فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سخنرانی_تصویری #صبر #امام_حسن
🎥 موضوع: صبوری در زندگی مشترک
🎤 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
🗓 تاریخ جلسه: --/۱۳۹۸/۳
⏱ زمان: ۱۸ دقیقه
📥 حجم: ۲۲ مگابایت
🎞 آپارات: aparat.com/v/dfQeJ
🔺 @nasery_ir
* #قرآن #سحر
🔻اگر از ماه مبارک رمضان همین انس با سحر و قرآن نصیب کسی شده باشد، خیلی بهره برده است.
اجازه ندهید انس بین شما و قرآن و سحر بعد از ماه مبارک از دست برود...
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
* #نفس #شوال #رمضان
🔻بعد از ماه مبارک طبیعتا یک رجوع به نفسی اتفاق می افتد؛ منتهی رجوع به نفس هم سخت است؛ دانايي و پختگي ميخواهد.
گذشت، انزوا و اشتغال به اعمال صالح ميخواهد.
🔸نباید انسان خودش را از همه حيث رها كند. طرف در طول ماه مبارک، روزه ميگرفته، قرآن زياد ميخوانده، خوابش كم بوده، خوراكش همان افطار و سحر هم كم بوده و خيلي خوب پیش می رفته
🔹یک مرتبه حالا مثلا فرض كنيد كه اربعين تمام شد یا ماه رمضان تمام شد؛ ديگر روزه نميگيرد. قرآن هم نميخواند. خوراكش هم زياد ميشود. آن ساعات تنهايي و فراغت که داشته را هم ديگر مشغول به امور غیر عبادی می شود و ...
لذا يك مرتبه دچار مشكلات ميشود؛ این طور رجوع کردن به نفس خيليها را به خطر نزديك ميكند.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
#قرآن
💠 تنوع شخصيت ها در قرآن
🔻پيغمبرخدا و اهلبيت علیهم السلام بيدليل اينقدر سفارش به قرآن نميکردند. ترکيب عجيبي از امور غريب است. انواع شخصيتها را دارد. سرنوشتي باشد، دارد. پدر و پسر، خانوادگي باشد، دارد. ابراهيم و اسماعيل را شاهد هستیم که پدر اشرف از پسر است و هر دو نبي و همراه هستند. نوح و پسرش را دارد که پسر ناخلف است و پدر در اوج معنا و قدس و تقوا است. [حضرت یعقوب و یوسف هر دو نبی که پسر در اوج است.] همين يک موضوع فقط، انواع دارد.
🔸از طرفی در مسیر باطل، فرعون و وزیرش هامان را دارد. در روايت است هر مشاور خائني، در قيامت با هامان مشهور ميشود، از اينکه معتمد است و خيانت کرده است. از طرفی در مسیر حق موسي و هارون را دارد. رسولخدا و اميرالمؤمنين (عليه السلام) را دارد. اگر موضوعشناسي عميق باشد، در همه موضوعات همين طور جامع است.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
#امام_زمان
💠 آمادگی های شیعه، قبل از ظهور
🔻آمدیم و امام زمان علیه السلام آمدند، شیعه چقدر تهیا دارد؟ اینقدر تهیا دارد که سلاح را بردارد، جانش بر کف باشد و حرکت کند؟ جانش را فدا کند؟ خوب است، ولی کم است. چرا؟ به خاطر این که فرج و ظهور حضرت بقیّة الله (روحی الفداه) برای اقامۀ عدل است، یک مرتبهی مقدّمی آن، افرادی جان بر کف میخواهد. گام بعدی این است که میخواهد در تمام دنیا اقامۀ عدل کند.
