#قواعد_کوتاه_نویسی 1
#غلط_ننویسیم
#درست_نویسی
#آموزش_ویراستاری
✍🏼 تبدیل #جمله به عبارت مصدری
هرگاه بتوان جمله¬ای را با عبارت مصدری بیان کرد، چنین می¬کنیم:
❌ننویسید: این¬که امیرالمؤمنین حاضر نیست پیروزی را از راه ظلم به¬دست آورد، واقعیتی است که…
✅بنویسید: حاضر نبودن امیرالمومنین به پیروزی از راه ظلم، واقعیتی است که…
❌ننویسید: راه¬هایی که می¬توان به¬وسیله¬ی آن¬ها یک شرکت ورشکسته را دوباره راه¬اندازی کرد.
❌بنویسید: راه¬های راه¬اندازی دوباره¬ی شرکت¬های ورشکسته.
#ادامه_دارد
•┈┈••✾••┈┈•
@myganj
#قواعد_کوتاه_نویسی 2
#غلط_ننویسیم
#درست_نویسی
#آموزش_ویراستاری
✍🏼تبدیل جملهی وصفی به عبارت کوتاه
هرگاه بتوان جمله¬ی وصفی را به عبارتی کوتاه تبدیل کرد، چنین می¬کنیم:
❌ننویسید: مردی که دارای ظاهری آشفته بود وارد خانه شد.
✅بنویسید: مردی آشفته ظاهر وارد خانه شد.
❌ننویسید: از نخستین روزی که با او آشنا شدم، استعداد عجیبی در او یافتم.
✅بنویسید: از نخستین روز آشنایی با او استعداد عجیبی در او یافتم.
❌ننویسید: از حوادث تلخی که در روزهای اسارت شاهد آنها بود برایمان میگفت.
✅بنویسید: از حوادث تلخ روزهای اسارت برایمان میگفت.
#ادامه_دارد
•┈┈••✾••┈┈•
@myganj
عرضۀ مجموعه روایات موجود در 199 عنوان از مصادر حدیثی شیعه شامل حدود 400 هزار روایت و ترجمهها و شروح نگاشته شده بر آنها
• احادیث مرتبط و اطلاعات مربوط به اسناد روایات
• جستجوی حدیث در منابع روایی شیعه
• مشاهده احادیث موجود در منابع روایی شیعه
• دسترسی به شروح و سند روایات
• مشاهده دیگر احادیث هم موضوع با حدیث مورد نظر (احادیث مرتبط)
• مشاهده ترجمه روایات
• امکان نمایهزنی بر احادیث
• امکان تعین دامنه احادیث
• امکان ایجاد قفسه دلخواه از روایات
• اتصال روایات به کتاب در پایگاه کتابخانه دیجیتال نور
• امکان تغییر قلم
• نمایش یا عدم نمایش اعراب روایات
.
•┈┈••✾••┈┈•
دانلود https://www.noorsoft.org/fa/software/View/73958
.
•┈┈••✾••┈┈•
@myganj
✅#مطالعه مفید و اثربخش از نگاه آیات و روایات
👨🏻🎨نویسندگان: سهراب مروتی محسن حسن وندی
🖍منبع: مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات دوره 25 پاییز 1393 شماره 99
📕#چکیده
✍🏼#هدف: بررسی مفاهیم مرتبط با خواندن در آیات قرآن کریم و احادیث معصومین (ع)، تبیین شیوه های بهره گیری مطلوب از مطالعه و کتابخوانی، و تحلیل راهکارهایی برای اثربخش نمودن فرایند مطالعه صحیح.
✍🏼#روش/ رویکرد پژوهش: تحلیل محتوا. یافته ها: تعداد قابل توجهی از آیات و احادیث معصومین (ع) استخراج شد که از جنبه های مختلف، به طور مستقیم و غیرمستقیم مفاهیم مرتبط با مطالعه را مطرح می کنند.
✍🏼#نتیجه گیری: خواندن مورد توجه شارع مقدس بوده است و برای چگونگی اثربخشی آن در زندگی فردی و اجتماعی آدمی، راهکارهایی ارائه شده است.
