eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
: □بعد از وفات ابوطالب و علیهماالسلام به پیغمبر وحی شد که دیگر در مکه ناصر و یاور نداری. □○در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۵۸○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
#زمان_نه_گفتن ■●متن برنامه معرفت●■(۲) ■●ادراک جوهری نیازمند این نیست که ما ضدش را بشناسیم، جوهر را
■●متن برنامه معرفت●■(۳) ■●آنچه مطالعه می کنید، متن پیاده شده قسمتی از برنامه معرفت است که به موضوع اندیشه شیخ شبستری درباره جهان شناسی و زمان نه گفتن می پردازد●■ ■●در آیین مسیح، خداوند در مسیح تجلی کرده است، ولی در اسلام خداوند در کلام، تجلی کرده است. حضرت محمد(صلی الله علیه واله) معجزاتی مانند مسیح نیاورد، ولی در کلام تجلی کرد. کلام، ظهور عقل است. آنجا که عقل نباشد، کلام نیست. آیا می‌شود عقل باشد و کلام نباشد؟ کلام، ظهور عقل است. اگر کلام نباشد یعنی عقل ظهور پیدا نکرده است. معنی دیگر آن، این است که ما باید به عقلانیت در اسلام توجه کنیم. دین اسلام را باید تعقل کنیم که تجلی خداوند در کلام بوده است و این تجلی در عقل است. @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
#زمان_نه_گفتن ■●متن برنامه معرفت●■(۳) ■●آنچه مطالعه می کنید، متن پیاده شده قسمتی از برنامه معرفت اس
■●متن برنامه معرفت●■(۴) ■●آنچه مطالعه می کنید، متن پیاده شده قسمتی از برنامه معرفت است که به موضوع اندیشه شیخ شبستری درباره جهان شناسی و زمان نه گفتن می پردازد●■ ■●کلام، وحیِ الهی است، وحیِ سخن است و سخن، ظهور عقل است؛ بنابراین باید عقلانی ببینیم. وقتی که عقلانی ببینیم، باید قدرت گفتگو هم داشته باشیم. کلام یک خصلت برای تجلی خداوند است و کسی که دارای عقل است، باید این کلام را بیان کند. عقلانی فکر کردن و تعقل کردن، جستجو در عقلانیت، نحوه بیان کردن کلام، نحوه گفتن، نحوه گفتگو کردن، پرسش و پاسخ مهم است. ■●انسان بیش از هر چیزی به دنبال دانستن است. انسان منهای دانستن چیزی نیست. برخی امثال نیچه و شوپنهاور طرفدار اراده هستند. می‌گویند انسان، خواستن است. اراده را بر آگاهی برتر می‌دانند. یک موجودی، تمام حقیقتش فقط خواستن است، یک موجود دیگر تمام حقیقتش، دانستن است. اگر دانستن و خواستن با هم باشند، از همه بهتر است. آنجا که دانستن است، خواستن هم می‌آورد، ولی خواستن بدون دانستن نمی‌شود. دانستن مقدم است. البته در خواستن، دانستن هم است. @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
#استاد_علی_صفایی_حائری: □○بهره مندى از رزق هاى عظيم #رمضان○□(۱) □○عمل صالح، وابسته به رزق طيِّب اس
