eitaa logo
رسانه‌ی نخبگان
638 دنبال‌کننده
292 عکس
29 ویدیو
14 فایل
بسم الله النور 📣 این کانال با همراهی جمعی از ایده‌پردازان طرح شهید بیاضی‌زاده(ره) و نویسندگان و تحلیل‌گران دینی و حوزوی راه‌اندازی شده است. ارتباط با مدیر: @projectsystem @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸نخستین پیش نشست های رویداد پاسخ 🔖با محوریت ظرفیت ها و فناوری‌ها توزیع پاسخ در مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات 🔰 با همکاری مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه، مرکز رشد و خانه خلاق و نوآوری پژوهشگاه، خانه مصلحان و خانه اندیشه ورزان برگزار می‌شود: 1️⃣ نشست اول: سبک توزیع پاسخ به شبهات و گستره مخاطبین در فضای چند رسانه‌ای با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین دریاباری 2️⃣ نشست دوم: شیوه ارتباط با مخاطب و پاسخ به شبهات و گستره مخاطبین در فضای مکتوب با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی ✍️ دبیر علمی: حجت الاسلام و السلمین پیشاهنگ ⏰ یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه۱۴۰۲، ساعت ۱۷ 🏢قم، خانه مصلحان 📱کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام: ۰۹۳۳۱۰۰۲۶۷۲ (آقای جهانی) 🆔 @iictchannel 🔻مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه ➡️ @spasokh
🔘 | چهارمین محفل گفت‌وگو محور فکرت با موضوع: ✅ گِره حجاب؛ بازفهمی و‌ بازطراحی با حضور؛ مهدی جمشیدی، پژوهشگر فرهنگ زمان: چهارشنبه،۲۰ اردیبهشت ماه۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۳۰ مکان: قم، بلوار بسیج، نبش خیابان نجف‌زاده. ♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ https://eitaa.com/joinchat/4114284562C3b2a6d7655
✅ از فلسفه‌ورزی تا نوآوری‌های اجتماعی محورهای گفت‌وگو با دکتر مجتبی رستمی‌کیا، دکتری مبانی نظری اسلام: ▪️چگونه می‌توانیم نوآوری‌هایی را مبتنی بر بوم تفکر اسلامی ایرانی پرورش دهیم که ارزش افزوده‌ای را برای جوامع ما ایجاد می‌کنند؟ مقابله با مشکلات واقعیِ ما در زمینه آموزش، حل مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و ... روز به روز واضح تر می‌شود و به یک تعریف جدید و چارچوب و مدل جدید برای نوآوری اجتماعی از دیدگاه متفکرین دوره معاصر خود بهره می‌بریم ▪️استاد مطهری ضمن پاسخگویی به مسائل روز سطح عمیق‌تری از تحلیل مسأله را جایگزین سطح عمومی فکر کرده؛ از این رو به ارتقای سطح تفکر ایرانیان از طریق آموزش مستمر فلسفی کمک کرده است. ▪️فلسفه اگر در میدان و اجتماع قرار گیرد می تواند با یافتن ناسازگاری‌ها و یا نادیده انگاشتن برخی از پندارهای عوامانه به افزایش سطح عقلانیت در اجتماع کمک کند و ضمن بازسازی ظرفیت هویتی و عقلانی عموم انسان‌ها، زمینه‌های پیشرفت یک ملت را فراهم آورد. ▪️هنر شهید مطهری برساخت دو‌گانه‌های مبتنی بر تضادی است که می‌تواند ذهن توده و عموم مردم و کنشگران را نسبت به ناهنجاری ایجاد شده حساس کند. 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: 4 دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
