه خوارج دست به خشونت و غارت و راهزنی نکردند با آنان برخورد نکرد. 🔹قرآن تأکید می کند که هرگاه گروهی از کفار واقعاً در پی مسالمت باشند، مسلمانان بر آنان سلطه ای نداشته و حق جنگیدن با آنها را ندارند: «فَاِنِ ٱعْتَزَلُوکمْ فَلَمْ یُقَاتِلُوکمْ وَ ٱلْقَوْا ٱِلَیْکمُ ٱلسَّلَمَ فَمَا جَعَلَ ٱللَّهُ لَکمْ عَلَیْهِمْ سَبِیلاْ؛(سوره نساء، آیه 90) پس اگر از شما کناره گیری کردند و با شما پیکار ننمودند، بلکه پیشنهاد صلح کردند، خداوند به شما اجازه نمی دهد که متعرض آنان شوید.» 🔸مولای متقیان همواره به زمامداران می گفت تا صلحی که از ناحیه دشمن پیشناد شده را رد نکنند و به لشکریان می گفت که شما شروع کننده جنگ نباشید ولو با یک تیر! چرا که رضایت خداوند در صلح است و مایه امنیت و آرامش سرزمین هاست. 🔹این خصیصه اخلاقی اما باعث نمی شد که حضرت از نیرنگ و فریب دشمن غافل شود. لذا وقتی در جنگ صفین معاویه به توصیه عمروعاص به لشکریان خود گفت قرآن به نیزه کنند تا لشکریان امام علی را بفریبند و خود را نجات دهند، حضرت آن را فریب دشمن برای فرار از شکست دانست و راضی نشد اما نادانی دوستان و خستگی خواص و عدم شناخت درست از دشمن باعث شد تا جمع زیادی از لشکریان حق فریب "قرآن به نیزه" را بخورند و جنگ را ترک کنند. لذا حضرت به زمامدارن توصیه می کرد مبادا به فریب نماش صلح از دشمن را بخورند و مبادا به محض برقراری صلح، از پلیدی و نابکاری دشمن غافل شوند. 🔸واقعیت این است که صلح یا جنگ هر کدام شرایط دارند. شرایط صلح عبارت است از: شرافتمندانه بودن، شرایط یکسان و متناسب با منافع و شأن یک جامعه، واقعی بودن نه تاکتیکی و ظاهری و برای فریب، فراگیر و همه جانبه بودن یعنی در همه امور باشد نه صرفا یک مورد خاص. 🔹جهاد و جنگ نیز شرایطی دارد و مهم ترین آن جنبه دفاعی در برابر تجاوز و ظلم و ستم است. اما جالب است تمدن و دولت هایی که بیشتر عمر خود را در جنگ بوده اند و همواره به سایر ملل تجاوز کرده اند و فقط در جنگ جهانی اول و دوم 70 میلیون نفر آدم کشته اند و حالا هم هرجایی جنگ و جنایت است حتماً یک طرفش اینها هستند، ادعای صلح طلبی و گنجاندن برنامه درسی صلح محور در مدارس در قالب سند 2030 گوش فلک را کر کرده! بیش از این فرصت نیست تا درباره برنامه درسی صلح محور بنویسیم ... شاید فرصتی دیگر. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3