eitaa logo
نهج البلاغه
406 دنبال‌کننده
170 عکس
214 ویدیو
24 فایل
گام دوم انقلاب...سبک درست نگرش به زندگی انسان در بیان امام امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیهما السلام. ارتباط با ما @mohsenehabibi ابراهیم لشنی زند
مشاهده در ایتا
دانلود
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💚امروز همان روزی است که باید جشن بگیریم💚 ✍ در آستانه ی جشن پیروزی دشمن زالو صفت خونخوار فریبکار (آمریکای جنایت پیشه) اعتراف به قدرتمندی می‌کند... 👈 گاهی، حقیقت را باید از دشمن شنید، نه از آدمای خائن و دون پایه ی خود تحقیر که هر لحظه به یک رنگی در می‌آیند و از دهانشان ندای آلوده ی شیطان بیرون می زند. 🖤💔 👇👇👇👇👇👇 ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @baradaraneemamali @nahjolbalaghealiali @lesanolah ┗━━━🍂━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جناب رئیس جمهور: چرا ما باید حالت دفاعی بگیریم و طرف مقابل حالت حمله به خودش بگیرد؟ چرا توپ را به زمین طرف مقابل نمی اندازید؟ تا کی می خواهید از جانب مردم منفعلانه عمل کنید؟ آن کسی که سلاح هسته‌ای دارد باید حالت دفاعی بگیرد و ما که نداریم باید از حالت دفاع و تو سری خوری به حالت حمله در بیاییم. در این مسئله، زمان دفاع سال‌ها تمام شده است و حالا نوبت حمله به دشمن است.

 🖤💔
👇👇👇👇👇👇
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@baradaraneemamali
@nahjolbalaghealiali
@lesanolah
┗━━━🍂━


فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر معظم انقلاب: اگر حوادث بزرگ و مهم عالم، حقایق عالم درست روایت نشود، یا میماند یا میشود. ✏️ یک وقتی به یک بزرگی ایراد کرده بودند که شما چرا قضیه امام حسین و عاشورا و اینها را اینجور با عظمت اجرا میکنید؟ گفته بود ما از مسئله غدیر تجربه پیدا کردیم. عاشورا را دیگر نمی‌گذاریم مکتوم کنید. ✍ باید نگذاریم که دوباره مثل زمان آقای تعریف حقایق و واژگون نشان دادن واقعیات صورت بگیرد. و و در حال حاضر دست به دست هم داده اند (و به هر طریقی) می‌خواهند دست پاک را در دست خبیث و کثیف بگذارند در نتیجه بدون اینکه کوچک‌ترین امتیازی بگیرند دوباره مثل گذشته امتیازات بسیاری به دشمن بشریت و در واقع دشمن ملت ایران بدهند. 🖤💔 👇👇👇👇👇👇 ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @baradaraneemamali @nahjolbalaghealiali @lesanolah ┗━━━🍂━
پای درس نهج البلاغه، نامه ۳۱ قسمت صد و شصت و سوم موضوع: آماده شدن برای مردن، یاد مرگ «...یَا بُنَیَّ أَکْثِرْ مِنْ ذِکْرِ الْمَوْتِ، وَ ذِکْرِ مَا تَهْجُمُ عَلَیْهِ، وَ تُفْضِی بَعْدَ الْمَوْتِ إِلَیْهِ...» ...ای پسرکم! مرگ را بسیار یاد کن و بسیار یاد کن آن چیزی را که بر آن هجوم خواهی آورد و بعد از مرگ به سمت آن کشیده می شوی... توضیح کوتاه: با آن تعابیر حضرت و با آن توضیحاتی که گذشت معلوم می‌شود این مرگی که به تعابیر محلی از آن یاد می‌شود نیاز به فکر کردن ندارد. مثلاً می‌گویند: فلانی مُرد آن را زیر خاک گذاشتم و جسمش از پوسید. این نیاز به فکر کردن ندارد. عبارات گویای این هستند که مرگ را نباید یک امر عدمی حساب کنید بلکه یک جایی باید هجمه بیاورید و