eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
964 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻حضرت جبرائیل علیه السلام مسئول وحی به انبیا هستند، حضرت میکائیل، رزق و حضرت اسرافیل، صور و حضرت عزرائیل علیه السلام قبض روح را به عهده دارند. این بزرگواران ارکان اربعه سماء و سلاطین عالَم مجردات هستند. این طور نیست که در مثل حضرت عزرائیل علیه السلام قبض روح، فقط مربوط به افراد دنیا باشد. همه‌ی اتّفاقات و وقایع دنیا انعکاس آن طرف و قضایای آن طرف است، خیلی از آن‌ها معلول افعال بنی‌آدم و انقلاباتی است که در دنیاست. ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻چه بسا دایره‌ی کار حضرت جبرائیل بسیار وسیعتر از وحی به انبیا باشد. جریان حضرت خضر و حضرت موسی و همچنین جریان حضرت مریم و القاء حضرت عیسی به او با حضرت جبرائیل علیه السلام بوده است؛ همان طور که خداوند در قرآن فرموده است: فَأَرْسَلْنا إِلَیها رُوحَنا فَتَمَثَّلَ لَها بَشَراً سَوِیا؛ همه‌ی این‌ها توسعه‌ی کار حضرت جبرائیل را نشان میدهد چه در زمینه‌ی اولیا یا فراتر از آن، چه در رابطه با علوم معنوی که باید به صورت رزق به افراد برسد و چه انقلاباتی که در این زمینه در تک‌تک افراد حاصل میشود ، برای افراد این نسل یا نسل‌های دیگر، مسئولیت همه‌ی این‌ها چه بسا با حضرت جبرائیل علیه السلام باشد. ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻در کتابی ندیدم که برای حضرت جبرائیل، جایگاهی خاص و جامع، تعریف شده باشد. اگر هم چیزی هست، نسبت به گذشته و نزول قرآن و نزول وحی به انبیا است؛ در حالی که جایگاه او خیلی وسیع‌تر از این است و عالَم با آن بزرگوار، آن‌‌‌به‌آن کار دارد. گاهی ائمّه علیهم السلام به آن بزرگوار متوسّل می‌شدند. اگر فقط سراغ آیات قرآنی هم برویم، راه‌هایی به حضرت جبرائیل علیه السلام باز است. همین که قرآن راجع به حضرت مریم سلام الله علیها صحبت میکند، به‌گونه‌ای مربوط به حضرت جبرائیل هم هست. بالأخره حضرت مریم زنی قدّیسه و از زنهای برتر عالَم بود؛ ولی از محدوده‌ی انبیا خارج است و نبی نیست. همین قدر برای اثبات توسعه کار ایشان کافی است. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
* 🔻بعد از ماه مبارک طبیعتا یک رجوع به نفسی اتفاق می افتد؛ منتهی رجوع به نفس هم سخت است؛ دانايي و پختگي مي‌خواهد. گذشت، انزوا و اشتغال به اعمال صالح مي‌خواهد. 🔸نباید انسان خودش را از همه حيث رها كند. طرف در طول ماه مبارک، روزه‌ مي‌گرفته، قرآن زياد مي‌خوانده، خوابش كم بوده، خوراكش همان افطار و سحر هم كم بوده و خيلي خوب پیش می رفته 🔹یک مرتبه حالا مثلاً فرض كنيد كه اربعين تمام شد یا ماه رمضان تمام شد؛ ديگر روزه نمي‌گيرد. قرآن هم نمي‌خواند. خوراكش هم زياد مي‌شود. آن ساعات تنهايي و فراغت که داشته را هم ديگر مشغول به امور غیر عبادی می شود و ... لذا يك مرتبه دچار مشكلات مي‌شود؛ این طور رجوع کردن به نفس خيلي‌ها را به خطر نزديك مي‌كند. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
* 🔻در يک روايتی دارد كه شخصی از امام صادق عليه السلام می پرسد: «يابن رسول الله درست است كه مي گويند شب قدر، شب مزد است؟ » حضرت می فرمايند: «نه» بعد حضرت مي فرمايند: «کارگر کی مزدش را می گيرد؟» آخر كار. بعد می فرمايند: «شب اول شوال، شب عيد فطر، شب مزد است» 🔸روزه‌دار كه يک ماه روزه گرفته مزدش در آن وقت است ولی ليلة القدر، شب مقدرات است. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
