eitaa logo
نمافر | NAMAFAR
190 دنبال‌کننده
512 عکس
17 ویدیو
24 فایل
«نمافر» اولین مرجع آماری در حوزه صنایع خلاق فرهنگی 👉 NAMAFAR.IR
مشاهده در ایتا
دانلود
📓 لویی‌ویتون، از فقر تا پادشاهی دنیای پوشاک 🔹 امروز اگر کسی بخواهد طراح لباس یا کیف شود کافی است در کلاس‌های طراحی شرکت کند و یا در رشته مربوطه ادامه تحصیل دهد اما حدودا ۹۰ سال پیش، یعنی در سال ۱۸۳۴ شرایط برای این کار خیلی دشوار بود. 🔹 «لویی ویتون» پسرک چمدان بند در ده سالگی مادرش را از دست داد و پس از مرگ مادر، پدرش خیلی زود دوباره ازدواج کرد. همان طور که در تاریخ گفته‌اند، نامادری جدید ویتون به بدی نامادری «سیندرلا» در قصه‌های افسانه‌ای بود و زندگی را برای این نوجوان سخت می‌کرد. 🔹 ویتون اما سرسخت و سمج بود و نمی‌توانست با این نامادری کنار بیاید؛ او تصمیم گرفت فرار کند. ⁉️ چه کسی می داند سرنوشت چیست؟ 🔹 شاید لویی ویتون وقتی در چهارده سالگی، با پای پیاده، ۴۰۰ کیلومتر را طی کرد تا به پاریس برسد و کاری برای خود بیابد، هرگز فکر نمی کرد که بتواند در آینده‌ای نه چندان دور، یکی از بزرگ‌ترین امپراطوری‌های لوکس جهان را بنا کند. 🆔 @namafar
📊 رشد شتابان استارتاپ‌های هوش مصنوعی در جهان 🔹 در بازه زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲، آمریکا با ۴۶۴۳ استارتاپ بزرگ‌ترین زیست‌بوم استارتاپی هوش مصنوعی را داشته است. رتبه بعد متعلق به چین است که رقم استارتاپ‌هایش به ۱۳۷۳ عدد می‌رسد. 🔹 از لحاظ سرمایه‌گذاری‌های خصوصی نیز آمریکا با جذب ۲۴۹ میلیارد دلار سرمایه در این زمینه صدرنشین است. چین و انگلستان نیز در رده‌های بعدی جذب سرمایه‌گذار خصوصی قرار دارند. 🔻 طبق این آمار کشورهای پیشرو در زمینه فناوری و نوآوری همچون آمریکا، چین و انگلستان توانسته‌اند با توسعه زیست‌بوم استارتاپی و جذب سرمایه‌گذاری‌ خصوصی، جایگاه برتر را در حوزه هوش مصنوعی از آن خود کنند. 🔍 منبع: Netbase Quid 2022 🆔 @namafar
💢 ابعاد سود اقتصادی چین از رقابت‌های هانگژو 🔹 رویدادهای ورزشی مانند جام جهانی و المپیک می‌توانند سود بسیار زیادی برای کشورهای برگزار کننده داشته باشند. برای همین است که کشورها بسیار تلاش می‌کنند تا بتوانند میزبان اینگونه رویدادها را به عهده بگیرند. 🔹 یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی که ۱۶ روز پیش به اتمام رسید، «بازی‌های آسیایی سال ۲۰۲۲» بود. شهر هانگژو در کشور چین که میزبان این بازی‌های بود، از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۰ در حال آماده‌سازی خود برای برگزاری بازی‌های آسیایی بود. هانگژو در این مدت تقریبا ۳۰ میلیارد دلار برای ساخت پروژه‌های اصلی این بازی‌ها هزینه کرد. 🔹 تصویر فوق آمارهایی را نشان می‌دهد که بازی‌های آسیایی در این مدت جابه‌جا کردند. می‌توان دید که چنین رویدادهایی در مدتی بسیار کوتاه، چقدر می‌توانند در رشد بسیاری از بخش‌ها موثر باشند. 🆔 @namafar
💢 سینما؛ چشمی برای دیده‌شدن نابینایان 🔹 مشکلات و معضلات کسی که نمی‌تواند ببیند باید دیده شود. همانطور که صدای آنکس که از شنیدن محروم است، نیاز بیشتری به شنیده‌شدن دارد. هنر یکی از ابزارهایی است که به آدم‌ها تلنگر می‌زند و جلوی نادیده انگاشتن معلولان را می‌گیرد. 🔹 ساخت فیلم برای نابینایان در بسیاری از کشورهای جهان راهی برای رسیدگی به نیازهای این قشر است. بر اساس تحلیل داده‌های ۱۳۷ فیلم با موضوع نابینایان در وب‌سایت IMDB ، وضعیت هر کشور در تولید این فیلم‌ها به دست آمد. 🔹 هند، فرانسه و ژاپن به‌ترتیب با ۲۶، ۱۹ و ۱۵ عدد فیلم، بیشترین تعداد فیلم با موضوع نابینایان را تولید کرده‌اند. اما فیلم‌های تولیدشده در دانمارک و اوکراین با کسب میانگین امتیاز ۷.۷ در IMDB، از نظر کیفی در رتبه نخست قرار دارند. 🔹 ایران نیز هرچند تنها سه فیلم در مورد نابینایان ساخته اما این فیلم‌ها با کسب میانگین امتیاز ۷.۶۵، جایگاه مناسبی از نظر کیفی دارند و رتبه سوم را از این نظر به خود اختصاص داده‌اند. 🆔 @namafar
🔘 راهبرد ۱۰ ساله امارات برای صنایع فرهنگی و خلاق ▪️ عنوان گزارش: Cultural and Creative Industries Strategy 2021 - 2031 United Arab Emirates ▪️ سال انتشار: ۲۰۲۳ ▪️ منبع: www.mcy.gov.ae 🔻 گزارش «راهبرد امارات برای صنایع فرهنگی و خلاق از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱» سند راهبردی از برنامه‌های این کشور برای صنایع فرهنگی و خلاق است. 🔻 این راهبرد شامل ۶ شاخص‌ اصلی همچون سهم صنایع فرهنگی و خلاق از تولید ناخالص داخلی در اقتصاد ملی، تعداد مؤسسات فعال در صنایع فرهنگی و خلاق و میانگین سرانه درآمد مشاغل خلاق است. 🔻 تمرکز این راهبرد بر سه رکن اصلی پرورش استعدادها و خلاقیت‌ها، حمایت از مشاغل و متخصصان و احداث و توانمندسازی محیط‌های کسب‌وکار است که حرکت در ۸ مسیر راهبردی مانند ارتقای سیستم آموزش و پرورش، ترویج و ایجاد خوشه‌های فرهنگی و خلاق و تربیت استعدادهای خلاق در آن ترسیم شده است. 🔻 راهبرد ۱۰ ساله امارات (۲۰۲۱-۲۰۳۱) برای صنایع فرهنگی و خلاق با هدف افزایش تأثیر اجتماعی-اقتصادی این صنایع و برای پرورش یک زیست‌بوم متنوع در بیش از ۲۵ بخش و ۱۰۰ حوزه در ۶ صنعت فرهنگی و خلاق تدوین شده است. 👈🏻 متن کامل را در نمافر بخوانید. 🆔 @namafar
وفات حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها را بر عموم شیعیان تسلیت و تعزیت می‌گوییم. ▪️ فیلم سینمایی «اخت‌الرضا» اثر سیدمجتبی طباطبایی نخستین اثر سینمایی است که به زندگی و زمانه‌ی این بانوی گرامی می‌پردازد. «اخت‌الرضا» توسط سازمان سینمایی سوره ساخته شده و از ۲۲ مهرماه در حال اکران است. این فیلم به مناسبت ایام وفات حضرت معصومه از سوم تا پنجم آبان‌ماه به صورت نیم‌بها اکران می‌شود. 🆔 @namafar_ir
