eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
3.8هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هر که را صبح شهادت نیست شام مرگ هست... 🔹غزل «صبح شهادت» که دارد با شور و اشتیاق می‌خواندش تنها یک شعر زیبا از سید محمدمهدی شفیعی نیست! 🔸 او دارد مرام‌نامه‌اش را می‌خواند! مرام‌نامه‌ی را، انسانی که در حصار مرزهای مادی اسیر نیست! 🔹 و بدون شک، انسانی که اینگونه زیسته باشد، صبح شهادت هم برایش حتمی خواهد بود؛ درست مثل خود حاج قاسم سلیمانی... 🔺پ.ن: تقویم‌ها نوشته‌اند ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهداست. ولی آنهایی که قلب‌شان حیات دارد، فریب تقویم را نمی‌خورند! هر صبح و شام به یاد شهیدانند... 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ صدایی که شنیده شد! 🔹پس از اتفاقات و برخوردهایی که در ماجرای مطالبه‌گری #انجمن_صنفی_کارگران در عس
💬 خبر خوب علیرضا ؛ رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران پارس جنوبی در گفتگو با : 🔹 پیرو دستور فوری رئیس جمهور به وزیر نفت، مقرر شد دستورالعمل‌هایی برای بهبود وضعیت رانندگان تدوین شود. 🔸همچنین با حضور گروه طبقه‌بندی مشاغل وزارت نفت در منطقه و گفتگو با نمایندگان کارگران، ارزیابی‌های لازم جهت پیش‌بینی بار مالی اجرای این طرح در حال انجام است تا بر اساس آن طرح پیشنهادی به وزیر نفت ارائه شود. 🔹با بازگشت به کار کارگران تعلیق شده هم موافقت شده است. 🔸پیش از این هم با اجرای طرح دو هفته کار دو هفته استراحت تمامی کارگران موافقت شده بود. 🔺هرچند تا تحقق کامل مطالبات هنوز فاصله وجود دارد اما می‌توان پیش‌بینی کرد وضعیت با پیگیری کارگران و همکاری خوب دولت رو به بهبود است. 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ کارگران زورشان نمی‌رسد؛ باید مردم و رسانه‌ها پای کار بیایند! 🎥 علی خدایی، نماینده کارگران در #شو
✍️ مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین: 🔹دوست محترمی که همه عوامل تولیدت از مواد اولیه و حمل و نقل و… طی یکسال بیش‌از ۶۰ درصد رشد داشته و تونستی ادامه بدی،هزینه نیروی کارت که کمتر از ۷ درصد تو قیمت تمام شده‌ات اثر داره نباید همپای دیگر عوامل تولید رشد کنه؟!!! 🔸چرا فکر می‌کنید همه جا مجبورید به تطبیق، الا ؟! ➖ : 🔺 اینکه در یک اجتماع، یک مدیر کل بی‌مصرف ماهی دو ‌هزار، سه هزار تومان حقوق می‌گیرد ولی یک کارگر روزی ده‌ تومان که اگر همه روزه بگیرد ماهی سیصد تومان می‌شود، یک کار است. هیچ دلیلی ندارد که حقوق رفتگر از سیصد تومان مثلا نباید بالاتر باشد و حقوق یک وزیر نباید از سه هزار تومان کمتر باشد. 📚 نظری به نظام اقتصادی اسلام،‏ ص۱۳۹ 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ : ما آن روز عید داریم که همه مستمندان و ما به زندگی صحیح رفاهی و تربیت‌های صحیح اسلامی و انسانی برسند. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ سیاست‌ها همان است، نقدها هم همان! 🔹تعیین از سوی شورای‌عالی کار، امسال هم با واکنش‌های انتقاد آمیزی مواجه شد. 🔸عمده‌ی نقدهای تخصصی -نه سیاست‌زده- همان‌ حرف‌هایی هست که سال‌های گذشته هم مطرح می‌شد؛ و این یعنی سیاست‌ها همان است، فقط آدم‌ها عوض شده‌اند! 🔹بد نیست نقدهایی که به دولت قبل می‌شد را یک‌بار دیگر مرور کنیم: ⭕️ افزایش حداقل دستمزد کارگران، عامل اشتغال است نه بیکاری! ◀️ پروفسور درخشان می‌گوید کارگر مصرف‌کننده اصلی است و اگر دستمزد بیشتری دریافت کند به جای انباشت ثروت، به تأمین نیازهایش می‌پردازد و اقتصاد، نیاز به تولید بیشتر و کار بیشتری پیدا می‌کند. درواقع با تحریک تقاضای این طبقات می‌توان جهش تولید و اشتغال را محقق کرد... ⭕️ سرتاپای اقتصاد ما است! ◀️ شهریار‌ زرشناس: مولفه‌‌های نئولیبرالی در ایران این است که نرخ تورم چند برابر نرخ افزایش دستمزد کارگر است و فاصله بین حقوق حداقلی کارگر با درآمد قشری از جامعه چند صد برابر است. سرتاپای این اقتصاد، نئولیبرالی است... ⭕️ چاره مکتب اقتصادی اسلام برای کارگر ✍️ حجت‌الاسلام قنبریان: در فرهنگ اسلامی "عامل" و "العمالات" داریم که در کشاورزی و تجارت از "سود نهایی" بهرمندند نه اینکه صرفا کار خود را بفروشند و دستمزد بگیرند. در حالیکه در کارگری موجود حتی یک سوم ارزشی که کارگر بر کالا افزوده را دریافت نمی‌کند... ⭕️ تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد، چگونه کینه و نفرت را در جامعه زیاد می‌کند؟ ◀️ حجت‌الاسلام خاکی از رابطه بین تبعیض در نظام پرداخت حقوق و دستمزد، و به وجود آمدنِ دنیایی پر از کینه، نفرت و عقده می‌گوید... ⭕️ حقوق مدیران بی‌مصرف؛ ۱۸ برابر حقوق کارگران ◀️ شهید‌مطهری : اینکه در یک اجتماع، یک مدیر کل بی‌مصرف ماهی دو ‌هزار، سه هزار تومان حقوق می‌گیرد ولی یک کارگر روزی ده‌ تومان که اگر همه روزه بگیرد ماهی سیصد تومان می‌شود، یک کار ظالمانه است... ⭕️ «شورای عالی اغنیا» علیه کارگران ◀️ بنظر می‌آید تا وقتی ساختار شورای عالی کار به شکل عادلانه‌ای اصلاح نشود، هر سال باید شاهد تصمیم‌گیری‌های ناعادلانه، ضد حقوق کارگران باشیم... ⭕️ «کارگران صدا ندارند» ◀️ کارگران تشکل مستقل ندارند. کارگران حتی حقوق قانونی خودشان را هم نمی‌توانند از کارفرمایان و دولت بگیرند و هر سال به خاطرِ همین بی‌قانونی‌ها بیشتر از سال قبل در چاهِ فقر و بی‌پولی پرت می‌شوند... ⭕️ واردات مازراتی عامل ایجاد تورم است؛ نه افزایش حقوق کارگر ◀️ تا حرف از افزایش دستمزد کارگران می‌شود فوراً عده‌ای مردم را از افزایشِ شدیدِ تورم می‌ترسانند تا هر سال کمر کارگران زیر بار تورم بیشتر خرد شود. اما فریبرز رئیس‌دانا، پاسخ این ادعا را به خوبی می‌دهد... ⭕️ دستمزد کارگران؛ همچنان زیر خط فقر ◀️ کاش وزیر کار و دیگر مسئولان دولتی برای یک ماه هم که شده با حقوق کارگران زندگی می‌کردند و درد کارگران را از نزدیک می‌چشیدند؛ شاید واقعی‌تر برای زندگی میلیون‌ها کارگر تصمیم می‌گرفتند... ⭕️ دولت در تعیین حداقل دستمزد، حافظ منافع سرمایه‌داران است ◀️ دکتر فریبرز رئیس دانا: شمار کارگرانی که زیر خط‌ فقر قرار گرفتند هر سال بیشتر شده است و تورم برای طبقه کارگر و محرومان خیلی بیشتر از دهک‌های بالاست... 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ سفره کارگران را کوچکتر نکنیم! 📝نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به رئیس‌جمهور پیرامون حداقل دستمزد ۱۴۰۲ بسم الله الرحمن الرحیم حجت الإسلام و المسلمین رئیسی سلام علیکم ➖«اگر کشوری رو به رشد برود، با دست شما کارگران عزیز رو به رشد می رود و اگر‌‎ ‌‏کشوری رو به انحطاط برود، باز هم با شماست که رو به انحطاط می رود؛ با کار نکردن یا‌‎ ‌‏کم کار کردن یا علاقه به کار نداشتن است که رو به انحطاط می رود. امروز کشور مال شما [کارگران] است.» صحیفه امام، ج ۷، ص:۱۷۴ 🔹افزایش ٢٧ درصدی حداقل دستمزد در شرایطی که بانک مرکزی خبر از تورم ۴٣.۶ درصدی در بهمن ماه می‌دهد، نمود عینی نقض روح قانون کار و شکست کارگران ایرانی است. این در حالی است که ماده ۴١ قانون کار، صراحتا یکی از معیارهای تعیین حداقل دستمزد کارگران را درصد تورم اعلامی بانک مرکزی می‌داند. در این شرایط شاهد آن هستیم که متاسفانه نماینده دولت و کارفرما در شورای عالی کار با اتکا به بهانه‌های سستی، نظیر محرک تورمی بودنِ افزایشِ متناسبِ حداقل دستمزدها، حاضر به افزایشِ مطابق با تورمِ حداقل دستمزد نمی‌شوند و چنین ظلم آشکاری را بر خانواده چهل میلیونی کارگری ایرانی وارد می‌کنند. 🔸این ظلم آشکارا و بی‌عدالتی محض رقم نخورده است، مگر به دلیل بی‌پشتوانه بودن نماینده کارگری در شورای عالی کار. اگر به مقوله تشکل‌یابی کارگران تا این حد امنیت زده نگاه نمی‌شد، اگر با هر اعتراض کارگری شدیدا برخورد نمی‌شد، اگر اجازه داده می‌شد تا تشکل مستقل کارگری با پشتوانه مشخص کارگری شکل بگیرد این گونه معیشت کارگران در دولت مدعی مستضعفان ذبح نمی‌شد. بی قدرتی کارگران منجر به آن شده است که حتی ابتدایی‌ترین خواسته‌ی نمایندگان کارگری یعنی رشد مطابق با تورم حداقل دستمزد نیز بی‌پاسخ بماند. این درحالی است که سایر نهاده‌های تولید، مطابق با تورم و حتی با نرخ‌هایی بیشتر از آن رشد کرده‌اند. اگرچه هیچ‌گاه نگاه کالا انگارانه نسبت به کارگر مدنظر ما نیست؛ اما کاش این پیشفرض سرمایه‌دارانه که از حذف ارز ترجیحی و گرانی سایر اقلام حمایت می‌کرد، از رشد دستمزد نیز حمایت می‌کرد. 🔹گزارش پایش فقری که توسط وزرات رفاه منتشر شده است، نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰، سی درصد از جمعیت کشور را فقرا تشکیل می‌دهند و جمعیت فقرا به ٢۶ میلیون رسیده است؛ بر همین اساس انتظار می‌رود سیاست‌های دولت در راستای کاهش فقر عمل کند، اما شاهد آن هستیم که دولت بجای درمان و پیشگیری از فقر با اقداماتی اینچنین، بنزین بر آتش فقر آشکار جامعه می‌ریزد و حداقل دستمزدی برای کارگران تعیین می‌شود که شصت درصد سبد معیشتی است که دولتی‌ها با فرمول‌های جدید به آن دست یافته‌اند؛ ای کاش لااقل متناسب با همان سبد معیشت هفت میلیون و نهصد هزار تومانی، حداقل دستمزد را تصویب می‌کردید و نرخ سی درصدی فقر را بیش از این تشدید نمی‌کردید. 🔸متأسفیم اما باید بگوییم دولت مستضعفان که قرار بود سفره پایین ترین طبقات جامعه را بزرگ کند امروز کارخانه فقیرسازی برای مردم راه انداخته است و در این شرایط تورمی عملا با زدن جیب کارگر، بدنبال علاج رشد قیمت‌ها است. چه بد است آن مهار تورمی که از مسیر استضعاف کارگران بگذرد آن هم درحالی که رهبر معظم انقلاب هم در پیام سال نو و هم در سخنرانی عیدانه عمده تاکیدات خود را معطوف به تقویت سفره طبقات پایین کرده بودند. 🔹رئیس جمهور محترم در انتها باید به شما گوشزد کنیم که اتخاذ چنین سیاست‌هایی بر ضد ضعفای جامعه، بی‌شک بی هزینه نخواهد بود و بنظر می‌رسد درصورت تداوم وضعیت تورمی فعلی، دولت حضرتعالی باید منتظر اعتراضات اقتصادی قریب الوقوعی باشد. دولت باید طبقات سیلی خورده از دلار ۶۰ هزار تومانی و حذف ارز ترجیحی را در این موقف دلجویی می‌کرد نه اینکه با یک برش ۲۷ درصدی سفره‌شان را کوچک کند. دور نیست که مستضعفان لگد خورده، سیلی دولت را اینبار با خشم بیشتری به خودش پس بدهند. بر همین اساس از شما میخواهیم که هرچه سریعتر تجدید نظر اساسی در رابطه با موضوع حداقل دستمزد سال ۱۴۰۲ را در دستور کار دولت قرار دهید و جلوی فاجعه آفرینی های پیش رو را بگیرید. «وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى» 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️خدایا تو ما را به این ماه وارد کن 🔹مناجات عرفانی در آغاز ماه مبارک رمضان 🔸خدایا ما بندگان ضعیف هستیم؛ ما هیچیم و هرچه هست تویی! 🔹خدایا تو ما را لیاقت بده که در این مهمانی، به طور شایسته وارد بشویم. 🔸خدایا این که از همه اطراف به او هجوم شده است برای ، این ایران را تو تقویت کن. 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ اینطور تولید را مهار می‌کنید نه تورم را! ✍️ یاسر #جبرائیلی رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام با اشار به جدول‌ قیمت‌گذاری محصولات پالایشگاه‌ها در سال جدید: 🔹پالایشگاه‌های کشور مبنای محاسباتی خود را از دلار ۲۸هزار تومان در اسفند۱۴۰۱ به دلار ۳۵هزار تومان در فروردین۱۴۰۲ تغییر داده‌اند. تا زمانی که مواد اولیه تولید در این کشور به قیمت جهانی و نرخ دلار محاسبه و به داخل فروخته می‌شود، تورم را نمی‌توان مهار کرد. #نه_به_نئولیبرالیسم ✍️ همت #قلی_زاده کارشناس مسائل اقتصادی: 🔹رئیس جمهور محترم، نمایندگان محترم مجلس،مدیران ارشداقتصادی کشور: یکی از ریشه های اصلی تورم را در جدول قیمت‌گذاری جهانی زیر جستجو کنید. در سال مهار تورم درج عنوان قیمت دلار ۳۵هزارتومانی در بالای جدول از فاحش‌ترین خطای اقتصادی کشور است؛ لطفا در این مسأله تردید نکنید! #دلاریزاسیون ✍️ رضا #غلامی مدیرمسئول بازارنیوز با اشاره به توییت قلی زاده نوشت: 🔹علت افزایش شاخص بورس هم همین نرخ‌ها هستند. 🔸رانت اطلاعاتی آشکار و پنهان در بورس بیداد می‌کند ولی رئیس بورس کماکان معطوف به رشد شاخص است. 🔹رشد تصنعی شاخص بورس به ضرر سهامداران آتی و به نفع سهامداران فعلی است چون ر‌شد شاخص موقتی است و دوباره نزولی خواهد شد. 🎬@Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ خط انقلاب را از متحجرین جدا کنید! 🎙 #حجت‌الاسلام_قنبریان: 🔸#انقلاب_اسلامی از ابتدای شکل‌گیری،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ برنامه ما این است؛ حاکمیت دین با کمک مردم، نه تحمیل بر مردم! 🔹پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دو تفکر مقابل ایده «جمهوری اسلامی» پدید آمد. 🔸یک جبهه لیبرال‌های سکولار بودند که معتقد به مردم‌سالاری بودند، منتها می‌گفتند مردم‌سالاری به دین اصلاً ربطی ندارد، اصلاً در عرصه‌ی جمهوریّت و مردم‌سالاری باید لیبرال‌ها، مردان فن‌سالار و به تعبیر خودشان تکنوکرات، بیایند وارد بشوند؛ بنابراین مردم‌سالاری دینی، و جمهوری اسلامی، بی‌معنی است؛ پس با بخش این‌ها مخالف بودند. 🔹در جبهه دیگر هم کسانی بودند که باز معتقد به دین بودند، اما می‌گفتند حاکمیّت دین به ربطی ندارد، مردم چه‌کاره هستند، باید دین حکومت بکند، حاکمیّت بکند؛ این دسته مردم را در حاکمیت هیچ‌کاره می‌دانستند. 🔺اما امام با توکّل به خدا، با ایمان به مردم و با استناد به آن معرفت عمیقی که از داشت، محکم ایستاد و نظریّه را پیش برد و این نوآوری بزرگ را در محیط جامعه تحقّق بخشید. امام می‌گفت دین باید حاکمیّت کند و در این حاکمیّت باید مردم حضور داشته باشند، یعنی مردم‌سالاری دینی، این از متن اسلام برمی‌آید. 🔺پ.ن: متاسفانه این دو دیگری با روی کار آمدن جمهوری اسلامی حذف نشدند و همچنان با قدرت در بین سیاست‌گذاری‌ها و رویکردها خود را ظاهر می‌کنند و ایده اسلام همراه با جمهوریت را به حاشیه می‌کشاند؛ یعنی به نام جمهوری اسلامی ولی دقیقا مخالف آن! ۱۲ فروردین روز امامت_امت 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بروید سراغ متهمان اصلی! 🎥 : 🔹 اصل منکر اقامه‌ی منکر است؛ بعد از آن، اشاعه‌ی منکر و در آخر ارتکاب منکر است. 🔸 نمی‌شود شما با ارتکاب منکر درگیر شوی ولی با شبکه‌ی اقامه‌کننده و اشاعه دهنده آن مواجه نشوی! این یک درگیری ناموفق است. 🔹 کسانی که ۴ دهه با سیاست‌های غلط اقتصادی، الگوهای را در کشور پیش بردند، اقامه‌کننده‌ی بی‌عفتی در جامعه هستند، ولی به آنها لقب کارشناس، و مدال افتخار می‌دهیم؛ از آن طرف هم به خانمی که مرتکب یکی از لوازم این الگوی توسعه می‌شود لقب عامل منکر می‌دهیم. 🔺پ.ن: در امر به معروف و نهی از منکر خودش نوعی منکر است! 🎬@Mostazafin_TV
⭕️ در ایران کسی جرئت بیان این دغدغه را هم ندارد! 🔹گزارش شبکه ۴ از جلسه بازجویی گونه کنگره آمریکا با مدیر عامل اپ از جهتی درس آموز و از جنبه به نمایش کشیدن بی‌هویتی بخشی از مسئولین جمهوری اسلامی در مواجهه با پلت‌فرم‌های بیگانه نگران‌کننده بود. 🔸مدیر عامل تیک تاک گفت سرورهای آن تماما در آمریکا است و به وسیله یک شرکت آمریکایی مدیریت و توسط پرسنلی آمریکایی نظارت می‌شود و کاملا تابع قوانین این کشور است. همچنین تاکید کرد تمام تدابیر امنیتی لازم برای عدم دسترسی هر کشور دیگری به داده های کاربران آمریکایی را اتخاذ کرده است. 🔹همه این‌ها موجب نشد نمایندگان کنگره با زاویه نگاه های مختلف ( که چندین بار هم تاکید داشتند این موضوعی فراحزبی است و نه محل دعواهای سیاسی) از امکان جمع آوری داده‌های کاربران آمریکایی تا تاثیر اخلاقی بر نوجوانان و‌ کودکان و امکان تأثیرگذاری بر جامعه از طریق دستکاری در الگوریتم او را با تندترین ادبیات به استیضاح نکشند. آن هم فقط به این دلیل که شرکت مادر این پلتفرم چینی است. 🔸حتی این که سه نفر از ۵ عضو هیأت مدیره این شرکت آمریکایی هستند، خود مدیر‌عامل فعلی شرکت یک سنگاپوری تحصیل‌کرده آمریکا و همسر او نیز آمریکایی است و ۶۰ درصد سهام پلتفرم نیز متعلق به سرمایه گذاران بین‌المللی است، تاثیری بر کیفیت و محتوای این جلسه و نوع واکنش جدی نمایندگان کنگره نداشت. 🔹جالب این که حتی طرح چنین دغدغه‌هایی در مورد شبکه‌های اجتماعی در ایران برای محکوم شدن شما توسط طبقه ای از روشنفکران کفایت می‌کند. آن هم در حالی که هیچکدام از این موارد از تحت قوانین ملی بودن، حفاظت از کلان داده ها، عدم دستکاری در الگوریتم و حتی قرار داشتن سرورها در خاک سرزمینی در ایران وجود ندارد. ✍️ میثم ظهوریان 🆔 @mzohurian 🎬 @Mostazafin_TV
⭕️ ما برای یک زندگی گوسفندوار به این دنیا نیامده‌ایم! 🔸روزی، در مجلس ختمی، مرد متین و موقری که در کنارم نشسته بود و قطره اشکی هم در چشم داشت، آهسته به من گفت: آیا آن مرحوم را از نزدیک می‌شناختید؟ 🔹گفتم: خیر قربان! خویشِ دور بنده بود و به اصرار خانواده آمده‌ام، تا متقابلا، در روز ختم من، خویشانِ ایشان، به اصرار خانواده بیایند. 🔸حرفم را نشنید؛ چرا که می‌خواست حرفش را بزند. پس گفت: بله ... خدا رحمتش کند! چه خوب آمد و چه خوب رفت. آزارش به یک مورچه هم نرسید. زخمی به هیچکس نزد. حرف تندی به هیچکس نگفت. اسباب رنجش خاطر هیچکس را فراهم نیاورد. هیچکس از او هیچ گله و شکایتی نداشت. دوست و دشمن از او راضی بودند و به او احترام می‌گذاشتند... حقیقتاً که چه خوب آمد و چه خوب رفت... 🔹گفتم: این به راستی که بی‌شرمانه زیستن است و بی‌شرمانه مردن. با این صفاتِ خالی از صفت که جنابعالی برای ایشان برشمردید، نمی‌آ‌‌مد و نمی‌رفت خیلی آسوده‌تر بود؛ چرا که هفتاد سال، به ناحق و به حرام، نان کسانی را خورد که به خاطر حقیقت می‌جنگند و زخم می‌زنند و زخم می‌خورند و درد می‌کشند و درد می‌آورند و می‌سوزانند و می‌سوزند و می‌رنجانند و رنج می‌کشند... و این بیچاره‌ها که با دشمن، دشمنی می‌کنند و با دوست، دوستی، دائما گرسنه‌اند و تشنه؛ چرا که آب و نانشان را همین کسانی خورده‌اند و می‌خورند که زندگی را "بی شرمانه مردن" تعریف می‌کنند. 🔸آخر آدمی که در طول هفتاد سال عمر، آزارش به یک مدیر کل دزد خائن، به یک نخست وزیر آمریکایی منحرف، به یک شاه بدکار هرزه، به یک چاقوکش باج گیر محله هم نرسیده، چه جور جانوری ست؟! 🔹آدمی که در طول هفتاد سال، یک ساواکی را از خود نرجانده و توی گوش یک خبرچین خودفروش نزده، با چنگ و دندان به جنگ یک رباخوار کلاه بردار نرفته، پس گردن یک گران فروش متقلب نزده، و تفی بزرگ به صورت یک سیاستمدار خودباخته‌ی وابسته به اجنبی نینداخته، با کدام تعریف آدمیت و انسانیت تطبیق می‌کند و به چه درد این دنیا می‌خورد؟! 🔸آقای محترم! ما نیامده‌ایم که بود و نبودمان هیچ تاثیری بر جامعه، بر تاریخ، بر زندگی و بر آینده نداشته باشد. 🔹ما آمده‌ایم که با دشمنان دشمنی کنیم و برنجانیمشان؛ و همدوش مردان با ایمان تفنگ برداریم و سنگر بسازیم؛ و همپای آدم‌های عاشق، به خاطر اصالت و صداقت عشق بجنگیم. 🔸ما باید وجودمان و نفس کشیدنمان، و راه رفتنمان و نگاه کردن‌مان و لبخند زدنمان هم مانند تیغ به چشم و گلوی بدکاران و ستمگران برود. 🔹ما نیامده‌ایم فقط به خاطر آنکه همچون گوسفندی زندگی کرده باشیم که پس از مرگمان، گرگ و چوپان و سگ گله، هر سه ستایشمان کنند... 🔸گمان می‌کنم که آن آقا خیلی وقت بود که از کنارم رفته بود، و شاید من هم، فقط در دل خویش سخن می‌گفتم تا مبادا یکی از خویشاوندان خوب را چنان‌ برنجانم که در مجلس ختمم حضور به هم نرساند... 📚ابوالمشاغل، 🔺 به مناسبت ۱۴ فروردین، زادروز نادر ابراهیمی 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ زن بدحجاب هم حق دارد به دیگران تذکر دهد! 🎥، امام جمعه‌ی چهاردانگه چقدر خوب هم از فلسفه‌ی حجاب می‌گوید، هم جامعه‌ی مذهبی را از بازی در پازل دشمن نهی می‌کند و هم را پیشنهاد می‌دهد: 🔹اگر قرار است زن خانه‌نشین باشد دیگر برای چیست؟! اصل فلسفه‌ی حجاب برای تامین حضور اجتماعی زن است. زن حاضر در جامعه منهای حجاب یعنی او، ولی زن حاضر در جامعه با حجاب یعنی او! 🔸امربه معروف حجاب به خاطر این است که ما قائل به حضور و کارآمدی زن در جامعه هستیم. 🔹عمل بدحجابی خراب است خود بدحجاب را به سمت دشمن هل ندهید.بدحجاب و بی حجاب مساوی ضد انقلاب و بی دین نیست! 🔸خواهر بدحجاب و بی‌حجاب ما بداند همان‌طور که من حق دارم بگویم حجابت را رعایت کن،تو هم حق داری بگویی آقای امام جمعه اشرافی زندگی نکن!تو هم حق داری به استاندار و وزیر و رئیس‌جمهور و بقیه امر به معروف و نهی از منکر کنی! 🔺پ.ن:اگر بقیه به خصوص در شهرهایی مثل تهران و مشهد و قم و...این منطق اسلام ناب،و مطابق با وحدت و اتحاد ملی را می‌زدند، الان در این وضعیت فعلی نبودیم! 🎬@Mostazafin_TV
⭕️ جنبشی زنانه برای آزادی قدس! 🔹چند سالی‌ است که در ایام ماه مبارک رمضان، #زنان مبارز فلسطینی با راه اندازی پویشی، در مسجدالاقصی افطار می‌کنند. 🔸این حرکت با هدف جلوگیری از روند یهودی سازی و تجاوزات یهودیان تندرو به #مسجدالاقصی انجام می‌شود و جلودار آن هم خانم حلوانی، یک #معلم قرآن است. 🔹نماد این جنبش زنانه هم #مقلوبه است. غذایی که برای سرو آن باید قابلمه را وارونه کرد؛ که این وارونگی و ریختن غذا نمادی از بیرون کردن صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی و #فلسطین است! به خاطر همین هم سرو این غذا عصبانیت صهیونیست‌ها را به همراه دارد. 🔸حالا مقلوبه تبدیل به نمادی برای حامیان آزادی قدس در شهرهای مختلف جهان شده است. #سنفطر_فی_القدس در قدس افطار می‌کنیم 🎬@Mostazafin_TV
✍️ سید محمدحسین : 🔹 با حسین شاه‌مرادی رو موتور بودیم. چند تا بوق ممتد زد برای یک موتورِ جلوتر از ما؛ پسری ۳۵-۳۰ ساله با یک دختر که روسری‌ش افتاده بود سوارش بودند. پسره روش رو برگردوند تا ما رو دید قیافه‌ش رفت تو هم! اومد یه چیزی بگه حسین گفت خانم مانتوتون رو جمع کنید نره لای لاستیک! 🔸پسره پوکر فیس شد، دختره کلی تشکر کرد. یه کم جلوتر که پشت ترافیکِ قبل چراغ قرمز گیر کردیم دختره روسری‌ش رو کشیده بود جلو. 🔹 پایه اول امر به معروف و نهی از منکر مودت است. ✍️ سید سجاد : 🔹 بدون مودت که نشات گرفته از فهم دقیق و عمیق دین باشد نه امر به معروف ها اثر دارد و نه جامعه مسیر تعالی را طی می‌کند. ✍️ محمدصالح : 🔹امام صادق(ع): كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيرِ أَلْسِنَتِكُم لِيرَوْا مِنكُمُ الْوَرَعَ وَ الاِجْتِهاد وَ الصَّلاةَ وَ اَلْخَيرَ فَإِنَّ ذَلِكَ دَاعِيَة 🔸با غير زبان خويش مردم را دعوت كنيد، اگر مردم از شما پارسائى و كوشش و نماز و كار خير ببينند، اينها خود دعوت‌كننده به خیر هستند. 🎬@Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ زن بدحجاب هم حق دارد به دیگران تذکر دهد! 🎥#حجت‌الاسلام_سنجری، امام جمعه‌ی چهاردانگه چقدر خوب هم
⭕️ راهبرد روشن رهبر انقلاب درباره کشف حجاب‌ها! (بخش اول) ✍️ حجت الاسلام 1️⃣ در دیدار با بانوان (۱۴۰۱/۱۰/۱۴) صراحتاً فرمودند: "کسانی را که حجاب کامل ندارند، نباید به بی دینی و ضد انقلابی متهم کرد". برخی از ما پیروان ولایت از وصف (ضعیف الحجاب)، مفهوم گرفتیم و بی حجاب‌ها و کشف حجاب کرده‌ها را به "بی دین" و "ضد انقلاب" متهم کردیم! البته ایشان قبلا همین لبیک گویان به کمپین‌های علی‌نژاد را هم بیش از فریب خورده لقب نداده بود.(۹۶/۱۲/۱۷) این‌بار(۱۴۰۲/۱/۱۵) تصریح کرد: "خیلی از کسانی که کشف حجاب کردند اهل دین‌اند..."! تا از دست برخی از ماها و اتهام زنی‌هایمان نجاتشان دهد! ❓می‌پرسی: حالا دعوا سر تعابیر و اتهامات است یا کشف راهبرد رهبری؟! منتظر باش! 2️⃣ دو سه دهه قبل ایشان راه حل اساسی بی حجابی و بدحجابی را [نه گروه‌های نیابتی] می‌دانست: "بگویید و رد شوید"! آنوقت هم بسیاری از ما پیروان ولایت می‌گفتیم: اثر ندارد! اندیشکده‌ها و مراکز تخصصی هم دنبال بسته سیاستی و اجرایی برای تحقق تذکر لسانی همگانی نیافتادند. به شکل نیابتی و حداقلی انجام و البته محکوم به شکست شد! تا به اینجا کشید که کمپین‌های طراحی شده اپوزیسیون و سوژه سازی‌های گشت ارشاد از اساس تذکر لسانی را "ناممکن" (نه فقط ناموثر) کرد! ❓ فکر نمی‌کنید ادبیات اخیر رهبر انقلاب راهبردی را دنبال می‌کند؟! ادامه دهید! 3️⃣ آمار پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات (دفتر طرح های ملی) در بازه زمانی ۲۹تا ۳مرداد۱۴۰۱ نشان می داد: ۲۳٪از پاسخگویان، اصلا را "واجب شرعی" نمی دانند!!! با انحاء تهاجمات رسانه‌ای و شبکه‌ای؛ شک، شبهه و جهل بسیط (به این میزان) نسبت به حکم عجیب نیست. با این وضع، در فضای گسل‌های اجتماعی موجود و ناممکن شدن گفتگو، تبیین و تذکر لسانی؛ صرفاً تکیه بر ورود قهری یا قضایی و اجرای تعزیرات قانونی، طبعا راه حل اساسی به نظر نمی رسد. ❗️اما گفتن این حرف‌ها، از سوی برخی گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، اتهام اسلام صورتی(!) می‌خورد! فقط "دادستان ورود کن!" نشان مذهب و انقلابی‌گری و غیرت قلمداد می‌شد! تا اینکه رهبر انقلاب هم در دیدار اخیر (۱۴۰۲/۱/۱۵) از "این ندانستن" به نوع دیگری سخن گفت و باز کمیت را بالا برد: "خیلی از کسانی که کشف حجاب می کنند اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند قطعاً نمی‌کنند. من می دانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دین اند، اهل تضرع اند، اهل ماه رمضان‌اند، اهل گریه و دعا هستند. توجه ندارند که چه کسانی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است. جاسوس‌های دشمن، دستگاه های جاسوسی دشمن دنبال این قضیه است. اگر بدانند حتما نمی کنند"! ⬅️ یعنی آن‌هایی که به ابعاد "حرام سیاسی" بودن کشف حجاب نا آگاهند هم "خیلی" هستند! ❓اگر "خیلی" از کسانی که کشف حجاب کرده در خیابان‌اند، "نمی‌دانند"؛ راهش " است یا باتوم"؟! ایشان در ماجرای اغتشاشات فرمود: "وسوسه روی جوانان را تبیین بر طرف می‌کند نه باتوم"!(۱۴۰۱/۱۰/۱۹) اما راه حل بسیاری از ما باتوم یا ما به ازاء دوربین-جریمه بود! 4️⃣ اما تبیین، فضا و ارتباط می‌خواهد. فضای موجود، گسست و جدایی بین بی‌حجاب و محجبه و علماء و... است. دشمن هم به شکل جدی به آن دامن می‌زند و دوستان نا آگاه هم مثل همیشه سوژه ها را برای گسست بیشتر فراهم می‌کنند. ⬅️ رهبر انقلاب با ادبیات خاص اخیر، اول دنبال بسترسازی برای این ارتباط و گفتگو و زمینه سازی برای جهاد تبیین است. اول شل حجاب‌ها را از زبان تندِ ما و برچسب های بی دین و ضد انقلاب گرفتند. وقتی فقط جای برچسب ها را عوض کردیم و به کشف حجابی‌ها، بی دین و ضد انقلاب گفتیم و حتی به خطبه‌های جمعه هم کشاندیم؛ سراغ این‌ها هم آمد و با ادبیاتی غلیظ‌تر و کلماتی بیشتر از بار قبل (که درباره شل حجاب‌ها بود) آنها را از زبان تند ما گرفت. آنها را اهل دین و تضرع و گریه و دعا و رمضان خطاب کرد. ❗️ رهبر دارد چتر می‌گسترد و شکاف و را پر می‌کند تا تأثیر و تأثر ملت برهم فراهم شود. واضح نیست؟! ادامه در بخش دوم 🆔 @m_ghanbarian 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ راهبرد روشن رهبر انقلاب درباره کشف حجاب‌ها! (بخش اول) ✍️ حجت الاسلام #محسن_قنبریان 1️⃣ #رهبر_ان
⭕️ راهبرد روشن رهبر انقلاب درباره کشف حجابها! (بخش دوم) به طور روشن: 🔹 این چتر پدری، برادری-خواهری که زمینه و بستره برای "فن آوری اجتماعیِ" گفتگو، تبیین، تذکر و تصحیح است، را به هیچ طریق پاره نکنیم. دوباره در آن رخنه جدید نیافکنیم. 🔸 خطباء، ائمه جمعه، منبری ها و گروه های مرجع چند هفته _بدون اینکه ارزش حجاب را کم یا بی حجابی را مجاز نشان دهند_ با همین ادبیات و درون همین راهبرد سخن بگویند. اول به بستره گفتگو و ارتباط بپردازند از یکپارچگی و (۱) بگویند و گسل اجتماعی را هم آورند. 🔹 به جای تجمعات مطالبه گری برای اِعمال تعزیرات قانونی یا اجرای جریمه علیه بی حجابها و...، به بسته ها و خلاقیت های فن آوری اجتماعی تأثیر و تأثر همگانی و متقابل فکر کنند. برخی ابتکارات خوب را بیفزاییم و نقش آفرینی مدنی خود را گسترش دهیم. 🔸 اگر نمی خواهیم حاکمیت در ارزشها برکنار باشد و فعلا مطالبه گری از مسئولین را انقلابیگری می دانیم؛ مطالبه برخورد با مهره درشت های بی حجابی یعنی قاچاقچیان حجاب و پوشاک، سازمان بخشی ها و دست های پنهانی که رهبری اشاره کردند را بخواهیم. 🔹 در برنامه جهان آراء عرض کردم بی حجاب کف خیابان، برانداز هم که باشد، بدتر از سرباز میدان ژاله دوره پهلوی نیست؛ با افسر بعثی شلمچه فرق دارد؛ یکبار دیگر (مثل دوره انقلاب) باید او را به ملت برگردانیم. 🔸 اولویت مسائل اقتصادی در مطالبه از دولتها را جابجا نکنیم. رهبر انقلاب در همین سخنرانی تصریح کردند: "برای عملی شدن شعار امسال باید دستگاه ها و بخش های کشور اولویت آن را بپذیرند. همه همتها و اراده ها در طول سال باید متوجه این باشد./ شعارهای اقتصادی به معنای بی اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست یک اقتصاد نابسامان بر فرهنگ جامعه هم اثر گذار است"(۱۴۰۲/۱/۱۵) 🔹 ایشان از امام و مولایش امیرالمومنین(ع) آموخته که در خطبه۸۷ فرمود: "معذور دارید کسی را که هیچ حجتی علیه او ندارید و او منم!...بر حدود حلال و حرام واقف تان کردم، لباس عافیت از عدالت برتنتان کردم، معروف را با قول و فعلم فرش زیر پایتان کردم، کرائم اخلاقی خود را به شما نشان دادم..." 🔺 یعنی بدون مطلع کردن همه به حرامها، به عافیت رساندن زندگی ها با عدالت اجتماعی، فرش کردن معروف در جامعه، نشان دادن کرامت های اخلاقی حاکم؛ حاکمیت در قبال شهروندانش معذور نمی شود؛ عذر خطاها و تخلف ها تمام نمی شود! ....................... ۱. رهبر انقلاب در دیدار بانوان(۱۴۰۱/۱۰/۱۴) یکبار دیگر سخنرانی خود برای علمای استان خراسان شمالی(۹۱/۷/۱۹) را به رخ کشید که به نظرم مثالی گویا از ولاء طرفینی و نهی از منکر متقابل بی حجاب-متشرع است. 📎مرتبط: فهرست مطالب در حوزه حجاب 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۱/۱۷ 🆔 @m_ghanbarian 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از محسن قنبریان
