eitaa logo
الهادی
21.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
973 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 طول می‌کشد تا انسان بدی‌هایش را پایین بگذارد ولی خب راه دیگری هم نیست. 🔸 گاهی فرد به جایی می‌رسد که مشکلش را هم می‌داند ولی باز اجرایی می‌کند. گاهی مدت‌ها با یک صفت مثل بخل، مبارزه می‌کنی ولی در نهایت می‌بینی که خودش را نشان می‌دهد. بخل هم یکی از صفات اساسی است و خیلی صدمه هم می‌زند؛ منتها اگر طلبه باشد، با توجیهات درستش می‌کند، غیرطلبه هم با قواعد بازار می‌سنجد. 🔹 بزرگی ابراهیم و انبیاء (علیهم ‌السلام) به آزادی آن‌ها از این صفات بد بوده است. ببینید چقدر فاصله است بین [کسی که به خاطر بخل مهمان دعوت نمی‌کند] و کسی که سر سفره می‌نشیند و غذا از گلویش پایین نمی‌رود، مگر اینکه مهمان باشد؛ یعنی [باید] مهمان سر سفره‌ی او نشسته باشد تا بتواند گوارا غذا بخورد. این خیلی حرف است. این، خیلی پدر است، ابوّت گوارایش می‌شود. 🔸 هرچه که انسان این صفت را نداشته باشد، تحقیر و کوچک می‌شود؛ روزگار کوچکش می‌کند و بر سرش می‌زند. کد ۸۵۲ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 در امور معنوی، فضا تا فضا خیلی متفاوت است. گاهی [در جمع‌ها] نفوسی هستند، مانع صحبت می‌شوند. 🔸 مرحوم آیت‌الله بهاءالدینی ـ خدا رحمتشان کند ـ همیشه از این قضیه، اذیت می‌شد. ایشان خیلی رنج می‌کشید و صریح هم صحبت نمی‌کرد ولی از نفوس شرّی که احیاناً [وجود داشت] خیلی اذیت می‌شد. 🔹 بعضی از نفوس خیلی مشکل‌دار و بیمار هستند. شیطنت‌ها عجیب تأثیر دارد؛ برعکس آن هم یک فرد گاهی در مجلسی وارد می‌شود، تغییری حاصل می‌شود. این‌کار میزان دارد، نفوس با میزانی باید سنجیده بشوند و به ابعاد و زوایای زیادی بستگی دارد. 🔸 شما حساب کنید در طول سده‌های گذشته، فضاهای آرام و بدون اصطکاک، درّندگی و شرور چقدر بوده و چقدر در بعضی از مجالس، معارف اهل‌بیت به خوبی از هم باز می‌شده است و [اما] هر چه به این طرف آمده‌ایم آلودگی‌ها زیاد شده، ابواب معارف هم بسته می‌شود. مراعات حد و حدود یکی از شرایط حکمت است. 🔹 قرآن [در ماجرای بلقیس] می‌فرماید: «إِنَّ الْمُلُوكَ إِذا دَخَلُوا قَرْيَةً أَفْسَدُوها» (بلقیس گفت: پادشاهان چون به دیاری حمله آرند آن کشور را ویران سازند سوره نمل، آیه۳۴) غیر از معنای ظاهری آیه‌، لطیفه‌ای هم در آن هست که ظرف و مظروف‌ باید تناسب‌هایی داشته باشند. کمی هم برای قریه بودن است؛ [چون قریه] کوچک است. قرآن چینش‌های جالبی دارد و خیلی لطیف مطالبش را بیان می‌کند. کد ۸۵۲ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بنیاد هاد
🎙 جلسه سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🗓 سه‌شنبه۲۹ آبان ⏱ ساعت 10:30 برنامه مجلس: تلاوت قرآن، مداحی و سخنرانی 📍آدرس: قم، خ صفائیه، مقابل کوچه ۲۱، مدرسه المهدی علیه السلام (ویژه برادران) ‌ ‌ 🔻کانال بنیاد علمی فرهنگی هاد: http://eitaa.com/BonyadHad ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 بعضی از رفقا در مکه می‌گفتند که ما مسجدالحرام می‌رویم، حال نداریم ذکر بگوییم. 🔸 گفتم: مسجدالحرام که ذکر نمی‌خواهد. شما همین‌طور که داری می‌روی، اگر تمام سلول‌های بدن شما نور را نگیرد و تأمین نشود، باید یک فکر دیگری بکنی. 🔹 همینطور حین طواف، مخصوصاً کسی که تازه وارد مسجدالحرام شده است، تمام این بدن باید نیاز باشد و این نیازهای خود را از هوا و فضا تأمین کند. اینجا پُر از نور و برکت است. کد ۸۴۷۳ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 انسان، «یوسفِ» وجودش را و «یوسفِ» صدقش را که قرآن می‌‌فرماید «یوسف ایها الصدیق»، این را دارد به چه قیمتی می‌فروشد؟ به همین حرف‌های سست و بی پایه و اساس؟! به همین نشستن و با گوشی بازی کردن؟! با همین تعامل و تخاطب را پیچیده کردن؟ با همین اغراض دنیایی را دنبال کردن؟ آخر به چه قیمتی؟ با توهم؟ 🔸 آن وقت این‌هایی که یوسف را می‌فروشند بعد به مشکل و قحطی می‌خورند! یوسف فروشی،‌ قحطی به‌دنبال دارد. حالا آن اتفاق در عالم خارج و در داستان حضرت یوسف بود و تاریخ بود [و قحطی خاص خودش ار داشت] 🔹 عالم باطن هم با یوسف فروشی در وجود و خانواده‌ی فرد، در زندگی و سرنوشت فرد یک نوع قحطی دیگر می‌افتد.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 چه بسا انسانی دارد در مسیری رد می‌شود و خیر از کنار او رد می‌شود و رزق او نمی‌شود. 🔸 مثلا یک ولی از اولیای خدا رد می‌شده و ممکن بود که یک کلمه صحبت بکند [و او را متحول کند]؛ می‌شده که یک دستگیری بکند ولی او مستحق نبوده است. 🔹 یا قلب انسان یک توجه به آقا بقیة‌الله علیه‌السلام بکند و بهره‌ای ببرد و حضرت عنایتی بکنند؛ ولی این شخص با خیالات خود درگیر بوده است و ذهنش جامد بوده است و الان مستحق نیست! نه الان، بلکه ایام هم بگذرد، باز تا مستحق نشود رزقش نمی‌شود؛ 🔸 آن چیزی که به انسان حیات می‌دهد، همان توجهات است و الا روزنه‌ی خیر باز است.‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دستورالعمل قرآنی برای درمان انواع ترس‌ها 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ چهار دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1403.8.29 سخنرانی حجت الاسلام ناصری~1.mp3
10.69M
🎧 الهی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۴۴ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۸/۲۹ 📍در مدرسه المهدی قم در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه قم 🔺 @nasery_ir ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌
92.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 الهی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۴۴ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۸/۲۹ 📍در مدرسه المهدی قم در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه قم 🔺 @nasery_ir ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌
🔻 مرحوم سید شفتی، زیاد اهل احتیاط بود و خیلی مسائل را مراعات می‌کرد و قائل بود که شب جمعه آن هم در مسجد، شعر خوانده نشود. 🔸 می‌گویند حاجی کلباسی [بخاطر رعایت این فرمایش سید] این شعر را اینطور نقل می‌کرد، و می‌فرمود: «ز عشق تا به صبوری اینطور که می‌گویند و العهدة علی الراوی، کمی کمتر یا زیادتر، هزار فرسنگ است». اینطور صحبت کردن بخاطر شدت احتیاط است که هم وزن شعر را به هم بزند و هم شعر را اصلاح کند «ز عشق تا به صبوری اینطور که نقل کرده‌اند و العهدة علی الراوی، کم یا زیاد، هزار فرسنگ است». 🔹 [به هرحال] این قضیه یک حقیقتی است. ز عشق تا به صبوری با آن پرانتزی که حاجی اضافه کرده، هزار فرسنگ است. 🔸 حرکت اولیه یک مسئله است و استقرار، ثبات و ادامه، [مسئله‌ی دیگری است.] کد ۴۳۷۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ» (به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است! فصلت۳۰) 🔸 معمولا آنطور که انسان شروع می‌کند، همان‌طور ادامه نمی‌دهد. روح ما اینطور است و در تصوراتمان فکر می‌کنیم ما همین هستیم که داریم می‌رویم و یک تاج بزرگ از معارف الهی روی سرمان می‌گذارند. نه [اینطور نیست] نگاه‌های ما خیلی کوچک و کودکانه است. نمی‌شود کودک و کوچک ماند. 