🔸 ممکن است یکی از مشکلات، این باشد که بگویند در این قاره آفریقا، یک میلیارد گرسنه است، چه برنامهای دارید؟ شیعه باید اینقدر خودش را رشد بدهد، ارتقاء پیدا کند، برنامه داشته باشد. بنا نیست که همه کارها را حتی زمان ظهور حضرت، با اعجاز حل شود. با رشد شیعه شروع میشود. این رشد، رشد فردی است و بعد از آن، فرد به رشد جمعی باید ارتقاء پیدا کند و هرچه بیشتر، بهتر. باید همۀ افراد به یک بلوغی برسند. و این بلوغ، دست به آن پیدا نمیتوان کرد مگر این که مدیریّت بر خویشتن را یاد بگیریم.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
#قرآن
💠 راه ادراک اسرار قرآنی
🔻قرآن اسراری در لایههای مختلف به صورت پنهان دارد ولی برای چه کسی؟ برای کدام نگاه؟ برای کدام شاکله؟
🔸 باید ساخته شد و انس پیدا کرد و ارتباط پیدا کرد. آن وقت انسان میبیند که هر چه بیشتر کار میکند، نصیب بهتری و بیشتری دارد.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
#اهل_بیت
💠 تشنگی جوامع نسبت به معارف اهل بیت علیهم السلام
🔻من گاهی مطالعه میکردم، گاهی حضور داشتم میبینم تشنگی جوامع، حداقل همسایههای خودمان که فعلا پنجرههایی باز است به سمت درک فرهنگ اهل بیت، میبینم که تشنۀ معارف اهل بیت هستند. قواعد سلوکی و معرفتی از غیر اهل بیت، تشنگی فرو نمینشاند.
🔸 یکی از دوستان که خودش مبلّغ آلمان است، دیروز نقل میکرد، برخورد کرده بود به برخی دانشمندان که میگفتند: ما مطالب معرفتی و دینی را از کانالهای اهل سنّت بررسی کردیم، ولی تامین نیست، فقط با معارف شیعی و تجزیه تحلیلهای شیعی میتوانیم کار کنیم. تشنگی را برای آنها فرونمینشاند، چون آنها حسین ندارند، آنها معلم ندارند، آنها اهل بیت علیهم السلام را ندارند.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
#مشکلات #موت
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام:
Instagram.com/nasery_ir
#ابوذر
🔻در مورد ابوذر (علیه السلام) دارد که عثمان، 200 درهم داد به یک غلامی، به یک عبدی، به یک بندهای و گفت که این را ببر و بده به ابوذر و اگر از تو قبول کرد، تو را هم آزاد میکنم چون می دانست ابوذر قبول نمیکند. غلام، 200 درهم را برداشت و آورد خدمت حضرت ابوذر. حضرت ابوذر گفت: این چیست؟ غلام گفت: هدیهای از طرف امیرالمومنین -یعنی عثمان- است. حضرت ابوذر فرمود: به همه 200 درهم میدهند یا فقط به من میدهند؟ گفت: نه، فقط به شما. فرمود: «انا اغنی الناس»؛ من وضعم خوب است. غلام دید که زندگی ندارد، گفت: تو چه داری که وضعت خوب است؟ گفت: این نان است و این هم خرما. نان خشک و خرما دارم، وضعم خوب است و این 200 درهم را نمیخواهم. غلام اصرار کرد و حضرت ابوذر گفت: نمیگیرم. غلام خواست ایشان را تحریک کند، گفت: اگر قبول کنی، من هم آزاد میشوم. حضرت ابوذر گفت: دلم میخواهد که یک بنده آزاد شود، ولی به چه قیمتی؟ من بنده می شوم. من اگر این را قبول کنم، نمیتوانم فریاد بزنم. (رک: روضة الواعظين و بصيرة المتعظين ج2، ص: 284)
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
#امیرالمومنین #شیخ_حسنعلی_نخودکی
💠 توسل به اميرالمومنين و خروج از بنبستها
🔻فرزند مرحوم حاج شيخ حسنعلي نخودکي ميگويد: اين شعر را پدرم اواخر زياد ميخواند:
زمانه بر سر جنگ است يا علي مددی
مدد ز غير تو ننگ است يا علي مددی
گشایش کار دو عالم به يک کرشمهي توست
به کار ما چه درنگ است يا علي مددی
🔸نقل ميکند پدرم گاهي ميگفتند: به دنبال حاج مستور برويد که بيايد مدح اميرالمؤمنين بخواند تا دل ما طراوت پيدا کند. او شعرهاي خیلی خوبي در مدح امیر المومنین ميخوانده است.
🔹در هر بنبستي، راه خروجي آن توسل به اهلبيت (عليهم السلام)، مخصوصاً آقا اميرالمؤمنين است. چون که حالت پدري، آخرين حدّ است. «أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّةِ» آقا اميرالمؤمنين بالا سر کار است. [ امیر المومنین بر امور احاطه دارد.]
