📢 دلزدگی نسل زد از محتوای جنسی در سریال و سینما
🔰 استفاده از صحنههای جنسی در فیلمها و سریالهای نوجوانانه یا اصطلاحا تینجری بسیار زیاد است. برای مثال برخی سریالهای تینیجری به صحنههای جنسی مکرر شناخته شدهاند. رواج اینگونه آثار در نگاه اول شاید نشاندهنده علاقه جوانان به اینگونه محتواها باشد. اما مطالعهی دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) چیز دیگری میگوید.
🔰 در نظرسنجی جدید دانشگاه کالیفرنیا-لسآنجلس (UCLA) که بر روی نسل زد (۱۳ تا ۲۴ سال) انجام شده، این قشر خواهان کاهش صحنههای جنسی در فیلمها و سریالها هستند. ۵۱ درصد از پاسخدهندگان متمایلاند بهجای روابط عاشقانه و جنسی، دوستیهای عادی یا افلاطونی (عشقهای بدون جاذبه جنسی) در فیلمها و سریالها نمایش داده شود.
🔰 ۴۴ درصد از شرکتکنندگان بر این باورند که داستانهای عاشقانه در رسانهها بیش از حد استفاده میشود. برخی از شرکتکنندگان نیز به کمبود دوستیهای غیرعاشقانه و غیرجنسی در فیلمها و سریالهای آمریکایی معترض بودند.
🔍 منبع: variety.com
🆔 @namafar
asmar_streaming differences(s)_2023.pdf
590.3K
#معرفی_مقاله
☑️ تنوع؛ راهبرد کلیدی نتفلیکس برای برندسازی
▪️ نویسندگان: اسمار و راتس
▪️ سال انتشار: ۲۰۲۳
▪️ نشریه: The International Journal of Television Studies
🔻 برندسازی فراتر از انتساب یک لوگو، روایتی فرهنگی است که بهواسطه آن مجموعهای از تصاویر، موضوعات یا ارزشهای مرتبط با محصول برای مصرفکننده تداعی میشوند.
🔻 این مقاله چگونگی استفاده نتفلیکس از تنوع -بهعنوان راهبرد اصلی این شرکت- برای برندسازی و ایجاد جذابیت فراملی را بررسی میکند.
🔻 یافتهها نشان میدهد که نتفلیکس با تأکید بر پنج موضوع تنوع نژادی و قومی، سنی، جنسی، جنسیتی و زبانی، از چهار راهبرد کلی تمایز، نمایندگی، بومیسازی و بینالمللسازی برای خلق و جذابیت برندش استفاده میکند.
🔻 این راهبرد علیرغم برخی محدودیتها و انتقادات، بهطور قابلتوجهی بر محیط رسانهای جهانی و رویههای برندسازی تأثیر گذاشته است.
👈🏻 متن کامل را در نمافر بخوانید.
🆔 @namafar
#نمودار
📊 اسپاتیفای همچنان در سراشیبی زیان
🔹 اسپاتیفای که در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک استارتآپ ساده در استکهلم شروع به کار کرد ۱۵ ساله شد. سرویسی که حالا به مهمترین سکوی پخش موسیقی در جهان تبدیل شده و تا اواسط سال ۲۰۲۳ دارای ۵۵۱ میلیون کاربر فعال و ۲۲۰ میلیون مشترک ممتاز بوده است.
🔹 درست است که اسپاتیفای رشد چشمگیری در تعداد کاربران داشته و ارزش فعلی آن نیز حدود ۳۱ میلیارد دلار است؛ اما سودآوری این سکو همچنان نوسان دارد. اسپاتیفای سال گذشته ۴۵۵ میلیون دلار زیان خالص گزارش کرد.
🔹 به دنبال بهبود این وضعیت، اخیراً شایعاتی منتشر شده مبنی بر آنکه اسپاتیفای در حال راهاندازی یک سرویس «سوپر پریمیوم» است. این سرویس امکانات بسیار بیشتری از سرویس رایگان و پریمیوم در اختیار کاربر قرار میدهد.
🔻 چالش دیگر این سکو افزایش تنوع محتوا در عین مدیریت اعتراض هنرمندان است. مانند اتفاقی که در ماجرای اضافه کردن تعداد زیادی کتاب صوتی به این پلتفرم رخ داد. بسیاری از نویسندگان این اقدام را مخل بازار نشر و سودآوری خود قلمداد کردند.