🔹 ما مانند کودکی هستیم که باید بزرگ شویم. باید شرح صدر بیاید. جنس نفوس تغییر می‌کند تا بتواند وسیع و بزرگ شود. خیلی مسیر باریکی دارد ولی [هیچ] اسبابی برای حرکت مثل اُنس با قرآن و توسل به اهل بیت (علیهم السلام) نزدیک کننده نیست. کد ۴۳۷۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 راهکار دفع بلا و دشمنی 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 گاهی یک نفر عالم قدس را کوچک و خیالی تعریف می‌کند. او با خیال زندگی می‌کند، با خیال می‌میرد و یک باغچه‌ی کوچکی هم تصور کرده است که یک مقدار از آن را سبزی کاشته است و یک مقدار از آن را... این هم بهشت او است و یک گودالی هم درست کرده است که مثلاً اگر انگشت او به آن سمت برود، می‌سوزد و تمام جهنم او و تمام بهشت‌ او در یک محدوده‌ی خیالی می‌چرخد. 🔸 این یک مسئله است، ولی یک وقت است که بنا است ماها نسبت به شناخت خود، معارف اهل بیت، خدای متعال و عالم غیب به سمت عمق معارف قرآنی برویم، طبیعتاً راه بی‌پایان جلوی ما است. کد ۸۴۷۳ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 آن نگاه کودکانه است که هیچ فضای خاکستری بین خود و مقصد قرار نمی‌دهد و می‌گوید اینجا که من هستم سیاه است، دو قدم آینده سفید است و من این دو قدم را بردارم به حضرت بقیه الله روحی له الفداء یا به خدا می‌رسم. 🔸 قضیه این نیست، بلکه راهی طولانی برای بشر است که واقعاً خود را بشناسد. کد ۸۴۷۳ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 یکی از دوستان برای سخنرانی به تهران رفته بود و برگشته بود و موضوعی را راجع به فتنه‌ای که بعد از پیغمبر خدا (صلی الله علیه و آله) امت را گرفت، طرح کرده بود. همان فتنه‌ای که در موردش روایت آمده که همه مردم مرتد شدند مگر چند نفر. 🔸 ولی من به آیه‌ای برخورد کردم که گاهی قرآن مرکز فتنه و اسباب ظهور و بروز فتنه را تذکر می‌دهد و آن بخش مهمی است. فرمود که: «لا تَجْعَلُوا دُعاءَ الرَّسُولِ بَيْنَكُمْ كَدُعاءِ بَعْضِكُمْ بَعْضاً قَدْ يَعْلَمُ اللَّهُ الَّذينَ يَتَسَلَّلُونَ مِنْكُمْ لِواذاً فَلْيَحْذَرِ الَّذينَ يُخالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ أَنْ تُصيبَهُمْ فِتْنَةٌ أَوْ يُصيبَهُمْ عَذابٌ أَليم‏؛ صدا كردن پيامبر را ميان خود مانند صدا كردن [معمولى‏] يكديگر قرار ندهيد. خدا كسانى از شما را كه در پناه يكديگر دزدانه در مى‏روند خوب مى‏شناسد. پس كسانى كه خلاف امر او مى‏كنند، بايد بترسند كه يا بلايى به ايشان برسد، يا عذابى دردناك. (نور۶۳)». 🔹 در این آیه نوع آداب و ادب لازم برای مخاطبت با پیغمبر خدا (صلی الله علیه و آله) را نشان می‌دهد. بعد هشدار می‌دهد که اگر این آداب و ادب را رعایت نکردید دچارفتنه می‌شوید. «فَلْيَحْذَرِ الَّذينَ يُخالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ أَنْ تُصيبَهُمْ فِتْنَةٌ أَوْ يُصيبَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ». 🔸 همیشه آن‌چه که در ذهن و خیالات ماست این است که یک کوتاهی فقط منجر به عذاب الیمی بشود. اما خود قرآن تذکر می‌دهد که گاهی عذاب به گونه‌ای است که خودتان متوجه نمی‌شوید یعنی یک کانال فتنه برای شما پیدا می‌شود که نهایتاً مساوی با عذاب الیم است یا منجر به عذاب الیم خواهد شد. 🔹 این‌ها وقتی از وجود مقدّس رسول خدا (ص) قدرناشناس بودند، این قدرناشناسی‌ها در طول مدت و عمل نکردن به شرایط آداب و ادب منجر به فتنه خواهد شد. این حرف روی حساب و کتاب هم هست و دور نیست. ادامه دارد... کد ۸۵۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 یک نمونه آن زبیر است. در جنگ جمل هر طوری بود آقا امیر‌المؤمنین علیه‌السلام زبیر را خواستند و زبیر محضر حضرت رسید. حضرت فرمودند: زبیر یادت هست که در کوچه‌های مدینه با پیغمبر خدا می‌رفتی، من رسیدم و تو به پیغمبر خدا صلی ‌الله‌ علیه و آله و سلم گفته بودی که یا رسول‌الله، علی خوب است اما تبختر دارد و پیغمبر خدا به تو فرموده بودند که: خاموش باش. تو نسبت به او ظلم خواهی کرد و وای بر تو هنگامی که کلاب حوأب بر تو پارس کند. 🔸 زبیر تازه این جمله را یادش آمد که برای سال‌های قبل بود. حضرت فرمودند: می‌دانی حوأب کجاست؟ همین‌جا که داشتید می‌آمدید و سگ‌های حوأب بر شما پارس کردند. 🔹 این یک بخش است. آن‌ها مراعات آداب و ادب را حتی نسبت به خود رسول خدا(ص) نداشتند. گاهی خدماتی انجام می‌دادند. در خود جریان سقیفه، حمله‌ای که خانهٔ حضرت زهرا سلام‌الله علیها کردند. زیبر ایستاد، اما چه سود؟ «گاهی خانه از پای‌بست ویران است»، 🔸 منتها علت انحراف بیشتر زبیر در طول مدت بر اثر تسلط فکری بود که فرزندش عبدالله بر او داشت. از جهت فکری با پدر کاملاً هماهنگ شده بود و مانند یک چاهِ مسموم بخاراتِ سیاسی متصاعد می‌کرد و این پدر تحت تأثیر او بود، چون که ارتباطشان با هم زیاد بود ولی وقتی امیرالمؤمنین علیه‌السلام این را فرمودند، متحیّر شد اما چه زمانی متحیّر شد؟ وقتی که جنگ جمل را به راه انداخته بود، ولی گریزی ندید مگر اینکه کناره بگیرد ولی بعد از این همه آشوب و فتنه، دست روزگار امان نمی‌دهد که کسی اینطور خودش را کنار بکشد و برود جای خلوتی نماز بخواند و روزه بگیرد. این خبرها نیست و اعمال انسان دامن‌گیر انسان است. 🔹 بالأخره نوع مخاطبت و ادبی که گاهی لازم بوده ولی فرد نداشته و نوع قدرشناسی که نبوده، این‌ها خیلی زیاد بوده است. حق مطلب ادا نمی‌شده است و لذا منجر به فتنه‌های عظیمی شد و دامن همهٔ آن‌ها را گرفت. کد ۸۵۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
💠 ادوار تاریخ و تکرار آن‌ها 🔻 قرآن از حضرت آدم (علیه السلام) که شروع می‌کند، این فصل را تا پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) تمام می‌کند. این‌ها اسطوره‌هایی هستند که [با هم] یک دورِ تمام، می‌شوند. حالا [در مورد] آن دور تمام هم باید بعد توضیح داده شود که یعنی چه؟ 🔸 آخرین [مورد] در بخش اسطوره‌ها، رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) است. منتها در تفسیر آیه‌ی «لَتَرْكَبُنَّ طَبَقًا عَنْ طَبَقٍ» (همه شما پیوسته از حالی به حال دیگر منتقل می‌شوید (تا به کمال برسید). انشقاق/۱۹) دیدم که در آنجا به این معنا اشاره می‌کند که هر دوری را طبقی می‌داند و این طبقات، در فصول زمان و دوران‌ها تمام می‌شود و گاهی قضایای گذشته در دوره‌های بعد تکرار می‌شود. 🔹 گویا روایت هم دارد که همانطوری که عایشه بر شتری سرخ‌موی سوار شد و جنگ جمل راه افتاد، همچنین یکی از همسران حضرت موسی (علیه السلام) أیضاً سوار بر شتری سرخ موی شد و با جناب یوشع (علیه السلام) به جنگ پرداخت. او در یک طبق بود و این در طبق دوم [است]. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 💠 نقش رسول خدا (ص) در ادوار تاریخی 🔻 «الخاتم لما سبق» (پایان‌دهنده گذشته) [یعنی] حضرت دور اسطوره‌های انبیاء (علیهم السلام) را تمام کرد و شاید خاتِم و خاتَم هم یک ربطی با این قضیّه داشت که [آن دور] تمام شد و ختم قضیّه شد و «الفاتح لما استُقبِل» (آغازگر آینده) [یعنی] کلیدش با اهل بیت (علیهم السلام) در فصل جدید شروع شد. 🔸 به یک اعتبار فصل طبقه‌ی ثانی با آن وسعت، شروع کننده‌اش رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) است. «الفاتح لما استقبل»، دَوَران و دورانِ دَوَران بعد و فصل بعدی از اینجا شروع می‌شود و این سرفصل‌ها، کلیدهایی برای شناختن معارف الهی است. 🔹 ببینید خدای متعال در یک جمله‌ی کوتاه به چه مطالبی اشاره می‌کند که ما را به معارف منتقل کند. با یک کلمه‌ی «الخاتم لما سبق و الفاتح لما استقبل». شاید خیلی‌ها هم به این جمله نگاه کنند و بگویند یعنی چه و با یک علامت سؤال بخواهند کل قضیّه را مخدوش کنند. در حالی که بسیاری از ابواب معارف در همین دو کلمه و در همین دو جمله است. 🔸 قرآن در بخش الگوسازی، در این طبقات و یا طبقه‌های اولیه و یا طبقه‌ی اولی، چینش اسطوره کرده است. سند۷۸۲ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کنترل خیال و قوه واهمه 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