eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
6.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
26 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحنه‌ بسیار زیبایی از رابطه برادری یک 🔹یک روز خبر ورود جوانان تیپ فاطمیون و روز دیگر خبر حضور برادران برای کمک به سیل‌زدگان شنیده می‌شود. حالا اما شکوه این «یکی شدن» بیشتر و بیشتر هم شده است. 🔹در این ویدئو ببینید، این جوان اهل و در قم مشغول تحصیلات است. می‌گوید همه مسلمان هستیم و با هم برادریم. برای خدمت به برادران و خواهران سیل‌زده به اینجا آمده‌ام. 🎬 @Mostazafin_TV
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وقتی امام خمینی به جنگ برداشت‌های غلط (حجتیه‌ای، متحجرانه و برخی صالحان) از می‌رود. 📌 به مناسبت نیمه شعبان، روز جهانی 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ ، روز «منتظران» یا «روز جهانی مستضعفین»؟! 🔻 نیمه شعبان را چند مدل می‌توانیم جشن بگیریم: ◀️ جنگ شادی برگزار کنیم. با خواننده و نمایش طنز، استندآپ کمدی، شعبده بازی، فشفشه زدن و مسابقه ماست خوری سعی کنیم لحظات شاد و مفرحی برای مردم ایجاد کنیم، به نیت امام زمان (عج) البته.(که گفته‌اند إن احب الاعمال الی الله ادخال السرور فی قلب المومن!). احیاناً مراقب هم هستیم که الفاظ رکیک گفته نشود. ◀️ زورمان نمی‌رسد یا از این اعمال بیهوده و آلوده به لغو و لاطائلات بدمان می‌آید. ایستگاه صلواتی راه می‌اندازیم و شیرینی و شربت توزیع می‌کنیم. قدری هم چراغانی و بادکنک و کاغذ رنگی و ساتن یا پرچم برای زیباسازی فضا استفاده می‌کنیم. ◀️ دوست داریم برنامه نیمه شعبانمان محتوا هم داشته باشد و تاثیری روی مخاطب بگذارد. سخنرانی، مولودی خوانی، دعا و زیارت و اعمال مخصوص نیمه شعبان، پخش کلیپ و...؛ اینها هم برنامه‌های ما برای محتوا داشتن مراسم جشن. 🔶 اینها اشکال مرسومی از بزرگداشت نیمه شعبان هست که در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد، از تمامی شبکه‌های صداوسیما، سایت‌ها و کانال‌ها و اینستاگرام، تا مسجد و حسینیه و هیئت محل، تا خانه و خیابان و پارک و فرهنگسرا و... 🔷 اما «باید چراغان بکنید با محتوا؛ نه صِرف چراغان. صرف چراغان خوب است اما آن فایده‌ای که برای اسلام باید داشته باشد [ندارد]. خصوصاً چراغان برای کسی که قیام می‌کند، چراغان برای للَّه. یک پرتوی باشد این چراغان از قیام للَّه، از جلوگیری از مفاسد، از ریشه کندن این ریشه‌های فاسدی که الآن بین مردم منتشر هستند باز؛ این ریشه‌هایی که می‌خواهند نگذارند این نهضت پیش برود...» ( صحیفه امام خمینی (ره)؛ جلد ۸، صفحه ۱۳) 🔶 در نگاه جشن میلاد منجی موعود و عید جهان اینگونه باید باشد. نگاهی که متاسفانه در میان همهمه و شلوغی برداشت‌ها و تحلیل‌های حداقلی و فرعی، با همه جذابیت و فعال بودن و نو بودن، مهجور و مغفول مانده است. 🔷 در نگاه ، باید «علاوه بر اظهار ارادت و شادی، از این خاطره‌ی تاریخی، یا از این اعتقاد شیعی درس بگیریم». درس بگیریم که «نابود کردن بنای در سطح جهان، نه فقط ممکن است، بلکه حتمی است». جشن نیمه شعبان باید زمینه ساز ظهور باشد. یعنی «توانایی ایستادن بر روی حرف حق خود در مقابل قدرت مادی عالم» را به ما بیاموزد. بخاطر همین هم این روز در تقویم خمینیون، «روز جهانی مستضعفین» است. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عدالت با موعظه و نصیحت به دست نمی‌آید 📌 : برجسته‌ترین شعار مهدویت است، انتظار، فقط نشستن و اشک ریختن نیست. 🎬 @Mostazafin_TV