📊 محبوب‌ترین ژانرهای بازی در کافه‌بازار 🔹 بازی‌های موبایلی در ایران بیشترین محبوبیت را دارند. آن‌ها ژانرهای مختلفی دارند که میزان محبوبیت‌شان متفاوت است. ژانرهای «تفننی»، «کلمات و دانستنی‌ها» و «اکشن» به‌ترتیب با ۱۸.۴، ۱۸ و ۱۲ درصد رأی، محبوب‌ترین بازی‌ها از نظر مخاطبان بوده‌اند. ژانرهای «ورزشی»، «کودک» و «شبیه‌سازی» نیز کمترین میزان رأی مخاطبان را دریافت کرده‌اند. 🔹 شاید بتوان محبوبیت بالای ژانر تفننی را از آن رو دانست که بازی‌‌های موبایلی برای اغلب کاربران حکم وقت‌گذرانی دارد نه تجربه بازی‌ها به صورت حرفه‌ای. 🆔 @namafar
📢 جهش درآمد صنعت تلویزیون با فراگیری وی‌اودی 🔰 چند سالی است که تلویزیون در بسیاری از مناطق جهان بیش و کم معنای قدیم خود را از دست داده و به صفحه نمایشی تبدیل شده که از آن برای تماشای محتوای آنلاین استفاده می‌شود. برای مثال در ایالات متحده ۷۴ درصد از خانه‌هایی که تلویزیون دارند، تلویزیون هوشمندی دارند که می‌تواند به اینترنت متصل شود و ۶۴ درصد از آن‌ها در تلویزیون خود از وی‌اودی‌ها استفاده می‌کنند. 🔰 وی‌اودی تحول اقتصادی عظیمی در صنعت تلویزیون ایجاد کرده است. درآمد صنعت تلویزیون و وی‌اودی تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۷۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالی است که این صنعت در سال ۲۰۱۰ تنها ۳۹۴ میلیارد دلار درآمد داشت. ۴۷ درصد این درآمد از طریق خرید حق اشتراک سرویس سکوهای مجازی بوده است. 🔰 ایالات متحده با ۴۳ درصد بیشترین سهم در این درآمد ۷۰۰ ملیارد دلاری را داشته است. 🔍 منبع: variety. com 🆔 @namafar
💢 تئاتر ایران در دوران پساکرونا 🔹 تئاتر در ایران از همه‌سو مورد بی‌مهری است. این هنر کهن که جد بزرگ سینماست رویش‌گاه مهم‌ترین هنرمندان سینمای ایران است اما چندان جدی گرفته نمی‌شود. 🔹 بر اساس داده‌های سامانه مدیریت فروش و اکران سینما از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ تنها ۷۱ تئاتر اکران شده است. بیشترین میزان اکران نیز با ۲۶ تئاتر مربوط به سال ۱۴۰۲ است. 🔹 تئاتر ایران در سال ۱۴۰۰ با بیش از ۵۰۶ هزار مخاطب به فروش نزدیک به ۴۹ میلیارد تومانی دست یافته که بالاترین آمار در بین سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ است. 🔹 شارلاتان، کمدی آچمز، ویدئوچک، بر باد رفته، تو فقط بخند، مرسی دیوونه، زرد عقدی، قمر در ونیز، پنت هاوس و برادران گلابی، ۱۰ اثر پرفروش تئاتر ایران در سال‌های اخیر بوده‌اند. 🆔 @namafar
