eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
57 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
281 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 چند نمونه از اقدامات اطلاعاتی کشور علیه صهیونیست ها بمناسبت خود تحقیری اخیر در فضای مجازی 1⃣ عملیات بیت لید: منطقه بیت لید حفاظتی ترین منطقه در اسرائیل است که تمام نهادهای اطلاعاتی داخلی اسرائیل و ارتش و پلیس آن به آنجا رصد دارند، و تمام نهادهای آنان در آن منطقه خانه های امنیتی بسیاری دایر کرده اند، و در طی عملیات بیت لید چنان ضربه ای به آنان وارد شد که رئیس جمهور وقت اسرائیل آن را با حمله ۳۰ جنگنده به اسرائیل برابر دانست! 2⃣ عملیات نابودی شین بت: در این عملیات تمام معاونت های شین بت و اکثر مدیران آن کشته شدند و ساختمان مرکزی شین بت در اسرائیل نابود و دستگاه اطلاعاتی امنیت داخلی آنها کور و فلج شد، این ضربه در اندازه ای بد بود که اسرائیل برای ترمیم شین بت مجبور به استفاده از دستگاه های اطلاعاتی آمان و موساد جهت جایگزین کردن نیروهای از دست رفته شد. 3⃣ نابودی هسته مرکزی گروهک های تروریستی‌: در طی این واقعه واجا موفق شد تمام هسته های مرکزی آنتیفا، گروهک تروریستی الاحوازی، مجاهدین خلق، تشکیلات اطلاعاتی داعش و رئیس آن، احرارة الشام، و معاونت متساوای موساد را در تفلیس، نابود کند! دقت بفرمایید که متساوا مسئول جمع آوری اطلاعات و ترور هدفمند است و ترور رئیس چنین معاونتی چه ضربه خطرناکی است. 4⃣ حمله موشکی گسترده به اربیل(که البته شناسایی بسیاری از مکان های آنان توسط حفاظت اطلاعات ودجا انجام شد) و کشته شدن معاونت متساوای موساد برای دومین بار در طول تاریخ موساد. 5⃣ نفوذ عمیق در کابینه رژیم صهیونیستی، به گونه ای که وزیر انرژی اسرائیل, سالها برای کشور ما جاسوسی می‌کرد و به کشورمان رفت و آمد داشت و شبکه سازی گسترده ای در بدنه اسرائیل کرد، و اسرائیل چه دیر فهمید که وزیرشان نیروی ما بوده و حجم عظیمی از اطلاعات محرمانه اسرائیل را به ما انتقال داده! 6⃣ مونیکا آلفرد وایت، بانوی مجاهدی که مسلمان شد! مونیکا آلفرد وایت از نیروهای ارشد اطلاعاتی آمریکا بود که توسط دستگاه اطلاعاتی واجا جذب و ۱ سال در آمریکا بوده و اطلاعات محرمانه سنگینی از آمریکا به کشور ما منتقل کرد و یک نمونه از این اطلاعات، شبکه مشترک اطلاعاتی ناتو و متحدان آسیایی آنان‌+‌اسرائیل است! 7⃣ در مورد جاسوسی تجهیزاتی و صنعتی نمی‌توان حرف خاصی زد، فقط سر بسته این نکته گفته شود جاسوسان ما توانستند اطلاعات بخش اعظمی از قدرت دریایی اسرائیل جاسوسی را به کشور منتقل کنند، که یک نمونه ی عادی آن زیر دریایی دلفین اسرائیل است! 8⃣ شناسایی پایگاه های موشکی اسرائیل و شناسایی تمام خانه های امن آنها در فلسطین اشغالی+کشتن پدر موشکی اسرائیل در هتل امنیتی آنها(پاسخ ما به سیاست هزار ضربه چاقوی موساد) ✍ اینها فقط بخش کوچکی از اقدامات اطلاعاتی کشورمان هست، و خواستیم تو دهنی محکمی به خود تحقیرها باشد وگرنه عملیات ۷اکتبر که ۱۶ سال پروسه آمادگی آن طول کشید و نه آمان به آن پی برد و نه شاباک و موساد، جای خود دارد! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
