eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️خوارسازی عمومی برای فرار از پاسخگویی 🎙: ◀️ شیوه‌ای به نام شرمگین‌سازی یا دارد به شیوه‌ی رایج در مواجهه با پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل می‌شود. 🔸 هفتۀ دفاع مقدس: خبرنگار تلویزیون، جلوی چند عابر پیاده سبز می‌شود و صفحۀ گوشی‌اش را مقابلشان می‌گیرد و می‌پرسد: این چهره را می‌شناسید؟ - نه. - این یکی را چطور؟ - نه. 🔹 این پرسش و پاسخ، چند بار و با چند نفر، تکرار می‌شود. خبرنگار در حالی که گاردِ تعجب! گرفته، رو به دوربین: «اینها قهرمانان جنگ ما هستند. چرا نباید بشناسیدشان؟ پس چرا فوتبالیست‌های اروپایی را با جزئیات زندگی‌شان می‌شناسید؟» 🔸 تصاویری که خبرنگار نشان می‌داد، مربوط به تعدادی از کهنه‌سربازان دفاع مقدس بود. در حالی‌که خود صداوسیما هم برای اولین بار بود چهرۀ آن قهرمانان جنگ را نشان می‌داد، به جوان‌های نو رسیده می‌توپید که چرا نمی‌شناسیدشان! 🔹 تازه، آن سوی ماجرا عجیب‌تر است؛ همان فوتبالیست‌ها را هم مگر کسی غیر از همین صداوسیما تبدیل به اسطوره‌های ذهنی جوان‌ها کرده است؟ رویکرد خوارسازی عمومی، رویکردی مبتنی بر اصل «مقصر بودنِ مردم» برای خلاص شدن از پاسخ به پرسش‌ها و حل مسائل اساسی. در ماجراهای هم خبرنگار، در خروجی‌های شهر کمین می‌کند و مردم را به صلابه می‌کشد که چرا دارید می‌روید سفر! 🔺 تقریباً در مواجهه با اغلب پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی، با پیش‌فرضِ «ایراد از مردم است» وارد می‌شویم تا به زعم خودمان، سر و تهِ قضیه را هم آوریم. ➖ : 💬 در یک جامعه اگر مردم از اخلاق خوب برخوردار نبودند و رواج داشت، سطح آگاهی سیاسی پایین بود، مردم را نمی‌شود ملامت کرد. بلکه حکومت‌هایی آن جامعه و زمامداران آن جامعه را باید ملامت کرد. 🔺 @ebteda_ir 🎬 @Mostazafin_TV
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ تصمیم‌گیری‌ها باید بر اساس عقلانیت باشد ➖ ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند ◀️ گزیده‌ای از مهم‌ترین سخنان رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌ آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح (۱۳۹۹/۰۷/۲۱) 🎙 : 💬 بدون امنیّت، همه‌ی ارزش‌های مهمّ کشور، دچار اختلال خواهند شد؛ هم رفاه، هم عدالت، هم دانش‌ورزی و دیگرِ ارزش‌های مهم. 💬 بعضی‌ها اسم عقل و عقلانیّت را که می‌آورند، منظورشان از عقلانیّت ترسیدن است؛ وقتی می‌گویند عاقل باشید، یعنی بترسید، یعنی منفعل باشید، یعنی از مقابل دشمن فرار کنید! نه، [این درست نیست]. 💬 دانشگاه‌های نظامیِ ما باید برای مقابله‌ی با تهدیدهای نوبه‌نو و جدید، برنامه داشته باشند؛ مثلاً فرض کنید امروز تهدیدهای فضای مجازی وجود دارد که ده سال پیش به این صورت وجود نداشت و ممکن است چند سال بعد از این [هم] تهدیدهای دیگری از همین قبیل به وجود بیاید. 💬 من از مدّت‌ها پیش به مسئولین محترم، به رئیس‌جمهور محترم و به دیگران هم گفته‌ام که ضابطه‌گذاری‌ها (در زمینه کرونا) بایستی حاکمیّتی و الزامی باشد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شعار‌های فریبنده برای حفظ کرسی قدرت ◀️ این‌ها تنها بخشی کوچکی از وعده‌های روحانی و جهانگیری برای باقی ماندن در قدرت است. بازخوانی این وعده‌ها اگرچه همچون پاشیدن نمک بر زخم باشد، اما ضروری است؛ تا عاملانِ مشکلات امروز با چه ادعاهایی از مردم رأی اعتماد گرفتند. 🎙 : 💬 آمادگی دارم در چهار سال بعد، غیر از تحریم‌های هسته‌ای، بقیه تحریم‌‌ها را هم با قدرت بردارم. گام دوم ما این است که تمام افراد با درآمد در حد فقر مطلق، نام‌نویسی کنند و به همه آنها حقوقی در حد حداقل زندگی، پرداخت شود. باید غذا، مسکن و ضروریات افرادی که توانایی انجام کار ندارند را تأمین کنیم. 🎙 : 💬 مگر یادتان رفته است که نرخ ارز و قیمت کالا‌ها به صورت لحظه‌ای عوض می‌شد؟ ما ثبات را به اقتصاد ایران برگرداندیم! 🔺 آیا نباید برای کاندیداهایی که با وعده‌های پوچ انتخاباتی خود، مردم را فریب می‌دهند، مجازاتی در نظر گرفته شود؟ اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان که سالهاست بر سر رسیدن به قدرت با یکدیگر جدال می‌کنند آیا تا به حال خود را ملزم به پاسخگویی به مردم دانسته‌اند؟ 🎬 @Mostazafin_TV
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ تعارض منافعی که با تکیه افراطی بر تقوای مسئولین به فراموشی سپرده شد! ➖ برای تحقق آرمان‌های انقلاب در جمهوری اسلامی چه باید کرد؟ 🎙 : 💬 اولِ دهه هشتاد، رهبری مدام می‌گفتند که عدالت‌ را در کشور مسأله کنید، حتی شخصی هم که اعتقادی به عدالت ندارد، مجبور است نسبت به آن پایبند بماند. 💬 حوزه و دانشگاه باید به مسائل و مشکلاتی که در ماجرای عدالت داریم، فکر کنند. یعنی ماجرا فقط گفتمانی نیست. یک جاهایی ما احتیاج به راه‌حل و ایده داریم. یک جاهایی احتیاج داریم که آدم‌های معتقد به گفتمانِ عدالت‌خواهی، در درون حاکمیت، مسئولیت داشته باشند. 💬 رهبری گفتند کارِ اقتصادیِ حلال را هم برای مسئولین حرام می‌دانم. ولی ما توجه نکردیم و بخش سلامت را به پزشکان متدین و اقتصاد را هم به وارداتچی‌های متدین دادیم و همان‌ها کاری کردند که میلیون‌ها ایرانی در بهداشت ضرر کنند و تولید هم هیچ‌وقت در این کشور پا نگیرد. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گزارشی که همچنان ناخوانده باقی مانده است ◀️ این کتاب قصد دارد با فراهم کردن شناخت نسبت به واقعیات موجود و جزئیات تعیین کننده در حوزه تحریم‌ها، و آشنا کردن خوانندگان با طراحی‌های پیچیده حقوقی، سیاسی و اقتصادی تحریم‌کنندگان در میز مذاکره و در میدان عمل، و نیز واکاوی دقیق تجربه توافق ژنو در رفع تحریم‌ها، سرنوشت مسیر رفع تحریم با مذاکره را به طرز ملموس و دقیقی روشن نماید. 🔸 موضوع تحریم‌ها و راه صحیح مواجهه با آنها را شاید بتوان مهم‌ترین مسأله مطرح در فضای عمومی این سال‌های کشور دانست. این در حالی است که ایران اسلامی، تجربه‌ای تاریخی پیرامون میزان کارایی و موفقیت عملی مسیر رفع تحریم از طریق مذاکره را پشت سر گذاشته است. 🔺 با نزدیک شدن به تاریخ رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران یعنی ۲۷ مهرماه، خوب است که مروری درباره ساختار و سرنوشت تحریم‌ها و همچنین مذاکرات صورت گرفته در این زمینه داشته باشیم. ➖ نام کتاب: گزارش ناخوانده از سرانجام یک مسیر ➖ ناشر: شهید کاظمی 📌 برای خرید این کتاب، اینجا را کلیک کنید. 🎬 @Mostazafin_TV