ویلفرد مادلونگ اسلام شناس شهیر امروز درگذشت برخی از آثار او 👇 متون عربی در مورد تاریخ امامان زیدی طبرستان، دیلمان و گیلان»، فرانتس اشتاینر، ۱۹۸۷ * "روندهای مذهبی در ایران اسلامی اولیه"، ۱۹۸۸ " در نهضت قرامطه 1990 " * "مکتب‌ها و فرقه‌های اسلامی در سده‌های میانه ۱۹۹۲" توسط جواد قاسمی به فارسی ترجمه و توسط آستان قدس رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی در مشهد در سال ۱۳۷۵ منتشر شد. * " جانشینی محمد (The Succession to Muhammad) "، انتشارات دانشگاه کمبریج، ۱۹۹۷ * Madelung, W. and Walker, P - ''شناخت اسماعیلیه'', Leiden, ۱۹۹۸ * Madelung, W. and Walker, P - '' ظهور فاطمیان''، I.B. Tauris، ۲۰۰۰ * Madelung, W. - ''امام قاسم بن ابراهیم و عقیده زیدیان''، Walter De Gruyter Incorporated، 2002 https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%88%DB%8C%D9%84%D9%81%D8%B1%D8%AF_%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%84%D9%88%D9%86%DA%AF ✍کتاب او به نام دفاع تاریخی و منطقی از امامت حضرت علی علیه السلام است ———— 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
هدایت شده از فکرت
| زیربنای شکل‌گیری جامعه انقلابی حجت الاسلام والمسلمین محمد خواجوی ✔️ جریان فکری حوزوی که انقلاب اسلامی را رقم زد، توسط فقهای حکیم و عارفی همچون مرحوم آیت الله قاضی(ره) پی ریزی شد. آنچه بیش از هر چیز این جریان را از دیگر جریان‌ها متمایز می‌کند، موفقیت آن در جامعه‌سازی است. ✔️ هر مکتب و جریانی اجتماعی_سیاسی، در گام اول باید هست‌ها و نیست‌های فلسفی را مدون و مشخص و نخبگان را با خود همراه کند. ✔️ آنچه مکاتب مختلف را از یکدیگر جدا می‌کند و مقدمه مکتب‌سازی شمرده می‌شود، مبانی هستی‌شناختی، انسان‌شناختی و معرفت‌شناختی است. هر یک از جریان‌ها و مکاتب که همزمان با شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی شکل گرفته بود، مبانی خاص خود را داشت و آن را گسترش می‌داد. ✔️ چنانچه به دنبال تربیت انسان و جامعه تراز انقلاب اسلامی هستیم، باید مبانی سه گانه مذکور را در مدارس، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها، حوزه‌های علمیه و مدارس ترویج کنیم. گرفتاری امروز جامعه ما، دوری از این مبانی و عدم آشنایی با آن است. ✔️ رهبر انقلاب اسلامی در برهه‎های مختلف به اقشار گوناگون توصیه می‌کند کتاب‌های شهید مطهری(ره) مورد توجه قرار گیرد و آن را مطالعه کنند. 📥 این گفت‌وگو را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام ☑️@Fekrat_Net
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم با همکاری بنیاد ملی نخبگان برگزار می کند نخبگان و مسئله هویت ____________________ 📽پنل اول: ▫️حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی ▫️حجت الاسلام و المسلمین سید فرید حاج سید جوادی ▫️حجت الاسلام و المسلمین حسن بهاری قراملکی ▫️علی بخشی 📽پنل دوم: ▫️حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد ▫️حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالفضل هادی منش ▫️حجت الاسلام والمسلمین محسن مهریزی ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین رسول حسن زاده ▫️دکتر محمد علی متولیان ▫️دکتر مجتبی رستمی‌کیا _________________ 🎙دبیر کارگروه حوزه های علمیه و علوم اسلامی دکتر محمد تقی موحد ابطحی ⏰زمان: دوشنبه 8 خردادماه از ساعت 9 الی 19 🏢مکان: جامعه المصطفی العالمیه _____ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فکرت
