eitaa logo
الهادی
21.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
916 ویدیو
43 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
* 🔻شما در اهل توسل هم نگاه کنيد عملاً توسلات پيوسته با حضرت زهرا سلام الله عليها براي کمتر کسي پيدا مي‌شود. از بس که وجود شریفش لطيف است و با افکار پراکنده‌ اي که ما پيدا مي‌کنيم منافات دارد. 🔸آنقدر این ارتباط دقيق و لطيف است که بايد انسان زلال و پاک باشد تا بتواند ادامه بدهد. بشري که هر کجاي آن را مي‌گيرند آخرش به شهوت و افکار شهوي مي‌رسند با حضرت و با توسلات عميق به ایشان پیوند عمیق نمی خورد. 🔹انسان خيلي بايد پاک باشد؛ خيلي بايد کريم النفس باشد؛ خيلي بايد عاقل باشد تا جنسش بوي شهوت ندهد و بتواند این ارتباط را برقرار کند. ‌ ‌‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 یک وقت کسی به انسان ظلم می‌کند، هرچه این ظلم بیشتر و بیشتر و طولانی‌تر شود، انسان نمی‌تواند رها کند، نمی‌تواند نادیده بگیرد، نمی‌تواند فراجناحی عمل کند. 🔸 در مسئله ولایت، بخشِ محبت و ولایت هم همینطور است. انسان باید اهل بیت رسول خدا را و فرزندان آن بزرگوار را حتی از خودش و فرزندانش بیشتر دوست داشته باشد. کسی که به این حس و حال نرسد به حقیقت ایمان نمی‌رسد. 🔹 باید رسول خدا و اهل بیت بزرگوار ایشان محبوب‌تر باشند در نزد انسان از فرزندانش و حتی از خودش! 🔸 در برائت از اعداء هم همین‌طور است. ظلمی به خودِ طرف شد، اگر می‌خواهد بگذرد، بگذرد؛ اما اگر به دین خدا و به اهل بیت نبی ظلم شد، نه! اگر آنها یک نفر را طرد کردند، دیگر مطرود است. 🔹 وهابی‌های شدید [و متعصب] اصلا همین [طور] هستند [و از همین ناحیه مشکل دارند]، مثلا کربلا برایشان عادی شده است. می‌گویند: حالا دو نفر یا دو گروه با همدیگر جنگ کردند اشکالی ندارد. آنها آن توازن را ندارند! هم ولایت را ندارند، هم تبری از اعداء را ندارند. بعد هم در آن سازه‌ی اعتقادیشان می‌مانند [و گیر می‌کنند].‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔻 پدربزرگ ما، به علوم حوزوی خیلی عشق و علاقه داشته است و با حاج‌آقا رحیم ارباب مشورت می‌کند و ایشان می‌گویند: «به نجف بروید. آنجا هم آقا سید جمال الدین گلپایگانی هستند، هم آقا سید محمود شاهرودی و هم آقا سید عبدالهادی شیرازی. به آنجا بروید و استفاده کنید.» 🔸 ایشان وقتی به نجف می‌آید، در نهایت فقر بوده و واقعاً وضع مادی‌شان خوب نبوده است. 🔹 در این سفرهای اخیر که با ابوی گرامی به نجف رفتیم، خانه‌شان را به من نشان دادند که در کوچه‌ای تنگ و تاریک، خانه‌ای حدود چهل متری و کوچک بود. 🔸 ایشان سه فرزند داشته است و خودش صبح برای درس، به مدرسه می‌رفته و شب می‌آمده و مستمر درس می‌خوانده است. 🔹 برخی افراد برای من نقل می‌کردند که همسر ایشان، یعنی مادربزرگ ما، در این خانه‌ی چهل متری دکه‌ای برای خود درست کرده بوده و کرباس می‌بافته است؛ یعنی نخ می‌گرفته و می‌بافته است و حداقلی برای کمک به زندگی و معیشت بچه‌ها، تهیه می‌کرده است. 🔸 همسایه ایشان که نسبتی هم با ما داشت، می‌گفت که این زن، چراغ نفتی کوچکی داشته که آن را خاموش می‌کرده و آنقدر بافته بوده که برایش ملکه بوده است؛ زیرا هزینه‌ی نفت را هم نداشته‌اند. 🔹 یک مرد، می‌ایستد و همّتی می‌گذارد و اتفاقاً در نجف، از جهاتی ممتاز می‌شود؛ یکی اینکه مورد اعتماد آقایان و مراجعی مثل آقا سید محمود شاهرودی می‌شود و اصفهانی‌ها اگر کاری داشتند، آقای شاهرودی می‌گفتند که اگر حاج شیخ محمدباقر تأیید کند، قبول می‌کنم. 🔸 آقا سید جمال گلپایگانی و آقا سید عبدالهادی شیرازی و دیگران نیز همین‌طور بودند. این اواخر، بعد از چهل سال پدربزرگ ما می‌گفت که من هرچه اعمال عبادی انجام داده‌ام و خیر و برکت که بوده است، نیمی از آن را به مادربزرگتان هدیه کردم؛ زیرا با من همراهی کرد، همکاری کرد، صبوری کرد تا توانستم این چند کلمه درس را بخوانم. ایشان در جوانی فوت کرده بود. کد ۲۰۷۷۷ ‌▪️ @alHadi_h ▪️ @nasery_ir ‌ ‌‌‌‌ ‌‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 شب قدر، شب یلدای قرآن 🔻 بالأخره سنن، آداب، رسوم و اعتقادات در تمام ملل وجود دارد. در خود ما ایرانی‌ها یک شبی به نام شب یلدا را داریم، بعضی خیلی به آن ملتزم و علاقه‌مند هستند. عیبی هم ندارد. یک حیث نمادین دارد. 🔸 کل این شب از شب قبل یک یا یک دقیقه‌و‌اندی طولانی‌تر است. زمان کل شب یلدا یک دقیقه از شب قبل بیشتر است، ولی مردم دوست دارند و دور هم می‌نشینند و به قول اعراب گَعده‌ای می‌کنند و مانعی هم ندارد. این یک الگو و نماد است و عیبی هم ندارد. 🔹 [اما] وقتی در بخش الگودهی اسلام و قرآن وارد می‌شویم، می‌بینیم که قرآن هم برای خودش یک شب دارد، یک شبی را در تابلو برده و ارائه می‌کند و در اطراف آن صحبت‌های عمیقی دارد. 🔸 می‌فرماید: «إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيلَةِ الْقَدْرِ» (ما [قرآن را] در شب قدر نازل كرديم)، شبی که قرآن به آن می‌پردازد شبی به نام لیلة القدر است. این چه شبی است؟ این لیلة القدر چقدر ظرفیت دارد؟ ظرفیت آن به گونه‌ای است که می‌تواند «خَيرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» باشد، می‌تواند بیش از هزار ماه خیر و برکت به سمت شما سوق دهد. شبی به این عظمت، به این بزرگی است. 🔹 انسان لابد باید در ظرف زمان قرار بگیرد و قرار گرفته است و حتی در آینده هم همین‌طور است. در برزخ هم همین‌طور است و در قیامت هم همین‌طور است. [انسان] در ظرف زمان قرار دارد، پس پیوندی با زمان خورده و می‌خورد. 🔸 لیلة القدر چیست؟ لیلة القدر یک ظرف زمان است. ولی اگر انسان این شب را قدر بداند و این ارتباط را برقرار کند، ببینید که چقدر می‌تواند رشد کند.‌ ‌ ادامه دارد... ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 [قرآن ظرفیت شب قدر را] محدود به هزار ماه هم نمی‌کند. می‌گوید: اگر توانستی «لَيْلَةُ الْقَدْرِ» را درک کنی، «خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» [بهتر از هزار ماه] است. هزار ماه چند شبانه روز می‌شود؟ میانگین آن فرض کنید سی هزار شبانه روز. سی هزار شبانه‌روز چند ظرف زمانی معادل لیله می‌شود؟ شصت هزار. تازه می‌گوید: «خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ». بیش از شصت هزار برابر. 🔸 یک لیله، بیش از شصت هزار برابر. این‌قدر ظرفیت را خدای متعال برای رشد مسلمان بزرگ در نظر گرفته است. میانگین یک عمر طولانی ۸۳ سال است. اگر کسی بتواند لیلةالقدر را درک کند، بیش از ۸۳ سال، یعنی یک عمر است. هر درک لیلةالقدری، یک عمر طولانی است. دیگر چه کسی می‌تواند در این دایره، عقب افتاده باشد؟ خدای متعال چگونه راه رشد را باز کند؟ 🔹 در این آیات، مکرّر به مغفرت و رحمت سوق داده و سازه خلقت را بر پایه حکمت حکیمانه خود قرار داده است؛ به‌گونه‌ای که همه مردم رو به نجات باشند، رو به رشد باشند، رو به درک خیر باشند. ظرفیت را این‌گونه تعریف می‌‌کند. 🔸 ببینید دین اسلام چه دینی است، چه حسابی، چه کتابی، چه دقتی، چه الگودهی، چه رشدی، چه خیری، چه رحمتی! هیچ‌کجای عالم این نیست.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 ریشه داشتن خوبی‌ها در (علیهم السلام) و بدی‌ها در دشمنان ایشان 🔻 چه خوب است که انسان هر بدی که در وجود خودش سراغ دارد، هر فکر بد، هر صفت بد، هر منشأ بد، بیابد که این خصیصه، مال اهل بیت نیست، مال دشمنان آنها است و هر صفت خوب یا عمل خوب یا فکر خوب سراغ دارد، بیابد و درک کند و بتواند پیدا کند که این، مال اهل بیت است و مربوط به آنها است. 🔸 این هم قاعده خیلی جالبی است. وقتی انسان با اهل بیت پیوند خورد، می‌بیند که معدن خیر و همه برکات و فضائل آنجاست و همه بدی‌ها، در طرف مقابل است. 🔹 در زمان‌های قبل [از اسلام] نیز بد و کفر داشته ایم که مورد لعن خدا هم قرار می گرفته اند؛ ولی در این زمان، خوبی و بدی به گونه ای تمرکز و هویت پیدا کرد که تا آخر عالَم، کافی است. خوبی در حضرات محمد است و آل محمد و بدی در دشمنانشان است.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 رشد فرهنگی بانوان در دهه‌های اخیر 🔻 در این چند دهه الحمدلله خانم‌های فاضله‌ای بوده‌اند که من وقتی به این شخصیت‌ها برخورد می‌کنم، به آینده امیدوار می‌شوم؛ 🔸 می‌بینم این زنی که الآن حافظ قرآن شد و به این سطح از کمالات رسید، نسل آینده سعادت‌مندتر خواهد بود. زنی که قرآنی شد، مگر کم است؟ 🔹 انتظار را باید در نسل آینده داشت. انتظار آخر الزمان، این اقتضا را دارد که نکند اصلاً سرّی در کار باشد میان [امر فرج] و قرآنی شدن جامعه؛ مخصوصاً بانوان که پرورش‌دهنده‌ی فرزندانی امام‌زمانی، قرآنی، فهیم و با ادراک هستند. 🔸 میان این‌ها ارتباط وجود دارد و در آینده، برکاتش را می‌شود دید. کد ۲۰۷۷۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 «أَنَّمَا الْحَیاةُ الدُّنْیا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زینَةٌ وَ تَفاخُرٌ» (بدانيد كه زندگى دنيا بازى و سرگرمى و زينت و فخرفروشى است./ حدید ۲۰). 🔸 روزی حضرت عيسی عليه السلام خطاب به حواریین خود فرمودند: یک گنجی سراغ دارم. -واقعاً این‌ها حقیقتی است که در زندگی انبیا جلوه‌گر می‌شده و همیشه هست.- حواریین به دنبال حضرت عیسی راه افتادند. از شهر بیرون آمدند و به فضای مخروبه‌ای رسیدند. 🔹 حضرت عیسی گفتند: این‌جا را بکَنید. کَندند و خشتی از طلا یافتند. گفتند: پایین‌تر هم هست. کَندند و یکی دیگر یافتند. همين‌طور کَندند، تا اينكه سه‌تا شد. این‌ها امتحان الهی به دست نبی خدا است. حواریین گفتند: تقسیم می‌کنیم. حضرت فرمودند: نه! سر جایش بگذارید و روی آن‌ها خاک بریزید. گنجی که می‌گفتم، جلوتر است. 🔸 به راه افتادند و یک مقدار جلوتر، یکي از آن‌ها گفت: پای من درد گرفته است و نمی‌توانم بیایم، شما بروید. حضرت عیسی با حواریین رفتند. کمی دیگر که رفتند، دیگری گفت: دلم درد می‌کند و قادر به ادامه مسير نیستم، شما بروید. 🔹 خلاصه سه نفر از آن‌ها بهانه آوردند و حضرت عیسی هم با چند نفر از حواریون رفتند. این سه نفر که مانده بودند، در مخروبه جمع شدند و طلاها را در آوردند. یکی از آن‌ها گفت: گرسنه‌ایم. به این توافق رسیدند که یکی از آن‌ها برود و غذا تهيه كند. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 شخصی که قرار شد غذا بگیرد، در راه به فکرش آمد که مقداری سم در غذا بریزد، تا آن دو نفر بخورند و این سه‌ خشت برای خود او شود. آن دو نفر هم که آن‌جا نشسته بودند، به این توافق رسیدند که وقتی می‌آید، حساب او را برسند، تا هر سه‌ خشت برای خودشان دو نفر شود. 🔸 او آمد و غذا را جلوی این‌ها گذاشت. آن‌ها، او را کشتند، غذای مسموم را خوردند و مُردند. 🔹 از طرف ديگر، حضرت عیسی رفتند تا به شهری رسیدند و پیرزنی را دیدند که خیلی دل‌شکسته بود. جريان را پرسيدند. پيرزن گفت: پسرم، عاشق دختر حاکم شده و به خواستگاری‌اش رفته است. حاکم هم كه سرخوش بوده، به او گفته است دختر را می‌دهم؛ اما مهریه‌اش یک سبد طلا، نقره و چندتا از جواهرات است. 🔸 حضرت عیسی به خانه آن‌ها رفتند. دیدند یک پسر چوپان ساده‌ای است كه گرفتار عشق دختر حاکم شده است. به او فرمودند: به خانه حاکم برو و بگو غلام‌هایتان را بفرستید؛ طلاها و جواهرات آماده است. خودشان هم به بیابان رفتند. 🔹 در بيابان، دستی به ريگ‌ها می‌کشیدند و ريگ‌ها به همان جواهراتی تبدیل می‌شد که شاه گفته بود. گفتند ببرید. حاکم هم قبول کرد. 🔸 حضرت عیسی به آن پسر گفتند: دیروز چوپان بودی و امروز این جایگاه را داری. من هم دارم می‌روم. گفت: کجا؟ گفتند: من مسیح هستم و پابرهنه از این شهر به آن شهر می‌روم. گفت: منم می‌آیم. گفتند: همه امکانات برای تو آماده است. تو داماد پادشاه هستی و حکومت دست تو است. گفت: نه آن‌ها را نمی‌خواستم، تو را می‌خواستم. من دنبال تو می‌گشتم. این‌ها دل من را آرام نمی‌کند و من مانند چوپان دیروز به دنبال شما می‌آیم. 🔹 گفتند: پس خداحافظی کن تا برویم. خداحافظی کرد و همراه حضرت عیسی علیه السلام راه افتاد. حضرت عیسی فرمودند: گنجی که می‌گفتم، این فرد بود، نه آن طلا. (بحار الأنوار ج۱۴، ص۲۸۲) 🔸 بعضی نفوس آن‌قدر ارزشمند می‌شوند كه همه به دنبال آن‌ها می‌گردند.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
💠 سفره معنوی حضرت عیسی (علیه السلام) 🔻 حضرت عیسی علیه السلام عرض کرد: «رَبَّنا أَنْزِلْ عَلَینا مائِدَةً مِنَ السَّماءِ» (پروردگار! براى ما از آسمان مائده‏اى بفرست/مائده، ۱۱۴). 🔸 سفره‌ای که می‌خواست، سفره آسمانی بود، نه [بر اساس نظر برخي مفسران،] یک ماهی. او كسي بود كه آهو را صدا می‌زد و آهو می‌آمد؛ سر آن را می‌بریدند و با حواریین هر مقداری که لازم بود مصرف می‌کردند. بعد از آن، اسم خاصی از اسماء الهی را می‌خواند و آهو زنده می‌شد و می‌رفت. 🔹 «رَبَّنا أَنْزِلْ عَلَینا مائِدَةً مِنَ السَّماءِ»؛ يعني حضرت عيسي، سفره آسمانی می‌خواهد؛ سفره‌اي كه «تَکونُ لَنا عیداً لِأَوَّلِنا وَ آخِرِنا» (عيدى براى اولين و آخرين ما باشد). 🔸 برای یک مجموعه، هیچ دعایی به جامعیت این دعا نیست. خدایا، این سفره را به‌گونه‌ای قرار ده که تکرار شود، قابل بازگشت باشد، دور بزند تا سابقین و لاحقین (چه اول و چه آخر) از این سفره بهره ببرند. 🔹 وقتی عنایت الهی شد، سفره‌ای که اول پهن شد، آخری‌ها هم استفاده می‌کنند. این سفره دور می‌زند. این عنایت ویژه الهی است. نبی خدا ماهی را می‌خواهد چه کار کند؟ فقط یک ماهی نبود؛ بلكه یک سفره گسترده معنوی خواست. کسی که از این حرف‌ها گذشته، سفره مادی نمی‌طلبد. 🔸 کار فرهنگی به معنای خاصش به‌گونه‌ای است که شخص، برای خود و برای اطرافيان خود نگران است. سفره را «تَکونُ لَنا عیداً لِأَوَّلِنا وَ آخِرِنا» می‌خواهد؛ به گونه‌اي كه بعدی‌ها هم بهره ببرند. مگر می‌شود این سفره کوچک باشد؟ 🔹 حضرت عيسي عليه السلام به بنی‌اسرائیل می‌فرماید: «أَنِّی أَخْلُقُ لَکمْ مِنَ الطِّینِ کهَیئَةِ الطَّیرِ فَأَنْفُخُ فیهِ فَیکونُ طَیراً بِإِذْنِ اللَّهِ (آل عمران ۴۹)؛ من گِل را برمی‌دارم، در آن می‌دمم و با این دمیدن، به آن روح می‌دهم. این کار نبی خدا است که مؤید به روح‌القدس است. از بس بزرگ است، از بس مرتبه او راقی و عالی است، می‌تواند این کار را بکند. دنیا را بازی دیده است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 در محل زندگي‌ حضرت عیسی علیه السلام ، باران‌های فصلی تندی می‌آمد. روزي‌ باران شدیدي گرفت و ايشان به سمت یک چادری رفتند ‌تا باران تمام شود؛ اما دیدند زنی در آنجاست منصرف شد بر سرِ تپه‌ای رفتند. آن‌جا هم مخروبه‌ای مسقّف بود. دیدند حیوانات وحشی در آن‌جا هم پناهنده شده‌اند. 🔸 عرض کردند: خدایا، هر موجودی از مخلوقات تو الان جایی را برای خود پیدا کرده‌! خداوند فرمود: عیسی! جايگاه تو رحمت من است. به عزّت و جلالم سوگند كه روز قيامت بالاترین و بهترین عروسی را برای تو بگیرم (رک: مجموعه ورّام،‏ ص:۲۵۵) من سفره عقدی در قیامت برای تو بیندازم که ۱۲۴ هزار پیغمبر سرِ این سفره مهمان باشند، صبوری کن. 🔹 حضرت عيسی عليه السلام دنیا را دیده، شناخته و بازی دانسته است.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 شما اگر سبک عیسی بن مریم (علیه السلام) را نگاه کنید، می‌بینید در زندگی ایشان یک خُرده این قضایا [بی رغبتی به دنیا و اهل دنیا]، از حضرت موسی (علیه السلام)، بیشتر است؛ 🔸 حتی در روایتی نقل شده است که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرمود: «کان أخی موسی صاحب عین الیسری و أخی عیسی صاحب عین الیمنی وأنا ذوالعینین»؛ یعنی نگرش موسوی به سمت قضایای مادی بنی اسرائیل بود، ولی نگرش عیسوی بیشتر به سمت معنویت نصاری بود «وأنا ذوالعینین»؛ هر دو را من جمع کردم برای امتم. 🔹 این جهت عیسوی الآن در مسلمین کم شده است با اینکه روایات ما پر است [از توصیه به معنویت و زهد].‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 و در قرآن 🔻 یک توجه اولیه به چیدمان آیات قرآنی، حکایت از این می‌کند که اگر ولایت و تولّی به اهل بیت علیهم السلام هست، برائت از اعداء و حتی لعن هم هست. 🔸 قرآن در چینش‌هایش حتی محتوای لعن را آورده است، کلمه لعن هم هست: «لُعِنَ الَّذینَ کفَرُوا مِنْ بَنی‏ إِسْرائیلَ عَلى‏ لِسانِ داوُدَ وَ عیسَى ابْنِ مَرْیمَ” (از ميان فرزندان اسرائيل، آنان كه كفر ورزيدند، به زبان داوود و عيسى بن مريم مورد لعنت قرار گرفتند/ مائده ۷۸) و «تَبَّتْ یدا أَبی‏ لَهَبٍ وَ تَبَّ” (بريده باد دو دست ابولهب، و مرگ بر او باد/ مسد ۱) 🔹 در یک ساختار اعتقادی، لعن و نفرین لازم است. منتها مراعات های خودش را می خواهد، مدیریت خودش را لازم دارد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🎊 میلاد حضرت مسیح (علی نبينا و آله و علیه السلام) را به همه موحدان عالم تبریک می‌گوییم و با تقدیم صلواتی به روح مهربانش لطف و محبتش را امید می‌بندیم. ...اللهم صل علی محمد و آل محمد... 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 علت نامیده شدن حضرت عیسی (ع) به مسیح 🔻 حضرت عیسی (ع) همیشه به حداقل امکانات قانع بودند و حتی گاهی کفش هم نداشتند و با پای برهنه از این شهر به آن شهر می‌رفتند و مسح زمین می‌کردند و به همین خاطر به ایشان، مسیح می‌گفتند. 🔸 زهد عیسی (علیه السلام) که می‌گویند اینطور است که هیچ چیزی از دارایی دنیا نداشتند.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 حضرت عیسی(علیه السلام) فرمود: یا بنی اسرائیل، «أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيئَةِ الطَّيرِ» (من از گل براى شما [چيزى‌] به شكل پرنده مى‌سازم/ آل عمران ۴۹) ؛ من به این گِل «هَيئَةِ الطَّيرِ» (شکل پرنده) می‌دهم، «فَأَنْفُخُ فِيهِ» ؛ بعد در آن می‌دمم. او نبی است و ارواح را می‌شناسد. 🔸 دمیدن عیسی (علیه السلام) در گِلی که به صورت پرنده است، دمیدن روح پرنده است. اگر روح کرگدن در او بدمد، چیز دیگری درمی‌آید، روح پرنده را در آن می‌دمد و می‌داند چه می‌کند. 🔹 او ولیّ و نبی است، قدرتی که خدا به او داده است، وقتی می‌خواهد در این گِل بدمد، از روح حیوان در آن می‌دمد، نه از روح نبات، اگر دمیدن او دمیدن روح نباتی باشد، از گِل، درخت تولید می‌شود ولی اگر دمیدن روح در گِل از روح حیوانی باشد، حیوان و پرنده‌ای تولید می‌شود. 🔸 او قرارهای این‌کار را با خدا بسته است که از کدام ارواح بردارد و در این گِل بدمد تا چه چیزی تولید شود. این‌ دمیدن روح به گل به صورت فلّه‌ای و بی قاعده نیست و علم آن را نبی خدا دارد. «فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيكُونُ طَيرًا بِإِذْنِ اللَّهِ» (آنگاه در آن مى‌دمم، پس به اذن خدا پرنده‌اى مى شود؛/ آل عمران ۴۹)، از این نفخ و برداشتن روح حیوانی و دمیدن آن در این گِل، حیوانی تولید می‌شود. 🔹 همین قضیه در خلقت انسان توسط حق تعالی هست که برای دمیدن در آدم ابوالبشر از روح انسانی گزینش شد و در گل آدم دمیده شد که آدم تولید شد، منتها هر کجا که روح انسانی باشد و بخواهد برداشته شود و دمیده شود، هم روح حیوانی و هم روح نباتی را در زیرمجموعه خود دارد و این‌ها با هم دمیده می‌شوند، ولی روح حیوانیِ تنها اینطور نیست، روح انسانی را با خود ندارد. 🔸 یعنی حضرت عیسی(علیه السلام) وقتی روح حیوانی را در این گِل می‌دمد، فقط حیوان است، به علاوه روح نباتی و روح نباتی پشت سر روح حیوانی به ترتیب هستند. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 حضرت امّ‌البنین، تسلیم مقام فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله علیها بود. بعد آمد؛ ولی تسلیم آمد. تسلیم ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام بود. تسلیم فرزندان فاطمه سلام‌الله‌علیها آمد. 🔸 بشیر وقتی که خبر شهادت آقا سیدالشهدا علیه‌السلام را به مردم مدینه رساند، جناب ام البنین آمد و پرسید که از فرزندم چه خبر؟ بشیر فکر کرد که این زن، چهار فرزندش کشته شده است و بالأخره مادر است و تحمّل ندارد. گفت که خداوند تو را سلامت بدارد؛ عون شهید شد. 🔹 گفت که از فرزندم چه خبر؟ گفت که عبدالله هم شهید شد. گفت که از فرزندم چه خبر؟ گفت که جعفر هم شهید شد. حالا می‌خواست حضرت اباالفضل را نگوید؛ چون که می‌دانست که حضرت خیلی بیشتر به ایشان وابسته است. گفت که جعفر هم شهید شد. گفت که از فرزندم چه خبر؟ گفت که ابوفاضل هم شهید شد. 🔸 امّ‌البنین گفت که می‌گویم از فرزندم چه خبر؟ آقا سیدالشهدا علیه‌السلام را داشت می‌گفت. این همه ادب و دلدادگی کم است؟! کد ۲۴۹۵۳ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