eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
803 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
#قانون_گلدیلاکس #Goldilocks_Rule #مدیریت_انگیزش #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
علاقه بسیاری به چالش‌های مختلف دارد؛ اما در صورتی که میزان سختی آن در منطقه مطلوب و دلخواهش باشد. برای مثال اگر شما به بازی تنیس علاقه‌مند باشید؛ اما بخواهید با کودکی ۴ ساله مسابقه دهید، به سرعت حوصله‌تان سر می‌رود. زیرا این مسابقه برای شما بیش از حد راحت است و در تمام مراحل برنده خواهید شد. از طرفی اگر با بازیکنی حرفه‌ای مانند راجر فدرر بازی کنید، به سرعت انگیزه خود را از دست می‌دهید. زیرا بازی برای شما بیش از اندازه دشوار خواهد بود. ✅ اما اگر با کسی هم‌سطح خودتان بازی کنید، ممکن است ببازید یا اگر تلاش کنید شانس خوبی برای بردن داشته باشید. بنابراین بیشتر تمرکز می‌کنید، حواس‌تان جمع می‌شود و تمام انرژی خود را صرف این کار می‌کنید. اکنون سختی این چالش برای شما قابل بوده و نمونه کاملی از قانون گلدیلاکس است. ✅ این قانون بیان می‌کند که انسان اوج انگیزه خود را زمانی تجربه خواهد کرد که کاری منطبق بر مزر و محدوده توانایی‌هایش انجام دهد. نه خیلی سخت و نه خیلی ساده. کارهای ساده برای ما خسته‌کننده و کارهای دشوار، دلسردکننده هستند. اما کارهایی که با توانایی ما داشته باشند، انگیزه‌‌بخش هستند و ذهن ما را تشویق می‌کنند. 🔺قانون گلدیلاکس 🔻پیشرفت خود را بسنجید ✅ اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه برای رسیدن به اهداف‌تان با بمانید، نکته دیگری وجود دارد که درک آن اهمیت بسیاری دارد. این نکته چیزی نیست جز ترکیب درستی از سخت‌کوشی و خوشحالی. ✅ کار کردن بر روی وظایفی با درجه سختی مطلوب، نه تنها ایجاد انگیزه می‌کند؛ بلکه منشأ بزرگی برای خوشحالی است. همان طور که (Gilbert Brim)، روانشناس، می‌گوید: «یکی از منابع مهم خوشحالی انسان، کار کردن بر روی وظیفه‌ای با درجه سختی متناسب است. نه زیادی سخت و نه زیادی آسان.» ✅ ترکیب اوج کارایی و خوشحالی همان چیزی است که در روانشناسی به آن یا (Flow) می‌گویند. وقتی بر روی کاری به قدری تمرکز دارید که بقیه جهان برای شما محو و کمرنگ می‌شود، حالت ذهنی که تجربه می‌کنید غرقگی نام دارد. ✅ برای رسیدن به همچین حالت ذهنی نیاز است پیشرفت‌های آنی خود را بسنجید. (Jonathan Haidt)، روانشناس، توضیح می‌دهد که کلید رسیدن به مرحله غرقگی این است که بازخوردی فوری درباره میزان پیشرفت و موفقیت‌تان در هر مرحله داشته باشید. ✅ اینکه در لحظه خودتان را در حال ببینید، انگیزه زیادی ایجاد می‌کند. برای مثال در بازی تنیس با توجه به اینکه امتیازی می‌گیرید یا نه، بازخوردی آنی از پیشرفت و وضعیت خود می‌گیرید. صرف نظر از چگونگی و روش سنجش، ذهن انسان به راهی برای تجسم پیشرفت خود نیاز دارد تا بتواند با انگیزه بماند. بنابراین همه ما احتیاج داریم که برد‌های کوچک خود را ببینیم. 🔴 دو قدم برای با انگیزه ماندن ✅ اگر به دنبال این هستید که رمز با انگیزه ماندن در طولانی‌مدت را پیدا کنید، به سادگی می‌توان گفت: ▪️به قانون گلدیلاکس پایبند بمانید و کاری را انجام دهید که درجه سختی قابل مدیریتی داشته باشد. ▪️میزان پیشرفت خود را بسنجید و هر زمانی که امکان دارد بازخورد سریع کار خود را دریافت کنید. www.modiryar.com @modiryar
📖 ، آیه ۳۳ ۞ قالُوا لا تَخَفْ وَ لا تَحْزَنْ إِنَّا مُنَجُّوكَ وَ أَهْلَكَ إِلَّا امْرَأَتَكَ كانَتْ مِنَ الْغابِرِينَ ﴿۳۳﴾ ۞ نترس و غمگين مباش، ما تو و خانواده‌ات را نجات مى‌دهيم، مگر همسرت كه از باقى ماندگان (در عذاب) است. (۳۳) www.modiryar.com @modiryar
