نقد غفاری
🚌 #سیاهه_لشکر پاسخ استدلال نیست! امروز: ساعت 2 بامداد، فرودگاه امام خمینی (ره)، بازگشت جناب غفاری ه
🕑 آنچه شنیدی بگو؛ آنچه که دیدی بگو!
سحر امروز #مریدان جناب غفاری در فرودگاه امام خمینی (ره) جمع شدند و در استقبال از #مراد خود این شعر را همخوانی کردند:
"ما همگان محرممیم محرمیمم محرمیم
آنچه شنیدی بگو، آنچه که دیدی بگو"
همخوانی این شعر بهترین شاهد بر تربیت #کرامت_محور مراد آنهاست. این شعر احتمالا قرار است مقدمه نقل #کشف و کرامتی جدید توسط جناب غفاری را فراهم آورد.
اینک همه آنها منتظرند تا ببینند مرادشان با چه سوغاتی این شعر را پاسخ خواهد گفت؟
برای رسیدن به پاسخ این پرسش باید کمی صبر نمود اما چه نیکو است که ایشان لااقل پس از سفر حج به خود آمده هم ّ خویش را مصروف جبران #خطاهای_گذشته نماید. و اگر او چنین نکرد لااقل جمعی از حاضران در جلسه اش که اینک با انبوهی از سوالات بی پاسخ مواجه اند #رودربایستی و #ترس_از_مریدان_متعصب را کنار گذاشته، پاسخ پرسش های اصولی خود را از وی مطالبه کنند.
@naghdeghaffari
14.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 فراخوان #مریدان به جلسه پنجشنبه آینده
▪️شهرستانیها نیایند (پس از شهرستانها هم برای استقبال در فرودگاه فراخوان شده بود؟)
▪️من راضی نبودم😉
🔸نفی یک #فراخوان؛ دعوت به #فراخوانی_دیگر
@naghdeghaffari
نقد غفاری
👆واکنش یکی از #کانال_های_زنجیره_ای به انتقادات ما 🔆 آیا نهایت سیر رسول الله (ص) و اهل بیتش(ع) رسیدن
📣 آیا نهایت سیر رسول الله (ص) و اهل بیتش(ع) رسیدن به مقام "بقاء به معبود" است؟
یکی از #کانال_های_زنجیره_ای مبلغ جناب غفاری در پاسخ به نقدهای ما بر این ادعاهای وی که مثلاً
▪️«من قابلیت وجودی #زهرا شدن را دارم، #علی شدن را دارم. #رسول_الله شدن را دارم؛ #قرآن میگه #اسوه هست. اینو نمونه فرستاده. اما من نوعی بی لیاقتی می کنم آن امری دیگر است.»
▪️«لکم فی رسول الله اسوه حسنه." اسوه هست. #اسوه یعنی تو میتونی عین او بشی! نه یه ذره کم نه زیاد! فقط مقام #نبوت و #رسالت رو تو نمی تونی داشته باشی. بقیه اش رو #عین_رسول_الله (ص) می تونی بشی! خودشون اینها رو فرمودن.»
عباراتی از کتاب لب اللباب را نقل کرده، مدعی شده است که ادعاهای جناب غفاری ریشه در سخنان علامه طباطبایی دارد. در حالی که:
1⃣ کتاب #لب_اللباب به قلم #علامه_طهرانی (ره) است نه #علامه_طباطبایی(ره)! او البته در این کتاب درسهای علامه طباطبایی(ره) را تقریر کرده است.
2⃣ عبارت های مورد استناد این کانال در بیان امکان رسیدن به مقام «#بقاء_به_معبود» است نه ادعای #عینیت_با_رسول_الله (ص)
3⃣ همچنان که قبلا گفته ایم، امکان رسیدن به یک #مقام_معنوی با آنچه جناب غفاری #ادعا کرده (اینکه تو می تونی #عین_رسول_الله (ص) بشی نه یک ذره کم؛ نه زیاد!) زمین تا آسمان فرق دارد.
