eitaa logo
Modiryar | مدیریار
189 دنبال‌کننده
5هزار عکس
793 ویدیو
2 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
روح جهان این همان اصلی‌ست که همه چیز را به حرکت در می آورد و در کیمیا به آن می گویند. وقتی که انسان با تمام وجود چیزی را آرزو می کند، به روح جهان نزدیک تر است و روح جهان نیرویی همواره مثبت است. سپس افزود: روح در انحصار آدمیان نیست و هر آنچه که روی زمین یافت می شود روح دارد، خواه سنگ باشد، خواه گیاه، خواه حیوان یا حتی اندیشه. هر چه در سطح زمین است بطور مداوم در حال تغییر است، چون زمین هم زنده است و زمین هم روح دارد و ما به ندرت می دانیم که زمین در جهت منافع ما کار می کند. شما باید بفهمید که در مغازه بلور فروشی، حتی گلدان ها هم در جهت موفقیت شما حرکت می کردند. 📔 www.modiryar.com @modiryar
📖 ، حدیث ۲۲۹۰ ۞ اُستُرْ عَورَةَ أخيكَ لِما تَعلَمُهُ فيكَ ۞ به خاطر عيب‌هايى كه در خود مى دانى، عيب برادرت را بپوشان. www.modiryar.com @modiryar
الا یا ایها الساقی ادر کأسا و ناولها که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها به بوی نافه‌ای کاخر صبا زان طره بگشاید ز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دل‌ها مرا در منزل جانان چه امن عیش چون هردم جرس فریاد می‌دارد که بربندید محمل‌ها به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید که سالک بی‌خبر نبود ز راه و رسم منزل‌ها شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها همه کارم ز خود کامی به بدنامی کشید آخر نهان کی ماند آن رازی کز او سازند محفل‌ها حضوری گرهمی‌خواهی از‌ او غایب‌مشو حافظ متی ما تلق من تهوی دع الدنیا و اهملها www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ #نظریه_پال #مدیریت_شهری #نظریه_های_مدیریت #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
▪️پال در کتاب ( چه کسانی؟) به بحث در مورد قیودات اجتماعی می پردازد که همواره در زندگی شهری برای پدید می آید و در دیدگاه خود از مفهوم قدرت و مدیریت مدد می گیرد. ▪️وی به مفاهیمی چون دروازه بانان اجتماعی، برنامه ریزان، کارگران اجتماعی و… می پردازد. یعنی مجموعه افرادی که در فرآیند مدیریت شهری، به کنترل و می پردازند. به نظر وی مدیران شهری هم سطح مدیران صنعتی اند و در نتیجه یک نظام اجتماعی، فضایی است که منعکس کننده قدرت است. ▪️از دیدگاه ، شهر یک به لحاظ مکانی منفصل است و این بدان معناست که شهر را می توان آن مستقل از جامعه گسترده تری که شهر جزیی از آن است، مطالعه کرد. شهر را باید به مثابه یک قلمرو دید که فهم ما از آن کمک می گیرد تا جامعه‌ای که آن را به وجود آورده است» را بهتر بشناسی و سپس شهر را این چنین تعریف می‌کند: ▪️«زمینه ای برای نظام های که فضا یک عنصر مهم آن محسوب می شود.» پال با توجه به اجتناب ناپذیر بودن نابرابری در توزیع منابع شهری نتیجه می گیرد که محدودیت های فضایی فرصت های زندگی، همواره تا حدی مستقل از شیوه اقتصادی و سیاسی جامعه عمل می کند. ▪️هرچند محدودیت های فضایی را می توان آن با مداخله سیاسی تعدیل کرد، اما نمی توان کاملاً آن را از بین برد. منطق متأثر از منطق و الگوی اجتماعی توزیع است. در نظام شهری، دروازه‌بانانی هستند (مدیران شهری) تصمیم آن‌ها میزان دستیابی بخش‌های متفاوت جمعیت را به انواع گوناگون منابع شهری تعیین می کند.» ▪️مدیران به طور مستقل در تخصیص منابع کمیاب و توزیع امکانات شهری نقش عمده‌ای دارند. طبق این نظریه در تبیین توزیع نابرابر فرصت های زندگی لازم است. به علل خود مختاری در تصمیم گیری ها نسبت به کنترل منابع و امکانات قابل دسترسی شهری تأکید شود.» www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
#نظریه_فرهنگی_خطر ✍ #مری_داگلاس #Cultural_Theory_of_Risk #Mary_Douglas #مدیریت_ریسک #نظریه_های_مدی
▪️این تئوری یکی از تئوری هایی است که تلاش می کند نشان دهد درک مردم از خطرات (risk perception) چگونه و تابع چه عواملی است. این نظریه تلاش می کند که نشان دهد چرا مردم با فرهنگهای مختلف دارای درجات ریسک پذیری و برخورد متفاوت نسبت به ریسک و یا خطر هستند. او ابتدا این نظریه را از مطالعاتی که بر روی مردم آفریقا انجام داد مطرح کرد. ▪️او متوجه شد که مردم دارای فرهنگ های مختلف از چیزهای مختلفی می ترسند و عکس العمل های متفاوتی نیز نسبت به خطرات نشان می دهند. او برای این منظور مساله تورش فرهنگی (Cultural Biases) و یا شیوه زندگی (Way of life) را مطرح نمود. ▪️بر همین اساس او بعدها به همراه آرون ویلداوسکی (Aaron Wildavsky) این نظریه را در کتابی تحت عنوان "خطر و فرهنگ" (Risk and Culture) در سال ۱۹۸۲ منتشر نمودند. این کتاب یکی از منابعی است که باید توسط کلیه کسانی که در زمینه خطر و مدیریت آن مطالعه و کار می کنند خوانده شود. ▪️او در سال ۱۹۹۲ کتاب دیگری در همین راستا با عنوان "خطر و سرزنش" (Risk and Blame) نوشت که آن نیز هم منبع خوبی برای کارشناسان و دانشجویان در زمینه خطر است. این نظریه به طور خلاصه می گوید که رابطه نزدیکی بین فرهنگ ها و نحوه نگاهشان به دنیا و شیوه زندگی و از جمله مسایلی مانند خطرات وجود دارد. 💢 از مطالعه فرهنگ ها و عوامل سازنده آنها می توان بطور کلی ۴ روش زندگی را بر اساس دو عامل؛ ▪️"گروه" (group) و ▪️"شبکه" (grid) استخراج نمود. هر کدام از این فرهنگ ها و یا شیوه های زندگی نگاه مخصوص به خود را نسبت به خطرات دارند. 1⃣ : که در آن نقش گروه و شبکه کمتر است ریسک یک مفهوم مثبت است. کسانی که فردگرا هستند و در بازار رقابتی زندگی می کنند برای حفظ شیوه زندگی شان ریسک هایی را می پذیرند. 2⃣ (قومی گراها): قرار دارند که اهمیت زیادی به گروه می دهند ولی برای شبکه اهمیتی قایل نیستند معمولاً نگاهی منفی نسبت به خطر دارند. هر گونه خطر و یا تهدیدی گویا طبیعت آنها را بر هم می زند. 3⃣ (بروکرات مسلک): هم به گروه و هم شبکه علاقه دارند. اینها دیدگاهی میانه نسبت به خطر دارند. آنها به اینکه ریسک ها تا چه اندازه قابل تحمل هستند و یا نیستند می اندیشند. 4⃣ : دیدگاهی خنثی نسبت به ریسک دارند. ▪️از نظر آنها هر چه قرار است اتفاق بیافتد می افتد و ما دخالت چندانی در سرنوست نداریم. اگر این نظریه درست باشد آنگاه می توان به این نتیجه رسید که مدیریت بحران برای فرهنگهای مختلف نیز باید متناسب با دیدگاههای آن فرهنگها از ریسک منطبق باشد (نگارنده در تحقیق خود در ایران خطر زلزله را از دیدگاه این نظریه بررسی کرده است. ▪️ فارغ التحصیل دانشگاه آکسفورد بود و ضمن سالها تدریس در دانشگاه های مختلف انگلستان و آمریکا از جمله و ییل (Yale) سالهای آخر زندگی خود را در شهر لندن می گذراند. او اعتقاد داشت که دانش از ارتباطات بین آدم ها و فرهنگ ها تولید و ایجاد می شود و به همین دلیل برقراری ارتباط با فرهنگ ها و گفتگوی بین آنها را ترغیب و تشویق می نمود. www.modiryar.com @modiryar
مدل مفهومی تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم معرفت شناسی بر مدیریت دانش در این مدل مفهومی مدیریت دانش متأثر از تئوری دانش، پارادایم های کلان اجتماع - تمدنی، پارادایم مدیریت دانش و پارادایم های علوم مرتبط با مدیریت دانش است. www.modiryar.com @modiryar
الگوی روش شناختی شکل گیری مسائل و نظریه های اساسی در یک تمدن www.modiryar.com @modiryar
چهار گفتمان موجود در قلمرو مطالعات مدیریت دانش در تمدن غرب www.modiryar.com @modiryar
📸 در محاصره ی بوروکرات ها بی قاعده موجب آسیب به انسان ها و جامعه می گردد! www.modiryar.com @modiryar
📸 آزار با قوانین موازی، دست و پاگیر، بی خاصیت و تداوم بوروکراسی چندگانه www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
#لویاتان_بوروکراسی؛ تحمیلی ذهنی توام با ساختاری مجسم ✍ #دکتر_مصطفی_مطهری #بوروکراسی #تحلیل_مسائل
؛ تحمیلی ذهنی توام با ساختاری مجسم ✍ ▪️از استفاده نخستین بار واژه بوروکراسی تاکنون این اصطلاح در برگیرندۀ تعاریف و دریافت های متعدد و متنوعی مانند دریافت به عنوان یک سازمان معقول، یا دریافت از بوروکراسی به عنوان عدم کارایی سازمانی، حکومت ماموران اداری، اداره عمومی، اداره به وسیله ماموران اداری و یا بوروکراسی به عنوان سازمان شده است، با این ‌حال وجه مشترک همۀ این تعاریف و دریافت ها را می توان در ویژگی کنترل و انسجام ‌بخشی آنها کاوش نمود. ▪️به واقع از طریق بوروکراسی است که مأموریت ‌ها و آرمانهای یک جامعه در قالب‌های اداری و اجرایی و به واسطۀ برنامه‌ها و اهداف (بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت)، با اتخاذ استراتژی ها، تخصیص منابع، و نظام‌های ارزیابی و سنجش نسبت به دو محیط داخلی و خارجی در تعامل با دولت قرار می گیرند. ▪️فلذا بوروکراسی و ساختار بوروکراتیک در هر جامعه، به صورت‌های عیان و نهان، در برگیرندۀ سازوکارهای خاصی برای کنترل افراد و هدایت فعالیت‌های اداری مرتبط است؛ از این‌ رو شناخت تهدیدها و چالش‌ها، نقاط ضعف و قوت‌، ظرفیت‌ها و همچنین آسیب‌های ناشی از تاملات و تصمیمات بوروکراتیک در عرصۀ جامعه گریز ناپذیر و قابل بررسی و درخور پردازش هستند. ▪️یکی از جنبه های مشترک در بین کشورهای جهان سوم خصوصیات نظام اداری حاکم بر این جوامع و مشکلات و مصائب ناشی از آنهاست. ویژگی های مذکور به گونه ای با هم مشابه اند که این کشورها را به نحو بارزی از دیگر کشورها متمایز ساخته است. شاخص های تبیین این ویژگی های نظام اداری جهان سوم و عوارض و تنگناهای ناشی از آن عبارتند از: ▪️تقلیدی بودن ساختارهای سازمانی - تشکیلاتی و مدیریت، بازدهی کم و نامؤثر بودن نظام اداری، جایگزینی هدفهای فردی به جای اهداف عمومی، نظام ناشایستگی در مدیریت نیروی انسانی، فساد اداری یا نادرستی در انجام امور اداری، فرهنگ سخنگویی بجای عمل، انباشت قدرت، تشکلهای غیر رسمی در سازمان به صورت یک مانع در راه نظام اداری و خلق مشکل برای مدیریت ها در تحقق اهداف سازمان، روحیه تقدیر گرایی و انفعالی توام با رخوت، رابطه بجای ضابطه و رویکردهای انتسابی بجای اکتساب با جهت گیری های قومی، قبیله ای و یا گروهی- محفلی می باشد. ▪️بیشتر بوروکرات هایی که در سازمان اداری این جوامع به کار مشغولند دارای جهت گیری های سیاسی روشن بوده و بیشتر خود را نماینده جنبش ها و گروه های سیاسی و ایدئولوژیک می دانند و اساسا کار خود را نه تنها ادارینمی دانند بلکه بطور حتم سیاسی می پندارند و خویش