🔲 | ✅ مردم‌سالاری و علامه مصباح؛ آنچه اصلاح‌طلبان حذف کردند 🎙مهدی جمشیدی، پژوهشگر فرهنگ ▪️همزمان با اینکه جریان‌های سکولار مبارزه علیه مبانی اسلام علنی کردند، علمایی مانند علامه مصباح(ره) خطر جایگزینی اسلام و انقلاب قلابی با اسلام ناب انقلابی را احساس کردند. ▪️علامه مصباح(ره) معتقد به نظریه‌ی دولت حداقلی است؛ یعنی دولت باید در جایی به مسائل ورود کند که از عهده‌ی مردم کاری ساخته نیست، مانند جنگ، دفاع، ایجاد نظام آموزشی و یا نظام بهداشت و درمان. ▪️امروزه، حکمرانی به معنای سپردن امور به خود مردم است، به گونه‌ای که دولت بزرگ و فربه نشود. حکمرانی یعنی دولت همه‌ی امکانات و اختیارات را در دست نگیرد و فضا را برای فعالیت مردم باز بگذارد. آیت‌الله مصباح بیست سال پیش همه‌ی این موارد را مطرح کرده بود. 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت ☑️@Fekrat_Net
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🍀 عماد افروغ؛ سیمای فلسفی یک جامعه‌شناس ✍️ دکتر شریف لکزایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خبرگزاری تسنیم نوشت: گمشده دکتر افروغ در تبیین فلسفی انقلاب اسلامی با ورود به مباحث حکمت متعالیه اتفاق افتاد. ایشان دانش آموخته جامعه‌شناسی بودند ولی به نظر می‌رسد که این مباحث نتوانست او را قانع کند و ایشان را به سمت و سویی سوق داد که به مباحث فلسفی ورود کند. گروه اندیشه خبرگزاری تسنیم-شریف لک‌زایی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در یادداشتی پیرامون ابعاد شخصیتی مرحوم عماد افروغ نوشت: اولین مواجهه‌ای که بنده با دکتر افروغ داشتم در مصاحبه علمی مقطع دکتری در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود. گفت‌و‌گویی که انجام شد به خاطر رساله‌ام با عنوان «رابطه فرد و دولت در نظریه‌های ولایت فقیه» بود که در مقطع کارشناسی ارشد نگارش و دفاع شده بود. به همین خاطر درباره بحث ولایت فقیه و ابعاد دموکراتیک و مردم‌سالارانه آن در آن جلسه گفت‌و‌گویی صورت گرفت، البته بعداً وقتی در دوره دکتری در همین مرکز علمی پذیرفته شدم، یک درس را هم با ایشان گذراندم و این درس همزمان بود با حضور ایشان در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی که ایشان به نمایندگی از مردم تهران در مجلس بودند و طبعاً کنش‌ها و نکات انتقادی‌شان را در موضوعات سیاسی در این درس هم مشاهده می‌کردیم. به هر حال زاویه و نگاه انتقادی ایشان به مباحث از همان ایام بسیار مشهود بود و از همان دوره که تقریباً از نیمه دهه 80 را شامل می‌شود، مصاحبت و ارتباط با ایشان برقرار شد و تا آخر حیات‌شان برقرار ماند، به ویژه در مباحثی که راجع به حکمت متعالیه و حکمت سیاسی متعالیه و تأملات جدیدی که دکتر افروغ در این بخش به ویژه در بحث تبیین فلسفی انقلاب اسلامی داشتند و بخش پررنگی از مطالعات و تحقیقات‌شان به این موضوع اختصاص یافت. دکتر افروغ تأملات عمیقی در باب انقلاب اسلامی داشت و عمیقاً به انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار بود. بنابراین در این زمینه ورود گسترده و مبسوطی داشتند و از فضاهای مختلفی برای تبیین این موضوع استفاده می‌کردند. متن کامل یادداشت در صفحه دکتر لکزایی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 | ✅ انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب صدرایی 👤دکتر محمدمهدی گرجیان؛ عضو هیات علمی دانشگاه و دبیر اتاق فکر اسلامی‌سازی علوم انسانی ▪️عرفان امام(ره) را نگاه کنید. امام سر سفرۀ ملاصدرا نشست و انقلاب کرد. حکومتی که امام خمینی به پا کرد، براساس فقه حداقلی‌اش نبود. ظرفیت ملاصدرا بود که امام را تشجیع کرد برای اینکه حاکمیت دینی راه بیندازد. وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت |رادیو فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 رفتی و‌ امروز جای خالی ات را در تمام بند بند وجودم احساس می‌کنم... چه شیرین بود لحظه های با تو بودن... و چه تلخ است نبود تو در این دنیای پر از هیاهو؛ که کوهی استوار همچون تو می‌خواهد برای پناه آوردن و رهنمایی طلبیدن در عبور از بحران های دوران... ⬛️ سالروز رحلت استاد دکتر محمد حسین فرج نژاد به همراه همسر محترمه و فرزندان عزیزشان تسلیت ⬛️ --------------------------------------------------------------------- برای دوستانمان هم به اشتراک بگذاریم @nedayebehesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمسخر وزیر علوم: وزیر علوم دولت انقلابی ، بسیار آدم نفهمیه! در دولت خاتمی و روحانی هم همین‌ها بودند...نادانی! الاغ ! این ده بار آمد تو وزارتخانه تو ...! من الان عصبانیم از دیروز... اگر این وزیر را پیدا کنم ممکن است یک کتکی بزنم! ✍️ این ادبیات عضو شورای انقلاب فرهنگی ماست! نمونه ای از انتقاد غیرسازنده اصل انتقاد کلمه حقی است ولی صرف انتقاد بدون برنامه جایگزین در عرصه سیاستگذاری آنهم از بالاترین مرجع سیاستگذاری آموزشی و فرهنگی در کشور قابل فهم نیست اگرم این انتقاد به کسی وارد باشد آن نهاد کسی نیست جز "شورای عالی انقلاب فرهنگی" پیچیده تر از تصویر آقای رحیم پور از این مسئله هست __ آماده انعکاس نظرات مخاطبین فرهیخته است 🌐https://eitaa.com/najmnews
با سلام و روز بخیر. آقای رحیم پور ازغدی حرف و درد دل خیلی از دانشجویان را زده و صحبت های ایشان مثل همیشه کارشناسی، ریشه شناسی و آسیب شناسی جدی از اوضاع بد برخی مدیران ارشد دولتی ماست. این آسیب علمی که ایشان مطرح کرده دقیق و درست. _ ✍سلام و احترام نظر شما منعکس خواهد شد اصل انتقاد صحیح هست ولی نسبت به نحوه بیان و نداشتن برنامه جایگزین نقد کردیم __ ✍ آماده انعکاس نظرات مخاطبین فرهیخته است 🌐https://eitaa.com/najmnews
با تشکیل نظام اسلامی، دشمنی‌ها با اسلام شدّت پیدا کرده است / تبلیغ در دوره‌ پسا اینترنت و هوش مصنوعی اهمیت مضاعف دارد ✏️ رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: اولویت حوزه‌ها تبلیغ است. در همه‌ی دوره‌ها این جور بوده، اما در دوره‌ی ما بالخصوص مضاعف است این اهمیت. برای اینکه ما در دوره‌ی ما یک اتفاقی افتاده است که در طول هزار سال بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتفاقی نیفتاده بود، و آن حاکمیت اسلام بود. تشکیل سازمان سیاسی مدیریت کشور در شکل محتوای اسلامی این سابقه ندارد. وقتی که یک چنین وضعی هست، طبعاً دشمنی‌های با اسلام شدّت پیدا میکند. پس تبلیغ در دوره‌ی ما اهمیت مضاعف پیدا میکند. هم از جهت اینکه در نظام اسلامی پایه‌ی قوام نظام مردم‌اند، ایمان مردم است. اگر چنانچه ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود. ✏️ ثانیاً از این جهت که دوره دوره‌ی تطور علمی است انواع و اقسام شیوه‌های پراکندن پیام امروز وجود دارد که در گذشته حتی فکرش را هم نمیکردند. از تلویزیون و ماهواره بگیرید تا اینترنت و تا پسا اینترنت، این چیزهای جدیدی که پیش آمده، هوش مصنوعی و امثال اینها. خب با یک چنین شرایطی با یک چنین وضعیتی که دست دشمن شمشیرهای آخته‌ی برّان خونریزی وجود دارد، ما چه کار میخواهیم بکنیم، تبلیغ اینجا اهمیت مضاعف پیدا میکند.۱۴۰۲/۴/۲۱ 💯 🆔 @rasanewsagency
جهت حضور مجازی در جلسه لطفا از لینک زیر وارد شوید. ✅ https://b2n.ir/shenakhti @hekmateislami
🔸 نشست تخصصی نقد نگره نئوداروینیسم در تعارض تصادف تکاملی و فاعلیت خداوند 🔰 توسط قطب علمی فلسفه دین اسلامی و گروه منطق فهم دین پژوهشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود: 🎙 با حضور: ⏰ شنبه ۲۴ تیرماه۱۴۰۲، ساعت۱۳ 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 meeting.iict.ir/qotb 🔍 مشروح خبر👇 🌐 iict.ac.ir/gotb402-2 🆔 @iictchannel
📣 رونمایی از جلد اولین شماره دیده‌بان در سال جدید 💠 وصله‌ی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمی‌آید..؟ ✅ همراه با آثاری از 🔺عبدالحسین خسروپناه 🔻سید حسین شرف‌الدین 🔺محسن رنانی 🔻مقصود فراستخواه 🔺حسین کچوئیان 🔻شهریار زرشناس ➕یادبود شهادت سید محمدباقر صدر(ره) ➕معرفی کتاب «تاثیر مبانی کلامی بر الگوی پیشرفت» @HOWZAVIAN @didebane_andisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰رونمایی از پیش_شماره نشریه | تابستان ۱۴۰۲ 🔰ویژه نامه «زن و عقلانیت انقلاب اسلامی» 🔸بازخوانی آراء و اندیشه های متفکرین انقلاب اسلامی پیرامون هویت و مسائل زنان. 🔻صاحب امتیاز: مؤسسه علمی فرهنگی ضحی مدیر مسئول و سردبیر: حجت الاسلام امین اسدپور 🔸این نشریه در تلاش است تا ظرفیت علوم اسلامی را در نسبت با زمانه و اکنون فرهنگ و جامعه به بحث گذارد و از این رهگذر تفسیری توحیدی از جهان و انسان ارائه نماید و به حیات انسان معنا بخشد. ↙️برای دریافت نشریه 👈عضو کانال فصلنامه فرهنگ و علوم اسلامی شوید @HOWZAVIAN
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
سخنرانی حجت الاسلام دکتر جلالی در حسینیه مجازی نویسندگان حوزوی @HOWZAVIAN
هدایت شده از فلسفه زبان اسلامی
✅کوری استراتژیک «برساخت دوگانه های عقیم» ✍️ مجتبی رستمی کیا ↙️دوگانه‌ها اساساً متعلق به سنت « مَدرسی» اند و تنها نقش تعلیمی ایفا می کنند، برساخت دوگانه جمهوری اسلامی ـ حکومت علوی از این رو «عقیم» است و تفاوتی میان موافقان و مخالفان نیست. هویت شیعی در گستره تاریخ دارای یکپارچگی است و حدود خود را از اسم و رسم حضرت امیر گرفته است، نوشته زیر می کوشد با استناد به 4 منطق، نشان دهد که ورود به این نوع «سازه» یک اشتباه راهبردی و معناشناسانه تلقی می شود: 1️⃣منطق تطبیق: حکومت های شیعی در طول تاریخ افتخار می‌کرده اند که خود را بر حکومت علوی تطبیق می داده اند، تأکید حضرت امیر به عنوان تنها امام معصومی که دوره قابل توجهی حکمرانی بر مسلمانان را به صورت عام به دست داشته است، باعث شد نمونه ای از حکومت یک انسان کامل و یک مصلح اجتماعی بر مسلمین به منصه ظهور برسد و این فرصت بسیار خوبی برای ساخت حکومت مبتنی بر قاعده عدالت در اندیشه شیعیان بود. در حکومت‌های شیعی آل بویه، فاطمیون مصر، قیام ها و انقلاب های زیدی، صفویه و حتی برخی از پادشاهان همچون زندیه و قاجاری تمسک و افتخار تطبیق با حکومت علوی به چشم می‌خورد. در یک نگاه معناشناسانه هسته مرکزی حکومت های شیعی « اقتدا به حکومت علوی» است. به نظر نگارنده بنیانگذاران جمهوری اسلامی نیز همواره در آراء و نظریات خود به این هسته مرکزی اشاره و جمهوری اسلامی را ادامه حکومت علوی محسوب کرده اند. 2️⃣منطق تحلیل: مفهوم سازی یکی از ارکان اساسی در تحلیل چارچوب‌های تصوری و تصدیقی در وضعیت گذشته ( تاریخ)، حال و آینده است. مثلا ساخت مفهوم « دولت»، « قانون»، « پیشرفت»، « نهاد»، « نقشه راه»، « نظام»، « کارآمدی»، « فساد» و .. هزاران مفهوم که ویژه حکومت های مدرن بود و اندیشمندان جمهوری اسلامی سعی کرده اند در یک صورتبندی ( گشتل) و در یک نگاه کل‌گرایانه این موارد از از منابع استنباط دینی ( به خصوص سنت علوی) استخراج کنند. به لحاظ معناشناسانه نوعی ساختگرایی مفهومی آن هم به شکل «هم زمانی» در این نوع مطالعه دیده شده است که نباید مانع از نگاه های «درزمانی» در مطالعات تاریخی و توجه به نقاط قوت حکومت علوی شود. نهاد « ولایت»، «امامت»، «وکالت»، « نیابت»، « عدالت»، « مردم» و ... موروث گرانبار حضرت امیر و فرزندان گرانقدر ایشان در خلافت اسلامی است. صورتبندی هوشمندانه امام خمینی و اندیشمندان انقلاب اسلامی و احیاء مفهوم « ولایت» و « مردم سالاری دینی» آنهم برگرفته از حکومت علوی نسخه زرینی از نوآوری‌های اجتماعی شیعی محسوب می شود. 3️⃣منطق رقابت: منطق رقابت، فرض گرفتن وجود « دیگری» در محیط بیرونی است، رقابت است که شما را به چاه مقایسه پرت می کند، جمهوری اسلامی به هیچ وجه رقیب حکومت علوی نیست و از این رو مقایسه تطبیقی آن با حکومت علوی پای گذاشتن در استراتژی کاملا فرسوده ای خواهد بود که تراث شیعی را به باد خواهد سپرد و به نوعی بازی کردن در پازل فرهنگ های ضدشیعی خواهد بود. 4️⃣منطق فعل: کنش مصلحان اجتماعی و اولیای الهی در گستره تاریخ نشان داده است، هر چه حجم تغییرات و تحولات عمیق تر: مخالفان، معاندان، منافقان، دشمنان، دسیسه جویان و منحرفان داخلی صف بندی شدیدتری با آن تحولات کرده اند. وجود مفسدان و وضوح آنها برای عموم حاکی از مکانیزم فعال تشخیص سره از ناسره در یک حکومت است که از ویژگی های ممتاز حضرت امیر است. همواره جاذبه و دافعه در دو سوی منطق فعل وجود داشته اند و چه کسی غیر از علی علیه السلام توان رسوا کردن این همه منحرف و مفسد و این همه مقدس نما در طول تاریخ را داشته است؟ - روحی لتراب مقدمه الفداء ـ ———— 👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
🔰چهارمین جلسه از کرسی های مسئله شناسی جمعیت 👇لینک ثبت نام 👇 🌐https://survey.porsline.ir/s/LomSrgd ⚠️لینک جلسه مجازی در اختیار ثبت نام کنندگان قرار خواهد گرفت. ارتباط با مرکز جمعیت طیبه: 📱09380960358 @HOWZAVIAN @mtod_ir
بدون یک گزاره صحیح آینده پژوهانه در حال برگزاری است. فهم جریان نه تنها نسبت به وضعیت موجود اغراق گونه است، آینده را هم کج و معوج می بیند. ___ مرکز مطالعات سیاستگذاری علوم انسانی () @ihispsir @projectsystem 🌐ihisps.ir Institute for Humanities–Islamic Sciences Policy Studie