eitaa logo
مدرسه طیِّـب آباد | شفقت
52 دنبال‌کننده
13 عکس
7 ویدیو
8 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
3️⃣ افزایش کیفیت محصولات و اتقان کار: ضمناً با خانوادگی شدن بنگاه ها، کیفیت بالاتر می رود چون پای آبروی یک خانواده در میان خواهد بود. 4️⃣ تولید محصولات با کارآمدی همه جانبه: ضمنا با تولید محصولات طیب از هر صنفی، به جای تولید محصولی که یک مشکل را حل کند ولی آسیب های متعدد ایجاد کند، محصولات مفید تولید خواهد شد که شرح این بحث در جدول فقهی تسخیر است. ❓❓ حال شما کاندیدای محترم در صورت نماینده مجلس شدن، آیا ریل گذاری تولید را عوض خواهید کرد یا اینکه خیر، بر همین منوال الگوی تولید مضر مدرنیته ادامه خواهید داد؟ 👌 در دومین نظریه فقه المکاسب، چند دسته تصمیم مدیریتی ارتباطی، اضطراری و زیر ساختی هم برای اصلاح تولیدی های موجود و هم برای ایجاد بنگاه های تولیدی جدید از متن دین استخراج و پیشنهاد می شود. @mountazer
۲۰ شعبان ۱۴۴۵ 🔴 دوازده سوال انتخاباتی از کاندیداهای محترم انتخابات مجلس شورای اسلامی (قسمت ۵: الگوی توزیع) سوال پنجم: برنامه شما برای مدیریت توزیع کالا و خدمات چیست؟ توزیع کالا و خدمات رایگان و مردمی باشد یا متمرکز و برای اغنیا؟ ✍️ می بینیم که نظریات دانشگاهی وقتی الگوی تولید را متمرکز و صنعتی کرده و به دست سرمایه دارها داد و شهرها را متراکم مصرفی کرد آنگاه بازار ارائه کالا و خدمات را نیز به سمت انحصار می برد. به طوریکه از یک طرف برای ارائه کالا، مگامال ها و فروشگاه های زنجیره ای و دیجی کالا و آمازون را می سازد و از طرف دیگر ارائه خدمت در زمینه «حفظ سرمایه» و «تأمین مالی خرد و کلان»، «درمان»، «آموزش و پرورش»، «پست»، «تلگراف»، «مسافر بری»، «خرید و ارسال غذا» و غیره را به تدریج به دست طبقه مترف می دهد. بطوریکه: 1️⃣ در زمینه توزیع کالا: مردم به جای اینکه برای خودشان بفروشند، برای وی وان و کوروش و رفاه و اتکا و غیره می فروشند و از صاحب این شرکت ها یک حقوق کم می گیرند. مجموعه هایی مثل باسلام هم که غرفه اینترنتی می دهد همچون اسنپ، ۳ تا ۹٪ کل فروش را از فروشنده می گیرند. 2️⃣ در زمینه مسافربری: مردم خودشان با ماشین خودشان مسافرکشی می کنند و اسنپ با ارائه یک اپلیکیشن و رساندن راننده به مسافر، درصد بالایی در حد ۱۵ یا ۲۰ درصد کل کرایه را بر می دارد درحالی که اگر یک درصد ناچیز را هم بگیرد، بسی سود خواهد کرد. 3️⃣ در زمینه پست و تلگراف: صاحب تیپاکس و اپراتورهای تلفن همراه سود را می برند ولی مردمی که آنجا کار می کنند حقوق اندکی از ارباب می گیرند. درحالیکه در قانون اساسی گفته شده که پست و تلگراف (اپراتورهای تلفن همراه) باید توسط دولت اداره شود اما دولت مدرن آن را به بخش خصوصی داده و حداقل به بخش تعاونی اقتصاد نمی دهد. درحالیکه ما تعاونی های مسافربری را در ترمینال ها داریم اما نهادهای جدیدی که ایجاد می شود در خدمت قارون پروری است. 4️⃣ در زمینه آموزش و پرورش: با وجود تصریح قانون اساسی به آموزش رایگان، به تدریج مدارس ما هم لقمه ای برای سرمایه داری می شود. ابتدا مدارس غیرانتفاعی را آوردند و گفتند می توانید مدرسه بسازید اما نمی توانید خودتان منتفع شوید، اما با یک مصوبه، پارلمان اینها را تبدیل به مدارس غیردولتی کرد و الآن دیگر