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
#رشد
🔻کوتاهی نکنیم. بهترین نسخههای عالَم در اختیار ماست. اگر بدانیم که یک کلمۀ قرآنی میتواند ما را مشغول کند، مشغول چه؟ امیر المؤمنین در نهج البلاغه راجع به شیعه، راجع به اهل معرفت میفرماید: «هَجَمَ بِهِمُ العِلم»؛ (الغارات،ج1، ص 91) این خیلی حرف است؛ علم به اینها هجوم میآورد!
🔸 راجع به شب قدر از امیر المؤمنین (علیه السلام) سؤال کرد. حضرت جواب دادند. گفت: آقا متوجه نشدم! یک جواب دیگر دادند. گفت: آقا نمیخواند، متوجه نشدم، ذهنم نمیگیرد. یک جواب دیگر دادند. گفت: متوجّه نشدم. فرمودند: چه کار کنم؟ تو متوجه نشدی، فقط یک کار بکن و یک خدمتی بکن، این مطالبی را که از من شنیدی در میان قوم و قبیلۀ خودت اینها را تکرار کن، شاید در قوم و قبیلۀ شما، نجیبی هست که مستحق این علوم است، او مطلب را میگیرد. (الغارات، ج1، ص 108) این مطالب آمده است در کتاب اهل بیت. این رشد فقط درِ خانۀ اهل بیت پیدا میشود.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
#توکل
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام:
Instagram.com/nasery_ir
#امیرالمومنین #شیخ_انصاری
💠 بوسیدن آستانه حرم امیرالمومنین علیهالسلام
🔻مرحوم دربندي از علماي زمان شيخ انصاري و فوق العاده ولايتي بوده است.
در ایامی که مرجعیت به جناب شيخ انصاري رسيد مرحوم در بندي در حرم امیرالمومنین شيخ انصاري را ملاقات کردند.
🔸 به جناب شيخ انصاري گفت: شيخنا مسئلة؟ شيخ انصاري فرمودند: بله! بفرماييد.
پرسيد: نظر شما درباره بوسيدن آستانه ورودي حرم آقا امير المومنين (ع) چيست؟
(چون از سابق بعضی زوار هنگام ورود، آستانه را مي بوسيدند و پيشاني را هم مي گذاشتند. اين شبهه برانگيز شده بود...لذا مرحوم در بندي نظر شيخ انصاري را جویا شد.)
🔹 شيخ انصاري فرمود: بوسيدن آستانه آقا امير المومنين بما انّه آستانه آقا امير المومنين، جایز نیست! آستانه آقا امير المومنين را سلمان فارسي، سلمان محمدي (ص) بايد ببوسد، آستانه آقا امير المومنين را حضرت ابالفضل (ع) بايد ببوسد،
بله، بوسيدن آستانه آقا اميرالمومنين مانعي ندارد از باب اينکه جاي پاي زوار حضرت ابالفضل است!
🔸 مرحوم در بندي اين را که شنيد خيلي لذت برد، و گفت: چنين فردي بايد مرجع شيعه باشد.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
#حضرت_کمیل #وهم #معرفت
💠 گفتگوی حضرت علی و کمیل در حدیث حقیقت
🔻جناب کميل طالب حقيقت بود. روزی به اميرالمؤمنين علیه السلام عرض کرد: «يا اميرالمؤمنين ما الحقيقة؟» (حقیقت چیست؟) حضرت فرمود: «مالک و الحقيقة؟» (تو را چه به حقیقت؟) اين جواب خيلي اوج دارد. اين سؤال خيلي پيچيده است. تو را به اين حرفها چه کار؟ از چنين آقايي، چنين جوابي دور نيست.
🔸 [جناب کمیل] وقتي ديد اين تير به هدف اصابت نکرد عرض کرد: «أولستُ صاحب سرّک؟» مگر من صاحب سرّ شما نيستم؟
حضرت کنترلش کرد و فرمود: «بلى ولکن يرشّح عليک ما يطفح منّی [بله ولی آنچه از اسرار من به تو می رسد ترشحی ناچیز است]
شما -به تعبير مردم- از نم بیرون کوزه استفاده ميکني. اين خبرها نيست.
