eitaa logo
فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام🇵🇸
1.8هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.8هزار ویدیو
180 فایل
🌸اگر کسی فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را نقل کند خداوند گناهان زبان او را می بخشد🌸 💠تعجیل در فرج قطب عالم امکان صلوات💠 خادم : @Alisafaei72 🌷درمحضراستادشجاعی @jalasate_ostad
مشاهده در ایتا
دانلود
همه چیز برای برهم زدن نظم فعلی جهان، آماده است. همه بدانند، جوانهای عزیزمان بدانند که ما در مقابلۀ با استکبار همۀ آنچه باید و شاید برای آمادگی ملّت ایران انجام بگیرد، چه از لحاظ نظامی، چه از لحاظ تسلیحات، چه از لحاظ کارهای سیاسی، هر آنچه لازم باشد حتماً انجام می‌دهیم و الان هم بحمدالله مسئولین مشغول انجام این کارها هستند. مطمئنّاً حرکت کلّی ملّت ایران و مسئولین کشور در جهت مقابلۀ با استکبار جهانی و دستگاه جنایت‌کار حاکم بر نظم جهانیِ امروز است و قطعاً و انصافاً هیچ‌گونه کوتاهی نخواهند کرد؛ این را مطمئن باشید. بحث، بحث صرفاً انتقام نیست؛ بحث یک حرکت منطقی است، بحث مقابلۀ منطبق با دین و اخلاق و شرع و قوانین بین‌المللی است و ملّت ایران و مسئولین کشور در این جهت هیچ‌گونه تعلّلی و کوتاهی‌ای نخواهند کرد؛ این را مطمئن باشید. ۱۲ آبان ۱۴۰۳ پ.ن: امروز ملت ایران در حال آمادگی کامل جهت پیشرانی در برهم زدن نظم فعلی جهان است. مقابلۀ همه‌جانبه با نظام سلطه، خصوصاً آمریکای جنایتکار، مهم‌ترین نقش در شکل دادن به یک نظم جدید جهانی است. @mola_amiralmomenin_as
شما جوان‌ها، کارتان سنگین است. توصیۀ من به شما جوانان عزیز، توصیۀ به «ذکر» و «شکر» است. راهی که ما می‌رویم راه کوتاهی نیست، راه آسانی هم نیست؛ راهی است که عمدۀ مسئولیّت پیمایش این راه هم به عهدۀ شما جوان‌ها است. دنیای فردا مال شما است، کشورِ فردا مال شما است، نظمِ جهانی فردا به دست شما است؛ کارتان سنگین است. در این راه، همّت لازم است، معرفت لازم است، تلاش لازم است امّا بیش از همه، پشتوانۀ معنوی لازم است؛ آن پشتوانۀ معنوی را من امروز خلاصه می‌کنم در این دو جمله: «ذکر» و «شکر». ۱۲ آبان ۱۴۰۳ @mola_amiralmomenin_as
✔️صلح و آشتى در قرآن در قرآن کریم، واژه‌هاى👇 🍃صلح، «وَ الصُّلْحُ‌ خَيْرٌ» (نساء: 128)، 🍃اصلاح، «وَ أَصْلِحُوا ذٰاتَ‌ بَيْنِكُمْ‌» (انفال: 1)، 🍃تأليف قلوب، «فَأَلَّفَ‌ بَيْنَ‌ قُلُوبِكُمْ‌»(آل عمران: 103) 🍃سلم، «اُدْخُلُوا فِي السِّلْمِ‌ كَافَّةً‌»(بقره: 208) ✔️نشان‌دهنده‌ى توجّه اسلام به صلح و صفا و زندگى مسالمت‌آميز و شيرين است. از نعمت‌هاى الهى كه خداوند در قرآن مطرح كرده است، اُلفت ميان دل‌هاى مسلمانان است. چنانكه خداوند خطاب به مسلمانان مى‌فرمايد: «كُنْتُمْ‌ أَعْدٰاءً فَأَلَّفَ‌ بَيْنَ‌ قُلُوبِكُمْ‌» (آل عمران: 103) به ياد آوريد كه شما قبل از اسلام با يكديگر دشمن بوديد، پس خداوند ميان دل‌هاى شما الفت برقرار كرد. چنانكه ميان قبيله‌ى اوس و خزرج يك‌صد و بيست سال درگيرى و فتنه بود و اسلام ميان آنان صلح برقرار كرد. 