4⃣ پرسشی که جناب غفاری باید به آن پاسخ دهد آن است که آیا سیر #پیامبر(ص) و #اهل_بیتش(ع) با رسیدن به مقام «بقاء به معبود» #متوقف شده، به #انتظار نشسته اند تا او و مریدانش بعد از گذشت چند قرن به عرصه وجود بیایند و به آنها برسند و عین آنها شوند (آن هم نه یه ذره کم؛ نه زیاد!)؟
5⃣ شما چرا تصور می کنید که پس از «بقاء به معبود»، دیگر درجه و مقامی وجود ندارد؟! آیا تصور #توقف_سیر به سوی خدای #بی_نهایت پس از رسیدن به این مقام، از یک #عقل_سالم ناشی می شود؟!
علامه طهرانی در همان کتاب در ادامه عبارات نقل شده صریحاً نوشته است:
«البتّه #معلوم_است كه #ساير_درجات و #فيوضات اين عالم #بى_حد_و_نهايت است. چون پايه و اساس وضع الفاظ بر پايه احتياجات بشرى بوده است و در اثر توسعه احتياجات دائره وضع الفاظ وسيعتر شده است لذا بيان #حقائق_انوار_تجرديه_عوالم_ربوبى در قالب الفاظ #غير_ممكن است و هر چه از آنجا گفته شود اشاره و كنايه بوده #نمى_تواند آن حقيقت عاليه را در افهام تنزّل دهد.» (رساله لب اللباب، ص 40)
6⃣ حتی اگر پس از «بقاء به معبود» درجه و مقام دیگری هم وجود نداشت آیا می شد تمام کسانی که وارد این درجه و مقام می شوند را از نظر کیفی با هم برابر دانست تا از این رهگذر #جاهلی ادعا کند که تو می توانی #عین_رسول_الله(ص)، یا #عین_علی(ع) و یا #عین_فاطمه (س) و اولاد طاهرینشان(ع) بشوی (نه یه ذره کم، نه زیاد)؟! برای فهم این مطلب مثالی دنیوی می زنیم: آیا تمام کسانی که در یک علم به درجه اجتهاد و یا دکتری می رسند صرف ورود به این جایگاه با هم برابرند؟!
7⃣ #درجات و #مقامات رسول الله (ص) و آل طاهرینش (ص) علاوه بر سیر برزخی خود، #هر_لحظه با اعمال صالحی که از طرف مؤمنین نثار آنها می شود #در_حال_افزایش_و_ارتقاست آنگاه تو #انسان_حقیر چگونه می توانی عین رسول الله(ص) یا عین علی (ع) و فاطمه (س) و فرزندان آنها (ع) شوی؟!
8⃣ بیا اندکی با خود و خدایت #خلوت_کن و تا #دیر_نشده خویشتن را از #اسارت در حلقه #انسانی_متوهم برهان؛ شاید که خدا زمینه هدایتت را فراهم آورد.
#مقامات_اهل_بیت (ع)
@naghdeghaffari
♨️جنس معنویت ما با جنس معنویت اهل بیت (ع) متفاوت است
#بازنشر
حجت الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری (از اساتید اخلاق):👇
معنویتی که عموم مردم به دنبال آن هستند با آنچه خداوند به رسول خدا و اهل بیت علیهمالسلام عطا فرموده، متفاوت و از دو جنس است؛ به همین دلیل، راوی میگوید: خدمت حضرت امام صادق علیهالسلام عرض کردم: «یابن رسول الله! آیا این روایت درست است که راستگوترین مردم، ابوذر است؟» حضرت فرمودند: «درست است». عرض کردم: «موقعی که پیامبر صلیاللهعلیهوآله این روایت را فرمودند، امیرالمؤمنین علیهالسلام حضرت زهرا سلاماللهعلیها و حسنین علیهماالسلام هم حضور داشتند؛ پس جایگاه آنها چه می شود؟!» حضرت فرمودند: «یک سال چند ماه دارد؟» گفتم: «دوازده ماه». فرمودند: «ماههای حرام چند ماه است؟» گفتم: «چهار ماه». فرمودند: «آیا ماه مبارک رمضان که لیله القدر در آن است یکی از ماههای حرام است؟» گفتم: «نه». فرمودند: «اما شبی در ماه مبارک رمضان هست که عبادتش بهتر از هزار ماه است، با این که جزء ماههای حرام هم نیست. همه مردم مثل ماهها هستند و شیعیان ما مثل ماههای حرام و ما مثل لیلهالقدر هستیم. دیگران را با ما مقایسه نکنید»(1)
مقایسه اهل بیت علیهمالسلام با شیعیان صحیح نیست. اهل بیت علیهمالسلام لیلهالقدر هستند و شیعیان، ماههای حرام؛ این ماهها را با ماههای حرام دیگر مقایسه میکنند. ابوذر را با سلمان مقایسه میکنند؛ نه با حضرت زهرا سلاماللهعلیها و امیرالمؤمنین علیهالسلام و حسنین علیهماالسلام.
پی نوشت:👇
1. حَدَّثَنَا أَبِی رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى الْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ یَحْیَى بْنِ عِمْرَانَ الْأَشْعَرِیِّ عَنْ حَمْدَانَ بْنِ سُلَیْمَانَ عَنْ أَیُّوبَ بْنِ نُوحٍ عَنْ إِسْمَاعِیلَ الْفَرَّاءِ عَنْ رَجُلٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَ لَیْسَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص فِی أَبِی ذَرٍّ رَحْمَهُ اللَّهِ عَلَیْهِ مَا أَظَلَّتِ الْخَضْرَاءُ وَ لَا أَقَلَّتِ الْغَبْرَاءُ عَلَى ذِی لَهْجَهٍ أَصْدَقَ مِنْ أَبِی ذَرٍّ قَالَ بَلَى قَالَ قُلْتُ فَأَیْنَ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ وَ أَیْنَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ قَالَ فَقَالَ لِی کَمِ السَّنَهُ شَهْراً قَالَ قُلْتُ اثْنَا عَشَرَ شَهْراً قَالَ کَمْ مِنْهَا حُرُمٌ قَالَ قُلْتُ أَرْبَعَهُ أَشْهُرٍ قَالَ فَشَهْرُ رَمَضَانَ مِنْهَا قَالَ قُلْتُ لَا قَالَ إِنَّ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ لَیْلَهً أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ إِنَّا أَهْلَ بَیْتٍ لَا یُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ.(معانی الاخبار ص ۱۷۹)
منبع:👇
http://bonyadhad.ir/8635
#شیخ_جعفر_ناصری
#قیاس_خود_با_ائمه
#لايقاس_بنا_أحد
#لا_يقاس_بنا_أحد
#مقامات_اهل_بیت
#مقایسه_با_اهل_بیت
@naghdeghaffari
📣 و ما علی الرسول الا البلاغ المبین
#بازنشر
از همراهان عزیزی که اقدام به معرفی این کانال به دوستان خود کرده اند، سپاس گذاریم.
ما را در رساندن صدایمان به مریدان آقای غفاری یاری رسانید.
آدرس ما در تلگرام و ایتا 👈
@naghdeghaffari
نقد غفاری
💠 جناب غفاری در ایام انتخابات: اگر الآن #امام_صادق (ع) بود دست #تتلو را می بوسید! @naghdeghaffari
😱 ادعای بوسه امام صادق (ع) بر دستان تتلو
#بازنشر
آقای غفاری در این کلیپ 👆 می گوید اگر الان امام صادق (ع) بود دست #تتلو را می بوسید!
پرسش ما از ایشان این است که شما بر چه اساسی قاطعانه اعلام می کنید که اگر امام صادق (ع) بود چنین عملی را انجام می داد؟! به فرضی که تتلو واقعا #توبه کرده باشد آیا ما مجاز هستیم قاطعانه ادعا کنیم که اگر امام معصوم الان حضور داشت دست او را می بوسید؟! آیا ما حق داریم چنین قضاوتی درباره رفتار مقامی مافوق خود داشته باشیم؟! آیا امام معصوم در هنگام برخورد با #توبه_کار فقط به #وضعیت_فعلی او نگاه می کند و متناسب با آن عمل می کند یا #آینده را نیز در نظر می گیرد؟!
شما چند مورد تاریخی از ائمه معصومین (ع) سراغ دارید که دست افرادی را به صرف #ادعای_توبه بوسیده باشند؟!
@naghdeghaffari
نقد غفاری
💠 جناب غفاری در ایام انتخابات: اگر الآن #امام_صادق (ع) بود دست #تتلو را می بوسید! @naghdeghaffari
😷 آخرین وضعیت تتلو
جناب غفاری در ایام انتخابات: اگر الآن #امام_صادق (ع) بود دست #تتلو را می بوسید!
https://www.instagram.com/amirtatalooi/
آخرین وضعیت تتلو را از اینستگرامش👆رصد کنید.
@naghdeghaffari
💌 تنها توقع ما از مریدان غفاری
تنها توقع ما از شما فقط و فقط #خواندن مطالب این کانال و #اندیشیدن درباره آنهاست.
ما توقع نداریم #نوشته_هامان را بپذیرید اما توقع داریم که #دستها بر #گوش_ها نگذارید، #جامه_ها بر #سرها نکشید و #چشم_هاتان را از ما #دریغ مدارید.
همین ما را بس است.
#ببینید، #گوش_کنید، #بخوانید و #بیاندیشید.
خواستید #بپذیرید، نخواستید #نپذیرید.
حتی می توانید بدون عضو شدن در کانال، ما را دنبال کنید!
و ما علی الرسول الا البلاغ المبین
آدرس ما در تلگرام و ایتا: @naghdeghaffari
نقد غفاری
#غلط_خوانی آیات و روایات! #روش_شناسی #تمرکز_بر_ترجمه_به_جای_متن_عربی @naghdeghaffari
😱 #غلط_خوانی برخی آیات و روایات
در قسمت اول از سلسله مقالات #روش_شناسی این اشکال مهم را درباره سبک جناب غفاری تذکر دادیم که وی به جای تمرکز بر توضیح #کلمات_عربی در آیات و روایات بر #ترجمه_فارسی آنها متمرکز می شود. این در حالی است که ترجمه ای که با کلمات عربی تطبیق داده نشود به درستی نمی تواند معارف موجود در آیات و روایات را منتقل کند.
کلیپ فوق که اخیرا در وبلاگ #استاد_کامل منتشر شده، نمونه هایی از غلط خوانی های ایشان را کنار هم جمع کرده است.
جناب غفاری و مریدان ایشان #ضعف_چشم را به عنوان #توجیه ناتوانی وی در خواندن عبارات عربی بیان می کنند غافل از آنکه کسی که با #لغت و #قواعد_عربی آشنا باشد حتی اگر کلمه ای را نبیند لااقل به جای آن از یک #کلمه_بی_معنا استفاده نمی کند!
به کار بردن #کلمات_بی_معنا نشان از #عدم_آشنایی با #لغات، #ادبیات و #قواعد_عرب و از آن بالاتر #عدم_آشنایی با #قرآن، #روایات و #ادعیه دارد.
آنچه ادعای ما را تایید می کند توانایی ایشان در #خواندن_سریع_ترجمه فارسی عبارات عربی علی رغم ضعف چشم است.
#تمرکز_بر_ترجمه_به_جای_متن_عربی
@naghdeghaffari