📌عصر تکنولوژی و هنر زیبای گوش دادن
💢ما به دیگران گوش نمیدهیم، هیچکس هم به صحبتهای ما توجه نمیکند و گوش نمیدهد و این حقیقت تلخ، نتیجهی عصر تکنولوژیست!
💢آخرین باری که به صحبتهای فرد دیگری با جان و دل گوش دادهاید چند وقت پیش بوده است؟
💢منظور اینجا گوش سپردن حقیقیست....
یعنی:
🔸نه فکر کنید چه جوابی میخواهید بدهید،
🔸نه وسط حرفش بپرید و نظر دهید
🔸نه با موبایل خود بازی کنید!
💢حال به این سوال جواب دهید؛ آخرین باری که یک نفر به صحبتهای شما گوش سپرد چه زمانی بود؟
در زندگی مدرن، شما را ترغیب میکنند که به ندای درون خود، قلبتان و به احساساتتان گوش دهید، اما بهندرت برای گوش دادن به دیگران تشویق میشوید.
💢این معضل خود را در جلسات کاری، مهمانیها و دیدار اعضای خانواده خود را نشان میدهد؛ همه میخواهند صحبت کنند و هیچکس به گونهای تربیت نشده است که حرف دیگری گوش بسپارد.
💢درست است که برای ادامهی حیات در جوامع امروزی لازم است بیاموزید خود را مطرح کنید و از حق خود دفاع کنید اما باید بیاموزید که یک ارتباط دو طرفه برقرار نمایید.
📝حسن مجیدیان
♻️آدرس کانال
🆔@naghdname_ir
📍#اختصاصی
📰 #نشریه
✅پیشنهاد دانلود
💠 موسسه فرهنگی رسانهای شناخت تقدیم کرد:
🔸دهمین شماره مجله خردورزی
⭕️ درآمدی بر #اقتصاد_شناختی، نقد ناقدان #اقتصاد_اسلامی
🔰در این شماره از مجله خواهید خواند:
📌#سکولاریسم در حوزه و #اخباریگری در دانشگاه،
جریانشناسی مواجهه مکاتب نظری علوم انسانی با اقتصاد اسلامی.
📌جنگهای نوین اقتصادی و انگارههای ذهنی مانع تولید،
بررسی #نفوذ_هیبریدی دشمن در عرصههای مختلف اقتصادی.
📌#الیگارشها، اصلیترین مانع پیشرفت اقتصاد؛راهکارها و راهبردهای اقتصادی برونرفت ازمعضالت اقتصادی.
📌#دارسی، بیماری هلندی مانع تولید؛ بررسی انگارههای ذهنی مانع تولید.
📌افسانه علم اقتصاد؛ نقد تحصیالت #آکادمیک و #ژورنالیسم دانش اقتصاد.
و....
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#فکرت
#اقتصاد
#خردورزی
لینک شماره دهم خردورزی:
💢fekrat.net/?p=5449
لینک شماره نهم خردورزی:
💢fekrat.net/4882/
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تأثیر گوشی های موبایل روی خواب
♻️آدرس کانال
@naghdname_ir
💠فیلمهای خشن و "سندروم دنیای خبیث" در نوجوانی
🔸یک روانشناس با اشاره به تبعات تماشای فیلم و سریالهای خشن و نامناسب برای کودکان و نوجوانان گفت: بسیاری از فیلم و سریالها حاوی محتوای خشونت آمیزی نظیر پرخاشگری و خیانت زوجین هستند که مواجهه کودک و نوجوان با این خشونتها منجر به ایجاد یک دید مخرب از جهان در آنان میشود و "سندروم دنیای خبیث" را در آنان ایجاد میکند.
🔹 در این نوع از خطای تفکری، کودک و نوجوان تصور میکند هر رفتاری در دنیا با خشونت مواجه خواهد شد و حس ناامنی در او ایجاد میشود.
https://www.isna.ir/news/1400080100136/
♻️آدرس کانال
🆔eitaa.com/eco_mediaa
هدایت شده از فکرت
📝 #بخوانید| آغازی بر فهم دیگرگون در اقتصاد شناختی
✍️مرحوم دکتر محمدحسین فرجنژاد (آخرین یادداشت ایشان)
💭به فکرم فرو برد. انتقادی بود و صریح؛ بویی از آزادگی در انتهای بنبست تمدنی غرب را میداد؛ دریچهای به نور گشوده بود انگار. کمکم باید امیدوار بود که انگاره «کاپیتالیسم نجاتبخش» و «لیبرالیسم رفاهمند» دارد سست میشود.
