eitaa logo
مدرسه طیِّـب آباد | شفقت
52 دنبال‌کننده
13 عکس
7 ویدیو
8 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 برنامه مدون حوزویان انقلابی نظام ساز برای قطب های تمدنی ایران چیست؟؟ با حمله تروریستی امروز (۱۳ دیماه ۱۴۰۲) در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به زائران شهید سلیمانی، کرمان حاج قاسم، با سرعت بیشتری و خواهد شد. نظام سازهای اسلامی کجای این قصه ایستاده اند؟؟ در قهقهه مستانه شان «عِندَ رَبِّهم‌ یُرزَقون» اند. @mountazer
نمودار مقررات فقهی ساختمان.pdf
132.2K
. 🔴 دوازده سوال انتخاباتی از کاندیداهای محترم انتخابات مجلس شورای اسلامی (قسمت ۳: مسکن) سوال سوم: برنامه شما برای مسکن مردم چیست؟ آپارتمان یا دار واسعه؟ 👌 این سوال چون در عموم مردم نسبتاً بحث شده است نیاز به تشریح ندارد. لذا به ارائه نمودار درختی «مقررات فقهی ساختمان» بسنده می کنیم. 👌 در این نمودار درختی به ۱۰ ضعف مجتمع های آپارتمانی اشاره شده است در ادامه ۹ دسته مقررات فقهی ساخت ساختمان ارائه شده است. در نهایت به شبهاتی که پیرامون ساخت خانه های ویلایی ۱۰۰۰ متری مطرح می شود پاسخ داده شده است. @mountazer
📌 به کسانی رأی دهیم که قدرت داشته باشند.
۱۸ شعبان ۱۴۴۵ 🔴 دوازده سوال انتخاباتی از کاندیداهای محترم انتخابات مجلس شورای اسلامی (قسمت ۴: الگوی تولید) سوال چهارم: شما در مجلس، الگوی تولید را به کدام سمت ریل گذاری خواهید کرد؟ تولید «متمرکز صنعتی» یا تولید «غیر متمرکز و خانواده محورِ محصولات طیِّب»؟ 👌 در دومین نظریه از نظریات (اقتصاد اسلامی) که شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ارائه کرده است، براساس ۶ دسته از روایات، اثبات شد که نظر اسلام، تأکید بر الگوی تولید غیر متمرکز است و طبق دیگر نظریات مشخص شد که تولید غیر متمرکز در قالب خانواده ها و با هدف تولید محصولات طیّب یا با کارآمدی همه جانبه مد نظر است. این در حالی است که در الگوی تولید موجود در نظریات دانشگاهی و تمدن مدرنیته، تأکید بر الگوی تولید متمرکز صنعتی است. بخشی از ناکارآمدی های این الگوی تولید عبارتنداز: 1️⃣ سلامت و کیفیت کمتر: غذای صنعتی به دلایل مختلف از جمله تولید انبوه، فاصله زمانی زیاد بین تولید و مصرف غذاهایی که باید تازه مصرف شوند، استفاده از اسانس ها و نگهدارنده ها و مواد اولیه کم کیفیت و انواع تقلبات، سطح کیفیت و سلامت نازلی نسبت به غذای خانگی دارند. همچنین تولید متمرکز به دلیل ایجاد پسماندهای انبوه در یک نقطه به سلامت ضربه می زند. 2️⃣ هزینه بالاتر: برخلاف آنچه در کتب افزایش مقیاس مهندسی عنوان می شود، قیمت تمام شده نسبت به تناژ تولید نه تنها با توان شش دهم کاهش نمی یابد بلکه بالاتر هم در می آید. تا جایی که خود دانشگاهی ها بر روی «افسانه » علامت سوال های جدی گذاشته اند. ضمن اینکه شرکت های بزرگ دنیا به این نتیجه رسیده اند که چرا باید با پذیرش