🆔 @namafar
💢 نگاهی به نهادهای آرشیوکننده محتوای دیداری شنیداری در جهان
🔹 وقتی نام آرشیو صداوسیما برده میشود، بسیاری به یاد سرقت بخشی از این آرشیو و فروش آن به یکی از شبکههای فارسیزبان معاند میافتند. ماجرایی که البته صحت آن هنوز در لایهای از ابهام است و توسط رئیس وقت این سازمان بارها تکذیب شدهاست. این ماجرا جدا از ابهاماتش حساسیت آرشیو سمعی و بصری را یادآوری کرد. این آرشیو در واقع بخشی از تاریخ ایران است که میتواند برای محققان در رشتههای مختلف علمی یک منبع مغتنم باشد.
🔹 یکی از مهمترین آرشیوهای ویدئویی جهان «دروازه فیلم اروپا» نام دارد. این آرشیو در تلاش است تا تاریخ سینمای اروپا را در دسترس علاقهمندان قرار دهد و شامل اسناد مختلفی همچون: عکسها، پوسترها، نشریات، اسناد سانسور، فیلمهای داستانی و مستندهای کمیاب، فیلم های خبری و مطالب دیگر است. یکی از مجموعههای این آرشیو EFG1914 نام دارد و حاوی ۳۰۰۰ عنوان فیلم با موضوع جنگ جهانی اول است.
🔹 «دروازه فیلم اروپا» ثابت میکند امروز آرشیوها تنها برای حفظ و نگهداری از میراث سمعی و بصری دپو نمیشوند. بلکه برای استفاده هرچه بیشتر علاقهمندان و درآمدزایی، به جریان میافتند.
🆔 @namafar
#معرفی_کتاب
📓 «گوچی»
▫️ داستان پردرآمدترین برند پوشاک ایتالیا
▫️ نویسنده: پاتریشیا گوچی
🔹 کتاب «گوچی» نوشته پاتریشیا گوچی است. پاتریشیا نوه مؤسس برند گوچی، به تنهایی یک مرجع فوقالعاده برای نقل تاریخ و تحولات این برند است.
🔹 او در این اثر به خوبی تاریخچه این برند مشهور ایتالیایی را بررسی کرده و رازهای موفقیت گوچی را از زمان تأسیس بیان میکند.
🔹 این کتاب به زندگی و خلاقیتهای گوچی و نقش اعضای خانواده در توسعه برند پرداخته و همچنین به جزئیاتی در مورد طراحیها، تبلیغات و هنر در صنعت مد و پوشاک اشاره میکند.
🔹 کتاب «گوچی» با تصاویر دیدهنشده، نقل قولهای معروف و داستانهای جذاب، خواننده را به دنیای شگفتانگیز مد و پوشاک میکشاند.
🆔 @namafar
💢 کمپانی هیولاها
🔹 در حالی که روزهاست کودکان غزه خندیدن را از یاد بردهاند، نمیتوان از حمایت صنعت سرگرمی ایالات متحده آمریکا از رژیم صهیونیستی به سادگی گذشت.
🔹 در یک اقدام ۷۰۰ سلبریتی هالیوودی پای بیانیهای ضدفلسطینی را امضا کردند. در اقدامی دیگر، کمپانی والت دیزینی ۲ میلیون دلار به این رژیم کمک مالی کرد. دیزنی هلدینگ بزرگی است و این رقم بخش کوچکی از درآمد فعلیِ ۲۲ میلیارد دلاری آن.
🔹 ریشه بخشی از این حمایتها شاید جو یهودی زیستبوم هالیوود باشد. بر مبنای IMDB در تاریخ هالیوود ۵۴۸۰۰ بازیگر یهودی وجود داشته و دارد و مؤسسان اولین کمپانیهای هالیوودی همه یهودیاند. همچنین لابی قدرتمند صهیونیستها در بدنه سرمایهداری ایالات متحده نیز قابل انکار نیست.
🔹 این حمایتها در حالی است که طبق آخرین آمار از ۷ اکتبر تاکنون، ۳۰۰۰ کودک در نوار غزه به شهادت رسیدهاند و ۶۰۰۰ کودک مجروح شدهاند. این یعنی نزدیک به نیمی از تلفات حملات رژیم صهیونیستی به غزه، کودکان بودهاند.
🆔 @namafar
#معرفی_گزارش
🔘 گزارش ملی رسانههای انگلستان در سال ۲۰۲۳
▪️ سال انتشار: ۲۰۲۳
▪️ تعداد صفحات: ۷۲
▪️ عنوان انگلیسی: Media Nations UK 2023
▪️ منبع: Ofcom
🔻 گزارش سالانه آفکام از رسانههای انگلستان، بینشهایی را درباره وضعیت آنها در سال ۲۰۲۲ و چشمانداز آیندهشان ارائه کرده است.
🔻 مطابق با این گزارش مجموع درآمدهای پخش تلویزیونی و ویدیوی آنلاین با رشد ۴.۵ درصدی به ۱۷.۳ میلیارد پوند رسیده است.
🔻 با این حال، درآمد پخشکنندههای عمومی و تلویزیون تجاری کاهش یافته است. درآمد رسانههای اشتراکمحور نیز با ۲۱.۵ درصد افزایش به ۳.۳ میلیارد پوند رسیده که نتفلیکس نیمی از این بازار را در اختیار دارد.
🔻 در سال ۲۰۲۲، مخاطبان جوان، پخش موسیقی و صدای آنلاین را به گوش دادن به رادیو ترجیح دادهاند.
🔻 این گزارش نشان میدهد گرچه رسانههای سنتی هنوز در انگلستان محبوب و مسلط هستند، اما تغییر و تبدیل قالب رسانهها در اثر اختلال دیجیتال سرعت گرفته است.
👈🏻 متن کامل را در نمافر بخوانید.
🗒 نسخه کامل گزارش نیز در پایگاه دانش نمافر قابل مشاهده است.
🆔 @namafar
#نمودار
📊 محبوبترین بازیهای کافهبازار
🔹 از میان بازیهای فروشگاه کافه بازار، کانتر ۲ و سونیکدش با ۹ و ۸ میلیون نصب فعال، بیشترین مخاطب را بین بازیهای موبایلی به خود اختصاص دادهاند.
🔹 گشت پلیس ۲، قطار شادی، تمپلران، قهرمان فوتبال، لِپز وُرد ۲، دکتر درایوینگ و کلش رویال هرکدام با حدود ۷ میلیون نصب فعال، از دیگر بازیهای پرمخاطب در کافه بازار هستند.
🔹 ۲۳ بازی موبایلی در کافه بازار، به تعداد بیش از ۵ میلیون کاربر فعال دست یافتهاند.
🔻 بر اساس آمار مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک)، بازیهای Call of Duty، Fifa، Pes Football، Clash of Clans و PUBG پرطرفدارترین بازیهای ویدئویی بین کاربران ایرانی هستند.
🆔 @namafar
💢 قدرت فستیوالها در کمک به صنعت موسیقی
🔹 جشنوارههای موسیقی هر ساله محفل گردهمایی میلیونها طرفدار موسیقی میشوند. این جشنوارهها رویدادهای چند روزهای هستند که فضاهای هنری مختلف، فروشندگان غذا و کلوپهای طرفداران را در خود جای دادهاند. فستیوالها سلیقهها و ژانرهای مختلف موسیقیایی را پوشش میدهند؛ از پاپ و راک گرفته تا الکترونیک، ایندی، متال و جاز.
🔹 پیشبینی می شود درآمد تخمینی در بازار رویدادهای موسیقی تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۳۰.۱۴ میلیارد دلار با نرخ رشد سالانه ۵.۰۳ درصد برسد. در سال ۲۰۱۹ رویدادهای موسیقی زنده بیش از ۵۵۰ میلیون شرکتکننده را در سراسر جهان جذب کرد.
👈🏻 متن کامل را در نمافر بخوانید.