💢 روایت داده‌ها از سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ 🔹 خبرهای مربوط به برخی حوزه‌های معمولا برای عموم مردم جذاب است؛ مثل سیاست و اقتصاد. اما علاوه‌بر این‌ها سینما نیز که یک حوزه فرهنگی و هنری است همواره کنجکاوی عموم را بر می‌انگیزاند. 🔹 گویی سینما نه تنها در فیلم‌ها بلکه در واقعیت هم دیدنی و جذاب است. سالنامه‌های آماری سینما هم از همین حیث جذاب‌اند. آن‌ها مثل یک جعبه سیاه، زیر و بم اتفاقات سینمایی در یک سال را به ما نشان می‌دهند. 🔻 در این میان مرور سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ جذاب‌تر است چراکه به نظر می‌رسد در این سال اوضاع بر وفق مراد سینما نبوده است. تنها به عنوان یک نمونه مجموع فروش گیشه فیلم‌های اکران‌شده در این سال ۴۲۰ میلیارد بوده است. همین رقم به تنهایی در دل خود حرف‌ها دارد. 👈🏻 متن کامل را در نمافر بخوانید. 🆔 @namafar
حضور هوش مصنوعی در صنعت آرشیو.pdf
716.8K
☑️ فرصت‌ها و چالش‌های حضور هوش مصنوعی در صنعت آرشیو ▪️ نویسندگان: کولاویزا و همکاران ▪️ سال انتشار: ۲۰۲۱ ▪️ نشریه: Computing and Cultural Heritage 🔻 شاید که نوارهای بزرگ، پرونده‌های رنگی، بریده روزنامه‌ها و مجلات شاخص‌ترین تصویرهای ما از آرشیو باشند. اما باید قبول کرد که این‌ها جایی داخل صف بلند نوستالژی‌هایمان نشسته‌اند و صنعت آرشیو از سال‌های قبل (از دهه ۱۹۹۰) وارد دنیای دیجیتال شده است. 🔻 اما این پایان تغییرات نیست؛ روز جهانی میراث سمعی بصری یا همان آرشیو بهانه خوبی است تا نگاهی به آخرین تحولات و حضور هوش مصنوعی در این حوزه بیاندازیم. 🔻 استفاده از هوش مصنوعی در صنعت آرشیو روش‌های جدیدی را برای استخراج و سازمان‌دهی اطلاعات فراهم ساخته و نحوة ارزیابی با توجه به امکان بهره‌گیری از الگوریتم‌ها برای تجزیه و تحلیل و آرشیو داده‌های بزرگ متحول شده است. 🔻 همچنین هوش مصنوعی، چالش‌های مفهومی، عملی و اخلاقی مانند حفظ حریم خصوصی را در فرایند آرشیوسازی به همراه آورده که نیازمند توجه و مدیریت است. 👈🏻 متن کامل را در نمافر بخوانید. 🆔 @namafar
📃 نقشه وضعیت صنعت موسیقی 📌 احتمالا برای خیلی‌ها پیش آمده که کلمه دانلود را در گوگل وارد کنند و پیش از آنکه ادامه عبارت جستجوی‌شان را بنویسند، گوگل عبارت «دانلود آهنگ» را به آن‌ها پیشنهاد دهد. ‼️ شاید چون گوگل می‌داند اولویتِ حدود ۳۴ درصد ایرانیان، دانلود رایگان موسیقی از اینترنت است. همچنین براساس داده‌ها، ماهانه بین صدهزار تا یک میلیون مرتبه واژه‌‌ی «آهنگ جدید» توسط کاربران ایرانی جستجو می‌شود. 📌 آمار ذکرشده به همراه کلان‌داده‌های متنوع دیگری در«نقشه وضعیت صنعت موسیقی در ایران و جهان» مطرح شده‌اند. این گزارش در تلاش است تصویری واقع‌بینانه از وضعیت موسیقی در کشورهای پیشگام را نیز بررسی‌ کند. 📌 ازاین‌رو با دقت‌نظر در هفت مشخصه‌‌ی یک عملکرد مطلوب، دیدگاه نظام‌مندی را به مخاطب خود عرضه می‌کند. از آموزش موسیقی و بازار فروش محصولات موسیقی گرفته تا ویژگی‌های شنوندگان و سرانه هزینه صرف‌شده دراین حوزه، همگی به صورت مجزا بررسی می‌‌شود. ⭕️ مطالعه‌ی این گزارش به تمامی علاقه‌مندان و اثر‌گذاران صنعت موسیقی توصیه می‌شود. 👈🏻 برای تهیه‌ی این محصول به نمافر مراجعه کنید. 🆔 @namafar