باید حمله کنید. مرگ یکی از مراحل زندگی است و امر عدمی نیست همانطوری که نطفه بودیم بعد در رحم مادر قرار گرفتیم علقه شدیم بعد مضغه شدیم و بعد گوشت شدیم بعد استخوان پیدا کردیم و در چهار ماهگی خداوند روح را در ما دمید (همه این‌ها مراحل زندگی هستند) بعد از رحم مادر خارج شدیم و بعد طفولیت را پشت سر گذاشتیم و به این سن رسیدیم. یکی از مراحل زندگی مرگ است باید فنای دانی به عالی را تجربه کنیم. تجربه بسیار خطرناکی است نباید به مرگ به صورت محلی نگاه کنیم. مرگ امر سنگینی است حتی برای مؤمن. در واقع وارد یک مرحله ی جدید از زندگی می شود که اصلاً با آن مأنوس نیست و گرچه آن مرحله، مرحله ی نورانی ای باشد. این مرحله برای مؤمنین مرحله نورانی است که یک دفعه در دریایی از انوار غرق می‌شود و یک بُهت و تحیّری به او دست می‌دهد. این‌ها تجربه کردنی هستند و باید تجربه بشوند باید به این سمت برویم تجربه کنیم و در آن عالم وقتی واقع می‌شویم می‌بینیم مثل یک ذره ی مُعلّقی در یک عالم لایتناها که به هیچ جا هم بند نیستیم حیرت و بهتی تمام وجود انسان را می‌گیرد. «مُوتُوا قَبْلَ أَنْ تَمُوتُوا»؛ بمیرید قبل از اینکه بمیرید (الوافي، جزء۴، ص۴۱۱ و بحارالانوار، ج ۶۹، ص ۵۸، باب ۹۵). ما دیدیم کسانی را از نزدیک که موت را پشت سر گذاشته بود و به ظاهر با جسم در بین ما بود و لکن مرحله ی مرگ را طی کرده بود. مرحوم آقای انصاری همدانی بزرگ (در موردش) فرموده بود این آقا حتی قیامتش را هم طی کرده است چه رسد به مرگ. حضرات علیهم السلام ودشان فرموده‌اند: «مُوتُوا قَبْلَ أَنْ تَمُوتُوا»؛ بمیرید قبل از اینکه (بالاجبار) بمیرید. این‌ها حقایق نورانی وحی هستند و از مقوله ظنیات نیست که بگویند: این مظنون است یا مُحتَمَل است بلکه حقیقتی است «کُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ» (سوره آل عمران، آیه ۱۸۵). 💔🖤 👇👇👇👇👇👇👇 ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @nahjolbalaghealiali ┗━━━🍂━ شناختی نو از و راهی استوار برای برون رفت از
⚫️ ⚫️ یک روی دوش چهار مرد در خلیج فارس!!!😡 💚 اگر امام روح الله الموسوی الخمینی رضوان الله علیه هیچ اثری نداشت جز آنکه امروز را هم حساب نمی‌کنیم برای ما کافیست. 🖤💔 👇👇👇👇👇👇 ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @baradaraneemamali @nahjolbalaghealiali @lesanolah ┗━━━🍂━
الله اکبر الله اکبر الله اکبر 💚 پیروزی شگفت آور بر باطل و غلبه ی غرور آفرین بر ناپاکی و شکست زبونانه ی هیمنه ی پوشالی استکبار و خروج ذلیلانه ی وطن فروشان بی وطن بر و شکست ناپذیر مبارک باد 💚 🖤💔 👇👇👇👇👇👇 ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @baradaraneemamali @nahjolbalaghealiali @lesanolah ┗━━━🍂━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللّٰهِ وَ ناصِرَ حَقِّهِ میلاد با سعادت منجی جهانیان، باقی مانده ی خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان خدا حضرت حجة ابن الحسن العسکری سلام الله علیهما بر شما دوستان آستان مقدس امامت و ولایت مبارک باد. 👇👇👇👇👇👇 ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @baradaraneemamali @nahjolbalaghealiali @lesanolah ┗━━━🍂━
