eitaa logo
مجـله نامیرا
5.9هزار دنبال‌کننده
571 عکس
286 ویدیو
7 فایل
ما برای انسان،گرد هم آمده‌ایم! ارسال پیام https://harfeto.timefriend.net/17229737750633 کانال کتاب‌ @vavbook اهداف کانال پین شده 📌
مشاهده در ایتا
دانلود
24.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
••• 🎬 «پوستم کنده شد تا به اینا حالی کنم با این تفکرات دگم، سازمان به بن‌بست می‌رسه، هر جای رو خواستم به تار و پود گره بزنم دیدم صد تا جای دیگش پاره میشه!!» 🎥 سینمایی « سیانور» اثر بهروز شعیبی _________________ـ 🅰️فیلم _ اندیشه مجله نامیرا 🆔@namiramag 👈 عضویت
••• "بر تو و آن خاطر ِ آسوده ، سوگند!... 🔻مجید شریف‌واقفی، که از نبوغ بالایی در رشته مهندسی برق برخوردار بود به شکل دراماتیکی به دست دوستانش در سازمان مجاهدین خلق، ترور شد اما چهار سال بعد نامش جایگزین «آریامهر» شد و دانشگاه صنعتی شریف به نامش خورد! 🔻انشقاق و جدایی در بزنگاه های تاریخی یک ملت و یک کشور در بسیاری از تشکیلات و گروه‌های سیاسی و اجتماعی با بزرگترین و کوچکترین زاویه فکری، رخ می دهد و این اجتناب ناپذیر است، جایی که لحظه انتخاب فرا می رسد، افتراق رخ خواهد داد! 🔻قصه‌ی مجید شریف واقفی که یکی از موسسین و عضو کادر مرکزی سازمان مجاهدین بود، قصه ی یک رویش است نه ریزش! سازمان منافقین که در ابتدا خود را سازمان مجاهدین خلق ایران می‌‏نامید همزمان با تاسیس دانشگاه صنعتی آریامهر در سال ۱۳۴۴ برای مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی تأسیس شد. اما کارکرد این سازمان به دلیل غلبه افکار بر آن به تدریج از مبارزه علیه رژیم به حذف فیزیکی اعضای جدا شده از خود، مردم عادی ،زنان و بچه ها و...رسید. ، مدعی بود اسلام ظرفیت مبارزه چریکی را ندارد! چون در اسلام کشتار زنان و کودکان و بی گناهان مجاز نیست! و سازمان نباید در گیر این محدودیت ها بشود! 🔻مجید شریف واقفی اما نمی پذیرد و همراه با مرتضی صمدی لباف از سازمان جدا می شوند. مجید با قدرت سازماندهی و کادرسازی و با تفکر تشکیلاتی اقدام به جذب نیروهایی از سازمان می کند که هنوز به اسلام معتقدند. اما همسرِ تشکیلاتی او( لیلا زمردیان) در حقیقت خبرچین سازمان و شخص تقی شهرام است و لحظه به لحظه فعالیت های مجید برای تشکیل شاخه اسلامی سازمان را بگوش کادر مرکزی می رساند! آنها اجازه فکر کردن و اندیشیدن نداشتند و مطیع بی چون و چرای رهبرانی بودند که هیچ انگیزه و هدفی جز قدرت طلبی، رهبری طلبی و جاه طلبی نداشتند. 🔻با غلبه تفکرات مارکسیستی – لنیستی بر گرایش‏های اسلامی، تصفیه حساب اعضای مسلمان سازمان شروع شد. سید مجید شریف واقفی و مرتضی صمدی لباف از مطرح‏‌ترین آنان بودند که پس از این تغییر مواضع سازمان، تصفیه شده و به طرز فجیعی به شهادت رسیدند. قدرت طلبی قطعا به فساد منجر خواهد شد و قدرت مطلق، به فساد مطلق سرنوشت بسیاری از سازمانها، تشکیلات سیاسی و اجتماعی و حتی حکومت ها پس از فساد ناشی از قدرت طلبی هلاکت است. ___________________ـ 🅰️فیلم _ اندیشه مجله نامیرا 🆔@namiramag 👈 عضویت