🖌نوشتار و صوت🎤 (6:21 دقیقه) پرسش: 👈 در بعضی از آیات قرآن کریم، شفاعت در روز قیامت به طور مطلق نفی شده مثل آیه شریفه «البقره، 254»؛ اما در برخی آیات به امکان شفاعت در روز قیامت پرداخته، اینها چطور با هم جمع می‌شوند؟ پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ پرسیده‌اید: «این آیات چگونه با هم جمع می‌شوند؟» و این دلیل بر آن است که در بررسی یک موضوع، نباید به بخشی از یک آیه و حتی یک آیه بسنده و استناد نمود، بلکه باید مجموعه آیات در آن موضوع را با هم جمع کرد و مورد مطالعه قرار داد. 📖 در آیاتی تعلیم می‌دهد که تمام شفاعت از آنِ اوست و کسی نمی‌تواند بدون اذن او شفاعتی نزد او بنماید - در آیاتی می‌فرماید مانند کفار، با دوری از انفاق و ...، خود را از شفاعت محروم نسازید؛ کسی که انفاق ندارد، شرایط مورد شفاعت قرار گرفتن را نیز نخواهد داشت - و در آیاتی می‌فرماید که شفاعت به اذن او و توسط کسانی که او اجازۀ شفاعت داده انجام می‌پذیرد... . بیشتر را اینجا بخوانید یا بشنوید: 👇 https://www.x-shobhe.com/shortanswer/13406.html @X_shobhe
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
114.mp3
1.13M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۳۸ مائده 🍇🍇🍇🍋🍋🍇🍇🍇 ✍ براى بازدارندگى است، نه انتقام جويى. در اين آيه ابتدا مرد دزد، سپس زن دزد مطرح شده است، ولى در آيه ى دوّم سوره ى نور كه حكم بيان شده، ابتدا زن زناكار، سپس مرد زناكار ياد شده است، شايد به خاطر آن كه در سرقت، نقش مردِ خلافكار بيشتر است و در زنا، نقش زنِ خلافكار. از مرحوم سيد مرتضى علم الهدى (از علماى هزار سال قبل) پرسيدند: چرا دستى كه پانصد مثقال طلا دارد، به خاطر يك چهارم مثقال دزدى، قطع مى شود؟ پاسخ فرمود: «امانت»، قيمت دست را بالا مى برد و «خيانت»، ارزش آن را مى كاهد. طبق روايات، مقدار قطع دست، چهار انگشت است و بايد انگشت شست و كف دست باقى بماند. مقدار مالى هم كه به خاطر آن دست دزد قطع مى شود، بايد حداقل به قيمت يك چهارم دينار (يك چهارم مثقال طلا) باشد. مال هم بايد در مكان حفاظت شده باشد، نه در مثل كاروانسرا، حمّام، و اماكن عمومى. سارق نيز بايد از قانون قطع دست مطلع باشد، وگرنه دست او قطع نمى شود. همچنين اگر كسى در سال هاى قحطى از روى اضطرار، مواد غذايى را سرقت كند دستش قطع نمى شود. البتّه در تمام مواردى كه دست قطع نمى شود كيفرهاى ديگرى در كار است كه تفصيل آن در كتب فقهى آمده است. (92) صلى الله عليه وآله، بدترين نوع سرقت را سرقت از و ناقص انجام دادن ركوع و سجود دانسته اند. (93) اجراى اين احكام، نياز به حكومت و قدرت و نظام و تشكيلات دارد، پس اسلام، دين حكومت و سياست است. اسلام، قبل از بريدن دست، بر اهميّت و لزوم كار و اداره ى زندگى فقرا از طريق بيت المال و بستگان نزديك و قرض الحسنه و تعاون و... تأكيد مى كند، ولى با اين حال فقر، بهانه و