: □○بهره مندى از رزق هاى عظيم ○□(۲) □○اين چنين فكرى است كه مى داند بايد كجا را آبيارى كند و چه شناخت هايى به دست بياورد و چگونه با آن شناختها، ما را به آزادى هاى بزرگ تر برساند و چگونه اين آزادى هايى كه با اين شناخت ها همراه شده اند، يقين را در ما به وجود بياورند. و يقين را ادامه بدهند تا به تصميم و تقوا برسيم و توشه راه دراز ما تهيه شود كه متقين در قرآن با سه خصوصيت ايمان و تسليم و يقين همراه اند: هم در رابطه شان با خدا و با خلق تسليم اند و هم به راه وسيع شان و رهبرِ بزرگشان و كتاب و روشِ مفصل شان مؤمن اند؛ «يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ ...» و «يُؤْمِنُونَ بِمَا أُنْزِلَ الَيْكَ وَ مَا أُنْزِلَ مِن قَبْلِكَ و بِالْآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ». □○بهار رويش، ص ۱۰۹○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان□ □اَللَّـهُمَّ حَبِّبْ اِلَيَّ فيهِ الاِْحْسانَ، وَكَرِّهْ اِلَيَّ فيهِ الْفُسُوقَ وَالْعِصْيانَ، وَحَرِّمْ عَلَیَّ فيهِ السَّخَطَ وَالنّيرانَ، بِعَوْنِكَ يا غِياثَ الْمُسْتَغيثينَ. □خدایا در این روز احسان را پسندیده‌ من گردان، و نادرستی‌ها و نافرمانی‌ها را مورد کراهت من قرار ده، و خشم و آتش قهرت را بر من حرام گردان، به یاری‌ات ای فریادرس فریادخواهان. @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان□ □اَللَّـهُمَّ حَبِّبْ اِلَيَّ فيهِ الاِْحْسانَ، وَكَرِّهْ اِلَي
□○آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره)○□ □"اَللّهُمَّ حَبِّبْ اِلَيَّ فیهِ الاِْحْسانَ" خدایا كارے كن كہ من خوبے را دوست داشتہ باشم و از بدے و گناہ بدم بیاید. □خدایا كارے كن كہ كار خوب انجام دهیم. یا بہ درمے، یا بہ قدمے و یا بہ زبانے. آدم باید از انجام كارهاے خوب لذت ببرد و در احسان ریاكارے نكنند تا در این صورت در قیامت بہ او اجر دهند. □بهترین خوبی‌ها این است كہ كسے بہ بستگان فقیرش كمك كند. بعضی‌ها بہ فامیل مستحق خود رسیدگے نمی‌كنند و بہ اشخاص دیگر كمك می‌كنند. □حدیث داریم كہ 'بهترین شما كسے است كہ غذا درست كند و بہ در خانه‌ها ببرد.' خوب است كہ بہ یاد مردگان خود غذایے درست كنید و شب‌هاے جمعہ آن را پخش كنید. روایت داریم كہ روح مردگان مومنین شب‌هاے جمعہ بہ درخانہ فرزندان خود می‌آیند و طلب روزے می‌كنند. □هیچگاہ خودتان را خوب مپندارید و در نمازهاے شب پیش خود بگویید كہ هنوز بد هستید. امام سجاد (علیه السلام) با آنكہ معصوم است در دعاے ابوحمزہ ثمالے می‌فرماید؛ خدایا آیا بین بندگان كسے از من بدتر وجود دارد؟ □'وَكَرِّهْ اِلَيَّ فیهِ الْفُسُوقَ وَالْعِصْیانَ' خدایا كارے كن تا از فسق و معصیت بدم بیاید. □آیا می‌شود كسے از گناہ بدش بیاید؟ بلہ، وقتے شما عادل شدید گناہ در نظرتان بد می‌شود. معصومین (علیهم السلام) بہ این دلیل گناہ نمی‌كنند كہ معصیت در نظر آنها زشت است. □'وَحَرِّمْ عَلَيَّ فیهِ السَّخَطَ وَالنّیرانَ' خدایا غضب و آتش خودت را بر من حرام كن. □جهنم مصیبت‌هاے بسیارے دارد و انشاء‌اللہ هر كسے با ولاے امیر‌المومنین(علیه السلام) و ولاے اهل بیت(علیهم السلام) از دنیا برود، جهنم نمی‌رود. □امام صادق می‌فرمود: 'ایمانتان را با خودتان بیاورید، ما دستگیرے و شفاعت می‌كنیم.' □'بِعَوْنِكَ' بہ كمك تو اے خدا. □تا خدا ما را كمك نكند، نمی‌توانیم بہ محتویات این دعا دست پیدا كنیم. البتہ باید عمل هم بكنیم. اگر یك گام بہ سمت خدا بردارید، خدا چند گام بہ سمت شما حركت می‌كند. براے این كار با خدا ارتباط بگیرید. با حضور در مساجد و زیارتگاه‌ها با خدا ارتباط بگیرید. □'یا غِیاثَ الْمُسْتَغیثینَ' هر كس پناہ و فریادرس می‌خواهد، خدایا تو پناهش می‌دهے و با این عبارت از خدا می‌خواهیم كہ دعاے ما را مستجاب كند.  @mohamad_hosein_tabatabaei
□فَإِنْ أَبْطَأَعَنِّي عَتَبْتُ بِجَهْلِي عَلَيْكَ وَ لَعَلَّ الَّذِي أَبْطَأَعَنِّي هُوَ خَيْرٌ لِي لِعِلْمِكَ بِعَاقِبَةِ الْأُمُورِ فَلَمْ أَرَمَوْلًى كَرِيماأَصْبَرَعَلَى عَبْدٍ لَئِيمٍ مِنْكَ علیَ @mohamad_hosein_tabatabaei
□از الهى نامه بشنو: (يا قابض و يا باسط) جزر بحر، مد را در پى دارد و محاق قمر، بدر را و ادبار فلك و عقل ، اقبال را و قوس نزول ، صعود را قلب حسن در قبض است و اميدوار بسط است . از قبض شاكى نيستم ، كه در مصحف عزيزت قبض را بر بسط مقدم داشته اى : و الله يقبض ويبسط و اليه ترجعون فرموده اى و نمايندگانت در مناجاتها به تاءسى كلامت (يا قابض و يا باسط) گفته اند. □علامه حسن زاده ی آملی□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□برای اینکه خوابهایتان مشوش نشود با یک فرد انسان حشر پیدا کنید. □صورت ما مانند یک آینه است که حاکی از درون ماست اما خواننده می خواهد و اینها واقعیت است .  □حتی حیواناتی مثل بره یا گوسفند صورت گرگ را از غیر گرگ تشخیص می دهند اما ما فرد گرگ صفت را نمی توانیم تشخیص دهیم چون خواننده نیستیم .. □استاد صمدی آملی حفظه الله□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□یک ثلث از ماه مبارک رمضان گذشت... ○ماه سرشار از نور و لطافت، ○ماه خلوت های عاشقانه، ○ماه شور و سوز و گداز بندگی و عبودیت، ○ماه اخلاص، ○ماه خالص شدن از هر چه غیر اوست، ○ماه ضیافت الهی، ○ماه بسیار عظیم القدری که فقط خود خدای متعال که میزبان این ضیافت است و آنهایی که با خدای متعال یگانه اند قدر و عظمت آن را می دانند. □امیدواریم خدای متعال به همۀ ما توفیق دهد که لحظات این ماه را قدر بدانیم و بهره های فراوانی را که از آن به آنِ این ماه می توان دریافت کرد ان شاءالله ببریم. □○استاد مهدی طيب _ جلسه ٢٠ مرداد ٩٠○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
#سلام_آقا ○سلام ای روزه دار ماه مهر و مهربانی ○بگو کی رد پایت را به چشمم می نشانی @mohamad_hosein_tabatabaei
