نشست پژوهشی بایستههای پژوهش جلسه پنجم .mp3
6.38M
جلسه پنجم
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
Rahmani-13970406-Pajohesh-01-Thaqalain_IR.mp3
22.86M
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
Rahmani-13970406-Pajohesh-02-Thaqalain_IR.mp3
34.98M
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
چگونه یک مقاله علمی بنویسیم.pdf
106.5K
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
هدایت شده از افق حوزه
✅علامه طباطبایی: کاش مرثیهخوان بودم!
یک بار شخصی به محضر علامه آمده بود، اما ایشان را نمیشناخت و به همین سبب سخنان ناپسندی گفـته بود. وقـتی فهمید شخصی که روبهروی وی نشسته، علامه طباطبائی است، اظهار شرمندگی و عذرخواهی کرد و به ایشان گفت: «من گمان نمیکردم که شما حضرت علامه طباطبائی باشید و از ظاهرتان این گونه تصور کردم که یک مرثیهخوان (امام حسین) هستید!»
علامه فرمود: «ای کاش بنده یک مرثیهخوان حضرت سیدالشهدا علیهالسلام بودم! همه سالهایی که سرگرم درس و بحث بودهام، با یک مرثیهخوانی امام حسین برابری نمیکند!
🔰 @ofogh_howzah
هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
✳️همایش معنویتهای نوظهور: شاخصهها و نقدها
◀️قرن حاضر قرن اقبال به معنویت است. اما این اقبال به معنویت چنان پاسخهای متنوعی (در قالب فرقهها، نحلهها، جریانها و مفاهیم معنوی جدید) یافته که تشخیص راه از بیراه را به امری سخت و نیازمند کارشناسیهای دقیق مبدل کرده است.
❇️همایش معنویتهای نوظهور: شاخصهها و نقدها به دنبال آن است که با ایجاد محملی برای محققان, زمینهساز ارائه گونهشناسی، تحلیل و ارزیابی علمی از این پدیده باشد. همایش مذکور گامی مقدماتی در جهت ارائه شاخصههای کارآمد برای تشخیص انواع معنویتها و مشخصسازی نسبت آنها با معنویت اسلامی است و در قطب تعمیق ایمان دینی (دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) طراحی شده و مدیریت علمی و اجرای آن بر عهده پژوهشگاه فلسفه و کلام (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) است. لازم به ذکر است این همایش ملّی با همکاری اداره همکاریهای علمی و بینالملل پژوهشگاه به عنوان یک همایش علمی و در سطح ملی در حال اخذ مجوز ISC است.
🌐محورهای همایش:
1. گونه شناسی معنویتهای نوظهور؛
2. علل گسترش جریانهای معنوی نوظهور؛
3. آسیبشناسی شیوههای مواجهه با معنویتهای نوظهور؛
4. تکنیکهای عملی مؤثر برای مواجهه با گسترش معنویتهای نوظهور؛
5. مرز بدعت و نوآوری در معنویت گرایی؛
6. نسبت معنویتهای نوظهور با معنویت اسلامی؛
7. تأثیر معنویتهای نوظهور بر سبک زندگی دینی؛
8. نقش رسانه و فضای مجازی در پیدایش و گسترش معنویتهای نوظهور؛
9. نقد معنویتهای نوظهور از دریچه دیگر ادیان؛
10. ریشه های تاریخی معنویتهای نوظهور در ایران و جهان؛
11. جریانشناسی منتقدان معنویتهای نوظهور؛
12. نقش زنان در معنویتهای نوظهور؛
13. گسترش معنویتهای نوظهور از طریق علوم جدید و آسیبشناسی آن؛
14. نقد آموزهها، شخصیتها و جریانهای مطرح در معنویتهای نوظهور؛
15. معنویتهای نوظهور و چالشهای حقوقی آن.
⏹زمان و محل برگزاری همایش:
آخرین مهلت ارسال چکیده: 31/06/98
آخرین مهلت ارسال مقالات: 30/08/98
تاریخ برگزاری همایش: 08/12/98
#همایش_معنویت_های_نو_ظهور
#پژوهشکده_فلسفه_وکلام
#پژوهشکده_اخلاق_ومعنویت
🌐https://eitaa.com/isca24/5127
1556595627-1398.pdf
2.09M
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
:
✅ #مقاله
پژوهشى درباره نام، سن و كيفيّت شهادت طفل شيرخوار امام حسين(عليه السلام)
👉 https://b2n.ir/66931
مقاله
نویسنده: حجت الاسلام محسن رنجبر
منابع تاريخى، نام اين طفل را گوناگون نوشته اند؛ در برخى منابع از او (بدون ذكر نام) تعبير به «صبى» شده، چنان كه در روايتى، امام باقر(عليه السلام) نيز از اين طفل، تعبير به «صبى» كرده است.دسته اى از منابع نيز با عنوان «صغير» از او ياد كرده اند.
