eitaa logo
نقد غفاری
365 دنبال‌کننده
67 عکس
46 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین علی علیه السلام و الائمه المعصومین من ولده عید غدیر مبارک @naghdeghaffari
مثل امام .mp3
4.52M
♨️ غفاری: بعد از آقا (عج) به دست (ره) بود!😱 هر عنایتی به هرکسی از حیث علمی، معنوی و عرفانی می شد در مدار منبع فیض ایشان بود!😱 @naghdeghaffari
🐦دست و پا در 👆 علامه (ره):👇 «زینهار به... ، به متابعت او [مدعی استادی] نباید شد.» ، ص168 @naghdeghaffari
رسالۀ #سیر_و_سلوک منسوب به #بحرالعلوم #فریب #تبدل_بعضی_حالات #مبتدی @naghdeghaffari
📛 با شور و حرارتش تو را مقداری متحول می کند اما مفاسد بسیاری را به دنبال دارد 📣 آیة الله حاج سید محمد صادق حسینی طهرانی (فرزند ارشد و وصیّ علامه آیة‌ الله سید محمد حسین حسینی طهرانی): 🔹يكى از آفات راه سالكان راه رفته كه به مسير سلوك پيدا نموده و از نيز مطّلع مي گردند، اين است كه از سر و يا به جهت و يا گاه به واسطه ، سالكين إلى الله را در حجر تربيت خود گرفته و امر آنان را به عهده مى گيرند و سالكين نيز كه توان تشخيص استاد كامل را از غير آن ندارند جذب آنان مى شوند، خصوصا اگر و نيز در آن شخص باشد كه سالكين مبتدى را در اثر مجالست با ايشان نمايد. در حاليكه تربيت نفوس امرى بسيار صعب و دشوار است و اين كار بدون حصول شرائط، را به دنبال دارد. 👈 👈 @naghdeghaffari
هدایت شده از نقد غفاری
📛هشدار سیدمحمدصادق حسینی طهرانی (فرزند و از اساتید اخلاق مشهد) درباره خطر استاد غیرکامل از زمانى كه سالك در ميدان و قرار مى گيرد، رفته رفته تغيير كرده و درهم ريخته، و به دست استاد در قالب تازه اى ريخته مى شود؛ حال اگر طريق از مهارت و تبحّر لازم و كافى در و برخوردار باشد طبعاً بناى جديد نفس شاگرد خود را بر أساسى مستحكم و استوار و مستقيم برپا مي كند، و درصورتى كه به دقائق و زواياى تربيت آگاه نباشد، از طرفى از حال أوّل خود خارج شده و از طرف ديگر در مرتبه دوّم بر و چه بسا رشد كرده و بى ثمر خواهد شد، بطوريكه آن شاگرد در سلوك راه خدا شده و ديگر نيست. (، ج 1، ص 465) @naghdeghaffari
💲خرج کردن از جیب استاد قسمت ششم یکی از روش های جناب غفاری برای توجیه ادعاهای خویش و مقبول جلوه دادن سخنان خود، خرج کردن از جیب استاد است. او علاوه بر انتساب خود به شخصیت هایی چون و مرحوم در موارد متعددی آنجا که ادعای سنگین و غیرقابل اثباتی دارد، گاهی با نام بردن از مرحوم و گاهی با به کارگیری تعبیر مبهم ادعای خود را به وی نسبت می دهد. به عنوان نمونه او چندی پیش به نقل از مرحوم سعادت پرور مدعی شد که حضرت ها باید بیایند و در برابر امام خمینی(ره) زانو بزنند! که دفتر نشر آثار مرحوم سعادت پرور با صدور اطلاعیه ای این ادعا را نامید. نمونه دیگر زمانی است که وی مدعی شد حرف «الا» در آیه شریفه «ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات...» به معنای نبوده بلکه حرف عطف است! وی در این رابطه گفت: «اين الا را حالا شما طلبه‌ها چي‌چي ميگيد بهش؟ الاي عطف باشه! ربط باشه!😂 اينجا الا، نيست! مثل «لاغوينهم اجمعين الا عبادك منهم المخلصين» اينجا مي‌فرمايد: اين الا، نيست!😳 [به معنای] مگر نيست!😳» این در حالی است که هر طلبه مبتدی هم می داند که در هر دو آیه حرف الا معنایی جز استثنا نمی تواند داشته باشد. مرحوم سعادت پرور نیز حرف الا را در هر دو آیه به معنای استثنا گرفته است. (به کتاب مراجعه کنید) 👇آرشیو مطالب () @naghdeghaffari
📣 و ما علی الرسول الا البلاغ المبین از همراهان عزیزی که اقدام به معرفی این کانال به دوستان خود کرده اند، سپاس گذاریم. ما را در رساندن صدایمان به مریدان آقای غفاری یاری رسانید. آدرس ما در تلگرام و ایتا 👈 @naghdeghaffari
نقد غفاری
🐶 هاپ هاپ! جناب غفاری خطاب به یکی از شاگردان برجسته آیت الله #پهلوانی: "شما هی #هاپ_هاپ کن!" @nagh
