eitaa logo
مستضعفین تی‌وی
7.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
28 فایل
🌐 وبسایت http://www.Mostazafin.TV ✅ تلگرام t.me/Mostazafin_TV ✅ اینستاگرام instagram.com/Mostazafin_TV 📺 آپارات aparat.com/Mostazafin_TV 📲 ارتباط با مدیر کانال: 🆔 @VoiceOfMostazafin
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ برنامه هفتم توسعه برای کارگران چه خوابی دیده‌؟! 🔹بالاخره بعد از ماه‌ها تأخیر، سازمان برنامه و بودجه، لایحه برنامه هفتم توسعه را منتشر کرد و قرار است به زودی برای تصویب به مجلس برده شود. 🔸در همان صفحات ابتدایی به بخشی می‌رسیم که در تناقض آشکار با ، ، سیاست‌های کلی و حتی شعارهای دولت است. 🔹همین چند روز پیش هم ظلم به کارگر را تقبیح کردند و از لزوم ارتقای سطح معیشت گفتند، اما حالا دولت سندی را ارائه کرده که ظلم بر کارگر را قانونی می‌کند. 🔸خواسته یا ناخواسته در پوشش الفاظی مثل رفع موانع تولید و اشتغال، احیای نظام استاد-شاگردی و... رسماً دارند نظام ارباب-رعیتی و برده‌داری را در بازار کار احیا می‌کنند! 🔹همین الان حداقل دستمزد زیر تعیین می‌شود بعد می‌خواهند مجوز پرداخت نصف و کمتر از آن را هم بدهند! «کمتر» هم که مشخص نیست حدش کجاست! 🔺پ.ن: هر چند این لایحه هنوز به تصویب مجلس نرسیده، ولی این که در چنین سند مهمی به جای ، این‌طور تجویز می‌شود، نشان دهنده‌ی رویکردی خطرناک در دولت است! 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شاعری علیه اشرافیت! 🔹قطعنامه ۵۹۸ که پذیرفته شد، بعضی‌ها باورشان آمد که جنگ تمام شده! می‌خواستند برای خودشان زندگیِ بدون درد و دغدغه‌ای را تجربه کنند. با عافیت، در اشرافیت. برخی هم از راهِ آمده پشیمان شده بودند. 🔸برای توجیه عافیت و اشرافیت‌شان لازم بود که دین را از سیاست جدا کنند، را به حاشیه برانند، خودشان را ستون انقلاب و یار امام بنامند، را سرگرم روضه و دعا و مستحبات کنند، و خلاصه آنکه اسلام مردم را آمریکایی کنند! 🔹اما شاعری پرشور، با شعرهایش به جنگ این ریا و تزویر آمد. نوار کاست‌هایش دست‌به‌دست می‌چرخید، خودش هم شهر به شهر می‌گشت تا از اسلامی دیگر بگوید. . 🔸شعرهایش تجسم جنگی تاریخی بود که بار دیگر آغاز شده بود. ، استضعاف و استکبار، و ، و اشرافی‌گری، مبارزه و عافیت‌طلبی و... 🔺۱۸ سال از درگذشت می‌گذرد، اما شعرهایش تنها وضعیت آن روزها را بازنمایی نمی‌کند، بلکه بسیاری‌شان هنوز تازه و حرف روز است! برای شادی روحش فاتحه‌ای بخوانید. 🎬 @Mostazafin_TV
هدایت شده از محسن قنبریان
🔘 ا ▪️«تجدد» و غرب‌زدگی در حکومت شاهنشاهی، تنها مانع پیش‌ ِ روی امام نبود که با انقلاب ۵۷ کنار زده شد. «تحجر» نیز به مثابه‌ی غل و زنجیری سنگین که عقبه‌ای به قدمت زیست متشرعین قشری‌مسلک داشت، حرکت امام خمینی را به عقب می‌راند. ▪️اما ایده‌ی فرهنگی و سیاسی امام خمینی(ره) چه بود که توانست این دو مانع عظیم را از میان بردارد؟ ✅ در ششمین محفل گفتگومحور فکرت، به «بازخوانی ایده‌ی سیاسی و فرهنگی امام(ره) در مواجهه با تحجر و تجدد» می‌پردازیم. با حضور: 👤 حجت‌الاسلام محسن قنبریان؛ استاد حوزه و دانشگاه زمان: یکشنبه ۷ خرداد، ساعت ۱۷ مکان: قم، بلوار بسیج،موسسه شناخت 🔻جهت حضور در برنامه به آی‌دی زیر پیام دهید: @fatemedadashi ♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ باز هم تیر مشقی؟! . جلسه ۱۴۰۲/۰۳/۰۲: ۵۱ مورد رأی‌گیری انجام شد که به طور میانگین ۲۲ نفر غایب بوده و ۶۳ نفر نیز در رأی‌گیری‌ها مشارکت نداشتند. . جلسه ۱۴۰۲/۰۳/۰۱: ۲۱ مورد رأی‌گیری انجام شد که به طور میانگین ۵۲ نفر غایب بوده و ۴۹ نفر نیز در رأی‌گیری‌ها مشارکت نداشتند. . جلسه ۱۴۰۲/۰۲/۳۱: ۴۰ مورد رأی‌گیری انجام شد که به طور میانگین ۶۶ نفر غایب بوده و ۴۳ نفر نیز در رأی‌گیری‌ها مشارکت نداشتند. . جلسه ۱۴۰۲/۰۲/۱۹: ۳ مورد رأی‌گیری انجام شد که به طور میانگین ۷۲ نفر غایب بوده و ۳۵ نفر نیز در رأی‌گیری‌ها مشارکت نداشتند. و قس علی هذا... 🔹این‌ها بخشی از وضعیت غایبین و رای‌ندهندگان مجلس شورای اسلامی است؛ آن هم تنها در بازه زمان سال جدید! 🔸رئیس مجلس تا کنون چند بار به نمایندگان اخطار داده که اسامی افرادی که رای نمی‌دهند را منتشر خواهد کرد(فیلم اول) که البته تا کنون هیچ موقع عملی نشده است. 🔹 امروز هم آقای قالیباف دوباره اخطار دادند که "از امروز به بعد اسامی نمایندگانی که در رأی‌گیری‌ها مشارکت ندارند را منتشر می‌کنیم."(فیلم دوم) 🔸 جالب آنکه بعد از همین رای گیری هم تنها ۲۰ نفر از ۶۰ نفر نماینده‌ای که رای نداده بودند، رای دادند! 🔺 پ.ن: آقای قالیباف! این همه تهدید کردید و اثری نداشت. یک بار هم را امتحان کنید؛ شاید نتیجه داد! 🔺 اطلاعات مربوط به جلسات از رسانه ازما گرفته شده است. رصد مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این رسانه پیگیری کنید. 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ همه‌تون محاربید! 🎙 : 💬 نماد امام رضا (ع) شده گنبد طلا، کفتر‌ها و غذای حضرتی! خود حضرت رضا گاهی مثل اینکه گم می‌شود توی حرم. چنان که قرآن گم می شود در بین ما! 💬 آن تشکیلاتی که باب انتقاد و نهی از منکر را می‌بندد، آن تشکیلات نه تنها دینی نیست بلکه ضد دینی است. آن تشکیلات محارب با خداوند است. 🎬 @Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️مردمی‌سازی یعنی این؛ نتایجش را ببینید... 🎥 گفتگوی #اختصاصی_مستضعفین_تی‌وی با علیرضا میرغفاری، رئی
⭕️این راه، جواب می‌دهد... 🔹ماده ۶۴ می‌گوید که کارگران می‌توانند در سال، ۳۰ روز را به عنوان مرخصی استحقاقی استفاده کنند. 🔸اما این ماده قانونی در اکثر پالایشگاه‌های گاز عسلویه یا کلاً اجرا نمی‌شد یا به صورت عادلانه و همه‌گیر نبود. 🔹حالا خبر می‌رسد با پیگیری‌های و همراهی مسئولین مربوطه، دستور اجرای ماده‌ی ۶۴ قانون کار، به تمام واحدهای ستادی و پالایشگاهی ابلاغ شده است. 🔺پ.ن:بارها گفته‌ایم که راه ، حل مسائل و پیشبرد امور، به رسمیت شناختن و دادن ابزارهای قدرت به آنهاست. نسخه‌ی شفابخشی که قانون اساسی برای‌مان تجویز کرده، اما هنوز آن را باور نکرده‌ایم! 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مجلس را به انحصار قبایل سیاسی در نیاورید! 🔹نمایندگان مجلس در جریان اصلاح ، تناسبی شدن انتخابات مجلس در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را تصویب کردند. 🔸در این شیوه میزان سهم آرای و از کل آرا، تعداد کرسی‌های متعلق به هر فهرست و حزب را مشخص می‌کند. 🔹به این شکل که آرای نامزدهای هر فهرست با یکدیگر جمع می‌شود و رأی کل آن فهرست محسوب می‌شود؛ سپس میزان آرای هر فهرست به نسبت کل آرا، سهم آن فهرست از کل کرسی‌های نمایندگی حوزه انتخابیه را مشخص می‌کند. برای مثال چنانچه یک فهرست ۳۰ درصد آرا را کسب کند، ۳۰ درصد صندلی‌های حوزه انتخابیه‌اش را تصاحب می‌کند. 🔸پس از تعیین تعداد کرسی‌های هر فهرست، افراد داخل هر فهرست به ترتیب آرای کسب‌شده رتبه‌بندی می‌شوند و وارد مجلس می‌شوند. 🔺 در این ویدیو، نسبت به معایب و خطرات در انتخابات هشدار می‌دهد و از راه‌حل‌های واقعی برای اصلاح نظام انتخاباتی می‌گوید. 🎬@Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ بانک‌ها به جای مردم به خودشان وام می‌دهند! 🔹#بانک‌ها آن جایی که باید، وام نمی‌دهند؛ ولی آنجایی ک
⭕️ بانکداری خودمانی! 🔹چندی پیش بانک مرکزی بنا به تکلیفی که در قانون بودجه معین شده، دست به انتشار تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها و مؤسسات اعتباری زده است. 🔸بنا به اطلاعات منتشر شده از مجموع ۳۰ بانک و موسسه اعتباری؛ تسهیلات پرداختی بانک‌ها به کارکنان خودشان به حدود ۱۶۴ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان رسیده است! یعنی میانگین هر کارمند ۷۷۷ میلیون تومان تسهیلات گرفته است! 🔹همین بانک‌ها که در اعطای وام‌های درشت، کم‌بهره و با دوره بازپرداخت طولانی‌ به کارمندان خود کلی دست‌و دل‌بازی می‌کنند در برابر تکالیف قانونی برای به شدت خسیس هستند! برای مثال می‌توان به وضعیت تسهیلات‌دهی در حوزه اشاره کرد. 🔸آمارها نشان می‌دهد بانک‌ها به قانون «جهش تولید مسکن» به شدت بی‌توجهی کرده‌اند. به‌طوری که از ۲۷ بانک و موسسه اعتباری کشور فقط ۱۹ بانک آن هم کمتر از ۵ درصد از سهم تعیین شده توسط بانک مرکزی را پرداخت کرده‌اند! از بین این ۱۹ بانک هم عملکرد ۹ بانک صفر بوده! 🔺ظاهرا فقط وام‌هایی که به مسکن یا به هدف افزایش جمعیت، ازدواج یا ضروری به مردم پرداخت می‌شود، تورم‌زا هستند، وام‌ها به کارکنان خودی خاصیت آنتی‌تورمی دارند! 🔺پ.ن: یک کردید که مستقیم در بود. جراحی بعدی را دوباره سراغ مردم نروید. جراحی دوم را این‌بار در بانک‌ها انجام دهید. کاری کنید که مردم نفس بکشند. بانک‌ها را منضبط کنید و آن‌ها را در مسیر توسعه اقتصاد مولد قرار دهید؛ آن وقت همه مردم خیرش را خواهند دید. 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️این زمین کج است! ▶️ حجت‌الاسلام : 🔹امروز وقتی از فقه گفته می‌شود منظورشان فقه قبل از است و این یعنی ارتجاع به گذشته! 🔸فقه قبل از امام، تفاوتش به این نیست که این مکتب آقای خویی است یا مکتب امام خمینی؟! دعوا سر این زمین کجی است که باید صاف شود! 🔹این زمین کج است که ، ثروتمندتر و ، فقیرتر می‌شوند! 