eitaa logo
🍃مدرسه علمیه سعادت🍃
169 دنبال‌کننده
949 عکس
209 ویدیو
671 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 📣 سامانه انتشارات حوزه علمیه خراسان رونمايي شد سامانه انتشارات حوزه علمیه خراسان و نمایشگاه دائمی کتاب از امروز به همت معاونت پژوهش، با همكاري دفتر فناوري اطلاعات اين حوزه رونمایی و معرفي شد. هادي حصاري، مدير انتشارات حوزه علميه خراسان در اين مراسم كه در محل اتاق جلسات مركز مديريت حوزه علميه خراسان برگزار شد، با اشاره به فعاليت رسمي انتشارات حوزه علمیه خراسان از سال 97 ، عرضه 53 كتاب و حدود 73 مجلد منتشر شده را از نتايج اين اقدام خواند و يادآور شد كه 30 اثر آماده چاپ است. ✅ادامه خبر در لینک زیر: 👇👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=41660 •┈┈•••🔅•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚 @howzehpajohesh
🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ضمن عرض سلام و خسته نباشید درس اخلاق این هفته در تاریخ پنجشنبه ۱۴۰۰/۹/۱۱ راس ساعت ۷ صبح به صورت در محل نمازخانه مدرسه برگزار می‌گردد. استاد محترم:حجت‌الاسلام امانی (زیدعزه) و استاد محترم: حجت‌الاسلام فروتن (زید عزه) بحث شبهات و پاسخ به آن کلیه طلاب سطح ۱، ۲ و ۳ ضروری است. طلاب شهرستانی از طریق لینک مجازی زیر در جلسه شرکت نمایند. https://room.gharar.ir/b534ccb6-464c-403b-928e-7f5be1f6ec0c •----✾•🌿🌺🌿•✾----•
📌دوفصلنامه علمی تخصصی مطالعات اعتبارسنجی حدیث دارای مجوز نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایه شده در پایگاه های معتبر مقالات علمی(نورمگز،مگ ایران، سیویلیکا.جرف.گوگل اسکالر.علم نت و...)، باهدف ایجاد بستری برای نظریه پردازی وطرح مباحث نوین در عرصه های مرتبط با رجال وحدیث ،پذیرای مقالات پژوهشگران وفرهیختگان ارجمند می باشد 🌀محورموضوعات: ✅دانش رجال و اعتبارسنجی حدیث ✅روش شناسی پژوهش های رجالی ✅جریان های کهن ونوپدیداعتبارسنجی حدیث 💎مزایا و امتیازات: 1️⃣حمایت مالی مناسب 2️⃣ثبت به عنوان فعالیت پژوهشی 3️⃣ارائه گواهی معتبر پذیرش مقاله ✳️ارسال مقاله، ارزیابی توسط داوران وچاپ در دوفصلنامه کاملا رایگان بوده وبه مقالات پذیرفته شده حق تألیف پرداخت می شود 💻محققان گرانقدر می توانند بامراجعه به سامانه رسمی دوفصلنامه ضمن آگاهی ازشیوه تنظیم مقاله، نسبت به ارسال اثر اقدام نموده تا درنوبت ارزیابی قرار گیرد. 🌐 http://vsh.journals.hozehkh.com/ 🛡کانال اطلاع رسانی دوفصلنامه اعتبارسنجی https://eitaa.com/joinchat/2764177466Ced54bd7e35 🔰کانال گروه رجال وحدیث حوزه علمیه خراسان https://eitaa.com/joinchat/1272905738C2804e3683c ☎️درصورت نیاز با شماره های زیر تماس حاصل نمایید 05132008685_05132008616 •┈┈•••🔅•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚 @howzehpajohesh
ارائه توسط: حجت الاسلام ضمیری طلق بودن (مبیع) از دیدگاه فقهی و حقوقی 🔹 در این مقاله به طور خلاصه به موضوع طلق بودن در مورد مبیع در معاملات صحبت می‌شود. اصطلاح طلق بودن اولین بار توسط محقق حلی و علامه حلی و پس از آن شهید اول و شهید ثانی بحث شده است. 🔹 در خصوص طلق بودن فتوای علما بدین شرح است: - علامه در تذکره و قواعد می‌فرمایند: طلق بودن به معنای ملکیت تمام است. - شیخ انصاری می‌فرمایند: مطلق بودن به معنای تسلط کامل بر ملک است. - معنای طلق بودن در بین فتوای علما نیز یکی از دو معنای ملکیت و یا تسلط است. - محقق اصفهانی می‌فرمایند: طلق بودن گاهی به معنای ملکیت است که در اینصورت جزء شروط عوضین می‌باشد که در کتب فقهی ما آمده و گاهی به معنای تسلط می‌باشد که در این صورت جزء شروط متعاملین است. نداشتن تسلط به دو علت ممکن است محقق شود؛ اولین علت آن وجود خلل در تصرف و دومین آن وجود خلل در متصرف است. امام خمینی (ره) در خصوص طلق بودن اینگونه بیان می‌کنند که اگر طلق بودن به معنای ملکیت یا تسلط است و اگر مقصود عدم المانع در شروط می‌باشد، این نیز در شروط بیع نیامده. پس طلق بودن از اوصاف مورد معامله است. یعنی مورد معامله متعلق حق غیر نباشد. پس طلق بودن شرط نیست، بلکه فقط سبب عدم نفوذ معامله و یا مانع صحت معامله است. اثر این حرف این است که در صورت شرط نبودن طلقیت، معامله باطل نیست. •----✾•🌿🌺🌿•✾----•
ارائه توسط: حجت الاسلام علی یزدی طلق بودن عوضین در بیع با رویکردی بر نظر امام خمینی (ره) 🔹 طلق بودن عوضین به عنوان مستقل شرط صحت معامله هست یا نه ؟ قانون مدنی ایران: خیر بلکه مصادیق آن مورد شرطیت است. شیخ انصاری و علامه حلی و محقق حلی و برخی فقهای متاخر و شهیدین و محقق سبزواری طلق بودن را جزو شروط عوضین می دانند و این مصادیق را متفرع بر این عنوان می‌دانند مثلاً بیع وقف جایز نیست و بیع رهن جایز نیست. بعضی فقها مثل کاشف الغطاء و سایرین طلق بودن را شرط نکردند بلکه حقوقی مثل حق مرتهن بر عین مرهونه و غیره را از موانع صحت بیع شمردند. 🔹 مفهوم طلق بودن: امام خمینی درباره طلق بودن می‌فرمایند طلق بودن گاهی به معنای کامل بودن ملکیت یا کامل بودن سلطه تفسیر شده، سپس امام این تفسیر را رد می کنند و در آخر می فرمایند: طلق بودن شرط نیست، بلکه وجود حق برای غیر، مانع صحت یا نفوذ معامله است. شیخ اعظم و مرحوم نایینی اینگونه فرمودند مالک در انتقال مال کاملاً آزاد بوده و به دلیل حقوقی که از تصرف وی در ملک خود جلوگیری می کند ممنوع از اقدام نباشد. میرزای قمی: عدم تعلق حق غیر به مورد معامله محقق اصفهانی وصف برای ملکیت باشد شرط عوضین است و طلق وصف برای سلطنت باشد شرط متعاملین است. •----✾•🌿🌺🌿•✾----•
سامانه انتشارات حوزه علمیه خراسان رونمايي شد سامانه فروش اینترنتی کتاب به همت معاونت پژوهش و با همكاري دفتر فناوري اطلاعات اين حوزه راه‌اندازی شد. 💎بیانات معاون محترم پژوهش در مراسم رونمایی از سامانه در لینک زیر: https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=41668 📣اطلاع بیشتر در مورد انتشارات حوزه علمیه خراسان:👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=41660 📣اطلاع ار ویژگی‌های سامانه انتشارات و فروش اینترنتی کتاب در لینک زیر: https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=41661 🎞مشاهده گزارش تصویری مراسم رونمایی از سامانه در لینک زیر: https://www.hozehkh.com/photogalleryWhite?entryID=41663 •┈┈•••🔆•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 📚 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🔎 @howzehpajohesh
عبدالحسین امینی نجفی (1320 - ۲۸ ربیع‌الثانی ۱۳۹۰ه‍.ق) مشهور به ، نویسنده کتاب الغدیر، فقیه، محدث، متکلم، مورخ، نسخه‌شناس و از علمای بزرگ شیعه در قرن چهاردهم هجری قمری بود. علامه امینی از ٢٢ سالگی برای تحصیل علوم اسلامی به نجف رفت و از سید ابوالحسن اصفهانی، میرزا محمدحسین نایینی، محمدحسین غروی اصفهانی و شیخ عبدالکریم حائری یزدی، اجازه اجتهاد دریافت كرد. مرحوم دكتر شهيدي نقل مي‌كند: علامه اميني در كتابخانه ي يكي از شهرهاي عراق به مطالعه پرداخته بود، چون اين كتابخانه در شبانه‌ روز بيشتر از 4 ساعت باز نبود و جناب اميني هم نمي‌توانست بيش از چهار روز در آن شهر بماند، با توافقي كه ميان وي و رئيس كتابخانه برقرار شده بود، ایشان هر روز به هنگام ظهر، در ساعت تعطيلی كتابخانه وارد آنجا مي‌شد، كتابدار در را به روي او مي‌بست، تا روز بعد ساعت 8 صبح كه در را به رويش مي‌گشود. در نتيجه او روزي بيست ساعت در اين كتابخانه كار كرد و با لقمه ناني كه همراه داشت و جرعه آبي كه كتابدار در اختيارش مي‌گذاشت، توانست از ميان چهارهزار نسخه خطي، مأخذ دلخواه خود را بيابد. سرانجام و پس از سالها فعالیت علمی و فرهنگی و تلاش برای اثبات ولایت اهل بیت، به دنبال شدّت یافتن کسالت، در روز ۲۸ ربیع الثانی ۱۳۹۰ (برابر با ۱۲ تیرماه ۱۳۴۹) به هنگام اذان ظهر دعوت حقّ را لبیک گفتند. مطالعه بیشتر •----✾•🌿🌺🌿•✾----•