🍃اصلاح و آشتى دادن، سبب دريافت بخشودگى و رحمت از جانب خداوند شمرده شده است. ♻️«إِنْ‌ تُصْلِحُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ‌ اللّٰهَ‌ كٰانَ‌ غَفُوراً رَحِيماً» (نساء: 129) * و هركس واسطه‌گرى خوبى ميان مسلمانان انجام دهد، پاداشِ‌ در شأن دريافت خواهد كرد.* ♻️«مَنْ‌ يَشْفَعْ‌ شَفٰاعَةً‌ حَسَنَةً‌ يَكُنْ‌ لَهُ‌ نَصِيبٌ‌ مِنْهٰا» (نساء: 85) ✔️اسلام براى اصلاح ميان مردم،احكام ويژه‌اى قرار داده است،از جمله: 1.دروغ كه از گناهان كبيره است،اگر براى آشتى و اصلاح گفته شود،جرم و گناهى ندارد. «لا كذب علي المصلح» (بحارالانوار،ج69،ص242.) 2.نجوا و درگوشى سخن گفتن كه از اعمال شيطان و مورد نهى است،(مجادله: 10) اگر براى اصلاح و آشتى دادن باشد،منعى ندارد. «لاٰ خَيْرَ فِي كَثِيرٍ مِنْ‌ نَجْوٰاهُمْ‌ إِلاّٰ مَنْ‌ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ‌ أَوْ مَعْرُوفٍ‌ أَوْ إِصْلاٰحٍ‌ بَيْنَ‌ النّٰاسِ‌» (نساء: 114) 3. بااينكه عمل به سوگند،واجب و شكستن آن حرام است،امّا اگر كسى سوگند ياد كند كه دست به اصلاح و آشتى دادن ميان دو نفر نزند،اسلام شكستن اين سوگند را مجاز مى‌داند. وَ لاٰ تَجْعَلُوا اللّٰهَ‌ عُرْضَةً‌ لِأَيْمٰانِكُمْ‌ أَنْ‌ ... تُصْلِحُوا بَيْنَ‌ النّٰاسِ‌(بقره: 224) 4. بااينكه عمل به وصيّت،واجب و ترك آن حرام است، امّا اگر عمل به وصيّت،ميان افرادى فتنه و كدورت مى‌آورد،اسلام اجازه مى‌دهد كه وصيّت ترك شود تا ميان مردم صلح و صفا حاكم باشد. «فَمَنْ‌ خٰافَ‌ مِنْ‌ مُوصٍ‌ جَنَفاً أَوْ إِثْماً فَأَصْلَحَ‌ بَيْنَهُمْ‌ فَلاٰ إِثْمَ‌ عَلَيْهِ‌» (بقره: 182) @mola_amiralmomenin_as
13.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘نویسنده آمریکایی: ✔️به عنوان یک سیاه پوست که مزه تلخ ظلم را چشیده است چگونه انتظار دارید در مقابل نظام آپارتاید اسرائیل سکوت کنم؟ می‌خواهند به خاطر حمایت از غزه دیگر دعوتم نکنند؟ به درک! @mola_amiralmomenin_as
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘خطر منافقان از ديدگاه پيامبر اسلام(ص) من از خطر آدم باايمان و انسان مشرك بر امّتم نمى‌ترسم؛ چون خداوند از خطر انسان مؤمن به‌وسيلۀ ايمانش جلوگيرى مى‌كند و مشرك را خداوند به خاطر شركش نابود مى‌سازد؛ ولى تنها كسانى كه از شرّ آنها بر شما مى‌ترسم، منافقان هستند. منافقانى كه چرب زبانند و در باطن در پى هدف ديگرى هستند. سخنانشان جذّاب است؛ امّا در عمل مبتلا به كارهاى زشتند. 📎نهج البلاغه، نامۀ 27، ميزان الحكمة، باب 3934. ✔️برابر اين روايت، پيامبر گرامى(ص) از شرّ و خطر منافقان براى جامعۀ اسلامى نگران و بيمناك بوده‌اند و اين نگرانى تنها منحصر به دوران اوّليّۀ ظهور و گسترش اسلام و سرزمين عربستان نيست، بلكه ناظر است به همۀ دورانها و همۀ كشورهاى اسلامى و حتّى امروزه و در جمهورى اسلامى ايران. @mola_amiralmomenin_as
✔️چهرۀ منافقان در قرآن در هيچ عصر و زمانى، جوامع انسانى از وجود منافقان خالى نبوده است و مى‌توان گفت از پيدايش انسان بر روى زمين، نفاق و منافقان نيز پيدا شده و دشمنى آنان با بشريّت آشكار شده است. اين كه منافقان را خطرناك‌ترين دشمنان در جوامع انسانى ناميده‌اند، ازآنجاست كه منافق به لباس دوست درمى‌آيد و در خفا دشمنى مى‌ورزد. قرآن مجيد با شديدترين تعبيرات از منافقان ياد كرده است كه به چند نمونه از آن اشاره مى‌شود: الف - خداوند در آيۀ 4 سورۀ منافقين مى‌فرمايد: «هُمُ‌ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ‌» منافقان دشمنان واقعى هستند، پس از آنان بر حذر باش. قرآن مجيد دشمنان مسلمانان را معرّفى كرده است؛ ولى در هيچ آيه‌اى چنين تعبير شديدى كه در آيۀ مذكور بيان شده، دربارۀ هيچ‌يك از دشمنان دينى بيان نشده است. برابر قواعد زبان عربى، اين جمله دلالت برآن مى‌كند كه منافقان «عدو» و دشمن حقيقى انسان محسوب مى‌شوند. ب - در ادامۀ آيۀ مذكور آمده است: «قٰاتَلَهُمُ‌ اللّٰهُ‌ أَنّٰى يُؤْفَكُونَ‌» خداوند آنها را [منافقان] بكشد، چگونه از حق منحرف مى‌شوند؟ اين بيان تند قرآنى منحصر به فرد است. «خدا منافقان را بكشد...» در قرآن دربارۀ هيچ دشمنى چنين تعبير قاطع، تند و شديد به كار برده نشده است. (اين تعبير در آيۀ 30 سورۀ توبه دربارۀ يهوديان نيز به كار برده شده است؛ ولى قابل توجّه است كه يهودان نيز به نوعى از نفاق دچار بوده‌اند.) ج - خداوند در آيۀ 145 سورۀ نساء مى‌فرمايد: «إِنَّ‌ الْمُنٰافِقِينَ‌ فِي الدَّرْكِ‌ الْأَسْفَلِ‌ مِنَ‌ النّٰارِ وَ لَنْ‌ تَجِدَ لَهُمْ‌ نَصِيراً» منافقان در پايين‌ترين مكان دوزخ قرار دارند و هرگز ياورى براى آنها نخواهى يافت. [بنابراين، از طرح دوستى با دشمنان خدا، كه نشانۀ نفاق است، بپرهيزيد]. عرب، براى پلّه‌هاى رو به بالا لفظ‍‌ «دَرْج» يا «دَرَجه» به كار مى‌برد و براى پلّه‌هاى رو به پايين لفظ‍‌ «دَرْك» يا «دَرَك». اين دو لفظ‍‌ اخير در قرآن تنها يك‌بار به‌كاررفته‌است. («دَرْك» در همين آيه (145 سورۀ نساء) و «دَرَك» در سورۀ طه آيه 77 در ضمن بيان عبور حضرت موسى عليه السلام و اسرائيليان از رود نيل و براى پلّه‌هاى مسيرى كه به كف رودخانه منتهى مى‌شده، استعمال شده است.) «دَرْك اسفل» قعر و پايين‌ترين مكان در جهنّم است و بديهى است كه شدّت عذاب در اعماق جهنّم بيشتر مى‌باشد. بنابراين، از اين آيه نتيجه گرفته مى‌شود كه خداوند رحمان، شديدترين عذاب را براى منافقان قائل مى‌شود و پرعذاب‌ترين مكانهاى جهنّم را به آنان اختصاص مى‌دهد. اينها، نشان‌دهندۀ حسّاسيّت موضوع نفاق و خطرآفرينى منافقان در همۀ دوران تاريخ، تا زمان حاضر است. ♨️منافقان، هم در دنيا دروغگويند: «إِنَّ‌ الْمُنٰافِقِينَ‌ لَكٰاذِبُونَ‌» (منافقون: 1)، ♨️هم در آخرت سوگندهايى مى‌خورند كه خداوند آنان را دروغگو مى‌نامد: «يَوْمَ‌ يَبْعَثُهُمُ‌ اللّٰهُ‌ جَمِيعاً فَيَحْلِفُونَ‌ لَهُ‌ كَمٰا يَحْلِفُونَ‌ لَكُمْ‌ وَ يَحْسَبُونَ‌ أَنَّهُمْ‌ عَلىٰ‌ شَيْ‌ءٍ أَلاٰ إِنَّهُمْ‌ هُمُ‌ الْكٰاذِبُونَ‌» (مجادله: 18) @mola_amiralmomenin_as