✍🏼همخوانی فعلهای جمله با یکدیگر و با اجزای دیگر جمله
فعلهای هر جمله باید از نظر زمانی با یکدیگر همخوانی و تناسب داشته باشند.
البته این بدان معنی نیست که افعال هر جمله تنها باید یک زمان داشته باشند، زیرا بیان برخی جملهها نیازمند بهکار بردن زمانهای مختلف است
(برای نمونه، آنچه تا چندی پیش زشت و ناپسند شمرده میشد امروز دیگر زشت شمرده نمیشود و خدا میداند که آیا در آینده خواهیم توانست با این روند مقابله کنیم یا نه).
مثالهایی که درپی میآید صورتهای درست و نادرست کاربرد فعل و مصدر در جمله را نشان میدهد:
👈مثال ۱:
🖍ننویسید: هر چه را پرسیدهایم پاسخ گرفتیم.
✏️بنویسید: هر چه را پرسیدهایم پاسخ گرفتهایم.
👈مثال ۲:
🖍ننویسید: در سپتامبر سال ۲۰۰۴ گزارش شد که بسیاری از سازمانهای دولتی خارجی موجود در عراق در حال آماده شدن برای خروج از عراق بودند.
✏️بنویسید: در سپتامبر سال ۲۰۰۴ گزارش شد که بسیاری از سازمانهای دولتی خارجی موجود در عراق در حال آماده شدن برای خروج از عراق هستند.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
معرفی #پیشینه #پایان_نامه #شب_قدر
مرادی، براتعلی. 1384.
✍🏼شب قدر در قرآن.
پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه.
محمدی فروشانی، خدیجه. 1393.
✍🏼 رابطه میان شب قدر با اهل بیت علیهمالسلام با تکیه بر علم آنان.
پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه قرآن و حدیث.
گنجی، مختار. 1389.
✍🏼 شب در قرآن. پایاننامه کارشناسی ارشد.
دانشگاه شهید چمران اهواز.
قنبری صفت مقدم، فرشته. 1395.
رابطه شب قدر و انسان کامل از منظر قرآن و عرفان اسلامی.
پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه ادیان و مذاهب.
اسلامپناه، خداداد. 1391.
✍🏼بررسی سندی و دلالی روایات لیلهالقدر.
پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه قم.
دهقان، نیلوفر. 1392.
✍🏼بررسی تطبیقی نزول قرآن و تدوین آن از دیدگاه آیت الله معرفت و جلال الدین سیوطی.
پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اراک.
قاهری، ابراهیم. 1388.
✍🏼 بررسی و تحلیل آراء قرآن پژوهان درباره نزول قرآن در ماه رمضان.
پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه قم.
قلی زاده، هاجر. 1393.
✍🏼شوون شب قدر با تکیه بر ارتباط آن بر نزول وحی.
پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم.
پرنظر، فریبا. 1391.
نزول دفعی قرآن کریم.
پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبائی.
احمدنژاد، گونا. 1396.
✍🏼بررسی احکام لیله القدر در شریعت اسلام.
پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه کردستان.
سعادتیان، حسین. 1395.
✍🏼بررسی چگونگی نزول قرآن از بعد دفعی وتدریجی بودن آن با تکیه بر روایات نزول.
پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید باهنر کرمان.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
✍🏼بررسی سندی و دلالی روایات لیلهالقدر
کارشناسی ارشد1391
🖍موضوع: معارف اسلامی
پدیدآور: خداداد اسلامپناه استاد راهنما: محمدتقی دیاری استاد مشاور: سیدرضا مودب
دانشگاه قم، دانشکده الهیات و معارف اسلامی
#چکیده
ایمان واعتقاد به شب قدر ، یکی از مهمترین مسائل اعتقادی مسلمانان است . شیعیان و اهل سنت بر اساس آیات قرآن کریم ، روایات رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیت (علیهم السلام ) ، در ماه مبارک رمضان ، چند شب را به عنوان لیالی قدر به انجام اعمال عبادی خاصی می پردازند .
از آنجا که میان شیعیان واهل سنت در مواردی اختلاف نظر وجود دارد ضروریست که به بررسی این روایات بپردازیم .