🔘 سوال شما گام های برنامه ریزی، چگونه است؟ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💠 استاد ابوالفضل فروتن پاسخ می دهند . برای برنامه ریزی برخی ۱۲ گام و برخی ۷ گام و برخی ۵ گام عمده بیان کرده اند . 🔷️ گام اول : موقعیت سنجی گام اول است، وضعیت کنونی باید بررسی شود، و موقعیت زمانی، مکانی و شرایط سنجیده شود. کجا هستم ؟ به تعبیر دیگر نبض گیری شود. نیاز خودم چیست؟ نیاز جامعه ام چیست؟ استعداد و علاقه ام چیست ؟ نیاز مخاطب چیست ؟ 🔷️ گام دوم : 🔹️هدف و یا اهداف باید مشخص شود. هدف باید واضح باشد، مبهم و کلی نباشد. یک بازه زمانی مشخص کنیم هدف و اهداف بررسی و با ارائه دلیل، ضرورت دستیابی به هدف بررسی شود . ویژگی ها و مزایای رسیدن به هدف، ارزش گذاری شود، تا با شاخص های مختلف میزان دستیابی به هدف یا اهداف محاسبه شود . مثلا هدف کاهش وزن است، شخصی که ۱۰ کیلو گرم اضافه وزن دارد باید با مشاوره متخصص، هدفی معین کند که باید در هفته یک کیلوگرم کم کند . برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی کند که در روز چقدر ورزش کند، چه ورزشی برای رسیدن به این هدف، موثر است و چه رژیم غذایی مناسب است (چه غذایی بخورد و چه نخورد، چه موقع بخورد؟) 🔹️ اهداف باید قابل اندازه گیری باشد، مثلا این شخص باید ببیند، پایان روز اول یا دوم، وزنش کاهش یافته است؟ اگر کاهش نیافته علل و عوامل را بررسی کند. 🔹️ هدف ها باید دست یافتنی باشد. هدفی که واقع گرایانه و با توانایی و استعداد و شرایط شخص منطبق است، دست یافتنی است. ادامه دارد ... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• رزومه استاد ابوالفضل فروتن را در اینجا مطالعه کنید، و راه ارتباطی با ایشان از طریق آیدی زیر ممکن است . @anfd110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• کانال مشاوره علمی https://eitaa.com/joinchat/3090022536Cbd09392c43 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @mashverat_elmi
🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ضمن عرض سلام و خسته نباشید درس اخلاق این هفته به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها در تاریخ پنجشنبه۱۴۰۰/۹/۱۸ راس ساعت۷صبح‌به‌صورت درمحل‌ نمازخانه برگزارمی‌گردد. استاد محترم:حجت‌الاسلام سیدآبادی (زیدعزه) و مدیحه سرایی: جناب آقای قدمگاهی و استاد محترم: حجت‌الاسلام فروتن (زید عزه) کارگاه کلیه طلاب سطح ۱، ۲ و ۳ الزامی است. طلاب شهرستانی از طریق لینک مجازی زیر در جلسه شرکت نمایند. https://room.gharar.ir/b534ccb6-464c-403b-928e-7f5be1f6ec0c •----✾•🌿🌺🌿•✾----•
قطعه شعری از مرتضی امیری اسفندقه که در وصف مقام حضرت زینب کبری(علیها سلام) حسین بود و تو بودی، تو خواهری كردی  حسین فاطمه را گرم، یاوری كردی غریب تا كه نمانَد حسین بی عباس  به جای خواهری آن‌جا، برادری كردی گذشتی از همه چیزت به پای عشق حسین  چه خواهری تو برادر، كه مادری كردی  تو خواهری و برادر، تو مادری و پدر  تو راه بودی و رهرو، تو رهبری كردی  پس از حسین، چه بر تو گذشت وارث درد  به خون نشستی و در خون، شناوری كردی  پس از حسین، تو بودی كه شرح عصمت را  كه روز واقعه، را یاد آوری كردی  به روی نیزه، سر آفتاب را دیدی  ولی شكست نخوردی و سروری كردی  حسینِ دیگری آن جا پس از حسین شكفت  تو با حسین پس از او، برابری كردی  چه زخم‌‌ها كه نزد خطبه‌ات به خفاشان  زبان گشودی و روشن، سخنوری كردی زبان نبود، خودِ ذوالفقار مولا بود  سخن درست بگویم، تو حیدری كردی  تویی مفسر آن رستخیز ناگاهان  یگانه قاصد امت پیمبری كردی  بدل به آینه شد، خاك كربلا با تو  تو كیمیاگری و كیمیاگری كردی حسین بود و تو بودی، تو خواهری كردی  حسین فاطمه را گرم، یاوری كردی