#دانلود👇🏻
http://ensani.ir/file/download/article/20160910120342-9556-153.pdf
•┈┈••✾••┈┈•
@myganj
#حس_مطالعه
#مطالعه_در_سیره_علماء
شیخ طوسی که در زبان علمای ما به شیخ الطائفه معروف است.
شبها به تحقیق می پرداخت و صبحگاهان آنچنان غرق لذّت بود که این جمله را می گفت:
أین الملوک و أبناء الملوک من هذه اللّذه؟!
یعنی این لذتی که من الآن پس از کشف حقیقت، احساس می کنم، شاهان و فرزندان آنان، از این لذّت بی بهره اند.
مرحوم آیة اللّه بروجردی می فرمود:
من در دوران جوانی در مدرسۀ صدر اصفهان مشغول تحصیل بودم.
یک شب پس از نماز مغرب و عشا، مشغول تحقیق در مسألۀ «ترتّب» شدم، چیز می نوشتم، بعد پاک می کردم، چیز دیگر می نوشتم، ناگهان صدای مؤذن مسجد را شنیدم که مردم را به نماز صبح می خواند.
استاد بزرگوار حضرت امام نقل فرمود:
مرحوم صاحب جواهر نویسندۀ این گسترۀ فقهی که در 42 جلد چاپ شده است، با مرگ پسر روبرو شد. عصر، تشییع شد، اما خاک سپاری او به روز بعد واگذار شد، جنازه را در یکی از حجره های صحن نجف اشرف گذاردند تا صبح هنگام، مراسم خاکسپاری انجام گیرد، شاگردان مرحوم صاحب جواهر برای خواندن فاتحه به روح پاک فرزند استاد، یکی پس از دیگری وارد غرفه شده و با خواندن فاتحه و قرآن برای او طلب رحمت می کردند، اتفاقا خود صاحب جواهر نیز برای خواندن فاتحه و قرآن وارد غرفه شد، پس از خواندن مقداری از قرآن، بساط تألیف خود را پهن کرد، و همان مقداری که در هر شب می نوشت، همان شب نیز در کنار جسد فرزندش نوشت، وهرگز مرگ فرزند او را از کار علمی بازنداشت.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
انواع #ویرایش
1️⃣ـ ویرایش ویژه
دربردارندهی گونههای زیر است:
✍🏼(۱) ویرایش ترجمه
✍🏼(۲) ویرایش علمی¬
✍🏼(۳) ویرایش ادبی
✍🏼(۴) ویرایش گفتار
✍🏼(۵) ویرایش استنادی
✍🏼(۶) ویرایش نمایه
✍🏼(۷) ویرایش تصحیحی
هریک از ویرایشهای «ترجمه»، «علمی»، «ادبی»، «گفتار»، «استنادی»، «نمایه» و «تصحیحی» که هر نوشته بسته به محتوایش، ممکن است به یکی یا بیش از یکی از آنها نیاز داشته باشد، ویرایش ویژه نامیده میشوند.
ویرایش ویژه به ویرایشهایی گفته میشود که همهی (عموم) نوشتهها به آنها نیاز ندارند و تنها برخی نوشتهها (نوشته¬های ویژه)، بسته به نوع، محتوا و داشتههایشان ممکن است به یکی یا بیش از یکی از آنها نیاز داشته باشند.
2️⃣ ویرایش عمومی
دربردارندهی گونههای زیر است:
✍🏼(۱) ویرایش صوری
✍🏼(۲) ویرایش زبانی
✍🏼(۳) ویرایش محتوایی¬ ـ ساختاری
ویرایشهای «صوری»، «زبانی» و «محتوایی¬- ساختاری» که همهی (عموم) نوشتهها بدون توجه به محتوایشان به همهی آنها نیاز دارند، روی¬هم¬رفته ویرایش عمومی نامیده میشوند. این سه نوع ویرایش معمولاً بهدست یک ویراستار با نام «ویراستار عمومی» انجام میشود.
