eitaa logo
نشریه عهد
2.4هزار دنبال‌کننده
991 عکس
427 ویدیو
114 فایل
نشریه علمی و فرهنگی #عهد بستری برای گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه و عموم مخاطبین 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان انتقادات و پیشنهادات همکاری ،تبادل @gohari_67
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5978959917619348261.apk
7.99M
🔴نرم افزار اندروید نهاد 🔰جستجوی تمام کتابهای موجود در کتابخانه ها 📌نزدیکترین کتاب در ۳۰۰۰ کتابخانه کشور *️⃣*️⃣ کانال 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
حوزه و تعطیلات 💢‌ علی‏‌اصغر سهرابی 🔰کسانی به محضر علامه طباطبایی مشرف شدند و خواسته‏شان این بود که از ایشان بیاموزند چگونه خواب خود را به حداقل ممکن برسانند تا بتوانند از اوقات محدود عمر خود، بیشترین استفاده را کنند. جناب علامه، با حکمت سرشاری که داشتند، با این مضمون پاسخ گفتند که مگر اکنون از تمام اوقات بیداری‏تان کاملاً استفاده می‏کنید که نیاز به بیداری بیشتر دارید؟ 🌀این نکته، در مورد تعطیلات درسی حوزه نیز قابل تطبیق است. چرا که هرگاه بحث از تعطیلات حوزه می‏شود، اولین نکته‏ای که به اذهان حوزویان متبادر می‏شود این است که تعطیلات حوزه زیاد است و رشته درس، از هم گسسته؛ و فرصت سال تحصیلی محدود است و کم‏‌بازده. این نکته، اگرچه درست است و قطعاً باید در تعداد زیاد تعطیلات درسی حوزه، تجدید نظر صورت گیرد، اما نباید مسئله اصلی ما کم کردن این ایام باشد و بالابردن بازده ایام درسی حوزه را به این مسئله معلق نماییم. 🛑بنا بر فرمایش جناب علامه باید گفت آیا ما طلبه‏‌ها از همین ایام محدود سال تحصیلی حوزه، بهترین بهره را می‏بریم؟ آیا دغدغه متولیان نظام آموزشی حوزه، به حداقل رساندن تضییع اوقات درسی طلاب و بهترین استفاده ممکن از فرصت اندک طلبه برای علم‏آموزی می‏باشد؟ براستی راهبرد امروز حوزه برای بالابردن بازده نظام آموزشی حوزه چیست؟ 📢 لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ آخوند خراسانی سیاسی بود ⭕️ 🎤 بخشی از نشریه عهد با حجت الاسلام و المسلمین دکتر رمضان نرگسی عضو گروه تاریخ معاصر موسسه امام خمینی (ره) پیرامون شخصیت برجسته و چهره سیاسی مرحوم 💢ویژه نامه بعدی نشریه: بازشناسی شخصیت سیاسی آخوند خراسانی 📢 لطفا رسانه ما باشید ___ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
📝 حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری: ⚠️منبر جاي تبليغ کتاب خدا و معارف ائمه و اهل بيت(ع) است. آنچه اثربخش است، معارف اهل‌بيت(ع) است. منبري که از معارف قرآن و اهل بيت(ع) تهي باشد، مصداق ميوه‌اي است که آلوده به کرم شيطان است؛ چنين منبري مبلّغ اشخاص ناقص است نه مبلّغ امام صادق (ع)؛ 🛑مانند کسي که در يک منبر پنجاه بيت شعر مي‌خواند اما سه روايت از ائمه(ع) در کلامش به گوش نمي خورد. حتي توجيه مي کند که اين اشعار، ترجمه روايات است. شايد آن اشعار جاذبه داشته باشد و مخاطب را تهييج کند، اما آيا اثر روايت را دارد؟ آيا آدم ساز هم هست؟ به هر حال اثر آيات و روايات را ندارد. 🔵روحانيت بايد مبلّغ معصومين(ع) بوده و ادبيات تبليغش ادبيات ائمه(ع) باشد. تنها ادبيات ائمه، ادبيات مؤثر است و نفس تربيت مي‌كند؛ چرا که متناسب با فطرت است عهد شماره ۱۴ 📢 لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
آخوند خراسانی (ره) :اين سيل عظيم كه به نام تمدّن بشرى از بلاد غرب به سمت ممالك اسلاميّه سرازير است، اگر ماها رؤساى اسلام جلوگيرى نكنيم و تمدّن اسلامى را كاملا به موقع اجرا نگذاريم، اساس مسلمانى تدريجا از آثار آن سيل عظيم محو و نابود خواهد بود منبع: کتاب تنبیه الامة ص118
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 مخاطبان گرامی کانال نشریه عهد، عید میلاد مسعود امام زمان بر شما شیعیان آن حضرت تبریک و تهنیت باد. ان‌شاءالله امسال سال ظهور و تلاش در کنار خود آقا باشد. دعا برای ظهور را در این شب عزیز که متعلق به خود حضرت حجت است را فراموش نکنید. مجموعه خانه طلاب صمیمانه از شما التماس دعا دارند ....
🧐🧐 ✍ محمد هادی قراباغی داشتم اصول فقه درس می دادم در یکی از شقوق بحث إجزاء به دو گانه تجویز و عدم تجویز اون رسیدیم به مناسبت لفظ بدار، به رفقای خودم گفتم: بدار و مبادرت، یکی از ما است دیدید بچه وقتی احساس می کنه می خوای شکلاتش رو ازش بگیری نصف کنی فوری اون رو می گذاره تو دهنش تا به قول ما طلبه ها (سالبه به انتفاء موضوع) بشه❗️ 🔺این یعنی بدار و حرکت سریع بچه برای این که کار به تقسیم شکلات بین او و خواهرش نکشه 🔸 ما هم همین کار رو می کنه؛ قبل این که فرصت سبک سنگین کردن داشته باشه در یک حرکت سریع، به تصویر و فیلم روی صفحه گوشی اشاره می کنه و اون رو باز می کنه و می بینه؛ یا حرفی رو که نباید بزنه می زنه یا ... آخه می دونه اگر پای عقل به میون بیاد و سنجش سود و ضررهای نگاه حرام و آثار گفتن فلان حرف و ...، دیگه جایی برای لذت نفس باقی نمی مونه اگرچه گفتند: اگر لذت ترک لذت بدانی دگر لذت نفس لذت نخوانی پیشنهاد کاربردی👇 تمرین کنیم قبل هرکاری کنیم مراقب چشم های پاکمان باشیم مراقب زبان و اعضای دیگرمون باشیم از همه مهمتر مراقب دل امام زمانمون باشیم 🆔️ @hadianeha
🟢 سیزده بدر واقعی ما این است که از خودمان بیرون بیاییم، از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم، از ملَکات پست خودمان خارج شویم، از اعمال زشت خودمان که مانند تار عنکبوت دور ما تنیده است خارج شویم. 📗 یادداشت‏های استاد مطهری، ج۶، ص۱۳۱ 📌@motahari_ir 🌀🌀 خانه طلاب جوان🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از عهد
در سامانه سخا✅ 🔷 دوستانی که و می نویسند می توانند رایگان از سرویس قاصدک نور استفاده کنند. ✍️ اداره کل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، در راستای گسترش خدمات فناوری به طلاب و روحانیون معزز، طی تفاهم‌نامه‌ای با شرکت نور رایانه سپهر(وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی)، به ارائه نرم‌افزارهای علوم اسلامی و حوزوی در بستر وب (بر روی سامانه سخا) با شرایط ویژه و رایگان اقدام نموده است. 🔰 ؟ 🔻 میز کار مجازی قاصدک نور این امکان را می‌دهد که در مصرف فضای ذخیره‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار صرفه‌جویی کنید. با استفاده از این قابلیت در سامانه سخا، طلاب معزز در نسخه‌ای یکپارچه، از نرم‌افزارهای مختلف استفاده می‌کنند و نیاز به خرید و نصب نرم‌افزار بر روی سیستم‌های کامپیوتری نیست. از ملزومات این سرویس اتصال به اینترنت است. 📎 : 🔹دیگر مجبور نیستید هزینه هر نرم‌افزار را به‌صورت جداگانه پرداخت کنید، بلکه به‌صورت رایگان می‌توانید از تمام نرم‌افزارهای نور استفاده نمایید. 🔸برای استفاده از این قابلیت می‌توانید در بستر وب و از تمامی دستگاه‌های خود استفاده کنید؛ تلفن همراه، لب تاپ، تبلت یا هر دستگاه دیگر می‌تواند ارائه‌دهنده این سرویس به شما باشد. 🔹در این سرویس می‌توانید چند نرم‌افزار به‌صورت هم‌زمان استفاده نمایید. 🔸از نصب نرم‌افزارها بی‌نیاز می‌شوید. 🔹فضای دستگاه شما اشغال نمی‌شود. *️⃣*️⃣ کانال 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
ما حوزویان گاهی در نسبت با حاکمیت، به‏گونه‏ای رفتار می‏کنیم که گویا قرار بر این است که مسئولان، باید کار کنند و ما از کار آنان غلط بگیریم و ضمن اعتراض به عملکرد ایشان، آزادگی و استقلال نهاد حوزه و روحانیت از حکومت را به همگان اثبات نمائیم. گویا هیچ وظیفه اثباتی نداریم و شأن ما، صرفاً شأن نفی و انتقاد است. اگر ما حوزویان، افق‏های حرکت شیعه در جهان معاصر را ترسیم نکنیم و در جایگاه رهبران این حرکت تاریخی قرار نگیریم، چگونه به خود حق می‏دهیم به دیگران اعتراض کنیم و عملکرد غیردینی‏شان را تخطئه نماییم؟ آیا مسئولان و دانشگاهیان باید مبانی تمدن نوین اسلامی را بر اساس آموزه‏های دینی پی‏ریزی کنند؟ آیا برای ما حوزویان، حضور اجتماعی و فعالیت سیاسی در موسم انتخابات، تنها به این است که به ستادی متصل شویم و برای نامزدی تبلیغ کنیم؟ در این باره نظراتتان را با ما در میان بگذارید و این پیام را منتشر کنید تا اشخاص دیگر به این نظر سنجی وارد شوند، و جامعه آماری بالا برود. نظرات در کانال منتشر میشود. یادداشت و نظرات خودتان را به آیدی @mirzakazemi و @gohari_67 ارسال کنید 📢 لطفا رسانه ما باشید ___ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔵يکي از آسيبهايي که حوزه ما، انقلاب ما، مردم ما و حرکتهاي انقلابي ما را تهديد مي کند، همين است که ما يک روزي احساس کنيم که فقط تئوريسين هستيم. يعني ژست و پرستيژ آکادميک بودن به خود بگيريم. عصباني و خشمگين نشويم، شور نداشته باشيم، متين و سنگين و اُتو کشيده برويم و بياييم. اين، حرکت انقلابي ما را به خطر مي‌اندازد. 🛑باید همان شور اولیه و حضور حماسی که در ابتدا انقلاب بود همچان در بین مردم جاری باشد. باید در مواقعی که نظام مقدس به ما نیازمند است و حضور حداکثر ما را طلب میکند در بین ما هیاهو باشد. هیاهویی از جنس عقلانیت نه صرف حرکتی احساسی. ما انقلابی هستیم و چون انقلاب هنوز زنده است، انقلابی عمل میکنیم. 📢لطفا رسانه ما باشد ___ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
📝 یادداشت ارسالی از محمد مهدی کاظمی ⭕️اسلام مایه عقب افتادگی است !!⭕️ 🔆برخی ها این را میگویند و از آن استفاده میکنند برای کم کاری های خودشان. آنهایی که اینچنین صحبتی را پیش میکشند تنها برای این است که نمیخواهند کمر همت خودشان را سفت ببندند و تلاش نمایند. اسلام هیچ گاه برای شما معجزه نمیکند. اسلام روی قواعد جامعه بشری پیش میرود. در قانون طبیعت هر آنکس که تلاش کرد، به موفقیت خواهد رسید. این اسلام نیست که مایه عقب افتادگی برخی کشور ها است. بلکه علت فرهنگ تنبلی است. فرهنگی که در جوامع مسلمان از زمان استعمار القاء شده است. 🌀مبانی و اعتقادات دستوری اسلام در یک انسان آزاد اندیش، یک انسانی که به توانایی خودش اعتماد دارد، باعث حرکت میشود. یک حرکت فزاینده. حرکتی که اگر شروع شود سرعت بسیار بالایی دارد. مانند کاری که ایران انجام داد. 💢ایران و ایرانی کمر همت را بستند و به صورت قوی در عرصه حمایت دین و حمایت از اسلام در میدان عمل گام برداشتند. و طبق سنت نصرت الهی هرکس که الله را ناصر باشد خداوند هم ناصر اوست. و وقتی قدرت مطلق پشتیبان تو باشد، یقینا حرکت تو یک حرکت سریع و رو به رشد خواهد بود. ❗️تنها کافی است تاریخ سرشار از افتخار تمدن اسلامی را بخوانیدکه متوجه شوید چه ویژگی های مثبتی در اسلام به عنوان یک مکتب زندگی وجود دارد. 