🔔توضیحی درباره فایل صوتی سخنان هتاکانه آقای غفاری سه روز پیش یک در کانال ما منتشر شد که حاوی سخنان جناب غفاری خطاب به یکی از فضلای حوزه بود. اکنون توضیح این نکته را لازم می دانیم که ما از تاریخ دقیق بیان این سخنان اطلاع نداریم. این فایل پیش از این در یکی از وابسته به آقای غفاری منتشر شده بود. نکته قابل توجه آن است که مخاطبِ جناب غفاری مدتی بعد، از سوی به تولیت منصوب شد. این انتصاب با توجه به دم زدن جناب غفاری از اهمیت مضاعفی می یابد. رهبر معظم انقلاب در حکم خود، شخصیت مورد نظر را «» می‌نامد http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=37327 شخصیت مورد نظر نیز بعد از سخنان جناب غفاری (چند ماه پیش) در پاسخ به یک تماس تلفنی، نظر خود را درباره جناب غفاری اعلام کرده بود. فایل صوتی آن تماس، پیشتر در همین کانال منتشر شده بود. (به آرشیو مطالب مراجعه کنید) @naghdeghaffari
📜 اطلاعیه استقبال از آقای غفاری! یکی از مبلغ جناب غفاری با صدور اعلامیه ای نوشت: در پی پرسش مکرر دوستان ؛‌ از زمان بازگشت حضرت استاد غفاری(مد ظله) از سفر مکه به اطلاع می رسانیم مراسم استقبال جمعه ۱۶ شهریور ساعت 2 صبح در فرودگاه امام خمینی می باشد. جهت هماهنگی رفت و برگشت از قم به شماره ....... پیام دهید. @naghdeghaffari
#آقا_سید_جمال_الدین_گلپایگانی (رحمه الله علیه) 👇
♨️مقایسه رفتار آقاجمال گلپایگانی(ره) با مدعیان امروزی آنچه در ادامه می آید یادداشتی است که پیشتر در صفحه ایسنتگرام استاد کامل منتشر شده است. ما با اندکی ویرایش آنرا بازنشر می دهیم. https://www.instagram.com/ostadekamel/ «نه عزیزم؛ اینها خیالات نیست» این جمله پاسخ آقای عباسی (غفاری) است به برخی از و های مریدانش. او در این رابطه گفته است: «وقتی ورود اسمائی پیدا کنید، حالاتی که از عرفا نقل شده است برایتان حاصل می شود. مثلا در یک لحظه، صفت رزاقیت در شما ظهور پیدا می کند و می بینید که رزق تمام موجودات به دست شماست. برخی از سالکین با دیدن چنین حالتی می ترسند و گمان می کنند که شده اند! اما نه عزیزم اینها خیالات نیست!» (کتاب ، ص 305) پس آقای عباسی (غفاری) علاوه بر تایید خواب و خیال های مریدانش، خواب ها و و را نیز تایید می کند و آنها را مغایر با مبانی عرفان اسلامی نمی بیند. حالا بیایید مراجعه ای داشته باشیم به حالات و یادداشتهای برخی از عرفای معاصر. حضرت در جلد نهم معاد شناسی، چنین نقل فرموده اند: «بارى، يكروز [مرحوم آیت الحق ] براى ما نقل مي كرد كه در مرحله‌ اى از مراحل حال عجيبى پيدا كردم و بدين كيفيّت بود كه نفس خود را علم و قدرت و رزق و حيات به جميع موجودات مي ديدم. بدين قسم كه هر موجودى از موجودات از من مدد مى‌ گيرد و من مُعطى و مُفيض وجود به ماهيّات امكانيّه و قوالب وجوديّه هستم. اين حال من بود؛ و از طرفى علماً و اجمالاً نيز مي دانستم كه ، چون خداوند جلّ و علا مبدأ همه خيرات است و افاضه كننده رحمت و وجود به جميع ما سِوَى. چند شبانه روز اين حال طول كشيد و هر چه به حرم مطهّر حضرت أمير المؤمنين عليه السّلام مشرّف شدم و در باطن تقاضاى گشايش نمودم سودى نبخشيد. تصميم گرفتم به مشرّف شوم و آن حضرت را شفيع قرار دهم تا خداوند متعال . هوا سرد بود. به سوى مرقد مطهّر حضرت موسى بن جعفر عليهما السّلام از نجف عازم كاظمين شدم، و چون وارد شدم يكسره به حرم مطهّر مشرّف شدم. هوا سرد و فرش هاى جلوى ضريح را برداشته بودند. سر خود را در مقابل ضريح روى سنگ‌هاى مرمر گذاشتم و كه آبِ من بر روى سنگ‌هاى مرمر جارى شد. هنوز سر از زمين برنداشته بودم كه حضرت شفاعت فرمودند و حال من عوض شد و ، من چيستم، من ذرّه‌اى هم نيستم، من به قدر پرِ كاهى قدرت ندارم، اينها همه و بس، و اوست مُفيض عَلى الإطلاق و اوست حىّ و حيات دهنده، و عالم و علم بخشنده، و قادر و قدرت دهنده، و رازق و روزى رساننده، و نفس من يك دريچه و آيتى است از ظهور آن نور على الإطلاق. در اين حال برخاستم و زيارت و نماز را بجاى آوردم و به نجف اشرف مراجعت كردم، و چند شبانه روز باز خدا را مفيض و حىّ و قادر در تمام عوالم مىديدم، تا يكبار كه به حرم مطهّر أمير المؤمنين عليه السّلام مشرّف شدم، در وقت مراجعت به منزل، در ميان كوچه حالتى دست داد كه از توصيف خارج است و قريب ده دقيقه سر به ديوار گذاردم و قدرت بر حركت نداشتم. اين يك حالى بود كه أمير المؤمنين مرحمت فرمودند و از حال حاصله در حرم موسى بن جعفر عليهما السّلام عالىتر و دقيقتر بود، و آن حال مقدّمه حصول اين حال بود. » (، ج ۹، ص 118-120) @naghdeghaffari