الگوی تولید انبوه، هزینه غذا و سرویس و یوتیلیتی و زمین و بیمه و غیره را بر خود هموار کنند؟! لذا به سمت جمع سپاری و برون سپاری رفته اند تا تولید کننده های کوچک مقیاس را ذیل خود تعریف کنند. 3️⃣ ضد عدالت بودن: چون اقتصاد خوانده های دانشگاهی الگوی صنعتی را محفوف به خصوصی سازی به معنای و نه به معنای مطرح می کنند لذا الگوی تولید صنعتی سبب می شود عده زیادی از مردم، کارگر و رعیت کارفرما یا همان ارباب خود شوند و درنتیجه تضاد طبقاتی همواره در دنیا تشدید می شود. تا جاییکه در ایالت فلوریدا در آمریکایی که اقتصاد اول دنیاست، رسانه ها ابراز امیدواری می کنند که یک طوفان بیاید تا فضولات انسانی تولید شده توسط بی خانمان ها را از معابر شهر بشوید و ببرد. در لس آنجلس هم همین مشکل فضولات انسانی را داریم که می توانید عبارت «لس آنجلس توالت بزرگ» را در اینترنت جستجو بفرمایید. 4️⃣ تخریب محیط زیست: تولید صنعتی با گذشت حدود ۲۶۰ سال از آغاز موج اول انقلاب صنعتی، به دلیل تأکید بر بسته بندی و نیز تولید انبوه پسماندها و فاضلاب ها و گازهای مضر در یک نقطه، به طوریکه زمین و هوا قدرت پالایش آن را ندارد، می رود که زمین را به منطقه ای غیرقابل سکونت تبدیل کند. 5️⃣ مغایرت با نفی سبیل و پدافند غیر عامل: مثلاً وقتی شما به جای میکرو پالایشگاه ها نفت خودتان را در ۱۰ پالایشگاه تصفیه کردید، به جای تولید غیرمتمرکز برق، نیروگاه های بزرگ ساختید، به جای تأمین غیرمتمرکز و زیرزمینی آب، سد ساختید و در یک کلام وقتی تولید خودتان را متمرکز کردید، آنگاه استکبار جهانی در جنگ غزه برای امنیت شما خط و نشان می کشد. 👌لذا تکیه تولید مملکت باید روی تولید غیرمتمرکز و آن هم خانوادگی با هدف تولید محصولات طیب باشد که این الگو محاسن متعددی دارد چون مطلب طولانی شد اشارتاً می گذریم: 1️⃣ کمک به تعمیق و تقویت اقتصاد دانش بنیان: برخی شبهه می کنند که این الگوی تولید با تأکید رهبر انقلاب بر دانش بنیان بودن نمی سازد. این در حالی است که اولاً‌ شرکت های دانش بنیان کنونی تیم های کوچک حدود ۳ نفره و ۵ نفره هستند، نه شرکت هایی بزرگ و ثانیاً اگر شما یک بنگاه خانوادگی درست کردید، پدر به فرزند خودش همه علم و گلوگاه ها را خواهد گفت اما به غریبه نمی گوید و لذا برعکس، این الگوی تولید کمک کننده به تعمیق و تقویت شرکت های دانش بنیان است. به کتاب «مدیریت باغ های علم و فناوری» مراجعه بفرمایید. 2️⃣ حمایت خانواده از فرزند، کاهش سن ازدواج، آسیب های اجتماعی و بحران های امنیتی- سیاسی: ضمناً با این حمایت خانواده از فرزند، دیگر نیاز نیست شما یک نفر را تا دکتری ببرید تا ببینید آیا او می تواند یک شرکت دانش بنیان بزند یا نه؟! بلکه خانواده از کودکی آموزش لازم را به او می دهد و با حمایت از فرزند، سن ازدواج پایین می آید و سن بلوغ جنسی را که سن افراد به ازدواج هست، لمس خواهد کرد. نه اینکه پیر پسرانِ بیکارِ بلاتکلیفِ مجردِ باری به هر جهت داشته باشیم که طعمه شیطان و موجب آسیب های متعدد اجتماعی و بحران های امنیتی-سیاسی شوند. ادامه 👇
3️⃣ افزایش کیفیت محصولات و اتقان کار: ضمناً با خانوادگی شدن بنگاه ها، کیفیت بالاتر می رود چون پای آبروی یک خانواده در میان خواهد بود. 4️⃣ تولید محصولات با کارآمدی همه جانبه: ضمنا با تولید محصولات طیب از هر صنفی، به جای تولید محصولی که یک مشکل را حل کند ولی آسیب های متعدد ایجاد کند، محصولات مفید تولید خواهد شد که شرح این بحث در جدول فقهی تسخیر است. ❓❓ حال شما کاندیدای محترم در صورت نماینده مجلس شدن، آیا ریل گذاری تولید را عوض خواهید کرد یا اینکه خیر، بر همین منوال الگوی تولید مضر مدرنیته ادامه خواهید داد؟ 👌 در دومین نظریه فقه المکاسب، چند دسته تصمیم مدیریتی ارتباطی، اضطراری و زیر ساختی هم برای اصلاح تولیدی های موجود و هم برای ایجاد بنگاه های تولیدی جدید از متن دین استخراج و پیشنهاد می شود. @mountazer
۲۰ شعبان ۱۴۴۵ 🔴 دوازده سوال انتخاباتی از کاندیداهای محترم انتخابات مجلس شورای اسلامی (قسمت ۵: الگوی توزیع) سوال پنجم: برنامه شما برای مدیریت توزیع کالا و خدمات چیست؟ توزیع کالا و خدمات رایگان و مردمی باشد یا متمرکز و برای اغنیا؟ ✍️ می بینیم که نظریات دانشگاهی وقتی الگوی تولید را متمرکز و صنعتی کرده و به دست سرمایه دارها داد و شهرها را متراکم مصرفی کرد آنگاه بازار ارائه کالا و خدمات را نیز به سمت انحصار می برد. به طوریکه از یک طرف برای ارائه کالا، مگامال ها و فروشگاه های زنجیره ای و دیجی کالا و آمازون را می سازد و از طرف دیگر ارائه خدمت در زمینه «حفظ سرمایه» و «تأمین مالی خرد و کلان»، «درمان»، «آموزش و پرورش»، «پست»، «تلگراف»، «مسافر بری»، «خرید و ارسال غذا» و غیره را به تدریج به دست طبقه مترف می دهد. بطوریکه: 1️⃣ در زمینه توزیع کالا: مردم به جای اینکه برای خودشان بفروشند، برای وی وان و کوروش و رفاه و اتکا و غیره می فروشند و از صاحب این شرکت ها یک حقوق کم می گیرند. مجموعه هایی مثل باسلام هم که غرفه اینترنتی می دهد همچون اسنپ، ۳ تا ۹٪ کل فروش را از فروشنده می گیرند. 2️⃣ در زمینه مسافربری: مردم خودشان با ماشین خودشان مسافرکشی می کنند و اسنپ با ارائه یک اپلیکیشن و رساندن راننده به مسافر، درصد بالایی در حد ۱۵ یا ۲۰ درصد کل کرایه را بر می دارد درحالی که اگر یک درصد ناچیز را هم بگیرد، بسی سود خواهد کرد. 3️⃣ در زمینه پست و تلگراف: صاحب تیپاکس و اپراتورهای تلفن همراه سود را می برند ولی مردمی که آنجا کار می کنند حقوق اندکی از ارباب می گیرند. درحالیکه در قانون اساسی گفته شده که پست و تلگراف (اپراتورهای تلفن همراه) باید توسط دولت اداره شود اما دولت مدرن آن را به بخش خصوصی داده و حداقل به بخش تعاونی اقتصاد نمی دهد. درحالیکه ما تعاونی های مسافربری را در ترمینال ها داریم اما نهادهای جدیدی که ایجاد می شود در خدمت قارون پروری است. 4️⃣ در زمینه آموزش و پرورش: با وجود تصریح قانون اساسی به آموزش رایگان، به تدریج مدارس ما هم لقمه ای برای سرمایه داری می شود. ابتدا مدارس غیرانتفاعی را آوردند و گفتند می توانید مدرسه بسازید اما نمی توانید خودتان منتفع شوید، اما با یک مصوبه، پارلمان اینها را تبدیل به مدارس غیردولتی کرد و الآن دیگر ملک سازندگان است. 5️⃣ در زمینه درمان: از چند سال قبل بیمارستان های خصوصی گسترش یافته است. شاید طبقه مترف را در مثال های بالا به وضوح نشناسیم اما اگر می خواهید نمونه ای خفیف از این طبقه مترف را ببینید به وضعیت پزشکان دقت کنید: اختیار سیاست گزاری برای درمان به دست خود پزشکان محترمی است که از درمان مردم پول در می آورند، لذا با پیشنهادهای طب اسلامی که ارزان و موثر است و اساسا سبب خلوت شدن مطب دکترها می شود تا بشود مقابله می شود. زیر میزی گرفتن هم رواج دارد اما به سختی می پذیرند کارت خوان بگذارند و مثل کارمندان و کارگران مالیات بدهند. در نتیجه درمان مردم هزینه های سرسام آوری دارد که بخشی را خود مردم و بخش مهمی را دولت می پردازد که کمر دولت را خم کرده است. 6️⃣ در زمینه حفظ سرمایه مردم و تأمین مالی خرد و کلان: از چند سال قبل بانک های خصوصی گسترش یافته است. ساختار بانک اساسا شایسته و توانمند برای ارائه این دو خدمت نبود حالا خصوصی هم شده است. البته این مشکلات در همه دنیا وجود دارد و در کشوری مثل آمریکا که پول ملی او ارز بین المللی است، بانک مرکزی هم خصوصی است. مقصر همه اینها هم بدنه کارشناسی اداره کننده جهان است و آن رشته های دانشگاهی هستند. این مثال ها نشان دهنده این است که نظام سرمایه داری و تمدن ناکارآمد و یهودی زده مدرنیته به طور روز افزون درحال بلعیدن جهان و از جمله ایران بوده و طبقه مترف ایجاد می کند. 📌 پارلمان یا مجلس شورای اسلامی؟ حال سوال از شما کاندیدای محترم این است که برنامه شما برای مدیریت ارائه کالا و خدمات چیست؟ آیا در غفلتی تام و خلأ تئوریک نسبت به راه حل های اسلامی کاربردی کارآمد تدوین شده در حوزه علمیه قم و در زد و بندی که اساسا در تمدن مدرنیته بین طبقه مترف و پارلمان صورت می گیرد، می خواهید همچنان در خدمت بلعیده شدن تدریجی ایران توسط سرمایه داری باشید؟ یا اینکه نه، می خواهید به جای پارلمان، مجلس شورای اسلامی باشید؟ 👌 نظر اسلام این است: توزیع غیر متمرکز و مردمی کالا و خدمات. شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در سومین نظریه فقه المکاسب، ۱۱ تصمیم مدیریتی برای تحقق توزیع مردمی کالا یا تجارت مردمی ارائه داده است. همچنین برای ارائه غیر متمرکز هر یک از خدمات از آموزش و پرورش گرفته تا درمان نظریات کاربردی در مقایسه با دانشگاه ارائه داده است. @mountazer