ویرایش عمومی دربردارندهی گونههایی از ویرایش است که همهی (عموم) نوشتهها -¬کم و بیش¬- به آنها نیاز دارند.
#ادامه دارد
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
باعرض سلام وادب محضر اعضای محترم کانال
و تشکر از همراهی شما
این هفته بخاطر مسافرت و وضعیت اینترنت وقت کمتری برای پاسخگویی دارم
لذا از صبر شما متشکرم
التماس دعا
عید فطر پیشاپیش مبارک
آيت الله موسوي همداني مترجم «الميزان » فرمود:
آيه الله بروجردي به مرحوم امام خميني كه مسئول و مدير حوزه بودند رو كرده وفرمودند:
به طلبه ها دستور دهيد طلبه ها قلم به دست بگيرند و بنويسند، اسلام نويسنده لازم دارد و به درسهاي مرسومه حوزه اكتفا نكنند.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
آیت الله علوى گرگانى فرمودند :
مرحوم آقا شيخ اسد الله تُسترى (رحمه الله) صاحب «مقابيس» يك كتاب بيشتر نداشت ولى آقا سيّد عبدالله شبّر (رحمه الله) كتابهاى زيادى داشت و هميشه كتاب مىنوشت.
روزى آيت الله تسترى به آيت الله سيّد عبّاس شبّر رسيد و گفت: چه حسابى هست كه اينقدر ماشاء الله كتاب مىنويسى؟
گفت: مىدانى من اينها را از كجا دارم؟ گفت: نه. گفت: يك شب خوابيده بودم.
در عالم رويا حضرت موسى بن جعفر (ع) به خواب من آمد و فرمود: سيد عبدالله، قلم را در دست بگير.
گفتم: چشم آقا و حضرت (ع) قلم را به دست من داد و فرمود: بنويس
و من هم نوشتم. به من فرمود: ما به تو عنايت مىكنيم كه تو نوشتن را ادمه بدهى.
ايشان مىگفت:
هر چه دارم از بركت حضرت موسى بن جعفر (ع) دارم. اين قضيه در «فوايد الرضويه» آمده است.
مرحوم شيخ عبّاس قمى (رحمه الله) هم مىفرمود: والله، اين سيد راست گفته است. خود من اين همه كتاب نوشتم.
بعضى وقت ها آنقدر گوشه اى مىنشستم و مىنوشتم كه ديگر حال نوشتن نداشتم. خيلى خسته مىشدم تا متوسّل به سادات و اهل بيت (عليهما السلام) مىشدم و دوباره توفيق نوشتن پيدا مىكردم.
آقايان، شما را به خدا تا مىتوانيد با اين خانواده ارتباط برقرار كنيد. به جدّم قسم، هر چيزى كه بخواهيد به شما مىدهند.
خدا به حقّ محمّد و آل محمّد (عليهما السلام) ما را از عنايات اين خانواده محروم نفرمايد.
📕انوار اخلاقى، وصاياى پيامبر اعظم «ص» به امير المؤمنين «ع»، ج1، ص: 230
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🙏لطفا معرف کانال باشید
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
مرا به تجربه معلوم شد در آخر كار*** كه قدر مرد به علم است و قدر علم به مال
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
کارگاه ویراستاری مقدماتی - جلسه اول - مدرس: آقای دکتر علیپور
https://hw15.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/6120958826f8810e7577716d7a232d6c13308338-240p.mp4
کارگاه ویراستاری مقدماتی - جلسه دوم - مدرس: دکتر علیپور
https://aspb14.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/95f7cafed79fd6d39907ba9bd6ed773713308951-240p.mp4
کارگاه ویراستاری مقدماتی - جلسه سوم - مدرس: دکتر علیپور
https://aspb10.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/a6cb933f184d1c8bf623cd6c45366a5d13309104-240p.mp4.
#ویراستاری
#درست_بنویسیم
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
#معرفی_سایت
https://tarikh.inoor.ir/
پایگاه جامع تاریخ به عنوان وبگاهی تخصصی با هدف پوشش اطلاعات تمامی وقایع و رخدادهای مهم تاریخ اسلام و تسهیل دسترسی کاربران به پژوهشهای انجام گرفته در این حوزه طراحی شده که طی فرایندی تدریجی در بخشهای: «رویدادها»، «اَعلام»، «اماکن» و «اصطلاحات و مفاهیم تاریخی» به کاربران عرضه میشود.
در مرحلهی اول توسعهی این پایگاه تلاش میشود تمامی وقایع مهم تاریخدار -که حداقل سال وقوع آن مشخص باشد- در بازهی زمانی اندکی پیش از تولد پیامبر خدا (ص) تا نیمهی قرن چهاردهم هجری قمری را پوشش دهد. قلمروی جغرافیایی رویدادها و زمانهای بررسی شده در پایگاه شامل مناطق مختلف سرزمینهای اسلامی است و تمامی اطلاعات فراوری شده از عناوین (نمایههای) رویداد استخراج شده است؛ بنابراین پایگاه هماکنون رویداد محور (زمان محور) است و إن شاء اللّه در مراحل بعدی توسعهی پایگاه به تدریج سه بانک اطلاعاتی اَعلام، اماکن و مفاهیم و اصطلاحات به آن افزوده خواهد شد.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
چکیده و اصل مقالات حروفنگاری شده، با نرم افزار word، خط لوتوس فونت 14 تهیه شوند.
چکیده مقالات، حداکثر 300 کلمه به همراه کلید واژه و اصل مقالات حداکثر بیست صفحه (A4) با رعایت اصول مقاله نویسی علمی در شکل و محتوا تهیه گردند.
رعایت ضوابط مقالات علمی پژوهشی در مقالات ارسالی الزامی است. (برای اطلاع بیش تر در این زمینه، به سایت همایش مراجعه کنید.)
مقالات، تحقیقی، نو و مستند به منابع معتبر و فهرست مآخذ با مشخصات کامل باشند.
مطالب مقالات ارسالی، پیش از این در همایش ها و یا در مجلات، منتشر نشده باشند.
مقالات و آثار ارسال شده، مسترد نخواهند شد.
مقالات برتر به شکل حضوری با حضور نویسندگان در همایش ارائه خواهند شد.
مقالات برگزیده مورد تقدیر قرار گرفته و در کتاب مجموعه مقالات همایش منتشر خواهند شد.
آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات: پانزده مرداد ماه 1399.
آخرین مهلت ارسال اصل مقالات: سی ام شهریور ماه 1399.
زمان برگزاری همایش: پاییز 1399 (قم)
https://dqat.ir/index.php/post/single/1249/1399-3-12-15-41
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
برگزارکنندگان
مرکز تخصصی امام خامنه ای زید عزه
دار القران علامه طباطبایی (ره)
آدرس دبیرخانه همایش ملی عالمان مجاهد: قم، خیابان صفائیه، کوچه 21، دارالقرآن علامه طباطبائی (رحمه الله علیه)
وب سایت : www.dqat.ir | ایمیل : ikhei.qom@gmail.com | تلفن : 025378422070 | فکس : 02537842074
امام باقر علیه السلام فرمود:
«العالم کمن معه شمعه تضیء للناس، فکل من ابصر شمعته دعاله بالخیر، کذلک العالم معه شمعة تزیل ظلمه الجهل و الحیره
(عالم مانند کسی است که شمعی به دست دارد و راه را به مردم می نماید. پس هر که پرتو شمع او را ببیند برایش دعای خیر کند. بدین سان عالم با شمعی که در دست دارد، تاریکیهای جهل و سرگردانی را از میان می برد.)
@myganj
#غلط_ننویسیم
#درست_نویسی
#آموزش_ویراستاری
«✅اصل یکدستی»
✍🏼برخی واژهها (ی فارسی و غیرفارسی) در زبان فارسی با دو یا چند صورت (املا) نوشته میشوند که همگی هممعنی و درست هستند،
🖍برای نوشتن واژههای دارای دو یا چند املا، تنها باید یک املا را برگزید تا از پراکندگی در نوشتن واژهها جلوگیری شود.