ملک سازندگان است. 5️⃣ در زمینه درمان: از چند سال قبل بیمارستان های خصوصی گسترش یافته است. شاید طبقه مترف را در مثال های بالا به وضوح نشناسیم اما اگر می خواهید نمونه ای خفیف از این طبقه مترف را ببینید به وضعیت پزشکان دقت کنید: اختیار سیاست گزاری برای درمان به دست خود پزشکان محترمی است که از درمان مردم پول در می آورند، لذا با پیشنهادهای طب اسلامی که ارزان و موثر است و اساسا سبب خلوت شدن مطب دکترها می شود تا بشود مقابله می شود. زیر میزی گرفتن هم رواج دارد اما به سختی می پذیرند کارت خوان بگذارند و مثل کارمندان و کارگران مالیات بدهند. در نتیجه درمان مردم هزینه های سرسام آوری دارد که بخشی را خود مردم و بخش مهمی را دولت می پردازد که کمر دولت را خم کرده است. 6️⃣ در زمینه حفظ سرمایه مردم و تأمین مالی خرد و کلان: از چند سال قبل بانک های خصوصی گسترش یافته است. ساختار بانک اساسا شایسته و توانمند برای ارائه این دو خدمت نبود حالا خصوصی هم شده است. البته این مشکلات در همه دنیا وجود دارد و در کشوری مثل آمریکا که پول ملی او ارز بین المللی است، بانک مرکزی هم خصوصی است. مقصر همه اینها هم بدنه کارشناسی اداره کننده جهان است و آن رشته های دانشگاهی هستند. این مثال ها نشان دهنده این است که نظام سرمایه داری و تمدن ناکارآمد و یهودی زده مدرنیته به طور روز افزون درحال بلعیدن جهان و از جمله ایران بوده و طبقه مترف ایجاد می کند. 📌 پارلمان یا مجلس شورای اسلامی؟ حال سوال از شما کاندیدای محترم این است که برنامه شما برای مدیریت ارائه کالا و خدمات چیست؟ آیا در غفلتی تام و خلأ تئوریک نسبت به راه حل های اسلامی کاربردی کارآمد تدوین شده در حوزه علمیه قم و در زد و بندی که اساسا در تمدن مدرنیته بین طبقه مترف و پارلمان صورت می گیرد، می خواهید همچنان در خدمت بلعیده شدن تدریجی ایران توسط سرمایه داری باشید؟ یا اینکه نه، می خواهید به جای پارلمان، مجلس شورای اسلامی باشید؟ 👌 نظر اسلام این است: توزیع غیر متمرکز و مردمی کالا و خدمات. شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در سومین نظریه فقه المکاسب، ۱۱ تصمیم مدیریتی برای تحقق توزیع مردمی کالا یا تجارت مردمی ارائه داده است. همچنین برای ارائه غیر متمرکز هر یک از خدمات از آموزش و پرورش گرفته تا درمان نظریات کاربردی در مقایسه با دانشگاه ارائه داده است. @mountazer
📢📢 اعلامیه 🔴 با ۲۰ میلیون از هموطنان مردد چگونه تفاهم کنیم؟؟ ✍️ مشارکت در انتخابات مجلس ۱۴۰۲ در حدود انتخابات مجلس ۹۸ و در حد ۴۱٪ شد. درحالیکه بنده حدس می زدم بخشی از سازمان رأی جبهه غربگرا که از سال ۹۸ برانداز شده بود، به دلیل افتضاحی که براندازان در فتنه حجاب به بار آوردند، از ضد انقلاب خارج نشین سرخورده شوند و در انتخابات امسال مشارکت به بالای ۵۰٪ برسد اما این اتفاق نیفتاد. 🤔 این یعنی ما یک توده حدود ۲۰ میلیونی از هموطنان خودمان را داریم که از ضد انقلاب رانده و از جمهوری اسلامی مانده اند. درست است که دل خوشی به ضد انقلاب ندارند اما روی خوشی به جمهوری اسلامی هم نشان نمی دهند. بله، این خصوصیت ملت ایران است که با طمأنینه و فکر نظرش تغییر می کند و لحظه ای تغییر جهت نمی دهد. در حقیقت من این طمأنینه را دست کم گرفته بودم و فکر می کردم حالا که جبهه غربگرا لیست کشوری داده است و علی مطهری و نوبخت و پزشکیان و تاجگردون بعد از فضاحت فتنه حجاب در انتخابات هستند پس می توانند بخشی از سازمان رأی خود را به پای صندوق بیاورند اما مشارکت همان ۴۱٪ شد. 👈 پس معلوم شد صرف رویکرد سلبی نسبت به ضد انقلاب برای جلب نظر مردم کافی نیست بلکه جمهوری اسلامی باید یک رویکرد ایجابی هم از خود نشان دهد. آن رویکرد ایجابی چیزی نیست جز به نحو همه جانبه و نه بخشی. 👆 این حرف را همین الآن ساعت ۶ صبح شنبه پس از انتخابات دارم می زنم تا روایت اول را کرده باشم و عده ای آدرس غلط ندهند و با ازدحام تحلیل ها ما را مچل نکنند. 👌 حل مسئله به صورت همه جانبه هم میسر نیست مگر توسط نظریات اسلامی که به دلیل اشراف خداوند، کارآمدی همه جانبه دارد و مانند نظریات دانشگاهی برای حل مشکل مسکن و شغل و تورم و سلامت و فساد اقتصادی و جمعیت و غیره نگاه بخشی ندارد که نتواند به نحو همه جانبه و واقعی حل مسئله کند. 👌 پیشنهاد حقیر پیگیری جدی اولویت های تمدنی ۱۲ گانه ارائه شده توسط شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی است. این اولویت ها در ۱۲ حوزه، مشکلات اساسی مردم را به پشتوانه نظریات کارآمد کاربردی اسلامی حل کرده و می تواند یک رویکرد ایجابی برای تفاهم با نه فقط حدود ۲۰ میلیون مردد بلکه حتی با خود این ۲۵ میلیون نفری که مشارکت کردند و حتی با کسانی که هنوز هم ضد انقلاب هستند باشد‌. 👈 به عنوان کسی که از وضعیت کرسی های نظریه پردازی خبر دارم عرض می کنم که درب دانشگاه ها و نهادهای دولت مدرن را باز کنید و اجازه دهید جدول تصمیمات مدیریتی پیشنهادی هر یک از این اولویت های تمدنی روی میز بررسی دقیق قرار بگیرد. جعفر شفقت طلبه مدرسه تمدنی هدایت کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی ۲۱ شعبان ۱۴۴۵ مصادف با ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ @mountazer
📌 نشست تبیین «ضرورت اداره مسجد محور جامعه» ❌ برکنار شدن مسجد از اداره جامعه از جمله موجب «اطاله دادرسی»، «تنزل سطح سلامت»، «تنگی معیشت مردم» و غیره شده است. ۲۲ شعبان ۱۴۴۵، مسجد امام حسن علیه السلام بابل.
ضرورت اداره مسجد محور جامعه .mp3
12.71M
🎙️ تبیین ضرورت «اداره مسجد محور جامعه» / ۱۳ دقیقه ❌ برکنار شدن مسجد از اداره جامعه از جمله موجب «اطاله دادرسی»، «تنزل سطح سلامت جامعه»، «تنگی معیشت مردم» و دیگر مشکلات شده است. 👌 شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به پشتوانه ۴۰۰ نظریه، ۴۰ اقدام برای ارتقای نقش مسجد در خدمت به مردم ارائه داده است. ۲۲ شعبان ۱۴۴۵، مسجد امام حسن علیه السلام بابل. @mountazer
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️درسنامه مدرسه تمدنی هدایت چه می گوید؟ 👌 احتراما به اطلاع علاقه‌مندان به گفتگوهای فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی و علاقه‌مندان به تحصیل در مدرسه تمدنی هدایت می رساند: سرفصل های درسی این مدرسه در سه سطح به شرح زیر تنظیم شده است. 