📎شما هم میتوانید برای ما یادداشت ارسال کنیذ. 📢 لطفا رسانه ما باشید ___ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔊با سلام خدمت مخاطبین محترم. 🔴با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات نشریه عهد در نظر دارد با ارائه یک فضای گفتمانی در کانال خود، بین مخاطبین و اندیشه های آنها فضای گفتمانی-ترویجی ایجاد نماید. برای این منظور از عزیزانی که مایل به نوشتن در این موضوعات هستند، دعوت به عمل می‌آوریم که با توجه به موضوع تعیین شده تبادل نظر داشته و یادداشت های خودشان را در حد 400 کلمه برای ما ارسال نمایند. ☑️ عزیزانی که در این ایام حضور فعالی داشته باشند، جزو کانون نویسندگان عهد قرار خواهند گرفت و از مزایای آن بهره مند می‌شود. ✳️موضوع ده روز آینده: مضرات دو قطبی شدن انتخابات در بستر جامعه چیست ؟! عزیزان می‌توانند یادداشت های خود را به آیدی های @mirzakazemi @gohari_67 ارسال نمایند. 💠 یادداشت های خوب در کانال قرار خواهد گرفت. 📢 لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت و نقشه دشمن ⭕️ می‌خواهند جوان‌ایرانی را از نظام اسلامی دلسرد کنند. ⭕️ ✳️تولیدی واحد رسانه 📢لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
⭕️انتخابات و ظهور⭕️ حجت الاسلام و المسلمین علی مهدیان: 🌱انتخابات برای یک عده موقف خیلی مهمی نیست. چیزی عوض نمیشود. یکی میرود یکی دیگر میاید. همه هم مثل هم. همه بی عرضه. همه بی لیاقت. همه فکر دعواهای سیاسی خود. همه بی خیال دردهای مردم. همه فقط دم انتخابات به فکر مردم. همه اهل لابی. همه در خانه های راحت و بچه هایی که بی دغدغه درس خوانده اند و در راحتی بزرگ شده اند. همه خانه هایشان بالاشهر. همه اهل شعارهای مشمئز کننده بی عمل. همه فقط گذشته شان انقلابی. پس ولشان کن . وقتی انها درد ما را نمیفهمند چرا اصلا باید به آنها فکر کنیم تا چه رسد به انتخاب کردن و رای دادن به آنها. 🌱اما انتخابات فقط ابزار نیست بلکه خودش موضوعیت دارد. انتخابات نشان دهنده قدرت مردم است. انتخابات بروز دادن آن هویت واحد و قدرتمند جامعه است. وقتی این هویت واحد، خود را نشان میدهد فضا برای رشد تک تک آدمها فراهم تر میشود. وحدت جامعه وجه ایمانی و الهی جامعه است ، در یک فضای ایمانی همه قدرتمند تر و معنوی تر میشوند. «انتخابات ابزاری» بعد از صندوق رای تمام میشود، لذا کسی که قدرت میگیرد با هر مقدار رای هر غلطی پس پرده میکند. اما انتخابات حقیقی با صندوق رای باقی میماند، هر کس رای بیاورد پیش چشم همه است. هر کس، ولو بدترین آدم روی زمین باشد، آن وقت دست قدرت الهی مردم، اجازه نمیدهد او هر غلطی انجام دهد. اصلا جامعه پای کار اجازه نمیدهد متصدیان تشخیص صلاحیت ها هم حتی خطا کنند. جامعه غایب راه را برای خطای مسوولین باز میکند. 