eitaa logo
عرفان های نوظهور
390 دنبال‌کننده
198 عکس
99 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حماسه‌هایی مانند، حماسه علیه السلام متأثر از عرفان است و این‌گونه نیست که حماسه در عرض عرفان باشد، چراکه حماسه مربوط به عقل عملی است و شهود، کار قلب است و عمل متأثر از شهود و فعل قلب است همه عارفان با حماسه و نهضتی که در مسیر اراده الهی است موافقند، منتهی برخی از عارفان در سفر اول و دوم عرفانی خود متوقف شده‌اند و برخی به سفر سوم و چهارم عرفانی خود نیز رفته‌اند، انبیای الهی کسانی هستند که اسفار اربعه را پیموده‌اند؛ یعنی نه تنها به حق رسیده‌اند، بلکه از جانب حق برای هدایت خلق آمده‌اند تا ارادات الهی را محقق کنند. از آن‌جا که اراده الهی به تحقق عدل و داد در سراسر عالم تعلق گرفته است، لذا هیچ عارفی با حماسه و و مقابل ظلم و استبداد مخالفت ندارد، منتهی برخی به سفر چهارم نیز موفق شده‌اند و به دستگیری خلق آمده‌اند و برخی در سفر اول و دوم متوقف شده‌اند، لذا انبیای الهی و اولیای حق بر اساس همین عرفان وارد میدان هدایت خلق شده‌اند.../فارس @n_erfanha
عرفان های نوظهور
پیوند #یمانی و گروه های #بعثی_عراق باوجود آنکه همه جریان‌های عراق حمله به کنسولگری ایران در #بصره ر
این تصویر یعنی ناکامی جریان انحرافی احمدالحسن، جوانان بصره ایران را آب و جارو کردند تا مشتی محکم بر دهان یاوه گوی احمدالحسن و بعثی ها بزنند @n_erfanha
یکی از شاخصه های جریان های فرقه ای, تلاش برای تثبیت است. بدین معنا که ابتدا برای حفظ اعضا و کنترل و تسلط همه جانبه بر آن ها می کوشند ارتباط را با بیرونی ها یعنی خانواده و دوستان و آشنایان قطع کرده و در ادامه, با ایجاد تفکر "ما"و"آنها" , خود را برتر نشان می دهند , به طوری که اعضا چنین می اندیشند که همه افراد خارج از فرقه, گناهکار و محکوم به فنا هستند و تنها خود به واسطه به فرقه, لایق خوشبختی و کمال می باشند. برخی فرقه ها این رویکرد را با ایجاد حس دشمنی نسبت به اغیار در اعضا, تشدید می کنند تا هم بر میزان وفاداری و تعلق خاطرشان به فرقه بیفزایند و هم احتمال خطر بیرونی ها را از میان بردارند. این شاخصه در اغلب فرقه ها قابل مشاهده است و اظهارات برخی بریده ها بر آن صحه می گذارد. نتیجه چنین رویه ای , شکست هویت و شخصیت اعضا و تبدیل آنها به نوعی سرسپرده و به عبارت دقیق تر, مرگ انسانیت و کرامت انسانی است. @n_erfanha
ترویج متون عرفانی سایر ملل توسط مربیان یوگا به روایت تصویر! @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسین علیه‌السلام؛ من أحَبَّكَ نَهاكَ ، ومَن أبغَضَكَ أغراكَ؛ هر كس دوستت دارد ، تو را [از كار زشت] باز مى دارد و هر كس دشمنت دارد ، تو را [به آن] برمى انگيزد. @n_erfanha
کلید ترویج کلید ترویج عرفان های کاذب در دهه ۷۰ شمسی زده شد که مصادف بود با سیل ترجمه و ورود های وارداتی به کشور. این برهه زمانی را باید دوران اقبال جهانی و رونق این‌ گونه جریان های در سراسر جهان به شمار آورد که کشور ما نیز از سایرین مستثنی نبود و خیلی زود اسامی چون؛ ، ، ، ، و به دنبال آن، و و...» بر سر زبان ها افتاد و ردپای آثار آن ها در بازار نشر پیدا شد. @n_erfanha
تایید نظریه داروین در عرفان دروغین حلقه! @n_erfanha
بخشش در مفهوم "بخشش" در معنویت‌های جدید فراوان تبلیغ می‌شود. این مفهوم در نوشته‌های " " فیلسوف آلمانی برجستگی خاصی دارد. در متون اسلامی، مفهوم بخشش در عرصه حیات جمعی و تعامل با افراد در اجتماع وارد شده و به معنای صرف نظر کردن از حق معنوی و مالی خود و یا سهیم کردن دیگران در امکانات شخصی است. اینگونه بخشش در متون دینی، در صورتی محسوب می‌شود که با قصد خیر رساندن به دیگران و کسب رضایت خدا انجام شده باشد. واژه بخشش در کلام ، به معنی چشم‌پوشی از داشته‌های خویش و شریک کردن دیگران در دارایی‌های خود نبوده بلکه به معنی چشم‌پوشی از نگرانی‌ها و گذشتن از خود است. به عبارت دیگر، بخشش در نظام اندیشه اکهارت، نه با سرگذشت دیگران پیوند می‌خورد نه با انگیزه ورود به عالم معنا و کسب فضیلت اخلاقی انجام می‌شود یعنی نه خدا در آن به چشم می‌خورد و نه رسالت اجتماعی در آن دیده می‌شود، نتیجه اینکه بخشش در اندیشه اکهارت واژه‌ای در مقابل کینه‌توزی یا خساست نیست بلکه در مقابل ندامت به کار می‌رود. بخششی که اکهارت به آن دعوت می‌کند، در حقیقت دعوت به بر وجدان اخلاقی است یعنی چراغی به نام عذاب وجدان که ممکن است سوسوی آن در نهایت آدمی را به خالقش پیوند دهد و راه بسته انسان مدرن را به عالم معنا باز کند. این در مکتب اکهارت، ضد ارزش است و مدفون کردن آن، ارزش معرفی می‌شود! اکهارت از دیگران می‌خواهد با بخشش، گله و شکایت را کنار بگذارند و انسان‌های قانع و سربه‌راهی باشند و اجازه دهند که تمدن غرب به کار خود ادامه دهد. به راستی که با انکار مشکلات روانی انسان مدرن آغاز می‌شود، شناختش از نیازهای روحی آدمی چه میزان درست خواهدبود؟ فهمش از ساحت‌های وجودی انسان چقدر قابل اعتماد خواهدبود؟ در نهایت راهکارهایی که برای درمان پیشنهاد می‌دهد، چه میزان واقع‌بینانه و کارآمد خواهندبود؟ @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسين(ع)می فرمایند: بدانيد كه نيازهاى مردم به شما از نعمت هاى خدا بر شماست. از آنها ملول نشويد كه گرفتار مى شويد. منبع؛كشف الغمّة ج2 ص241 @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا