eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
970 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 «فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجاباً» (و میان خود و آنان حجابی افکند (تا خلوتگاهش از هر نظر برای عبادت آماده باشد). مریم، ۱۷)، «من دونهم» یعنی من دون اهل بیت خودش، اتخاذ حجاب کرد، «فَأَرْسَلْنا إِلَيْها رُوحَنا فَأَرْسَلْنَا إِلَيْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَرًا سَوِيًّا » (در این هنگام، ما روح خود را بسوی او فرستادیم؛ و او در شکل انسانی بی‌عیب و نقص، بر مریم ظاهر شد مریم، ۱۷) هر کلمه از آن، یک‌عالَم معنا دارد. 🔸 بدون روح الهی، بشر حیات پیدا نمی‌کند. اما برای گرفتنِ [حیات]، کمی مواظبت می‌خواهد. در مراحل ابتداییِ تجلیات روحانی و حالات خوب، گاهی ما کم می‌آوریم و یا فله‌ای عمل می‌کنیم و این خودش باعث عقوق می‌شود؛ 🔹 وقتی برای کسی یک اشتغالاتی و یک عنایاتی معنوی هست - ولو اینکه ضعیف باشد – اینها، در عالم مثال، یک صُوَری دارد مثلاً اگر [بخواهیم] مثال بزنیم، این آیه را می‌گوییم که فرمود: «فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجاباً فَأَرْسَلْنا إِلَيْها رُوحَنا»، دیگر خیلی این روح، بزرگ است، «فَتَمَثَّلَ لَها بَشَراً سَوِيًّا» همه این‌ها تأیید می‌کند که این روح، به صورت کامل، بر مریم (س) تجلی کرد؛ چون‌که بَشرِ سَوی، خیلی بلند و بزرگ است. 🔸 [حضرت مریم] شرایط را خوب گرفت و پیشرفتش خوب بود؛ لذا تمثل روح، به صورت بشرِ سَوی درآمد. ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 اما برای ما اگر خیلی خوب کار بکنیم، در عالم فرض، ممکن است یک روحی به صورت یک کودکی بیاید. این کودک، نیاز به رشد دارد؛ [و] چون ما شرایط را به صورت کامل نداریم و رشدش را بلد نیستیم، او را ناراحت می‌کنیم و با اعمالمان ‌زندگی را برایش سخت می‌کنیم و او هم می‌رود. 🔸 [هنگامی که چله‌نشینی می‌کنیم،] یک چهل روزی، یک اربعینی از او پذیرایی مختصری داریم؛ اما بعد از آن، وقتی چله‌نشینی رها می‌شود، او هم ضعیف می‌شود و از حد حیات معنوی و استمداد روحانی از جانب حق‌تعالی محروم می‌شود؛ زیرا نمی‌تواند خودش را نگه دارد. بعد می‌بینیم که وای حالات ما خراب شد! یک تأیید ربانی به ما رسیده بود و ما قدرش را ندانستیم و آن هم رفت. حالاتمان خراب می‌شود. 🔹 در هنگام خراب شدن حال، برخوردهایمان متفاوت می‌شود و برخوردهای بیمارگونه پیدا می‌کنیم. از این، طلب‌کار می‌شویم، با همسرمان دعوایمان می‌شود، می‌گوییم: چرا این کار را نکردی؟‌ چرا؟‌ ولی نمی‌دانیم که همه به خاطر عملِ خود انسان است. ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 دوباره قوایمان را برای یک حرکت دیگر جمع می‌کنیم. تا می‌آید که یک حرکت دیگر [شروع] بشود، طول می‌کشد، گاهی شش ماه طول می‌کشد. 🔸 لذا این‌طوری نبوده است که یک ذکری را وقتی حتی اساتید هم می‌دادند، امروز این ذکر را بدهند، آن آقا، بیست روز، سی روز رفت، خراب شد! مثلاً اگر سی روز بوده، روز سی و یکم دوباره بیاید [و دستور جدید به او بدهد]. نه، دیگر نمی‌آید؛ بلکه او باید برود سیر نزولی‌اش را تمام کند، [و بعد دوباره] مستحق و آماده [گفتن ذکری] شود. 🔹 و [معلوم نیست که] دوباره چه زمانی بشود که ذکر، مؤثر شود. این [شخص سالک] هم ضعیف می‌شود و تا بخواهد برای فصل بعد آمادگی حاصل شود، تازه در فصل بعد، جنس ارواح، مطلبش متفاوت است. کد ۸۴۵ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
شناسی 🔻 تولد اوليه ما از مادر، تولد جسمی ما بوده است. تولّد دومي که باید بکنیم تولد روح ايمان است و ارتقاء ايمان و رشد دادن آن روح و به حد استواء رساندن آن. 🔸 اگر اين تولد حاصل شد آن روح ایمان خودش راه ملکوت را بلد است و به ما هم ياد مي‏دهد. 🔹 مشکل عمده ما (که شايد بعضي از ما هم ندانيم) اين است که ما در مراحل اوليه تولد روح ايماني هستيم و آن روح غالباً در سنين کودکي به سر مي‏برد و غالباً کاري دست خودش مي‏دهد که منافات با رشد دارد و آن قدر پيش نرفته که رشد پيدا بکند. 🔸 رشد روح ایمان سال‌ها زمان مي‏برد تا به حدّ استواء در بيايد و مرد بشود. فعلا قواي عقلاني و روحي و ايماني ما در سنين کودکي است. بعضي از اوقات يک کارهاي خلاف مراقبه مي‏کنيم که درنتیجه روح ایمان مريض مي‏شود؛ مي‏افتد و مي‏ميرد؛ بعد [با توبه و استغفار و انجام اعمال صالح] دوباره متولد مي‏شود؛ بعضي‏ها در فاصله تولد دوباره روح ایمان همواره دارند زندگي مي‏کنند. 🔹 گاهی ممکن است ده سال، پانزده سال، در همين فاصله تولد دوباره روح ملکوتي و ايماني شخص زندگي عادی خود را بکند و زمان و فرصت را از دست بدهد. 🔸 انسان ابزار مؤيد روح ایمان را نمي‏شناسد؛ نمی‌داند چگونه از روح حيواني موجود در بدن، براي کمک به روح ايماني کمک بگيرد. همزمان آنچه که زير مجموعه روح حيواني هست در نشيب و فراز هستند و دارند زندگي مي‏کنند؛ مثلا قوت و ضعف اعصاب و خشونت‏ها و مشکلاتي که گاهی هستند و زير مجموعه روح حيواني می باشند، نشيب و فرازهايي دارند که در آن روح ملکوتي بي‏تأثير نيست. همزمان انسان بايد آنها را شناخت داشته باشد و آنها را براي رشد راه بيندازد. 🔹 اين جايگاه در قرآن در ضمن مثال‏هاي فراوان خوب تبيين شده است. تازه هر کسي نسبت به تولد روح ايماني‏اش با ديگري فرق مي‏کند. کد ۲۱۵ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 قرآن در مورد حضرت مریم سلام الله علیها می فرماید: فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنْبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا (آل عمران۳۷) (خداوند، او را به طرز نیکویی پذیرفت؛ و به طرز شایسته‌ای، (نهال وجود) او را رویانید) 🔸 شاید این جمله «فتقبّلها ربّها بقبول حسن»، با این سبک و مضمون، فقط راجع ‌به یک نفر باشد. اگر مورد دیگری پیدا کردید، به ما خبر دهید. 🔹 آنچه که مرسوم است، قبول حق‌تعالی به عمل تعلّق می‌گیرد، که هرچه خالص‌تر باشد، به قبول نزدیک‌تر است. این قبول باید این‌قدر راقی باشد که آرام‌آرام به شخص سرایت کند و از عمل، به عامل تعلق بگیرد؛ یعنی شخصیت و شخص مورد قبول واقع شود؛ لذا فرمود: «فتقبّلها ربّها بقبول حسن و انبتها نباتا حسنا و کفّلها زکریا». کد ۲۰۶۷۰ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دستورالعمل قرآنی برای زیاد شدن و رفع مشکلات مالی 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 دشمن را هم که دارید می‌بینید که به عمامه، اکتفا نمی‌کند و به حجاب هم ایراد می‌گیرد. 🔸 حجاب، هویّت زن ما است. واقعاً این کشور، چه زنان با ایمانی دارد! که خودشان پای کار ایستاده‌اند و از حجاب خودشان دفاع می‌کنند. چه مدیریّت‌هایی در این ایّام کردند که بیان آن، بماند برای فرصت‌های دیگر. 🔹 دشمن کیست؟ گاهی از منافقین است، گاهی سلطنت‌طلب است و گاهی بهایی است و دیده‌اید که چقدر حد و حدود و حریم‌ها را شکسته‌‌اند! کسانی که با این لباس و حجاب مخالف هستند، گاهی مشکلات زیادی دارند و انسان را به این نقطه می‌رسانند که این همه نعمت و آسایشی که الآن داریم را قدر بدانیم. معلوم است که دشمن برای خودش، خیلی فکرها کرده است! 🔸 زمان پهلوی، پای کار ایستادند که حوزه را زمین بزنند و چقدر عمامه‌ها را پاره کردند؛ ولی مگر خم به ابروی کسی آمد؟ می‌خواستند روضه‌ها را تعطیل کنند؛ ولی مردم، سه نفری و چهار نفری و پنج نفری، داخل خانه می‌رفتند و در را می‌بستند و داخل یک اتاق می‌رفتند و در را می‌بستند و می‌گفتند: «السلام علیک یا اباعبدالله» و گریه می‌کردند. 🔹 این مردم که امام حسین علیه‌السلام را رها نمی‌کنند! این مردم که روحانیّت و حوزه‌ها را رها نمی‌کنند! این بانوان اصیل مملکت که حجاب را رها نمی‌کنند! 🔸 خواهشم این است که ما، به توهّم فضای مجازی، احساس ضعف نکنیم. ما عمامه‌مان، امام حسین‌مان علیه‌السلام و حجابمان را از خارجی‌ها نگرفته‌ایم که بخواهیم با حرف‌های آنان، تغییر دهیم. کد ۲۳۹۴۲ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 با تولد انسان، حسِّ جلب منافع در او متولد مي‌شود. هر چه بزرگتر مي‌شود و سن بيشتری از او مي‌گذرد اين حس هم بيشتر مي شود و استقلالاً ديگر به فعاليت مي‌پردازد. اين حس هم افراط دارد و هم تفريط و هم اعتدال؛ منتهي راه خدا اقتضاء مي‌کند که با اين حس مخالفت و مبارزه بشود و زياده‌خواهی‌ها، غلوّها و برتری طلبی او کنترل شود. 🔸 بي حکمت هم نيست که خداوند اوّلين جريان سوره بقره را و اوّلين مانع سلوکي را حس برتری طلبی و زیاده خواهی طرح می کند؛ آن حالت را هم استناد به شخص شيطان مي‌دهد که گفت: «أَنَا خَيْرٌ مِنْهُ »(اعراف ۱۲) یعنی من بهتر از آدم هستم. 🔹 با این ادعا استعلا پيدا کرد و بر حضرت آدم طلب بلندي کرد و بعد هم قرآن خیلی لطيف کنارش، عدم سجده را مي‌آورد؛ يعني درمان را هم اشاره می کند. 🔸 در این قضيه دو مساله با هم ترکيب شده بود؛ يعني شيطان غير از اينکه حالت استعلا داشت سجده هم نکرد و اين دو تا را ما به عنوان يک بيماري و يک درمان بايد مورد بررسي قرار بدهيم که هم استعلا نکنيم و هم سجده زياد بکنيم و إلّا انسان موجود غريبي است و موجود ضعيفي هم هست و به انواع طرق متوسل مي‌شود تا براي خودش جلب منافع خيالي بکند. کد ۴۷۳ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 در این مسیر اگر کسی نصیب داشته باشد، حتی زمینه‌های مقدمات رشد با همان اتصالات اولیه [با عالم ربانی و استادش که داشته] فراهم می‌شود؛ یعنی اگر آدم تعجیل کند و این راهی که دارد می‌پیماید را رها کند و بگوید می‌خواهم از این طرف یا آن طرف بروم، در نهایت، به نتیجه نمی‌رسد؛ مگر این‌که همین راهش را ادامه دهد و حقش را ادا کند. 🔸 اگر این فرد، این کار را کرد و خیلی آدم مستعد، ممتاز و لطیفی بود و در جمع، از همه پیش بود و طرف مقابلش [یعنی استادش] خیلی در توانش نبود که این فرد را رشد بدهد، به اتوبان بعدی [استاد و مسیری قوی‌تر و بهتر] منتقل می‌شود، و الّا اگر این فرد هم، [با استاد و مربی خود] درگیر است، باید علل و عوامل درگیری را پیدا کند و خودش را اصلاح کند. کد ۸۴۵ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 عمده لطمه‌هایی که در سلوک بر انسان وارد می‌شود یا مربوط به ضعف و تعدد شخصیت می‌شود، یا مربوط به بیماری‌های روحی و روانی می‌شود و طبیعتاً جمع کردن این بار، آسان نیست. 🔸 نگرش، نگرشی مادی است. معادلاتِ روزمره، دارد کار خودش را می‌کند. مثلاً می‌گوید: آن رفیق‌مان زندگی‌اش این‌طور شد. خب کاستی‌هایی در زندگی هر کسی هست و می‌خواهد هم‌زمان بدود و خودش را برساند و در این‌ها استعجال می‌کند و هم‌زمان می‌خواهد خیرات بیشتری را برای خودش فراهم کند. 🔹 از طرفی هم چشمانش نمی‌بیند که در عالم باطن چه اتفاقاتی می‌افتد. نه خیر را می‌شناسد و نه شر را، نه بیماری را می‌شناسد و نه درمان را، نه ضعف را می‌شناسد و نه قوت را. فقط اگر حال خوبی به او دست بدهد، همان وقت را حس می‌کند. 🔸 این برای سلوک انسان، کم است. خیلی بیشتر از این‌ها نیاز است و خیلی پختگی‌ها نیاز است. کد ۸۴۵ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 حضرت نوح درباره‌ی علت نزول بلا می‌فرماید که خدایا، این‌ها مستحق بلا هستند: «قَالَ رَبِّ إِنِّي دَعَوْتُ قَوْمِي لَيْلًا وَنَهَارًا...»؛ یعنی خدایا، من شبانه روز، آنان را به سمت تو دعوت کردم. اما فرار کردن آنان بیشتر شد. هرچه دعوتشان کردم که تو آنان را ببخشی، انگشتان‌شان را در گوششان می‌کردند تا صدای مرا نشنوند و لباسشان را بر سرشان می‌کشیدند و اصرار بر عناد و مخالفت داشتند و به شدّت تکبر می‌ورزیدند. 🔸 «ثم انی اعلنت لهم»، یعنی من در اجتماعاتشان حاضر شدم و اعلان عمومی کردم. «و اَسرَرتُ لَهم اِسراراً» و به صورت سرّی هم دعوتشان کردم اما فایده‌ای نکرد. 🔹 در ادامه می‌فرماید به آن‌ها گفتم: «مَا لَكُمْ لَا تَرْجُونَ لِلَّهِ وَقَارًا»؛ (نوح۱۳) یعنی چرا برای خدا ارزشی قائل نیستید؟! سپس می‌فرماید: «مِمَّا خَطِيئَاتِهِمْ أُغْرِقُوا فَأُدْخِلُوا نَارًا فَلَمْ يَجِدُوا لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْصَارًا»؛(نوح۲۵) ((آری، سرانجام) همگی بخاطر گناهانشان غرق شدند و در آتش دوزخ وارد گشتند و جز خدا یاورانی برای خود نیافتند!) یعنی به سبب گناهانشان بود که مستحق غرق شدند. خطا کردند و از راه‌کارهایی که حضرت نوح برایشان ارائه می‌کرد و اصرار می‌کرد، اینقدر دوری کردند و قبول نکردند و در اشتباهشان، پایداری کردند. 🔸 لطافت کار اینجا است که می‌فرماید: «فَلَمْ يَجِدُوا لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْصَارًا»؛ یعنی غیر از خدا، دیگر کمکی برایشان نیست. ببینید قوم نوح این همه مراحل انحراف را طی کرده‌اند! ولی در ادامه، احتمال کمک خداوند را صد در صد منتفی نمی‌کند. این همه مقاطع سیاه را پشت سر گذاشته‌اند و این همه اصرار نبی را نادیده گرفته‌اند که گاهی قرآن، جزء به جزء مصادیقش را بیان می‌کند؛ 🔹 ولی می‌فرماید: «فَلَمْ يَجِدُوا لَهُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْصَارًا»؛ یعنی غیر از خدا، دیگر کمکی نیست؛ یعنی خداوند، دست خودش است؛ اگر بخواهد، کمک می‌رساند. آنان خیلی خطا کردند! ولی ببینید خداوند چگونه خودش را در آخرین مرحله، در متن راه فرج و نجات می‌آورد. کد ۲۰۶۷۸ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 از ابتدای انقلاب تا حالا، وظیفۀ همۀ ما نسبت به آینده همین انتقال فرهنگ است. تاریخ دارد ساخته می‌شود. 🔸 نسل‌های بعدی، حق دارند از ما و شما مؤاخذه کنند که این دین، فکر، توجّه به قرآن، توجّه به اهل‌بیت علیهم‌السلام که فقط یک فقرۀ اربعینش بیش از بیست‌ میلیون جمعیت به زیارت می‌روند، این‌ها از کجا برخاست؟ منشأ این‌ها کجا بود؟ 🔹 دقیقاً چهل‌و‌یک ‌سال پیش، با مقدّماتی که از قبلش داشته است، شروع شد و باید ادامه پیدا کند. ما باید جواب‌گوی این انتقالِ فرهنگ باشیم. البته فقط بحث انتقالِ فرهنگ نیست؛ بلکه دریافتِ هویّت است که دارد در جامعه شیعه اتفاق می افتد. کد ۱۹۶۶۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 علت اینکه بعد از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله مردم متفرق شدند همین‌طوری پیش نیامد وإلّا خیلی‌ها بودند که همراه بودند، به یک سبک خاصی پیش آمد؛ گفتند حالا بیخیال، ببینیم [چه می‌شود]. 🔸 حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌رفتند درب خانه انصار می‌فرمودند: بیایید، چه شد؟ می‌گفتند: باشد بعد [می‌آییم]. فضای دیگری شده بود. 🔹 گاهی ماها در فضای دیگری قرار می‌گیریم و فکر می‌کنیم که فوقش حضرت بقیه الله روحی له الفداء می‌آیند می‌گویند مثلاً زن خود را طلاق بده، ما هم می‌گوییم خیلی سخت است؛ ولی باشد، در حالی که در این مواقع اندوخته‌های درونی شخص رو می‌افتد، گاهی فتنه‌ها تولید می‌شود، طرف باید این‌قدر مایۀ ایمانی داشته باشد که مانند سلمان و عمار و ابوذر از آن ذخیره در آن فتنه استفاده کند، بقیه رفتند، فتنه انسان را می‌گیرد وإلّا بین صفر و صد نیست. 🔸 فکر می‌کند الآن یک دفعه حضرت با یک شمشیر می‌آیند و می‌گویند مثلاً فلان [کار را بکن]، این هم می‌گوید، حضرت هستند باشد، در حالی که نه، نور، کیفیت ساختار شاکله‌ای و ذخایر [کیفیت تعامل ما با حضرت را] حکایت می‌کند. 🔹 برای همین می‌گویند در تنهایی‌ها عبادت کنید، اخلاص را تجربه کنید، مراقبت داشته باشید، گناه نکنید که آن ذخیره زیاد بشود و در مواقع فتنه حفاظی الهی به محافظتتان بیاید. کد ۱۱۷۰ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 کیفیت وجود و حضور اهل‌بیت در عالم قیامت و در مراحل مختلف و طبقات مختلف، چیزی نیست که کسی بتواند با خیال آن را حل کند. مگر مسلمان‌ها کم‌ هستند؟ 🔸 پیغمبر خدا فرمودند: «أَنَا وَ كَافِلُ‏ الْيَتِيمِ كَهَاتَيْنِ فِي‏ الْجَنَّة» حضرت هنگامی که این جمله را فرمودند، انگشت سبابه و وُسطی‌شان را بالا آوردند. فرض کنید تا الآن کافل یتیم یک میلیارد یا دو میلیارد داشته باشیم، در ایام حجّ سه میلیون جمعیت در کلّ مکّه بود، اصلاً نمی‌شد زندگی کرد! شاید صد میلیارد دیگر تا قیامت، کافل‌الیتیم آمدند و «كَهَاتَيْنِ فِي‏ الْجَنَّة» می‌خواهند با پیغمبر خدا زندگی کنند. تازه حقّ فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها است که او در کنار پدر باشند و حق المیرالمؤمنین و اهل‌بیت و... هست. 🔹 اگر این نوع معارف برای انسان حل نشود، با کتاب حل نمی‌شود و حتّی با تصوّر هم حل نمی‌شود، زمان می‌برد تا انسان بزرگ بشود. کد ۸۴۴ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* ‌ ‌‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را محضر مبارک امام زمان علیه‌السلام تسلیت عرض می‌نماییم و همه باهم به نیت تعجیل در ظهور منتقم آن حضرت صلواتی می‌فرستیم و دست به دعا بر می‌داریم. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجت_الاسلام_و_المسلمین_حاج_شیخ_جعفر.mp3
4.86M
* 🎧 روضه حضرت زهرا سلام الله علیها 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۴ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
* ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 درست است که در روایت آمده است: «امر ظهور امام زمان علیه السلام، در یک شب اصلاح می‌شود»؛ ولی فکر می‌کنید که [نیازی به کار و تلاش ما ندارد؟] 🔸 در کتاب غیبت نعمانی آمده است: «المهدی یصلح الله امره فی لیلة واحدة» (خداوند متعال امر [ظهور] حضرت مهدی (عج) را در یک شب اصلاح می‌کند). 🔹 جریان فرج و ظهور، دو نوع مدیریت دارد: مدیریتی زمینی و مدیریتی آسمانی. حکمت حق‌تعالی اقتضا کرده است که جریان ظهور و فرج، در لایه‌هایی از شناوری باشد و فقط «ید الله فوق ایدیهم» (دست خداوند بالای دست‌های آنان است./فتح۱۰) باشد. 🔸 آنچه را که حق‌تعالی اصلاح می‌کند، «یصلح الله امره فی لیلة واحدة» است و آنچه را که در عالَم خَلق، از ابتدای شروع تا فراگیری حکومتِ حضرت اتفاق می‌افتد، اصحاب و افراد فهیم، خودساخته، بزرگ و باتقوا رقم می‌زنند. کد ۲۲۸۰۳ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