🌱اشتباه نکنید. اصلا ماجرا از این هم عمیقتر است. ما در هر انتخابات با چهارتا کاندیدای قد و نیم قد مواجه نیستیم. بلکه با خودمان مواجهیم. ملت با خودش مواجه است. ظلم به انتخابات ظلم به خودمان است. ظلم به نفس، نیز ریشه ظلم های زیادی است در دل جامعه. شیطان یا همان دشمن خارجی نیز به نفسی که به خود ظلم کرده بیشتر امید میبندد. شک نکنید، با بی تفاوتی به انتخابات، امنیت کمتر خواهد شد. شک نکنید تحریم بیشتر میشود. شک نکنید فقر بیشتر میشود. انتخاب نکردن خودش یک انتخاب است باید دید چه نصیبمان میکند. چه میدهد و چه میگیرد. 🌱انتخاب نکردن یعنی فریاد مردم بلند نشود یعنی قدرت مردم خود را نشان ندهد. یعنی هر طور بخواهند تفسیرمان کنند. هر بلایی به سرمان بیاورند. مثل دورانی که پادشاهان با جنگ قبیله ای روی کار میامدند و مردم سرشان به کارشان بود. جامعه ای که فضایش را ضعف و بی خیالی بگیرد، تک تک آدمها در آن با یک زندگی بی روح و بی انگیزه خواهند زیست. بدتر از هر زمان دیگر. در این جامعه قبیله ای حکومت اجنبی زمینه سازی میشود مثل پهلوی بعد قاجار. جامعه غایب که حاضر در میدان نیست به مرور خود را میفروشد به اجنبی به دشمن. 🌱 یک روز یک نادانی میگفت بین بنی العباس و بنی امیه کدام را انتخاب کنم؟ جواب دادم انتخاب نکردن، از هر دو بدتر است.چون به معنای انتخاب اراده شیطان است، از هر دو بدتر است. چون به معنای حاضر نبودن و خود را به دست آنها سپردن است از هر دو بدتر است. چون به معنای خود را رها کردن است. این آدم قدرت تقابل و یا تعامل درست با حاکمان را هم حتی نخواهد داشت. چون نیست. چون از صحنه غایب است. امام معصوم هم مشغول آوردن مردم پای کار بود، دنبال قیام کننده بود. لذا گفت ما انت من رجالی و لا الزمان زمانی. او کنار نکشید و کنار نکشیده، پیروزی او در این است که مردم حقیقتا پای کار بیایند. کنار کشیده ها یا باید لاحکم الا لله سر دهند مثل خوارج یا زیر پای حکومت حجاج به پایش بیعت کنند و به زور تن دهند و البته هر دو هم به یک جا ختم میشود. تکلیف مردم با خودشان روشن باشد با همه چیز روشن میشود. من عرف نفسه فقد عرف ربه. 🌱 آری انتخابات دوران رشد معنوی تک تک ما است. رشد معنوی واقعی جامعه باعث رشد مادی او هم میشود. انسانهای مومن آرامند. پر تلاشند. پر امیدند. صبورند. خسته نمیشوند. آری ، زمان انتخابات در یک کشور، بهار بیداری است. بهار یک انقلاب است. برای همین انتخابات کمر دشمن را میشکند. اگر همه ما ، همه با این نیت بیاییم وسط و کار کنیم در این دوران، حقیقتا هم وارد مبارزه و هم معنویت، میشویم. انتخابات را درست ببینیم. تا معلوم شود چگونه هر انتخابات یک گام ما را به ظهور نزدیک میکند. 📢 لطفا رسانه ما باشید ___ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
📚پیشنهاد کتاب ✳️انتخاب اصلح، وظیفه‌ای است که نیاز به حجت شرعی دارد و نمی‌توان با آن سرسری و از روی رفع تکلیف نگاه کرد. به خصوص اگر انتخاب شخصی مانند رئیس جمهور باشد. چراکه انتخاب رئیس جمهور، به معنای انتخاب تیم و جریان مدیریتی کشور برای مدت حداقل چهارسال است، که تأثیر آن گاه بیش از چهارسال اداره یک کشور است. بهترین و محکم‌ترین راه برای بدست آوردن حجت شرعی برای انتخاب اصلح، دانستن شاخصه‌های اصلح است. اینی که بدانیم از رئیس جمهور چه می‌خواهیم و او چگونه باید باشد.
📝یادداشت ارسالی حجت الاسلام والمسلمین عصاره برای موضوع دو قطبی: بسم الله الرحمن الرحیم حضور حداکثری در انتخابات همیشه اولین و جدی‌ترین توصیۀ مقام معظم رهبری به مردم است. مراجعه به سخنان ایشان در آستانۀ هر انتخاباتی نشان از اهمیت بالای حضور همۀ اقشار مردم و تأثیر آن بر امنیت کشور و حرکت رو به جلوی جامعه دارد. بررسی میزان مشارکت مردم در انتخابات این طور نشان می‌دهد که وقتی دو جریان رقیب و مخالف هم نمایندۀ روشن و جدی‌ای در انتخابات داشته باشند و این اصطکاک‌ها در مناظرات و غیرمناظرات خودش را نشان دهد میزان حضور مردم برای حمایت از کاندیدای محبوب خود و جلوگیری از رأی آوردن کاندیدای رقیب زیادتر شده است. نمونۀ روشن آن انتخابات سال 88 است. با توجه به این مقدمه آیا می‌توان نتیجه گرفت که دمیدن در دوقطبی‌سازی جامعه شور انتخاباتی را اضافه می‌کند و مردم را پای صندوق می‌آورد و به این ترتیب غایت اولی که حضور حداکثری است اتفاق می‌افتد؟آیا چنین نتیجه‌گیری در واقع هم درست و به صلاح جامعۀ اسلامی است؟ برای مثال حضور شخصی که چارچوب‌های قانون اساسی را قبول ندارد ولی حضور او تنور انتخابات را گرم می‌کند، باید پذیرفته شود؟ یا مثلا ایجاد اختلاف و دودستگی میان مردم که به مقولۀ دوقطبی معروف است، امر مطلوبی است. ممکن است سؤال کنید چرا پدیدۀ دو قطبی در انتخابات را مورد تشکیک قرار می دهید؟ اتفاقا همین‌که مردم احساس کنند باید برای جلوگیری از کاندیدای رقیب وارد میدان شوند و فعالیت سیاسی داشته باشند به رشد سیاسی و میزان مشارکت مردم کمک ویژه‌ای می‌کند. این سخن اجمالا صحیح است که با بالا گرفتن تنش‌های انتخاباتی احتمال حضور آراء خاکستری و کم انگیزه بالاتر می‌رود. ولی در نهایت نتیجۀ آن چیست؟ بالا گرفتن اختلاف و درگیری در میان اعضای یک خانواده، اعضای یک اداره، اعضای یک هیأت و در مقیاس بالاتر اکثریت شهروندان یک کشور نتیجۀ طبیعی ایجاد دو قطبی و دشمن‌نمایی کاندیدای رقیب است که با انتخابات آغاز شده ولی با پایان گرفتن رأی گیری تمام نشده و به کف صحنۀ زندگی اجتماعی رسوخ و نفوذ می‌کند. یکی از آفت‌های بسیار خطرناک جامعۀ اسلامی ایجاد تفرقه و وحدت‌شکنی در میان آحاد مردم است. طیف بندی کردن مردم به بهانه‌های مختلف در مواقف و مواضع حساسی همچون حمایت همه جانبه از خطراتی که جامعه را تهدید می‌کند به ضرر کشور تمام می‌شود و این همان نقض غرض از حضور حداکثری است. مضافاً اینکه از طرق دیگری امکان ایجاد حس و شور انتخاباتی و حضور حداکثری ممکن است. 📢لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ علت عدم اعتماد به کلیپ دوم ساخت واحد رسانه نشریه عهد 📢لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹| رهبرانقلاب: بعضی میگویند چالش با قدرتها هزینه دارد، بله؛ چالش هزينه دارد اما سازش هم هزینه دارد! ❓در چه صورت هزينه چالش از سازش كمتر است؟ 🌀🌀 خانه طلاب جوان🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📝یادداشت ارسالی برای موضوع دو قطبی توسط مخاطب محترم کانال محمد خسروی طلبه سطح سه حوزه و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی 🔷مضرا ت دو قطبی شدن انتخابات در بستر جامعه چیست؟ 