🔻زمانی که خداوند، امامت را به حضرت ابراهیم علیه‌السلام ارائه کرد، ایشان از خداوند پرسید: وَ مِنْ ذُرِّیتی از ذريه‌‌‌ام نيز كسانى را به امامت برسان. (سوره بقره، آیه 124) ما هم باید برای اولاد خود از خداوند، خوشبختی بخواهیم و دعایشان کنیم. مؤمن هر چه ایمانش بالاتر می‌‌‌رود، در زندگی خودش و دیگران منشأ اثر می‌‌‌شود. باید فرزندانمان را دعا کنیم که خداوند ابتلائات و سختی‌‌‌ها را از آن‌‌‌ها دور کند، در معصیت‌‌‌ها واقع نشوند و عصمت خدایی، آن‌‌‌ها را حفظ کند. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
🔻از جمله اموری که در عالَم معنا جریان دارد، عصمتی است که خداوند متعال به مؤمنین عنایت می‌‌‌کند. گناه در مسیر انسان قرار می‌گیرد؛ ولی خداوند حفظ می‌کند. حفظ خداوند، در برزخِ عالَم، جایگاه مهمّی دارد و با این آیه مربوط است: وَ لَوْ لا فَضْلُ اللّه عَلَیکمْ وَ رَحْمَتُهُ ما زَکى‌‌‌ مِنْکمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَدا اگر فضل و رحمت خدا شامل شما نبود، احدى از شما [از گناه و زشتى] پاك و پاكيزه نمی‌شد. (سوره نور، آیه 21) ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻از فضل و رحمت الهی، آن است که مؤمن را از وقوع در معاصی و پیشامدهای ناگوار، حفظ می‌کند. اگر خداوند، این بصیرت را به انسان بدهد، می‌‌‌بیند که این شخص چقدر محفوظ است و آن شخص چقدر محفوظ است! ائمّه علیهم‌السلام که تسلیم تقدیرات الهی بوده‌‌‌اند همه‌ی امور برای آن‌ها روشن بوده و علمشان علم خدایی بوده است. آن‌ها می‌‌‌بینند که بعضی از معاصی، عصمت‌ها را از بین می‌برد. پناه به خدا! حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در دعای کمیل می‌فرمایند: اللّهمَّ اغْفِرْ لِی الذُّنُوبَ الَّتِی تَهْتِک‌‌‌ الْعِصَمَ‌‌‌ ... اللّهمَّ اغْفِرْ لِی الذُّنُوبَ الَّتِی تُغَیرُ النِّعَمَ... ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
🔻ان شاءالله عيد سعيد فطر بر همه‌ی شما مبارک ومقبول باشد. اميدوارم که در اين ماه پر خير و برکت، آن قدر ذخيره اندوخته باشيد که بتوانيد يک سال با لطف خدا حرکت کنيد. 🔺 @nasery_ir
🔻برداشت ما از راه خدا غالباً برداشتی دورادور است و از داستان‌ها اثر می‌گیرد. غالب جوان‌هایی که میخواهند حرکت کنند، از شرح کرامات اولیای خدا و این‌هاست که به حرکت می‌افتند؛ در حالی که وقتی میخواهند حرکت را شروع کنند سختی آن شروع میشود. دقیقاً شبیه به این است که یک دختر سه‌ساله عروسک‌بازی میکند؛ چقدر راحت است که آن عروسک را غذا بدهد و بخواباند و بنشاند! دائم با آن مأنوس است؛ ولی وقتی قضیه جدّی شود و این دختر، عقد و عروسی و توقّعات شوهر و ... برایش پیش آید، بعد باردار شود و گاهی زنها چند ماه باید حرکت نکنند تا بچّه سقط نشود و سالم به دنیا بیاید. مادر هم وقت به دنیاآمدن میمیرد و زنده میشوند. بعد به بچّه غذا بدهد، لحظه‌به‌لحظه خواب و بیداری و ... . بین این دو حالت (بچّه‌ی سه‌ساله که عروسک‌بازی می‌کند و زنی که بچّه‌ی خود را بزرگ می‌کند) فاصله‌ی زیادی است! سلوک هم همین طور است. بعضی‌ها چند داستان میشنوند؛ ولی وقتی میخواهند عملاً شروع کنند، اللّه‌اکبر سخت است! ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
🔻داستانی زیبا در مورد امام زمان علیه السلام و نجات دادن جوان گرفتار 🔹برای مطالعه آن به لینک زیر مراجعه نمایید:👇👇👇 http://bonyadhad.ir/11612
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻یکبار خدمت آیت‌اللّه بهجت رحمة اللّه علیه رسیدیم، ایشان فرمودند که تازه روایتی دیدم که حضرت عیسی علیه السلام در مناجات با خداوند متعال گفت: «خدایا! میخواهم کارهای مردم، اصلاح بشود و بهتر زندگی کنند.» خداوند فرمود: «اشکالی ندارد، اگر میتوانی این کار را انجام بده.» حضرت عیسی علیه السلام گفت: «از شیطان درگذر.» خداوند فرمود: «مانعی ندارد، اگر او توبه کند من او را میبخشم.» حضرت عیسی علیه السلام گفت: «خدایا بخشیدن و مغفرت او کافی نیست. به‌خاطر من، هم او را ببخش و هم او را به مقام اوّلیه اش که مقام صدّیقین بود، برگردان.» خداوند فرمود: «مانعی ندارد؛ ولی یک شرط خیلی ساده دارد و آن شرط این است که شیطان در مقابل تو بگوید: اللّهم انّی اخطئتُ فاغفرلی؛ همین جمله کافی است؛ او را می‌بخشم و به همان مقام اوّلیّه باز می‌گردانم.» ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻بعد آیت‌اللّه بهجت رحمة اللّه علیه فرمودند که حضرت عیسی با همان ابزاری که داشت به شیطان گفت: «بیا.» شیطان خودش را رسانید. حضرت عیسی علیه السلام به او گفت: «بشارت خوبی برایت دارم.» شیطان گفت: «مرا رها کن؛ از این حرف‌ها زیاد شنیده ام.» حضرت عیسی علیه السلام فرمود: «تو که نمیدانی چه خبر است، گوش کن.» گفت: «بگو.» حضرت عیسی فرمود: «من با خدا چنین صحبتی کردیم و قرار بر این شد که تو بگویی اللّهم انی اخطئتُ فاغفرلی و خداوند تو را ببخشد و به همان مقامی که داشتی برگرداند.» شیطان گفت: «من بگویم أخطئتُ؟! او باید بگوید. من الآن طرفدارهایم بیشتر از اوست.» واقعاً شیطان به اینکه طرفداران او بیشتر است، دل‌خوش کرده است. باطل، در سراسر عوالم سرایت کرده است، نه فقط دنیا باشد؛ شیاطین در دنیا خیلی سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ ولی الآن در عوالم دیگر هم هستند. خیلی سلطنتشان وسیع است. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
🔻ما بيشتر دنبال اموری تخيّلی ميرويم؛ مثلاً به بعضی از خواب‌ها اعتماد می‌کنیم؛ در حالی که قضايا وسيعتر و دقیق‌تر و حساب‌شده تر از اين حرف‌هاست، حتّی اينکه ائمه علیهم السلام فرمودند شفاعت در برزخ نيست، طبق قاعده و ضابطه است؛ درست، عمل و عکس‌العمل است. آیا پيامبر خدا صلی اللّه علیه و آله و سلم در دنيا که بودند، قاعده ای گذاشتند که مثلاً از اين به بعد، طبعِ ماست، گرم و طبعِ خيار، گرم باشد؟! حضرت چه انگیزه‌ای دارند که در این‌گونه امور دخل و تصرّف کنند؟ در برزخ هم همين طور است. ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻در روايت نقل شده است که در برزخ، شفاعت نيست. خود انسان بايد برزخ را طی کند. اين به‌خاطر آثار وضعی و طبعی قضايا است. شما اين صفت را داشتي؛ لذا نيروهايش الآن هستند و همراه تو ميآيند. پيامبر و ائمه علیهم السلام هم در دنيا بودند؛ ولی هيچ‌گاه نفرمودند که آب جاری در جوی، سربالا به طرف آسمان برود. هر چیز آثار خودش را داشته و آنها هم خودشان را وِفق ميدادند. بله، چیزهایی هست که آثارش زياد است؛ مانند گريه بر حضرت سيدالشهداء عليه السلام؛ اين هم باز طبق قاعده است. اگر دل انسان پيوند خورد، اگر به‌گونه‌ای گريه کرد که تمام بدنش قابل کنترل نباشد، قضايا عوض ميشود. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