در این پایان نامه روایات را از دو جهت بررسی می کنیم یکی از جهت سند و دیگری از جهت دلالت .
روش ما چنین است که پس از ذکر روایت و ترجمه آن ، سند روایت را تحلیل می کنیم . روایاتی که دارای سلسله سند مشترکی هستند ، سلسله سند را فقط در روایت اول آورده و در روایتهای بعد به روایت اول ارجاع داده ایم .
از ذکر راویانی که مورد وثوق و اعتماد بوده اند خودداری کرده و چنانچه دلیل ضعف روایتی به راوی آن مربوط باشد راویان ضعیف را با دلیل ضعف آنها آورده ایم .
در بررسی دلالی به توضیح روایاتی که از لحاظ معنا و مفهوم از نوعی ابهام برخوردارند پرداخته و نظرات علماء وبزرگان را ذکر و در پایان از مجموع روایات نتیجه گیری کرده ایم .
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
👈رابطه شب قدر و انسان کامل از منظر قرآن و عرفان اسلامي
✍🏼پديدآور اصلی : قنبري، فرشته
#پایان_نامه_حوزه
#چکیده
مبحث ا لیله القدر و همچنين رابطه آن با انسان کامل جايگاه و اهميت والايي در مأثورات ديني و متون عرفاني داشته و بارها، در روايات و همچنين متون عرفان اسلامي بدان، اشاره شده است.
در خصوص رابطه شب قدر و انسان کامل، از طرفي با بررسي آيات و روايات مرتبط با ليل، قدر و ا و نيز بررسي اين موضوع در آثار عرفان اسلامي و با تبيين مولفهصهاي مشترک آن از منظر قرآن وعرفان و از طرف ديگر با بررسي برخي از ويژگي هاي انسان کامل يعني محل نزول قرآن بودن، مختلف الملائکه بودن و ظرف مشيت-اللهي بودن انسان کامل اين نتيجه حاصل ميصشود که انسان کامل عين حقيقت شب قدر است.
چرا که مطابق آيات و روايات، شب قدر ظرفي است که نزول يکباره و دفعي قرآن، و تقدير امور و نزول ملائکه و روح در آن محقق ميصشود.
شب قدر داراي مراتبي است که مرتبه پايين شب قدر ظرف زماني به معناي پارهصاي از زمان (شب) است که اين وقايع در آن انجام پذيرفته است.
اما مرتبه اعلي آن، حقيقتي است که با اين وقايع مرتبط گشته و با توجه به لياقت و قابليتش حقيقت قرآن و نزول ملائکه و تقديرات را از عالم بالا دريافت کرده و ظرف آن حقايق گشته و آنها را در وجود خود جاي داده است که اين چنين شخصي همان انسان کاملي است که مصداق آن پيامبر اکرم(صلي الله عليه و آله) و ائمه معصومين (عليهم السلام) مي باشند.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
نمونه - موضوعات - عناوین پایان نامه های مربوط به نهج البلاغه.pdf
2.9M
#پیشینه #نمونه_عنوان #نهج_البلاغه✅با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام علی (ع)
در این فایل تعدای از پایان نامه های کار شده با عنوان #نهج البلاغه خدمت شما معرفی می گردد.
✍🏼یکی از راه های بدست آوردن مسئله و موضوع تحقیق دیدن نمونه ها گذشته است ( پیشینه )
که می توان شبیه این موارد کار کرد و یا موضوعی را انتخاب و با تغییر و تکمیل ان یک موضوع جدید بدست آورد
🙏التماس دعا
👈معرفی کانال به دوستان فراموش نشود .
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
#قواعد_کوتاه_نویسی 1
#غلط_ننویسیم
#درست_نویسی
#آموزش_ویراستاری
✍🏼 تبدیل #جمله به عبارت مصدری
هرگاه بتوان جمله¬ای را با عبارت مصدری بیان کرد، چنین می¬کنیم:
❌ننویسید: این¬که امیرالمؤمنین حاضر نیست پیروزی را از راه ظلم به¬دست آورد، واقعیتی است که…
✅بنویسید: حاضر نبودن امیرالمومنین به پیروزی از راه ظلم، واقعیتی است که…
❌ننویسید: راه¬هایی که می¬توان به¬وسیله¬ی آن¬ها یک شرکت ورشکسته را دوباره راه¬اندازی کرد.
❌بنویسید: راه¬های راه¬اندازی دوباره¬ی شرکت¬های ورشکسته.
#ادامه_دارد
•┈┈••✾••┈┈•
@myganj
#قواعد_کوتاه_نویسی 2
#غلط_ننویسیم
#درست_نویسی
#آموزش_ویراستاری
✍🏼تبدیل جملهی وصفی به عبارت کوتاه
هرگاه بتوان جمله¬ی وصفی را به عبارتی کوتاه تبدیل کرد، چنین می¬کنیم:
❌ننویسید: مردی که دارای ظاهری آشفته بود وارد خانه شد.
✅بنویسید: مردی آشفته ظاهر وارد خانه شد.
❌ننویسید: از نخستین روزی که با او آشنا شدم، استعداد عجیبی در او یافتم.
✅بنویسید: از نخستین روز آشنایی با او استعداد عجیبی در او یافتم.
❌ننویسید: از حوادث تلخی که در روزهای اسارت شاهد آنها بود برایمان میگفت.
✅بنویسید: از حوادث تلخ روزهای اسارت برایمان میگفت.
#ادامه_دارد
•┈┈••✾••┈┈•
@myganj
عرضۀ مجموعه روایات موجود در 199 عنوان از مصادر حدیثی شیعه شامل حدود 400 هزار روایت و ترجمهها و شروح نگاشته شده بر آنها
• احادیث مرتبط و اطلاعات مربوط به اسناد روایات
• جستجوی حدیث در منابع روایی شیعه
• مشاهده احادیث موجود در منابع روایی شیعه
• دسترسی به شروح و سند روایات
• مشاهده دیگر احادیث هم موضوع با حدیث مورد نظر (احادیث مرتبط)
• مشاهده ترجمه روایات
• امکان نمایهزنی بر احادیث
• امکان تعین دامنه احادیث
• امکان ایجاد قفسه دلخواه از روایات
• اتصال روایات به کتاب در پایگاه کتابخانه دیجیتال نور
• امکان تغییر قلم
• نمایش یا عدم نمایش اعراب روایات
.
•┈┈••✾••┈┈•
دانلود https://www.noorsoft.org/fa/software/View/73958
.
•┈┈••✾••┈┈•
@myganj
✅#مطالعه مفید و اثربخش از نگاه آیات و روایات
👨🏻🎨نویسندگان: سهراب مروتی محسن حسن وندی
🖍منبع: مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات دوره 25 پاییز 1393 شماره 99
📕#چکیده
✍🏼#هدف: بررسی مفاهیم مرتبط با خواندن در آیات قرآن کریم و احادیث معصومین (ع)، تبیین شیوه های بهره گیری مطلوب از مطالعه و کتابخوانی، و تحلیل راهکارهایی برای اثربخش نمودن فرایند مطالعه صحیح.
✍🏼#روش/ رویکرد پژوهش: تحلیل محتوا. یافته ها: تعداد قابل توجهی از آیات و احادیث معصومین (ع) استخراج شد که از جنبه های مختلف، به طور مستقیم و غیرمستقیم مفاهیم مرتبط با مطالعه را مطرح می کنند.
✍🏼#نتیجه گیری: خواندن مورد توجه شارع مقدس بوده است و برای چگونگی اثربخشی آن در زندگی فردی و اجتماعی آدمی، راهکارهایی ارائه شده است.
#دانلود👇🏻
http://ensani.ir/file/download/article/20160910120342-9556-153.pdf
•┈┈••✾••┈┈•
@myganj
#حس_مطالعه
#مطالعه_در_سیره_علماء
شیخ طوسی که در زبان علمای ما به شیخ الطائفه معروف است.
شبها به تحقیق می پرداخت و صبحگاهان آنچنان غرق لذّت بود که این جمله را می گفت:
أین الملوک و أبناء الملوک من هذه اللّذه؟!
یعنی این لذتی که من الآن پس از کشف حقیقت، احساس می کنم، شاهان و فرزندان آنان، از این لذّت بی بهره اند.
مرحوم آیة اللّه بروجردی می فرمود:
من در دوران جوانی در مدرسۀ صدر اصفهان مشغول تحصیل بودم.
