نشر الأخبار العربية
#مقتطف_من_محاضرة: النقد في الإسلام/ تحت الترجمة (سلسلةالمحاضرات المتعلّقة بالأولويات الحضارية) #تا
با سلام
برای دوستان طلبه و دانشجو که علاقه مند به ورود به عرصه ی ترجمه تخصصی هستند، بویژه ترجمه های تخصصی مربوط به #فقه_نظام ، این پیامها میتونه مفید باشه
#قريباً...
رسالة سماحة الشيخ علي كشوري(مدير حوزة الهداية العلمية/قم المقدسة) إلى السيد مقتدى الصدر(زعيم التيار الصدري) فيما تتعلق بأخطار الجامعة الأمريكية في بغداد(AUIB) و حكومة العراق المقبلة
@nashrol_akhbar
#مقتطف_من_محاضرة:
قوانين البناء الفقهية
(سلسلةالمحاضرات المتعلّقة بالأولويات الحضارية)
تاريخ إلقاء المحاضرة:
الربیع الأول ۱۴۴۲
بداية عندما نتحدث عن #المقررات_الفقهية_للبناء نقصد النقاط الأساسية العشرة و يمكن للنّخب و المختصّين في مجال الهندسة المعمارية و الهندسة المدنية فهم إختلاف المباني و الرؤى من خلال مقارنة أبحاثنا الفقهية مع قوانين البناء الوطنية.
مقدمة: سبب دخول الفقه إلى موضوع البناء
تغيّر هوية البناء هو الخطوة الأولى لإجراء تغيرات بنيوية في ساحات مختلفة، من ضمنها ساحة #العلاقات_الاجتماعية بعنوانها ساحة هامّة ينعكس فيها التغيير في تعريف البناء الراهن. فإحدى المسائل الأساسية التي تشغل مسؤولي البلد هي مسألة تنظيم العلاقات الإجتماعية؛ بسبب تحول مسألة الفضاء الإفتراضي و شبكات التواصل الإجتماعي إلى معضلة. و قد قدّم بعض الأصدقاء حلًا لذلك عبر إقتراح إنشاء شبكة معلومات وطنية. نعم؛ لا شك في الدور الذي ستلعبه هذه الشبكة في تنظيم هذه الساحة بعض الشيء، إلا أن الحلّ الأساسي في إعتقادنا هو تغيير هوية البناء بما يتناسب مع #الضوابط_الإسلامية.
لأن سبب لجوء الناس إلى إقامة العلاقات في الفضاء الإفتراضي هو عدم وجود الأرضية الداعمة لإقامة العلاقات الإنسانية في المباني الراهنة. فالبنية التحتية لإقامة العلاقات بشكل صحيح بين الناس في الواقع الخارجي تعود إلى تصميم المباني و أخذ خصوصيات العلاقات الإنسانية في البناء.
#النموذج_الإسلامي_للتقدم
#النظريات_الفقهية
#الأولويات_الحضارية
#قوانين_البناء_الفقهية
#أنا_أسأل_الإمام
@nashrol_akhbar
هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۴۸
۲۳ مهر۱۴۰۰
#قرآن_و_تخت_جمشید
از مسائلی که طبق معمول به دلیل عدم استمداد علمی از آیات و روایات الهی تبدیل به معضلی برای حکومت شده، موضوع باستانگرایی و دمیدن هرچه بیشتر به دوگانه ی اسلام و ایران است. امری که تقریبا میتوان گفت از جانب حوزه علمیه به عنوان پشتیبان فکری نظام، تاکنون برنامه ای برای مدیریتش ارائه نشده و نظام مظلوم و دست خالی هم در بهترین حالت، به اقدامات امنیتی برای مدیریتش تمسک جسته! منگنه ای که نظام در آن قرار گرفته این است که اجازه ی ارائه ی روایت نادرست دیگران را نمی دهد، اما خودش هم ساختار و محتوایی جایگزین برای روایت ندارد.
نباید این را ترویج دهید، بسیار خب! چه چیزی را ترویج دهیم؟ نمی دانم!
پاسخ مسئله روشن است: انسانها به گذشته خود علاقه دارند و اگر نظام اسلامی روایتی قرآنی، فقهی و با محوریت موضوع #عبرت از گذشته گان ارائه ندهد، بدیهی است که طبق معمول سازمان صهیونیستی ملل و یونسکو پیشقدم خواهند شد و به نفع خویش و بر ضد هدایت به روایت گذشته گان خواهند پرداخت. حقيقتا این میزان از بی توجهی به کتاب الله العظیم دل را می میراند که از سویی اینهمه قرآن و روایات در مورد نحوه ی روایت گذشتگان هدایتگری دارند و از دیگر سوی دست خالی حوزه و نظام در روایت گذشته.
نشست تخصصی الگوی فقهی روایت که به زودی در قم برگزار خواهد شد، آغازی است برای ارائه ی نگرشی جدید از ظرفیتهای میراث فرهنگی با تکیه بر مبانی دینی و ارائه ی روایتی هدایت محور از گذشته گان.
@besalamen_amenin