خلعِ سلاحِ مهدویت! 🔹چند سالی می‌شود که نماهنگ‌هایی احساسی با صدای در موضوع مهدویت در سطح وسیع منتشر شده و طرفداران قابل توجهی هم دارد. قطعاتی مانند شنوندگان و علاقمندان پرشماری دارد. تلویزیون هم به کرّات از این آواها استفاده می‌کند. 🔸دقت در واژگان و تامل در شاکله و ساختار این دسته قطعاتِ مهدوی، نوعی عقبگرد را در نشر تفکر متعالی انتظار نشان می‌دهد. ما در این آواها، عملاً با موعودی خلع سلاح شده و طرفیم که کاری به کار هیچ ظالم و مستکبر ندارد و منتظرانش نیز چون خودش، بی‌هیچ تکلیفی فقط نشسته‌اند و آرزوی دیدار یار می‌کنند! 🔹البته این نگرش، منحصر در چنین نماهنگ‌هایی نیست و عموماً در نظام آموزشی و فرهنگی موجود، امامِ موعود، چنین تصویری دارد. 🔸گفتمان، مهدویت سالهاست که در رسانه‌های رسمی و برخی منابر معروف، به نگاه‌های عرفانی و فرد محور تقلیل یافته است، امام زمانی که تعریفش در مفهوم«الذّی یملأ اللَّه به الارض قسطاً و عدلاً» است و برای حاکمیت عدل قیام و برافکندن ظلم ظالمان قیام می‌کند، تبدیل به امام زمانی بی آزار و بی توجه به ظلم می‌شود. 🔹امام زمان این گفتمان، امامی نیست که به قیام می‌کند و بساط ستمگری را برمی‌چیند، امام این دکترین کاری با و فقیران ندارد، مهدی موعودِ این گفتمان هیچ نسبتی با منجی قرآن که می فرماید« وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» ندارد. 🔸آری او می آید تا بساط ظلم را برچیند. مهدی موعود در خوی عدالت گستری همچون پدرش علی علیه السلام قاطع و برنده است، مال حرام را حتی اگر در کابین و جهاز زن‌ها و دخترانشان باشد بازپس خواهد گرفت، حلقوم‌های های حرام خواری را که از مکیدن خون بیچارگان و ضعیفان متورم شده‌اند را خواهد فشرد، پایین دستان و ضعیفان به بالا خواهند آمد و بالادستانی که شکم‌هایشان از نان حرام پرشده است به قعر فرو خواهند رفت. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ انتظار فرج به مقصد کج 🔶 بخشی از شعر زیبای «روایت» از #محمد_کاظم_کاظمی و کسی گفت: بخسبید، فرج در پیش است کربلا را بگذارید که حج در پیش است گقت: ایامِ برات است، مبادا بروید وقت ذکر و صلوات است، مبادا بروید گفت: ما از حضراتیم، به ما تکیه کنید مستجاب الدعواتیم، به ما تکیه کنید گفت: جنگ و جدل از مردِ دعا مپسندید ریگ در نعلِ فروهشته‌ی ما مپسندید بنشینید که آبی ز فراتی برسد شاید از اهل کرم خمس و زکاتی برسد سفره باید کرد... اما عَلَمِ رفتن را روضه باید خواند، تا آب بَرَد دشمن را 🎬 @Mostazafin_TV
🔴 ⚪️⚫️ پیشنهاد ویژه‌ی برای منتظران 🔹 اکنون که جشن‌ها و اعیاد ولادت حضرت حجت (عجل‌الله تعالی فرجه) پایان یافته، فرصت مناسبی است برای تامل و تعمق بیشتر در باره‌ی مسئله‌ی و آنچه که ما -امیدواران و راغبان به ظهور حضرت - عمل منتظرانه یا انتظار عالمانه یا انتظار فعالانه می‌خوانیمش. باور داریم که تامل و مستمرِ آرمان‌ها و اهداف، نه فقط باعث انفعال نمی‌شود، بلکه کیفیت اعمال و برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌های‌مان را افزایش می‌دهد و به هدف نزدیک‌تر می‌کند... 🔸 حجه‌الاسلام ، در گفت‌وگویی خواندنی با خبرگزاری مهر، ضمن بازخوانی مفهوم انتظار در کلام حضرت امام، به آسیب‌شناسی مشفقانه و دقیقِ فعالیت‌های امت حزب‌الله در این زمینه می‌پردازد و جزء و کلِ مبانی، اهداف، رویکردها و مسیرهای تحقق انتظار فعالانه و حقیقی را تبیین می‌کند. 🔹مستضعفین تی‌وی، این گفت‌وگوی خواندنی را در سه قسمت به حضور مخاطبان گرامی، تقدیم می‌کند و از همه‌ی صاحب‌نظران و محققین درخواست می‌کند که در این‌باره به تامل و پژوهش بپردازند... 