📢📢 اعلامیه 🔴 با ۲۰ میلیون از هموطنان مردد چگونه تفاهم کنیم؟؟ ✍️ مشارکت در انتخابات مجلس ۱۴۰۲ در حدود انتخابات مجلس ۹۸ و در حد ۴۱٪ شد. درحالیکه بنده حدس می زدم بخشی از سازمان رأی جبهه غربگرا که از سال ۹۸ برانداز شده بود، به دلیل افتضاحی که براندازان در فتنه حجاب به بار آوردند، از ضد انقلاب خارج نشین سرخورده شوند و در انتخابات امسال مشارکت به بالای ۵۰٪ برسد اما این اتفاق نیفتاد. 🤔 این یعنی ما یک توده حدود ۲۰ میلیونی از هموطنان خودمان را داریم که از ضد انقلاب رانده و از جمهوری اسلامی مانده اند. درست است که دل خوشی به ضد انقلاب ندارند اما روی خوشی به جمهوری اسلامی هم نشان نمی دهند. بله، این خصوصیت ملت ایران است که با طمأنینه و فکر نظرش تغییر می کند و لحظه ای تغییر جهت نمی دهد. در حقیقت من این طمأنینه را دست کم گرفته بودم و فکر می کردم حالا که جبهه غربگرا لیست کشوری داده است و علی مطهری و نوبخت و پزشکیان و تاجگردون بعد از فضاحت فتنه حجاب در انتخابات هستند پس می توانند بخشی از سازمان رأی خود را به پای صندوق بیاورند اما مشارکت همان ۴۱٪ شد. 👈 پس معلوم شد صرف رویکرد سلبی نسبت به ضد انقلاب برای جلب نظر مردم کافی نیست بلکه جمهوری اسلامی باید یک رویکرد ایجابی هم از خود نشان دهد. آن رویکرد ایجابی چیزی نیست جز به نحو همه جانبه و نه بخشی. 👆 این حرف را همین الآن ساعت ۶ صبح شنبه پس از انتخابات دارم می زنم تا روایت اول را کرده باشم و عده ای آدرس غلط ندهند و با ازدحام تحلیل ها ما را مچل نکنند. 👌 حل مسئله به صورت همه جانبه هم میسر نیست مگر توسط نظریات اسلامی که به دلیل اشراف خداوند، کارآمدی همه جانبه دارد و مانند نظریات دانشگاهی برای حل مشکل مسکن و شغل و تورم و سلامت و فساد اقتصادی و جمعیت و غیره نگاه بخشی ندارد که نتواند به نحو همه جانبه و واقعی حل مسئله کند. 👌 پیشنهاد حقیر پیگیری جدی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه ارائه شده توسط شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی است. این اولویت ها در ۱۲ حوزه، مشکلات اساسی مردم را به پشتوانه نظریات کارآمد کاربردی اسلامی حل کرده و می تواند یک رویکرد ایجابی برای تفاهم با نه فقط حدود ۲۰ میلیون مردد بلکه حتی با خود این ۲۵ میلیون نفری که مشارکت کردند و حتی با کسانی که هنوز هم ضد انقلاب هستند باشد‌. 👈 به عنوان کسی که از وضعیت کرسی های نظریه پردازی خبر دارم عرض می کنم که درب دانشگاه ها و نهادهای دولت مدرن را باز کنید و اجازه دهید جدول تصمیمات مدیریتی پیشنهادی هر یک از این اولویت های تمدنی روی میز بررسی دقیق قرار بگیرد. جعفر شفقت طلبه مدرسه تمدنی هدایت کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی ۲۱ شعبان ۱۴۴۵ مصادف با ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ @mountazer
📌 نشست تبیین «ضرورت اداره مسجد محور جامعه» ❌ برکنار شدن مسجد از اداره جامعه از جمله موجب «اطاله دادرسی»، «تنزل سطح سلامت»، «تنگی معیشت مردم» و غیره شده است. ۲۲ شعبان ۱۴۴۵، مسجد امام حسن علیه السلام بابل.
ضرورت اداره مسجد محور جامعه .mp3
12.71M
🎙️ تبیین ضرورت «اداره مسجد محور جامعه» / ۱۳ دقیقه ❌ برکنار شدن مسجد از اداره جامعه از جمله موجب «اطاله دادرسی»، «تنزل سطح سلامت جامعه»، «تنگی معیشت مردم» و دیگر مشکلات شده است. 👌 شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به پشتوانه ۴۰۰ نظریه، ۴۰ اقدام برای ارتقای نقش مسجد در خدمت به مردم ارائه داده است. ۲۲ شعبان ۱۴۴۵، مسجد امام حسن علیه السلام بابل. @mountazer
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️درسنامه مدرسه تمدنی هدایت چه می گوید؟ 👌 احتراما به اطلاع علاقه‌مندان به گفتگوهای فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی و علاقه‌مندان به تحصیل در مدرسه تمدنی هدایت می رساند: سرفصل های درسی این مدرسه در سه سطح به شرح زیر تنظیم شده است. 👌در سطح اول دروس مدرسه تمدنی هدایت؛ طلاب این مدرسه با راه اندازی چرخه چهار بخشی تحریک فکر با موضوع ده نظریه فقهی آشنا می شوند. چرخه چهار بخشی تحریک فکر؛الگوی حضور اجتماعی طلبه را تئوریزه می کند و آشنایی با ده نظریه فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی، طعم جامعیت اسلام را به طلبه متفقه می چشاند! (حدود دو سال براي طلاب با استعداد) 👌در سطح دوم دروس مدرسه تمدنی هدایت؛ طلاب این مدرسه به راه اندازی چرخه چهار بخشی تحریک فکر با محوریت محتوای مطرح در نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی دعوت می شوند. در نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی حدود ۱۰۰ نظریه فقهی در قالب ٩ دسته علم طبقه بندی شده است. رسالت نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی، اثبات ملموس و مسئله محور،؛ نظریه کلامی جامعیت اسلام است. (حدود ٢ سال براي طلاب با استعداد) 👌در سطح سوم دروس مدرسه تمدنی هدایت، طلاب این مدرسه به راه اندازی چرخه چهار بخشی تحریک فکر با محوریت چگونگی تفقه و استنطاق از وحی مشغول می شوند. در قواعد اصولی فقه البیان، بعد از معرفی ویژگی های بیان شارع در بیان شارع، مراحل نه گانه تفقه به طلبه آموزش داده می شود. تبیین مراحل ٩ گانه تفقه در دین را از درايه و دقت در ١٣ دسته روایات و آیات روشی به دست آورده ایم! (حدود ٣ سال براي طلاب با استعداد) حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) گفتگو با برخی از طلاب مدرسه هدایت با موضوع درسنامه مدرسه هدایت - سه شنبه ١٥ اسفند ١٤٠٢ - قم https://eitaa.com/olgou4
📌 نشست «مقایسه تأمین مالی در دولت اسلامی و دولت مدرن» ❌ ابزارهایی مثل بانک، بورس، انواع بیمه، اوراق قرضه، مالیات برای تأمین مالی ناکارآمد هستند. ✅ مفاهیمی مثل صدقه، نذر، وقف، خمس، زکات، جزیه، خراج، قرض الحسنه و غیره از اجتماعیات اسلام بوده و برای تأمین مالی های مختلف کاربرد دارند. ۶ رمضان ۱۴۴۵، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام، بابل. @mounyazer
تأمین مالی، قرض الحسنه.m4a
21.61M
🎙️مقایسه «تأمین مالی» در دولت اسلامی و دولت مدرن / ۱۱ دقیقه 👌 نقد ابزارهای تأمین مالی دولت مدرن و معرفی ابزارهای تأمین مالی اسلام 👌 مساجد با تشکیل قرض الحسنه برای اعطای قرض های کارگشایی اقدام کنند. ۶ رمضان ۱۴۴۵، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام بابل. @mountazer