از میان صورتهای املایی گوناگون یک واژه که در زبان فارسی تلفظهای گوناگون نیز دارند، صورتی را برمیگزینیم که تلفظ آن در زبان فارسی معیار رایجتر باشد.
📕برای مثال، از میان صورتهای «کلاژ»، «کلاج» و «کلاچ»، صورت «کلاج» را به این علت که تلفظ آن رواج بیشتری دارد، برمیگزینیم.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
فهرست واژههای دو/ چند املایی
#غلط_ننویسیم
#درست_نویسی
#آموزش_ویراستاری
صورتهای املایی صورت درست یا برگزیده
آخُر/ آخور آخور
آذوقه/ آزوقه آذوقه
آغاجری/آقاجری آغاجری
آغاخان/ آقاخان آقاخان
آفریقا/ افریقا آفریقا
آلاداغ/ آلاداق آلاداغ
اتاق/ اطاق اتاق
اَترار/ اطرار اترار
اُتراق/ اطراق اُتراق
اتریش/ اطریش اتریش
اتو/ اطو اتو
اختاپوس/ اختاپوث اختاپوس
ارک/ ارگ ارگ
اریب/ ؤریب اریب
استانبول/ اسلامبول استانبول
استخر/اصطخر/اسطخر استخر
استوانه/ اسطوانه استوانه
استهبان/اسطهبان/ اصطهبان استهبان
اسطبل/ اصطبل اسطبل
اسطرلاب/ اصطرلاب اسطرلاب
افسنتین/ افسنطین افسنتین
اَلَم شنگه/ عَلَم شنگه اَلَم شنگه
امپراتریس/ امپراطریس امپراتریس
امپراتور/ امپراطور امپراتور
انتر/ عنتر انتر
ایتالیا/ ایطالیا ایتالیا
ایذه/ ایزه ایذه
باباغورری/ باباقوری باباقوری
باتری/ باطری باتری
باتلاق/ باطلاق باتلاق
باتوم/ باطوم/ باتون باتوم
باجناغ/ باجناق باجناق
بادنجان/ بادمجان بادنجان
بحبوحه/ بهبوهه بهبوهه
بُختنصَّر/ بُختُ النصَّر/ بُختُ نصَر بُختُ نصَر
برهه/ برحه برهه
بغچه/بقچه بقچه
بلغور/ بلقور بلقور
بلیت/ بلیط بلیت
بوذرجمهر/ بوزرجمهر بوزرجمهر
پاتوق/ پاتوغ پاتوق
پتر کبیر/ پطر کبیر پتر کبیر
پترزبورگ/ پطرزبورگ پترزبورگ
پزشک/ پزشگ پزشک
پشکل/ پشگل پشکل
تائیس/ طائیس تائیس
تارم/ طارم تارم
تاق/ طاق تاق
تاقدیس/ طاقدیس تاقدیس
تالار/ طالار تالار
تالش/ طالش تالش
تایباد/ طایباد تایباد
تایر/ طایر تایر
تبرخون/ طبرخون تبرخون
تبرزد/ طبرزد تبرزد
تبرزین/ طبرزین تبرزین
تَبَرَک/ طَبَرک تَبَرک
تپانچه/ طپانچه تپانچه
تپور/ طپور تپور
تپیدن/ طپیدن تپیدن
تُتماج/ ططماج تُتماج
تخار/ طخار تخار
تخارستان/ طخارستان تخارستان
ترابلس/ طرابلس ترابلس
تراز/ طراز تراز
ترخون/ طرخون ترخون
ترشیز/ طرشیز ترشیز
ترق و توروق/ تاراغ و توروغ ترق و توروق
ترقبه/ طرقبه ترقبه
ترقّه/ طرقّه ترقّه
تسوج/ طسوج تسوج
تشک/ توشک/ دشک/ دوشک توشک
تغار/ طغار تغار
تمشک/ تمشگ تمشک
تنبور/ طنبور تنبور
توالش/ طوالش توالش
توبیقا/ طوبیقا توبیقا
توتیا/ طوطیا توتیا
توس/طوس توس
تهران/ طهران تهران