👌در سطح اول دروس مدرسه تمدنی هدایت؛ طلاب این مدرسه با راه اندازی چرخه چهار بخشی تحریک فکر با موضوع ده نظریه فقهی آشنا می شوند. چرخه چهار بخشی تحریک فکر؛الگوی حضور اجتماعی طلبه را تئوریزه می کند و آشنایی با ده نظریه فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی، طعم جامعیت اسلام را به طلبه متفقه می چشاند! (حدود دو سال براي طلاب با استعداد) 👌در سطح دوم دروس مدرسه تمدنی هدایت؛ طلاب این مدرسه به راه اندازی چرخه چهار بخشی تحریک فکر با محوریت محتوای مطرح در نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی دعوت می شوند. در نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی حدود ۱۰۰ نظریه فقهی در قالب ٩ دسته علم طبقه بندی شده است. رسالت نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی، اثبات ملموس و مسئله محور،؛ نظریه کلامی جامعیت اسلام است. (حدود ٢ سال براي طلاب با استعداد) 👌در سطح سوم دروس مدرسه تمدنی هدایت، طلاب این مدرسه به راه اندازی چرخه چهار بخشی تحریک فکر با محوریت چگونگی تفقه و استنطاق از وحی مشغول می شوند. در قواعد اصولی فقه البیان، بعد از معرفی ویژگی های بیان شارع در بیان شارع، مراحل نه گانه تفقه به طلبه آموزش داده می شود. تبیین مراحل ٩ گانه تفقه در دین را از درايه و دقت در ١٣ دسته روایات و آیات روشی به دست آورده ایم! (حدود ٣ سال براي طلاب با استعداد) حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) گفتگو با برخی از طلاب مدرسه هدایت با موضوع درسنامه مدرسه هدایت - سه شنبه ١٥ اسفند ١٤٠٢ - قم https://eitaa.com/olgou4
📌 نشست «مقایسه تأمین مالی در دولت اسلامی و دولت مدرن» ❌ ابزارهایی مثل بانک، بورس، انواع بیمه، اوراق قرضه، مالیات برای تأمین مالی ناکارآمد هستند. ✅ مفاهیمی مثل صدقه، نذر، وقف، خمس، زکات، جزیه، خراج، قرض الحسنه و غیره از اجتماعیات اسلام بوده و برای تأمین مالی های مختلف کاربرد دارند. ۶ رمضان ۱۴۴۵، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام، بابل. @mounyazer
تأمین مالی، قرض الحسنه.m4a
21.61M
🎙️مقایسه «تأمین مالی» در دولت اسلامی و دولت مدرن / ۱۱ دقیقه 👌 نقد ابزارهای تأمین مالی دولت مدرن و معرفی ابزارهای تأمین مالی اسلام 👌 مساجد با تشکیل قرض الحسنه برای اعطای قرض های کارگشایی اقدام کنند. ۶ رمضان ۱۴۴۵، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام بابل. @mountazer
8.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | آیا می‌دانید قرآن در مورد "جهش تولید با مشارکت مردم" چه گفته است؟ 🔸 اگر حکم احیای موات در مورد زمین‌های کشور اجرا شود مشارکت حداکثری آحاد مردم برای جنگ اقتصادی جلب خواهد شد. ▫️تحلیل و بررسی آیه ۱۲۸ سوره اعراف 👤 حجت ‌الاسلام محمد سعادتمند 📺 🌐 🆔 @geraa_ir @mTatbiqy
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
الگوی مردم پایه مشاغل برتر. پیاده اولیه.pdf
2.43M
🗞متن کامل پیاده نشست تخصصی الگوی مردم پایه مشاغل برتر / چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد /تهران ۶۵ صفحه ❓تبیین تفاوت های اقتصاد مردمی و اقتصاد بخش خصوصی https://eitaa.com/olgou4
