eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
965 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ‌‌مشکل ما چیست؟ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌‌ ‌
* 💠 نحوه توسل صحیح و رسیدن به تجرد 🔻 مرحوم آیت الله سيد محمد حسين ‏طهرانی از مرحوم آیت الله قاضي يا علامه طباطبايي نقل می‌کنند که مرحله تجرد و جدا شدن جسم از روح يا روح از جسم، بيش‌ترين وقتي که براي انسان حاصل می‌شود در دو وقت است: 🔸 يکي وقتي که انسان غرق ‏خواندن قرآن است و يکي وقتي که براي حضرت اباعبدالله (علیه السلام) گريه می‌کند. 🔹 قرآن که جاي خودش را دارد ولي اثر طبیعی توجه به‏ حضرت اباعبدالله (عليه السلام) اين است که انسان را زود جدا می کند. ما گاهي حواسمان نيست در توسلاتمان يک‏ مراعات هايی را نمی‌کنيم لذا خيلي از توسلات ما نتيجه نمي‌دهد. از جمله اين که چگونه متوسل شويم؟ و چه چيزی را از چه کسی بخواهيم؟ ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل... 🔻اگر دقت کنيم می‌بينيم سير جريان کربلا و حضرت اباعبدالله در نهايت دقت و ظرافت براي مسائل‏ معنوي مطرح شده است، يعني از جهت ايثار بالاترين، از جهت دلسوزي، از جهت محبت، از جهت همين اتحادي که بارها درباره ‏اصحاب کهف عرض کردیم، در جريان کربلا هم این اتحاد موجود است اگر آن ها هفت نفر بودند اين‏جا تعدادشان بيشتر است، اگر آن‏ها يک‏ بخشي توانسته‏ اند با هم يگانه شوند اين‏ها از همه حيث بر آن‏ ها سرآمد هستند 🔸 و طبيعتا من که الآن مي‏خواهم از توجه به حضرت اباعبدالله (عليه السلام) و کل جريان کربلا بهره ببرم‏، اگر خواسته من يک مسأله معنوي بلند باشد، و من زمينه داشته باشم، خيلي زودتر نتیجه می گیرم چون با همين توجه به طور طبيعي آن حالت الگوگيري براي من پيش می آيد و چه‏ بهتر که من در امور معنويِ بسيار بلند سراغ مرکز اين عنايات معنوي و حضرت اباعبدالله (عليه السلام) برم. اگر کسي حاجتش را درست بشناسد و توجهش صحيح و دقيق باشد برکات معنوي بسيار بلندي نصيب او خواهد شد که در هيچ کجاي عالم نصيب انسان نخواهد شد. ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 اگر می‌خواهي از توسل به حضرت بيشتر استفاده ببري و استفاده‏ هاي بلند برده شود اولا بايد حاجت مشخص شود، پاک و زلال شود و انسان از تشتت در بيايد، بعد اگر حاجت معنوي عالي کسي دارد _براي خوب شدن دلش می‌سوزد و می‌خواهد به بالاترين نقطه معراج آدمي برسد که‏ بالاترين نقطه‌هايي است که انسان می‌تواند به آن دست يابد_ بايد در توسل به حضرت اباعبدالله (عليه السلام) زلال باشد و متوجه باشد که اين تنها سائق و راهنمايي است که در اين حاجت زود منطبق می‌شود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ‌‌راه خدا نزدیک‌تر است! 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌‌ ‌
💠 ویژگی اخلاص 🔻 اخلاص مقامی است که عمل صالح با اخلاص در یک بُعدی قرار می‌گیرد که برای دیدن آن یک چشم سوم و دید فراتری از شیاطین می‌خواهد که آن را شیاطین ندارند. 🔸 وقتی مؤمن، مخلِص یا مخلَص شد قرآن را به نحوی می‌خواند که هیچ آثاری این‌جا نمی‌گذارد؛ آثاری که دستاویز شیاطین قرار بگیرد؛ لذا شیاطین خود را می‌رسانند ولی می‌بینند خبری نیست. 🔹 گاهی دنبال عمل می‌گردند ولی نمی‌بینند چون عمل سریع بالا رفته است، یعنی کانال ارتباطی انسان مخلص با بالا بلامانع است و سریع عملش بالا می‌رود. 