eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
1️⃣1️⃣ ⭕️ مظهر صفات الهی 🔸 ضروری نسبت یافتن با خالق هستی، ورود به مدار عزت و عنایت اوست. همین نسبت یافتن و جلب كمالات است كه به اذن الله سهم بزرگی از هیبت و جلال او نیز شامل عبد می شود. 🔸 تربیت عباد از شئونات ولی خداوند است نمی توان كسانی را حسب قول خدای تعالی به عنوان ولی و صاحب و سرپرست تام در همه امور دنیاوی و آخرتی پذیرفت و شأن پرورش و تربیت و ارشاد عباد را از آنها سلب كرد. 🔸 ترس و بیم از مردم، در كه گاه باعث خضوع و خشوع بی جای او در برابر مردان و زنانی چونان خودش می شود، ناظر بر عدم خشوع و خضوع او در برابر پروردگار است. گویا حسب این عمل، پرده های محافظ از انسان سلب شده است و او خود را بی دفاع احساس می كند. ترس مؤمن از پروردگار، حاصل مشاهده فقر ذاتی در برابر عظمت حضرت باری تعالی است. 🔸 هر یك از موجودات، حسب ظرفیت وجودی و مشیت و اراده خداوندی، مظهر صفتی از اوصاف و حامل خصلتی از مجموعه خصایل هستند؛ چنان كه هر یك از آنها و از جمله حیوانات و نباتات، سهمی از وفاداری، حلم، صبر و امثال اینها را دریافت كرده اند و حتی برخی در بارز ساختن صفتی خاص، بر دیگران پیشی گرفته اند. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
9️⃣ 🔘 کشتار عمدی ساکنان کنعان جدید و پاکسازی سرزمین موعود از وجود آنها 🔹 قتل عام هایی که ها انجام می دادند تحت نظارت مستقیم رهبران دینی آنها صورت پذیرفت و چنین گمان می کردند که رسالت مقدس خود را به جای می آورند و با کشتن مردان، زنان و کودکان سرخپوست به دستورات عمل می کنند. 🔹 آنها به استناد بخش هایی از که مورد سوء استفاده خود قرار می دادند، چادرهای سرخپوستان را به تنورهای گرم و آتشین مبدل می کردند و افراد داخل این چادرها را به طور فجیعی به قتل می رساندند، در آیه ای از تورات تصریح شده که مردگان در داخل آتش کباب می شدند و خون های جاری از بدن آنها آتش اطرافیان را خاموش می کرد. 🔹 کسانی هم که مرتکب چنین قتل عام هایی می شدند، شایسته ستایش می گردیدند. 🔹 چند سال بعد از این حرکات، واقعه اسفناک پاکسازی بومیان منطقه آغاز شد، به عنواان مثال در گزارش دیود د. وریس چنین آمده است: سربازان، بسیاری از سرخپوستان را در حالی که خواب بودند، به قتل رساندند. کودکان از سینه های مادرانشان جدا می شدند و در برابر چشمان آکنده از اشک و ناباوری والدینشان با شمشیر به دو نیم شده و آنها را به آتش می انداختند. نوزادان در گهواره های خود تکه تکه شده و سرهای آنها را در هم می کوبیدند و... 🔹 به نظر ، ترورهایی که آمریکایی ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم، طی قرن بیستم، در چهار گوشه جهان مرتکب می شوند از سنت های به یادگار مانده از پیوریتان هاست. 🔹 بخش اعظمی از سرخ پوستان، قربانی باورهای غلطی بودند که خاخام های کابالائیست، در تورات گنجانده بودند. کلمب کابالائیست و پیوریتان هایی که پس از او به آمدند، چشم طمع، استعمار اعتقادی، برتری قومی غرب و وحشت توراتی را برای این سرزمین به ارمغان آوردند که تا امروز نیز به قول چامسکی اشغال همچنان ادامه دارد. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/tarikh_nagofte/ کتابراه: B2n.ir/e97949 فراکتاب: B2n.ir/f60509 طاقچه: B2n.ir/x02862 @mouood_org
