eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 هر شب، رأس ساعت 20 به مناسبت ماه محرم 1442 @mouood_org
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ️مزد نبوّت و تفسیر پیامبر اکرم(ص) از آن ▪️ بررسی رابطه واقعه جانسوز عاشورا با واقعه شریف ظهور (۲) 📚 📬 لینک خرید از یاران شاپ b2n.ir/255572 @mouood_org @mouood_multimedia
2️⃣ 🔘 آیات حسینی: هجرت به جرم یکتاپرستی 🔻 خداوند فرموده است: «آنانکه مورد ستم واقع شده اند، اجازه یافته اند تا پیکار نمایند و از خود دفاع کنند و خداوند بر یاری آنها تواناست. آنانکه به ناحق از شهر و دیارشان رانده شده اند، تنها به خاطر این بود که می گفتند: پروردگار ما، خدای یکتاست.»(۱) ▪️ امام حسین (ع) پس از مردن و بر تخت نشستن ، آن ملعون نامه ای به والی مدینه، ولید بن عتبه نوشت و دستور داد که از همه ی اهل برای او بیعت بگیرد علی الخصوص از حسین بن علی (ع)؛ سپس به او نوشت: «اگر حسین از بیعت خودداری کرد، گردنش را بزن و سرش را بفرست!(۲) ▪️ بدین ترتیب امام حسین(ع) مجبور به مهاجرت به مکه شدند. یزید که از هجرت امام باخبر شده بود، گروهی را در لباس حجاج برای ترور امام به مکه فرستاد. نامه ی کوفیان و شرایط ناامن مکه، بار دیگر امام را مجبور به هجرت کرد و اینبار، ایشان حج خود را نیمه کاره رها کردند و به قصد کوفه، مکه را ترک گفتند. ▪️ کاروان امام حسین (ع)، چندان از مکه دور نشده بود که خبر شهادت (ع)، پیک امام به کوفیان، به ایشان رسید و امام این بار به سمت حرکت کردند. ▪️ امام صادق (ع) در تأویل آیات شریفه ی مذکور، فرمودند: «این آیه ی شریفه در شأن علی (ع)، جعفر طیار و حمزه نازل شد و در مورد حسین بن علی(ع) جریان یافت.»(۳) ▪️ امام حسین (ع)، به جرم یکتا پرستی، واقع شدند و از شهر و دیار خود رانده شدند تا جایی که مکان امنی باقی نماند تا حضرت، از خوف دشمنان در امان بمانند و این تفسیر آیه شریفه ای است که یاد کردیم... 📚 منابع: 1. سورة حج: آیات 39-40. 2. سید بن طاووس، لهوف، نشر نبوغ، ص 41. 3. شوشتری، شیخ جعفر، خصائص الحسینیه، نشر آرام دل، ص 370. 4. بحارلانوار: ج 45، ص 99. @mouood_org
◽️ از امام حسين(ع) روايت شده كه فرمودند: «در قائم ما [آل محمّد(ص)] سنّت‌هايی از پيامبران وجود دارد: سنّتی از نوح... امّا سنتی كه از نوح(ع) به ارث برده، طول عمر است.» ◽️ «كمال الدين»، ص 576. 📚 « » 📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/574616 @mouood_org
🔘 ضرورت وجود حجت 3️⃣ لزوم بودن حجت الهی 🔸در روایات متعددی بر این موضوع تأکید شده است که حجت الهی آن‏گاه برمردم می‏شود که امام زنده‏ای در میان مردم باشد و مردم نیز او را بشناسند. 🔸 امام صادق(ع) دراین‌باره می‏فرماید: حجت خدا بر آفریدگانش تنها با امام [زنده‏ای]که شناخته شود، اقامه می‏شود. 🔸 امام موسی بن جعفر(ع) نیز در این زمینه می‏فرماید: هر کس بدون امام بمیرد به مرده است؛ امام زنده‏ای که او را بشناسد. راوی می‌گوید: گفتم: از پدرتان نشنیدم که این لفظ ـ یعنی ـ را ذکر کرده باشد. فرمود: به خدا قسم که آن را رسول خدا(ص) ذکر کرد. رسول خدا(ص) فرمود: هر کس بمیرد و امامی که سخنش را بشنود و از او کند، نداشته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است. 🔸 تفاوتی در میان غایب یا ظاهر بودن امام در این زمینه وجود ندارد. هر منتظر باید در هر زمان، امام زمانه اش را بشناسد و از او اطاعت کند. 📚 برگرفته از کتاب , ج 2: ؛ اثر . 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/darsnameh از کتابراه: https://b2n.ir/504402 از فراکتاب: https://b2n.ir/790748 از طاقچه: https://b2n.ir/878540 @mouood_org
🔘 هر شب، رأس ساعت 20 به مناسبت ماه محرم 1442 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ️زائر بی معرفت، کوفی در لباس کربلایی! ▪️ بررسی رابطه واقعه جانسوز عاشورا با واقعه شریف ظهور (۳) 📚 📬 لینک خرید از یاران شاپ b2n.ir/255572 @mouood_org @mouood_multimedia