🔸 لذا در تمثلاتی که عمل در برزخ می‌گذارد برای شیاطین دستاویزی نیست که آن‌ها به آن دستیابی پیدا بکنند؛ ولی مثلا اگر کسی در حیاط خانه‌ی خود قربانی ‌کند که خالصانه نباشد؛ شیاطین خود را می‌رسانند، یکی یک ران آن را برمی‌دارد، یکی سر آن را و... 🔹 نه اینکه ران گوسفند را بردارند، آن تمثل برزخی عمل را بر می دارند و می برند. هر کسی یک گوشه‌ی آن را می‌کشد و نمی‌گذارند بالا برود. نمی‌گذارند نفعی عاید شما بشود؛ امااگر طرف مخلَص شد نه، تا شیاطین می‌آیند به خود بجنبند عمل خالص بالا رفته است و قربانی مقبول شده است و شیاطین می‌آیند در حالی که متحیر هستند. 🔸 گاهی سال‌ها یک جایی برای عمل می‌مانند تا خرابش کنند. اینقدر این‌ها بی‌کارِ این کار هستند بلکه کانالی پیدا کنند و به عمل نفوذ کنند.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 بحث در مورد قوه واهمه از چند جهت قابل پیگیری است: یک بحث طبی که مربوط به کتب طب قدیم است که از این زاویه باید بررسی شود و یک بحث به اصطلاح فلسفی و عرفانی دارد. 🔸 در روایات هم این بحث مطرح شده است منتهی غالباً احتمال دارد در سند اینگونه روایات خدشه کنند ولی نباید به این تشکیک‌ها توجه کرد و باید موضوع را توسعه داد؛ چون بعضی از اموری که قابل درک برای بعضی نبوده است در سندش تشکیک کرده اند. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از الهادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥سفارشات حجت الاسلام والمسلمین ناصری در مورد اهمیت و آثار نماز یکشنبه ماه ذی‌القعده 🗓 تاریخ: ۱۳۹۵/۵/۱۷ ⏱ زمان: ۴ دقیقه 📥 حجم: ۱۰ مگابایت 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
📿 کیفیت نماز توبه یکشنبه ماه ذی القعده 🎞 در مورد اهمیت و آثار این نماز، پیام تصویری حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری را ببینید (۴دقیقه): 🎥 https://eitaa.com/nasery_ir/5141 ‌ ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
💠 نماز توبه یکشنبه ماه ذی‌القعده 🔻«انس‌بن‌مالک» می‌گوید: رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در یکشنبۀ ماه ذی‌قعده از منزل بیرون آمدند و فرمودند: ای مردم! کدام‌یک از شما می‌خواهد توبه کند؟ عرض کردیم: همه می‌خواهیم توبه کنیم. فرمود: ‌‌‌ 1⃣ غسل کنید؛ 2⃣ و وضو بگیرید؛ 3⃣ و چهار رکعت نماز (دو نماز دو رکعتی) _در هر رکعت یک بار «سوره حمد»،‌ سه بار «قل هو الله احد» و هر کدام از دو سوره معوذتین (سوره فلق و سوره ناس) را یک بار_ بخوانید؛ 4⃣ سپس (پس‌از اتمام ٤ ركعت نماز) ۷۰ بار استغفار کنید 5⃣ و آن را به «لا حولَ و لا قوةَ الا بالله العلی العظیم» ختم کنید؛ 6⃣ آنگاه بگویید: «يَا عَزِيزُ يَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِي ذُنُوبِي وَ ذُنُوبَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْت». ‌‌‌ 🔸 سپس رسول خدا (ص) فرمود: هر بنده‌ای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسمان به او ندا می‌شود: ای بندۀ خدا! عمل خود را از نو آغاز کن؛ زیرا توبۀ تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد... ‌‌‌🔹 در ادامه روايت آثار زيادى براى اين نماز ذكر شده كه عبارتند از اينكه در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضی می‌نمایند. با ایمان از دنیا