🔘 ▪️ یعنی کشته و جمع به معنای اشک هاست؛ بنابراین قتیل العبرات یعنی . ▪️ ، در روایتی فرمودند: «من کشته اشکم. با سختی کشته می شوم و بر خدا شایسته است که هیچ اندوهگینی نزد من نیاید؛ مگر آنکه اندوهش را بزداید و شادمان به اهل خود برگرداند.» ▪️ برخی معتقدند علت این نام گذاری این است که امام حسین(ع)، کشته شدند تا در اثر کشته شدن ایشان، اشک شیعیان، باعث رشد و شکوفایی خودشان و دین اسلام گردد؛ چنانچه پس از واقعه ، می بینیم که از خون امام حسین(ع) و گریستن شبانه روزی مردم در پی گریستن‌های مکرّر حضرت سجاد(ع) برای ایشان، طومار حکومت را در هم پیچید. ▪️ اشک بر مصائب امام حسین(ع)، نمادی برای مقابله با ظلم و دفاع از مظلومیت به شمار می رود. علاوه بر اثرات اجتماعی گریستن بر کشته کربلا، اثرات اشک بر جسم و روح و جان نیز قابل بحث و بررسی است. ▪️ معتقد است که منظور از عبارت «انا قتیل العبرات» این است که هر مؤمنی، با یاد کشته شدن امام حسین(ع) به می افتد. امام حسین(ع) فرمودند: «هیچ مؤمنى به یاد من نمی افتد؛ مگر این که گریه می کند یا بغض گلوى وى را می گیرد.» @mouood_org
1️⃣5️⃣ ⭕️ پرهیز از غرض ورزی جناحی و گروهی 🔸 در سال های اخیر با گسترش فعالیت های مهدوی در جامعه، گروه ها و قشرهای مختلف اجتماعی با گرایش های متفاوت سیاسی، بیش از پیش به روی آورده و به حضرت مهدی(ع) به عنوان پایان بخش همه ناامیدی ها و نامرادی ها و آخرین ذخیره شیعه برای رهایی همه جهان از تیرگی ها و پلیدی ها دل بسته اند. 🔸 از این رو، بر همه مراکز، مؤسسه ها و... که به فعالیت های مهدوی مشغولند، لازم است در فعالیت های خود، تنها رضایت حضرت صاحب الامر(ع) را در نظر داشته باشند و از درآمیختن این موضوع با هرگونه اغراض و گرایش های جناحی و گروهی خودداری کنند. 🔸 در این شرایط، هر حرکتی که برای کسب منافع جناحی و گروهی و بهره برداری سیاسی و حزبی از این گرایش ناب و خالص مردمی صورت گیرد، موجب از دست رفتن آخرین امید مردم، بدبین شدن آنها به فعالیت های مهدوی و در نتیجه، پراکنده شدن آنها از پیرامون مهم ترین محور امت اسلامی می شود که خطایی جبران ناپذیر و گناهی نابخشودنی است. 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 6: ؛ اثر . 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: B2n.ir/d93321 کتابراه: B2n.ir/m13103 فراکتاب:B2n.ir/r43584 طاقچه: B2n.ir/s46125 @mouood_org