💭فیلم «تجارت جهانی» از سینمای آمریکا را برای بار چندم دیدم. در یک کلام، میگفت: پولشویی و قاچاق، فروش پنهانی و میلیاردها دلاری اسلحه، راهانداختن درگیری و جنگ بیشتر در جهان، آوارگی و کشتار میلیونها نفر؛ فقط برای کنترل بدهی ملتهای جهان سوم، در مسیر کنترل بیشتر آنها. بانک و بورس و والاستریت هم، ابزارهای طریق سلطهاند و لاغیر.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 4 دقیقه
#فرج_نژاد
#اقتصاد
🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
💭آمریکا و اروپا و متحدین آنگلوزایانها در جنوب شرق آسیا، افسار رسانههای آزاد و تجارت ناپاک را در دست گرفته و میتازند و مینوازند. شمشیرشان را پنهان کرده و پنبهها را به شراب آمیختهاند تا انسان عصر انفجار اطلاعات و بمباران رسانهها را با شلّاق سکس و توهم بنوازند و عقلش بربایند و برایش آواز آزادی بخوانند. درست مانند فیلم «وال استریت» الیور استون، که پدر هم به دختر خود رحم نمیکند، برای پول بیشتر در «رؤیای آمریکایی» امروز.
💭در سکانسی از فیلم «تجارت جهانی» رئیس یکی از بانکهای واسط بین مافیای اروپایی ـ آمریکایی فروش اسلحه، چنین اعتراف میکند: «قلب سرمایهداری غربی، بانک است و بورس؛ و شبکه بانکداری یعنی سوار شدن بر بدهیهای مردم. بدهی مردم، زمانی بیشتر میشود که در درگیریهای محلی مبتلی شوند و در جنگهای محلی، اسلحههای کوچک، کاربردِ همگانی دارد و تجارت اسلحههای کوچک، سود سرشاری دارد.
💭ما هم بهعنوان بانک، واسطه بین اسلحهسازان غربی و خریداران قاچاق اسلحههای کوچک از کشورهای جهان سوم هستیم. اما منفعت اصلی ما از سود سرشار این قاچاق تجارتنما نیست، بلکه هر جا اسلحه بیشتر راه پیدا کند، درگیریها بیشتر میشود؛ هرجا درگیری بیشتر شود، ثبات بههم میریزد.
💭هرجا ثبات بههم ریزد، اقتصاد تضعیف میشود؛ هرجا اقتصاد تضعیف شود، مردم وام بیشتری از بانکها میگیرند و بدهکارِ سیستم سرمایهداری میشوند و در نهایت هر کس افسار بدهیها را در دست داشته باشد، افسار زندگی مردم را در دست خواهد داشت و آنها را کنترل میکند.» و حقیقتاً آیا بدون ترکیب اقتصاد سکولار با رسانه و تبلیغات شناختی جدید و نظام آموزش اقتصاد لیبرال در جهان، میتوان بر مردم حکومت کرد!
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 4 دقیقه
#فرج_نژاد
#اقتصاد
🆔 @fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ مسیر پیشرو رسانههای اجتماعی
🔹 شبکههای اجتماعی در دنیا گسترده و متنوعاند. از 24 شبکه اجتماعی معروف در دنیا اسم برده میشود ولی این عدد فقط شبکههای فعال در سطح بینالملل را شامل میشود.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
#رسانه
#شبکههای_اجتماعی
#اقتصاد
#ارتباط
#بومی_سازی
♻️آدرس کانال:
🆔eitaa.com/eco_mediaa
📍بی قراری بر گرسنگی مظلومان۱، تعهد دانشمندان علوم انسانی بخصوص اقتصاددان ها هم باید باشد. آنها از راه حل و چاره هم دور نیستند اگر مقلد و مترجم صرف نباشند و ابتکار و خلاقیت هم بیاورند. محمد یونس اقتصاددان مسلمان بنگلادشی با ابتکار بانک تهیدستان و کارآفرینی برای آنان لایق جایزه نوبل صلح در۲۰۰۶شد.
• بانک او هم بدیلی برای بانک های سرمایه داری شد و هم با چهار ابتکار در خدمتِ ریشه کنی فقر قرار گرفت:
۱.قرض دادن به گروه به جای فرد!
تعهدجمعی به جای ضامن بانک سرمایه داری نشست. تجربه او ثابت کرد وجود احساس مسئولیت جمعی در برابر وام ها، نظم پرداخت اقساط وام ها را به شدت(۹۰٪) افزایش می دهد که با بانک های سرمایه داری و وثیقه های سنگین قابل مقایسه بود.
۲.هدف گیری زنان در پرداخت وام
مطالعه نشان داده بود زنان در بازپرداخت این وام های ضروری صادق تر و متعهد ترند و وام را برای بهبود کسب و کار ضروری و رفع فقر مصرف می کنند.
۳.وام هایی که مرحله به مرحله افزایش می یابد
از وام کوچک شروع و بازپرداخت منظمِ اقساط، شایسته گرفتن وام های بزرگتر می شوند. این مشوق هم موجب بازپرداخت بهتر و هم ایجاد اعتبار برای وام گیرندگان می کرد.
۴.نرخ متعارف بهره
این موجب می شد بانک صرفا متکی به خیرین نباشد و در عین حال از بهره بانک های سرمایه داری و رباخواران محلی، بهره کمتر داشته باشد. تجربه نشان داد فقرا آنرا ترجیح دادند.
* بیشتر بخوانید:
https://b2n.ir/k41113
پاورقی:
۱. خطبه۳نهج البلاغه
#اقتصاد_مردمی
محسن قنبریان
🆔 @m_ghanbarian
🆔eitaa.com/eco_mediaa
🔸فقر و نابرابری در جهان امروز
🔸تغییر مالیه سرمایهداری به یک #قمارخانه_عظیم_جهانی همان چیزی است که #بحران_اقتصادی فعلی را آفریده است.
فصلنامه ترجمان، شماره ۱۹
♻️آدرس کانال:
🆔eitaa.com/eco_mediaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️برای پولدارها و طبقات مرفه و مسلط ، ای کیو و ضریب هوش می سازند,
♦️ همه چیز را می توان با پول خرید ؛ حالا رسیدیم به اخر مسیر:
♦️خرید ضریب هوشی و اینده موفق.
♻️آدرس کانال:
🆔eitaa.com/eco_mediaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️استاد سید مجید حسینی
🔸پول زندگي ما را پوك كرده است ؛ به همه چيز حمله كرده است ! به درمان ، به اموزش، به روابط، به خانواده، به #مسكن، به سياست، به مجلس و دولت و...؛
🔸#پول دارد همه چيز را مافيايي مي كند؛ يك نگاهي به اطراف بياندازيد! همه چيز را مافيا مي تواند با پول تصاحب كند ! دلهره اور نيست ؟
🔸جنبش عليه حاكميت پول!
♻️آدرس کانال:
🆔eitaa.com/eco_mediaa
💠 حقوق مقامات!
#برنامه_ثریا
چنانچه در اسلاید پخش شده توسط سازمان اداری و استخدامی ملاحظه می کنید:
• در قوه قضائیه حقوق ۱۸۴ میلیونی و در مجریه حقوق ۲۸۴میلیونی و در مقننه حقوق ۸۳میلیونی و در نهادهای زیر نظر رهبری حقوق ۴۸میلیونی داریم!
• درحالیکه طبق ماده ۳ قانون رسیدگی به اموال مقامات عمده اینها از مقامات اند:
https://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=8052
⬅️ و مقامات حکمرانی طبق قاعده فقهی باید از بیت المال "رزق" بگیرند نه "اجرت و قیمت بازاری کار":
https://lib.eshia.ir/10036/8/161/
• رزق از بیت المال در یک مبنا باید "به قدر ضرورات زندگی" و در مبنای دیگر "به قدر کفاف" و متوسط زندگی باشد:
https://lib.eshia.ir/10141/2/153
و:https://lib.eshia.ir/10141/2/154
❓آیا نظام پرداخت ما اسلامی است؟!!
محسن قنبریان
♻️آدرس کانال:
🆔eitaa.com/eco_mediaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انیمیشن کوتاه و بسیار زیبا در مورد سبک زندگی موبایلی
❇️ این انیمیشن را همراه کودک خود ببینید و از او بخواهید تا نظرش را بگوید...
34.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند #عنکبوت قسمت دوم
💠 روایتی متفاوت از آنچه در مقابل چشمانمان رخ میدهد اما نمیبینیم
🔰بررسی حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در پیام رسان ها
🔶 کارگردان: #ابوذر_رحیمی
🌐دانلود از سایت «واسکا مدیا» به آدرس:
http://vaskamedia.ir/1400/10/08/2Ash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢دیدگاه قاجاری
✔امروزِ برخی از مسئولین ما در قبال اطلاعات میلیون ها کاربر ایرانی در شبکه های اجتماعی همان دیدگاهی را دارند که قاجاری ها نسبت به ارزش نفت داشتند.
آیا واقعا مسئولین ارزش اطلاعات میلیون ها کاربر ایرانی و اهمیت آن را نمیدانند⁉️
برشی از مستند #عنکبوت
@mostanad_spaider
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔به چه کسی اجازه می دهید به همه ی اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند❓
⏏پاسخ مردم به این سوال را ببینید🔶️
برشی از مستند #عنکبوت
@mostanad_spaider
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اولین کلاس واقعیت مجازی در دبیرستانی در ایالت فلوریدای آمریکا راه اندازی شد.
🔸 آموزش از طریق #واقعیت_مجازی با آموزش مجازی که عموماً یک تجربه دو بعدی با دانشآموزانی است که در مقابل یک صفحه نمایش غیرفعال قرار میگیرند, متفاوت است. آنچه که دبیرستان آمریکایی راهاندازی میکند، کلاسهایی است که دانشآموزان و معلمشان در یک فضای کلاس واقعیت مجازی دور هم جمع میشوند و طوری با هم تعامل میکنند که گویی در یک ساختمان مدرسه فیزیکی هستند.
🔸 دانشآموزان میتوانند در کلاس زیستشناسی با اندامهای موجودات کار کنند، در کلاس شیمی مولکول بسازند، و برای کلاس تاریخ با هم سفرهای میدانی داشته باشند و در عین حال روشهای فراگیر و کار با اشیاء سه بعدی و محیطهای تعاملی را یاد بگیرند.
#علوم_نوین_رسانه
@HOD8HOD
@mostanad_spaider
هدایت شده از فکرت
💠 درآمدی بر سینمای شناختی؛
یازدهمین شماره مجله «خردورزی» منتشر شد
به همت مؤسسه فرهنگی ـ هنری شناخت یازدهمین شماره مجله تخصصی «خردورزی»، ویژهنامه «اندیشههای شناختی سینما» منتشر شد.
📌لینک دانلود از سایت فکرت:
💢fekrat.net/?p=7808
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
خردورزی - شماره 11 - کم حجم.pdf
27.65M
🔰مجله «خردورزی» در این شماره شامل سه پرونده با عناوین و گفتگوهای زیر است:
📌سینما و فلسفه
• گفتوگو با بهروز افخمی؛ سینما، عامل سرگرمی یا ساحل اندیشه؟
• گفتوگو با حسن عباسی؛ امتناع در حوزه، ابتذال در دانشگاه
• گفتوگو با دکتر تورستن بوتز بورنشتاین؛ سینما، اندیشههایی با صدای بلند
• گفتوگو با دکتر مسعود معینیپور؛ سینما و مدیریت شناختی انسان
📌سینما و اجتماع
• گفتوگو با مسعود دهنمکی؛ مهندسی فرهنگی، درمان سینمای ایران
• گفتوگو با دکترسیدمحمد حسینی؛ تحقیر پدر در سینمای ایران
• گفتوگو با دکتر رفیع الدین اسماعیلی؛ دفاع مقدس، نابترین ژانر سینمای انقلاب اسلامی
• گفتوگو با سجاد نوروزی؛ تنبلی و تقدم پول بر هنر در سینمای ایران
📌دین و سینما
• گفتوگو با نادرطالبزاده؛ فقدان مدیریت در سینمای ایران
• گفتوگو با عباس محسن عبد علی المسفر؛ هری پاتر، میراثی عربی با روایت فانتزی
• گفتوگو با سعید مستغاثی: سینمای آخرالزمانی؛ مسئلهی غرب، رسالت شرق
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ببینید| تیزر معرفی چهاردهمین شماره مجله خردورزی
📌 ویژهنامه «مذهب و جهان معاصر»
📥 فایل مجله را اینجا دانلود کنید
📍کانال مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir
آیا بیان ضعفها هم صدا شدن با دشمن است⁉️
🔸️برخی از دوستان همیشه نگرانند و میگویند نقدهای شما هم صدایی با دشمن است و الان(انتخابات ریاست جمهوری، ایام ۲۲ بهمن، ایام اغتشاشات و اعتراضات و...) وقت نقد نیست؛ من به نظرم این سخن اشتباه است به چند دلیل:
1️⃣نقد به معنای زیر رو کردن ضعفها منجر به تقویت مبانی و ریشهها میشود و در مقابل انفعال منجر به پوسیدگی و از هم گسیختگی میگردد.
2️⃣ نقد پویایی و نشاط میآورد برای مردم جامعه اما در مقابل دعوت به سکوت افسردگی و رخوت میاورد.
3️⃣ عدم نقد مدیرانی را تربیت میکند که خطرناکتر از دشمن هستند و عملاً ریشه اصلی مشکلات همانها میباشند و آنها دائماً خصوصا در مواقع حساس سهم بررسی عملکرد خودشان مشکلات را هم به سمت دشمن نشانه میگیرند تا کسی متوجه ضعف آنها نشود؛ در این جایگاه عدم نقد عین ظلم است؛ در چنین شرایطی صداهای مختلف شنیده نمیشود و عملاً یک دوقطبی شدید شکل میگیرد که درون آن فکرهای پویا و فعال گم میشوند و دائما صدای اقلیتی متعصب شنیده میشود.
4️⃣دشمن به خوبی میداند ناقدان هیچگاه با او همراه نمیشوند اما جهل یا بلاهت داخلی و شاید خائنان دائم میگویند نقد شما همراهی با دشمن است در صورتی که به نظر میرسد آنها از چند چیز میترسند:
الف_ ضعفها و فرصتهایی که سوزاندهاند
ب_ تلاش و کار زیاد بهجای تکرار شعارها و سوزاندن مفاهیم و کلمات
ج_ ظاهر شدن عدم تخصص بسیاری از افراد که به ناحق جایگاههای مهمی را غصب کردهاند.
🔸️در شرایط کنونی کشور جمعیت زیادی از مردم معترض شرایط کنونی هستند؛ باید به این اعتراضهایی که حد و حدود صبر نیز بر آنها گذشته، پاسخ داد؛ پاسخ درست و منطقی.
🔸️جمعیت قابل توجهی از مردم شاید به خیابانها نیامده باشند برای ملاحظاتی اما از این حجم از برآشفته شدن علیه حکمرانی حاکم ناراحت هم نیستند.
🔸️اگر اراده و مطالبهای عملی برای بازبینی ریشهها برقرار بشود، حتماً با استقبال مردم مواجه خواهد شد در این میان نیز سهم دشمن را در نظر میگیریم، اما تمام مشکلات را ناشی از دشمنی دشمن نمیدانیم؛
🔸️گفتگوی با مردم باید واقعی باشد و دلسوزانه، گفتگویی واقعی بدون ارادهای که بخواهیم حرف خودمان را به دیگران حقنه کنیم راهکاری است منطقی.
🔸️از سوی دیگر انجام فعالیتهای رسانهای بدون پشتوانه مردمی هرچند در ابتدا به کیفیت و کمیت رسانههای مقابل نمیرسد اما مسئله اصلی این راهکارها نیز عدم پشتیبانی سرمایههای مردمی است وسرمایه مردمی با زیستن در کنار مردم و شنیدن دغدغهها و چارهاندیشی برای مشکلات حاصل میشود.
🔻نقدنامه را دنبال کنید:
@naghdname_ir
♦️دیوار نگاره میدان ولیعصر پس از اصلاح
♦️مدیریت بحران شما در شرایط بحرانی ستودنی است😐
🔸️مادامی که میگوییم مشکل از ریشه هاست یعنی باید یک بازخوانی اصیل بر افکاری که سالها در قلب این اجتماع شکل گرفته است و تمام کنشها و واکنشهای ما را مدیریت وجهت میدهد؛ انجام بدهیم.
🔸️بازخوانی افکاری که نه ریشهای درست در مبانی رهبری دارد و نه منطبق بر معارف اسلامی و نه حتی تقلیدی درست از نظامهای فکری غرب است.
🔸️هیچ اعتراض و اغتشاشی دفعی و به یکباره انجام نمیشود همانطور که کارهای تربیتی و آموزشی اینچنین است.
🔸️و دقیقاً به همین علت👆 برای انجام کارهای هنری که بر دل بنشیند باید با قلبها سخن بگوییم و آثار هنری که صرفاً سفارشی باشند و تلاشی برای بینش و تربیت هنرمندان نشده باشد عمدتاً عقیم هستند و بیفایده.
🔸️مادامی میتوان از هنرمندان، اندیشهورزان، جوانان و... انتظار بینش و همراهی داشت که بذری کاشته باشیم و منتظر محصولی باشیم، وقتیکه چیزی کاشت نشده چگونه انتظار برداشت داریم؟
🔸️در چنین شرایطی نه مسئول دیوار نگاره مقصر است و نه #احسان_کرمی و نه #حمید_علیمی؛ و نه آن برادری که احساس مسئولیت میکند و تمام وجود طیف مقابل را به لجن میکشد؛
🔸️چالش و مسئله ریشهها هستند، که یکی از آنها نهادهای عریض و طویلی هست که گنداب تنبلی آنها بالا زده است و حالا هیچکس مسئولیت این طفلان گریز پایی را قبول نمیکند و دائم با وجود حی و حاضر بودن متولیان، مشکلات را به ناپدری و پدران همسایه نسبت میدهیم.
پ.ن: تصویر متعلق به صفحه شخصی دکتر زهرا بابازاده است.
🔻نقدنامه را دنبال کنید:
@naghdname_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در کنار توجه به ریشهها و مبانیِ مشکلات که مختصراً طی دو یادداشت قبلی توضیحاتی بیان شد؛ دشمن را هم خوب بشناسیم و از دشمنیهای دشمن آگاه باشیم.
لینک یادداشت اول:
eitaa.com/naghdname_ir/400
لینک یادداشت دوم:
eitaa.com/naghdname_ir/402
🔻نقدنامه را دنبال کنید:
@naghdname_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به چهار دلیل مردم به حكومتها پشت میکنند:
۱- زیر پا گذاشتن (دوری از) اصول
۲- پرداختن به فروع
۳- پیش انداختن #اراذل [یعنی مناصب، حکومت، دولت و مسئولیت را به اراذلی بدهید که اینها اهلیت و صلاحیت ندارند]
۴- دور نگه داشتن برجستگان و متفکران.
#امیرالمؤمنین (ع)
غررالحکم، حكمت ۷۸۳۵، ص ۳۴۲
من لایحضره الفقیه، ج ٤، ص ۳۵۸
🔻نقدنامه را دنبال کنید:
@naghdname_ir
♦️خودگوییُ خود خندی
🔸طی سالهای گذشته عدهای از افراد به اسم اسلام و انقلاب اما بیگانه حتی با مبانی بزرگان انقلاب، تلاش کردند فضای علمی و اندیشهای علوم انسانی و اسلامی را با هیاهو به یک فضای یکصدا و خود گوییُ خود خندی تبدیل نمایند.
🔸در چُنین شرایطی مسلماً احترام به علم، اندیشه و عالم به حاشیه رانده میشود و صرفاً عدهای با مغزهای فندقگونه مثل طوطی حرفهایی را که به اندازه کافی فهم و درک نکردهاند فریاد میزنند.
🔸در این شرایط نه بیان اندیشه جایگاه پیدا میکند، نه صدای عالم بهجایی میرسد و نه دغدغهی دغدغهمندان فهم میشود.
🔸نتیجهی فضایی که بیان شد، له شدن عدهای انسانهای دغدغهمند زیر چرخ پر سر و صدای آدمهایی بود که اسلام و ایران را ارثیه پدری میدانستند و هیچگونه نقد و انتقادی را برنمیتابیدند.
🔸ریشهی شکلگیری این فضا به خوبی در بیان حضرت امیر علیه السلام بیان شده است:
eitaa.com/naghdname_ir/404
🔸از سوی دیگر مسلماً مثل همیشه فضایی بسیار بکر برای دشمن فراهم بود برای تسخیر و مدیریت صنعت چاپ، نشر و ترجمه و گسترش ادبیات مد نظر خود.
✍مجید رحیمی
🔻نقدنامه را دنبال کنید:
@naghdname_ir