eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
977 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
49.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قواعد سلوک معنوی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۹/۱۷ ⏱ زمان: ۲۲ دقیقه 🎞 آپارات: aparat.com/v/QeJtC 📍مدرسه علمیه صاحب‌الزمان علیه‌السلام، اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 1400.9.20 .mp3
10.02M
🎧 اهمیت، آثار و شرایط ذکر و توجه 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۹/۲۰ ⏱ زمان: ۴۱ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 علامه طباطبائی قدس سره می‌فرمایند: همینکه ما بگوئیم در قیامت انسان دارای جسمی است که غائط ندارد؛ همین مقدار بس است که بدانیم آن جسم با این جسم دنیوی فرق دارد. 🔸 راجع به عذاب جهنمیان در قرآن دارد که: وَ يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى‏ يَدَيْهِ يَقُولُ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبيلاً (فرقان:۲۷) (و به خاطر آور روزى را كه ستمكار دست خود را از شدّت حسرت به دندان مى‏گزد و مى‏گويد: اى كاش با رسول خدا راهى برگزيده بودم!) 🔹 یا راجع به خصوصیات جسمی حوریان بهشتی در روایات اوصاف عجیب و غریبی ذکر شده که با این جسم دنیوی فعلی بدون هیچ تغییر و تحولی مناسبت ندارد. 🔸 همچنین خواب در بهشت نیست و حال آنکه لازمه این جسم دنیایی خواب است و حتی انبیاء هم در دنیا نیاز به خواب و غذاخوردن و... داشتند. چنانچه در قرآن ذکر می کند که برخی مردم اعتراض داشتند به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله که: وَ قَالُواْ مَا لِ هَاذَا الرَّسُولِ يَأْكُلُ الطَّعَام‏ (فرقان:7) (و گفتند: چرا اين پيامبر غذا مى‏خورد) که مرادشان همان دستشوئی رفتن بوده ولی ادب قرآن اینطور اقتضا می کند که اینچنین بیان کند. 🔹 پس معاد، جسمانی است و منکرین آن کافر هستند؛ أما چه جسمی؟ و آنچه گفته شد جمع بین نظرات فقهاء و فلاسفه است.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
🔻 قوه‌ی باصره یکی از حواس پنج گانه ظاهری است؛ این قوه غالبا آنچه که وجود دارد را نمی‌تواند عینا درک بکند؛ لذا شما افراد را در مُدرکات خود مختلف می‌بینید. 🔸 رسول خدا فرمود که «اللهم ارنی الأشیاء کما هی» یعنی خدایا اشیاء را همانطور که هستند به من نشان بده. ما گاهی اشیاء را همانگونه که هستند درک نمی‌کنیم؛ 🔹 مثلاً یک قالی‌ای که فنی و تخصصی بافته باشند ما یک برداشتی از رنگ‌آمیزی آن داریم که یا لذت می‌بریم و یا نمی‌بریم؛ این رنگ‌آمیزی که من دوست ندارم آن آقا ممکن است دوست داشته باشد. 🔸 در خانه‌های مردم که بروید شما می‌بینید که رنگ پرده‌ها و مبل و فرش رنگ خاصی انتخاب شده است، این غالبا به خاطر روحیات خانم خانه است. از همین طریق می‌شود فهمید که او در چه شرایط روحی و روانی قرار دارد؛ ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 تازه شهر به شهر فرق می‌کند. شاید در شمال کشور که هوا رطوبی است رنگ‌های تند و تیز خیلی راحت قابل تحمل باشد و انسان دوست داشته باشد. 🔸 در شهرهای شلوغ رنگ‌های مات و مُرده بیشتر مصرف دارد، لذا قالی‌هایی که از آمریکا یا ژاپن یا فرانسه سفارش می‌دهند با هم متفاوت است. آمریکایی‌ها رنگ تند و تیز اصلاً دوست ندارند. 🔹 در شهرهای شلوغ رنگ‌های مات و مُرده و کدر دوست دارند، برخلاف شهره‌هایی که آب و هوای رطوبی دارند. شما از شمال که دارید رد می‌شوید رنگ درِ خانه‌ها را می‌بینید که مانند قرمز تند، صورتی تند، خیلی زیاد است و آن‌جا هم این مسئله گوارا است، پس شهر به شهر فرق می‌کند. 🔸 حالا غیر از شهر به شهر، برداشت افراد هم فرق می کند، یک قالی را یک متخصص وقتی نگاه می‌کند در یک نظر پنج نکته به ذهن او می‌آید و برداشت او چیز دیگری است، ولی من یک طور دیگر برداشت می‌کنم و ممکن است خیلی ساده از آن بگذرم. این پایین‌ترین مثال است. 🔹 ولی در معنا و عمق معنا هم «أشیاء کما هی» [همانطور که هستند] درک نمی‌شوند؛ یک شعر است که مثلاً من الآن در توحید می‌خوانم، یک نفر هفتاد درصد تحت تأثیر قرار می‌گیرد، یک نفر شصت درصد، یک نفر پنجاه درصد، یک نفر چهل درصد، یک نفر پنج درصد، یک نفر به دید ادبی و نقد به آن نگاه می‌کند، یک نفر به دید توحیدی به آن نگاه می‌کند اما نگاه جامع به آن نمی‌شود. ‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 در برزخ یا در بهشت رنگ‌ها فروغ، تجلی و جلوه دارند. در قیامت هماهنگی بالایی است، الآن آن کسی که این گلیم را بافته است ما نمی‌دانیم سلیقه‌ی خود او بوده است که این اشکال هندسی را گنجانده است؟ آیا در این اشکال نظم خاصی مراعات شده است؟ 🔸 ولی در قیامت اگر دوتا بوته کنار هم هستند حساب و کتاب دارد. اگر نسیم این‌ها را حرکت می‌دهد روی حساب و کتاب حرکت می‌دهد. اگر پرنده‌ای یک مقدار آن طرف‌تر سروصدا می‌کند موزون است و با حرکت بوته ها هماهنگی دارد، وقتی نسیم به یک دشت گُل یا گندم یا هرچه، می‌خورد همه‌ی آن‌ها یک دست و روی نظم خاصی حرکت می‌کنند و می‌روند و برمی‌گردند. 🔹 رنگ آن‌ها در رفت با رنگ آن‌ها در برگشت فرق می‌کند؛ چونکه اشیاء در آنجا روح دارند و ارتباط خاصی با مؤمن دارند. حیوانات هم آن‌جا هستند، روح حیوانی آن‌جا هم وجود دارد، حیوان باید باشد که«وَ لَحْمِ طَيْرٍ مِمَّا يَشْتَهُونَ» (واقعه:۲۱) (و گوشت پرنده از هر نوع که مایل باشند! در بهشت هست) هم باشد. انواع و اقسام حیوانات هستند.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 حضرت ابراهیم می فرماید: «يا أَبَتِ إِنِّي أَخافُ أَنْ يَمَسَّكَ عَذابٌ مِنَ الرَّحْمنِ فَتَكُونَ لِلشَّيْطانِ وَلِيًّا» (مریم:۴۵) (ای پدر، از آن سخت می‌ترسم که از خدای مهربان بر تو قهر و عذاب رسد و به دوزخ با شیطان یار و یاور باشی.) 🔸 اول انسان به خاطر گناهان و معصیت‌های پی در پی به مرحله ای می رسد که عذاب خداوند به او می رسد، بعد نوبت به این می رسد که ولیّ شیطان شود. 🔹 در انتخاب کلمه رحمن در این آیه نکته ای است که کار خداوند رحمانیت است ولی دیگر شخص باید آنقدر گناه کند که رحمن برای عذاب نازل کند. ‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1400.9.23.mp3
9.25M
🎧 حوزه و طلبگی؛ بايدها و نبايدها 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۹/۲۳ ⏱ زمان: ۳۸ دقیقه 🎞 فیلم جلسه در آپارات: aparat.com/v/Ms2ix 📍در جمع طلاب و فضلای اصفهانی مقیم شهر مقدس قم 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
30.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حوزه و طلبگی؛ بايدها و نبايدها 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ: ۱۴۰۰/۹/۲۳ ⏱ زمان: ۳۸ دقیقه 🎞 آپارات: aparat.com/v/Ms2ix 📍در جمع طلاب و فضلای اصفهانی مقیم شهر مقدس قم 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلام الله علیها را محضر مبارک امام زمان علیه السلام تسلیت عرض می نماییم و همه باهم به نیت تعجیل در ظهور منتقم آن حضرت صلواتی می فرستیم و دست به دعا برمی داریم. 🔺 @nasery_ir
4_5789850905553666743.mp3
4.86M
* 🎧 روضه حضرت زهرا سلام الله علیها 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۴ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
* 💠 محوریت حضرت فاطمه 🔻 شرکت در محافل حضرت زهرا سلام الله علیها بسیار قیمت دارد؛ دنيا براي جزاي حضور در این مجالس کوچک است. خداي متعال در قيامت شيعه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را جزا خواهد داد. 🔸 همه دنيا با آن وسعت براي جزاي محبت فاطمي کوچک است. خداوند متعال با اين چينش، و اين الگو حضرت فاطمه را چطور معرفی کرده است؟! «فاطمةُ وَ اَبوها و بَعلُها و بَنوها» فاطمه هست و پدر فاطمه، فاطمه هست و شوهر فاطمه، فاطمه هست و دو فرزند فاطمه، اين‌ها الگوي کمال، رشد و معرفت ما هستند و همه علوم و معارف نزد اين‌هاست. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
* 💠 تجلیات معنوی فاطمی برای مردم 🔻 زندگي اهل بيت عليهم‌السلام مملوّ از تجليات معنوي بود. گاهي آن‌قدر اين تجليات زياد مي‌شد که حتي اهل ظاهر هم بهره‌هاي خودشان را مي‌بردند. 🔸 هر فردي از جهات فکري، معنوي و ايماني طبيعتاً در يک مرحله‌اي است؛ اما گاهي تجلي آن‌قدر زياد است که براي ديگران نیز محسوس مي‌شود. 🔹 روايتي از عايشه چنین نقل شده است: «کنّا نخيط و نغزل و ننظم الإبرة بالليل في ضوء وجه فاطمه عليهاالسلام. فاطمة الزهراء بهجة قلب المصطفی، ج1، ص180» عایشه می گوید: ما شب‌ها در روشنايي و نور چهره حضرت فاطمه، خياطي و ريسندگي مي‌کرديم و نخ را از سوزن رد مي‌کرديم. اين نور طبيعي است. اين نور معنوي است. در عالَم مشابه ندارد. ادامه دارد.‌.. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻عبارت «هم فاطمة و ابوها» [در حدیث شریف کساء] (مسکن الفؤاد عند فقد الأحبّة و الأولاد، ص 155،) عبارتی است که غیرمعصوم نمی‏تواند بگوید. عبارت، بسیار حساب‌شده است. من در قرآن هم یک چیزهایی برای تأیید این چینش پیدا کردم؛ منتها خدا توفیق بدهد که بشود یک وقتی درباره‏ اش توضیح داد. 🔸 حضرت زهرا سلام الله علیها مقدّم هستند، همان طوری که اسمشان اینطور آمده است؛ البته نه تقدّم به معنای افضلیّت؛ ولی «هم فاطمة و ابوها» یک نوع تقدّمی است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 چه‌قدر بايد اين نور تجلي داشته باشد که در شبِ تاريک، بتوانند از تجلي انوار باطني حضرت صديقه‌ طاهره استفاده کنند و خياطی و ريسندگي کنند! 🔸 گاهي اين انوار بيشتر هم بود، براي تمام اهل مدينه اين تجلي بود، چه روز و چه شب. (علل الشرایع، ج1، ص180) 🔹 گاهي منافات با نور خورشيد هم نداشت. نور خورشيد کار خودش را مي‌کند. کيفيتِ شعاع نور خورشيد تعريف شده است؛ ولي نور تجلي حضرت صديقه‌ طاهره به گونه‌اي ديگر است. 🔸 با اينکه اين‌ امور را از حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها مي‌ديدند ولي چرا قلبها در مقابل مقامات حضرت فاطمه خاضع نمي‌شد؟! جواب اين سؤال هم يک جريان و يک عالَمي دارد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