🔘 ▪️ مظلوم به معنای کسی است که به او ستم شده است. در روایت آمده است: «مگر نمی دانید که مظلوم حقیقی، حسین(ع)، شهید کربلاست؟» ▪️ مظلوم، در معنای دیگر، به معنای کسی است که بدون هیچ گناهی که مستوجب قصاص باشد، خونش ریخته شود. در این معنا نیز، مظلوم بر صدق می کند. خود ایشان در کربلا فریاد زدند: «وای بر شما! آیا به دنبال خونخواهی کسی هستید که من او را کشته باشم؟ یا ثروتی را از شما ربوده ام تا خواستار آن باشید؟ یا کسی را بی دلیل زخمی ساخته ام که در قصاص هستید؟ یا احکام و قوانین الهی را تغییر داده ام؟» ▪️ مظلومیت، به معنای کشته شدن با اوضاع سخت و دردآور است و وای از سختی کشته شدن حضرت (ع)... ▪️ مظلومیت به معنای نادیده گرفتن حقوق آن فرد، در زمان زندگی و پس از مرگ است. درباره امام حسین(ع) چنین چیزی صدق می کند. کار ستمگران به کشتن ایشان و جسارت به جسم ایشان ختم نشد؛ بلکه پس از آن، به خیام آن حضرت حمله برده و به روی آوردند و زنان و فرزندان شهدا را به بردند. @mouood_org
1️⃣1️⃣ 🔘 رنگ و بوی عالم 🔹 هر عالمی رنگ و بویی دارد که اهلش آن را می شناسد. آنکه در عالم دینی سیر می کند، سیر در دارد و آنکه در عالم غربی، سیر در ؛ چنان که در مبادی آن، با مراجعه به خود و روی گردانی از مبدأ آسمانی، خودکامی پیشه ساخت. 🔹 از این رو در این عالم، همه چیز بوی انانیت دارد؛ چنان که و ادب غربی و حاصل و محصول آن، همین را فریاد می کند. در این دیار، انسان مؤدب به ادب اهل بندگی نیست؛ ادب اهل عصیان را دارد؛ ادبیاتش هم، چون موسیقی و معماری اش اَنَا الحق فرعونی، سر می دهد؛ کبر می ورزد و با طغیانگری در برابر فرمان حق می ایستد و هل من مبارز می طلبد. 🔹 در مقابل، در عالم دینی، همه چیز رنگ و بوی عبودیت دارد. آنکه در عالم دینی سیر می کند، خانه اش بی هیچ تابلو و نشانی، آشکارا عبد بودن او را منعکس می سازد؛ نیازی به جار زدن و اعلام رسانه ای و شعارنویسی ندارد؛ همه شهر و بازارش هم بوی انا العبد و انت المولا سر می دهد. 🔹 دو عبارت انانیت و عبودیت پرده از راز دو عالم بر می دارد. ✍ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب:B2n.ir/u35259 طاقچه:B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔘 اطلاعیه روابط عمومی مؤسسه موعود عصر(عج) 🔸 به اطلاع موعودیان علاقه‌مند به می‌رساند که نشست مرداد ماه به دلیل آنکه بیشتر عزیزان قصد سفر پر فیض دارند، برگزار نمی‌شود. 🔸 زمان، موضوع و مکان برگزاری نشست آتی متعاقبا اعلام می گردد. @mouood_org
🔘 ▪️ شدت در و برای به گونه ای بود که حضرت را عطشان نامیدند. ▪️ به خاطر منع این آب از امام حسین(ع)، خداوند سه آب در آخرت به ایشان اختصاص داد: ▪️ آب ؛ چنانچه خود حضرت در جواب شمر ملعون فرمودند که من به زودی به دست جدّم از آب کوثر سیراب خواهم شد. ▪️ به گفته علامه در ، در بهشت با اشک هایى که براى آن حضرت ریخته شده است، در هم مى آمیزد و بر گوارایى آن مى افزاید. این آب نیز به آن حضرت اختصاص یافته است. ▪️ خداوند اشک دیده ها را به آن حضرت اختصاص داده است؛ چرا که آن حضرت () لقب گرفته اند. ▪️ شیعیان آن حضرت هر آب سرد و گوارایى که بنوشند، امام حسین(ع) را یاد می کنند؛ حضرت عطشان فرمودند: «اى شیعیان من! هر گاه آب سرد و گوارایى نوشیدید، مرا یاد کنید.» @mouood_org