مجوّز سرقت نيست. (94) سيستم جزايى دنيا، چون تنها به زندان و جريمه ى مالى تكيه دارد، از مقابله با سرقت عاجز است. قطع دست، براى مجرم عامل هشدار دائمى و مايه ى جلوگيرى از لغزش مجدّد او وديگران است. «فاقطعوا ايديهما» 🔥 كيفر زن و مرد دزد يكسان است. «السارق و السارقة» 🍁 بايد امنيّت جامعه را با قاطعيّت حفظ كرد. «فاقطعوا» 🍀 در قوانين كيفرى اسلام، علاوه بر تنبيه مجرم، عبرت ديگران هم مطرح است. «نكالاً»
۳۹ مائده 🍇🍇🍇🍋🍋🍇🍇🍇 ✍در ، در كنار ارشاد و تربيت و رحمت است. در آيه ى قبل، كيفر سارق بيان شد، اينجا دعوت به به درگاه خداى غفور و اصلاح بدى هاست كه سبب مى شود تا خداوند لطفش را به بنده باز گرداند. اگر سارق پيش از دستگيرى توبه كند و مال را پس دهد، هم در دنيا بخشيده مى شود و هم در آخرت، (95) ولى پس از دستگيرشدن، حد اجرا مى شود ونقش توبه تنها براى است. در حديث آمده است: سارقى كه دستش قطع شده بود، از صلى الله عليه وآله پرسيد: آيا براى من راه توبه باز است؟ فرمود: آرى! تو امروز (كه حدّ بر تو جارى شد،) مثل همان روزى كه از مادر متولّد شدى هستى. (96) 🌺 براى انسان خطاكار، هميشه راه بازگشت و اصلاح، باز است. «فمن تاب» 🍁 اگر انسان توبه كند، خداوند هم توبه او را مى پذيرد. «يتوب عليه» 🌹 سرقت، ظلم به خود و جامعه و تجاوز به امنيّت جامعه است. «بعد ظلمه»
۴۰ مائده 🍇🍇🍇🍋🍋🍇🍇🍇 🍁 كسى كه بر هستى حاكم است، حقّ دارد قوانين هستى را وضع كند. 🌾 خداوند نيازى به توبه ى بندگان ندارد، چون همه ى هستى از آن اوست. «له ملك السماوات والارض» 🍀 انسان بايد در حالتى ميان بيم و اميد باشد. «يعذّب من يشاء و يغفر لمن يشاء»
۴۱ مائده 🍇🍇🍇🍋🍋🍇🍇🍇 ✍از آيه استفاده مى شود كه علماى يهود گروهى از يهوديان و منافقان را نزد پيامبر اسلام فرستادند و خودشان از مقابله و رويارويى دورى مى كردند «لم يأتوك» و هدفشان اين بود كه شايد دستورات و مطابق چيزى باشد كه آنان از كرده اند و سفارش مى كردند اگر گفتار مطابق حرف ما بود بگيريد وگرنه رها كنيد. منافقان و هيئت اعزامى نزد حضرت آمدند و با دقّت گوش مى دادند تا بر سخنان حضرت، و اى ببندند. «سمّاعون للكذب» 🗣 نفاق، مايه ى افزايش كفر است 🫀 ايمان، با پذيرش قلبى است، نه اظهار زبانى. 🫂 منافقان ويهوديان، در كنار هم يك هدف را تعقيب مى كنند 🧏‍♂ كفّار، عوامل نفوذى و جاسوس در ميان مسلمانان دارند، مبلّغان دينى نبايد همه ى شنوندگان را خوش نيّت بپندارند. «سمّاعون لقوم آخرين» 🤳 تحريف، خيانت فرهنگى يهود است. «يحرّفون الكلم» 🦹‍♀ گناه، انسان را از لياقت براى هدايت مى اندازد 👤 منافقان، از شفاعت پيامبر محرومند. «فلن تملك له من اللَّه شيئاً» ❌ قهر الهى بدنبال سوء رفتار انسان است. 🔥 عذاب دنيا نسبت به عذاب آخرت چيزى نيست. «فى الدّنيا خزى و لهم فى الاخرة عذاب عظيم» 🔥 منافقان، هم بدبختى دنيوى دارند، هم عذاب بزرگ قيامت در انتظارشان است. «لهم فى الاخرة عذاب عظيم» ----- 97) بعضى مردم سراغ مرجع تقليد، عالم، دادگاه و قانونى مى روند كه طبق ميل آنان حكم كرده باشد. آيه از اين امر نهى مى كند.