🆔 @namafar
#خبر_کوتاه
📢 کرونا چگونه به بازار موسیقی کمک کرد؟
🔰 استریم موسیقی در سال ۲۰۲۲ بزرگترین منبع درآمد شاغلان صنعت موسیقی بود و درآمد آنان را به ۱۱.۴۴ میلیارد دلار رساند. مهمترین دلیل این اتفاق، رونق بازار استریم موسیقی در همهگیری کرونا بود که درآمد حق نشر موسیقی را در مقایسه با پیشاکرونا دو برابر کرد. اما منظور از درآمد حق پخش چیست؟
🔰 سازندگان موسیقی مالک اثر خود هستند. از این رو سکوها، فیلمها یا بازیها برای استفاده از آثار آنان موظفند آنها را بخرند. این ساز و کار به حق پخش یا Royalty معروف است. سکوهای استریم موسیقی با توجه به دفعات پخش شدن، نوع موسیقی و ملاکهای دیگر حق پخش هنرمندان را میپردازند.
🔰 درآمد حق پخش دیجیتال موسیقی در سال ۲۰۲۲ با افزایش مخاطبان سکوهای استریم تقریبا ۳۴ درصد افزایش یافت و به ۴.۴۵ میلیارد دلار رسید.
🔍 منبع: english.alarabiya
🆔 @namafar
عوامل مؤثر بر خلاقیت دانشآموزان.pdf
2.55M
#معرفی_مقاله
#روز_دانشآموز
☑️ عوامل مؤثر بر خلاقیت دانشآموزان
▪️ نویسندگان: پارک و همکاران
▪️ سال انتشار: ۲۰۲۳
▪️ نشریه: Psychology
🔻 تفاوتی نمیکند دانشآموز دورانی باشید که میزان سطور حفظ شده معیار استعداد بوده یا یافتن جوابی دقیق از مقدار ایکس، امروزه بهتر است به دنبال پرورش و درک خلاقیت فرزندانتان باشید.
🔻 به مناسبت و بهانه ۱۳ آبان، روز دانشآموز، نگاهی به مقاله عوامل مؤثر بر خلاقیت دانشآموزان که توسط پارک و همکارانش در سال ۲۰۲۳ نگارش و منتشر شده داریم.
🔻 این مقاله عوامل مؤثر بر خلاقیت دانشآموزان را از طریق مطالعه و تجزیه و تحلیل دادههای ۷۰۰۰ دانشآموز در طی ۵ سال از کلاس پنجم تا نهم بررسی کرده است.
🔻 یافتهها نشان میدهد که مهارتهای خودتنظیمی، روابط با دوستان و همسالان، سبکهای تربیتی و فرزندپروری و حمایت معلمان عوامل مؤثر بر خلاقیت دانشآموزان هستند. بر خلاف فرضیات رایج، جنسیت تأثیر معنیداری بر نرخ رشد خلاقیت ندارد.
👈🏻 متن کامل را در نمافر بخوانید.
🆔 @namafar
📃 سیاستنامه توسعه صنعت اسباببازی ایران
📌 والدین و فرزندان عموما هنگام خرید اسباببازی کمتر به توافق میرسند اما شاید در این میان، بازیهای ساختنی و فکری استثنا باشند. چراکه هم جذابیت لازم برای کودکان را دارند و هم به علت آنکه تمرینی برای رشد خلاقیت محسوب میشوند، رضایت والدین را نیز جلب میکنند.
📌 ازهمینرو شرکت لگو با تولید بازیهایی که درآن قطعات آجری شکل پلاستیکی اشکال متنوعی را میسازند، توانست عنوان موفقترین اسباببازی فروشی جهان را بدست آورد و فروش خود را به هشت میلیارد دلار برساند.
📌 باتوجه به ظرفیتهای گسترده این عرصه «سیاستنامه توسعه صنعت اسباببازی» توجه مخاطبین را به جایگاه جهانی این صنعت جلب میکند، و با تحلیل محیطی در پی کشف فرصتها و تهدیدهای بازار داخلی برای مصرف اسباببازی ایرانی است.
📌 فصل آخر این گزارش پیشنهادات سیاستی و اقدامات راهبردی این حوزه را بهتفکیک اولویت آنها برمیشمارد تا آمادگیهای لازم برای رونقی پرشتاب را فراهم آورد.
⭕️ مطالعهی این سیاستنامه به تمامی اثرگذاران صنعت اسباببازی توصیه میشود.
👈🏻 برای تهیهی محصول به نمافر مراجعه کنید.
🆔 @namafar