■با غربت بساز! اگر در كثرت و جمعيّت هم هستى غربت خودت را پيدا كن كه عزيزى و تنها در دست خدايى. هر جا خودت را و تنهاييت را پيدا كنى، خدا آنجاست، در خانه باشى يا در جمعيّت. ■هركس با خداى خودش خلوت كند تمام مشكلات خود و طايفه‌اش را حل مى‌كند، چون وقتى مشكلات را از سر خودش رفع كند از سر آنها نيز رفع مى‌شود. ■بيخود نيست كه مى‌گويند اگر مؤمنى در يك خانواده باشد بركت بر آنجا مى‌بارد. مؤمن اگر در يك شهر باشد بلا از آنجا مى‌رود. لذا خيلى از كارهاى ما را مواليانمان مى‌كنند و ما زندگيمان را مى‌كنيم. اطراف ما را از مشكلات خلوت مى‌كنند و كار را بر ما سبك مى‌كنند، اين هنر ما نيست. ■در مملكت هم همين‌طور است. ان‌شاءالله بزرگان ما هم اين مطلب را درك كنند. اشخاص بزرگى در مملكت هستند كه خودشان را تميز مى‌كنند و خلوت مى‌كنند. اينها دارند كار مى‌كنند و اوضاع را خلوت مى‌كنند. آن‌وقت متصديان ما از بالا تا پايين جلوى پايشان را مى‌بينند. كارها از بالا درست مى‌شود ولى شما هم طالب و مايل باشيد. حقيقتش از بالاست. ■● مجالس حاج محمّد اسماعيل كتاب يك، مجلس پانزدهم صفحه ى١٦٩●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
□ #امام_خمینی ؛ هر فردی از افراد ملت حق دارد که مستقیماً در برابر سایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند. □صحیفه ج ۵ نور ص ۴۰۹□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□●برترين عمل در ماه مبارک رمضان●□ □●ماه ميهمانی خداوند دارای اعمال و افعالی است كه زينت‌بخش اين ضيافت آسمانی است از جمله , , ، دادن به ديگران و... اما آنچه در فرمايش راهنمايان دينی می‌تواند پاسخگوی بهترين اين اعمال باشد به "ورع عن محارم الله" تعبير شده است. □●«قال أميرالمؤمنين (عليه‌السلام) فَقُمت وقُلتُ: يا رسول الله (صلى الله عليه و آله و سلم): ما أفضل الأعمال فى هذا الشهر؟ ( عليه‌ السلام ) كه همه اين معارف را از زبان رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) شنيدند فرمودند: □●من از بين مردم برخاسته، از پيامبر سؤال كردم بهترين اعمال در اين ماه چيست؟ □●فقال: يا أبا الحسن أفضل الأعمال فى هذا الشهر عزّ وجلّ» بهترين عمل در اين ماه و از محرّمات خداست. آنچه را كه خدا تحريم فرموده، از آنها اجتناب كند و وارسته باشد. @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیات 242-228 بقره قسمت ششم بخش چهارم ● معناى ((عسيله )) و روايت معروف به آن كه در زمان پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) واقع شده است و در كتاب كافى از ابى بصير روايت كرده است كه گفت : از امام صادق (عليه السلام ) پرسيدم آن چه زنى است كه ديگر براى شوهرش حلال نيست تا آنكه شوهرى ديگر كند؟ فرمود: زنى است كه شوهرش او را طلاق دهد، بعد رجوع كند و بار دوم طلاقش دهد و باز رجوع كند، و سپس بار سوم طلاق دهد، اينجا است كه ديگر براى شوهرش حلال نيست ، تا آنكه شوهرى ديگر كند و آن شوهر شيرينى و عسيله جماع او را بچشد. مولف : كلمه ((عسيله )) به معناى جماع است ، در صحاح گفته : در جماع ، عسيله است . يعنى لذتى است كه تشبيه به عسل شده ، ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 384 و اگر ((هاى )) تصغير در آخرش آورده اند براى اين است كه عسل غالبا مونث استعمال مى شود، بعضى هم گفته اند براى اين است كه هاء نامبرده بر يك قطعه از