9.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ؛ آیا همه چیز سر جای خودش قرار دارد؟ ▪️همان‌طور که هر انسان سالمی برای پیشگیری از بیماری باید شاخص های سلامتی خود از لحاظ فشار خون، میزان آب بدن، ضربان قلب و .... را مورد ارزیابی قرار بدهد، هر حرکت و انقلابی هم نیازمند آنست که با شاخص های اولیه و استانداردش خود را مطابقت دهد. نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست. ▪️اگر بخواهیم انقلاب اسلامی ایران را در یک واژه تعریف کنیم باید بگوئیم . عدالت یعنی قرار گرفتن هر چیزی در جای خود. در گام دوم انقلاب باید بررسی کنیم که آیا همه چیز در جای خودش قرار دارد یا خیر؟ از لحاظ؛ • سبک زندگی، • استقلال فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، • رفاه مردم و مسائل دیگر. ▪️برای تحقق این مهم به ابزارهایی نیاز داریم شامل: ➊ نوآوری باز، ➋ جنبش علمی و نرم‌افزاری، ➌ جوان‌گرایی و انتصاب جوانان در مناصب کلیدی و تصمیم‌گیری، ➍ بازگشت و وفاداری به ارزش‌های انقلاب اسلامی که بر مبنای آن مجاهدت هایی انجام دادیم و اتفاقات ویژه ای را رقم زدیم. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
غیرت دینی ✅ چندی پیش رهبر انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با جمعی از قشرهای مختلف مردم قم فرمودند: «غیرت دینی را حفظ کنید؛ عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف غیرت دینی ملت ایران بوده؛ غیرت دینی تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند» غیرت دینی در دو عرصه مهم ظهور و بروز دارد: ▪️اول در مناسک و مظاهر است و ▪️دوم در باورها و روح حاکم بر رفتارهای آدمی. آسیب مهمی که همواره ممکن است فردی دچار آن شود کم اهمیت شمردن یکی از این دو مورد است. در بند اول مقولاتی همچون نماز، روزه، خمس و .. مطرح می گردد. ✅ یعنی مجموعه تکالیفی که یک مسلمان باید بنا به بدان عمل نماید و معمولاً در قالب فروع دین مطرح می شود. اما آن چه در ارتباط با باورها و روح حاکم بر رفتارهای انسان در بند دوم مطرح می گردد اهمیت بسیاری دارد و تقویت و ایجاد آن نیازمند تمرین و خودسازی است. یک مسلمان باید در کلیه اعمال و رفتارهایش روح ورع و مسلمانی حاکم باشد. روح مسلمانی در واژگانی نظیر تقوا، ناظر دانستن خدا، نیت خالص، عدالت طلبی، رعایت حقوق و احترام سایر انسان ها، صداقت، حق طلبی، مردم داری، وفاداری، امانت داری، اخلاق مداری، شرافت، کرامت و ... متجلی می گردد. ✅ مجموعه ای از باورهای اصیل و خالص است که به صورت فطری و ذاتی در انسان ها وجود دارد و با خودسازی و خویشتن داری به شکوفایی و کمال می رسد. افرادی که از آن غافل باشند و در مسیر تعالی موارد ذکر شده ممارست انجام ندهند آرام آرام از اصالت خویش فاصله گرفته و غرق مادی گرایی خواهند شد. اصلاً دین آمده است برای به کمال رساندن مکارم اخلاق. ✅ یعنی انسان فراتر از و «خور و خواب و خشم و شهوت» باید در مسیر مسائل روحی و معنوی نیز به تربیت خویش بپردازد تا بتواند در بزنگاه های زندگی تصمیمات انسانی و عاقلانه بگیرد. هم دل پاک و نیت خالص لازم است هم وفاداری عملی به مبانی اخلاق. اگر این باور در انسان ایجاد شود و در هر امری خداوند را بر رفتار خود ناظر و شاهد بداند غیرت دینی حفظ می شود و مانع انحراف و بی تفاوتی می گردد. ✅ در عصر حاضر با دجال های آخر الزمان حفظ و آموزه های دینی و رفتاری کار بسیار سختی است که نیاز به آگاهی، تمرین و توجه دارد. نباید از خویشتن غافل شد، خود را رها کرد و گرفتار زرق و برق های غیر اخلاقی گردید. نکته قابل توجه دیگر در این راستا مهم انگاشتن همه موارد ذکر شده است. برخی در ظاهر اهل نماز و مناسک دینی هستند ولی از