درباره سن او بايد گفت كه بسيارى از منابع تاريخى چنان كه در گزارش هاى آن ها ملاحظه خواهد شد سخنى از سن وى به ميان نياورده و تنها به عناوينى، همانند صبى، صغير، طفل و رضيع (شيرخوار) اكتفا كرده اند. البته برخى مورخان و مقتل نويسان، همانند فضيل بن زبير رسان (زنده تا عصر امام صادق(عليه السلام)) و يعقوبى (م 284 ق) بر اين باورند كه اين طفل در روز عاشورا به دنيا آمده است
@myganj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید مطهری و پاسخ به سلبیریتی های که مخالف سفر اربعین هستند
#اصول_نگارش
#قواعد_املايي برخي واژه ها
واژه هايي كه همواره جدا نوشته مي شود، اما استثنا دارند:
«كه» همواره جدا از كلمه قبل نوشته مي شود، مگر در: بلكه، آنكه، اينكه.
«چه» از كلمه پيش از خود جدا نوشته مي شود، مگر در: آنچه، چنانچه.
«را» همواره جدا نوشته مي شود، مگر در: چرا، مرا.
«تر»، «ترين» همواره جدا نوشته مي شود، مگر در: بهتر، مهمتر، كمتر، بيشتر.
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
#اصول_نگارش
#قواعد_املايي برخي واژه ها
واژه هايي كه همواره به ماقبل متصل مي شوند، اما استثنا دارند:
«ها» همواره به كلمه ماقبل مي چسبد، مگر در:
۱٫ بخواهيم صورت مفرد كلمه مشخص شود، مثل: كتاب ها، درس ها.
۲٫ كلمه به «ه» غيرملفوظ ختم شود، مثل: ميوه ها، خانه ها.
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
#آشنایی_با_مقاله_نویسی 21
📕تهیه کتاب¬شناسی کامل¬تر و کدگذاری برای منابع
✏️محقق سعی می¬کند به انواع منابع مربوط به مقاله خود دست یابد.
✏️ منابع هر چه به¬روزتر و معتبرتر باشند برای مقاله علمی، مناسب¬ترند.
✏️در منبع¬یابی برای مقاله، شکل¬های مختلف منابع نباید فراموش شوند.
📗برخی از قالب¬های منابع عبارت¬اند:
کتب علمی معتبر، مقالات علمی منتشر شده در مجلات علمی ـ پژوهشی و علمی ـ ترویجی، پایان¬نامه¬های تحصیلات تکمیلی، مقاله¬های منتشر شده در کنفرانس¬ها و همایش¬های علمی معتبر دنیا، سایت¬های علمی شبكه اینترنت.
✏️باید یادآور شویم که در مقاله علمی شایسته نیست به مطالب منتشر شده در روزنامه¬ها و نشریات غیر علمی و غیر تخصصی ارجاع دهیم.
✏️به طور کلی، منابع باید دست اول باشند و نویسنده در باره موضوع ما صاحب¬نظر باشد.
🖍 در حد تقویت قول اصلی و شاهد مثال، می¬توان از منابع دست دوم استفاده کرد.
ادامه دارد 👇🏾
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
#آشنایی_با_مقاله_نویسی
محقق به منظور سهولت و سرعت در کار، هر منبعی که برای مقاله لازم دارد را با مشخصات کامل #یادداشت و کدبندی می¬کند.
در هنگام ارجاع و #مستندسازی در درون #فیش¬ها، محقق مجبور نیست هر بار که مطلبی را منبعی یاداداشت می¬کند، تمام مشخصات کتاب¬شناختی را تکرار کند.
همین لیست، با اندکی ویرایش و حذف و اضافه، همان منابع و #مآخذی است که در انتهای مقاله باید به صورت الفبایی ذکر شود.
کدگذاری #منابع به این معناست که به هر منبع مورد استفاده در تحقیق، که در لیست منابع با مشخصات کامل آمده است، یک شماره بدهید.
برای این کار، محقق هر منبعی که برای تحقیق به آن دست می¬یابد را با مشخصات کامل و به ترتیب دست¬یابی یا هر ترتیب دیگر، در برگه¬های معمولی یا فیش ثبت می¬کند.
این لیست همواره طولانی¬تر می¬شود و هر منبع که به آن افزوده می¬شود یک شماره دریافت می¬کند.
ادامه دارد👇🏾
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
✳️ همایش جستارهای پژوهشی تا هشتم آبان ماه تمدید شد
🔸 خانم صدیقه بهرامی دبیر اجرایی همایش جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم اعلام کرد: همایش جستارهای پژوهشی تا 8 آبان 98 تمدید شد.
@kowsarnews
#اصول_نگارش
#قواعد_املايي برخي واژه ها
#تنوين
آوردن تنوين (در صورتي كه تلفظ شود) در نوشته هاي رسمي و نيز در متون آموزشي الزامي است و به صورت هاي زير نوشته مي شود:
📕الف) تنوين نصب هميشه به صورت «ا / ـا» نوشته مي شود و اگر كلمه مختوم به همزه باشد، همزه آنها روي كرسي «ي » مي آيد و سپس تنوين روي «الف» بعد از آن قرار مي گيرد:
نسبتا، واقعا، موقتا، عجالتا، طبيعتا، عمدا، جزئا، استثنائا، ابتدائا.
📕ب) تنوين رفع و جر در همه جا به صورت « ــٌ » و « ــٍ » نوشته مي شود و فقط در تركيبات مأخوذ از عربي كه در زبان فارسي رايج است، به كار مي رود: مشارٌاليه، مضافٌ اليه، منقولٌ عنه، مختلفٌ فيه، متفقٌ عليه، بعبارهٍ اُخري، اي نحوٍكان.
آوردن تنوين در كلمه هاي فارسي اشتباه است: گاها، زبانا.
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
#اصول_نگارش
#قواعد_املايي برخي واژه ها
#تركيبات
مراد در اينجا كلمات مركب و مشتق مي باشد كه به صورت زير آورده مي شود:
🖍كلمات مركبي كه الزاما پيوسته نوشته مي شوند:
📗الف) مركب هايي كه بسيط گونه اند:
آبرو، الفبا، آبشار، نيشكر، رختخواب، يكشنبه، سيصد، يكتا، بيستگانه.
📗ب) جزء دوم با «آ» آغاز شود و تك هجايي باشد:
گلاب، پساب، خوشاب، دستاس.
📗ج) هرگاه كاهش يا افزايش واجي يا ابدال يا ادغام يا جابه جايي آوايي در داخل آنها روي داده باشد:
چند، هشيار: ولنگاري، شاهسپرم، نستعليق، سكنجبين.
📗د) مركبي كه دست كم يك جزء آن، كاربرد مستقل نداشته باشد: غمخوار: رنگرز، كهربا.
📗ر) مركب هايي كه جدانوشتن آنها التباس يا ابهام معنايي ايجاد مي كند: بهيار (به يار)، بهروز (به روز)، بهنام (به نام).
📗س) كلمه هاي مركبي كه جزء دوم آنها تك هجايي باشد و صورت رسمي يا نيمه رسمي يا جنبه سازماني، اداري و صنفي يافته باشد: استاندار، بخشدار، كتابدار، قاليشو، آشپز.
ادامه دارد👇🏾
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
#نکته
#اخلاق_پژوهش
#آسيب_شناسي
#انتحال
يكي ديگر از #آفات بزرگ اخلاقي پژوهش و تاليف، سرقت ادبي يا انتحال است كه متاسفانه در مراكز علمي كشور ما، به معضل تبديل شده است.
انتحال به دو معناي مختلف و البته نزديك به هم به كار رفته است. 👇🏾
📗معناي شايع و رايج آن، همان چيزي است كه امروزه از آن با عنوان (سرقت ادبي) نام برده مي شود.
📕معناي ديگري كه براي واژه انتحال آورده اند، عبارت است از
«خود را به مذهبي بستن، خود را به مذهبي يا به قبيله اي منسوب ساختي، خويشتن را به كسي بازخواندن»
بر اين اساس، نويسندگاني كه مي كوشند براي درست جلوه دادن سخن و مدعاي خود، افراد نام و نشان دار و صاحب نفوذ علمي و تاريخي را مدافع نظريه خود معرفي كنند، در حقيقت مرتكب عمل غيراخلاقي انتحال شده اند.
🖍متاسفانه گاه ديده مي شود برخي از افراد يا مكاتب فكري، براي تقويت فكر خود و يا نشان دادن سابقه تاريخي آن، كساني را به مكتب فكري خود منسوب مي كنند كه هيچ نسبتي با آنان نداشته و اصولا داراي مباني فكري متفاوتي بوده اند.
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید