eitaa logo
الهادی
21.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
978 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 برونرفت از وابستگی 🔻 انسان اگر می‌خواهد به سمت قلب سلیم حرکت کند، باید از آثار گذشته بیرون بیاید؛ یعنی از تاثّری که نسبت به گذشته پیدا کرده باید بیرون بیاید. 🔸 بعضی ها هنوز از آن ژن های منفی _به اصطلاح امروزی_ که از آباء در آن ها وجود دارد خارج نشده اند؛ اگر در گذشته حالت بلند پروازی داشته، تبدیل به تکبر شده است و فرزند آن شخص هم در معرض خطر است؛ چون غالبا حالات پدر از طریق تربیت و ژن به فرزند منتقل می‌شود. 🔹 اگر کسی خودش را آماده حرکت کند باید از خیلی ابعاد و زوایا بیرون بیاید و فضیلت این مسیر همین است که انسان را فردی مستقل در صفات قرار می دهد. 🔸 بعد از آنکه مسیر را طی کرد، دیگر وابستگی به صفات گذشتگان ندارد. درست است که تأثیری که انسان از گذشته می‌گیرد قابل انکار نیست؛ منتها این همه آیات درباره سعی و تلاش، ایمان و عمل صالح برای این است که از خودش بیرون بیاید. 🔹 مثلاً نگاه نکردن به نامحرم برای بچه ای که در سن دو سالگی است، ارزش خاصی ندارد. باید قوای حیوانی در این فرد احیاء شود، به سن بلوغ و رشد برسد، اگر آنجا خودش را کنترل کرد ارزش دارد. 🔸 ممکن است فردی راهی را رفته و زحمتی کشیده و خود را مقید کرده که از محدوده های شرع تجاوز نکند؛ به این صورت که واجبات را انجام داده و محرمات را ترک کرده؛ ولی گاهی در درونش احساس وابستگی به یمین و یسار[چپ وراست] می کند، از این هم باید بیرون بیاید و این طریقه مرحوم آیت الله سید علی شوشتری، مرحوم ملاحسین قلی همدانی و شاگرانشان تا مرحوم آیت الله قاضی بوده است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
* ‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
بسمه تعالی ادمین: با عرض سلام و ادب؛ 🗣 در نظر سنجی‌های مختلف، بسیاری از عزیزانِ همراه، سوال می‌کنند: چرا مطالب را بصورت ناقص و بریده بریده ارائه می‌کنید؟! و یا درخواست توضیحات بیشتر در مورد مطالب را دارند... 💠 در جواب این عزیزان عرض می‌کنیم: 🔸1_ در اکثر قریب به اتفاق موارد، مطلب به همین اندازه توسط حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری توضیح داده شده است و اینطور نبوده که توضیحاتی داشته و ما ارائه نکرده‌ایم. 🔹2_ اقتضاء پیامرسان‌ها، ارائه مطالب کوتاه است؛ متأسفانه مخاطبِ فضای مجازی، کمتر از مطالب بلند استقبال می‌کند. 🔸3_ مطالب ایشان اجزاء یک پازل هستند که اگر چه به ظاهر بصورت نامنظم ارائه می‌گردد اما در بلند مدت و با مطالعه مکرر مطالب، بتدریج به انسجام می‌رسد و کم‌کم در ذهن مخاطب، کنار هم می‌نشینند و یک نظام و مجموعه کاملی را تشکیل می‌دهند. از این‌رو به دوستان توصیه می‌کنیم مطالب را بصورت مکرر و دوره‌ای مطالعه نمایند تا کم‌کم به نظام حاکم بر دستگاه فکری ایشان برسند. 🔹4_ لازم به یادآوری است که اعضای محترم کانال از طیف‌های گوناگون جامعه، با سطوح مختلف علمی و معنوی و با نیازهای مختلف هستند؛ از این رو اقتضا می‌کند تنوع مطالب بصورتی باشد که همه این عزیزان را پوشش بدهد. 🔸5_ بخشی از مطالب ایشان بصورت کامل‌تر و موضوع بندی شده، در نرم‌افزار الهادی ارائه گردیده است. لذا اگر مطلبی برای شما ابهام داشت می‌توانید به همان موضوع در نرم‌افزار مراجعه نمایید و یا آن موضوع را در نرم افزار جستجو نمایید تا اطلاعات بیشتری به دست آورید. 👈بیشترین تاثیر در تکمیل پازل و نظام فکری، در مطالعه‌ موضوعی مطالب موجود در نرم‌افزار الهادی است. آدرس نرم‌افزار الهادی در کافه بازار: http://cafebazaar.ir/app/alhadi.bonyadhad.ir (لازم به ذکر است آن دسته از عزیزانی که به هر دلیلی امکان نصب این نرم‌افزار را روی موبایل ندارند، می‌توانند از طریق شبیه‌سازهای اندروید، نرم‌افزار الهادی را روی کامپیوتر نصب کنند؛ البته در آینده نزدیک از نسخه ویندوز الهادی رونمایی خواهد شد.) با تشکر از همه عزیزان التماس دعا ‌ ‌
🔻 آیت الله بروجردی رحمت الله علیه فرموده بود: من آنقدر عشق طلبگی داشتم که گاهی کتاب را دست خود می‌گرفتم و این پای خود را به این پای دیگر تکیه می‌دادم و ایستاده مطالعه می‌کردم، گاهی چهار پنج ساعت گذشته بود و من متوجه‌ی گذشت ساعت نبودم، گاهی یک دفعه می‌دیدم که نصف شب است یا نزدیک اذان صبح است. این‌طوری انسان به نتیجه می‌رسد و می‌تواند به دین خدا خدمت کند.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
💠 ارزش 🔻 از امام حسین علیه السلام حکایت شده: «انَّ مِن هَوانِ الدنيا على اللّه تعالى أنَّ رَأسَ يحيى بنِ زكريّا اُهدِيَ إلى بَغِيٍّ مِن بَغايا بني إسرائيلَ؛ از پستی دنیا در پیشگاه خداوند همین بس که سر حضرت یحیی را نزد حاکم شراب‌خوار ببرند. بحارالانوار،ج۴۴، ص۳۶۵» 🔸 سر حضرت اباعبداللّه علیه السلام را نزد عبیدالله و یزید بردند. سرها در مسیر مکرر از نیزه ها می افتاد و چه قدر به سر آن حضرت اهانت کردند. 🔹 خدای متعال دنیا را به عنوان پاداشی برای عمل مؤمن قرار نداده و عقوبتی هم برای کفار قرار نداده است. آن کسی که عناد دارد، خیلی شدیدتر از اینها باید عذاب ببیند و کسی هم که در مقابل حضرات معصومین «سلم لمن سالمکم» است، تمام دنیا را برای او یک لقمه کنند و در دهانش بگذارند باز ارزشی ندارد، خدای متعال برای دنیا ارزشی قائل نشده است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
💠 تاثیرپذیری انسان 🔻 انسان موجود عظیم و ناشناخته‌ای است و ترکیبی از قوای بسیار و ارواح زیاد است. ارواحی که تحت سیطره روح حیوانی مشغول فعالیت هستند و هرکدام از آنها تحت تأثیر یک شرایط و جَوّی بودند؛ 🔸 حتی شیر مادر آن مقدار اثر می گذارد که گاهی انسان بعد از ده‌ها سال آثار شیر مادر را در خود احساس می کند. 🔹 خدا رحمت کند یکی از اساتید می‌فرمود: در نجف یکی از آقایان گفته بود وقتی در کوچه‌های نجف راه می‌روم؛ گاهی شده الاغ‌هایی که دارند بار می‌برند و صاحبش آنها را صدا می‌کند، من هم بی اختیار متوقف می‌شوم. به مادرم گفتم: مادر جریان چیست؟! چرا من این حال را دارم؟! گفت: شما در ایام کودکی سیاه سرفه گرفتی و من مدتی شیر الاغ به شما می دادم. 🔸 این تأثیر، طبیعی است؛ البته تأثیر اصلاب آباء هم وجود دارد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 باید برای قرآن اهمیت قائل شد؛ هر چه هست در قرآن است و برکات حفظ نمودن قرآن زیاد است. 🔸 کسی که با قرآن انس پیدا کرد، دیگر نیاز به مردم ندارد. در قرآن می‌فرماید: «وَ یوْمَ یعَضُّ الظَّالِمُ عَلی یدَیهِ یقُولُ یا لَیتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبیلاً»(فرقان:۲۷) ترجمه: و (به خاطر آور) روزی را که ستمکار دست خود را (از شدّت حسرت) به دندان می‌گزد و می‌گوید: «ای‌کاش با رسول خدا راهی برگزیده بودم!» 🔹 سبیل مع الرسول، قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند و اگر کسی می‌خواهد آن موقع این ناراحتی را نداشته باشد، باید با قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام باشد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
* ‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 1400.6.24.mp3
9.04M
🎧 اهمیت دقت در غذای روح ۲ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۶/۲۴ ⏱ زمان: ۳۷ دقیقه 📍در جمع طلاب و اساتید مدرسه صاحب الزمان علیه السلام اصفهان 🎞فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/Bqdsm 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
37.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اهمیت دقت در غذای روح ۲ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۶/۲۴ ⏱ زمان: ۳۷ دقیقه 📍در جمع طلاب و اساتید مدرسه صاحب الزمان علیه السلام اصفهان 🎞 آپارات: aparat.com/v/Bqdsm 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
#امام_زمان #سبک_زندگی 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 1400.6.28.mp3
10.67M
🎧 لزوم توجه به الگوهای قرآنی برای دریافت حقیقت 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۶/۲۸ ⏱ زمان: ۴۴ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 مراتب شهود 🔻 کسی که به شهود برسد همیشه مَلک نمی‌بیند. شهود مراتب دارد؛ دیدن ناریّون و ناریّات (مثل اجنه و شیاطین) کلاً در عالم شهود شروع می‌شود، 🔸 بعد به حسب مراتب، شهود افراد پله پله به هر اندازه‌ای که ایمان آن‌ها اقتضاء کند، بالا می رود تا موجودات نوری لطیف را درک بکنند. 🔹 لذا ممکن است یک کسی جبرائیل را کم ببیند اما خیلی چیزهای دیگر را مثلاً می‌بیند؛ این‌ها به حسب مراتب شهود آنها است.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
‍ * 🔻اگر انسان بخواهد با عقل و قواعد به واقعه عاشورا نگاه كند بهترين قواعد، الگوها و ملاك ها را در جريان عاشورا، پيدا مى‏ كند. اگر هم دل روشنى داشته باشد و بخواهد با چشم دل به کربلا نگاه كند، باز مى ‏بيند كه کربلا بهترين قواعد و الگوها را دارد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
* ‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻 سعدی در مقدمه‌ای که بر کتاب رسائل نثر خود نوشته، می‌نویسد: سالک می‌رسد به‌جایی که می‌بیند قلبش تنگ‌ شده است و پر از کفار است. از خداوند می‌خواهد که دیگر آن افراد کافری که درون قلبش هستند را خارج کند: و این مقام نوحی است: وَقَالَ نُوحٌ رَبِّ لَا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكَافِرِينَ دَيَّارًا (نوح ۲۶) (ترجمه: نوح گفت: پروردگارا! هیچ‌یک از کافران را بر روی زمین باقی مگذار!) (رسایل نثر، سعدی، مقدمه، شماره۱) ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
💠 معنای جسمانی بودن معاد 🔻 آیت الله کشمیری این روایت را می‌خواندند که قبل از ورود به بهشت یک بازاری به نام سُوق الصُوَر هست که قیافه‌های مختلف، به اصطلاح جلد، آن‌جا آویزان کرده اند هر کس دوست داشته باشد یکی از آن‌ها را می‌خرد و می‌گوید من می‌خواهم در این قالب دربیایم به او گفته می شود از این جلد دربیا و به آن جلد برو. 🔸 شاید یک سِری از این چیزها امثال ملاصدرا را بر این وا داشت که بگوید معاد جسمانی است؛ اما جسمی به حسب آن عالم. 🔹 این جسم دنیایی برای همین جا است یا دلیل آن امثال روایتی است که می‌گوید بعضی‌ها به حالت بوزینه محشور می‌شوند؛ اینگونه روایات فقط از آن کانال قابل توجیه است که جسم لطیف باشد و صورت‌های مختلف داشته باشد. 🔸 حالا بعضی‌ها مطلقا معاد جسمانی را انکار می‌کنند، در حالی که معاد جسمانی از ضروریات دین است؛ ولی مثل ملاصدرا می گویند نه، معاد جسمانی است اما جسمی به حسب آن عالم، نه جسمی به حسب این عالم. 🔹 آن وقت فرق‌های آن را هم می‌گویند؛ مثلاً در بهشت ادرار و مدفوع نیست که به قول علامه طباطبایی قدس سره همین یک فرق کافی است و إلّا انکار معاد جسمانی را نمی‌کنند، می‌گویند جسم آن از این‌جا لطیف‌تر است. 🔸 وقتی انسان سر از قبر بیرون می‌آورد «يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى يَدَيْهِ» روایت دارد که دو تا دست خود را در دهان خود می‌کند و شروع به جویدن تا آرنج می‌کند، حالا شما این کار را در دنیا با این جسم بکن، نمی‌شود. طبعاً یک لطافتی لازم دارد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 فتحعلی شاه در قزوین بود اما با میرزای قمی خیلی دوست بود. هر گاه به قم می آمد، ابتدا به دیدن میرزا می‌رفت. در اطراف حرم حمام شخصی داشت، او با میرزا به حمام می‌رفتند و غسل زیارت می‌کردند و با هم به حرم می‌رفتند. اینطور به هم علاقه‌مند بودند. 🔸 وزیر فتحعلی شاه می‌گوید: یک روز نزد او ایستاده بودم که دیدم نامه‌ای به دست فتحعلی شاه آمد، خواند و یک‌دفعه متأثر و متحیّر شد. معمولا نامه ها را به یک کنیزی می‌داد. رفتم به کنیز التماس کردم و گفتم: امروز فتحعلی شاه از خواندن این نامه خیلی متأثر شد؛ من باید از مضمون این نامه مطلع شوم. هر طوری هست شما یک ساعت این نامه را به من باید بدهی. 🔹 وقتی نامه را دیدم، متوجه شدم میرزای قمی به فتحعلی شاه نوشته است که «رفتن من نزدیک است. من شرم دارم خدا را ملاقات کنم در حالی که محبت شما در دل من باشد؛ از خدا خواستم که هنگام رفتن محبت شما را از دل من بیرون ببرد و دیگر شما من را نخواهی دید، خداحافظ». 🔸 فردا صبح فتحعلی شاه آمد و گفت: دُرشکه‌ها را آماده کنید، می‌خواهیم به مسافرت برویم. وزیر می‌گفت: من در جریان بودم که می‌خواهد به قم بیاید. آماده کردیم و به طرف قم راه افتادیم. وقتی به قم رسیدیم، جنازه‌ی میرزای قمی را تشییع کرده بودند و در صحن نگه داشته بودند. دولتی‌ها وارد صحن شدند و فتحعلی شاه گفت: چهارپایه بیاورید می‌خواهم صحبت کنم. 🔹 چهارپایه آوردند و ایشان بالا رفت و گفت: آقایان! شما نمی‌دانید چه کسی را از دست داده‌اید. این، نامه‌ی میرزا است که نوشته دیگر من را نخواهی دید، من خیلی سعی کردم که در اولین فرصت خودم را برسانم که با ایشان ملاقات کنم، اما نشد؛ اما من به شما اعلام می‌کنم با اینکه میرزا نوشته که از خدا خواسته‌‌ام که موقع ملاقات با او، محبت شما در دل من نباشد، اما من شما را شاهد می‌گیرم که می‌خواهم خدا را ملاقات کنم در حالی که دلم مملو از محبت میرزا باشد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥 توصیه ای به جامانده های قافله اربعین 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ ۱:۴۶ دقیقه ‌ ‌🔺 @Nasery_ir ‌ ‌
🔻 این داستان را بارها آیت‌الله بهجت نقل می‌فرمودند: که یک‌بار رفته بودم مسجد، وقتی داخل محراب رفتم، دیدم دو پیرمرد در صف نماز جماعت نشسته‌اند و دارند با همدیگر صحبت می‌کنند. 🔸 پیرمرد اول به پیرمرد دوم گفت: تو فلانی را که از اولیاء بود دیده بودی؟ گفت: بله و داستانی هم با او دارم و آن این است که: یک‌وقت تابستان هوا خیلی گرم بود و من به آن ولی خدا گفتم آقا خوب است یک هفته برویم امامزاده اسماعیل یک مقدار خنک شویم؟ گفتند خوب است. 🔹 گفتم: من پیاده نمی‌توانم بیایم و فکری برای وسیله کرده‌اید؟ گفتند: بیا برویم خدا کریم است و وسیله را می‌رساند. قراری گذاشتیم از قم بیرون رفتیم. هوا گرم بود و من بسیار تشنه شدم اما می‌ترسیدم که آب بخورم که مبادا نیاز به تجدید وضو پیدا کنم. 🔸 ابتدا در دلم شروع کردم به ناراحت شدن که آقا شما قول دادید وسیله تهیه کنید. یک مقدار که جلوتر رفتم دیگر نتوانستم تحمل‌کنم؛ به ایشان گفتم: آقا شما قول دادید وسیله می‌رسد و ما با وسیله این مسافت طولانی را طی می‌کنیم. 🔹 ایشان ایستاد و دست‌هایش را به‌طرف آسمان بالا برد و چیزی گفت: که من نفهمیدم ولی یک‌مرتبه یک دُرشکه از پشت سر ما در جاده ظاهر شد و ایستاد و گفت: کجا می‌روید گفتیم: می‌خواهیم طرف کهک و امامزاده اسماعیل برویم. گفت بیایید بالا، سوار شدیم و ما را به امامزاده برد. بعد دیگر او را ندیدیم. 🔸 یک هفته امامزاده اسماعیل ماندیم یک روز گفتم آقا دیگر خنک شدیم و می‌خواهیم برگردیم ولی وسیله نداریم فرمود: کارهایت را بکن خدا وسیله را می‌رساند. از امامزاده که بیرون آمدیم یک مقدار که رفتیم گفتم آقا اگر وسیله‌ای بود خیلی خوب بود. 🔹 دومرتبه دست‌هایش را بلند کرد و چیزی گفت که من نفهمیدم که دومرتبه همان درشکه ظاهر شد. گفت: کجا می‌خواهید بروید؟ گفتیم: قم گفت: بیایید بالا و ما را به قم رساند.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔹 تلگرام و ایتا: @Nasery_ir 🔸 واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