هیچ ظلم و اجحافی در حق مردم هراس ندارند. ✅ و گروهی معتقدند که انسان باید دلش پاک باشد و پرداختن به مناسک و ظواهر اهمیتی ندارد. که این هر دو مردود است. آدمی باید روح پاک و لوح سفید وجود خویش را حفظ نماید و بر سلامت آن تأکید داشته باشد. آدمی مکلف است در طول زندگی در هر امر فردی و اجتماعی خویش از غیرت دینی و اخلاقی بهره مند بوده و هیچ گاه حق الله و را تضییع ننماید. غیرت دینی به انسان حکم می نماید در برابر تخلّفاتى که از مسیر حق، اخلاق، حقیقت، عدالت و احکام الهى مشاهده می کند، خاموش و بى تفاوت نباشد بلکه هر چه انحراف شدیدتر جوش و خروش او نیز بیشتر گردد. کسانى که خونسرد و بى رمق از مقابل این مسائل عبور می کنند فاقد غیرت دینى هستند. 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰، شماره ۹۰۶ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
جامعه پذیری شهری ✅ جامعه‌شناسان، روان‌شناسان اجتماعی و مردم‌شناسان از اصطلاحی به نامه «جامعه پذیری» یا «اجتماعی شدن» استفاده می کنند. این مفهوم به روندی گفته می‌شود که در آن شخص در طول حیات خویش هنجارها، قواعد و ارزش‌های جامعه خویش را یاد می‌گیرد و رفتار اجتماعی اش را بر اساس آن تنظیم می نماید. به عبارتی؛ آماده شدن فرد توسط جامعه برای بر عهده گرفتن نقش‌ها را جامعه‌پذیری می‌گویند. اگر فردی نشود، جامعه ازطریق روش های کنترل اجتماعی سعی در انطباق او با ارزش ها، آداب و عقاید می کند و رفتارش را هدایت می نماید. ✅ به عنوان سکونتگاه گروه زیادی از مردم به دنبال ارائه سبک خاصی از زندگی است که هم مورد قبول گروه قابل توجهی از جمعیت شهری باشد و هم با مبانی اخلاقی و ارزشی در سطح عالی هماهنگی داشته باشد. این فرایند در دو سطح قابل طرح است: ▪️سطح اول برای و ساکنان دائمی شهرها است که باید خود را با قوانین اجتماع شهری وفق داده و اصول آن را رعایت نمایند. و ▪️سطح دوم مربوط به مجموعه ی مسافران، گردشگران و یا زائرانی است که به تبع موقعیت هر شهر به آن مراجعه می نمایند و نقش مهمان با حضور موقت دارند. باید از طریق ساختاردهی منظم و مداوم رفتار شهروندان باعث همسو سازی و سازگاری نگرش ها، ارزش ها و رفتار های فردی با ارزش ها، هنجارها و رفتارهای مطلوب شهروندی گردد. ✅  زمانی در معنای واقعی خود صورت می پذیرد که در آن قوانین، ارزش ها و استاندارها با «در نظر داشتن نیازهای عمومی و طبیعی انسان»، «بر محور عدالت اجتماعی»، «بر اساس آموزه های متعالی اسلامی، ایرانی و اخلاقی» ، «توجه به همه شهروندان» و به صورت «منعطف و به دور از تعصبات کاذب» تنظیم شده باشد. برای تحقق این امر فرهنگ و رسانه باید دربست در خدمت جامعه و رشد و بالندگی آن باشد تا شهروندان با دریافت «خدمات فرهنگی» مناسب «رفتار اجتماعی» مطلوب ارائه دهند.   ✅ امروزه با توجه به اثرگذاری شگرف رسانه و تلاش جامعه جهانی برای یکپارچه سازی، مقوله جامعه پذیری و استانداردهای اخلاقی و رفتاری جوامع محلی با چالش های فراوانی مواجه شده است. خصوصاً آن جا که به یادآوریم به صورت ارادی یا غیر اداری به دنبال از بین بردن خرده فرهنگ ها و آداب اجتماعی ملت هاست. پس در این شرایط اگر قرار است جامعه شهری بر باورها و ارزش های مورد پسند خود استوار بماند و آن ها را حفظ کند باید فرایند جامعه پذیری و اصول مترتب بر آن را فرایندی پیچده دانسته و برای تحقق آن سطح بالاتری از مبانی نظری و رفتاری را پیش بینی نماید. اگر موارد مذکور را بپذیریم دیگر آموزش های شهروندی در سطحی که اکنون وجود دارد پاسخگوی نیازهای اجتماعی نیست و باید برای آن طرحی نو پیش بینی نمود. 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰، شماره ۳۵۸۶ www.modiryar.com @modiryar