🔖 بخش اول ◀️ حجتیه‌ی درونمان را دریابیم! تفکر عوام‌گرایانه در باب انتظار، از تریبون‌های رسمی به شدت ترویج می‌شود 🖋 درگیری‌ امام در موضوع انتظار فقط با «ساده‌لوحان» و «منحرفان» نیست؛ با «» هم هست 🖋 تصویر نابی که امام (ره) از انتظار مطرح کردند، در معرض و خطرناکی از سمت صالحان است🖋 اینکه تبلیغ می‌شود مناسک، جشن‌ها و مراسم‌های دعا با حضور جمعیت‌های گسترده یک کنش منتظرانه است، از فکری است. 🔹 امام خمینی یک تئوری جامع در باب انتظار دارند. در این تئوری ترسیم یک و دکترین برای منتظر بودن به وجود می‌آید. 🔸 «انتظار از جنس ظهور» یعنی برای منتظر بودن باید انجام داد. انتظار یک «» و البته «أفضلُ الأعمال» است. 🔹 در این‌جا یک تمایز مهم امام خمینی با تنزه‌طلب‌ها روشن می‌شود؛ اما مسئله مهم این‌جاست که درگیری تئوری امام خمینی فقط بر سر «عمل - بی‌عملی» نیست. این مسئله در تئوری انتظار امام خمینی خیلی پر رنگ است؛ اما «مسئله»‌ نیست. 🔸 بحثِ اصلی بر سر این عمل است. چه سنخ عملی و با چه ؟ تقریباً مشخص است که سنخ عمل مورد نظر امام(ره) یک «» است؛ نه یک رفتار صرفاً قلبی یا درونی. 🔹 اما ماجرا به این‌جا هم ختم نمی‌شود. مسئله این جاست که امام خمینی میان و تفاوت قائل می‌شوند. 🔸 «عمل جمعی» مثل اینکه برخی به تعبیر امام خمینی «در مسجد، در حسینیه، در منزل بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان -سلام الله- را از خدا بخواهند»؛ باید دقت داشت که این جماعت با «دسته‌ای که می‌گفتند که باید عالم پر [از] معصیت بشود تا حضرت بیاید» متفاوت اند. 🔹 مرزهای درگیری تئوری انتظار فقط با نیست؛ همچنان که در نظر امام، حجتیه فقط یک هم نیست. درگیری فراتر از این حرف‌هاست. 🔸 امام(ره) به صراحت از دسته دیگری نام می‌برند که به نوعی اهل عمل اجتماعی است؛ «مردم صالحی هستند» که امام(ره) در موردشان می‌فرماید «این‌ها به تکالیف شرعی خودشان هم عمل می‌کردند و نهی از منکر هم می‌کردند و امر به معروف هم می‌کردند، لکن همین، غیر از این کار دیگری ازشان نمی‌آمد و فکر این مهم که یک کاری بکنند نبودند.» 🔹 دقت کنید که درگیری امام بر سر «عمل فردی - جمعی» نیست؛ چرا که ایشان حتی مراسمات و مناسک جمعی و حتی امر به معروف ونهی از منکر را هم کافی نمی‌دانند. در واقع درگیری‌شان در موضوع انتظار فقط با «ساده‌لوحان» و «منحرفان» نیست؛ با «» هم هست. درگیری بر سر «عمل جمعی - عمل اجتماعی» است. 🔺 امروز تصویر نابی که امام (ره) از انتظار مطرح کردند، از طریق همین گروه اخیر یعنی صالح‌ها در معرض و خطرناکی است. اینکه تبلیغ می‌شود امر به معروف و نهی از منکرهای متداول و یا مناسک، جشن‌ها و مراسم‌های دعا با حضور جمعیت‌های گسترده یک کنش منتظرانه است، از فکری همین دسته است. 🔸 امام خمینی در آخرین سخنرانی‌هاشان محور مهمی در جبهه‌ معارضه با تحجر و مقدس مآبی می‌گشاید؛ اما متأسفانه امروز در عرصه میدانیِ این درگیری معرفتی، تفکر عوام‌گرایانه در باب انتظار گام به گام جلو آمده و از تریبون‌های رسمی و نیمه رسمی هم به شدت ترویج می‌شود. ادامه دارد... 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ انقلاب مستضعفان در آن سوی مرزها 🔹هنوز بعد از گذشت چهل سال، انقلاب خمینی، برای عدالت و نابودی تضاد طبقاتی نامیده می‌شود. 🔹ماهیت «عدالتخواهانه» انقلاب آنقدر گیرا و روشن است که عمران‌خان؛ نخست وزیر می‌گوید ما هم در پاکستان جدید به دنبال چنین انقلابی هستیم که فاصله فقرا و اغنیا را کاهش دهد. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️حکایت تلخ نابرابری در توزیع یارانه پنهان، سهم مولتی میلیاردرها ۷ برابر مستضعفان! 🔹به طور متوسط، میزان بهره‌مندی پردرآمدترین خانوار از یارانه پنهان، ۷ برابر کم درآمدترین خانوار است. آماری که نشان می‌دهد چگونه مرفهان و #مولتی_میلیاردرها در فضایی آرام و با آسودگی خاطر مشغول مکیدن خون #مستضعفان هستند. طبقه‌ای که بی محابا هرچقدر که بخواهد از منابع ملی بهره می‌برد تا روز به روز فربه‌تر و دره‌های عمیق‌تری از #فقر در جامعه ایجاد کند. 🎬 @Mostazafin_TV
🔖 بخش دوم ⭕️ در مکتب امام دقیقا به چه معناست؟ 🎙 ظهور است و مسئله اصلی هم در آن است 📍هر کس در حد توان خود می‌تواند انقلابی، و باشد. 📍امروز از هزار حرف منتظرانه، یک عمل عدالت‌خواهانه بر نمی‌خیزد. اصلاً اشاره به فرد خاصی ندارم. با خودم، با کار دارم. 📍خیلی از ما قلباً امام و انقلاب را دوست‌داریم اما در عمل، کاملاً حجتیه ای عمل می‌کنیم. 📍پایگاه بسیج است اما به سبک مراسم می‌گیرد. ◀️ مکتب امام و انقلاب در برابر برداشت «ساده‌لوحانه و عوامانه»، در برابر برداشت «منحرفانه و جاهلانه» و حتی در برابر برداشت صالحانی که به اصلاح دیگری هم می‌پرداختند، استدلال دیگری دارد؛ خلاصه این انتظار «انتظار از جنس ظهور» است. ماهیت ظهور هم یک انقلاب و است. 🔹 «یملأ الأرض قسطاً و عدلاً کما ملئت عدلاً و جوراً». گستره همه سیاره زمین است؛ یک است و مسئله اصلی هم در آن است. ما نمی‌گوییم مثلاً «یملأ الأرض دیناً». 🔸 بعد از فهم دقیق از ظهور نوبت طراحی عمل متناسب با آن است. اگر قرار است امام زمان(عج) «امام» باشد پس «کنش منتظرانه» باید از جنس باشد؛ که «انقلاب جهانی برای عدالت» است. البته توان ما که انقلاب جهانی و برپایی عدالت نیست اما هر کس در حد توان خود می‌تواند انقلابی، و باشد. 🔹 امام خمینی انقلاب اسلامی را مقدمه و گامی مهم در راه ظهور می‌دانند اما این استدلال و باور ایشان بر اساس منطقی است که عرض شد؛ بر اساس ایده «انتظار از جنس ظهور» است نه بر اساس حجتیه‌ای‌مآبانه‌ای که فقط به درد ساختن مستند «ظهور نزدیک است» می‌خورد. 🔺 اهالی فکر می‌کنند هنر کرده‌اند یک روایت‌هایی پیدا کرده‌اند و بر «انقلاب اسلامی» تطبیق داده‌اند. 🔺 فکر می‌کنند بلد نبود از این روایت‌ها برای مردم بخوانند؛ امام بلد نبود با خواب‌ها و تا «فلانی زنده است ظهور اتفاق می‌افتد» و این طور حرف‌ها درباره ظهور قصه بسازد و اسمش را بگذارد متوجه کردن دل‌ها و به امام زمان (عج). غافل از این‌که این حرف‌ها یک فلسفه روشن و عقلانی و فراگیر و یک منطق کنش عملی و اجتماعی به دست نمی‌دهد؛ به درد برانگیختن احساسات و همان «ظهور نزدیک است» می‌خورد. 🔴 واقعیت این است که محصول نهایی و نظام فکری‌ای که بسیاری از علاقه‌مندان به انقلاب درباره انتظار ساخته‌اند، در نهایت به درد همان «ظهور نزدیک است» می‌خورد. از هزار حرف منتظرانه شان، یک عمل عدالت‌خواهانه بر نمی‌خیزد. اصلاً اگر گاهی مجموعه صحبت‌هاشان را تحلیل محتوا کنیم، یک کلمه «» درآن پیدا نمی‌شود، اما وجب وجب حرف‌های به اصطلاح می‌زنند. من اصلاً اشاره به فرد و یا افراد خاصی ندارم. من با خودم، با کار دارم. ⚫️ واقعیت این است که خیلی از ما قلباً امام و انقلاب را اما در عمل، مثلاً در انتظارمان کاملاً عمل می‌کنیم. فرصت نیمه شعبان هر سال موقعیت مناسبی است برای رصد این مسئله. چه بسیار جشن‌ها و هزاران هزار نفره‌ای که از اول تا آخر منبر و مداحی و تواشیح و شعر و سرود و جزوه و نشریه و ایستگاه صلواتی‌اش، حتی یک کلمه هم از ماده «ع د ل» پیدا نمی‌شود. 🔴 پایگاه بسیج است اما به سبک مراسم می‌گیرد. ادامه دارد... 🎬 @Mostazafin_TV