🔹 ديد باز اين تير هم اصابت نکرد. از در ديگري وارد شد. عقيده ام اين است که خود آقا اميرالمؤمنين(ع) از باب آن ولايت کليه که دارند سائل را دارند جهتدهي ميکنند. [ اینبار باتواضع ] عرض کرد: «أ و مثلک يخيّب سائلا؟؛ آیا بزرگواری مثل شما سائل را ناامید می کند؟»
🔸 اينجا ديگر آقا اميرالمؤمنين کوتاه آمدند، فرمودند: «الحقيقة کشف سبحات الجلال» عرض کرد: «زدني بيانا» من متوجه نشدم. حضرت توضيح دادند و در فرازی فرمودند: «الحقيقة محوالموهوم» يعني بشر تو يک ساختار توهمي، برای خود ساخته ای. حتي حقايقي را که فکر ميکني حقيقتند ساخته و پرداخته ذهنيت خودت هست. اگر از موهوم بيرون بيايي به حقيقت رسيدهاي.
🔹 اين مانعِ بزرگ است. اين قوه به گونهاي بر نفوس احاطه پيدا کرده که تمام کارها را سامان می دهد. این قوه در جاي خودش يک ضرورت است. منتها درصد مديريت و اعمال از ناحيه قوه واهمه بدون فيلترهاي تصفيه، انسان را دچار مشکل ميکند.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری #نحله_نجف #الگو
🎥 موضوع: مروری بر حالات بزرگان نحله نجف
🎤 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ زمان: ۵ دقیقه
📥 حجم: ۱۱ مگابایت
🎞 آپارات: aparat.com/v/nVXNH
🔺 @nasery_ir
🔻هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع، به دست وهابیت ملعون، تسلیت باد.
ان شاء الله بزودی با فرج فرزندشان بهترین صحن و سراها را برای این بزرگواران بسازیم.
اللهم عجل لولیک الفرج
🔺 @nasery_ir
#امام_زمان #تشرف
🔻وقتی ابن مهزیار خدمت حضرت میرسد، حضرت میفرماید: «يَا أَبَا اَلْحَسَنِ، قَدْ كُنَّا نَتَوَقَّعُكَ لَيْلاً وَ نَهَاراً» (دلائل الإمامة ، ص541) یعنی شبانهروز ما منتظرت بودیم. میگوید: «لَمْ أَجِدْ مَنْ يَدُلُّنِي إِلَى اَلآنَ» کسی نبود که من را بیاورد.
🔸 به حسب ظاهر، راست میگوید، اما به حسب باطن، حضرت قاعدهاش را به هم میزند، میفرماید: لا يَا اِبْنَ اَلْمَهْزِيَارِ! کسی که حالا فرستاد، 20 سال پیش هم میفرستاد. ولی مشکل جایی دیگر است. گفتم: آقا مشکل کجاست؟ فرمود: «وَ لَكِنَّكُمْ كَثَّرْتُمُ اَلْأَمْوَالَ»؛ فکر اقتصادیتان میچربد بر فکر مهدویتان؛ ولی شیعه اینجور نیست. اگر بنا باشد مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیریند.
🔹 «وَ لَكِنَّكُمْ كَثَّرْتُمُ اَلْأَمْوَالَ وَ قَطَعْتُمُ اَلرَّحِمَ» مسائل عاطفی و آداب و ادب مراعات را نداریم، داریم با قواعد خودمان زندگی میکنیم، روزگار میگذرد، ولی عواطف میماند، این نهایت و قلّۀ قواعد دینداری درست است که حضرت اشاره میکنند: «قَطَعْتُمُ اَلرَّحِمَ»
🔸 در این موقعیت حضرت سه قاعده را به دست میدهند برای امام زمانی شدن، «وَ لَكِنَّكُمْ» اولاً خطاب را به خود مهمان نمیبرند که بگویند «تو» بلکه میگویند «کُم»؛ شماها، معاشر شیعه، به خاطر این که این [ابن مهزیار] اذیّت نشود، این خیلی مراعات است در تخاطب. و علامت صدقت است، صدقِ تشرّف...
ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل...
🔻«وَ لَكِنَّكُمْ كَثَّرْتُمُ اَلْأَمْوَالَ»؛ در صدد تکاثر بودید و زیاد کردن [اموال] به گونهای که طلبتان نسبت به امام زمان (علیه السلام) تحت الشعاع زیادهخواهی مالیتان قرار گرفت.
🔸 این نکته اش اینجاست نه این که بگویند اشکال دارد، نه، اما اگر ما امام زمان را میخواهیم، آن هم ملاقات با ایشان را میخواهیم، آن هم شرایط دیگری دارد.
🔹 «وَ لَكِنَّكُمْ كَثَّرْتُمُ اَلْأَمْوَالَ وَ قَطَعْتُمُ اَلرَّحِمَ» داری زندگیات را مدیریت میکنی، مواظب باش که قوانین عاطفی ارتباط با ذوی الارحام [را رعایت کنی]، چون [اگر رعایت نکنی] کسی صدایش درنمیآید، ولی دردش هست و [از این قطع رحمِ شما رنج می برد]. [باید قوانین عاطفی را] با افراد، مخصوصا ذوی الارحام که حق و حقوقی دارند، تحت الشعاع [مسائل اقتصادی] قرار ندهید.
🔸 «وَ تَجَبَّرْتُمْ عَلَى ضُعَفَاءِ اَلْمُؤْمِنِينَ» این را هم کلی میگویند: شماها پایتان رفت روی پای یک نفر، بر نمیدارید، فشار میدهید و نکنید [این کار را]، اگر امام زمان را میخواهید، پس مواظب باشید.«وَ تَجَبَّرْتُمْ عَلَى ضُعَفَاءِ اَلْمُؤْمِنِينَ» یعنی در جامعۀ مهدوی نباید فاصلۀ طبقاتی خیلی باشد. و متأسفانه...
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
#دنیا
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام:
Instagram.com/nasery_ir
#امام_حسین
🔻به سیدالشهدائی که روز عاشورا، گریه میکردند، عرض کردند: یابن رسول الله! چرا گریه میکنید؟ فرمودند: به خاطر این جمعیّت. گفتند: کدام جمعیّت؟ فرمود: لشکر دشمن. گفتند: چرا برای اینها گریه میکنید؟ فرمودند: آخر اینها مرتکب کاری میشوند که مستحقّ جهنّم میشوند، ناراحتم.
🔸 برای دشمن گریه میکند آقا سید الشهداء. آن وقت فکر میکنید که دوستانش را رها میکند و تنها میگذارد؟ معادلاتمان را درست کنیم.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
#امام_حسین
🔻یک یا حسین، برای انسان ثبت میشود؛ برای خودش ثبت میشود، برای نسلش ثبت میشود. گاهی معادله و محاسبۀ ما نسبت به خودمان ابتدایی و غلط است و توجّهی به احسان و فضل الهی نداریم و اِلّا اینها همهاش صدق است. گاهی طول مسیر را نمیشناسیم، گاهی تضلع وجودی و حرکتیمان به سمت آسمان را خبر نداریم و اِلّا یک حرکت، یک یا حسین، یک لباس سیاه، یک جلسه، یک توجه، یک حرکت کوچک، مخفی از دید و توجّه و عنایت آقا سیّد الشهداء نیست.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
#امام_حسین
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام:
Instagram.com/nasery_ir
May 11
#هویت_شیعی
🔻در این فصل بزرگترین لطفی که خدای متعال به ما کرده، فصلی است که شیعه هویت پیدا کرده، گام بعد، سیاسات مدوّن برای فصل فعلی و فصلهای آینده است. گام بعد، نهادینه کردن این سیاسات است و دیگر وقتش است که ما قدر خودمان را بدانیم، ارتباط با قرآن، ارتباط با اهل بیت، جای دیگری یافت نمیشود.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir
#عمر_سعد #دنیا
🔻عمر سعد در روز عاشوار گریه هم کرد ولی گفت: فکر میکنید من ناراحت نیستم؟ میدانم که (حالا به تعبیر او) اذیت کردنِ مؤمن، جهنّم به دنبال دارد، اما از مُلک ری نمیتوانم بگذرم.
🔸 این شخصیّت ترکیبی بود. وقتی گفتند اینها میخواهند به نماز بایستند، حتی شمر گفت: بایستند به نماز، کاری با آنها نداشته باشید، جنگ را متوقف کنید تا نمازشان را بخوانند.
🔹 گاهی خود شمر در مسجد کوفه به نماز میایستاد ۴۰۰ یا ۵۰۰ نفر [پشت سرش] نماز میایستادند. شبیه به این داعشیها که الان هستند، روش تندِ خونخوارانه [دارند]، اما شخصیّت ترکیبی مردم را به این روزگار دارد میکشاند. یعنی دنیاطلبی، باعث می شود فکر کند کأنّه مجاز است خطوط قرمز را [زیر پا گذاشتن].
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺شناسه رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکههای اجتماعی:
🔘 @nasery_ir