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ توسل به مظاهر دینی، برای جلب اذهان عمومی ◀️ زنان باید در معابر، کاملا با روبنده و محجبه باشند و زنان بدون حجاب به کلانتری جلب شوند. این حکم حکومت سید ضیاء است که رضاخان، وزیر جنگش بود. 🔸 اما ۱۴ سال بعد، وقتی رضاخان بر کرسی سلطنت تکیه زده بود، حکمی برعکس این حکم صادر شد. حال مأموران شهربانی موظف بودند که زنان با حجاب را بگیرند و مراقب باشند تا چادر، روی سر کسی نباشد. 🔹 رضاخان در اسفند سال ۱۲۹۹ شمسی، علیه سلسله قاجار کودتا کرد و وزیر جنگ دولت‌های بعدی شد. ابتدا توسل به مظاهری از باورمندی دینی، ترفندی بود که عاملین کودتا، برای جلب اذهان عمومی پیش گرفتند. 🔺 با اینکه ریپورتر (کارگزار اصلی شبکه‌های اطلاعاتی مخفی انگلیس در ایران)، بارها در ملاقات‌های خود با رضاخان، به او گفته بود که شرط ایران متمدن، کنار زدن اسلام و بازگشت به دوران باستان است، اما رضاخان به توصیه حلقه پیرامونی خود، عَلَم اسلام‌خواهی برداشت تا قشر مذهبی هم آن را به‌عنوان یک منجی قبول کنند. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ امام به این مغزهای هوشمند اعتقادی ندارد! ➖ از تلاش روشنفکران سیاست‌باز برای ایزوله کردن امام، تا دست رد امام بر سینه ایشان ◀️ بخشی از سخنرانی ؛ ۱۳۵۸/۰۷/۳۰: 🔸 روشنفکری که در حضور هزاران نفر جمعیّت فریاد می‌کشد و توده را خطاب می‌کند؛ می‌گوید ای توده‌ی مردم! امام از میان شما برخاست، او را از محاصره نجات بدهید، همان روشنفکر در روز چهارم و پنجم ورود امام از پاریس، مرا در مدرسه رفاه دید و گفت «فلانی برو به آقا بگو این‌همه خودش را به مردم ندهد». 🔹 ساعت‌های مدید امام صبح و ظهر و عصر و شب با مردم بود. گفتم برادر امام با مردم است، مردم عاشق امامند؛ می‌خواهند او را ببینند. به یک نگاه قانعند؛ تو چه کار داری؟ گفت «بگذار بروند، مغزهای متفکّر، افراد سیاستمدار، افراد بافهم و باهوش، روزهای حساسی است با امام ملاقات کنند»؛ بنده در جواب او گفتم که امام به این مغزهای هوشمند اعتقادی ندارد؛ امام به این چهره‌های سیاستمدار و سیاست‌باز عقیده ندارد؛ امام پانزده سال است که به این چهره‌ها «نه» گفته است؛ امام آرمان آن‌ها را نمی‌پذیرد؛ امام از میان مردم است، به مردم متّکی است، با مردم کار خود را پیش برده است، نمی‌شود او را از مردم جدا کرد. 🔸 می‌دیدم این مردم دارند می‌روند و می‌آیند. آن چهره‌های برجسته، آن عالی‌مقام‌ها، آن شخصیّت‌های بزرگ دلشان می‌خواست که امام یک ساعت، دو ساعت در معرض دیدار مردم قرار بگیرد، بعد همه‌ی درها را ببندند؛ آقایان! شخصیّت‌ها، بزرگان، سیاستمداران، داعیه‌داران بیایند با احترام خدمت امام راهنمایی بشوند، امام با آنها خوش‌وبِش بکنند؛ بعد نظر آنها را بخواهند، بعد آنها برای امام مصلحت‌اندیشی کنند. 🔹 به خدا قسم اگر امام گوشش به مصلحت‌اندیشی شما سیاستمداران حقّه‌باز و دروغ‌گو بود، ما امروز هنوز نمی‌توانستیم «مرگ بر هویدا» بگوییم. امام چون شما را نپذیرفت، چون تزهای منسوخ شما را قبول نکرد، توانست امام این امّت باشد. امّت سال‌ها است از شما رهبران قلّابیِ ادّعایی پیشی گرفته است؛ شما عقبید. آن‌وقت می‌آیند می‌گویند امام را ایزوله کردند؛ مردم بروید امام را نجات بدهید. شما طرف‌دار این نبودید که امام در میان مردم باشد؛ چرا دروغ می‌گویید؛ چرا دوشخصیتی اظهار می‌کنید؟ 🔸 یک ماه و نیم قبل برادران و خواهران مسلمانی خدمت امام رسیدند، دلسوزانه و دردمندانه به امام عرض کردند «آقا نمی‌گذارند خبرها و گزارش‌ها به شما برسد؛ خوب است شما تهران تشریف بیاورید»؛ تلویزیون همه‌ی اینها را پخش کرد، جواب امام را پخش کرد. امام در جواب فرمودند «بنده از همه‌ی خبرها با اطّلاعم. نخیر، راهِ خبرها به من گرفته نمی‌شود. این سخن امام است. این‌قدر زیر نام امام، با تمسّک به اسم امام، علیه امام حرف نزنید! آن رهبری که از قضایا خبر ندارد رهبری‌اش فایده ندارد. 🔹 شما می‌خواهید ثابت کنید که فرمان امام اعتبار ندارد؛ رویتان نمی‌شود این حرف را بزنید از این راه فریب و ظاهرپسند وارد می‌شوید و می‌گویید: امام را ایزوله کرده‌اند. نخیر امام را ایزوله نکرده‌اند و به شما هم اجازه نمی‌دهند که امام را ایزوله کنید؛ شما از روز اوّل می‌خواستید امام را ایزوله کنید و اجازه به شما داده نشد؛ باز هم داده نخواهد شد. 🔺 برای مطالعه متن کامل بیانات اینجا کلیک کنید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اجبار در مؤمن کردنِ انسان‌ها رسالت پیامبر است؟! 🎙 : 💬 خدا به پیغمبرش می گوید تو می خواهی مردم را مجبور کنی مؤمن باشند؟ تو برای این رسالت نیامده‌ای. حالا تو، پدر و مادر، می خواهی بچه‌ات را مجبور کنی که مؤمن باشد؟ و تو معلم و مربی می خواهی این بچه را مجبور کنی مؤمن و خوش‌رفتار باشد؟ 💬 قیمت این آدمک‌های مصنوعیِ ظریفِ زیبایِ دلربا از قیمت یک مجسمه‌ی قشنگ بیشتر نخواهد بود. بیایید همه با هم تصمیم بگیریم بچه هایمان آدم باشند آدم باشند یعنی چه؟ یعنی... 🔺 آیا در جامعۀ ما در امورِ تربیتی، آنطور که باید به آزادی و اختیارِ انسان‌ها توجه می‌شود؟ آیا با سلب اختبار و آزادیِ انسان‌، امکانِ رشد برای او فراهم می‌شود؟ 🎬 @Mostazafin_TV
📝 حاکمیت مسئول فقر و محرومیت است 🔸من موظفم یادآوری کنم که پیامبر ما، و‌ دولت را مستقیم فقیران و حرمان محرومان و بی اعتقادی و‌‌‌ بی ایمانی ساقط شدگان می داند. 🔹پیامبر «ص» در یک‌‌ سخنرانی بسیار مهم چنین فرمود: 💭 و لم یفقرهم فیکفرهم «حاکم اسلامی نباید مردم را فقیر کند تا کافرشان سازد» (اصول کافی، ج ۱، ص۴۰۶) 🔸اکنون می نگرید که پیامبر خدا موضوع را تا چه اندازه بزرگ می شمارد و‌مسئولیت را تا چه اندازه سنگین؟ 🔹پس کسانی نمی توانند این باور نادرست را به خورد جامعه و‌محرومان بدهند که فقر و‌ محرومیت اصلی است ثابت و‌حضور آن در جامعه به صورت یک‌جریان مستمر قابل قبول است، و دین اسلام قبول دارد که فقیران و‌ مستمندان در جامعه بسر ببرند و‌ در کنار آن توانگران در ناز و نعمت غرق باشند؛ اینان هرچه میخواهند داشته باشند و آنان هرچه میخواهند نداشته باشند، حتی اندکی دارو‌ برای کودکی مشرف به مرگ؟ 🔸این وضعیت نه اسلام است نه آیین انبیایی و محمدی. ۲۱۳ 🎬 @Mostazafin_TV
5.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ امامی که در میان کفتر‌ها و حرم از یاد می‌رود 🎙 : 💬 نماد امام رضا (ع) شده گنبد طلا، کفتر‌ها و غذای حضرتی! خود حضرت رضا گاهی مثل اینکه گم می‌شود توی حرم. چنان که قرآن گم می شود در بین ما! 💬 آن تشکیلاتی که باب انتقاد و نهی از منکر را می‌بندد، آن تشکیلات نه تنها دینی نیست بلکه ضد دینی است. آن تشکیلات محارب با خداوند است. 🎬 @Mostazafin_TV
7.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ «کودک‌سازی» مردم با سلاخیِ تاریخ! 🎙 صحبت‌های ۳ سال پیش درباره سلاخی تاریخ هنوز هم ارزش شنیدن دارد: 💬 نخستین کاری که جمهوری اسلامی انجام داد این بود که رابطه مردم با گذشته را قطع کرد. دوره شاه برای مردم به «کارتون» مبدل شد. غافل‌از اینکه رژیم پهلوی در دوران خودش یکی از سلاخ‌ترین و دهشتناک‌ترین حکومت‌های جهان بود. 💬 اینکه می‌گویند «مرگ بر دیکتاتور» اساساً دیکتاتور لقب رضاشاه است. جالب است که در مسجد گوهرشاد که نماد دیکتاتوری رضاشاه است چنین شعاری میدهند. این را فقط نسلی می‌تواند بگوید که هیچ‌چیز از تاریخ ایران نمی‌داند! 💬 اگر از مشروطه تا به حال صورت نگیرد، حاصلش کودک شدن مردم خواهد بود. تاریخ را اشتباه روایت می‌کنند و مردم را از کل تجربه تاریخی می‌بُرند. شبکه «من‌وتو»یی هم پیدا می‌شود که از فرح یک بانوی مظلوم می‌سازد. 💬 در طول سال‌های گذشته تأمل روی تجربه‌های ما از دست رفته است، افراد به روزمرگی افتاده‌اند و از هر نوع سنت و تاریخ تهی شده‌اند؛ نتیجه‌اش این می‌شود که می‌روند می‌گویند: شاه برگردد! 🔺 @Bashgah_net 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ آزادی و عدالت، شرطِ بقای جمهوری اسلامی ◀️ اگر ما واقعاْ اذعان کردیم به این که انقلاب ما یک انقلاب ماهیتاْ اسلامی بوده؛ یعنی عدالت‌خواهانه بوده (ولی عدالت اسلامی)، آزادی‌خواهانه بوده (آزادی اسلامی)، استقلال‌خواهانه بوده (استقلال اسلامی)، یعنی همه اینها را جامعه ما در ضمن اسلام می خواست، این انقلاب آن وقت تداوم پیدا خواهد کرد که: 🔸 اولاْ مسیر عدالت خواهی را برای همیشه ادامه بدهد. یعنی دولتهای آینده واقعاْ و عملا در مسیر عدالت اسلامی گام بردارند، برای پر کردن شکاف‌های طبقاتی اقدام کنند، تبعیض‌ها را واقعاْ از میان ببرند. 🔹دولت حال و آینده برای برقراری جامعه‌ی بی طبقه‌ی اسلامی کوشش کنند والا اگر فراموش شود انقلاب شکست می خورد؛ چون اصلا ماهیت این انقلاب ماهیت عدالت‌خواهانه بوده است. 🔸 ثانياً باید ما به آزادی‌ها به معنی واقعی در آینده احترام بگذاریم. یعنی اگر حکومت اسلامی بخواهد زمینه اختناق را به وجود بیاورد قطعا شکست خواهد خورد. البته آزادی غیر از هرج و مرج است؛ آزادی به معنی معقول. هر کسی در درجه اول فکرش باید آزاد باشد، بیان و قلمش باید آزاد باشد. یعنی اگر کسی واقعاً منطقی و فکری دارد فکر خودش را بگوید. 🔹 اتفاقاً تجربه‎های گذشته نشان داده است که هر وقت در جامعه ما نوعی فکری بوده - ولو از روی سوء نیت هم بوده است - این امر به ضرر اسلام تمام نشده بلکه به سود اسلام تمام شده است. مشروط به این که ما هم حرف خودمان را بزنیم نه این که آنها حرفشان را بزنند ما سکوت کنیم و حرف خودمان را نزنیم. 🔺 بگذارید آن‌ها درباره اقتصادی که خودشان مطرح می‌کنند حرفشان را آزادانه بزنند. ما هم حرف خودمان را آزادانه بزنیم. بگذارید آن‌ها تفسیر خودشان را درباره انسان، تاریخ و جامعه آزادانه بگویند ما هم حرفمان را بزنیم. در این زمینه است که اسلام آزادانه بیشتر رشد می‌کند. ➖ کتاب آینده انقلاب اسلامی - - ص ۹۴ و ۹۵ 🎬 @Mostazafin_TV