🍁 بايد امنيّت جامعه را با قاطعيّت حفظ كرد. «فاقطعوا» •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
🏴 وام قرض الحسنۀ مشروط 🔷 س ۸۶۵۰: بنده برای گرفتن وام (قرض)، ۵۰ میلیون تومان در بانک قرض الحسنه، سپرده گذاری کردم و شرط شده که بعد از چند ماه می توانم دو برابر پولم (یعنی ۱۰۰ میلیون با سود ۴ درصد) وام بگیرم و اینکه حق برداشت ۵۰ میلیون را تا پرداخت تمام اقساط وام نخواهم داشت؛ آیا این وام از نظر شرعی اشکال ندارد؟ ✅ ج: اگر دادن مبلغی به صندوق به این عنوان باشد که آن پول برای مدتی نزد صندوق به صورت قرض بماند به این شرط که صندوق هم پس از آن مدت، وامی در اختیار شما قرار دهد یا وام، مشروط به سپرده گذاری قبلی یا مشروط به انسداد مبلغی نزد بانک باشد، ربا و حرام است، هرچند اصل وام (قرض) صحیح است. 🆔 @resale_ahkam
🏴 ذکر و دعایی که در قنوت نماز می‌توان خواند ‌ 🔷 در قنوت می‌توان هر ذکر یا دعا یا آیه‌ای از قرآن را خواند و حتی می‌توان به یک «صلوات» یا «سُبْحَانَ اللهِ» یا «بِسْمِ اللهِ» یا «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ» اکتفا کرد ولی بهتر است دعاهایی خوانده شود که در قرآن آمده است، مانند «رَبَّنا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنَا عَذابَ النَّار»، یا ذکرها و دعاهایی که از معصومین (علیهم السّلام) نقل شده است، مانند ذکر: «لا اِلَهَ اِلاّ اللهُ الحَلِیمُ الکَرِیمُ، لا اِلهَ اِلاّ اللهُ العَلِیُّ العَظِیمُ، سُبْحَانَ اللهِ رَبِّ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ وَ رَبِّ الْاَرَضِینَ السَّبْعِ وَ مَا فِیهِنَّ وَ مَا بَیْنَهُنَّ وَ رَبِّ الْعَرْشِ العَظِیمِ وَ الْحَمْدُ لِلهِ رَبِّ العَالَمینَ». 📕 رساله نماز و روزه، مسأله ۳۱۰ 🆔 @resale_ahkam
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
115.mp3
1.24M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۴۲ مائده 🦢🦢🦢🦢🦜🦜🦢🦢🦢🦢 ✍بعضى از يهود كه كرده بودند، به اُميد نجات از كيفر كه در دين يهود نيز آمده است، (98) براى داورى نزد آمدند، غافل از آنكه حكم اسلام هم سنگساركردن زناكار است، چون ديدند حكم اسلام نيز همان است، حاضر به پذيرش حكم پيامبر نشدند «سَمّاعون للكذِب» يا به معناى آن است كه سخنان را با دقّت مى شنوند ونيّت دروغ بستن و تحريفِ آن را دارند و يا به معناى آن است كه عوام يهود با علم به دروغگويى و تحريف گرى علماى خود، باز هم سخن آنان را گوش مى دهند و مى پذيرند. آيه خطاب به پيامبر مى فرمايد: گرچه علماى يهود در انديشه آسيب رسانى به تو هستند و تو براى مكتب و جامعه اسلامى دغدغه دارى ولى خداوند نويد مى دهد كه اگر مصلحت را در اعراض دانستى دغدغه اى نداشته باش. «وان تعرض عنهم فلن يضرّوك شيئاً» ----- 98) در تورات، سِفر تثنيه، فصل 23، حكم زنا بيان شده است. 🪜 همزيستى مسلمانان با اهل كتاب، تا حدّى بود كه آنان براى قضاوت، نزد پيامبر اسلام مى آمدند. «جاءوك» ⚖ اگر حاكم اسلامى براى داورى بين كشورهاى غير اسلامى انتخاب شد، بايد عدالت، جرأت و صراحت را كاملاً مراعات كند. «فاحكم بينهم بالقسط» 🍀 مسائل نژادى، منطقه اى، تعصب هاى گروهى، تمايلات شخصى و تهديدها نبايد در قضاوت ها تأثير بگذارد. «فاحكم بينهم بالقسط»
۴۳ مائده 🦢🦢🦢🦢🦜🦜🦢🦢🦢🦢 ✍همان گونه كه در آيه ى قبل گفتيم، دليل مراجعه يهوديان به پيامبر اسلام، پيدا كردن راهى براى تخفيف مجازات بود و آنان با اينكه به دسترسى داشتند و پاسخگوى نيازهاى آنان بود، ولى دنبال ساده ترى مى گشتند. 🍀 همه ى تورات تحريف نشده است. «عندهم التوراة فيها حكم اللّه»
۴۴ مائده 🦢🦢🦢🦢🦜🦜🦢🦢🦢🦢 ✍ «ربّانى» كسى است كه با «ربّ العالمين» پيوند خورده، با علم وعمل، خدايى شده وتربيت مردم را بر عهده دارد. از عليه السلام نقل شده كه فرمود: «أنَا ربّانىّ هذه الاُمّة» ربّانى اين امّت من هستم. (101) عليه السلام نيز فرمود: ربّانيّون، اهل بيت پيامبرعليهم السلام مى باشند. (102) چون عالمان در جامعه منشأ اثر نيكند، به آنان حِبْر و اَحبار گفته مى شود. به ابن عباس هم لقب «حِبر الاُمّة» داده اند. صلى الله عليه وآله فرمود: كسى كه حتّى به مقدار دو درهم ناحقّ كند، مشمول جمله ى آخر اين آيه مى شود. (103) «هم الكافرون» 🌺 ضمن توجّه به موجود، بايد از اصل كتب آسمانى تجليل كرد. «فيها هُدىً و نورٌ» ⚜ علماى هر امت، مسئول اجراى احكام الهى در ميان مردم هستند. (ولايت فقيه، ريشه در تمام اديان دارد 💡 نور و هدايت زمانى در جامعه جريان پيدا مى كند كه بر اساس كتاب آسمانى، قضاوت و حكومت شود. «فيها هدىً و نور يحكم بها» 👌 عالمان و ، دو رسالت بزرگ بر دوش دارند: الف: حكم خدا را از ترس مردم تغيير ندهند. ب: به طمع مال دنيا، دچار كتمان و لغزش نشوند. 🍁 انحراف در قضاوت، كفر است 🌾 در قضاوت، صراحت، جرأت وقاطعيّت لازم است ونبايد تحت تأثير تهديد و جوّسازى ها قرار گرفت. 🌸 تحريف، سكوت، كتمان و حكم به غير فرمان خدا، اگرچه به قيمت بدست آوردن همه ى دنيا باشد خسارت است. 🌹 كسى كه شرايط قضاوت به حقّ برايش فراهم شود، ولى خود را منزوى كند كفر ورزيده است. ✅ درآمد حاصل از قضاوت ناحقّ، درآمدى نامشروع است. 🍀 ترس و حرص سبب انحراف در قضاوت و انحراف در قضاوت سبب كفر است.