تهماسب/ طهماسب تهماسب
تهمورث/ طهمورث تهمورث
تیسفون/ طیسفون تیسفون
جابلسا/ جابلصا جابلسا
جغّه/ جقّه جقّه
جهاز/ جهیز/ جهیزیه/ جهازیه جهاز
چارق/ چارغ چارق
چای/ چایی چای
چغندر/ چقندر چقندر
چلغوز/ چلقوز چلقوز
حوله/ هوله حوله
ختا/ خطا ختا
ختای/ خطای ختای
ختمی/ خطمی خطمی
خُرجین/ خورجین خورجین
خردسال/ خوردسال خردسال
خشنود/ خوشنود خوشنود
خواف/ خاف خاف
دکترا/ دکتری (با صدای «ی») دکتری
دُگمه/ دُکمه/ تُکمه دُکمه
دوقلو/ دوغلو دوقلو
ذرت/ زرت ذرت
ذوذنقه/ ذوزنقه ذوزنقه
رتیل/ رطیل/ رطیلاء رتیل
رشک/ رشگ رشک
زرشک/ زرشگ زرشک
زغال/ ذغال زغال
زکام/ ذکام زکام (درست
زنُن/ ذنن زنن
ساروج/ صاروج ساروج
ساوجبلاغ/ ساوجبلاق ساوجبلاق
ستبر/ سطبر ستبر
سرشک/ سرشگ سرشک
سرمه/ سورمه سورمه
سُغد/ صُغد سُغد
سفلیس/ سفیلیس/ سیفیلیس/ سیفلیس سفلیس
سقلاب/صقلاب سقلاب
سوغات/ سوقات سوقات
سوک/ سوگ سوگ
سیگار/ سیگارت سیگار
شاغول/ شاقول شاقول
شالُده/ شالوده شالوده
شبورغان/ شبورقان شبورقان
شرایین/ شرائین شرایین
شوید/ شبت شوید
شیخونت/ شیخونیّت شیخونیّت
عسکر/ عسگر عسکر
عیسو/عیصو عیسو
غدّاره/ قدّراه قداره
غدغن/ قدقن قدقن
غلتک/ غلطک غلتک
غلتیدن / غلطیدن غلتیدن
غلیان/ قلیان غلیان
غورباغه/ قورباقه قورباغه/ غورباقه قورباقه
فرغون/ فرغان/ فرقان فرغون
فطیر/ فتیر فطیر
قاتی/ قاطی قاتی
قاروقور/ غاروغور قاروقور
قباد/ غباد قباد
قُدقُد/ غُدغُد قُدقُد
قراقروت/ قراقروط قراقروت
قرتی/ غرتی قرتی
قرشمال/ غرشمال قرشمال
قُرُق/ غُرُق قُرُق
قَرلغِ/ قَرلق قَرلقِ
قرمه/ غرمه/ قورمه/ غورمه قورمه
قروش/ غروش قروش
قره آغاج/ قره آقاج قره آغاج
قَزقان/ قَزغان قَزقان
قشقرق/ غشغرق قشقرق
قشلاق/ قشلاغ قشلاق
قفس/ قفص قفس
قُلُپ/ غُلُپ قُلپ
قلک/ غلک قلک
قلنبه/ غلنبه قلنبه
قورت/ غورت قورت
قوطی/ قوتی قوتی
قِیقاج/ غیقاج قِیقاج
قِیماق/ قِیماغ قِیماق
کشک/ کشگ کشک
کشکول/ کشگول کشکول
کلیسا/ کلیسیا کلیسا
کوشک/ کوشگ کوشک
کیقباد/ کیغباد کیقباد
گنجشک/ گنجشگ گنجشک
لاتاری/ لاطاری لاتاری
لحیم/ لهیم لحیم
لشکر/ لشگر لشکر
لَقلَق/ لَغلَغ لَقلَق
لق/ لغ لق
لقولوق/ لغولوغ لقولوق
لقوه/ لغوه لقوه
لوت/ لوط (قوم) لوط
لوت/ لوط (کویر) لوت
لوطی/ لوتی لوتی
لولو خورخوره/ لولو خُرخُره لولو خورخوره
مالیخولیا/ مالخولیا/ مالنخولیا مالیخولیا
مرحم/ مرهم مرهم
مرداد/ امرداد مرداد
مستغلّات/ مستقلّات مستقلات
مشکل/ مشگل مشکل
مُشکین / مشگین مُشکین
ملات/ ملاط ملات
ملغمه/ ملقمه ملغمه
مهمان/ میهمان میهمان
میلیار/ ملیارد میلیارد
میلیون/ ملیون میلیون