••• 🔰 در چند مطلب پیشین آورده شد که چگونه چپ‌های ایرانی بعد از مدت‌ها فاصله گرفتن از سیاست و عمل سیاسی خشونت آمیز چگونه وارد صحنه شدند و سرکردگان آن‌ها، از سینما و کافه‌نشینی با راست‌ها هم‌دست شدند ... _ این دو پست را حتما مطالعه کنید!!! 👇 https://eitaa.com/namiramag/1071 🆔@namiramag 👈 عضویت
••• ♦️ مقابله با حجاب؛ پیوند سیاست و اقتصاد؛ مطالبه واحد برای ایجاد جبهه واحد! [این مطلب را بخوانید] 🔻هستی هر حلقه از حلقات سه‌گانه در قالب برقراری ربط و نسبت با سایر حلقه‌ها ممکن خواهد بود. بنابراین این حلقه‌ها با حلقه سوم تکمیل خواهد شد. از آنجایی که در دو حلقه قبل حوزه «دموکراتیک» و «تیموکراتیک» ساختار سیاسی به چالش کشیده شده است، اکنون نوبت حوزه «تئوکراتیک» است. به عقیده صالح نجفی، «وجوب حجاب» مشخصه اصلی وجه ساختار سیاسی است و این تمرکز بر مقابله با آن، حلقه پیوند‌دهنده دو حلقه قبلی خواهد بود: «شک نیست که بارزترین نمود تئوکراسی در ساختار جمهوری اسلامی وجوب حجاب اجباری است. بنابراین مطالبه رفع حجاب اجباری هم خواسته‌ای است که کانون توجهش حلقه دوم ساختار فعلی است و هم می‌تواند با خواسته‌های مطرح‌شده در اعتراضات ۸۸ و ۹۶ پیوند برقرار کند، یا به اصطلاح به دو شکل اعتراضی که یکی عمدتا سیاسی و دیگری اقتصادی است.» 🔻به اعتقاد نجفی، تاکید بر مقابله با حجاب اجباری علاوه‌بر اینکه هر سه حوزه و حلقه پیش گفته را درگیر خواهد کرد، می‌تواند مبنای ائتلاف گروه‌های چپ و «تشکیل جبهه واحد مبارزه مشترک» باشد تا با ایجاد «یک وضعیت اضطراری واقعی» ساختار نظام سیاسی را به بن‌بست بکشاند: «رهایی سیاسی در گرو پافشاری بر مطالبه یگانه‌ای است که وضعیت مشخص تاریخی و گفتار مسلط ایدئولوژیکی گریزی از ایجاد آن ندارد اما راهی هم برای برآوردن آن ندارد. پافشاری روی این تک مطالبه آن وضعیت و گفتار ایدئولوژیکی‌اش را با «بن‌بست ساختاری»‌اش مواجه می‌کند و مبارزان را با ضرورت برگذشتن از مختصات وضع موجود. ادعای ما این است که مطالبه رفع حجاب اجباری در وضعیت ما چنین جایگاهی دارد.» [بنابراین] می‌توان مطالبه رفع حجاب اجباری را ضعیف‌ترین حلقه زنجیره مطالباتی دانست که گفتارهای چپ از طریق آنها وضع موجود را تحلیل و راه‌هایی برای برون‌شد از بحران‌های کنونی پیشنهاد می‌کنند. این مطالبه‌ای است که اگر جریان‌های چپ بر سر آن هم‌نوا شوند، هر سه تراز ساختار سیاسی موجود را درگیر خواهد کرد.» ______________________ـ 🅰️بخش اندیشه مجله نامیرا 🆔@namiramag 👈 عضویت
🔰 و مصداق آن یعنی تلاش برای آزادی در پوشش و حجاب، در قالب کمپین‌ها ازجمله «چهارشنبه‌های سفید»، «کمپین آزادی‌‌های یواشکی»، «من محجبه‌ام و با گشت ارشاد مخالفم» و ... مطالبه‌‌ای بورژوایی و خواست طبقه متوسط مرفه برخوردار، دسته‌‌بندی می‌‌شود و اساسا لیبرال‌ها در حالت عام و اصلاح‌طلبان در ایران، پیگیر این مطالبه هستند! در لحظات قبل از ۱۴۰۱، این کمپین‌ها، بیرون‌ساخت و توسط مسیح علی‌نژاد که به طور رسمی کارمند وزارت خارجه‌ آمریکا بود، ساخته می‌شد و در اتفاقات ۱۴۰۱، عملا توسط حزب اصلاح‌طلبِ اتحاد ملت (جلایی‌پور) پیگیری شد! (عکس مربوط به کمپین من محجبه ام...) ♦️ اما چپ‌ها، تا پیش از این بدون توجه به مطالبات زنان، زنان طبقه کارگر و گروه‌‌های کمتر برخوردار و آسیب‌‌پذیرتر... و صرفا به هدف «تشکیل جبهه واحد»، برای اغراض سیاسی و برای از بین بردن پراکندگی موجود در بین نیروهای خود، از این حربه استفاده نمودند اما توسل به این مطالبه بورژوایی ضمن ائتلاف با راستِ سیاسی، خود، موجب تشدید شکاف بیشتر بین چپ‌ها با مطالبات دیگر از جمله توجه به دگرجنس‌باشی، محیط‌زیست، مسئله فلسطین، ضدیت با امپریالیسم آمریکا و ... شد و عملا در حد عمله‌ی راست ماند! ________________ـ 🅰️ بخش اندیشه مجله نامیرا 🆔@namiramag 👈 عضویت
••• ♦️ ساده شده‌ی همه بحث‌ها، که البته مربوط به نظم قدیم است و باید از آن عبور کرد، این است که وقتی از دولت کمونیستی سخن به میان می‌آید، یعنی دولتی بودن و بسته بودن فضای سیاسی، فرهنگی و به ویژه اقتصادی است. دولت، متصدی و مالک همه‌ی نهادهای فرهنگی از جمله آموزش، تلویزیون و تبلیغات و ...، تولیدی‌ها و ابزارهای تولید و در بُعد سیاسی اجازه فعالیت احزاب و گروه‌های فشار داده نمی‌شود. دومین مورد، و یا نزدیک به هم بودنِ دستمزدها است که توسط دولت مشخص می‌شود طوری‌که مشاغل و اصناف مختلف با هر سطح شغلی حقوق برابر داشته باشند! _ باز هم باید یادآور شد که این، برداشت‌های کلی و سطحی در جامعه و حتی محافل آکادمیک از ایده‌ها و ایسم‌هاست! مثلا به فیلم زیر دقت که محسن رفیق‌دوست ... 🆔@namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کمونیست، فحش است! 🔻این ویدئو مربوط به مصاحبه رفیق‌دوست در سال ۱۳۹۷ است که بحث به حقوق ۱۹ میلیون تومانی رییس بنیاد مستضعفان می‌رسد. افشای این حقوق در آن سال، جنجال برانگیز شد، رفیق دوست از آن دفاع کرد و مجری که از اختلاف بالای این دستمزد و حقوق با یک کارگر معدن می‌گوید، رفیق‌دوست، با یک سوال و در واقع یک فحش با عنوان کمونیست! مجری را ساکت و شرمنده کرد! 🔻 برای یادآوری مجدد؛ هدف آموزش تجربی و عملی این ایسم‌هاست و اینکه چگونه از این ایسم‌ها برای برچسب‌زنی، استفاده می‌شود! 🆔@namiramag 👈 عضویت
••• 🔰 رفیق‌دوست، خودش به عنوان یک نظامی و سپاهی سابق، پیرو هیچ مرامی نیست جز ثروت‌اندوزی و عافیت‌طلبی! و این نوع مرام در دنیای پیشامدرن متعلق به امویان و قارونیان بود و در حال حاضر از پیروانِ سرمایه‌داری و سرمایه‌سالاری است! _ نکته مهم؛ سوداگر بودن و اصالت دادن به سرمایه، ربطی به بودن در ارگان، حزب، دین و مذهب خاصی ندارد! 🆔@namiramag 👈 عضویت
••• 🔰 نکته مهم دیگر؛ ایدیولوژی‌ها، به مانند گذشته، مستقیما از طریق دانشگاه و محافل نخبگانی به جوامع وارد نمی‌شوند و در دوره جدید از طریق تزریق می‌کنند!!! 🆔@namiramag 👈 عضویت