می‌روى. دینت از تو گرفته نشده و قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. پدر و مادرت راضی می‌شوند، پدر و مادر، تو و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوشرزق خواهى بود. جبرئیل با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور می‌دهد که با تو خوش‌رفتار بوده، به‌خاطر مرگ آسیبی به تو نرسانیده و به نرمى، روح را از بدنت خارج نماید». ‌‌‌🔸 اين روايت در كتاب اقبال‌الاعمال ذكر شده و در كتاب المراقبات و همچنين مفاتيح‌الجنان به آن اشاره شده است. 🎞 در مورد اهمیت و آثار این نماز، پیام تصویری حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری را ببینید (۴دقیقه): 🎥 https://eitaa.com/nasery_ir/5141 ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* 💠 اهمیت روز دحوالارض و روزه آن 🔻نکته مهم، پیدایش زمین است که در روایات آمده است: آب همه جا را گرفته بود، خداوند بادها را امر فرمود که آب را بر هم زدند، موجى پديد آمد، سپس از موج كف پدید آمد و خداوند، آن را در محلّ خانه كعبه جمع كرد، آن گاه آن را كوهى از كف قرار داد و از زير آن، زمين را گستراند، یعنی از زیر کعبه شروع شد. 🔸 اهتمام به کعبه است، دحوالارض را به این جهت اهمیت می‌دهند؛ ۲۵ ذی القعده در جوار ماه ذی‌الحجه قرار گرفته و بعد از ماه ذی‌القعده، ذی‌الجحه و موسم حج در مکه است. 🔹 از رسول خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام به عبادت و صوم این روز، سفارش بسیاری شده است؛ راوی می‌گوید: «خَرَجَ عَلَيْنَا أَبُو الْحَسَنِ يَعْنِي الرِّضَا علیه السلام فی يَوْمِ خَمْسَةٍ وَ عِشْرِينَ مِنْ ذِي الْقَعْدَة» روز ۲۵ ذی القعده حضرت امام رضا علیه‌اسلام آمدند، «فَقَالَ صُومُوا فَإِنِّي أَصْبَحْتُ صَائِماً قُلْنَا جُعِلْنَاالله فِدَاكَ أَيُّ يَوْمٍ هُوَ» حضرت فرمودند: روزه بگیرید، من روزه هستم؟ اصحاب گفتند: فدایت شویم، امروز چه روزی است؟ به چه مناسبت روزه گرفته‌اید؟ «فَقَالَ يَوْمٌ نُشِرَتْ فِيهِ الرَّحْمَةُ وَ دُحِيَتْ فِيهِ الْأَرْضُ» حضرت فرمودند: این روز روزی است که رحمت در آن گسترانیده شده و زمین در این روز پهن گردیده است. (الكافي ، ج4، ص 149) ‌ ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
💠 طمع شیطان به گمراهی همه 🔻 شیطان از انبیاء هم دل نمی کند؛ در روایتی دارد که یک روز حضرت عیسی علیه السلام در خرابه ای خواست استراحت کند؛ همینکه خواست یک نیمه خشتی را که در کنارش بود زیر سرش بگذارد، یک مرتبه دیدند شیطان حاضر شد. 🔸 اکثر انبیاء حضور شیطان را درک می کردند و بعضی از آنها شیطان را می دیده اند. 🔹 پرسیدند این جا چه کار داری؟ شیطان گفت: یا نبی الله! همین که این نیمه خشت را خواستی بگذاری زیر سرت آمدم ببینم می شود یک مقداری تلاش کنم تا تو را دنبال راحت طلبی بیندازم! 🔸 حضرت عیسی فرمودند: این نیمه خشت را هم تو نمی توانی ببینی؟ و آن را کنار گذاشتند. 🔹 انبیاء هم با اخلاص در عبادت، ارتباط و درک توحیدی شان را نگاه می داشتند البته انبیا و اهل بیت علیهم السلام حسابشان جداست. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
الهادی
* #ذی_القعده #دحوالارض 💠 اهمیت روز دحوالارض و روزه آن 🔻نکته مهم، پیدایش زمین است که در روایات آمده
فردا (سه شنبه) روز دحوالارض است که جزو چهار روزی است که در فضیلت روزه ممتاز هستند.
* 💠 لزوم دقت در مرتبه گزارش‌های سلوکی 🔻 اي کاش يک روز معلوم مي شد هر گزارشگري که از سلوک گزارش مي دهد، چه در شعر و ادبيات فارسي و عربي، چه در حکمت، چه در کتب مربوط به اخلاق، اي کاش معلوم مي شد چه کسي از کجا و از چه مقطعی دارد مي گويد. 🔸 و اين خيلي مهم است که حداقل نگاه مخاطبين نگاه درهمي نباشد، سازه معرفتي آن طوری تبيين شود که معلوم باشد چه کسي از کجا مي گويد و چگونه مي گويد و چقدر آن منطبق است و چقدر آن فاصله دارد، چقدر آن نزديک است و چقدر آن دور است، چقدر آن نزديک کننده است و چقدر آن دور کننده؟ 🔹 اينها از زيرمجموعه هاي حکمت است، چه براي خود او و چه براي مخاطبين او. چه خلط و خبط هايي در طول تاريخ پيش مي آمد که خيلي راحت مي شد تبيين کرد که اينجا خلط شده است که[مثلا] بعضي اعمال را ضعيف مي شمرده اند، برخی عبادات را! [وبرخی امور دیگر را] در حالی که اين ضعفي بوده است که در خود آنها بوده است. ادامه دارد... ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 گاهي بدون توجه به اينکه يک طريق است با گامي فراتر یا در طبقات مختلف، نظر داده شده است. نفوسي که تا قيامت مي خواهند رشد کنند، در بهشت هم مي خواهند رشد کنند، چرا ما بايد آنها را محدود کنيم؟ 🔸 وقتي خدا محدود نکرده است، اينقدر زمينه دارند، بايد براي آنها معلوم بشود. گاهي يک تصور مرگ همه را به خلط و خبط مي اندازد، فکر مي کند مرگ نيستي و نابودي است لذا مي ترسد. 🔹 شما نگاه کنيد در ايام حيات، مدام دارد به قوا فشار مي آيد از جهت فکري، از جهت توانايي، از جهت ادراکي، حتي از جهت درک لذت، معناي لذت، معناي علم و...با مرگ، يک دفعه دستگاهِ نو در اختيار مؤمن مي آيد و او را بانشاط مي کند، ادراکات او را بالا مي برد، لذايذ او را بالا مي برد، همه اش بهتر و بهتر و بهتر است، همه رقم بهتر است. از مرگ چنین کاری بر می آید.‌ ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
الهادی
#ادای_دین #عهد ‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-had
👤 توضیح ادمین باتوجه به سوالات مکرر همراهان: ❗️متاسفانه برخی دوستان دقت لازم را در بیان ایشان نکرده اند و دچار سوء براشت شده اند. ایشان نمی فرمایند که ما کلا در نزد خدا بی آبروییم و خدا هیچ نظر رحمتی به ما ندارد، بلکه بحث بر سر عهد و نذر است یعنی ما در عهد کردن‌ها و نذر کردن‌ها بی اعتبار شده ایم چون عهدشکنی کرده ایم؛ نه اینکه کلا از درگاه الهی رانده شده ایم. اتفاقا رحمت واسعه خدا همینجاها معنا پیدا میکند. مگر همه الطاف خدا از جانب ما زمینه سازی شده؟ بسیاری از آن‌ها را خداوند بدون اینکه ما استحقاق داشته باشیم، عطا کرده و میکند. مگر خود خدا برای بی آبروها باب توسل جستن و شفاعت خواستن از اهل بیت علیهم السلام را باز نگذاشته؟ پس با همه عهدشکنی های ما جای نا امیدی نیست، لکن ما باید بدانیم که با پایبندی به عهدها و نذرها، در دستگاه خدا آبرومند می‌شویم و ارتقا پیدا می‌کنیم. التماس دعا www.al-hady.ir ‌ ‌
💠 ظرائف تعابیر قرآن از اولیا 🔻 امتیاز حضرت ابراهیم بالاترین امتیاز است؛ با این حال خداوند وقتی خداوند در قرآن می خواهد از حضرت ابراهیم تعریف کند از قول حضرت ابراهیم می فرماید: وَ قالَ إِنِّي ذاهِبٌ إِلى‏ رَبِّي سَيَهْدين (صافات:۹۹) (و گفت: «من به سوی پروردگارم می‌روم، او مرا هدایت خواهد کرد!) 🔸 ولی وقتی می خواهد از رسول خدا صلی الله علیه و آله تعریف کند می فرماید: سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى... (اسری:۱)(پاک و منزه است خدایی که در (مبارک) شبی بنده خود -محمّد- را از مسجد حرام به مسجد اقصایی که پیرامونش را مبارک و پر نعمت ساختیم سیر داد) 🔹 در تعریف حضرت ابراهیم از قول خود حضرت ابراهیم تعریف می کند ولی وقتی می خواهد از رسول خدا صلی الله علیه و آله تعریف کند آن را از زبان خودش نقل می کند. 🔸 راجع به حضرت ابراهیم علیه السلام دارد: وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ (شعراء:۸۰)(و چون بیمار شوم مرا شفا می‌دهد.) ولی راجع به رسول خدا صلی ا لله علیه و آله دارد: وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى(انفال:۱۷)(و ای رسول چون تو تیر افکندی نه تو بلکه خدا افکند).[کنایه از این که وجود مبارک حضرت نبی اکرم به فنای مطلق رسیده اند و هیچ فاصله ای بین او و خداوند نیست] 🔹 قرآن از این نکات زیاد دارد و از این لطیف تر جریان امیرالمومنین علیه السلام است که چگونه در بین قرآن پیچیده شده منتهی برای کسی که درک آن را داشته باشد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