eitaa logo
عرفان های نوظهور
390 دنبال‌کننده
198 عکس
99 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
، خواسته یا ناخواسته؟ تائوئیسم یکی از عرفان‌های محسوب می‌شود. این مردمان طبیعت را در مرکز توجه قرار داده، علاقه به جهان و دل‌بستگی به حیات و ادامه زندگانی را هدف و مقصود نهایی خود قرار داده‌اند. نیز دراین‌بین دست‌خالی ننشست و توانست باقدرت محصورکننده خود این آیین را به‌شدت ترویج کند. بخشی از فیلم‌ و که در این راستا ساخته شد، عبارت‌اند از: فیلم ، معبد ، و کار است. انیمیشن در چند بخش از شبکه‌ی ملی برای کودکان و نوجوانان پخش شد و یکی از اهداف این انیمیشن ترویج تائوئیسم و انرژی و آداب مربوط به آن است. نگاه عرفان به اصالت حیات مادی و بحث است و غایتی که این آیین برای خود ترسیم می‌کند رسیدن به آرامش و سلامت جسم است. و این درصورتی است که هدف خلقت و غایت انسان چیزی بسیار فراتر از آن است که در اینجا ترسیم می‌کنند. مخاطبین این گروه سنی که و هستند قدرت تشخیص و تفکیک را ندارند و به‌طور ناخواسته به این سمت متمایل شده و علقه‌ای برای آن‌ها ایجاد می‌شود که این برای قشر جوان ما، تهدید کننده است. و این درحالی است که اسلام بی‌بدیل‌ترین و غنی‌ترین دین آسمانی است که ما هنر انتقال آن را برای کودکانمان نداریم و نتوانسته‌ایم به خوبی در این عرصه وارد شویم. سؤالی که مطرح می‌شود، این است که آیا بهتر نیست محتوای برنامه‌ها و انیمیشن‌ها را رصد کند تا افکار کودکان یک کشور اسلامی توسط آیین‌های انحرافی مانند و تائوئیسم و غیره مسموم نشود؟ @n_erfanha
توهین به امام حسین(علیه السلام) و نسبت شرک به خاندان وحی و نبوت توسط مدعیان دروغین! @n_erfanha
راهی جز وجود ندارد همیشه باید اهل از (علیهم‌السلام) بود. استمداد از اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در خود اهل بیت هم بوده است. (سلام‌الله‌علیه) در جنگ از رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) این گونه استمداد می‌گرفتند: «یا الله یا الله یا جبرئیل یا جبرئیل یا محمد یا محمد النجاة النجاة» ؛ الاحتجاج(للطبرسی)، ج1، ص97. ولی آنچه در و برخی از مشاهده می‌شود خلاف این است و توسل و استمداد گرفتن را معرفی می‌کنند. آیا اشخاصی مانند که این‌گونه نظرات را می‌دهند؛ شناختی از دین دارند؟ @n_erfanha
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
با (سلام‌الله‌علیه) یکی از راه‌هایی که (سلام‌الله‌علیه) برای کسب آرامش به فرزندشان امام حسن‌(سلام‌الله‌علیه) توصیه می‌کند این است که می‌فرماید: «...غم و اندوه خود را در پیشگاه خداوند مطرح كن تا غم‌های تو را برطرف كند و در مشكلات تو را یاری رساند...» ؛ نهج البلاغه نامه 31. ؛ کسب آرامش در محضر خالق بی‌کران یا در محضر یوگا. @n_erfanha
فلورانس اسکاول شین، مروج و صاحب کتاب‌های بازی زندگی و راه این بازی و چهار اثر از . وی در چندین جای کتاب خود مخاطبینش را دعوت به می‌کند و می‌گوید: «در برابر شریر مقاومت نکنید. مغلوب بدی نشوید. بدی را به نیکویی مغلوب سازید.» ؛ چهار اثر از فلورانس، ص 28 هیچ عاقلی می‌پذیرد در مقابل یک انسان تجاوزکار و زیاده‌خواه، که مال و ناموس دیگری را طلب می‌کند، با مهربانی و عطوفت رفتار نمایند و هر چه می‌خواهد، دو دستی تقدیمش کنند؟ یا اینکه باید او را از زیاده‌ خواهی‌ اش بازگردانند، اگر چه نیاز به خشونت باشد؟ @n_erfanha
در تعالیم بودا آن‌چه برای هر اهمیت دارد، تکیه بر نفس و اعتماد به نیروی ذاتی خود اوست که باید به واسطه‌ی و باطن، خود را از چرخه‌ی تناسخ خلاصی بدهد. درحقیقت، در او انسان مورد توجه قرار گرفته است، از این‌روی می‌توان گفت که اساس مذهب بودا انسان محوری است نه خدا محوری. : «من از چه چیز سخن گفته‌ام، من درباره‌ی بدبختی و نیاز سخن گفته‌ام، درباره‌ی فرجام نکبت، گفتگو کرده‌ام و نیز درباره‌ی ایمانی که به فقر و نکبت و بدبختی بشـر پایان خواهد داد توضیح داده‌ام، اما چرا این مباحث را پیش کشیده‌ام؟ زیرا فقط از این سودی حاصل می‌شـود که به مبانی و اساس دیانت مربـوط است و آدمی‌ را به رهایی از آلام و رنج‌ها و به معرفت عقل کل و نیروانه هدایت می‌کند.» ؛ جان بی ناس، تاریخ جامع ادیان، ص 214 @n_erfanha
... بررسی‌های که توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی بزرگ مانند و غیره صورت گرفته حاکی از این است که آتئیست‌ها نا امیدترین و افراد به‌شمار می‌روند. ؛ کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقی‌دان آتئیست‌، در یکی از برنامه‌های زنده تلویزیونی زندگی خود را و توصیف کرد. در مقابل آن و بررسی‌های به عمل آمده از همین مراکز علمی، افراد و با ایمان و مردم به حساب می‌آیند. @n_erfanha
آیا میدانید در عرفان حلقه وادار کردن افراد به و به تشکیلات و گرفتن و امری عادی محسوب میشود؟ @n_erfanha
در آثار وین‌داير، ، يوگا و مراقبه‌ی معمول، جايگزين گرديده و اصولاً در نگاه او، مديتيشن، همان عبادت است كه به منتهی می‌‌شود . وی می گوید: «اگر می‌خواهيد به تمرين مديتيشن بپردازيد، به تمام معنی آن را انجام دهيد و سعادت و خوشی را در خلوت اين عمل ببيند و اگر می‌خواهيد نام برآن بگذاريد و آن را به عنوان گفت‌وگو با خداوند تلقی كنيد، چنين نامی را بگذاريد و با تمام وجود دعا كنيد.» ؛ خود حقیقی، ص 159 وی كرامات ادعایی خود را مرهوم مديتيشن مي‌داند و به كرّات مديتيشن و يوگا را به ديگران توصيه می‌كند. ناگفته پیداست مدیتیشن همان سوغات به تمدن غرب است. بعد از آن‌که عده‌ای خلاء عظیم در غرب را دریافتند، این خوراک نامرغوب را با ذوق زدگی به غرب بردند؛ عرفانی که وین دایر عرضه می‌کند. غایت چنین مراقبه‌ای تعالی معنوی و رشد ابعاد مختلف روح نیست و ارتباطی با عرفان و عروج روح ندارد و صد البته با شناخت خدا و رسیدن به معرفت خدا و رضایت خدا کوچک‌ترین نسبتی ندارد. @n_erfanha