⭕️ برنامه علامت فصل دوم: کوفه؛ نقطه، سرخط با حضور حجت الاسلام قنبریان/ از امشب(۱۹ فروردین) بمدت ۷ شب ساعت ۲۲ تکرار: - هر روز ساعت ۱۴:۰۵ - یک شب در میان ساعت ۱:۲۰ ✔️ قسمت اول: علی(ع) و نظام طبقاتی بازمانده از قبل! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➖امام جمعه ساوجبلاغ از اتفاقات اخیر در قضیه حقوق معلمان می‌گوید و در این باره نکات بسیار خوبی را هم تذکر می‌دهد: 🔹 چرا وقتی دولت می‌خواهد به سمت کاهش هزینه‌ها و رفع کسری بودجه برود؛ به سراغ معلمان، کارمندان و اقشار کم‌درآمد می‌رود؟! 🔸می‌خواهید هزینه‌ها را کم کنید؟ به سراغ اقلیتی که سهم بیشتری از حقوق و مزایا دارند، بروید. بروید به سراغ ، بروید سراغ معادن و ... 🔺علاج کار، حقوق و مزایا است. 🔹معنی ندارد کسانی در مجموعه آموزش و پرورش با مدرک کارشناسی ارشد با ۳۵ سال سابقه ۱۵ میلیون حقوق بگیرد و کسانی در وزارت نفت با کارشناسی ارشد با ۱۰ سال سابقه کار ۴۰، ۵۰، ۶۰ میلیون تومان حقوق بگیرند! 🔸 بارها گفته‎‌ایم؛ نفت مال پدرشان نیست! معدن مال پدرشان نیست! مال همه مردم است. 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چه شد خودی‌های جامعه‌ی نبوی، دشمنان جامعه‌ی علوی شدند؟! 🔹انحراف از مسیر حق و آرمان، پدیده‎‌ای دور از ذهن و غیرممکن نیست، کما اینکه در طول تاریخ نیز افراد و حتی جوامعی که از اهداف اولیه خود منحرف شده‌اند را به دفعات دیده‌ایم. 🔸اما سؤال اساسی این است که چگونه جامعه‌ی اسلامی ممکن است دچار انحراف در آرمان‌ها ‌شود؟ چه شد که جامعه‌ای که پیامبر (ص) سال‌ها برای آن زحمت کشیده بود، بعد از رحلت ایشان جامعه طبقه طبقه شد؟ 🔹حجت الاسلام در برنامه علامت پاسخ می‌دهند که چگونه نظام طبقاتی بعد از پیامبر بازتولید شد و از انقلابی می‌گوید که امام علی علیه این نظام طبقاتی به راه انداخت. 🔺پ.ن: چه کنیم جامعه خودمان در نقاط مهم تصمیم‌گیری بر روی آرمان‌ها محکم بایستد و مقاومت کند و به انحرافت بعد از پیامبر دچار نشود؟! 🔺فیلم کامل این قسمت را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید. 🎬@Mostazafin_TV
⭕️ آوینی را به موزه نفرستیم! 🔹 ، با آن منظومه‌ی فکری مستحکم و عمیقش، می‌تواند سهم بزرگی در سامان دادن به وضعیت متشتت و بهم‌ریخته‌ی فکری و فرهنگی نیروهای انقلاب داشته باشد. 🔸 با این همه، گویا شهید بودنش، او را نیز همانند شهدای دیگر، بیش‌تر از آنکه رهاتر کند، محدودتر کرده! آنچنانکه ما برای درمان دردهای فکری و فرهنگی و هنری زمانه‌ی خود، به هر دری می‌زنیم الا در آوینی. 🔹 از همه‌جا نسخه طلب می‌کنیم جز از آوینی. چرا؟ چون او برای ما فقط یک «شهید» است. یک . کارکرد یک شهید نازنین، اشک درآوردن است از مریدانش فقط. 🔸 نام آوینی بر سر زبان‌هاست. عکسش هم ماشاالله همه جا منتشر است. اما پرسش این است که این آوینی نازنین، به چه درد امروز ما می‌خورد؟ این پرسش، در مورد شهدای دیگر هم مطرح است. 🔹 بزرگترین ظلم به شهید این است که او را در قبر زمانه‌ی خودش دفن کنیم و‌وقتی هم که به زیارتش می‌رویم، همه‌اش چشممان را بدوزیم به تاریخ شهادتش. که یعنی تو مقدس و محترمی، اما در دیروز مانده‌ای! 🔸 آوینی، آن روز که شهید شد اینقدر مشهور نبود. حالا مشهور است اما محبوس هم هست گویا. چرا که هیچ گرهی از امروز ما باز نمی‌کند. یعنی اجازه نمی‌دهیم که باز کند. همین که ما از او خوشمان می‌آید و صدای دلبرش را زینت مجالسمان می‌کنیم کافی‌ست؟ 🔹 آوینی، اگر هم شهید نمی‌شد باید مورد توجه قرار می‌گرفت. ما به او نیاز داریم. او را نباید با شهادتش به موزه بفرستیم. بی‌تعارف و مجامله به او محتاجیم. 🔸 در آن عرصاتی که او کوشیده، به حاصل کوشش و دانش و فهمش محتاجیم. به جای مجیز گفتن از او، به فکر و اندیشه‌ی منسجمش مراجعه کنیم. بویژه آنها که اهل عمل‌اند بیشتر به او نیاز دارند. 🖋 روح الله 🔺 ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید مرتضی 🎬@Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ آیا حکومت باید مردم را به بهشت ببرد؟! (بخش اول) 🔹 #حجاب_اختیاری یا #حجاب_اجباری؟! دوگانه‌ای که ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جامعه چگونه باید هدایت شود؟ با زور یا آزادانه؟! 🔹حجت‌الاسلام در برنامه علامت سه رویکرد نسبت به نحوه‌ی سیاست‌گذاری در جامعه را بیان می‌کند: 🔸گروه اول، هدف را مسئله‌ای شخصی می‌داند و مخالف هرگونه نقش‌آفرینی حاکمیت در تعیین هدف و مسیر جامعه است. 🔹در سوی دیگر کسانی هستند که نقشی برای آزادی فردی در تعیین هدف و مسیر قائل نیستند و معتقدند حاکمیت حتی می‌تواند از ابزار زور برای کشیدن تک‌تک افراد به سمت هدفی که تعیین کرده، استفاده کند. 🔸حجت‌الاسلام قنبریان با رجوع به سیره ائمه، ضمن رد این دو نگاه لیبرالی و استالینی، از می‌گوید که برای جامعه هدف قائل است اما معتقد است با فراهم کردن زمینه‌های حرکت به سمت هدف، افراد باید مسیر را انتخاب کرده و آن را بپیمایند. 🎬@Mostazafin_TV