••• _ حالا به این پرسش، پاسخ دهید! جمهوری اسلامی ایران، یک دولت کمونیستی است و یا لیبرال؟! رهبر انقلاب که بر مدارس دولتی تاکید دارند و همزمان خصوص‌سازی را راه‌حل می‌دانند، کمونیست هستند یا لیبرال؟! _ یا عنوان دیگری؟! 🆔@namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | تقویت مدارس دولتی ✏️ رهبر انقلاب در دیدار اخیر: 📣 نباید در کشور جوری باشد که وقتی گفته میشود «مدرسه‌ی دولتی»، اوّلین چیزی که در مقابل انسان نقش میبندد ضعف مدرسه باشد. 👈 بایستی از آموزش خوب، از معلّم خوب، از فضای آموزشی خوب بهره‌مند بشود. 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اگر این نظام از دست بره! 👤 مرحوم استاد فرج نژاد 📝 @FarajNezhad110
🔰 چه شد که خاتمی از افراط به تفریط رسید؟ 🔹 این سوال را درباره نصیری، روزنامه جمهوری اسلامی، و هر شخصیت و رسانه‌ای که نوسان شدید داشته می‌توانیم بپرسیم. 🔸 چرا می‌خواهند هر روز به چهره‌ای باشند و همیشه طلبکار و مدعی؟ @makshufateita
خطوات.mp3
1.88M
••• 🔻 روند تبدیل شدن یک انسان مؤمن ضداختلاس به یک منافقِ اختلاسگر! ⬅️ سیاست گام به گام 🆔@namiramag 👈 عضویت
••• 🔰 ماهی‌گیران سیاسی! _ در سیاست، قدرت وجود دارد که برای افراد موثر و یا همان خواص، چه در سیاست و چه در دنیای مجازی، قلاب می‌اندازد و تور می‌کند! نه فقط افرادی که با حاکمیت، زاویه کوچک یا بزرگ دارند که نزدیکان قدرت را هم، با کِرم سرِ قلاب فاسد می‌کند و در نهایت جذب می‌کند! 🆔@namiramag 👈 عضویت
••• 🔰 بخش مهمی از سیاست، در کنار سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای حکمرانی، تلاش برای و خنثی کردن توطئه است! توضیح این توطئه‌های ریز و درشت برای کسبِ «کلان قدرت» را در لابلای تاریخ و خاطرات شخصی سیاستمدارن می‌توان یافت اما فقط سیاستگذاری را به عنوان به ما ارائه می‌کنند! 🆔@namiramag 👈 عضویت
• 🔰 سلام دوستان 🌱 سلسله مطالب امشب را با این تیترها، برای بالا بردن درک تاریخی مطالعه کنید؛ _ حکایت ما و سنگی که خواهد شکست! _صورت‌های مختلف تاریخ! _ ؛ دیرینه‌شناسی و تاریخ‌نگاری سنتی _ وام گرفتن از دیرینه‌شناسی 🆔@namiramag 👈 عضویت
🔰حکایت ما و سنگی که خواهد شکست! 🔻 قطرات آب، به مرور، سنگ سخت را سوراخ می‌کنند و چون به مرور و سرعتِ پایین اتفاق می‌افتد، به نظر نمی‌رسد اما در آخر سنگ در هم شکسته خواهد شد! _ حکایتِ اتفاقات و حوادثی که در ایران و جهان در حال رخ دادن است، حکایت سرعت پایینِ خُرد شدن سنگ است و چون به مرور در حال اتفاق است، فقط اهل فکر و آن‌ها که خوانده‌اند، متوجه می‌شوند و عده‌ای که منفعت خودشان، در سالم ماندنِ سنگ است، یا اجازه‌ نمی‌دهند که حوادث دیده شود و یا با کادوپیچ کردن «علم‌گرایی»، دست به تحریف می‌زنند! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
••• 🔻 ... اما مردمی که تاریخ هم می‌دانند، ممکن است محکوم به تکرار آن باشند چرا که درست است که تاریخ تکرار می‌شود اما نه با یک صورتِ مشابه که با اشکال مختلف ظاهر می‌شود! پس درست است که تاریخِ انسانی، در حال تکرار است اما چیزی که تاریخ انسانی را با حیوان متمایز می‌کند، داشتنِ ، میل به جاودانگی و ... است که حُقه‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای «سلطه_ بردگی» شکل می‌دهد و در پسِ این تکنیک‌ها، معادلات منحصر به فردی ایجاد می‌شود که در صورت تبعیت نکردن از این معادلات، خارج از دایره عمل شده است! ____________________ـ 🅰️ بخش اندیشه مجله نامیرا 🆔 @namiramag 👈 عضویت
🔰فوکو؛ دیرینه شناسی و تاریخ‌نگاری سنتی! 🔻 یکی از مشکلات فوکو با تاریخ‌نگاریِ سنتی بود و روش‌های مرسوم را قبول نداشت و در آخر از گرایش‌های سیاسی که بسیاری از هم عصرانش داشتند مانند مارکسیسم، لیبرالیسم و ... دوری کرد. 🔻 با تمام این اوصاف کلیدواژه و زاویه‌ی جدیدی را مثل دیرینه‌شناسیِ فرهنگ و تبارشناسیِ نظام‌های اجتماعی وارد علوم اجتماعی کرد و در کاربرد واژه‌ی به معنای سنتیِ آن دقت می‌نمود و به جای آن از دیرینه‌شناسی استفاده می‌کرد! _ ... فوکو اولین کسی بود که روش شناسی نیچه یعنی تبار شناسی را به طور گسترده به کار برد و درباره مسائل متفاوتی مانند تاریخ جنون، مجازات و تنبیه، سکسوالیته و ... استفاده کرد. _ نیچه معتقد بود که حقیقتِ فراتاریخی وجود ندارد یعنی ما در هر دوره تاریخی، حقیقتی منحصر به فرد ِخود دارد و حقیقت در حال تغییر است! و همینطور نیروی شکل دهنده تاریخ را (نه لزوما دولت) و تصادف می‌داند. پ.ن: بند آخر را در نظر داشته باشید... ________________ـ 🅰️ بخش اندیشه مجله نامیرا 🆔@namiramag 👈 عضویت
••• 🔰 آنچه که ما به آن باور داریم این است که حقیقتِ واحدی وجود دارد که با تغییر دوران در آن خدشه‌ای وارد نمی‌شود و زیر ساخت اجتماعات بشری است اما از تبارشناسی فوکو، می‌توان برای صورتبندیِ توسط وام گرفت. واقعیت‌هایی که به زور قدرت و در هر دوره‌ای با کمک مذهبِ خاص، سرمایه و یا حتی جادو، به پیش فرض حتمی تبدیل می‌شود! ♦️فوکو در دیرینه شناسی، تاریخ را در چهار دوره‌ی متناسب با چهار یا اِپیستمه جدا در نظر گرفت: _عصر رنسانس (ما قبل کلاسیک) تا اواسط قرن هفدهم _سامان کلاسیک تا پایان قرن هجدهم _نظام مدرن تا 1950 _سامان کنونی از 1950 تا کنون فوکو می‌گوید در هر یک از دوران بالا گفتمان خاصی بر رفتار و کردار آدمیان مسلط بوده و ارزش‌ها و ضد ارزش‌های خود و یک سری راهبردهای گفتمانی، با خود همراه دارد! ________________ـ 🅰️ بخش اندیشه مجله نامیرا 🆔@namiramag 👈 عضویت
• 🔰 حالا به این فکر کنید که در دوره اخیر چه اِپیستمه‌ای در جهان ما مسلط بوده که راهبردهای گفتمانی یا ارزش‌های رفتاری را ساخته و برای سلطه از آن استفاده کرده است و دیگر گفتمان‌ها را به نداشتن عقلانیت متهم کرده است؟! 🆔 @namiramag 👈 عضویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بخشی از «مناظره چامسکی، فوکو در باب طبیعت بشر»؛ 🔻فوکو در ساحتِ فرهنگ، نگاهی گالیله‌ای اتخاذ می‌کند. یعنی مثل گالیله که پایه‌های علم، در دوره‌ی خود را به چالش کشید و نشان داد که مبتنی بر زمین‌مرکزی برآمده از درکی غلط از واقعیت است. این کاری است که فوکو نیز سعی در انجام آن دارد. چه در مناظره‌اش با چامسکی و چه در دیگر آثارش. 🆔 @namiramag 👈 عضویت
••• 🔰 نوام چامسکی، علم‌گرا و ذات‌گراست اما فوکو ضد علم و مخالف ذات است! 🆔 @namiramag 👈 عضویت