ناسور/ ناصور ناسور
نسطوری/ نستوری نستوری
نعنا/ نعناء/ نعناع نعناع
نفت/ نفط نفت
نفتالین/ نفطالین نفتالین
نِقنِق/ نِغنِغ نِقنِق
ورغُلمبیدن/ ورقلمبیدن ورقلمبیدن
وَقوَق/ وَغوَغ وَقوَق
وهله/ وحله وهله
هجده/ هیجده/ هژده هیژده هجده
هرس کردن/ حرس کردن هرس کردن
هَلیم/ حلیم (غذا) حلیم
هِلیم/ حلیم (گاز) هلیم
هیز/ حیز هیز
هیضه/ حیضه هیضه
یاتاقان/ یاطاقان یاتاقان
یالقوز/ یالغوز یالقوز
یُرقه/ یُرغه یُرقه
یُغور/ یُقور یُقور
یقه/ یخه یقه
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
ملزومات #نگارش:
نوشتن نیز مانند هر كاری نیاز به فراهم كردن یكسری مقدمات دارد، و مستلزم رعایت برخی نكات و پیشنیازها است. اصولاً خلق یك اثر خوب بهخصوص اگر قرار باشد در قالب مقاله، كتاب، #پایان_نامه و… باشد نیاز به سرمایهگذاری اولیه و برنامهریزی دقیق دارد تا محصولی ارزشمند و قابل رقابت تولید شود.
💯مهم ترین سرمایه برای نوشتن، داشتن مطالعه كافی و برخورداری از دانش لازم در حوزه موضوعی مورد علاقه است.
برای نوشتن مقاله به دو صورت میتوان عمل كرد.
1️⃣روش اول این است كه بخواهیم ابتدا در یك حوزه در باره ی موضوعی تحقیق كنیم و بر اساس نتایج و یافتههای تحقیق ، مقاله بنویسیم.
2️⃣روش دوم این كه مستقیماً موضوع یا مقولهای را به قصد تهیه مقاله انتخاب كنیم و در آن زمینه شروع به نوشتن كنیم. برای نوشتن مقاله به این روش میتوان با مطالعه منابع دایرهالمعارفی شروع كرد.
سپس با جستجو در بانكهای اطلاعاتی، و استفاده از کتاب های شناسایی شده ، میتوان كتابهای تخصصی و منابع اطلاعاتی دیگر از قبیل مقاله، پایاننامه و… را گردآوری كرد.
پس از گردآوری منابع اطلاعاتی، ابتدا سرفصلها و مندرجات آن ها مرور شود. پس از آن بخشهای مهم و مرتبط بهدقت مورد مطالعه قرار گرفته و از نكات مهم یادداشتبرداری شود.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
📌ما را در فضای مجازی همراهی کنید.
ارتباط مستقیم با مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم:
📩h.tehrani@whc.ir
کانال ما در ایتا:
📱@hawzah_khaharan_qom
درگاه اطلاعرسانی ما:
🌐www.qom.whc.ir
بسم الله الرحمن الرحیم.
پذیرش رشته تخصصی سطح سه فرهنگ جهاد
مرکز تخصصی امام خامنه ای حفظه الله.
تحت اشراف و مدیریت حضرت استاداحمد عابدی زید عزه.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت بروشور معرفی رشته به ادمین زیر پیام دهید
@markaz_emamkhamenei
@smrn220
یا
با شماره زیر بین ساعت ۱٠الی ۱۴ تماس بگیرید.