یک شب پس از نماز مغرب و عشا، مشغول تحقیق در مسألۀ «ترتّب» شدم، چیز می نوشتم، بعد پاک می کردم، چیز دیگر می نوشتم، ناگهان صدای مؤذن مسجد را شنیدم که مردم را به نماز صبح می خواند.
استاد بزرگوار حضرت امام نقل فرمود:
مرحوم صاحب جواهر نویسندۀ این گسترۀ فقهی که در 42 جلد چاپ شده است، با مرگ پسر روبرو شد. عصر، تشییع شد، اما خاک سپاری او به روز بعد واگذار شد، جنازه را در یکی از حجره های صحن نجف اشرف گذاردند تا صبح هنگام، مراسم خاکسپاری انجام گیرد، شاگردان مرحوم صاحب جواهر برای خواندن فاتحه به روح پاک فرزند استاد، یکی پس از دیگری وارد غرفه شده و با خواندن فاتحه و قرآن برای او طلب رحمت می کردند، اتفاقا خود صاحب جواهر نیز برای خواندن فاتحه و قرآن وارد غرفه شد، پس از خواندن مقداری از قرآن، بساط تألیف خود را پهن کرد، و همان مقداری که در هر شب می نوشت، همان شب نیز در کنار جسد فرزندش نوشت، وهرگز مرگ فرزند او را از کار علمی بازنداشت.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
انواع #ویرایش
1️⃣ـ ویرایش ویژه
دربردارندهی گونههای زیر است:
✍🏼(۱) ویرایش ترجمه
✍🏼(۲) ویرایش علمی¬
✍🏼(۳) ویرایش ادبی
✍🏼(۴) ویرایش گفتار
✍🏼(۵) ویرایش استنادی
✍🏼(۶) ویرایش نمایه
✍🏼(۷) ویرایش تصحیحی
هریک از ویرایشهای «ترجمه»، «علمی»، «ادبی»، «گفتار»، «استنادی»، «نمایه» و «تصحیحی» که هر نوشته بسته به محتوایش، ممکن است به یکی یا بیش از یکی از آنها نیاز داشته باشد، ویرایش ویژه نامیده میشوند.
ویرایش ویژه به ویرایشهایی گفته میشود که همهی (عموم) نوشتهها به آنها نیاز ندارند و تنها برخی نوشتهها (نوشته¬های ویژه)، بسته به نوع، محتوا و داشتههایشان ممکن است به یکی یا بیش از یکی از آنها نیاز داشته باشند.
2️⃣ ویرایش عمومی
دربردارندهی گونههای زیر است:
✍🏼(۱) ویرایش صوری
✍🏼(۲) ویرایش زبانی
✍🏼(۳) ویرایش محتوایی¬ ـ ساختاری
ویرایشهای «صوری»، «زبانی» و «محتوایی¬- ساختاری» که همهی (عموم) نوشتهها بدون توجه به محتوایشان به همهی آنها نیاز دارند، روی¬هم¬رفته ویرایش عمومی نامیده میشوند. این سه نوع ویرایش معمولاً بهدست یک ویراستار با نام «ویراستار عمومی» انجام میشود.
ویرایش عمومی دربردارندهی گونههایی از ویرایش است که همهی (عموم) نوشتهها -¬کم و بیش¬- به آنها نیاز دارند.
#ادامه دارد
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
باعرض سلام وادب محضر اعضای محترم کانال
و تشکر از همراهی شما
این هفته بخاطر مسافرت و وضعیت اینترنت وقت کمتری برای پاسخگویی دارم
لذا از صبر شما متشکرم
التماس دعا
عید فطر پیشاپیش مبارک
آيت الله موسوي همداني مترجم «الميزان » فرمود:
آيه الله بروجردي به مرحوم امام خميني كه مسئول و مدير حوزه بودند رو كرده وفرمودند:
به طلبه ها دستور دهيد طلبه ها قلم به دست بگيرند و بنويسند، اسلام نويسنده لازم دارد و به درسهاي مرسومه حوزه اكتفا نكنند.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
آیت الله علوى گرگانى فرمودند :
مرحوم آقا شيخ اسد الله تُسترى (رحمه الله) صاحب «مقابيس» يك كتاب بيشتر نداشت ولى آقا سيّد عبدالله شبّر (رحمه الله) كتابهاى زيادى داشت و هميشه كتاب مىنوشت.