عسل دلالت كند همچنان كه وقتى مى خواهند يك تكه طلا را نام ببرند مى گويند: ذهبه ، اين بود گفتار صاحب صحاح . و در اينكه امام فرمود: ((و عسيله او را بچشد)) اقتباسى از كلام رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) شده كه در داستان مردى به نام رفاعه فرمود: ((لا حتى تذوقى عسيلته و يذوق عسيلتك ))، و داستان وى چنين بود: در تفسير الدر المنثور از بزاز و طبرانى و بيهقى روايت آمده كه رفاعه بن سموآل همسرش را طلاق داد، همسرش خدمت رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) رسيد و عرضه داشت : يا رسول الله عبد الرحمان با من ازدواج كرده ولى با او نيست مگر چيزى مثل اين (و اشاره كرد به رشته اى از جامه اش )، رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) جوابش را نداد، و او هم چنان تكرار كرد تا آنكه رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) فرمود: به نظرم مى خواهى دوباره به همسرى رفاعه برگردى ؟ نه ، ممكن نيست مگر بعد از آنكه تو عسيله او را بچشى و او عسيله تو را بچشد. مولف : اين روايت از روايات معروف است ، جمع كثيرى از صاحبان صحاح و غير ايشان از اهل سنت نيز آن را نقل كرده اند، و بعضى از محدثين شيعه ، نيز هر چند الفاظ آن مختلف نقل شده ، ليكن بيشتر نقل ها مشتمل بر جمله نامبرده است . 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
... □●آیت‌الله بهجت قدس‌سره●□ □●با جسم تحلیل‌رفته و نحیفش و با آن نفس‌های شمرده‌شمرده، دست‌دردست فرزند به‌سختی قدم برمی‌داشت. فرزند نگران بود و پدر از نگرانی و دلشورۀ فرزند با خبر. □●چند قدمی که رفتند، ایستاد و گردن به‌سوی فرزند چرخاند؛ لبخند زنان گفت: «فلانی می‌گوید از مرگ می‌ترسم، اما مرگ خیلی راحت است... مرگ مثل خواب است... خود قرآن می‌گوید: فَیُمْسِکُ الَّتٖی قَضٰی عَلَیْهَا الْمَوْتَ وَ یُرْسِلُ الْاُخْرٰی؛ خداوند ارواح را به هنگام مرگ، قبض می‌کند و ارواحی را که نمرده‌اند نیز به‌هنگام خواب، می‌گیرد. [زمر، ۴٢] □●سپس ارواح کسانی را که فرمان مرگ آنها را صادر کرده، نگه می‌دارد و ارواح دیگری را (که باید زنده بمانند) باز می‌گرداند تا سرآمد معینی...» □●بر دلشورۀ فرزند افزوده شد، عرق سردی بر پیشانی‌اش نشست، ملتمسانه دست پدر را فشرد... □●(این بهشت، آن بهشت، ص٨٧-٨٨؛ بر اساس خاطرۀ حجت‌الاسلام و المسلمین علی بهجت)●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□●استاد فاطمی نیا:●□ □●سحرها را از دست ندهيد ؛ ولو دو ركعت هم اگر ميتوانيد نماز (نافله شب) بخوانيد. □●در اين زمانه هم كه به بركت موبايل و تلويزيون و... اكثر مردم تا نيمه شب مشغول و سرگرم هستند! □●سحرها را ضايع نكنيم ، اگر نماز مستحبی هم نخوانديم ، حداقل ده مرتبه " يا ارحم الرّاحمين" بگوييم! اگر آن را هم انجام ندادی اقلاً رو به قبله بنشين و بگو: " سبحان الله والحمدلله و لا اله الّا الله و الله اكبر" اگر در چند سحر با جانت اين جمله را بگويی، عالمت عوض ميشود. @mohamad_hosein_tabatabaei