٠۹۱٠۱۸۵۵۳٠٠
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
@m_t_imamkhamenei
لطفا جهت ثبت نام در رشته تبلیغ فرهنگ جهاد این تبلیغ را به دوستان خود معرفی بکنید . مرکزی با روش آموزش پژوهش محور
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
@myganj
یکی از طلبهها در دیداری از شهید صدر میپرسد: «خیلی وقتها دچار بیحوصلگی میشوم و درس و مطالعه و تألیف را کلاً رها میکنم. چه کنم [که از این حالت رها شوم]؟!»
و شهید صدر پاسخ میدهد:
« کسی که توطئهها و دسیسهها و تبانیها بر ضد اسلام و تهمتها و دروغپردازیهایی که نسبت به مبانی اسلامی میشود را میبیند چگونه دلش میآید که مطالعه و کار جدی و بیوقفه را رها کند ؟!»
السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق، ج٢، ص٢٨٩
#روش_نقد و بررسي عنوان کتب و ابواب حديثي از نگاه علامه محمد تقي شوشتري
نویسندگان: رضايي كرماني محمدعلي, زارع زرديني احمد
#چکیده :
از مهم ترين بايسته هاي پژوهش در علوم حديث، ارايه روش هايي براي بررسي و پژوهش در ميراث حديثي است. نقد و بررسي عنوان کتاب ها و ابواب حديثي، يکي از اين روش هاست.
اين نوشتار به معرفي و بررسي ميزان کارآمدي اين روش در علوم حديث مي پردازد، و به منظور رسيدن به اين هدف، کارآمدي آن را در دو حوزه نقد بيروني (انتساب و تصحيح متن) و نقد دروني (فهم و ارزيابي متن) نشان داده است.
پس از اثبات کارآمدي اين روش، به چگونگي تعيين عنوان متوني که در تعيين عنوان آن ها اشتباهي رخ داده، پرداخته شده و در همين راستا، دو روش درون متني و برون متني در تعيين عنوان ارايه شده است.
در معرفي و تبيين جوانب مختلف اين روش، از آثار محمدتقي شوشتري-حديث پژوه معاصر-استفاده شده است.
لینک #دانلود_فایل مقاله
https://www.sid.ir/FileServer/JF/39913890405.pdf
•┈┈••✾••┈┈•
@myganj
معیارهای آورده شده در زیر در هر#مقاله علمی - پژوهشی بایستی رعایت شود. رعایت این معیارها باعث انسجام و استحکام مقاله شده و امکان پذیرش آن را در یک مجله علمی - پژوهشی افزایش میدهد.
✍🏼 مرتبط بودن مطالب و کامل بودن
🌼تمام موضوعات مطرح شدهاند.
🌼 استدلالها و بحثها در کلیت متن مرتبط هستند.
🌼 منابع و مراجع ادبیات تحقیق آورده شدهاند.
🌼 منطق و پیوستگی بین استدلالها رعایت شده است.
✍🏼برخورداری از یک سازمان منسجم
📕 مقاله از یک ساختار شفاف مفهومی برخوردار است.
📕 عنوانها و زیرعنوانهای مناسب، صحیح و مرتبطی به کار برده شدهاند.
📕 نظام ارجاع دهی با ثبات و مناسب است.
✍🏼برخورداری از یک محوریّت تحقیقی در کلّیت و ترکیب مقاله
✏️تفکر خلاق، ترکیب و استدلال ظهور و بروز دارد.
✏️دقت فکری در باره عنوان اصلی دیده میشود.
✏️مفاهیم مرتبط به نحو مناسبی تحقیق شدهاند.
✏️استدلالها و اثباتها به وسیله مدارک و مستندات یا ارجاعات پشتیبانی شدهاند.
✏️شواهد کافی برای فهم موضوع وجود دارد.
✏️ادبیات تحقیق مورد نقد و تحلیل قرار گرفتهاند.
✏️ارتباط لازم بین ادبیات تحقیق و موضوع مورد تحقیق مقاله ارائه شده است.
•┈┈••✾••┈┈•
@myganj