🔻گفت‌وگوی اهل جهنّم، با اهل بهشت خیلی مطالب دارد. وقتی اهل جهنّم درحال سوختن هستند، در ملاقاتی که با اهل بهشت دارند، میگویند: أَنْ أَفیضُوا عَلَینا مِنَ الْماءِ أَوْ مِمَّا رَزَقَکمُ اللّه (آب يا از آنچه خداوند روزيتان كرده بر ما فرو ريزيد. (اعراف، 50) خُب، انسانی که بدنش سوخته یا در حال سوختن است، هر چه بشود، تشنه اش نمیشود. آب، در همه‌ی عوالم ماده‌ی حیات است و در دنیا همین مایع سیال است. شاید یک لطیفه ای در این آیه باشد با توجّه به اینکه «ماء» در آیه‌ی «وَ کانَ عَرْشُهُ عَلَى الْماءِ»( عرش او بر آب بود. هود، 7 ) تفسیر به علم و معرفت شده است (رک: توحيد صدوق، ص: 320) و سرمایه‌ی مؤمن درآخرت، معرفت خدا و اهل‌بیت علیهم السلام است. علّت سوختن اهل جهنّم، نداشتن همین سرمایه (علم و معرفت) است؛ زیرا آن‌ها خداباوری، پیغمبرباوری و امام‌باوری نداشتند، این است که باعث شده اهل جهنّم چیزی بخواهند که از این سوختن بیرون بیایند. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
🔻شیاطین مشغول از بین‌بردن عمل می‌شوند، مگر عملی را که انسان در مرتبه‌ی اخلاص انجام دهد که شیاطین می‌آیند و متحيّر ميشوند. لذا شيطان، مخلَصین را از همان اول، استثنا کرد و گفت: «فَبِعِزَّتِک لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ إِلَّا عِبَادَک مِنْهُمُ الْمُخْلَصِين» (به عزّت و جلال تو قسم كه تمام خلق را گمراه خواهم كرد مگر خاصان از بندگانت را كه دل از غير بريدند و براى تو خالص شدند. سوره ص، آیه 83 ـ 82) عملی که با اخلاص انجام می‌گیرد لطافت بسیار زیادی دارد و چشم شيطان هم ديگر آن عمل را نمي بيند. شیطان می‌آید و می‌داند که آن شخص الآن نماز می‌خواند؛ امّا هر چه آن شیطان نگاه می‌کند، نمی‌تواند اين عمل خالص را ببیند؛ چون عمل به سمت آسمان رفته است؛ ولی شیطان در زمين به دنبال آن ميگردد. شیاطین، موجودات ناری هستند که وجود خارجی‌ آن‌ها با آن عالَم، منطبق است؛ و می شود درکشان کرد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
* 🔻شما در بیست و چهار ساعت يك بخشي از آن را براي استراحت قرار می دهید؛ يك بخشي را هم براي امورات زندگي می گذارید. يك بخش آن را هم مي شود فارغ باشي و به يك كارهائي برسي. 🔹اين بخش سوم را مي تواني مشغول به اموری غير از ذكر خدا باشي که بالاخره بعد از مدتي همان امور ملكه شما خواهد شد؛ ميتوانی هم در آن بخش اشتغال به ذكر و عبادت خدا داشته باشی و ذکر خدا جوري فضاي سينه را پر كند كه بعد از مدتي حاصل اين اشتغالات عبادی، توجه مستمر به حق تعالي و حضرت بقية اللّه صلوات اللّه عليه در پی داشته باشد و انسان بهره و لذت ببرد. اين حاصل مهم است يعني ذكر اللّه بايد برای انسان ملكه بشود. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: وَ إِمَّا يَنزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ سَمِيعٌ عَلِيم؛ و چنانچه بخواهد از طرف شيطان در تو وسوسه‌ای پديد آيد، به خدا پناه ببر كه خداوند شنوا و داناست. (اعراف،200) چرا استعاذه‌های ما اثر نمی‌کند؟ به‌خاطر اینکه ما موقعیّت را خوب نمیشناسیم و باطناً استعاذه نمیکنیم. استعاذه‌ی ما فقط لفظ است. اگر خدا را شناختیم، نیاز خودمان را شناختیم، دشمن را قوی دیدیم و به خدای صمد پناه بردیم، آن وقت استعاذه‌ی ما حقیقی است. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
🔻سلام به اهل بیت علیهم‌السلام و دعا نیاز به پشتوانه باطنی دارد. تا دل انسان، بیدار نشود و پشتوانه‌ی‌ کارهای او قرار نگیرد، فایده‌ای ندارد. شیطان در الفاظ، خیلی مسلّط‌تر از انسان است. پشتوانه‌ی دل، تمام سرمایه‌ی‌ انسان است. حتّی در لعن باید آن‌قدر دشمن را بشناسیم و عملش را بد ببینیم که موجب نفرین بر او باشد. باید به‌گونه‌ای از شیطان یا دشمن، دل‌گیر شد که نفرین ما تراوش‌های منفی به سوی آن باطل باشد و باعث درد دشمن شود. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔸گپ: Gap.im/nasery_ir 🔹ایتا: Eitaa.com/nasery_ir 🔸سروش: Sapp.ir/nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