پای درس نهج البلاغه، نامه ۳۱ قسمت صد و شصت و چهارم موضوع: آمادگی برای مرگ «...حَتَّی یَأْتِیَکَ...» ...(پیوسته یاد مرگ باش) تا اینکه مرگ پیش تو بیاید... توضیح کوتاه: دائم به یاد مرگ باش تا چه موقع؟ تا آن زمان که مرگ پیش تو بیاید و به تو برسد.«حَتَّی یَأْتِیَکَ» معلوم می‌شود مرگ امر عدمی نیست، حتماً و واقعاً می‌آید و واقعاً ما مرگ را به صورت یک حقیقتی ملاقات می‌کنیم و واقعاً در او فانی می‌شویم و یکی از مراحل زندگی است که باید آن را طی کنیم. فکر کنید «لَا عِلْمَ كَالتَّفَكُّرِ»؛ هیچ دانشی مانند تفکر نیست (نهج البلاغه، حکمت ۱۱۳). انسان وقتی فکر کند مبهوت می‌شود حالا تجربه کنیم بعد معلوم می‌شود حرف، حرف درستی است انسان متحیر می‌شود. تمام وجود انسان را خوف می‌گیرد (تمام وجود انسان) سلول به سلول خوف انسان را می‌گیرد. تجربه وحشتناکی است با اینکه کوچکترین شکل و نمونه‌ای از آن تجربه نشده است. حالا ممکن است گاهی در ماشین قرار گرفتیم در آستانه ی تصادف که بودیم و در آستانه ی تجربه بودیم حس کردیم که چه تجربه‌ای است. این تجربه تجربه گران سنگی است یک دفعه فرض کنید جمال حضرت مولا علیه السلام می‌خواهد طلوع بکند _نه اینکه فکر کنید یک انسان در قامت ۲ متر بیاید، آن دیگر طلوع و غروبی ندارد، آن که دیدنش مشکلی ندارد آن را ابوسفیان هم می‌دید و هیچ اثری هم نمی‌کرد بنابراین پیامبر صلی الله علیه و آله را هم کتک می‌زد_ حقیقت ولایت ظهور پیدا می‌کند و تو باید با این حقیقت مواجه بشوی، بعد ببینیم کجای شناسنامه ی ولایت جای تو بوده است و داخل کدام یک از اسماء الله هستی. اسرار اسماء خیلی مهم هستند و از مقوله ی الفاظ نیست حقایقی هستند که بعد در اسماء باید هر کسی به فراخور استعدادش گم بشود واقعاً تجربه خطرناکی است. 💔🖤 👇👇👇👇👇👇👇 ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @nahjolbalaghealiali ┗━━━🍂━ شناختی نو از و راهی استوار برای برون رفت از
پای درس نهج البلاغه، نامه ۳۱ قسمت صد و شصت و پنجم موضوع: آماده شدن برای مرگ (یاد مرگ) «...وَ قَدْ أَخَذْتَ مِنْهُ حِذْرَکَ...» ...و (پیوسته به یاد مرگ باش تا) پناهت را از مرگ بگیری... توضیح کوتاه: آنقدر به یاد مرگ باش که وقتی مرگ آمد تو پناهی داشته باشی و آماده باشی. آمادگی پناه انسان است و این با علم و عمل حاصل می‌شود. چه شده مردم نسبت به چیزی که یقینی است مثل یک امر مشکوک با آن برخورد می‌کنند؟ چرا مردم با مرگ مانند یک امر مشکوکی برخورد می‌کنند؟ حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام جنازه ای را (برای تشییع) دنبال می کردند پس شنیدند مردی می خندد پس فرمودند: «كَأَنَّ الْمَوْتَ فِيهَا عَلَي غَيْرِنَا كُتِبَ وَ كَأَنَّ الْحَقَّ فِيهَا عَلَي غَيْرِنَا وَجَبَ وَ كَأَنَّ الَّذِي نَرَي مِنَ الْأَمْوَاتِ سَفْرٌ عَمَّا قَلِيلٍ إِلَيْنَا رَاجِعُونَ...»؛ گویا مرگ در دنیا بر غیر ما واجب است و گویا حق، در دنیا بر غیر ما واجب است و گویا آن که می بینیم از مرده ها، مسافرانی هستند که به زودی به سوی ما باز خواهند گشت (نهج البلاغه، حکمت ۱۲۲). 💔🖤 👇👇👇👇👇👇👇 ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @nahjolbalaghealiali ┗━━━🍂━ شناختی نو از و راهی استوار برای برون رفت از