* 💠 عصمت فاطمی 🔻 يکي از افتخارات شيعه ارتباط با اهل‌بيتي است که در همه خلقت، پاک‌ترين هستند، در همه هستي، لطيف‌ترين هستند، مقرب‌ترين موجودات به حق تعالي هستند. 🔸 يک زاويه که شيعه را ممتاز مي‌کند اين است که اعتقاد به وجود الگوهايي دارد که اين‌ها دور معصيت، کفر، شرک، گناه و کلاً آلودگي نگشته‌اند و اين خيلي امتياز بزرگي است. 🔹 و در اين مدار، يعني مجموعه الگوهاي خدايي که براي شيعه هست، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در مرکز ايستاده است و در بين اسامي اهل‌بيت(علیهم السلام) هيچ نامي مانند نام «فاطمه»، مستقيماً با عصمت ايشان ارتباط ندارد. 🔸 نام فاطمه حکايت از دور بودن از پليدي، بدي، گناه، شرک و شرّ دارد، اين يعني عصمت. ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 در روايات متعددي، معاني زيادي براي فاطمه گفته‌اند؛ ولي در مجموع اين نام را خداي متعال براي حضرت زهرا(سلام الله علیها) قرار داد و خود اين نام حکايت از طهارت فاطمه زهرا(علیها السلام) و جدا بودن ایشان از گناه و بدي و پليدي مي‌کند. 🔸 البته نام فاطمه، قبل از حضرت زهرا(علیهاالسلام) نیز بود، مورخين نوشته‌اند که نام مادر حضرت خديجه بنت خويلد، يعني مادر حضرت زهرا(سلام الله علیهما)، فاطمه بود و همچنین فاطمه بنت اسد، مادر آقا اميرالمؤمنين(علیهما السلام) بود. 🔹 اين نام قبلاً هم بوده، اما براي حضرت صديقه طاهره اين نام از ناحيه حق تعالي معين شده است که حکایت از طهارت و عصمت این بزرگوار دارد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 علوم جنبی اخلاق مخصوصاً با نگاهی که الان می‌توان به اخلاق کرد، خیلی وسیع‌تر از گذشته است. 🔸 از جمله علوم تربیتی و روانشناختی هستند و شخصیت‌سازی که ابتدای کار است؛ بعد اعتدال در سجایا، بعد سیر و سلوک معنوی، همه یک قواره و در یک منظومه تنظیم می‌شود که از اول تا آخرِ بشریت را می‌گیرد؛ 🔹 یعنی حتی مدیریت و کیفیت مدیریت، زیرمجموعه‌های اخلاق – بمعناه الأعم - خواهد شد. در بخش حکمت عملی یا طبِ آن، می‌توان افراد را به گونه‌ای دیگر بررسی کرد مثلا یکی می‌گوید: من دائم گُر میگیرم و پر از حرارت می‌شوم. یکی میگوید: من دائم میخوابم. یکی میگوید: دائم افکارم متشتت است یا تندی و کندی افراد و ... 🔸 این‌ها را می‌شود از کانال‌های مختلف بررسی کرد. درمان این‌ها وقتی کامل خواهد شد که انسان به ابعاد مختلفِ درمانی و راهکارهای درمانی توجه داشته باشد؛ 🔹 حتی خلط و خبطی که در واردات قلبیه و در منامات پیدا می‌شود، این‌ها همه به گونه‌ای به اعتدال آدمی وصل است که راهکارهای متعددش باید بررسی بشود.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 سوال: اگر استغفار صرفا لفظی و بدون توجه باشد آثار دارد؟ 🔸 جواب: لفظِ تنها که نه، مُخِّ [مغز] آن توجه است، منتها اثر بیشتر در ادامه دادن و استمرارش است که معنایش را می‌رساند و بیشتر منجر به توبه می‌شود. 🔹 منتها می‌دانید استغفار مراتب دارد و با توبه فرق می‌کند؛ چون توبه یعنی بازگشت. بالاخره اندازه‌ها و حد و حدود اینها مساوی نیست. 🔸 انسان به هر اندازه‌ای که موفّق به استغفار حقیقی شد، توبه نصیبش می‌شود تا اینکه به یک حدّ نصابی برسد که مستحق این قسمت آیه هم خواهد شد که در مورد برکات استغفار می‌فرماید: «وَيُؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ» (هود،۱) (و به هر صاحب فضيلتى فضل او را [به تناسب كمالش‏] عطا كند.) ‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: ❁• تلگرام: t.me/nasery_ir ❁• ایتا: eitaa.com/nasery_ir ❁• واتساپ: www.al-hady.ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: 👉🏻 www.al-hady.ir ‌ ‌