را منقاد به انجام امور مربوط به سیاست های جاریه قلمداد می کنند. ▪️ نتیجه این گونه طرز تلقی از کار و ساختار اداری سبب گشته که سیستم اداریاین کشورها از ارائه خدمات مستمرو مطلوب به گروه های مختلف اجتماعی بدون توجه به دگرگونی های قدرت میان آنها ناتوان نبوده و قادر نباشد از حقوق تمامی گروه های اجتماعی حفاظت و حراست نماید؛ به شکلی که امروزه سازمان اداریدر این کشورها خود به بزرگترین مانع بر سر راه توسعه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بدل شده است. www.modiryar.com @modiryar
یک جمع زمانی می خورد که نباشد و زمانی نابود می شود که وحشت کند. www.modiryar.com @modiryar
🔺 همنشین تو از تو به باید 🔻 تا تو را عقل‌و‌دین بیفزاید 🔺کوچک جمع بزرگ‌ها باش؛ 🔻نه بزرگ جمع کوچک ها www.modiryar.com @modiryar
📸 با دقت نگاه کنید❗️ وقتی به عکس نگاه می کنید خرگوش، گربه و سگ می بینید. ولی اگر کمی دقت کنید متوجه هنر عکاسی می شوید. www.modiryar.com @modiryar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚽️ تا را در آغوش نگرفته اید دست از تلاش برندارید. پیروزی از آن کسی است که تا آخرین ثانیه می کند. www.modiryar.com @modiryar
الگوی شايستگی ETA اداره استخدام و آموزش کارکنان ايالات متحده (2013) موسوم به ETA با تمرکز بر کسب مهارت‌ها و ارزیابی فرآیند الگوی شایستگی برای تعیین نیازهای کسب و کار در بازار کار، اقدام به تدوین الگوی شایستگی‌های حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف کرده است. در نمودار ساختار کلی این الگو آمده است. www.modiryar.com @modiryar
الگوی شایستگی علوم زیستی ▪️این مدل در جدولی شامل ۹ سطح به تصویر کشیده است. ترتیب ردیف‌ها در شکل هرمی به این مفهوم نیست که شایستگی در سطوح اول در بالاترین سطح مهارتی قرار دارد. شکل مدل نشان دهنده افزایش تخصصی‌سازی و خاص ‌گرایی در بهره گیری از مهارت ها، وقتی به سمت ردیف های بالای جدول حرکت می‌کنید، می‌باشد. ▪️با توجه به مطالب ارائه شده و نیز برخی الگوهای پذیرفته شده که در این مطلب به آنها اشاره شد به نظر می‌رسد طراحی الگوی مناسب در بطن دانشگاه‌های کشور با هدف اشتغال دانش آموختگان بخصوص در حوزه‌های تخصصی منطبق با رشته تحصیلی، ضروری بوده و این طراحی باید به صورتی باشد که به تمام ابعاد مساله اعم از نیازسنجی، تهیه و تدوین استانداردها و بسته‌های آموزشی مرتبط، ارزیابی و در نهایت رهگیری اشتغال توجه داشته باشد. www.modiryar.com @modiryar
انواع سواد از نظر یونسکو در زمان قدیم فردی را می دانستند که توانایی خواندن و نوشتن داشت، ولی امروزه در قرن بیست و یکم توانایی خواندن و نوشتن تنها بخش کوچکی از تعریف سواد است و حتی داشتن مدارک و مدارج دانشگاهی عالی نیز دلیل باسوادی افراد نیست. بر اساس تعریف شخص باسواد فردی است که دارای ویژگی های دیگری از جمله موارد زیر است: ⓵  : توانایی برقراری روابط عاطفی با خانواده و دوستان و … به نحو شایسته. ⓶  : توانایی برقراری ارتباط و تعامل با تمامی اعضای جامعه (آداب معاشرت – روابط اجتماعی مناسب) ⓷  : توانایی مدیریت اقتصادی (درآمد، هزینه، پس انداز، سرمایه گذاری و …) ⓸  : توانایی تشخیص رسانه های معتبر و نامعتبر و توانایی تشخیص صحت اخبار و دیگر پیام های رسانه ای. ⓹  : توانایی تربیت فرزندان به نحو شایسته. ⓺  : توانایی استفاده از مهارت های هفت گانه رایانه (ICDL)، اینترنت و … www.modiryar.com @modiryar