۸ شوّال ۱۴۴۴ 🔴 فردا دیر است ✍️ در یادداشت های متعددی در گذشته از جمله در اینجا، اینجا و اینجا گفتیم که فقه نفی سبیل و پدافند غیرعامل، سپری برای تمامی نظریات اسلامی است که عرصه های مختلف جامعه را اداره می کنند. مثلا گفتیم ما باید تولید و تأمین خود را داخلی و غیرمتمرکز کنیم. از جمله اینکه 1️⃣ وقتی ۶۰ درصد غذای خود را وارد می کنیم و کشت فراسرزمینی دنبال می شود یا اتاق بازرگانی کارشناسانی را ردیف می کند و تبلیغ می کند که نمی توانیم غذای خودمان را در این کشور چهارفصل تولید کنیم، درحالیکه اقتصاد ایران در گذشته کشاورزی بود آنهم با ابزاری مثل گاو آهن و گاو؛ نتیجه این می شود که غذای مردم را به هدفی برای دشمنان بر روی اقیانوس ها تبدیل می کنیم. 2️⃣ وقتی آب مورد نیاز مردم را به جای منابع غیرمتمرکز و زیرزمینی مثل قنات، در پشت سدهایی جمع می کنیم که بخش مهمی از آن تبخیر می شود، با حمله و انفجار دیواره سد، مردم پایین دست غرق و بی آب می شوند. 3️⃣ وقتی به جای تأمین محله ای گندم و آرد، گندم را از کشاورز می خریم و آرد کرده و در سیلوهای بزرگ ذخیره می کنیم- بماند که موادی به آرد می زنند تا چند ماه بماند - با زدن سیلوها نان مردم از دست می رود. 4️⃣ وقتی به جای استفاده از هزاران میکرو پالایشگاه مردمی که به لحاظ صنعتی گسترش یافته است، نفت کل ایران را در ۱۰ پالایشگاه پالایش می کنیم، باید خرج بسیاری کنیم تا مبادا این پالایشگاه مورد حمله قرار گیرد. 5️⃣ وقتی برق کشور را در نیروگاه ها تأمین می کنیم و عمده برق را از طریق انرژی خورشیدی تأمین نمی کنیم تا اگر در حین جنگ این خانه را زدند خانه بقلی برق داشته باشد، نتیجه این می شود که با زدن نیروگاه ها بدون برق می مانیم. 6️⃣ وقتی توزیع کالا را به دست فروشگاه های زنجیره ای می دهیم و به دست خود مردم نمی دهیم، آنگاه در هر بحرانی مشکل توزیع به وجود خواهد آمد. همچنان که در دوره کرونا برای کشورهای اروپایی که بازار کالای آن توسط زنجیره ای ها بلعیده شده است، همین مشکل تأمین و حمله به فروشگاه ها را مشاهده کردیم. 7️⃣ وقتی تولید غذای مردم را صنعتی کردیم و نه مردمی، آنگاه با زدن این کارخانه ها مردم بدون غذا می مانند. اما وقتی تأمین گوشت و لبنیات و غیره را به نحو غیرمتمرکز به دست میلیون ها نفر از مردم دادیم آنگاه مقابله با تولیدی ها عملا غیر ممکن است. 8️⃣ وقتی به جای تولید خانه های حیاط دار، مردم را در آپارتمان های شهرهای متراکم ساکن می کنیم، مانند غزه، در یک بمباران تعداد بسیار زیادی شهید خواهیم داد. 👌 بنابراین گذشته از عللی چون عدالت محوری، برای پدافند غیرعامل باید تولید و تأمین را داخلی و غیرمتمرکز کرد. همچنان که مردم یمن بعد از اینکه در حمله ائتلاف سعودی همه زیرساخت های خورد را از دست دادند، به این مسائل توجه کردند و درنتیجه الآن در بمباران هایی که آمریکا و انگلیس انجام می دهند، افراد اندکی شهید می شوند. ما نیز باید همین امروز اقدام کنیم نه بعد از از دست دادن تأسیساتمان. و اگر این کار را بکنیم قدرت بازدارندگی ما به مراتب بالاتر می رود. @mountazer
جدول تصمیم و نمودار تقویم.m4a
47.75M
🎙️ دو نکته درباره ارتقای حجاب و عفاف / ۲۴ دقیقه ⁉️ اینکه رهبری گفتند دشمن برای زدن عفت و حجاب برنامه دارد ما هم باید با برنامه وارد شویم و کارهای بی قاعده نکنیم؛ برنامه مدون جبهه انقلاب چیست؟ 👌 در شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی برای ارتقای حجاب و عفاف اولاً علاوه بر اقدام پلیس و تذکر لسانی توسط مومنین، جدولی از تصمیمات از آیات و روایات استخراج شده است و ثانیاً به تقدم و تأخر اجرای هر تصمیم توجه کرده ایم. ۱۲ شوال ۱۴۴۵ / تهران / جعفر شفقت @mountazer