🔸طبق گزارش مجله‌ی فوربس، در دو سال کرونا که رشد اقتصادی صفر بوده، میلیاردرها در ایران ۲۱ درصد رشد کردند درحالی که متوسط دنیا ۶ درصد بوده! 🔹در ایام که مقداری پول ایران آزاد شد باز به نفع این طبقه‌ی سرمایه‌دار بود. 🔸در دولت آقای رئیسی هم که نفت بیشتری فروش می‌رود و دلار بیشتری می‌آید باز وضع محرومین دارد بدتر می‌شود! چون زمین کج است! 🔺فقه امام خمینی(ره) آمده بود تا این زمین کج را صاف کند؛ امام خمینی برای این کار حتی حکم اولیه‌ی خداوند را موقتاً تعطیل می‌کند؛ چون منافع محرومان مهم است! 🆔@FEKRAT_NET 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ برای این «هیچ ندارها» یک فکری بکنید! ◀️ شما که از وزرای محترم هستید و به شما سپرده می‌شود ببینید که چه حکومتی در دست شما آمده و این را کی به ما داده؟ 🔸 این که ماها را به این مقام‌ها رسانده، از ما می‌خواهند که تمام این ارگان‌هایی که هستند، در همان طریق اسلامی راه بروند. طریق اسلامی این است که را حمایت کنند. 🔹 از یک چاه عمیقی این مردم شما را نجات دادند شما بخواهید سر مسند با هم اختلاف کنید، ببینید پیش خدا چه هست؟ این ملت بر فرض اینکه حالا صحبت هم نکند، اما این زن داغدار که بچه‌اش را برای این جمهوری‌ داده، حالا در ذهنش چه می‌آید؟ 🔸 برای این «هیچ‌ندارها» یک فکری بکنید. هی هم دنبال این نروید که همان طوری که در طاغوت می‌کرد، شهرها را خیلی مزین کنید و همه همّ دولت و همه بودجه مملکت خرج شهرها بشود و خرج شمال شهر بشود که باز همان طاغوتی‌ها از آن استفاده بکنند. برای این پایین شهری‌ها، برای این بیچاره‌ها، برای این‌ها فکر بکنید. (متن کامل) 🎬@Mostazafin_TV
🔹🔹دوره آموزشی "بی‌نصیب" 🔸 با موضوع «ابعاد خصوصی‌سازی در نظام آموزشی» برگزار می‌شود. 💢سرفصل های دوره: - جایگاه خصوصی‌سازی آموزش از منظر فقهی - تجارب جهانی خصوصی‌‌سازی آموزش - خصوصی‌سازی آموزش درنسبت با منفعت عمومی - خصوصی‌سازی آموزش در نسبت با تسهیم و تقسیم قدرت - نسبت خصوصی‌سازی آموزش با گفتمان مردمی سازی - تاریخچه و سیر تطور قوانین درحوزه خصوصی‌سازی آموزش ❇️ با حضور اساتید برتر حوزه تعلیم و تربیت 📌 ثبت‌نام در سایت https://lms.bsof.ir/ ایجاد حساب در سایت به معنای ثبت‌نام است 📚 بی‌نصیب |رسانه عدالت آموزشی| 🌐 @binasib_ir
مستضعفین تی‌وی
⭕️ این وصیت‌نامه را بیست‌بار بخوانید! ▶️ رهبر انقلاب: یک جوانِ پُرشورِ مؤمنِ ازجان‌گذشته‌ی سبزواری، شهید ناصر باغانی، وصیّت‌نامه دارد. او یک جوانِ در سنین حدود بیست سال است. جا دارد که انسان آن وصیّت‌نامه‌اش را ده بار بخواند، بیست بار بخواند! بنده مکرّر خوانده‌ام. 📝 گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید ۱۹ ساله، ناصرالدین باغانی 🔹اینجانب ناصرالدین باغانی بنده‌ی حقیر در درگاه خداوندم. چند جمله‌ای را به رسم وصیت می‌نگارم: 🔸سخنم را درباره‌ی عشق آغاز می‌کنم. ما را به جرم عشق موأخذه می‌کنند‌. گویا نمی‌دانند که عشق گناه نیست! امّا کدام عشق؟ 🔹خداوندا، معبودا، عاشقا، مرا که آفریدی عشق به پستان مادر را به من یاد دادی، امّا بزرگتر شدم و دیگر عشق اولیه مرا ارضاء نمی‌کرد، پس عشق به پدر ومادر را در من به ودیعت نهادی. مدتی گذشت، دیگر عشق را آموخته بودم امّا به چه چیز عشق ورزیدن را نه! 🔸به دنیا عشق ورزیدم به مال و منال دنیا عشق ورزیدم. به مدرسه عشق ورزیدم. به دانشگاه عشق ورزیدم، امّا همه‌ی اینها بعدِ مدت کمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو. (یَومَ لا یَنْفَعُ مال وَلا بَنُون ) فهمیدم که وقتی شرایط عوض شود یَفِرّالْمرءَ مِنْ اَخیهِ و صاحِبَتهِ و بَنیهِ و اُمّهِ وَاَبیهِ، پس به عشق تو دل بستم. 🔹بعد از چندی که با تو معاشقه کردم یکباره به خود آمدم و دیدم که من کوچکتر از آن هستم که عاشق تو شوم و تو بزرگتر از آن هستی که معشوق من قرار گیری. 🔸فهمیدم در این مدت که فکر می‌کردم عاشق تو هستم اشتباه می‌کرده‌ام، این تو بودی که عاشق من بوده‌ای و من را می‌کشانده‌ای! 🔹اگر من عاشق تو بودم باید یکسره به دنبال تو می‌آمدم. ولیکن وقتی توجه می‌کنم می‌بینم که گاهی اوقات در دام شیطان افتاده‌ام ولی باز مستقیم آمده‌ام؛ حال می‌فهمم که این تو بوده‌ای که به دنبال بنده‌ات بوده‌ای، و هرگاه او صید شیطان شده، تو دام شیطان را پاره کرده‌ای و هر شب به انتظار او نشسته‌ای تا بلکه یک شب او را ببینی. 🔸حالا می‌فهمم که تو عاشق صادق بنده‌ات هستی، بنده را چه، که عاشق تو بشود؛ عَنقا شکار کرکس نشود دام باز گیر. 🔹آری تو عاشق من بودی و هر شب مرا بیدار می‌کردی و به انتظار یک صدا از جانب معشوق می‌نشستی. اما من بدبخت ناز می‌کردم و شب خلوت را از دست می‌دادم و می‌خوابیدم! اما تو دست بر نداشتی و آنقدر به این کار ادامه دادی تا بالاخره منِ گریز پای را به چنگ آوردی و من فکر می‌کردم که با پای خود آمده‌ام 🔸وه چه خیال باطنی! این کمند عشق تو بود که به گردن من افتاده بود. مرا که به چنگ آوردی به صحنه‌ی جهادم آوردی، تا به دور از هر گونه هیاهو با من نرد عشق ببازی. من در کار تو حیران بودم و از کرم تو تعجب می‌کردم. 🔹آخر تو بزرگ بودی و من کوچک؛ تو کریم بودی و من ل‍ئیم؛ تو جمیل بودی و من قبیح؛ تو مولا بودی و من شرمنده از این همه احسان تو بودم... 🔻امّا شهادت چیست؟ 🔸آن هنگام که رزمنده‌ای مجاهد، بسوی دشمن حق می‌رود و ملائک به تماشای رزم او می‌نشینند و شیطان ناله بر می‌آورد و پای به فرار می‌گذارد و ناگهان غنچه‌ای می‌شکفد، آن هنگام را جز شهادت چه نام می‌توانیم داد؟ 🔹شهادت خلوت عاشق و معشوق است .شهادت تفسیر بردار نیست. ای آنانی که در زندان تن اسیرید، به تفسیر شهادت ننشینید که از درک قصۀ شهادت عاجزید. فقط شهید می‌تواند شهادت را درک کند. 🔸شهید کسی نیست که ناگهان به خون بغلتد و نام شهید به خود گیرد. شهید در این دنیا قبل از این که به خون بتپد، شهید است. و شما همچنان که شهیدان را در این دنیا نمی‌توانید بشناسید و بفهمید، بعد از وصل‌شان نیز نمی‌توانید درکشان کنید. شهید را شهید درک می‌کند. اگر شهید باشید شهید را می‌شناسید و گرنه آئینۀ زنگار گرفته، چیزی را منکعس نمی‌کند که نمی‌کند. 🔹برخیزید و فکری به حال خود بکنید که شهید به وصال رسیده است و غصه ندارد. شهیدان به حال شما غصه می‌خورند، و از این در عجبند و حیرت می‌کنند که چرا به فکر خود نیستید! 🔸به خود آیید و زندان تن را بشکنید. قفس را بشکنید و تا سر کوی یار پرواز کنید و بدانید که برای پرواز ساخته شده‌اید نه برای ماندن در قفس! این منزل ویران را رها کنید و به ملک سلیمان در آیید... 🎬@Mostazafin_TV
هدایت شده از محسن قنبریان
🔖 برنامه های حجت الاسلام قنبریان در سالروز رحلت امام خمینی(ره) 🔸امیدیه - مسجد امام خمینی جمعه ۱۲خرداد - ساعت ۲۱ 🔸بوشهر - خیابان شهید عاشوری - مسجد قرآن شنبه ۱۳خرداد - بعد از نماز مغرب و عشاء 🔸برازجان - مصلای نماز جمعه یکشنبه ۱۴خرداد - ساعت ۱۰صبح 🔸بهبهان - حسینیه رزمندگان اسلام یکشنبه ۱۴خرداد - ساعت ۲۱ 🔸اهواز - باغ شیخ - خیابان کرمی خراط بین قشقایی و جهانیان - مسجد صاحب الزمان دوشنبه ۱۵ خرداد - ساعت ۱۲:۳۰ ظهر ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
هدایت شده از محسن قنبریان
هدایت شده از محسن قنبریان
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امام تقلبی به خوردمان ندهند! 🔹اولین و اصلی‌ترین نقطه در مبانی نظرات امام، مسئله‌ی است؛ یعنی اسلام ظلم‌ستیز، اسلام عدالتخواه، اسلام مجاهد، اسلام طرفدار محرومان، اسلام مدافع حقوق پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان. 🔸در مقابل این اسلام، امام اصطلاح را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد. اسلام آمریکائی یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بیتفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده‌خواهی، اسلام بیتفاوت در مقابل دست‌اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا، اسلامی که با همه‌ی اینها می‌سازد. این اسلام را امام نامگذاری کرد: اسلام آمریکائی. 🔹فکر اسلام ناب، فکر همیشگی امام بزرگوار ما بود؛ مخصوص دوران جمهوری اسلامی نبود؛ منتها تحقق اسلام ناب، جز با حاکمیت اسلام و تشکیل نظام اسلامی امکانپذیر نبود. 🔺امام منهای این مواضع، آن امامی نیست که ملت ایران به نفس او، به هدایت او جانشان را کف دست گرفتند، از جان و مالشان دریغ نکردند و بزرگترین حرکت قرن معاصر را در این نقطه‌ی عالم به وجود آوردند. امام منهای خط امام، امام بی‌هویت است. 👤 یاسین از شیراز 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ای شعله زار خشم طوفان جوشی ما؛ هرگز مبادا بی شما خاموشی ما ▶️ شعر شورانگیز در وصف (ره) : ➖ای بر بلندای شهادت ايستاده / داغ رهايی را به پيشانی نهاده ➖گفتی مباد اين نی ز زیر و بم بيفتد / در دست نا‌اهلان نامحرم بيفتد ➖گفتی مبادا امتم بی‌روح گردد / اين كشتی بی‌بادبان بی‌نوح گردد ➖اهريمنانی كز كفت خاتم گرفتند / از مرگ خود در سوگ تو ماتم گرفتند ➖اهريمنانی كژ دل و بيگانه انديش / غافل ز يارانت به فكر سفره‌ی خويش ➖چندی است تا با ايستادن خو گرفتند / مرداب گون ماندند و بر خود بو گرفتند ➖آهنگ رفتن را به خاموشی سپردند / دين را به چنگال فراموشی سپردند ➖هرچند می‌گفتند شبگردند باتو / كردند آنچه را كردند باتو ➖بر عاشقان صادقت منت نهادند / وقتی جام زهر بر دست تو دادند ➖ای شعله زار خشم طوفان جوشی ما / هرگز مبادا بی شما خاموشی ما ➖ای بت‌شكن رفتی ولی مارا نبردی / زين داغ، باغ سرخ گل‌ها را فسردی ➖در نا‌اميدی شيشه‌ی غم را شكستيم / اما پس از تو دل به اسماعيل بستيم 🎬@Mostazafin_TV
⭕️ مردم شاه‌دوست ایران! 🔹مطبوعات پیش از انقلاب، از این عبارت زیاد استفاده می‌کردند: «مردم شاه‌دوست ایران»! می‌توان با تورق و رجوع به تاریخ بررسی کرد که آیا مردم ایران شاه‌دوست بوده‌اند؟! 🔸 پرسش را تا حدودی تغییر میدهم؛ مردم ایران در قریب به دو قرن اخیر با حاکمان خود چه کردند؟! 🔹مرور را از جناب آغاز کنید. در نهضت تنباکو مردم اُبهت شاه را شکسته و قیام کردند. شاهی که پس از نزدیک به پنجاه سال سلطنت، در ایام جشن سلطنت‌اش ترور شد و پایان حکومت را ندید. 🔸در دوره مظفرالدین شاه، قیام مردم به انقلاب مشروطه ختم شد و ناچار به امضای مشروطیت شد. مدت کوتاهی بعد به مرگ طبیعی از دنیا رفت و سلطنت را ترک گفت. 🔹پسرش توسط مردم گیلان و اصفهان در ماجرای فتح تهران ساقط و به سفارت روس پناه برد مستمری بگیر روس‌ها شد. 🔸 خردسال وارث دوران ضعف قاجار، تاب و توانی برای مدیریت نداشت و بعد از کودتای انگلیسی‌ها مسیر را فهمید. مدام تقاضای خروج از ایران و رفتن به پاریس را با سفیر انگلیس مطرح می‌کند. 🔹 با لقب کبیر، سوم شهریور ۱۳۲۰ خودش و کشور را تقدیم اجنبی کرد، ساقط و اخراج شد. مردم جنگ‌زده که کشورشان تصرف شده بود از خوشحالی رهایی به خیابان آمدند؛ در حالیکه شهرهایشان در دست متفقین بود! 🔸، چند بار توسط مردم از کشور بیرون رانده شد؛ نخستین بار ۲۵ مرداد سال ۳۲ پس از شکست مرحله نخست کودتا بود. بار دوم نیز دی ماه ۵۷ که مردم برای همیشه اخراجش کردند. 🔹در عالم سیاست، محبوب آمدن و محبوب ماندن از نوادر است‌. مقایسه کنید با حرکت آیت‌الله خمینی تا روزی که در قلب و جان مردم به شهرت یافت. پس از ۱۴ سال تبعید، محبوب وارد ایران شد، و در روز رحلت محبوب تر بدرقه شد. اهل تحقیق راز این محبوبیت و حمایت مردم را مطالعه کنند. من نتیجه‌گیری نمی‌کنم، اما اگر این راز محبوبیت ماندگار را مطالعه کنیم به علت قیام مردم هم‌پی خواهیم برد. 🔺برخلاف آنچه گفته می‌شود در تاریخ و واقعیت شاه‌دوست نبوده‌اند. تک تک موارد بالا را بررسی کنید. پاسخ قابل دسترس است. 🖊 🎬 @Mostazafin_TV
14020313ـحجت_الاسلام_قنبریان_ـ_بوشهر_ـ_سالگرد_ارتحال_امام.mp3
15.92M
⭕️ حرف‌نوی امام خمینی تنها گزینه است! 🎙حجت‌الاسلام ؛ سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی- بوشهر، مسجد قرآن- ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ 🎬@Mostazafin_TV
مستضعفین تی‌وی
⭕️ حرف‌نوی امام خمینی تنها گزینه است! 🎙حجت‌الاسلام #محسن_قنبریان؛ سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی- بو
⭕️ حرف‌نوی امام خمینی، تنها گزینه است! 🎙حجت‌الاسلام ؛ سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی- بوشهر، مسجد قرآن- ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ 🔹امام اسلامی را برای ما خواند که آن را گم کرده بودیم. عَلَم‌های هدایت یک جاهایی گم شده بود. و حرف نویی را آورد که قبلا نبود. 🔸این حرف کماکان طرف‌دار دارد؛ ایران کماکان همین حرف را می‌خواهند. گله‌مندها، منتقدها، معترضین ۹۸ حتی خیلی از معترضین ۱۴۰۱ هم همین حرف را می‌خواهند! 🔹حرف نوی انقلاب، "توحید" نیست، "امتداد اجتماعی" آن هم نیست؛ "توحید و کرامت انسان" است! "ولایت و مردم"، "اسلام و جمهوریت" است. 🔻 ما در مقابل این حرف دو دیگری و رقیب داریم: - یک رقیب توحید را گرفته و کرامت آن را رها کرده که هستند. - یک رقیب دیگر هم -که نمی‌خواستند در چارچوب اسلام بیاندیشند- کرامت انسان را گرفتند و توحید را کنار گذاشتند. 🔸امام در دو پیام آخرش بیشترین گلایه‌هایش از این دو رقیب است. با هر دوی آن‌ها هم تعارف نداشت. 🔻 حرف نویِ دیگر انقلاب اسلامی «ولایت» است. 🔸 بسیارند کسانی که ولایت را می‌شناسند اما تعامل و چسبیدگی آن به مردم را نمی‌شناسند و معنایی که از ولایت دارند یک است! 🔹 خمینی سلسله شاهان را از جا کند و به جای آن ولایت را نشاند. 🔸 ولایت جنسش با سلطان فرق دارد. ولایت از اول با مردم است، در بطن ولایت رعایت مردم خوابیده است. 🔹ما در خانه‌هایمان نشسته بودیم و او ۱۵ سال در تبعید بود، بچه‌های ما در خانه بودند مصطفی او کشته شد؛ حرکت او جلوتر از مردمش و هزینه‌دارتر از مردمش بود. این شد که مردم او را سر دست گرفتند و سر دست بردند. ولایت یعنی این! 🔸این اسلام‌ناب را از دستمان نگیرند! رهبر انقلاب هر سال برایمان این اسلام را تکرار می‌کند، ما نیز باید تکرار کنیم تا آن را از دو دیگری‌اش جدا کنیم. 🔺لازم نیست برای ساختن بگوییم چند سد ساختیم، تا نوجوانمان بگوید خب ترکیه هم ساخته! بگوییم در پارس جنوبی چه کار کردیم او بگوید قطر و دوبی هم همین کار را کردند. همین که این اسلام بین دو دیگری بزرگش یعنی تمدن غرب و اسلام شاهانه عربستان سعودی و ملک حسین اردنی و ... ؛ ۴۳ سال ایستاده و راهش را باز کرده، بزرگترین امید است. 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اصالت با انجام تکلیف است نه قضاوت تاریخ! ▶️ در زمانه‌ای که خیلی‌ها در رقابتی نفس‌گیر برای دیده شدن و پسندیده شدن هستند، تا بلکه مدتی، اندک جایی برای خود در تاریخ دست و پا کنند، از سلوک متفاوت کسی می گوید که اعتباری برای قضاوت تاریخ قائل نبود ولی مسیر تاریخ را عوض کرد. 🔹 دو ماه و چند روز پیش از فرارسیدن گاه رحلت خود در پیامی به مهاجران جنگی جمله‌ای داشت که تفاوت او را با هم‌عصران مدعی خود نمایان می‌کرد. 🔸امام در آن پیام گفته بود: «ما باید تمام عشقمان به خدا باشد نه تاریخ» 🔹عشق به تاریخ، عشق به قضاوت مثبت تاریخ، عشق به قهرمان شدن در تاریخ از نگاه امام شرک بود و آغاز انحراف و سقوط. در منظومه‌ی امام «تاریخ» و محبوبیت و قهرمانی در تاریخ مهم نبود. وظیفه و انجام وظیفه مهم بود. خواه تاریخ را از انجام این وظیفه خاطر خوش باشد، خواه نباشد. 🔺اینگونه آقا سید روح الله را با تاکید بر انجام وظیفه آغاز کرد، و با تاکید بر انجام وظیفه پیش برد و با تاکید بر انجام وظیفه الهی به یادگار و میراث گذاشت و خود با نفس مطمئنه‌اش راهی به الی الله شد. 🎬@Mostazafin_TV