🔵 با نزدیک شدن به ایام انتخابات در کشور، برخی از احزاب و کاندیدا برای پیشبرد اهداف سیاسی و غلبه بر رقیب، سعی می کنند به نوعی در بین افراد جامعه دو قطبی مضر و کاذب ایجاد کنند. البته طبیعت انتخابات مانند هر مسابقه‌ای شور و نشاط و برتری و عدم برتری است، اما وجود دو قطبی کاذب همانند «تندرو و میانه‌رو»، «موافق و مخالف» از سوی برخی از افراد در صحنه، فضای نشاط انتخابات را به دو دستگی و عناد مردم با یکدیگر می‌کشاند. این تقابل سازی تحت عنوان عملیات فریب، بیشتر قشر به اصطلاح خاکستری و کم آگاه جامعه که طبیعتا افرادی هستند که قدرت تحلیل مسائل مهم و مشکلات کشور را ندارند و به راحتی مغلوب برنامه‌های دروغ پراکنی آنها واقع می‌شوند، مورد هدف قرار می‌دهد. در چنین فضای مبهم و مسمومی مهم‌ترین آسیب پیش رو، رای دادن بر اساس عناد و حب و بقض و مشتبه شدن حق و باطل در جامعه است. نمونه‌های عینی چنین مشکلاتی را در تاریخ انقلاب اسلامی و در زمان اول انقلاب می توان مشاهده کرد که بنی صدر توانست با تقابل سازی، شخصیت مرحوم شهید بهشتی را ترور کند و مردم کوچه و خیابان را برای پیش برد اهداف تفرقه افکنانه با خود همراه کند تا جای که بر این شخصیت الهی مرگ بفرستند. نمونه دیگر چنین امری در انتخابات سال 1396 بود، که با دوقطبی سازی یکی از کاندیداها و ملتهب شدن فضای جامعه از عناد و بقض، مساله کارآمدی و ناکارآمدی، تقوا، برنامه کاری برای آینده کشور که باید در اولویت رای دهندگان باشد کنار گذاشته می‌شود. آنچه مهم است که توضیح داده شود آن است که دو قطبی نشدن جامعه در بستر انتخابات به این معناست که کنش‌گران در صحنه سیاسی و انتخابات، باید در داخل محوطه نظام بازی کند و از خودی و غیر خودی کردن افراد جامعه بپرهیزند. چنان‌که می‌دانیم جامعه همچون یک خانواده بزرگ است که تفرقه و خصومت در آن موجب می شود برکت و رحمت الهی از آن برداشته شود. امام صادق (علیه اسلام) در روایتی از قول خداوند می‌فرمایند: مردم خانواده من هستند، از این رو ایجاد خصومت و دشمنی در بستر جامعه اسلامی با اهداف متعالی اسلام برای انسان‌ها که پیوند قلب‌های تک تک افراد در جامعه است، امری متضاد و خلاف سفارش های قرآن و سنت پیامبر و اهل بیت (علیهم اسلام) است 📢 لطفاً رسانه ما باشید ___ 🖇️کانال نشریه عهد 🔰 ____ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🛑درخواست یادداشت برای نشریه ۷۱ عهد⭕️ 🌀موضوع کلی : 🔰🔰🔰 👌《 》👌 📝ریز موضوعات 🔰🔰🔰 1⃣ ثمرات نگاه به داخل داشتن مسئولین با نگاهی به تجربیات 2⃣ رفع شبهه اصلح غیر مقبول وصالح مقبول 3⃣ انتخابات سبب تغییر و رفع مشکلات یا تکراری بی فایده ؟ 4⃣ انتخابات وسیله ای برای تکرار رفراندوم به اصل نظام 5⃣ منافات انتخاب شورای نگهبان با آزادی انتخاب ما 6⃣ نتیجه حضور حداکثری مردم در انتخابات در پیشرفت ، اعتلای کشور و حفظ امنیت ملی ♦️شرایط نگارش 🔰🔰🔰 1⃣ یادداشت حداکثر ۷۰۰ کلمه و حداقل ۵۰۰ کلمه باشد. 2⃣ حداقل ۶۰ درصد یادداشت تولیدی نویسنده باشد . 3⃣ یادداشت در قالب ورد و با ذکر نام و نام خانوادگی و شهر محل سکونت به آیدی زیر ارسال شود🔻🔻 @gohari_67 4⃣ تا ۱۴۰۰/۲/۱۵ می باشد . ✴️✴️ نشریه عهد 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64