3️⃣ 🔘 آیات حسینی: کیست که مرا یاری کند؟ 🔻 در قرآن کریم آمده است: «آیا ندیدی کسانی را که (در مکه) به آنها گفته شد (فعلاً) دست از بدارید و نماز را برپا کنید و زکات بپردازید، (اما آنها از این دستور ناراحت بودند) ولی هنگامی که (در مدینه) فرمان جهاد به آنها داده شد جمعی از آنان از مردم می‏ترسیدند، همان گونه که از خدا می‏ترسند، بلکه بیشتر و گفتند: پروردگارا چرا جهاد را بر ما مقرر داشتی؟ چرا این فرمان را کمی تاخیر نینداختی؟ به آنها بگو سرمایه زندگی دنیا ناچیز است و سرای آخرت برای کسی که پرهیزکار باشد بهتر است و کوچکترین ستمی به شما نخواهد شد.»(۱) ▪️ امام صادق (ع)، در تفسیر آیه فرمودند: «بخش نخست آیه در امام حسن (ع) است و بخش دوم آن درباره ی نبرد حسین بن علی (ع) و تمام مردم روی زمین که در رکاب آن حضرت می جنگیدند.»(۲) ▪️ نکته قابل توجهی که امام باقر (ع) آن را بیان می دارند این است که سرنوشت حتمی یاران امام حسین (ع) در واقعه ی ، بود. چرا که به غیر از شهادت مظلومانه و ریخته شدن خون امام حسین (ع) دست ظالمان رو نمی شد و بنای اسلام محکم نمی گشت. پس این جهاد، جهادی واجب برای نجات اسلام بود. ▪️ امام محمد باقر (ع) می فرمایند: «اگر تمام مردم روی زمین نیز در رکاب ایشان می جنگیدند، همگی کشته می شدند.»(۳) ▪️ آری؛ همان هایی که امام حسن (ع) را برای صلح با معاویه سرزنش می کردند، امام حسین (ع) را در کارزار کربلا، رها کردند و با بهانه و بی بهانه، به دنبال نجات جانشان می گشتند. ▪️ مردمان از سویی ننگ پشت کردن به امام حسین(ع) را تا پایان تاریخ بر پیشانی خود ثبت کردند و از سویی برخی از کسانی که در کاروان امام حسین (ع) تا کربلا ایشان را همراهی کردند، در ، ایشان را ترک کردند. ▪️ زمانی که امام حسین (ع) به همه ی آنان فرمود که در روز عاشورا، هیچ کس نجات پیدا نمی کند، برخی از تاریکی شب استفاده کردند و فرار را بر قرار ترجیح دادند. 📚 منابع: 1. سوره نسا، آیه 77. 2. شوشتری، شیخ جعفر، خصائص الحسینیه، نشر آرام دل، ص 371. 3. تفسیر عیاشی، ج 1، ص 257- 258. @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 دستان خالی ▪️ کسانی که هیچ چیز در پرونده شان ندارند، امام حسین را دوست دارند... @mouood_org
◽️ از امام حسين(ع) روايت شده كه فرمودند: «در قائم ما [آل محمّد(ص)] سنّت‌هايی از پيامبران وجود دارد: سنّتی از ابراهیم... سنّتی كه از ابراهيم به ارث برده، پنهان به دنيا آمدن و كناره گرفتن از مردم است.» ◽️ «كمال الدين»، ص 576. 📚 « » 📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/574616 @mouood_org
🔘شکل گیری جامعه ولایی و عادلانه در دوران ظهور 🔅حضرت می آیند ترازوها را اصلاح می کنند. هم در درون انسان ها و هم در درون اجتماع؛ یعنی اول ، جای خودش را پیدا می کند؛ آن وقت مناسبات در درون عادلانه می شوند. 🔅شر به عنوان بدترین شری است که در آن ، و ، عدل شده است؛ یعنی تاریکی مطلق حاکم شده. 🔅در تاریکی مطلق، معیارها عوض می شوند. انسان وقتی در تاریکی مطلق وزن می کند برای او شمش طلا و خشت تفاوتی ندارد؛ یعنی اصلا ترازوهای بشر در تاریکی عوض می شود. ظلمات جاری ، ترازوهای بشر را خراب کرد و آن حضرت ابتدا ترازوها را اصلاح می کنند. بعد عدل بیرونی نمودار می شود. ابتدا که می گوییم، منظور ابتدای زمانی نیست؛ بلکه منظور این است که اصلاح بینشها بر محور ، اصلی ترین تحولی است که در اتفاق می افتد. حضرت ترازوها، میزان ها و شاغول ها را اصلاح می کند. 🔅 به تعبیری اصلا میزان عدل، خود ولی خداست و به همین دلیل است که خطاب به امیرالمؤمنین (ع) عرض می کنیم که «السلام علی میزان الأعمال.» 📚 📫خرید از: یاران شاپ: https://b2n.ir/103861 کتابراه: https://b2n.ir/498756 طاقچه: https://b2n.ir/705976 فراکتاب: https://b2n.ir/829969 @mouood_org