■●اعمال شب سیزدهم ماه رمضان●■ ■اين شب، نخستين شب از ایام‌البيض (شب‌هاى روشن) است كه انجام سه عمل در آن وارد شده است: ■ ۱- غسل ■ ۲- چهار ركعت نماز (هر دو ركعت به يك سلام) كه در هر ركعت بخواند: ■سوره «حمد» ۱ مرتبه ■سوره «توحيد» ۲۵ مرتبه ■ ۳ـ دو ركعت نماز كه در شب سيزدهم ماه رجب و شعبان نيز خوانده مى‌شود و در هر ركعت بخواند: ■سوره «حمد» ■سوره «يس» ■سوره «ملک» ■سوره «توحيد» @mohamad_hosein_tabatabaei
□○دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان○□ □اَللَّـهُمَّ زَيِّنّی فيهِ بِالسَِّتْرِ وَالْعَفافِ، وَاسْتُرْنی فيهِ بِلِباسِ الْقُنُوعِ وَالْكِفافِ، وَاحْمِلْنی فيهِ عَلَی الْعَدْلِ وَالاِْنْصافِ، وَ امِنّی فيهِ مِنْ كُلِّ ما اَخافُ، بِعِصْمَتِكَ يا عِصْمَةَ الْخآئِفينَ. □خدایا مرا در این روز به پوشش و پاکدامنی بیارای،‌ وبه لباس قناعت و اکتفا به اندازه حاجت بپوشان،‌ و به کار عدالت و انصاف بدار،‌ و مرا در این روز از هر چه می‌ترسم ایمنی ده، به نگهداری‌ات ای نگه‌دارنده‌ی خداترسان. @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□○دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان○□ □اَللَّـهُمَّ زَيِّنّی فيهِ بِالسَِّتْرِ وَالْعَفافِ، وَاسْ
□○آیت اللہ مجتهدے تهرانے(ره):○□ □«اللّهمّ زَينّي فيهِ بالسّتْرِ والعَفافِ» خدايا روزی كن من را در ماہ رمضان و بہ دو چيز زينت بدہ. ستر و عفاف. □ستر يعنی اينكہ گناهان مردم را مخفی كنم. بہ ما چہ ارتباطی دارد كہ فلانی عيب دارد؟ خوش بہ حال بنده‌ای كہ بہ عيب خودش می‌پردازد و بہ عيب ديگران كاری ندارد. اگر رفيقت هم عيب دارد بہ كسی نگو. . □در ادامہ دعا عفاف آمدہ است. عفاف يعنی اينكہ گناہ نكنيم و عفت نفس داشتہ باشيم كہ گناہ نكردن است. پس بيان نكردن گناہ ديگران و داشتن عفاف اولين دعايی است كہ در اين روز از خدا ميیخواهيم. □«واسْتُرني فيهِ بِلباسِ القُنوعِ والكَفافِ» خدايا من را بہ دو چيز مستور كن؛ يكی لباس قناعت و ديگری كفاف. □كفاف يعنی اينكہ زندگی را بگذرانيم. اگر مال و ثروت زياد داشتہ باشيم گرفتار می‌شويم و اگر دستمان پيش كسی دراز باشد ذليل می‌شويم پس از خدا بخواهيم كہ بہ اندازہ كفاف زندگی بہ ما بدهد. □قناعت هم بہ انسان عزت می‌دهد و كسی كہ قناعت دارد خدا او را عزيز می‌كند. □«واحْمِلنی فيهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فيهِ من كلِّ ما أخافُ» خدايا من را عادل كن و كاری كن انصاف داشتہ باشم و خدايا از هرچہ كہ من از آن می‌ترسم من را امان دہ. اگر كسی ما را تهديد می‌كند بہ ما ايمنی بدہ كہ كسی نتواند بہ ما تعرض كند. □«بِعِصْمَتِكَ يا عِصْمَةَ الخائِفين» بہ عصمت و حفظ و نگهبانی خودت ای كسی كہ خائفين و ترسناكان را نگهداری می‌كنی، اي كسی كہ هركہ بہ تو متوسل می‌شود از او نگهداری می‌كنی، □خدايا دربارہ ما اين دعاها را مستجاب بفرما! @mohamad_hosein_tabatabaei