روزى آيت الله تسترى به آيت الله سيّد عبّاس شبّر رسيد و گفت: چه حسابى هست كه اينقدر ماشاء الله كتاب مىنويسى؟
گفت: مىدانى من اينها را از كجا دارم؟ گفت: نه. گفت: يك شب خوابيده بودم.
در عالم رويا حضرت موسى بن جعفر (ع) به خواب من آمد و فرمود: سيد عبدالله، قلم را در دست بگير.
گفتم: چشم آقا و حضرت (ع) قلم را به دست من داد و فرمود: بنويس
و من هم نوشتم. به من فرمود: ما به تو عنايت مىكنيم كه تو نوشتن را ادمه بدهى.
ايشان مىگفت:
هر چه دارم از بركت حضرت موسى بن جعفر (ع) دارم. اين قضيه در «فوايد الرضويه» آمده است.
مرحوم شيخ عبّاس قمى (رحمه الله) هم مىفرمود: والله، اين سيد راست گفته است. خود من اين همه كتاب نوشتم.
بعضى وقت ها آنقدر گوشه اى مىنشستم و مىنوشتم كه ديگر حال نوشتن نداشتم. خيلى خسته مىشدم تا متوسّل به سادات و اهل بيت (عليهما السلام) مىشدم و دوباره توفيق نوشتن پيدا مىكردم.
آقايان، شما را به خدا تا مىتوانيد با اين خانواده ارتباط برقرار كنيد. به جدّم قسم، هر چيزى كه بخواهيد به شما مىدهند.
خدا به حقّ محمّد و آل محمّد (عليهما السلام) ما را از عنايات اين خانواده محروم نفرمايد.
📕انوار اخلاقى، وصاياى پيامبر اعظم «ص» به امير المؤمنين «ع»، ج1، ص: 230
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🙏لطفا معرف کانال باشید
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
مرا به تجربه معلوم شد در آخر كار*** كه قدر مرد به علم است و قدر علم به مال
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
کارگاه ویراستاری مقدماتی - جلسه اول - مدرس: آقای دکتر علیپور
https://hw15.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/6120958826f8810e7577716d7a232d6c13308338-240p.mp4
کارگاه ویراستاری مقدماتی - جلسه دوم - مدرس: دکتر علیپور
https://aspb14.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/95f7cafed79fd6d39907ba9bd6ed773713308951-240p.mp4
کارگاه ویراستاری مقدماتی - جلسه سوم - مدرس: دکتر علیپور
https://aspb10.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/a6cb933f184d1c8bf623cd6c45366a5d13309104-240p.mp4.
#ویراستاری
#درست_بنویسیم
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
#معرفی_سایت
https://tarikh.inoor.ir/
پایگاه جامع تاریخ به عنوان وبگاهی تخصصی با هدف پوشش اطلاعات تمامی وقایع و رخدادهای مهم تاریخ اسلام و تسهیل دسترسی کاربران به پژوهشهای انجام گرفته در این حوزه طراحی شده که طی فرایندی تدریجی در بخشهای: «رویدادها»، «اَعلام»، «اماکن» و «اصطلاحات و مفاهیم تاریخی» به کاربران عرضه میشود.
در مرحلهی اول توسعهی این پایگاه تلاش میشود تمامی وقایع مهم تاریخدار -که حداقل سال وقوع آن مشخص باشد- در بازهی زمانی اندکی پیش از تولد پیامبر خدا (ص) تا نیمهی قرن چهاردهم هجری قمری را پوشش دهد. قلمروی جغرافیایی رویدادها و زمانهای بررسی شده در پایگاه شامل مناطق مختلف سرزمینهای اسلامی است و تمامی اطلاعات فراوری شده از عناوین (نمایههای) رویداد استخراج شده است؛ بنابراین پایگاه هماکنون رویداد محور (زمان محور) است و إن شاء اللّه در مراحل بعدی توسعهی پایگاه به تدریج سه بانک اطلاعاتی اَعلام، اماکن و مفاهیم و اصطلاحات به آن افزوده خواهد شد.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj