eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
360 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
14 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
✨آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان! ❤️امام باقر(ع): وَ الله که از گناه نجات پیدا نمی کند مگر کسی که به گناه خود اقرار کند. ⚡️یعنی اگر کسی اعتراف به گناه نکند ، خداوند توبه اش را نمی پذیرد و کسی که از گناه خودش خبر نداشته باشد،چگونه می تواند به آن اعتراف کند؟ ✅️ از محاسن با خبر بودن انسان از بدی های خود ، ایجاد تواضع و حیا در او و تلاش برای ترک آن بدیهاست. ❤️امیرالمومنین (ع) :از کیاست و تیزهوشی انسان این است که عیب هایش را ببیند و از جهالت انسان همین بس که نسبت به عیوبش جاهل باشد. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
دعاهای مردود.mp3
11.36M
| رفع مشکلات با ابزار دعا، یک مکتب است! که باید در آن آموزش دید، و استفاده از این ابزار را آموخت. بلد نباشیم، دعاها هم خیلی وقتها مستجاب نمی‌شوند! صحیفه سجادیه جامعه : mohipub.ir/product/sajjadieh/ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت (سلام الله علیها) :۶آبان 1402 طرح ختم دوساله نهج البلاغه 🌷🌷سهم 🌷🌷 به نیابت از عباد صالح خدا: "شهیدان مظلوم نیروی انتظامی " 👈 🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌾🌿🌾🌿🌾🌿 💞بسم الله الرحمن الرحیم ☘توفیق 💠إِذَا أَرْذَلَ اللَّهُ عَبْداً حَظَرَ عَلَيْهِ الْعِلْمَ. 💠 هرگاه خدا بخواهد بنده ای را خوار كند، دانش را از او دور سازد. 🅾 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🌾🌿🌾🌿🌾🌿
🌾🌿🌾🌿🌾🌿 💞بسم الله الرحمن الرحیم ☘صفات برادر من 💠در گذشته برادری دينی داشتم كه در چشم من بزرگ مقدار بود. دنيای حرام در چشم او بی ارزش می نمود، و از شكم بارگی دور بود، آنچه را نمی يافت آرزو نمی كرد، و آنچه را می يافت زياده روی نداشت، در بيشتر عمرش ساكت بود، اما گاهی كه لب به سخن می گشود بر ديگر سخنوران برتری داشت، و تشنگی پرسش كنندگان را فرو می نشاند، به ظاهر ناتوان و مستضعف می نمود اما در برخورد جدی چونان شير بيشه می خروشيد، يا چون مار بيابانی به حركت درمی آمد، تا پيش قاضی نمی رفت دليلی مطرح نمی كرد، و كسی را كه عذری داشت سرزنش نمی کرد تا آنكه عذر او را می شنيد، از درد شكوه نمی كرد، مگر پس از تندرستی و بهبودی، آنچه عمل می كرد می گفت، و بدانچه عمل نمی كرد چيزی نمی گفت، شاید در سخن گفتن بر او پيشی می گرفتند اما در سكوت مغلوب نمی گرديد. و بر شنيدن بيشتر از سخن گفتن حريص بود، اگر سر دو راهی دو كار قرار می گرفت، می انديشيد كه كدام يك با خواسته نفس نزديكتراست با آن مخالفت می كرد، پس بر شما باد روی آوردن به اينگونه از ، و با يكديگر در كسب آنها رقابت كنيد، و اگر نتوانستيد، بدانيد كه به دست آوردن برخی از آن ارزشهای اخلاقی بهتر از رها كردن همه است. 🅾 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💞بسم الله الرحمن الرحیم ☘أخٌ فِی الله 💠كَانَ لِي فِيمَا مَضَى أَخٌ فِي اللَّهِ وَكَانَ يُعْظِمُهُ فِي عَيْنِي صِغَرُ الدُّنْيَا فِي عَيْنِهِ وَكَانَ خَارِجاً مِنْ سُلْطَانِ بَطْنِهِ فَلا يَشْتَهِي مَا لا يَجِدُ وَلا يُكْثِرُ إِذَا وَجَدَ وَكَانَ أَكْثَرَ دَهْرِهِ صَامِتاً فَإِنْ قَالَ بَذَّ الْقَائِلِينَ وَنَقَعَ غَلِيلَ السَّائِلِينَ وَكَانَ ضَعِيفاً مُسْتَضْعَفاً فَإِنْ جَاءَ الْجِدُّ فَهُوَ لَيْثُ غَابٍ وَصِلُّ وَادٍ لا يُدْلِي بِحُجَّةٍ حَتَّى يَأْتِيَ قَاضِياً وَكَانَ لا يَلُومُ أَحَداً عَلَى مَا يَجِدُ الْعُذْرَ فِي مِثْلِهِ حَتَّى يَسْمَعَ اعْتِذَارَهُ وَكَانَ لا يَشْكُو وَجَعاً إِلاَّ عِنْدَ بُرْئِهِ وَكَانَ يَقُولُ مَا يَفْعَلُ وَلا يَقُولُ مَا لا يَفْعَلُ وَكَانَ إِذَا غُلِبَ عَلَى الْكَلامِ لَمْ يُغْلَبْ عَلَى السُّكُوتِ وَكَانَ عَلَى مَا يَسْمَعُ أَحْرَصَ مِنْهُ عَلَى أَنْ يَتَكَلَّمَ وَكَانَ إِذَا بَدَهَهُ أَمْرَانِ يَنْظُرُ أَيُّهُمَا أَقْرَبُ إِلَى الْهَوَى فَيُخَالِفُهُ فَعَلَيْكُمْ بِهَذِهِ الْخَلائِقِ فَالْزَمُوهَا وَتَنَافَسُوا فِيهَا فَإِنْ لَمْ تَسْتَطِيعُوهَا فَاعْلَمُوا أَنَّ أَخْذَ الْقَلِيلِ خَيْرٌ مِنْ تَرْکِ الْكَثِيرِ. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌾🌿🌾🌿🌾🌿 💞بسم الله الرحمن الرحیم ☘صفات برادر من 💠در گذشته برادری دينی داشتم كه در چشم من بزرگ مقدار بود. دنيای حرام در چشم او بی ارزش می نمود، و از شكم بارگی دور بود، آنچه را نمی يافت آرزو نمی كرد، و آنچه را می يافت زياده روی نداشت، در بيشتر عمرش ساكت بود، اما گاهی كه لب به سخن می گشود بر ديگر سخنوران برتری داشت، و تشنگی پرسش كنندگان را فرو می نشاند، به ظاهر ناتوان و مستضعف می نمود اما در برخورد جدی چونان شير بيشه می خروشيد، يا چون مار بيابانی به حركت درمی آمد، تا پيش قاضی نمی رفت دليلی مطرح نمی كرد، و كسی را كه عذری داشت سرزنش نمی کرد تا آنكه عذر او را می شنيد، از درد شكوه نمی كرد، مگر پس از تندرستی و بهبودی، آنچه عمل می كرد می گفت، و بدانچه عمل نمی كرد چيزی نمی گفت، شاید در سخن گفتن بر او پيشی می گرفتند اما در سكوت مغلوب نمی گرديد. و بر شنيدن بيشتر از سخن گفتن حريص بود، اگر سر دو راهی دو كار قرار می گرفت، می انديشيد كه كدام يك با خواسته نفس نزديكتراست با آن مخالفت می كرد، پس بر شما باد روی آوردن به اينگونه از ، و با يكديگر در كسب آنها رقابت كنيد، و اگر نتوانستيد، بدانيد كه به دست آوردن برخی از آن ارزشهای اخلاقی بهتر از رها كردن همه است. 🅾 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️جَعَلَ اللَّهُ مَا کَانَ مِنْ شَکْوَاکَ حَطّاً لِسَیِّئَاتِکَ 🟤 خداوند این درد و بیمارى تو را سبب ریزش گناهانت قرار داد ✍این بشارت بزرگى بود که امام(علیه السلام) به آن یار بیمار داد که قطعا سبب شادى او شد، و فشار درد و بیمارى را براى او کاست و روحیه اى را که بیمار براى مبارزه با مرض باید پیدا کند در او دمید. مى دانیم درد و رنج ها و بلاها و حوادث ناگوار فلسفه ها متعددى دارد; یکى از آن فلسفه ها آمرزش گناهان است; یعنى خداوند مى خواهد بنده صالحش را که لغزشى داشته در همین دنیا پاک کند تا حساب او به قیامت نیفتد. اضافه بر این، انسان در حال بیمارى توجه خاصى به خدا پیدا مى کند و گاه به یاد مرگ مى افتد و از گناهان خود توبه مى کند و همین بیدارى و آگاهى و توبه نیز سبب دیگرى براى ریزش گناهان اوست. 📘 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
میل به زیبایی و جذابیت! http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 شهد مرگ
 
🔹 وجود مبارك  (سلام الله علیه) مرگ را برای ما معرفی كرده است. همه ما می ‌میریم اما عمده آن است كه مرگ چیست. آیا مرگ پوسیدن است یا از پوست به در آمدن است؟ پایان راه است یا پُل راه است؟ بعد از مرگ خبری هست یا نیست؟ 

🔹 وجود مبارك سیدالشهداء (سلام الله علیه) به اصحاب و یارانش در  مطلبی فرمود كه همه شیعیان بلكه همه انسان ‌ها، مشمول آن مطلب هستند؛ فرمود: «صَبْراً بَنِی الْكِرامِ فَمَا الْمَوْتُ إِلاّ قَنْطَرَةٌ»؛ 
فرمود مقداری بردباری كنید، مقداری  باشید، چرا؟ برای اینكه «فَمَا الْمَوْتُ إِلاّ قَنْطَرَةٌ». مرگ نابودی نیست، مرگ پوسیدن نیست، مرگ ما را از پا در نمی ‌آورد،  _آوریم. مرگ یك معبر است، یك پُل است؛ این پل را شما در زمان حیات خودتان باید مهندسی كنید. 
اگر پل وسیع محكم متقن ساختید، به خوبی از این پل عبور می‌كنید و اگر به فكر ساختن این پل نبودید، مهندس نبودید معمار خوبی نبودید و یك پل لرزان ساختید، خب آسیب می ‌بینید. این پل را شما باید معماری كنید ، خودت باید پل بسازی! 

🔹 فرمود: «كَمَا تَعِیشُونَ تَمُوتُونَ»؛ آن ‌طوری كه زندگی می ‌كنید همان ‌طور می ‌میرید. این‌ طور نیست كه پلی ساخته باشند و ما باید از این پل عبور كنیم؛ فرمود همان‌ طوری كه به سر می ‌برید همان‌ طور می ‌میرید. اگر ،  و با  زندگی كردید، معبر خوبی می ‌سازید و به آسانی می‌ میرید. 
برای ، هیچ لذتی در تمام مدت عمر، به اندازه لذت مُردن نیست! 




📚 سخنرانی مناسبتی
 تاریخ: 1392/08/24

http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
مسئولیت ما.mp3
9.23M
| وظیفه‎ی شخص شما، در «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» مشخص شده است! √ شما وظیفه‌ی خودتان را پیدا کرده‌اید؟ √ آیا در حال انجام وظیفه‌ی خودتان هستید؟ (اگر پاسخ منفی است، این پادکست را گوش کنید) http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
khotbeh7.mp3
4.12M
🔷 ٧ 🔹شرح استاد دكتر محمدعلى انصارى : 🌸 اتَّخَذُوا الشَّيْطَانَ لِأَمْرِهِمْ مِلَاكاً وَ اتَّخَذَهُمْ لَهُ أَشْرَاكاً، فَبَاضَ وَ فَرَّخَ فِي صُدُورِهِمْ وَ دَبَّ وَ دَرَجَ فِي حُجُورِهِمْ، فَنَظَرَ بِأَعْيُنِهِمْ وَ نَطَقَ بِأَلْسِنَتِهِمْ، فَرَكِبَ بِهِمُ الزَّلَلَ وَ زَيَّنَ لَهُمُ الْخَطَلَ فِعْلَ مَنْ قَدْ شَرِكَهُ الشَّيْطَانُ فِي سُلْطَانِهِ وَ نَطَقَ بِالْبَاطِلِ عَلَى لِسَانِه. «شیطان را برای کارشان معیار گرفتند و او ایشان را در دام‌هایی برای خود برگزید. پس در سینه‌هایشان تخم گذاشتند و جوجه کرد و در دامانشان به راه افتاد و پرورش یافت. پس با چشم‌هایشان نگریست و با زبان‌هایشان سخن گفت و ایشان را بر (مرکب) لغزش نشاند و زشتی را برایشان آراست. همچون عمل کسی‌که شیطان شریک او در فرمانروایی‌اش گردید و سخن باطل را بر زبان او راند. 🌿🍃🌿 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
📜 محبّت، کافی نیست... ▫️ اينكه چند هزار ساعت از على و پيامبر سخنرانى كنيم، آيا عشقى از آنها در دلمان مى‌آيد؟ اگر عشقى هست، در حد جُرج جُرداق و احمد حنبل است يا نه، عشقِ بالاتر است‌؟ ▫️ آنچه مطلوب است، ولايت على است، نه صرف محبت او. محبت على را هر كسى دارد. كسانى كه در اين هستى عاشق يك بلبل و يك برگ مى‌شوند، شكوه يك جنگل يا يك منظره آنها را مى‌گيرد، چگونه شكوه و عظمت على، آنها را به خودش جذب نكند؟!معاويه هم على را دوست داشت. ▫️ مگر كسى مى‌تواند على را دوست نداشته باشد؟! ولى مسئله، ولايت است؛ يعنى فقط على را دوست داشته باشيم و فقط او را حاكم بگيريم. اين ولايت به‌معناى اولويّت است: «اَلَسْتُ اَولى بِكُمْ مِنْ اَنفُسِكُم» يعنى آنها در ما نسبت به ما حاكم‌تر و سزاوارتر باشند. ✍🏻 عین‌صاد 📚  | ص ۱۵۶ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت (سلام الله علیها) :۶آبان 1402 طرح ختم دوساله نهج البلاغه 🌷🌷سهم 🌷🌷 به نیابت از عباد صالح خدا: "شهیدان مظلوم نیروی انتظامی " 👈 🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💞بسم الله الرحمن الرحیم ☘سپاسگزاری 🔷لَوْ لَمْ يَتَوَعَّدِ اللّهُ عَلَى مَعْصِيَتِهِ لَكَانَ يَجِبُ أَلاَّ يُعْصَى شُكْراً لِنِعَمِهِ. 💠اگر خدا بر گناهان وعده عذاب هم نمی داد، لازم بود به خاطر سپاسگزاری از نعمتهایش نافرمانی نشود. 🅾 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💞بسم الله الرحمن الرحیم ☘شکیبایی در مصیبت 🔷وَقَدْ عَزّى الاَْشْعَثَ بْنَ قَيْسٍ عَنِ ابْنٍ لَهُ : يَا أَشْعَثُ، إِنْ تَحْزَنْ عَلَى ابْنِکَ فَقَدِ اسْتَحَقَّتْ مِنْکَ ذلِکَ الرَّحِمُ، وَإِنْ تَصْبِرْ فَفِي اللّهِ مِنْ كُلِّ مُصِيبَةٍ خَلَفٌ. يَا أَشْعَثُ، إِنْ صَبَرْتَ جَرَى عَلَيْکَ الْقَدَرُ وَأَنْتَ مَأْجُورٌ، وَإِنْ جَزِعْتَ جَرَى عَلَيْکَ الْقَدَرُ وَأَنْتَ مَأْزُورٌ؛ يَا أَشْعَثُ، ابْنُکَ سَرَّکَ وَهُوَ بَلاَءٌ وَفِتْنَةٌ، وَحَزَنَکَ وَهُوَ ثَوَابٌ وَرَحْمَةٌ. 💠 (جهت تسليت گفتن به اشعث بن قيس در مرگ فرزندش) فرمود: ای اشعث! اگر برای پسرت اندوهناكی به خاطر پيوند خويشاوندی سزاوار است، اما اگر شكيبا باشی هر مصيبت را نزد خدا پاداشی است. ای اشعث! اگر شكيبا باشی تقدير الهی بر تو جاری می شود و تو پاداش داده خواهی شد و اگر بی تابی كنی نيز تقدير الهی بر تو جاری و تو گناهكاری. ای اشعث! پسرت تو را شاد می ساخت و برای تو گرفتاری و آزمايش بود، و مرگ او تو را اندوهگين كرد در حالی كه برای تو پاداش و رحمت است. 🅾 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🌾🌿🌾🌿🌾🌿
💞بسم الله الرحمن الرحیم ☘صبر بر مصیبت 🔷عَلى قَبْرِ رَسُولِ اللهِ صلی الله علیه وآله ساعَةَ دَفْنِهِ : إِنّ الصَّبْرَ لَجَمِيلٌ إِلاَّ عَنْکَ، وَإِنَّ الْجَزَعَ لَقَبِيحٌ إِلاَّ عَلَيْکَ، وَإِنَّ الْمُصابَ بِکَ لَجَلِيلٌ، وَإِنَّهُ قَبْلَکَ وَبَعْدَکَ لَجَلَلٌ. 💠(به هنگام دفن رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمود: همانا شكيبایی نيكوست جز در غم از دست دادنت، و بی تابی ناپسند است جز در اندوه مرگ تو، مصيبت تو بزرگ، اما مصيبتهای پيش از تو و پس از تو ناچيزند. 🅾 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🌾🌿🌾🌿🌾🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Kashani-13960506-14-Nahj-Thaqalain_ir.mp3
27.27M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 📌 جلسه_چهاردهم تاریخ : مرداد 1396 استاد حامد کاشانی http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 ارادت طهور
 
🔹 شیخنا الاستاد مرحوم آیت الله شیخ محمد تقی آملی (رضوان الله تعالی علیه) صاحب مصباح ‌الهدی فی شرح العروة الوثقی آن‌ روزهایی كه درس را شروع كرده بودند گاهی من جزوه ‌های ایشان _ همان جزوه‌ های جلد اول _ را می ‌گرفتم. 
ما معمولاً وقتی چیزی می‌نویسیم در ابتدا می گوییم: «بسم الله الرحمن الرحیم»، آخرش هم یك «الحمد لله» اضافه می‌كنیم؛ ولی ایشان دست نوشته شان این‌ طور نبود، در تمام سرصفحه‌ ها نوشته بود: 
«بسم الله الرحمن الرحیم؛ یا صاحب الزمان ادركنی»؛ 
در تمام صفحات! 

🔹 مرحوم سعیدالعلماء مازندرانی كه هم‌ بحث مرحوم شیخ انصاری بودند و هر دو شاگرد شریف ‌العلماء مازندرانی بودند(رضوان الله تعالی علیهم)، الآن دست نوشتش در اصول هست، در غالب صفحات در حاشیه صفحه نوشته است: 
«یا اباالفضل ادركنی»! 
با این عقیده به جایی رسیده ‌اند، اینها باور كردند این حرف ها را، لذا قرن ها می ‌گذرد و نام اینها زنده است؛ اینها ‌«الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِی الدَّهْرُ» هستند. 




http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7