۴۵ مائده 🦢🦢🦢🦢🦜🦜🦢🦢🦢🦢 ✍در آيه ى قبل گفته شد كه تورات هدايت و نور است، در اين آيه، مطرح شده و شايد نشان آن باشد كه قانون قصاص درجامعه، سبب نور وهدايت است. همان گونه كه در آيه ديگر مى خوانيم: «ولكم فى القصاص حيوة» (105) براى شما در قصاص حيات وزندگى است. نام بردن از چشم وگوش در قانون قصاص از باب نمونه است وگرنه آسيب به هر عضوى قصاص دارد. (106) عليه السلام درباره ى اين آيه فرمود: خداوند به اندازه آنچه از عفو شود، از گناهان او مى بخشد. (107) در تورات، «ديه» نيست، مجرم يا قصاص مى شود يا عفو. امّا در اسلام، به عنوان راه سوّم مطرح است. 🏳 همه ى انسان ها، از هر نژاد و قبيله، فقير و غنى، در مقابل قانون يكسانند، و خون كسى رنگين تر از ديگرى نيست. (109) «النّفس بالنفس» 📚 قصاص، در اديان پيشين هم بوده است. (110) «كتبنا عليهم فيها» (اسلام و اديان ديگر، قوانين مشابهى دارند.) 💰 صدقه، تنها انفاق مالى نيست، عفو و گذشت از مجرم هم نوعى صدقه است. «فمن تصدّق به» ⛓ جريمه ى مالى و حبس، به تنهايى نمى تواند عاملى براى بازداشتن مجرم از جرم باشد. «النّفس بالنّفس» 🍀 اگر حكم خدا جارى نشود، ظلم جامعه را فرا مى گيرد. «و من لم يحكم بما انزل اللّه فأولئك هم الظالمون» ----- 109) البتّه ميان زن ومرد در حكم قصاص، تفاوت هاى حكيمانه اى در كتب فقهى بيان شده است. 110) تورات، سِفر خروج، فصل 21، 23 و 26. 111) تفسير الميزان.
📌شماره شبهه: ۵۶۵۷ 🔘 متن شبهه : چرا ایران برای شهادت اسماعیل هنیه ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد ولی خود فلسطین یک روز!!! 🔆 پاسخ شبهه : 1⃣ محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هست که بر خلاف جنبش حماس ، علاوه بر اینکه رابطه خوبی با ایران ندارند با اسرائیل هم همکاریهایی دارند. 2⃣ محمود عباس حتی در مراسم تشییع شهید هنیه در قطر شرکت نکرد و نماینده فرستاد، در حالیکه در سال ۲۰۱۶ شخصا در مراسم مرگ شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی نه تنها شرکت کرد بلکه گریه هم کرد! 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
🏴 حکم بلند خواندن قنوت در نماز ‌ 🔷 بلند خواندن قنوت مستحب است ولی در نماز جماعت اگر امام جماعت صدای ماموم را بشنود؛ این استحباب وجود ندارد. 📕 رساله نماز و روزه، مسأله ۳۱۲ 🆔 @resale_ahkam
🖌نوشتار و صوت🎤 (10:58 دقیقه) پرسش: 👈 چرا باید خداوند را بشناسیم و این شناخت چگونه حاصل می‌گردد؟ پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ برخی از روی جهل (نادانی و بی‌خردی) و نیز تکبر، گمان دارند که اگر خدا را بشناسند و وجودش را تصدیق کنند، او بود می‌شود و اگر نشناسند و انکار کنند، او نیست می‌شود! برخی دیگر گمان دارند که شناخت آنها، منّتی بر خداوند سبحان است و به او به چیزی می‌افزاید، و اگر تکذیب کنند و کفر ورزند، از او چیزی کم می‌شود! اما، ضرورت و فایدۀ شناخت خداوند متعال و نیز خسران، انحراف و هلاکتِ ناشی از عدم شناخت او، به خود انسان برمی گردد. ✔️ بی‌تردید، کسی که حقایق و حقیقی‌ها را نشناسد، بدلی‌ها و تقلبی‌ها را جایگزین می‌کند و البته سوء استفاده کنندگان نیز بدلی‌ها را به جای اصلی‌ها، به او عرضه می‌کنند و البته بسیار هم گران می‌فروشند؛ گاه به قیمت هلاکت و فلاکت در دنیا و آخرت! ✔️ بنابراین، از آن جهت که خداشناسی، خداجویی، خدادوستی و خدا پرستی، در فطرت همگان نهادینه شده است، کسی که خدای حقیقی را نشناسد، خدایان دروغین را جایگزین خواهد نمود ... . بیشتر را اینجا بخوانید یا بشنوید: 👇 https://www.x-shobhe.com/monotheism/13407.html @X_shobhe
هدایت شده از موسسه مصاف
👤توییت بامداد امروز استاد 🔻‏امشب چهارمین شبی است که صهیونیست ها در پناهگاه ها تا صبح طعم ترس و نا امنی را چشیدند فرودگاه ها تعطیل و پرواز ها لغو شده اند، بازارهای مالی نابود 🔻آنها خوب دریافته اند که فلسطین اشغالی جای آنها نیست و باید در اولین فرصت گورشان را گم کنند اینجا اما مردم به فکر مهیا کردن مقدمات سفرشان برای پیاده روی اربعین هستند 🔻در سرتاسر جهان مردم در انتظار انتقام و خونخواهی مشروع ایران و محور مقاومت هستند همه منتظرند 🆔 @Masaf
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
116.mp3
1.38M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۴۶ مائده 🔴🟠🟡🟢🔵🟣⚫️⚪️🟤 ✍هم ، هدايت كننده متّقين است، «هدىً للمتّقين» (112) هم مايه ى هدايت و موعظه اهل پرواست. گمان نكنيد كه آمده ام تا يا را باطل سازم، بلكه تا تمام كنم. ، و ، هر سه «نور» به حساب آمده اند. خداوند در آيه 15 اين سوره، فرمود: قرآن نور است. «قد جائكم من اللّه نور» در آيه 44 فرمود: تورات، نور است «انّا انزلنا التوراة فيها هدىً و نور» و در اين آيه، انجيل را نور دانسته است. «آتيناه الانجيل فيه هدىً و نور»
۴۷ مائده 🔴🟠🟡🟢🔵🟣⚫️⚪️🟤 ✍درباره كسانى كه طبق قانون الهى حكم نمى كنند، در چند آيه پياپى، تعبير «ظالمون»، «فاسقون» و «كافرون» به كار رفته است. چون چنين كسانى، از جهت زير پا گذاشتن قانون خدا كافرند، و به خاطر خروج از مرز مسئوليّتشان فاسقند و به علّت آنكه در حقّ متّهمين ستم مى كنند، ظالمند. آيه 44 و 45 خطاب به است، كه چون را مى كنند، دين را به بهاى اندك مى فروشند و به جاى خداترسى، از مردم مى ترسند، آنان را ظالم و كافر مى شمارد، «اولئك هم الكافرون» و به حقوق افراد جامعه ظلم مى كنند. «اولئك هم الظالمون» ولى اين آيه درباره نصارى است كه تنها طبق انجيل حكم نمى كردند، (نه سكوت در قصاص و نه دين فروشى،) از اين رو فاسقند، چون از مرز حقّ بيرون رفته اند. ⚖ هر كس به هر انگيزه اى بر اساس قانون الهى حكم نكند و يا از داورى حقّ كناره گيرى نمايد است. «من لم يحكم... فاؤلئك هم الفاسقون»
۴۸ مائده 🔴🟠🟡🟢🔵🟣⚫️⚪️🟤 ✍تصديق آسمانى بودن كتاب تورات وانجيل، به معناى ابقاى آنها براى هميشه نيست، بلكه به معناى همسويى و هماهنگى محتواى همه كتب آسمانى است. «مصدّقاً لما بين يديه» اصول همه اديان يكى، ولى «شرايع» آنها متعدّد است، مثل دريايى كه نهرهاى ورودى به آن متعدّد است. و ، راهى است كه ما را به حيات واقعى و انسانى مى رساند، ولى در هر زمان تنها يك شريعت پذيرفته است 📖 ، سراسر حقّ و پيراسته از هر باطلى است. «الكتاب بالحقّ» 📝 قرآن در عصر پيامبر نيز به صورت مكتوب بوده است. «الكتاب» 🗞 خطرى كه رهبران را تهديد مى كند، پيروى از تمايلات مردم و ناديده گرفتن حقّ است. «ولا تتّبع أهواءهم» - يكى از ابزار آزمايش الهى، آمدن شريعت جديد است، تا روشن شود ❇️ به جاى سرسختى هاى منفى، و پيش از آنكه فرصت را از دست بدهيم در كارهاى خير سبقت بجوييم. «فاستبقوا الخيرات» ✳️ ايمان به معاد، عامل رفع اختلافات و سبقت در نيكى هاست. «فاستبقوا الخيرات... فينبّئكم بماكنتم فيه تختلفون»
۴۹ مائده 🔴🟠🟡🟢🔵🟣⚫️⚪️🟤 ✍در شأن نزول آيه گفته اند: جمعى از دانشمندان ، به صلى الله عليه وآله گفتند: اگر در فلان مسأله ى اختلافى ميان ما و ديگران، به نفع ما داورى كنى، ما ايمان مى آوريم و در پى ما همه ى يهود نيز ايمان خواهند آورد. اين آيه نازل شد و پيامبر را از اين توطئه آگاه ساخت. ⚖ داورى و قضاوت از شئون پيامبرى است. «و ان احكم بينهم» 📖 اساس قضاوت و حكومت، قانون خداست. «وان احكم بينهم بما انزل اللَّه» 🔗 در مسائل مهم وحياتى، تكرار تذكّر ضرورى است. (تنها به حكم خدا داورى كن واز هوس هاى مردم پيروى مكن» در اين آيه وآيه قبل تكرار شده است) 🖤 توجّه به خواسته هاى نفسانى مردم يكى از خطرهاى بزرگ براى و است. «و لاتتّبع اهواءهم» 📝 مراقب فرهنگى دشمنان باشيم. «واحذرهم أن يفتنوك» ✳️ وقتى رسول خدا صلى الله عليه وآله بايد از توطئه هاى كفّار در بيم باشد، تكليف ديگران روشن است. «واحذرهم أن يفتنوك» ✅ هدف وسيله را توجيه نمى كند. نبايد به خاطر مسلمان شدن گروهى، از داورى و قضاوت ناروا كمك گرفت. (با توجّه به شأن نزول)
۵۰ مائده 🔴🟠🟡🟢🔵🟣⚫️⚪️🟤 ✍بهترين ، آن است كه قانون گذار شرايط زير را داشته باشد: * از تمام اسرار هستى و انسان، در حال و آينده آگاه باشد. * هيچ هدف انتفاعى نداشته باشد. * هيچ لغزش عمدى و سهوى نداشته باشد. * از هيچ قدرتى نترسد. * خير خواه همه باشد. اين شرايط، تنها در متعال وجود دارد، لذا مى فرمايد: «مَن أحسن من اللّه حكماً» و هر قانون بشرى كه خلاف حكم خدا باشد، جاهلانه است. «أفحكم الجاهليّة» (چون اين قانون ها غالباً بر اساس هوا و هوس، ترس، طمع، جهل، خطا وخيال و محدوديّت علمى وضع شده است) 🍀 بعضى از مردم (مشركان، اهل كتاب) خواستار داورى پيامبر بر اساس قوانين جاهليّت بودند. «افحكم الجاهليّة يبغون» ✅ فسق و گناه، انسان را به سوى فرهنگ جاهلى سوق مى دهد. ⏳ زمان ، مخصوص يك دوران نيست، هرگاه كه مردم از خدا جدا شوند، دوران جاهليّت است. «افحكم الجاهليّة...» ⚖ و بهترين داور و دادگاه است. «و مَن احسن من اللّه حكماً»